Рішення
від 06.06.2024 по справі 751/10259/23
НОВОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІГОВА

Рішення

Іменем України

06 червня 2024 року місто Чернігів

Справа №751/10259/23

Провадження №2/751/31/24

Н о в о з а в о д с ь к и й р а й о н н и й с у д м і с т а Ч е р н і г о в а

в складі: головуючого - судді Маслюк Н. В.

секретаря судового засідання Пилипович А. Я., Бобровник Н.В., Деркач О.М., Клименко К.Є.

учасники справи:

позивач Чернігівська міська рада

відповідачі ОСОБА_1 , ОСОБА_2

представник позивача ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5

представник відповідача ОСОБА_2 ОСОБА_6

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Чернігова в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Чернігівської міської ради до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про стягнення безпідставно збережених коштів,

В с т а н о в и в :

І. Стислий виклад позиції позивача

Чернігівська міська рада звернулася до суду з позовом до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про стягнення коштів в розмірі 51 318,61 грн, а також сплачений судовий збір.

Заявлені вимоги обґрунтовує тим, що відповідачі є співвласниками об`єкту нерухомого майна (нежитлової будівлі) за адресою: АДРЕСА_1 . Об`єкт нерухомості за вказаною адресою розміщено на сформованій земельній ділянці з кадастровим номером 7410100000:01:037:0135 площею 0,0541 га. Дата реєстрації вказаної земельної ділянки 28.10.2008. Чернігівською міською радою відповідачам передано земельну ділянку в короткострокову оренду строком на 5 років. У зв`язку з чим 12.09.2002 року підписаний та зареєстрований договір оренди земельної ділянки №1768. У подальшому 25.06.2008 за заявою ОСОБА_1 та ОСОБА_2 було продовжено строк оренди вказаної земельної ділянки строком на 5 років (до 12.09.2013). Однак після закінчення вказаного строку відповідачі не звертались до Чернігівської міської ради щодо продовження терміну дії оренди земельної ділянки площею 0,0626 га, а тому використовують земельну ділянку без належних правових підстав. Використання земельної ділянки без укладення договору оренди позбавило власника земельної ділянки - Чернігівську міську раду права отримати дохід у розмірі орендної плати, внаслідок чого до місцевого бюджету не надійшли кошти за користування земельною ділянкою. Обчислення розміру орендної плати за землю у період з 01.01.2018 до 31.12.2021 здійснено з урахуванням нормативної грошової оцінки земельної ділянки, її площі, 3% нормативної грошової оцінки і становить 51 318,61 грн, які наразі відповідачами не сплачені.

ІІ. Заяви (клопотання) учасників справи та інші процесуальні дії у справі

Новозаводський районний суд м. Чернігова ухвалою від 01 грудня 2023 року відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

У наданий судом строк відповідач ОСОБА_1 подав відзив (а.с.81-82) та письмові пояснення (а.с.152-153), відповідно до яких просив відмовити в задоволенні позову з тих підстав, що протягом 2018-2021 років він сплачував орендну плату за земельну ділянку і станом на 13.12.2023 він не має заборгованості зі сплати податків і зборів. Крім того, відповідно до даних ІКП в ГУ ДПС у Чернігівській області за період з 2018 до 2021 ним на рахунок Державної казначейської служби для зарахування надходжень по орендній платі з фізичних осіб до бюджету Чернігівської міської територіальної громади було сплачено кошти в сумі 69 877,53 грн.

Протокольною ухвалою суду від 03.01.2024 розгляд справи відкладено за клопотанням представника позивача для надання часу подачі відповіді на відзив.

Ухвалою суду від 05.02.2024 у справі оголошено перерву у зв`язку з витребуванням доказів.

Ухвалами суду від 13.03.2024 та 11.04.2024 розгляд справи відкладено у зв`язку з неявкою представника позивача та відповідача ОСОБА_2 , відповідно з неповідомленням відповідача ОСОБА_2 .

Протокольними ухвалами суду від 30.04.2024 та 08.05.2024 оголошено у справі перерву для надання додаткових доказів.

У судовому засіданні представники позивача позов підтримали, просили задовольнити повністю з підстав зазначених у позові.

Відповідач ОСОБА_1 у судовому засіданні позов не визнав, просив відмовити у задоволенні позову з підстав зазначених у відзиві та письмових поясненнях (а.с.152-153). Вказав, що 06.05.2005 по орендній платі з фізичних осіб йому було відкрито інтегровану картку платника. Визначення розміру податкових зобов`язань з орендної плати за земельну ділянку протягом 2018-2021 здійснювалось ГУ ДПС у Чернігівській області шляхом складання податкових повідомлень-рішень на загальну суму 67 786,92 грн. Зазначені кошти ним були сплачені. Станом на 13.13.2023 не має заборгованості зі сплати податків та зборів.

Відповідач ОСОБА_2 у судове засідання не прибула, про день, час та місце судового засідання повідомлена, надала суду письмові пояснення (а.с.160-161), де зазначила, що відносно неї та ОСОБА_1 не складався акт комісії про визначення розміру збитків, як визначено Порядком визначення та відшкодування збитків власників землі та землекористувачам, затвердженого постановою КМ України від 19 квітня 1993р № 284. Вищевказана земельна ділянка була об`єктом оподаткування платою за землю в межах договору оренди №1768 від 14.07.2008. Заборгованість зі сплати податків та зборів відсутня, а тому просила відмовити в задоволенні позову.

Представник відповідача ОСОБА_2 у судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позову з підстав зазначених у письмових поясненнях.

Ш. Фактичні обставини, встановлені судом та зміст спірних правовідносин

З Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, ОСОБА_1 та ОСОБА_7 на підставі договору купівлі-продажу №1498 від 18.03.2002 та договору купівлі-продажу №2312 від 22.04.2002 за адресою: АДРЕСА_1 , є співвласниками об`єкту нерухомого майна частини приміщення ремонтно-механічного цеху, загальною площею 248,9 кв.м та частини приміщення ремонтно-механічного цеху «А-1» - приміщення «1-4» загальною площею 22.1 кв.м (а.с.12-13, 18-19).

За заявою ОСОБА_1 та ОСОБА_7 від 30.08.2002 складено технічну документацію про надання земельної ділянки в оренду та акт встановлення в натурі меж землекористування по АДРЕСА_1 (а.с.14-17, 20-24).

Відповідно інформації з Державного земельного кадастру земельна ділянка з кадастровим номером 7410100000:01:037:0135 площею 0,0541 га, розташована за адресою: АДРЕСА_1 , перебуває у державній власності; цільове призначення вказаної земельної ділянки промисловості. Дата реєстрації вказаної земельної ділянки 28.10.2008 (а.с.7).

Рішенням Чернігівської міської ради від 12.09.2002 ОСОБА_1 та ОСОБА_7 передано в короткострокову оренду строком 5 років земельну ділянку площею 0,0626 га по АДРЕСА_1 , в тому числі 0,0085 га проїзд загального користування (а.с.25-27, 29-30).

Одночасно проведено визначення зовнішніх меж землекористування ОСОБА_1 та ОСОБА_7 (а.с.30) та розраховано розмір орендної плати за вказану земельну ділянку, що станом на 05.12.2002 року становить 180,76 грн за 1 кв.м (а.с.31).

Згідно відомостей про право власності/право постійного користування ОСОБА_7 та ОСОБА_1 на підставі договору оренди №1768 від 14.10.2008 є користувачами земельної ділянки площею 0,0541 га (а.с.7зв).

Надалі дія договору оренди земельної ділянки №1768 від 12.09.2002 продовжена строком до 12.09.2013, що підтверджено витягом із рішення Чернігівської міської ради та додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки від 23.01.2013 (а.с.28, 36-38, 42).

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, з 18.08.2011 у власності ОСОБА_2 на підставі договору дарування №971 від 18.08.2011 за адресою: АДРЕСА_1 , перебуває 1/9 частина об`єкту нерухомого майна - нежитлове приміщення ремонтно-механічного цеху «А-1» загальною площею 1197,6 кв.м (а.с.12-13).

Рішенням Чернігівської міської ради №15/VII-18 від 26.01.2016 року затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Чернігова (а.с.50).

Також рішенням Чернігівської міської ради від 30.01.2015 (47 сесії 6 скликання) «Про місцеві податки» та додатку №4 до нього «Положення про плату за землю» п. 13.5 визначено, що розмір орендної плати за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження), якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель, встановлюється на рівні 6 відсотків нормативної грошової оцінки (а.с.51-54).

Рішенням Чернігівської міської ради від 21.04.2017 внесені зміни та доповнення до рішення міської ради від 30.01.2015 «Про місцеві податки», де підпункт 13.5 пункту 13 Положення про плату за землю (додаток 4 до рішення) доповнено підпунктами (а.с.55-56).

Надалі рішенням Чернігівської міської ради №36/VII-30 від 29.11.2018 внесені зміни і доповнення до рішенням Чернігівської міської ради від 30.01.2015 «Про місцеві податки» зі змінами і доповненнями, де пункт 13.5 Положення про плату за землю викладено в новій редакції (а.с.57-61).

Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 626 га станом на 01.01.2012 визначено, що назва земельної ділянки для обслуговування приміщення ремонтно-механічного цеху, коефіцієнт Км2 2,14, коефіцієнт Км3 1,05, коефіцієнт Кф 1,20, коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки 1,000, нормативно грошова оцінка земельної ділянки під забудовою становить - 297 938,12 грн (а.с.42зв).

Відповідно повідомлення Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області від 22.01.2021, з 01.01.2018 набрала чинності технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста станом на 01.01.2016, затверджена рішенням Чернігівської міської ради від 26.01.2017. Земельна ділянка 7410100000:01:037:0135 входить до 98-ї економіко-планувальної зони м. Чернігова, коефіцієнт Км2 для якої становить 1,98, Км3 1,14. Нормативна грошова оцінка 1 кв.м земельної ділянки станом на 01.01.2018 01.01.2021 становить 790,49 грн; станом на 01.01.2018 1 317,48 грн; станом на 17.07.2018-01.01.2021 1 976,22 грн (а.с.49).

29.07.2013 та 01.04.2021 Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради зверталося до ОСОБА_1 та ОСОБА_7 щодо вжиття заходів, направлених на оформлення та реєстрацію права користування спірною земельною ділянкою (а.с.43-44).

Також, 15.03.2023 Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради зверталося до відповідачів щодо необхідності укладання договору оренди зазначеної вище земельної ділянки (а.с.45).

10.07.2023 Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради зверталось до відповідачів з приводу повернення збережених коштів у розмірі 51 318,61 грн (а.с.46-47).

Згідно податкового повідомлення-рішення загальна сума податкового зобов`язання за орендну плату з фізичних осіб, яке повинен сплатити ОСОБА_1 становить за 2019 рік 16 946,73 грн; за 2020 рік - 16 946,73 грн; за 2021 - 16 946,73 грн; за 2022 5 669,03 грн (а.с.115, 146-148).

Відповідно відомостей, які надійшли від Головного управління ДПС у Чернігівській області від 03.04.2024, ОСОБА_1 за період з 01.01.2018 до 31.12.2021 сплатив до бюджету Чернігівської міської територіальної громади, на рахунок відкритий для зарахування надходжень по орендній платі з фізичних осіб 69 877,53 грн (2018 рік-11 600 грн, 2019 21 230,80 грн, 2021 37 046,73 грн). Крім того, за вказаний період ОСОБА_1 нараховано орендної плати з фізичних осіб 67 786,92 грн (2018 16 946,73 грн, 2019 16 946,73 грн, 2020 20 041,66 грн, 2021 16 946,73 грн). Також зазначено, що ОСОБА_2 не перебуває на обліку, як платник податків (а.с.137-139, 168).

Відповідач ОСОБА_1 з 01.01.2018 до 2021 сплачував орендну плату. Факт сплати ОСОБА_1 земельного податку з фізичних осіб підтверджується копіями квитанцій від 28.08.2019, 25.04.2018, 22.05.2018, 23.03.2018, 03.02.2018, 28.08.2021, 31.08.2021, 25.01.2018 (а.с.86-89).

Згідно повідомлення Управління земельних ресурсів від 05.06.2024 вбачається, що станом на дату подання позову ОСОБА_1 та ОСОБА_2 податкові декларації з плати за землю за 2018-2022 роки не подавали, податкові зобов`язання зі сплати за землю не декларували (а.с.193-194).

Відповідно відомостей Головного управління ДПС у Чернігівській області станом на 13.12.2023 заборгованість зі сплати податків і зборів по платнику ОСОБА_1 не обліковується (а.с.85).

16.01.2024 відбулось засідання комісії Управління земельних ресурсів з визначення розміру збитків, заподіяних порушниками земельного законодавства власникам землі та землекористувачам, про яке повідомлялися відповідачі (а.с.197-198), однак враховуючи клопотання ОСОБА_2 , перенесено розгляд питання.

Згідно попереднього розрахунку, збережені кошти за земельну ділянку за період з 01.01.2018 до 31.12.2021 становлять за 2018 рік 12 829,65 грн, за 2019 рік 12 829,65 грн, за 2020 рік 12 829,65 грн, за 2021 рік 12 829,65 грн, а всього 51 318,61 грн (а.с.199).

Рішенням Чернігівської міської ради від 21.09.2017 №23/VII-14 внесені зміни та доповнення до Положення про порядок визначення та відшкодування збитків, заподіяних власникам землі та землекористувачам в місті Чернігові, затвердженого рішенням Чернігівської міської ради від 28.04.2011 (а.с.204-207).

ІV. Норми права, які застосував суд та оцінка аргументів сторін

Статтею 14 Конституції України визначено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Аналогічний припис міститься в ст.1 Земельного кодексу України, яка вказує, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Згідно ст. 83 Земельного кодексу України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності.

Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності (ст. 1 Закону України «Про оренду землі»).

Передача прав володіння і користування земельною ділянкою згідно ст. 206 Земельного кодексу України, пп.14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України здійснюється за плату, що має вноситися на підставі договору оренди земельної ділянки.

Згідно з частиною 1 статті 13 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки, зокрема, комунальної власності.

Відповідно до п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Згідно ч. 2 ст. 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5- 7 років.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (частина 2 статті 20 Закону України «Про оцінку земель»).

Відповідно до п. 9 підрозділу 6 розділу XX «Перехідних положень» Податкового кодексу України установлено, що індекс споживчих цін за 2017-2023 роки, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100 відсотків.

Отже, визначення розміру орендної плати за земельні ділянки здійснюється на підставі нормативної грошової оцінки.

Аналогічний правовий висновок зробила Велика Палата Верховного Суду у постанові від 23 травня 2018 року у справі №629/4628/16-ц, Верховний Суд у постанові від 18 березня 2020 року у справі №639/5391/19.

Відповідно до частини другої статті 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. При цьому згідно з пунктом «д» частини першої статті 156 Земельного кодексу України власникам землі відшкодовуються збитки, завдані внаслідок неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки.

Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України (частина 3 статті 157 ЗК України). Такий порядок затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 року №284.

Згідно з пунктом 2 частини другої статті 22 Цивільного кодексу України збитками є доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

За змістом указаних приписів Цивільного кодексу України та Земельного кодексу України відшкодування шкоди (збитків) є заходом відповідальності, зокрема, за завдану шкоду майну чи за порушення прав власника земельної ділянки.

Відповідно до частин першої та другої статті 1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення глави 83 Цивільного кодексу України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

Кондикційні зобов`язання виникають за наявності одночасно таких умов: набуття чи збереження майна однією особою (набувачем) за рахунок іншої (потерпілого); набуття чи збереження майна відбулося за відсутності правової підстави або підстава, на якій майно набувалося, згодом відпала.

У разі виникнення спору стосовно набуття майна або його збереження без достатніх правових підстав договірний характер спірних правовідносин унеможливлює застосування до них судом положень глави 83 Цивільного кодексу України.

Згідно з положеннями статті 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї. Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Отже, земельна ділянка є сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера та реєстрації її у Державному земельному кадастрі.

У випадку використання землекористувачем сформованої земельної ділянки комунальної власності, якій присвоєно окремий кадастровий номер, без оформлення договору оренди власник такої земельної ділянки (орган місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальної громади) може захистити своє право на компенсацію йому вартості не отриманої орендної плати в порядку ст. 1212 ЦК України. Зазначений правовий висновок міститься у постанові Великої Палати Верховного Суду від 09.11.2021 у справі №905/1680/20.

Земельна ділянка з кадастровим номером 7410100000:01:037:0135 площею 0,0541 га, розташована за адресою: АДРЕСА_1 перебуває у державній власності, що підтверджується витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

Чернігівська міська рада є власником вказаної земельної ділянки.

Спірна земельна ділянка, на якій розташована належна відповідачам на праві приватної власності нежитлова будівля, є сформованою, має межі, та їй присвоєно кадастровий номер 7410100000:01:037:0135. Дана земельна ділянка використовується для експлуатації та обслуговування об`єкта нерухомості, право власності на яке зареєстроване за відповідачами. Розмір земельної ділянки, якою користуються відповідачі, доведений, обґрунтований і підтверджений достатніми доказами.

Відповідачі як власники об`єкта нерухомого майна у період з 01.01.2018 до 31.12.2021 користувалися земельною ділянкою, на якій цей об`єкт розташований та за період з 01.01.2018 до 31.12.2021 ОСОБА_1 на вимогу податкової служби у визначеному ним розмірі сплатив оренду плату за користування спірною земельною ділянкою до бюджету Чернігівської міської територіальної громади, на рахунок відкритий для зарахування надходжень по орендній платі з фізичних осіб 69 877,53 грн.

Згідно з положеннями ст. 12 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін.

Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Позивач всупереч вказаним вимогам не спростував вказані докази, які у своїй сукупності свідчать про те, що відповідач ОСОБА_1 сплатив орендну плату за землю. Отже, відсутні докази, що кошти у вигляді орендної плати відповідачі утримують (зберігають) у себе.

Доводи представника позивача стосовно того, що саме відповідачем ОСОБА_2 не проводилась оплата, а тому підлягають стягненню не заслуговують на увагу, оскільки у межах заявлених вимог позивачем не зазначено у рівних частинах, чи пропорційно до розміру частки підлягають стягненню безпідставно збережені кошти, а відповідачем ОСОБА_1 за спірний період за вищевказану земельну ділянку сплачені кошти.

З огляду на зазначені вище обставини, суд не приймає до уваги доводи представника відповідача ОСОБА_2 про те, що позов подано передчасно, за відсутності акту комісії про визначення розміру збитків, як визначено Порядку визначення та відшкодування збитків власників землі та землекористувачам, затвердженого постановою КМ України від 19 квітня 1993р № 284. Норми матеріального права не встановлюють обов`язку позивача підтвердити свої вимоги виключно актами, розрахунками, зробленими відповідно до зазначеного вище Порядку.

Отже, виходячи з встановлених в судовому засіданні обставин справи, а також з урахуванням загальних засад цивільного судочинства відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 3 Цивільного Кодексу України, а саме: справедливості, добросовісності та розумності, суд дійшов висновку, що позивачем не доведено підстав для стягнення з відповідачів на користь позивача коштів в загальній сумі 51 318,61 грн, а тому позов задоволенню не підлягає.

Між тим, представник відповідача ОСОБА_2 під час розгляду справи просив застосувати строк позовної давності.

Велика Палата Верховного Суду вже звертала увагу на те, що суд застосовує позовну давність лише тоді, коли є підстави для задоволення позовних вимог, звернутих позивачем до того відповідача у спорі, який заявляє про застосування позовної давності. Тобто, перш ніж застосувати позовну давність, суд має з`ясувати та зазначити у судовому рішенні, чи було порушене право, за захистом якого позивач звернувся до суду. Якщо це право порушене не було, суд відмовляє у позові через необґрунтованість останнього. І тільки якщо буде встановлено, що право позивача дійсно порушене, але позовна давність за відповідними вимогами спливла, про що заявила інша сторона у спорі, суд відмовляє у позові через сплив позовної давності у разі відсутності визнаних судом поважними причин її пропуску, про які повідомив позивач (постанови ВП ВС від 07.08.2019 по справі № 2004/1979/12, від 22.05.2018 у справі № 369/6892/15-ц, пункти 138-140 постанови ВП ВС від 14.11.2018 року у справі № 183/1617/16).

Відповідно до роз`яснень, що містяться в п. 11 постанови Пленуму Верховного суду України № 14 від 18.12.2009 року «Про судове рішення у цивільній справі», встановивши, що строк для звернення з позовом пропущено без поважної причини, суд у рішенні зазначає про відмову в позові з цих підстав, якщо про застосування позовної давності заявлено стороною у спорі, зробленою до ухвалення ним рішення, крім випадків, коли позов не доведено, що є самостійною підставою для цього.

Тобто, недоведеність позову є самостійною підставою для відмови у його задоволенні, то сплив позовної давності не має значення.

V. Розподіл судових витрат

Відповідно ст.141 ЦПК України, судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі задоволення позову на відповідача, однак за відсутності вказаної вимоги суд не стягує з відповідача судові витрати.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 4, 12-13, 19, 81, 141, 247, 258, 259, 265, 268, 273, 354, 355 ЦПК України, ст.1212 ЦК України, суд

Вирішив:

У задоволенні позовних вимог Чернігівської міської ради до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про стягнення безпідставно збережених коштів відмовити повністю.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга до Чернігівського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення. Учасник справи, якому рішення суду не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення суду складено 11.06.2024

Позивач - Чернігівська міська рада (місцезнаходження: вул. Магістратська, буд.7, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 34339125)

Відповідач - ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_2 ; місце реєстрації: АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач - ОСОБА_2 (місце проживання АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_2 )

Суддя Н. В. Маслюк

СудНовозаводський районний суд м.Чернігова
Дата ухвалення рішення06.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119729258
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них оренди

Судовий реєстр по справі —751/10259/23

Рішення від 06.06.2024

Цивільне

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Маслюк Н. В.

Рішення від 06.06.2024

Цивільне

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Маслюк Н. В.

Ухвала від 05.02.2024

Цивільне

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Маслюк Н. В.

Ухвала від 05.02.2024

Цивільне

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Маслюк Н. В.

Ухвала від 01.12.2023

Цивільне

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Маслюк Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні