Постанова
від 12.06.2024 по справі 340/10309/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

12 червня 2024 року м. Дніпросправа № 340/10309/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),

суддів: Шлай А.В., Щербака А.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпрі апеляційну скаргу Державної податкової служби України

на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 08.02.2024, (суддя суду першої інстанції Пасічник Ю.П.), прийняте в порядку спрощеного провадження в м. Кропивницькому, в адміністративній справі №340/10309/23 за позовом Приватного підприємства «Бест-Вей» до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,

УСТАНОВИВ:

18.12.2023 Приватне підприємство «Бест Вей» звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просило:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №9974673/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 18.08.2023; №9974670/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 22.08.2023; №9974669/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 24.08.2023; №9974671/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 27.08.2023; №9974672/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 04.09.2023; №10053466/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 21.08.2023р. №10053464/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 18.08.2023р.; №10053465/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 31.08.2023р.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №15 від 18.08.2023, №18 від 22.08.2023, №19 від 24.08.2023, №20 від 27.08.2023, №4 від 04.09.2023, №17 від 21.08.2023р., №16 від 18.08.2023р., №22 від 31.08.2023р, складені Товариством з обмеженою відповідальністю Бест-Вей датою їх фактичного подання.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що оскаржувані рішення прийнято відповідачем-1 з порушенням норм чинного законодавства України. Оскільки, на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкову накладну, платником податків були надані пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснених операцій. Однак, останні не були взяті контролюючим органом до уваги, натомість фіскальний орган як на підставу для відмови у реєстрації податкової накладної вказав на ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. До того ж вказує, що оскаржуване рішення не містить конкретної інформації щодо підстав його прийняття, не наведено жодної інформації щодо причин та підстав для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач стверджує, що господарські операції щодо поставки продукції, за якими складено податкові накладні, підтверджується необхідними первинними документами, копії яких надавалися відповідачу. Також вказує, що відповідачем не дотримано вимог законодавства при прийнятті рішення про включення позивача до переліку ризикових платників податків, відповідачем зазначено лише відомості, які свідчать про наявність юридичних підстав, керуючись якими відповідач має повноваження включити позивача до переліку ризикових платників податків.

Кіровоградський окружний адміністративний суд рішенням від 08.02.2024 задовольнив адміністративний позов ПП «Бест-Вей» задовольнив.

Не погодившись з рішенням суду Державна податкова служба України звернулась з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом вимог норм матеріального та процесуального права просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що за результатами розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій (з урахуванням отриманих документів) Комісією прийнято рішення про відмову реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з причини відсутності копій повного пакету документів відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 та п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 03 липня 2023 року між ПП Бест-Вей (Постачальнки) і ТОВ Леон-Ш (Покупець) укладено договір №14 постачання нафтопродуктів (далі - Договір), за умовами якого Постачальник зобов`язався передати Покупцю товар, визначений у цьому Договорі, який не є обтяжений, то щодо якого відсутні претензії третіх осіб, а Покупець зобов`язався прийняти зазначений товар і сплатити його вартість (п. 1.1 Договору). Пунктом 1.2. вказаного Договору визначено найменування товару: бітум дорожній 70/100, бітум дорожній 60/90, мінеральний порошок МП 1, пічне паливо, водно-бітумна емульсія тощо.

ТОВ Леон-Ш за Договором здійснило наступні оплати: 07.08.2023 на суму 610000,00 грн (платіжна інструкція № 360); 08.08.2023 на суму 58816,00 грн (платіжна інструкція № 363); 11.08.2023 на суму 667200,00 грн (платіжна інструкція № 374); 14.08.2023 на суму 14456,00 грн (платіжна інструкція № 380); 18.08.2023 на суму 667200,00 грн (платіжна інструкція № 399); 22.08.2023 на суму 599368,00 грн (платіжна інструкція № 408); 28.08.2023 на суму 1342740,00 грн (платіжна інструкція № 419) 04.09.2023 на суму 667200,00 грн (платіжна інструкція № 429); 08.09.2023 на суму 16680,00 грн (платіжна інструкція № 446).

18 серпня 2023 року поставлено бітум дорожній марки 70/100 у кількості 22,56т на загальну суму 627 168,00грн, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну №47 від 19.08.2023р., товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №47 від 19.08.2023р.

За вказаною господарською операцією ПП Бест-Вей (за фактом оплати) складено податкову накладну №15 від 18 серпня 2023 року, яку 18 вересня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 18.09.2023р.

22 серпня 2023 року поставлено бітум дорожній марки 70/100 у кількості 22,56т на загальну суму 627 168,00грн, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну №49 від 22.08.2023р., товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №49 від 22.08.2023р.

За вказаною господарською операцією ПП Бест-Вей (за фактом постачання товару) складено податкову накладну №18 від 22 серпня 2023 року, яку 18 вересня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 18.09.2023р.

24 серпня 2023 року поставлено бітум дорожній марки 70/100 у кількості 24,68т на загальну суму 686 104,00грн, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну №50 від 24.08.2023р., товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №50 від 24.08.2023р.

За вказаною господарською операцією ПП Бест-Вей (за фактом постачання товару) складено податкову накладну №19 від 24 серпня 2023 року, яку 18 вересня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 18.09.2023р.

27 серпня 2023 року поставлено бітум дорожній марки 70/100 у кількості 24,06т на загальну суму 668 868,00грн, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну №51 від 27.08.2023р., товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №51 від 27.08.2023р.

За вказаною господарською операцією ПП Бест-Вей (за фактом постачання товару) складено податкову накладну №20 від 27 серпня 2023 року, яку 18 вересня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 18.09.2023р.

04 вересня 2023 року поставлено бітум дорожній марки 70/100 у кількості 24,6т на загальну суму 683 880,00грн, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну №55 від 04.09.2023р., товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №55 від 04.09.2023р.

За вказаною господарською операцією ПП Бест-Вей (за фактом постачання товару) складено податкову накладну №04 від 04 вересня 2023 року, яку 02 жовтня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 02.10.2023р.

Як зазначено у квитанціях про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних - підставою для зупинення реєстрації стало те, що податкові накладні складені

ПП Бест-Вей, яке, на думку контролюючого органу, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 до Порядку). Також запропоновано подати пояснення та копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

З урахуванням наведеного ПП Бест-Вей подано пояснення та копії документів щодо податкових накладних, реєстрація яких зупинена.

Так, на підтвердження наявності підстав для складання вищевказаних податкових накладних ПП Бест-Вей направило контролюючому органу первинні документи, в тому числі описані вище по тексту, а саме:

- договір №14 постачання нафтопродуктів від 03 липня 2023 року, укладений між ПП Бест-Вей і ТОВ Леон-Ш;

- платіжні інструкції про оплату ТОВ Леон-Ш поставленого товару: № 360 від 07.08.2023р., №363 від 08.08.2023р., №374 від 11.08.2023р., №380 від 14.08.2023р., № 399 від 18.08.2023р., №408 від 22.08.2023р., №419 від 28.08.2023р., №429 від 04.09.2023р., № 446 від 08.09.2023р.;

- товарно-транспортні накладні на відпуск нафтопродуктів (нафти) щодо підтвердження поставки від ПП Бест-Вей до ТОВ Леон-Ш: №47 від 19.08.2023р., №49 від 22.08.2023р., №50 від 24.08.2023р., №51 від 27.08.2023р., №55 від 04.09.2023р.;

видаткові накладні на реалізацію товару ТОВ Леон-Ш: №47 від 19.08.2023р., №49 від 22.08.2023р., №50 від 24.08.2023р., №51 від 27.08.2023р., №55 від 04.09.2023р.

Окрім того, до пояснень було додано документи на підтвердження придбання ПП Бест-Вей товару, що постачався ТОВ Леон-Ш, а саме:

- договір поставки №18/23 від 27 березня 2023 року, укладений між ТОВ Бітекс (Постачальник) і ПП Бест-Вей (Покупець), за умовами якого постачальник зобов`язався передати у власність покупця нафтопродукти (надалі - Товар) у відповідності з умовами Договору і додатковими угодами до нього, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його у порядку й строки, встановлені цим Договором;

- платіжні інструкції на підтвердження оплати ПП Бест-Вей придбаного у ТОВ Бітекс товару: №251 від 17.08.2023р. на суму 300 000,00грн, №252 від 18.08.2023р. на суму 214 856,09грн, №257 від 21.08.2023р. на суму 522 264,10грн, №259 від 22.08.2023р. на суму 529 209,10грн, №260 від 23.08.2023р. на суму 529 209,10грн, №267 від 25.08.2023р. на суму 500 000,00грн, №270 від 28.08.2023р. на суму 621 386,20грн;

- видаткові накладні та акти приймання-передачі товару до договору №18/23 від 27.03.2023р. (номери та дати відображені в таблиці нижче) на підтвердження придбання ПП Бест-Вей товару у ТОВ Бітекс, що в подальшому був реалізований ТОВ Леон-Ш з випискою спірних податкових накладних.

на підтвердження наявності у ПП Бест-Вей трудових ресурсів, транспортних засобів та необхідних приміщень для здійснення господарської діяльності до пояснень, серед іншого, було додано {нижчеперелічені документи подавались контролюючому органу разом з поясненнями у зв`язку з зупиненням реєстрації податкових накладних по взаємовідносинах з ТОВ Інтерєвробуд і ТОВ СТ Галактика):

відомість нарахування заробітної плати за серпень 2023 року, з якої вбачається, що в серпні 2023 року у ПП Бест-Вей за трудовими договорами працювало 4 особи (директор та три водія) і одна особа надавала послуги за цивільно-правовим договором; платіжна інструкція №288 від 07.09.2023р. про сплату 7711,61грн ЄСВ з заробітної плати за серпень 2023 року; платіжна інструкція №289 від 07.09.2023 року про сплату ПДФО з заробітної плати за серпень 2023 року у сумі 6615,00грн; платіжна інструкція №287 від 07.09.2023р. про сплату військового збору з заробітної плати за серпень 2023 року у сумі 425,25грн;

- договір оренди нежилого приміщення №010523/СК від 01.05.2023 року, укладений між ПП Нафтабудсервіс (орендодавець) і ПП Бест-Вей, за умовами якого орендодавець передає у виключне строкове користування користувачу нежилого приміщення для користування-оренди склад за адресою: Полтавська область, Автозаводський район, м. Кременчук, вул. Героїв Крут, 2а, площею 68кв.м. (строк дії договору - з 01.05.23 до 31.12.23р.). Також надано додаток №1 до договору оренди нежилого приміщення №010523/СК від 01.05.2023 року - акт прийому-передачі, акти наданих послуг користування-оренди складом за травень -серпень 2023 року (№92 від 31.05.23р., №93 від 30.06.23р., №94 від 31.07.23р., №91 від 31.08.23р.); платіжна інструкція на підтвердження оплати за оренду складу: №294 від 08.09.23р. Окрім того, надавались контролюючому органу договір оренди нежитлового приміщення, укладений між ПП Бест-Вей (орендар) і ТОВ Норд (орендодавець), від 07 серпнія 2019 року (який пролонговувався в порядку, визначеному пунктом 3.2. договору), акт здачі-приймання нежитлового приміщення від 07.08.2019р., акти виконаних робіт від 31.07.2023р. і від 31.08.23р., та платіжні інструкції №233 від 09.08.2023р. і №290 від 07.09.2023р. про сплату рахунків за оренду приміщення; договір №03/01/23 оренди обладнання від 03.01.2023р. з додатком №1; договір позички транспортного засобу № 2/01-23 від 02.01.2023р., договір позички транспортного засобу №04/01-23 від 02.01.2023р. та додаток № 1 до договору оренди транспортного засобу №04/01-23 від 02.01.2023р., договір позички транспортного засобу 5/06-23 від 15.06.2023р. з додатком №1; сертифікат відповідності на товар з терміном дії з 23.04.2021р. до 22.04.2024р.; копії свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів СХК 882703, СХК 882702, які використовувались ПП Бест-Вей в ході здійснення господарської діяльності.

За результатами розгляду наданих пояснень та документів прийнято наступні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних: № 9974673/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 18.08.2023; №9974670/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 22.08.2023; № 9974669/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 24.08.2023; № 9974671/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 27.08.2023; № 9974672/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 04.09.2023.

Підставою для відмови в реєстрації вищевказаних податкових накладних зазначено згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України встановлено відсутність трудових ресурсів для здійснення фінансово - господарської діяльності. Крім того, платника включено до переліку ризикових платників згідно постанови КМУ від 11.12.2019 №1165.

21 серпня 2023 року між ПП Бест-Вей (Постачальник) і ТОВ Інтерєвробуд (Покупець) укладено договір поставки № 17, за умовами якого постачальник зобов`язався передати покупцю товар, визначений у цьому Договорі, який не є обтяжений, то щодо якого відсутні претензії третіх осіб, а Покупець зобов`язався прийняти зазначений товар і сплатити його вартість (п. 1.1 Договору).

На виконання умов вказаного договору ПП Бест-Вей поставило ТОВ Інтерєвробуд бітум дорожній марки 70/100 згідно видаткової накладної №48 від 21.08.2023р. на загальну суму 579 768,00грн.

Поставка товару здійснена згідно товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №48 від 21.08.2023р. Оплата вартості поставленого товару здійснена ТОВ Інтерєвробуд у повному обсязі 22 серпня 2023 року згідно рахунка на оплату №54 від 21.08.2023р. та платіжної інструкції №1187 від 22.08.2023р.

За вказаною господарською операцією ПП Бест-Вей (за фактом постачання товару) складено податкову накладну №17 від 21 серпня 2023 року, яку 18 вересня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 18.09.2023р.

В квитанції про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної - підставою для зупинення реєстрації стало те, що податкова накладна складена ПП Бест-Вей, яке, на думку контролюючого органу, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 до Порядку). Також запропоновано подати пояснення та копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

З урахуванням наведеного ПП Бест-Вей подано пояснення та копії документів щодо податкових накладних, реєстрація яких зупинена.

На підтвердження наявності підстав для складання вищевказані податкової накладної ПП Бест-Вей направило контролюючому органу первині документи, в тому числі описані вище по тексту, а саме: договір поставки № 17 від 21 серпня 2023 року, укладений між ПП Бесі Вей і ТОВ Інтерєвробуд; видаткову накладну №48 від 21.08.2023р.; товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №48 ві 21.08.2023р.; рахунок на оплату №54 від 21.08.2023р. та платіжну інструкцію №1187 віз 22.08.2023р.

До пояснень було додано документи на підтвердженні придбання ПП Бест-Вей товару, що постачався ТОВ Інтерєвробуд, а саме: договір поставки №18/23 від 27 березня 2023 року, укладений між ТОВ Бітекс (Постачальник) і ПП Бест-Вей; видаткову накладну №1579 від 21.08.2023р., акт приймання-передачі №1236 ВІД 21.08.2023р.; товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №1579 від 21.08.2023р.; договір позички транспортного засобу №5/06-23 від 15.06.2023р.; договір позички транспортного засобу №2/01-23 від 02.01.2023р., з актом приймання-передачі та свідоцтвами про державну реєстрацію транспортних засобів серії СТТ №987605 та серії СТО №033474; платіжні інструкції на підтвердження оплати ПП Бест-Вей придбаного у ТОВ Бітекс товару: №229 від 03.08.23р., № 232 від 07.08.23р., №234 відж 09.08.23р., №243 від 10.08.23р., №245 від 11.08.23р, №247 від 14.08.23р., №249 від 15.08.23р., №272 від 30.08.23р., №274 від 31.08.23р., №275 від 31.08.23р., № 276 від 31.08.23р., №280 від 05.09.23р.; сертифікат відповідності якості товару, діючий з 23.04.21 до 22.04.2024р.

На підтвердження наявності у ПП Бест-Вей трудових ресурсів, транспортних засобів та необхідних приміщень для здійснення господарської діяльності до пояснень були додані: відомість нарахування заробітної плати за серпень 2023 року, з якої вбачається, що в серпні 2023 року у ПП Бест-Вей за трудовими договорами працювало 4 особи (директор та три водія) і одна особа надавала послуги за цивільно-правовим договором; платіжна інструкція №288 від 07.09.2023р. про сплату 7711,61грн ЄСВ з заробітної плати за серпень 2023 року; платіжна інструкція №289 від 07.09.2023 року про сплату ПДФО з заробітної плати за серпень 2023 року у сумі 6615,00грн; платіжна інструкція №287 від 07.09.2023р. про сплату військового збору з заробітної плати за серпень 2023 року у сумі 425,25грн; договір оренди нежилого приміщення №010523/СК від 01.05.2023 року, укладений між ПП Нафтабудсервіс (орендодавець) і ПП Бест-Вей, за умовами якого орендодавець передає у виключне строкове користування користувачу нежилого приміщення для користування-оренди склад за адресою: Полтавська область, Автозаводський район, м. Кременчук, вул. Героїв Круг, 2а, площею 68кв.м. (строк дії договору - з 01.05.23 до 31.12.23р.). Також надано додаток №1 до договору оренди нежилого приміщення №010523/СК від 01.05.2023 року - акт прийому-передачі, акти наданих послуг користування-оренди складом за травень -серпень 2023 року (№92 від 31.05.23р., №93 від 30.06.23р., №94 від 31.07.23р., №91 від 31.08.23р.); платіжна інструкція на підтвердження оплати за оренду складу: №294 від 08.09.23р. Окрім того, надавались контролюючому органу договір оренди нежитлового приміщення, укладений між ПП Бест-Вей (орендар) і ТОВ Норд (орендодавець), від 07 серпнія 2019 року (який пролонговувався в порядку, визначеному пунктом 3.2. договору), акт здачі-приймання нежитлового приміщення від 07.08.2019р., акти виконаних робіт від 31.07.2023р. і від 31.08.23р., та платіжні інструкції №233 від 09.08.2023р. і №290 від 07.09.2023р. про сплату рахунків за оренду приміщення; договір №03/01/23 оренди обладнання від 03.01.2023р. з додатком №1; договір позички транспортного засобу № 2/01-23 від 02.01.2023р., договір позички транспортного засобу №04/01-23 від 02.01.2023р. та додаток № 1 до договору оренди транспортного засобу №04/01-23 від 02.01.2023р.; сертифікат відповідності на товар з терміном дії з 23.04.2021р. до 22.04.2024р.; копії свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів СХК 882703, СХК 882702, які використовувались ПП Бест-Вей в ході здійснення господарської діяльності.

За результатами розгляду наданих пояснень та документів прийнято рішення № 10053466/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 21.08.2023р.

Підставою для відмови в реєстрації вказаної податкової накладної зазначено наступне: згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України встановлено відсутність трудових ресурсів для здійснення фінансово - господарської діяльності. Крім того, платника включено до переліку ризикових платників згідно постанови КМУ від 11.12.2019№1165.

01 березня 2023 року між ПП Бест-Вей (Постачальник) і ТОВ СТ Галактика (Покупець) укладено договір поставки № 1, за умовами якого постачальник зобов`язався передати покупцю товар, визначений у цьому Договорі, який не є обтяжений, то щодо якого відсутні претензії третіх осіб, а Покупець зобов`язався прийняти зазначений товар і сплатити його вартість (п. 1.1 Договору).

На виконання умов вказаного договору ПП Бест-Вей виконало декілька поставок товару на адресу ТОВ СТ Галактика, саме: 18 серпня 2023 року ПП Бест-Вей поставило ТОВ СТ Галактика бітум дорожній марки 70/100 згідно видаткової накладної №46 від 18.08.2023р. на загальну суму 585 191,00грн. Поставка товару здійснена згідно товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №46 від 18.08.2023р.; 01 серпня 2023 року ПП Бест-Вей поставило ТОВ СТ Галактика бітум дорожній марки 70/100 згідно видаткової накладної №53 від 01.09.2023р. на загальну суму 600 967,00грн. Поставка товару здійснена згідно товарйо-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №53 від 01.09.2023р.

Оплата вартості поставленого товару здійснена ТОВ СТ Галактика у повному обсязі згідно наступних платіжних інструкцій: №2559 від 09.08.2023 на суму 300 000,00грн; №2560 від 09.08.2023 на суму 266 950,00грн; від 14.08.2023 на суму 17255,09грн; №2590 від 16.08.2023 на суму 300 000,00грн; №2618 від 23.08.2023 на суму 285 191,00грн.; №58 від 31.08.2023 на суму 300 000,00грн; №59 від 31.08.2023 на суму 267 000,00грн; За вказаними господарськими операціями ПП Бест-Вей складено податкові накладні: №16 від 18 серпня 2023 року (за фактом постачання товару), яку 18 вересня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 18.09.2023р.; №22 від 31.08.2023 року (за фактом оплати), яку 18 вересня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 18.09.2023р.

В квитанціях про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних - підставою для зупинення реєстрації стало те, що податкові накладні складені ПП Бест-Вей, яке, на думку контролюючого органу, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 до Порядку). Також запропоновано подати пояснення та копії документів, достатці для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

ПП Бест-Вей подано пояснення та копії документів щодо податкових накладних, реєстрація яких зупинена.

На підтвердження наявності підстав для складання вищевказаної податкової накладної ПП Бест-Вей направило контролюючому органу первинні документи, в тому числі описані вище по тексту, а саме: договір поставки №1 від 01 березня 2023 року, укладений між ПП Бест-Вей і ТОВ СТ Галактика; видаткові накладні №46 від 18.08.2023р. та №53 від 01.09.2023р.; товарно-транспортні накладні на відпуск нафтопродуктів (нафти) №46 від 18.08.2023р. та №53 від 01.09.2023р.; платіжні інструкції: №2559 від 09.08.2023, №2560 від 09.08.2023, від 14.08.2023, №2590 від 16.08.2023, №2618 від 23.08.2023, №58 від 31.08.2023, №59 від 31.08.2023.

До пояснень було додано документи на підтвердження придбання ПП Бест-Вей у ТОВ Бітекс товару, що постачався ТОВ ТОВ Інтерєвробуд, а саме:договір поставки №18/23 від 27 березня 2023 року, укладений між ТОВ Бітекс (Постачальник) і ПП Бест-Вей; видаткові накладні: №1541 від 18.08.2023р., №1707 від 01.09.2023р. та акти приймання-передачі №1221 від 18.08.2023р., №1277 від 01.09.2023р.; товарно-транспортні накладні на відпуск нафтопродуктів (нафти) №1707 від 01.09.2023р.; договір позички транспортного засобу №5/06-23 від 15.06.2023р.; договір позички транспортного засобу №2/01-23 від 02.01.2023р., з актом приймання-передачі та свідоцтвами про державну реєстрацію транспортних засобів серії СТТ №987605 та серії СТО №033474; платіжні інструкції на підтвердження оплати ПП Бест-Вей придбаного у ТОВ Бітекс товару: №229 від 03.08.23р., № 232 від 07.08.23р., №234 відж 09.08.23р., №243 від 10.08.23р., №247 від 14.08.23р., №249 від 15.08.23р., №272 від 30.08.23р., №274 від 31.08.23р., №275 від 31.08.23р., № 276 від 31.08.23р., №280 від 05.09.23р.; сертифікат відповідності якості товару, діючий з 23.04.21 до 22.04.2024р.

На підтвердження наявності у ПП Бест-Вей трудових ресурсів, транспортних засобів та необхідних приміщень для здійснення господарської діяльності до пояснень були додані: відомість нарахування заробітної плати за серпень 2023 року, з якої вбачається, що в серпні 2023 року у ПП Бест-Вей за трудовими договорами працювало 4 особи (директор та три водія) і одна особа надавала послуги за цивільно-правовим договором; платіжна інструкція №288 від 07.09.2023р. про сплату 7711,61грн ЄСВ з заробітної плати за серпень 2023 року; платіжна інструкція №289 від 07.09.2023 року про сплату ПДФО з заробітної плати за серпень 2023 року у сумі 6615,00грн; платіжна інструкція №287 від 07.09.2023р. про сплату військового збору з заробітної плати за серпень 2023 року у сумі 425,25грн; договір оренди нежилого приміщення №010523/СК від 01.05.2023 року, укладений між ПП Нафтабудсервіс (орендодавець) і ПП Бест-Вей, за умовами якого орендодавець передає у виключне строкове користування користувачу нежилого приміщення для користування-оренди склад за адресою: Полтавська область, Автозаводський район, м. Кременчук, вул. Героїв Круг, 2а, площею 68кв.м. (строк дії договору - з 01.05.23 до 31.12.23р.). Також надано додаток №1 до договору оренди нежилого приміщення №010523/СК від 01.05.2023 року - акт прийому-передачі, акти наданих послуг користування-оренди складом за травень -серпень 2023 року (№92 від 31.05.23р., №93 від 30.06.23р., №94 від 31.07.23р., №91 від 31.08.23р.); платіжна інструкція на підтвердження оплати за оренду складу: №294 від 08.09.23р. Окрім того, надавались контролюючому органу договір оренди нежитлового приміщення, укладений між ПП Бест-Вей (орендар) і ТОВ Норд (орендодавець), від 07 серпнія 2019 року (який пролонговувався в порядку, визначеному пунктом 3.2. договору), акт здачі-приймання нежитлового приміщення від 07.08.2019р., акти виконаних робіт від 31.07.2023р. і від 31.08.23р., та платіжні інструкції №233 від 09.08.2023р. і №290 від 07.09.2023р. про сплату рахунків за оренду приміщення; договір №03/01/23 оренди обладнання від 03.01.2023р. з додатком №1; договір позички транспортного засобу № 2/01-23 від 02.01.2023р., договір позички транспортного засобу №04/01-23 від 02.01.2023р. та додаток № 1 до договору оренди транспортного засобу №04/01-23 від 02.01.2023р.; сертифікат відповідності на товар з терміном дії з 23.04.2021р. до 22.04.2024р.; копії свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів СХК 882703, СХК 882702, які використовувались ПП Бест-Вей в ході здійснення господарської діяльності.

За результатами розгляду наданих пояснень та документів прийнято наступні рішення: № 10053464/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 18.08.2023р.; № 10053465/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 31.08.2023р.

Підставою для відмови в реєстрації вказаної податкової накладної зазначено наступне: згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України встановлено відсутність трудових ресурсів для здійснення фінансово - господарської діяльності. Крім того, платника включено до переліку ризикових платників згідно постанови КМУ від 11.12.2019 №1165.

Не погодившись з рішеннями відповідача позивач звернувся до суду з адміністративним позовом в цій справі.

Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що рішення комісії про відмову в реєстрації податкових накладних є необґрунтованими, відтак підлягають скасуванню в судовому порядку.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який завтерджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі Порядок № 1165).

Згідно додатку №3 до Порядку № 1165 затверджено критерії ризиковості здійснення операцій, а саме :

1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.

3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.

4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).

5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.

6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрований в Мінюсті України 13.12.2019р. за №1245/34216 (далі Порядок № 520).

Відповідно до п.2, 3, 4-7, 11 Порядку № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу .

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності ( УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Як вбачається зі змісту спірного рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, рішення прийнято з підстав ненадання /часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання про прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку, а також надання платником податку копій документів складених / оформлених із порушенням законодавства.

Водночас, в рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної відповідачем не зазначено конкретно, які саме документи не надані позивачем.

При цьому, суд звертає увагу, що позивачеві не було й запропоновано надати відповідні документи для підтвердження господарських операцій за їх чітким переліком.

В рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних, в розділі додаткова інформація вказано: згідно з відомостями інформаційно-аналітичних систем ДПС України встановлено відсутність трудових ресурсів для здійснення фінансово-господарської діяльності. Крім того, платника податку включено до реєстру ризикових платників.

Між тим, відповідачем, на якого покладено обов`язок доведення правомірності прийнятого ним рішення не надано до суду доказів існування інформації, яка стала підставою для прийняття оскаржуваного рішення.

В свою чергу, приписи порядку №520 не містять такої підстави для відмову в реєстрації ПН як віднесення платника до ризикових.

За приписами ст. 2 КАС України, які фактично визначають вимоги, зокрема до рішень суб`єктів владних повноважень, визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, проаналізувавши встановлені обставини справи у сукупності, суд апеляційної інстанції зазначає, що суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що оскаржуване рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних було прийнято з порушенням приписів податкового законодавства, у зв`язку з чим, останні підлягають скасуванню із зобов`язанням Державної податкової служби України зареєструвати подані позивачем податкові накладні.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому підстави для зміни або скасування судового рішення відсутні.

Керуючись ст. 243, 308, 311, 315, 316, 321, 325 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Держаної податкової служби України залишити без задоволення.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 08.02.2024 в адміністративній справі №340/10309/23 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Головуючий - суддяО.О. Круговий

суддяА.В. Шлай

суддяА.А. Щербак

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119720630
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —340/10309/23

Постанова від 12.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 12.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 17.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні