Справа №461/4641/24
Провадження №3/461/1987/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 червня 2024 року м. Львів.
Суддя Галицького районного суду м. Львова Радченко В.Є., при секретарі судового засідання Штогрині В.-Н.Л., за участю представника митниці Лубоцького Б.І., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, адвоката Шокала В.С., розглянувши матеріали, які надійшлиз Львівськоїмитниці Державноїмитної службиУкраїни,про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, місце народження - м. Володимир, Волинської області, місце роботи - ADVANTEX SP. Z O.O. ( АДРЕСА_1 ), посада або рід занять - водій, місце проживання - АДРЕСА_2 , закордонний паспорт НОМЕР_1 від 25.07.2016, виданий 0712, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ,
за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -
в с т а н о в и в :
12.04.2023 близько 13 год. 46 хв. у зону митного контролю пункту пропуску «Краківець-Корчова» Львівської митниці в напрямку «в`їзд в Україну» смугою руху «червоний коридор» заїхав транспортний засіб реєстраційний номер НОМЕР_3 з причепом НОМЕР_4 під керуванням громадянина України ОСОБА_1 , водія ADVANTEX SP. Z O.O. ( НОМЕР_5 , ul. Melgiewska 74 lok. 208, Республіки Польща).
Водієм до митного контролю було подано наступні документи: - міжнародна товарно-транспортна накладна СМР Б/Н від 04.04.2024, - рахунок-фактура (INVOICE) № EXPORT/00240/24 від 04.04.2024; - експортна декларація країни відправлення №24PL301010E0434166 ВІД 06.04.2024; - міжнародна товарно-транспортна накладна СМР Б/Н від 05.04.2024, - рахунок-фактура (INVOICE) №ЕХР/01/04/24 від 14.02.2024; -експортна декларація країни відправлення №24PL301010E0434158 від 06.04.2024; контрольний талон серії ТКС №131628 для проходження по червоному коридору.
Згідно зазначених документів, на митну територію України у транспортному засобі реєстраційний номер НОМЕР_3 з причепом НОМЕР_4 переміщувалось: 1) за попередньою митною декларацією типу ІМ EE № UA205000/2024/728883, на адресу ПП "АВТО ФОРВАРД" 58000. Чернівецька обл., м. Чернівці, вул. Енергетична, буд.4А вид. Луцьким МВ УМВС України у Волинській обл.), відправник Р.Р.Н.U. "ECO-SKOR" Binkowski/Kozlowski Sp. J." (ul. Miedzyrzecka 106, 21-400 Lukow, Poland), переміщується товар №1: «Тканина синтетична дубльована, що складається з пофарбованої тканини з 100% поліестеру-шкірзамінник SKAY II gat.: 93 рулони (4143 м-п, 5787,6 м2). Використовується для обшивки салонів авто та виготовлення авточохлів. Торговельна марка - ECO-SKOR. Виробник - Р.Р.HU. "ECO-SKOR"Binkowski-Kozlowski spolka jawna».
2) за попередньою митною декларацією типу IM E№UA205000/2024/728882, на адресу ПП "АВТО ФОРВАРД" (58000, Чернівецька обл., м. Чернівці, вул. Енергетична, буд. 4А вид. Луцьким МВ УМВС України у Волинській обл.), відправник ADVANTEX Sp. z 0.0. (ul.Melgiewska nr.74, lok.208 20-234, Lublin, Poland) переміщується товар №1: «Тканина синтетична, трьохшарова, що складається з верхнього шару пофарбованої тканини з 100% поліестеру, середнього шару спученого полімерногоматеріалу (поролону) та зовнішнього шару текстильного переплетеного полотна з синтетичних матеріалів TKANINA SAMOCHODOWA 304 рулони (13274 м-п. 23893,2 м2). Використовується для обшивки салонів авто виготовлення авточохлів. Торговельна марка - KORA. Виробник - KORA Adam Zebrowski».
Після проставлення на товаросупровідних документах штампу «Під митним контролем № 449» посадовою особою митниці, за допомогою АСУР, згенеровано форму митного контролю з кодом процедури, а саме: 101-1 «Витребування оригіналів документів, зазначених у митній декларацій, або засвідчених в установленому порядку їх копій, якщо законодавством не передбачено подання оригіналів»: 202-1 «Проведення часткового митного огляду з розкриттям до 20 відсотків пакувальних місць і вибірковим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації»; 203-1 «Проведення повного митного огляду з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації»; 103-1 «Перевірка поданих товаросупровідних та товаротранспортних документів (в тому числі наданих на вимогу митного органу) та/або відомостей про них на предмет розбіжностей у відомостях, що зазначені у цих документах, митній декларації чи документах, що її заміщують, їх електронних копіях, розміщених в ЄАІС Держмитслужби»; 903-1 «Застосування оглядової рентгенотелевізійної техніки»; 902-1 «Застосування ваговимірювальних пристроїв »; 911-1 «Здійснення фото та/або відеофіксації виконання митних формальностей».
У ході проведення повного митного огляду вантажного відсіку транспортного засобу та причепа, окрім вищезазначеного товару було виявлено товар, який незазначений в товаросупровідних документах, а саме:
-1 рулон тканина синтетична КOBA SAWIFA, Breite: 150, Lfm: 60, Farbe: 0005, Auftrag: 366883, StckNr: НОМЕР_6 , Artikel: IMPRESSUM 50982/5 SOUL;
-1 рулон тканина синтетична дубльована Continental Acella FK #2510 Black E2P1 3,00 mm, Farbe: Black,, Kek-Kaschierungen GmbH, Benecke-Kaliko AG, Netto-Menge: 44 LFM. Brutto-Menge: 45LFM. Artikel-Nr: F75102305, Art.Nr Kdn.: VV029116A1500A, Breite: 1500 mm, Rohmaterial-Charge: 3371256, Rollen-N: 201;
-1 рулон тканина синтетична дубльована Continental Acella FK #2510 Black E2P1 3,00 mm, Farbe: Black,, Kek-Kaschierungen GmbH, Benecke-Kaliko AG, Netto-Menge: 48 LFM. Brutto-Menge: 49LFM. Artikel-Nr: F75102305, Art.Nr Kdn.: VV029116A1500A, Breite: 1500 mm, Rohmaterial-Charge: 3371256; Rollen-N: 144;
- 1 рулон тканина синтетична дубльована Continental Acella FK #2510 Black E2P1 3,00 mm, Farbe: Black, Kek-Kaschierungen GmbH. Benecke-Kaliko AG, Netto-Menge: 48,5 LFM. Brutto-Menge: 49LFM. Artikel-Nr: F75102305, Art.Nr Kdn.: VV029116A1500A, Breite: 1500 mm, Rohmaterial-Charge: 3371256, Rollen-N: 193;
- 1 рулон тканина синтетична дубльована Continental Acella FK #2510 Black E2P1 3,00 mm. Farbe: Black,, Kek-Kaschierungen GmbH, Benecke-Kaliko AG, Netto-Menge: 46,5 LFM, Brutto-Menge: 49LFM. Artikel-Nr: F75102305, Art.Nr Kdn.: VV029116A1500A, Breite: 1500 mm, Rohmaterial-Charge: 3371256, Rollen-N: 150;
-1 рулон тканина синтетична дубльована CONMILLENIUM INTERNATIONAL CODE: 1741245, COLAR: SIN COLOR, NET LENGTH: 29.40 m, GROSS LENGTH: 30.00 m, WEIGTH: 33.25 kg. WIDHT: 1,37 m, 908120-004, (240)001741245(10)0908120(37)002940(250)004;
-1 рулон тканина синтетична дубльована CONMILLENIUM INTERNATIONAL GmbH, Guslav-Rau-Strasse 8/1, 74321 Bletigheim-Bissingen, BesleHnummer/Order number: 670607-14, Aritikel/Article: MALAGA MOCCA 1599230, Menge/Quantity: GROSS LENGTH 30,00 M / NET LENGTH 29,7, Vergutung/Allowance: 0,30 m, Fehlerzahl/Number of defects: 1, ROLL PLASTIQUIMICA PQ0670607P1014.
В своїх поясненнях водій гр. України ОСОБА_1 вказав, що 04.04.2024 він забрав з територiї ADVANTEX SP. Z O.O. (20-234 Lublin, ul. Melgiewska 74 lok. 208, Республіки Польща) транспортний засіб реєстраційний номер НОМЕР_3 з причепом НОМЕР_4 завантаженим товаром в адресу вищевказаного одержувача ПП «АВТО ФОРВАРД» (58000, Чернівецька обл., м. Чернівці, вул. Енергетична, буд. 4А вид. Луцьким МВ УМВС України у Волинській обл., код ЄДРПОУ: 34396115), при завантаженні присутній не був, однак, відповідного запису до міжнародної автомобільної накладної (CMR) не вніс.
Враховуючи викладене встановлено, що водієм ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товару:
-1 рулон тканина синтетична КOBA SAWIFA, Breite: 150, Lfm: 60, Farbe: 0005, Auftrag: 366883, StckNr: 46659500, Artikel: IMPRESSUM 50982/5 SOUL;
-1 рулон тканина синтетична дубльована Continental Acella FK #2510 Black E2P1 3,00 mm, Farbe: Black,, Kek-Kaschierungen GmbH, Benecke-Kaliko AG, Netto-Menge: 44 LFM. Brutto-Menge: 45LFM. Artikel-Nr: F75102305, Art.Nr Kdn.: VV029116A1500A, Breite: 1500 mm, Rohmaterial-Charge: 3371256, Rollen-N: 201;
-1 рулон тканина синтетична дубльована Continental Acella FK #2510 Black E2P1 3,00 mm, Farbe: Black,, Kek-Kaschierungen GmbH, Benecke-Kaliko AG, Netto-Menge: 48 LFM. Brutto-Menge: 49LFM. Artikel-Nr: F75102305, Art.Nr Kdn.: VV029116A1500A, Breite: 1500 mm, Rohmaterial-Charge: 3371256; Rollen-N: 144;
- 1 рулон тканина синтетична дубльована Continental Acella FK #2510 Black E2P1 3,00 mm, Farbe: Black, Kek-Kaschierungen GmbH. Benecke-Kaliko AG, Netto-Menge: 48,5 LFM. Brutto-Menge: 49LFM. Artikel-Nr: F75102305, Art.Nr Kdn.: VV029116A1500A, Breite: 1500 mm, Rohmaterial-Charge: 3371256, Rollen-N: 193;
- 1 рулон тканина синтетична дубльована Continental Acella FK #2510 Black E2P1 3,00 mm. Farbe: Black,, Kek-Kaschierungen GmbH, Benecke-Kaliko AG, Netto-Menge: 46,5 LFM, Brutto-Menge: 49LFM. Artikel-Nr: F75102305, Art.Nr Kdn.: VV029116A1500A, Breite: 1500 mm, Rohmaterial-Charge: 3371256, Rollen-N: 150;
-1 рулон тканина синтетична дубльована CONMILLENIUM INTERNATIONAL CODE: 1741245, COLAR: SIN COLOR, NET LENGTH: 29.40 m, GROSS LENGTH: 30.00 m, WEIGTH: 33.25 kg. WIDHT: 1,37 m, 908120-004, (240)001741245(10)0908120(37)002940(250)004;
-1 рулон тканина синтетична дубльована CONMILLENIUM INTERNATIONAL GmbH, Guslav-Rau-Strasse 8/1, 74321 Bletigheim-Bissingen, BesleHnummer/Order number: 670607-14, Aritikel/Article: MALAGA MOCCA 1599230, Menge/Quantity: GROSS LENGTH 30,00 M / NET LENGTH 29,7, Vergutung/Allowance: 0,30 m, Fehlerzahl/Number of defects: 1, ROLL PLASTIQUIMICA PQ0670607P1014 у загальній кількості 7 рулонів та загальною вагою 370 кг, шляхом подання митному органу України, як підстави для переміщення товару, документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості вантажних місць та їх маркування.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, адвокат Шокало В.С. у судовому засіданні зазначив, що ОСОБА_1 вину визнає. Тому просив застосувати до останнього адміністративне стягнення у виді мінімального штрафу без конфіскації товарів.
Представник митниців судовомузасідання зазначив,що удіях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване, та до останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією ч.1 ст. 483 МК України.
Суд, заслухавши думку представника особи, яка притягається до відповідальності, адвоката Мешканюка В.М., представника Львівської митниці, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.
Положеннями п. 3 ч. 1ст. 8 МК України передбачено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.
Відповідно до ст. 486 Митного кодексу України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.
Відповідно до вимог ст. 489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до положень ст. 4 Митного кодексу України, митне оформлення - це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (п.23).
Митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм Митного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку (п.24)
Митні правила - встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом та іншими законами України (п.28).
Товари - це будь-які рухомі речі, у т.ч. ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.
Згідно з ч.1 ст.483 МК України відповідальність настає переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за явленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відподальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до ч. 2 ст. 460 Митного кодексу України перевізники несуть відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості (стаття 483 цього Кодексу), виключно у разі якщо ці відомості стосуються кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, а перевізниками не вжито заходів до перевірки правдивості зазначених відомостей або у разі неможливості такої перевірки не внесено відповідного запису до міжнародної автомобільної накладної (CMR).
Згідно з наявними у матеріалах справи доказами, ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товарів шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості вантажних місць та їх маркування, що підтверджується: даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил №0460/20900/24 від 16.04.2024 року; міжнародною товарно-транспортною накладною СМР Б/Н від 04.04.2024, рахунком-фактурою (INVOICE) № EXPORT/00240/24 від 04.04.2024; експортною декларацією країни відправлення №24PL301010E0434166 від 06.04.2024; міжнародною товарно-транспортною накладною СМР Б/Н від 05.04.2024, рахунком-фактурою (INVOICE) №ЕХР/01/04/24 від 14.02.2024; експортною декларацією країни відправлення №24PL301010E0434158 від 06.04.2024; контрольним талоном серії ТКС №131628 для проходження по червоному коридору; актом про проведення огляду товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 14.04.2024, витягом з ЄАІС, описом предметів.
Проаналізувавши та оцінивши досліджені в судовому засіданні докази, суд вважає, що всі вищезазначені докази є належними, допустимими та достовірними. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять винуватість ОСОБА_1 у скоєнні митного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а саме останній вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості вантажних місць та їх маркування.
Обставини, що обтяжують чи пом`якшують відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено.
При обранні виду адміністративного стягнення щодо ОСОБА_1 суд враховує характер вчиненого правопорушення, його особу, ступінь вини, майновий стан, відсутність обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, обставини справи,особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь її вини і майновий стан, об`єктивно з`ясувавши обставини справи, повно та всебічного дослідивши надані суду докази, вважаю, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а тому його слід притягнути до адміністративної відповідальності та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в межах встановлених санкцією ч.1 ст.483 МК України, у розмірі 50 % вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил без конфіскації даного товару.
Санкція ч.1 ст. 483 МК України передбачає накладення адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.
Суд вважає, що застосування до ОСОБА_2 і штрафу, і конфіскації предметів порушення митних правил, що передбачено санкцією ч.1 ст. 483 МК України, буде порушенням положень ст.1 Протоколу № 1 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, оскільки буде непропорційним, не відповідатиме характеру вчиненого правопорушення, особі правопорушника і буде очевидно неспіврозмірним практичній ролі "правопорушення та відповідальності".
Тому при вирішенні питання про необхідність накладення адміністративного стягнення у виді конфіскації товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил передбаченого санкцією ч. 1 ст. 483 МК України, суд з урахуванням особи, яка притягується до відповідальності, обставин справи, приходить до переконання про можливість не застосовувати до ОСОБА_2 додаткове адміністративне стягнення у виді конфіскації товарів безпосередніх предметів порушення митних правил.
З урахуванням наведеного, суд вважає, що призначення ОСОБА_2 адміністративного стягнення у виді штрафу без конфіскації товарів, що були безпосереднім предметом правопорушення, відповідає загальним засадам призначення покарання, принципам законності, справедливості, обґрунтованості та індивідуалізації покарання.
Відповідно до висновку СЛЕД Держмитслужби № 142000-3301-0311 від 20.05.2024 року загальна вартість вилучених товарів в справі про порушення митних правил № 0460/20900/24 становить 181559,25 грн.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 необхідно стягнути на користь Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі у розмірі 605,60 грн.
Керуючись ст.ст.483 519, 526 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП України, Законом України «Про судовий збір», суд, -
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50 % вартості товару в сумі, що становить 90779,63 грн., без конфіскації товарів.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 605,60 грн.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Львівської митниці витрати за зберігання товару на складі митниці у розмірі 4292,26 грн.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Суддя В.Є. Радченко
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2024 |
Оприлюднено | 17.06.2024 |
Номер документу | 119729955 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Радченко В. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні