Справа № 204/5674/24
Провадження № 1-кс/204/1588/24
УХВАЛА
Іменем України
12 червня 2024 року Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська у складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
за участю секретаря ОСОБА_2 ,
за участю прокурора ОСОБА_3 ,
за участю захисника ОСОБА_4 ,
за участю підозрюваного ОСОБА_5 ,
розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м.Дніпро клопотання прокурора відділу нагляду за додержанням законів регіональним органом безпеки Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_6 , у кримінальному провадженні №22024040000000272 від 08.03.2024 року, про продовження строку запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, стосовно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 332 КК України,-
встановив:
До суду надійшло клопотання прокурора відділу нагляду за додержанням законів регіональним органом безпеки Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_6 , у кримінальному провадженні №22024040000000272 від 08.03.2024 року, про продовження строку запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, стосовно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 332 КК України.
В обґрунтування клопотання зазначено, що слідчим відділом УСБУ у Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №22024040000000272 від 08.03.2024 за підозрою ОСОБА_5 та ОСОБА_7 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1 та ч. 3 ст. 332 КК України. Процесуальне керівництво досудовим розслідування у вказаному кримінальному провадженні здійснюється відділом нагляду за додержанням законів регіональним органом безпеки Дніпропетровської обласної прокуратури. Так, 24.02.2022, на виконання вищевказаного наказу, військовослужбовці Збройних Сил російської федерації, шляхом збройної агресії, з погрозою застосування зброї та її фактичним застосуванням, незаконно вторглась на територію Україну через державні кордони України в Автономній республіці Крим, Донецькій, Луганській, Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Київській, інших областях та здійснила збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське та оборонне значення, та здійснили окупацію частин вказаної території, чим вчинили дії з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, що продовжується по теперішній час та призводить до загибелі значної кількості людей та інших тяжких наслідків. У зв`язку із військовою агресією Російської Федерації проти України 24.02.2022 Указом Президента України № 64/2022, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено воєнний стан на всій території України з 05 год. 30 хв., який набув чинності з дня його опублікування 24.02.2022. Згідно Указу Президента України № 133/2022 від 14.03.2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України № 2119-ІХ від 15.03.2022, та у подальшому продовжено указами Президента України №133/2022 від 14.03.2022, №259/2022 від 18.04.2022, №341/2022 від 17.05.2022, № 573/2022 від 12.08.2022, №757/2022 від 07.11.2022, №58/2023 від 06.02.2023, №254/2023 від 01.05.2023, № 451/2023 від 26.07.2023, №734/2023 від 06.11.2023, № 49/2024 від 05.02.2024 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05.30 год. 14.02.2024 строком на 90 діб. Крім того, указом Президента України від 24.02.2022 №69/2022 «Про загальну мобілізацію», строк дії якого неодноразово продовжено Указами президента №342/2022 від 17.05.2022, №574/2022 від 12.08.2022, №758/2022 від 07.11.2022, №59/2023 від 06.02.2023, №255/2023 від 01.05.2023, №452/2023 від 26.07.2023, №735/2023 від 06.11.2023, №50/2024 від 05.02.2024 оголошено та проводиться загальна мобілізація, в тому числі і на території Дніпропетровської області. Згідно з пунктом 1 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 № 154 (далі Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» мобілізація - комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, а Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Мобілізація може бути загальною або частковою та проводиться відкрито чи приховано. В той же час, відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Також, ч. 6 ст. 2 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» визначено, що військова служба за призовом під час мобілізації, на особливий період є одним із видів військової служби. Відповідно до пункту 8 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки - завданнями територіальнихцентрів комплектуваннята соціальноїпідтримки відповіднодо покладенихобов`язків євиконання законодавстваз питаньвійськового обов`язкуі військовоїслужби,мобілізаційної підготовкита мобілізації,керівництво військовимобліком призовників,військовозобов`язаних тарезервістів натериторії відповідноїадміністративно-територіальноїодиниці,контроль зайого станом,зокрема вмісцевих органахвиконавчої влади,органах місцевогосамоврядування тав органах,що забезпечуютьфункціонування системивійськового облікупризовників,військовозобов`язаних тарезервістів натериторії відповідноїадміністративно-територіальноїодиниці (крімСБУ таСлужби зовнішньоїрозвідки),забезпечення вмежах своїхповноважень адміністрування(територіальніцентри комплектуваннята соціальноїпідтримки АвтономноїРеспубліки Крим,областей,мм.Києва таСевастополя)та веденняЄдиного державногореєстру призовників,військовозобов`язаних тарезервістів (далі-Реєстр)(районнітериторіальні центрикомплектування тасоціальної підтримки),проведення заходівприписки громадяндо призовнихдільниць,призову громадянна військовуслужбу,проведення відборукандидатів дляприйняття навійськову службуза контрактом,участь увідборі громадяндля проходженняслужби увійськовому резервіЗбройних Сил,підготовка тапроведення вособливий періодмобілізації людськихі транспортнихресурсів,забезпечення організаціїсоціального іправового захистувійськовослужбовців,військовозобов`язаних ірезервістів,призваних нанавчальні (абоперевірочні)та спеціальнізбори доЗбройних Сил(далі-збори),ветеранів війнита військовоїслужби,пенсіонерів зчисла військовослужбовцівЗбройних Сил(далі-пенсіонери)та членівїх сімей,участь увійськово-патріотичномувихованні громадян,здійснення іншихзаходів зпитань оборонивідповідно дозаконодавства. Так,у громадянУкраїни ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 разом зіншими невстановленимидосудовим розслідуваннямособами,у невстановленомумісці тачасу,за невстановленихобставин,діючи запопередньою змовою,виник злочиннийумисел,спрямований наперешкоджання законнійдіяльності військовихформувань України,зокрема ІНФОРМАЦІЯ_4 (далі ІНФОРМАЦІЯ_5 )та військовимпідрозділам ЗбройнихСил України,в умовахта уперіод діїв Україніособливого періоду(воєнногостану),діючи зкорисливих мотивів,з використаннямсвоїх зв`язківсеред керівниківблагодійних фондівта організацій,а такожінших підприємствта установ,організував злочиннусхему знезаконного переправленняосіб черездержавний кордонУкраїни,що забезпечуєухилення військовослужбовцямиСил оборониУкраїни відвійськової служби,шляхом оформленнявідповідних документів,які даютьправові підставидля припиненнята уникненнявійськової службита надаютьможливість військовослужбовцямздійснити виїздза кордонв умовахвоєнного стану.При цьому, ОСОБА_7 разом з ОСОБА_5 достовірно усвідомлюютьта розуміють,що натеперішній часв Українизапроваджено воєннийстан,та Силамиоборони Українипроводяться заходинадання відсічіворогу. Прицьому,злочинна діяльність ОСОБА_7 та ОСОБА_5 спрямована наперешкоджання здійсненнюпідрозділами Збройнихсил Українита іншихвійськових формуваньусіх заходівщодо забезпеченнядержавного суверенітету,конституційного ладута територіальноїцілісності Держави,шляхом здійсненняорганізації незаконногопереплавлення осібчерез державнийкордон України,діючи запопередньою змовою.Надання протиправноїможливості діючимвійськовослужбовцям ухилитисявід військовоїслужби таорганізація їхнезаконного виїздучерез державний кордонУкраїни,призводить доне комплектуванняособового складуу відповіднихпідрозділах ЗбройнихСилах Українита іншихвійськових формувань,підриває заходиДержави щодобезперебійного забезпечення особовимскладом підрозділівСил оборониУкраїни тау своючергу,погіршує станвиконання військовихзавдань тарішень військовимипідрозділами,забезпечує можливістьуникнути військовозобов`язанимипризову навійськову службу.Так, ОСОБА_7 та ОСОБА_5 ,діючи зєдиним спільнимзлочинним умислом,за попередньоюзмовою міжсобою,з корисливихмотивів,здійснюють діяльністьспрямовану наперешкоджання законнійдіяльності ЗбройнихСил Українита іншихвійськових формувань,шляхом незаконногопереправлення осібчерез державнийкордон України.Для організаціїперешкоджання законнійдіяльності ЗбройнихСил Українита іншихвійськових формувань,щляхом незаконногопереплавлення військовозобов`язанихта військовослужбовцівЗбройних СилУкраїни замежі України, ОСОБА_7 та ОСОБА_5 розподіли своїфункціональні обов`язкиу вищевказанійзлочинній діяльності,згідно яких,кожен відповідаєза свійнапрямок узазначеній злочиннійсхемі,зокрема: ОСОБА_7 активно підшукуєпотенційних громадянУкраїни,які бажаютьухилитися відпризову помобілізації тапроходження військовоїслужби,проводить особистізустрічі зпотенційними громадянами,з якимиобумовлює способивиїзду закодон,що такимчином забезпечитьперешкоджання законнійдіяльності ЗСУкраїни таінших військовихформувань України,способи тарозмір оплатиза вказанузлочинну діяльність,перелік документів,який необхіднийдля виготовленнявідповідних документівна особуяк волонтера;забезпечує громадянУкраїни,які виявилинамір виїхатиза межікраїни,всією необхідноюінформацією навсіх етапахпідготовки документівта безпосередньогоздійснення виїздуостанніми докраїн ЄС,що дозволяєбезперешкодно перетнутикордон; ОСОБА_5 активно здійснюєпошук тапідбір зацікавленихгромадян України(військовослужбовцівСил оборониУкраїни тавійськовозобов`язаних),які бажаютьухилитися відпризову помобілізації абопроходження військовоїслужби,використовуючи дляцього широкеколо своїхзнайомств;надає злочинніпоради,вказівки таконсультації ОСОБА_8 з приводуздійснення вищевказаноїзлочинної діяльності;інформує ОСОБА_7 щодо будь-якихзмін впорядку перетинудержавного кордонута актуальногопереліку особистихдокументів,необхідних длявиготовлення відповідногопакету документів,що даютьправо здійснитибезперешкодний перетиндержавного кордонувійськовозобов`язаними тавійськовослужбовцями Силоборони України;використовуючи своївже сформованізв`язки ворганах державноївлади тамісцевого самоврядуваннязабезпечує оформленнявідповідних документівна громадян,які бажаютьухилитися від призовуна військовуслужбу помобілізації на особливий період та від військової служби загалом. Так, для реалізації вищевказаного спільного злочинного умислу спрямованого на перешкоджання законній діяльності підрозділів Збройних сил України та територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, в особливий період (у період дії в Україні воєнного стану), діючи з корисливих мотивів, за попередньою змовою з ОСОБА_5 , ОСОБА_7 приблизно о 12 год. 39 хв. 20.03.2024, особисто зустрівся біля будівлі за адресою: АДРЕСА_1 із ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , в ході спілкування з яким останній повідомив ОСОБА_7 є діючим військовослужбовцем підрозділів Збройних Сил України (військова частина НОМЕР_1 ), що виконують завдання забезпечення державного суверенітету, конституційного ладу та територіальної цілісності України та стримування збройної агресії російської федерації. Далі, в ході спілкування ОСОБА_7 будучи повідомленим ОСОБА_9 про свої наміри та бажання виїхати за межі України, повідомив останньому про наявність можливості допомогти йому у виїзді за кордон двома способами, які надають ОСОБА_9 можливість ухилитися від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях. Далі, ОСОБА_7 повідомив ОСОБА_9 , що перший спосіб виїзду за кордон є так звана «піша прогулка», яка полягає у наступному, що військовозобов`язаний громадянин України залізничним шляхом здійснює виїзд з м. Дніпро до м. Ужгород або м. Мукачево Закарпатської області, де його зустрічає відповідальна особа, яка заселяє його в готель. Потім ввечері особу, яка бажає виїхати за кордон, доводять до місця перетину державного кордону України, де він його перетинає. Зі сторони Румунії у вказаному місці перетину державного кордону зазначену особу зустрічають громадяни Румунії та розміщують в тимчасовому пункті фільтрації. ОСОБА_7 повідомив ОСОБА_9 що вказаний спосіб перетину державного кордону є менш зручним. Після цього, ОСОБА_7 на виконання вищевказаного злочинного умислу, діючи з корисливих мотивів, повідомив ОСОБА_9 про другий спосіб ухилення від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях, шляхом виїзду за межі України, що є більш зручним, який полягає у виїзді за кордон на власному автомобілі. Далі, ОСОБА_7 в ході спілкування повідомив ОСОБА_9 , що особі, яка бажає виїхати за межі України, повідомляють дату та конкретний проміжок часового коридору, коли необхідно здійснити перетин державного кордону на автомобілі, точний пункту пропуску та кодове слово. Перетин здійснюється без черги на кордоні. Для здійснення виїзду особі оформлюються відповідні документи, що дають підстави для виїзду за кордон, за підписом представників обласних військових адміністрацій із внесенням відомостей про особу в інформаційну систему «Шлях», відповідно до яких вказана особа являється «волонтером», яка без наявності фактичної мети здійснювати волонтерську діяльність, може надати йому можливість уникнути проходження військової служби в підрозділах ЗС України та інших військових формуваннях, в тому числі, шляхом отримання можливості подальшого виїзду за межі території України. Потім, особі надається відповідний скріншот або QR-код, з використанням якого останній завантажує дозвіл на виїзд за кордон в програмний додаток «Дія» та надалі пред`являє в пункті перетину державного кордону. Так, ОСОБА_5 , для реалізації вищевказаного спільного злочинного умислу обумовленого з ОСОБА_7 , з метою перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, шляхом організації незаконного переправлення військовозобов`язаних громадян через державний кордон України, повідомив ОСОБА_7 перелік необхідних документів, які потрібно надавати громадянами, яка бажають ухилитися від військової служби, на підставі яких, буть здійснюватися виготовлення документів, що забезпечать безперешкодний виїзд за кордон на законних підставах. Надалі, ОСОБА_7 повідомив ОСОБА_9 , що для здійснення перетину державного кордону вказаним способом необхідно надати йому документи, на підставі яких будуть виготовлятися документи, що надають право для виїзду за кордон, перелік яких попередньо був попередньо повідомлений ОСОБА_5 , а саме: закордонний паспорт, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, водійське посвідчення. Крім цього, ОСОБА_7 повідомив ОСОБА_9 що однією з обов`язкових вимог, для здійснення незаконного перетину через державний кордон України, є необхідність оформлення т.зв. «зеленої картки» на транспортний засіб, оскільки це необхідна умова для в`їзду в країни ЄС. Також, ОСОБА_7 повідомив, що така допомога в оформленні офіційних волонтерських документів, що надають можливість ухилитися від проходження військової служби в Збройних Силах України та інших військових формуваннях, ОСОБА_9 коштуватиме 16000 (шістнадцять) доларів США, які передається в два етапи. Перша частина суми у формі завдатку за вказану послугу сплачується у м. Дніпро у розмірі 7000 доларів США, а інша частина у сумі 9000 доларів США везеться з собою до пункту перетину кордону, на якому і передається відповідній особі. При цьому, ОСОБА_7 в ході спілкування з ОСОБА_9 запевнив його про комфортабельність, швидкість та надійність ухилення від проходження військової служби, саме другим злочинним способом виїзду за кордон. Після цього, ОСОБА_7 та ОСОБА_9 дійшли взаємної згоди щодо використання останнім другого протиправного способу виїзду за кордон, що забезпечить ухилення від проходження військової служби в підрозділах Збройних Сил України, тим самим здійснює перешкоджання законній діяльності В подальшому, ОСОБА_7 на виконання свого заздалегідь спланованого злочинного умислу, спрямованого на перешкоджання законній діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної НОМЕР_2 та підрозділів Збройних Сил України, діючи з корисливих мотивів та за попередньою змовою з ОСОБА_5 , приблизно о 10 год. 01 хв. 30.03.2024, зустрівся з ОСОБА_9 в офісному приміщенні № 516 корпусу 2-5 нежитлової будівлі ТДВ «КОНЦЕРН «ВЕСНА» (код ЄДРПОУ 14309215), що розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Далі, ОСОБА_7 , на виконання єдиного спільного злочинного умислу, заздалегідь обумовленого з ОСОБА_5 , знаходячись у вказаному офісному приміщенні, сидячи за столом, отримав безпосередньо від ОСОБА_9 копії його особистих документів, необхідних для оформлення відповідних документів як волонтера, який здійснює перевезення вантажів для потреб ЗСУ та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, гуманітарних та медичних вантажів, перелік яких попередньо узгоджений з громадянином України ОСОБА_5 , а саме: копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон № НОМЕР_3 від 15.06.2021 та копію посвідчення водія НОМЕР_4 від 25.11.2022. Після цього, ОСОБА_7 , перебуваючи за вказаною адресою в офісному приміщенні № 516, сидячи за столом, отримав безпосередньо від ОСОБА_9 обумовлену першу частину готівкових грошових коштів у сумі 7000 (сім тисяч) доларів США, що за курсом НБУ (станом на 29.03.2024 39,2214 гривень за 1 долар США) становить 274549,80 гривень за оформлення офіційних волонтерських документів, що дозволить отримати можливість ухилення від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях із внесення відомостей про нього до інформаційної системи «Шлях». Вказані грошові кошти у сумі 7000 (сім тисяч) доларів США ОСОБА_9 передав ОСОБА_7 шляхом відрахування 7 разів окремо по 1000 доларів США та їх передачі частинами один за одним безпосередньо останньому, який у свою чергу, перерахував отримані грошові кошти після їх отримання. Додатково до цього, ОСОБА_7 повідомив, що офіційні волонтерські документи, що забезпечать подальший виїзд за межі території України у статусі волонтера та надасть можливість ухилитися від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях, будуть готові приблизно через два-чотири тижні, про що він повідомить ОСОБА_9 додатково. Також, ОСОБА_7 , діючи згідно раніше наданих злочинних вказівок ОСОБА_5 , усвідомлюючи, що ОСОБА_9 є військовослужбовцем ЗСУ, пояснив останньому, що за 2 дні його попередять про конкретне місце здійснення перетину державного кордону. Далі, на інтернет месенджер або електронну пошту ОСОБА_9 , відправлять пакет документів, що дають підстави для здійснення безперешкодного виїзду за кордон та надасть можливість ухилитися від проходження військової служби, які останній повинен роздрукувати. Потім, ОСОБА_7 , продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу обумовленого з ОСОБА_5 , повідомив ОСОБА_9 , що по прибуттю останнього до відповідного пункту пропуску державного кордону, йому зателефонує відповідна особа або сам ОСОБА_7 , та повідомлять відповідне кодове слово т.зв. «пароль», котрий необхідно назвати на пункті перетину державного кордону. Вказаний пароль забезпечить швидке оформлення документів та безперешкодний виїзд за межі України. Так, ОСОБА_7 продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, обумовленого з ОСОБА_5 , спрямованого на перешкоджання законній діяльності збройних сил України та інших військових формувань, шляхом організації незаконного переправлення військовозобов`язаних громадян та військовослужбовців ЗСУ на межі державного кордону України, діючи за попередньою змовою, з корисливих мотивів, о 12 год. 55 хв. на території ТРЦ «Дафі» ОСОБА_7 зустрівся ОСОБА_5 , якому передав ксерокопії особистих документів ОСОБА_9 , які необхідні для виготовлення відповідних документів, що надасть змогу ухилитися від військової служби, шляхом безперешкодного виїзду за кордон під виглядом волонтера на правових підставах. Також, під час зустрічі ОСОБА_7 передав ОСОБА_5 грошові кошти у сумі 7000 (сім тисяч) доларів США, які отримав від ОСОБА_9 . Надалі, вказані ксерокопії особистих документів ОСОБА_9 разом з грошовими коштами у сумі 7000 (сім тисяч) доларів США, ОСОБА_5 передав невстановленим в ході досудового розслідування особам, які разом з ОСОБА_5 здійснюють виготовлення відповідних документів, що надають правові підстави для здійснення виїзду за межі України як волонтера. Далі, о 11 год. 41 хв. 03.04.2024 ОСОБА_9 на виконання вказівки ОСОБА_7 в інтернет месенджері «WhatsApp» надіслав останньому на його номер мобільного зв`язку НОМЕР_5 два фотозображення невистачаючих документів, необхідних для оформлення ОСОБА_9 як волонтера, а саме: свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_6 на автомобіль марки «Nissan Note» д.н.з. НОМЕР_7 , з правом керування ОСОБА_9 . Після цього, ОСОБА_5 разом із невстановленими в ході досудового розслідування особами, не відмовляючись від свого вищевказаного злочинного умислу, спрямованого на перешкоджання законній діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та підрозділів Збройних Сил України, шляхом організації незаконного переправлення через державний кордон України військовозобов`язаних громадян та військовослужбовців ЗСУ, діючи з корисливих мотивів та за попередньою змовою, здійснили виготовлення відповідних документів на ОСОБА_9 , що дозволять останньому здійснити виїзд за межі України на правових підставах, із внесенням відповідних відомостей про останнього до інформаційної системи «Шлях». Зокрема, у відповідності до постанови КМУ «Про затвердження правил перетинання державного кордону громадянами України» №57 від 27.01.1995 (далі Постанова) Львівська обласна військова адміністрація прийняла рішення про виїзд за межі України громадянина України ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , як водія, що здійснює перевезення медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань. На підставі вказаного рішення ОСОБА_9 внесено до інформаційної системи «Шлях» від 09.04.2024, заявка №22151 (79/24). Так, ОСОБА_7 продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу обумовленого з ОСОБА_5 , спрямованого на перешкоджання законній діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та підрозділів Збройних Сил України, шляхом організації незаконного переправлення через державний кордон України військовозобов`язаних громадян та військовослужбовців ЗСУ, діючи з корисливих мотивів, за попередньою змовою з ОСОБА_5 , приблизно о 10 год. 50 хв. 17.04.2024 зустрівся з ОСОБА_9 , біля будівлі за адресою: АДРЕСА_1 . Далі, ОСОБА_7 та ОСОБА_9 прослідували через хол вказаної будівлі до внутрішнього подвір`я де розташовувався автомобіль ОСОБА_7 марки «Mazda 3» червоного кольору, після чого останні сіли до вищевказаного транспортного засобу. Далі, ОСОБА_7 перебуваючи на водійському сидінні вказаного автомобіля отримав від ОСОБА_9 обумовлену другу частину готівкових грошових коштів у сумі 9000 (дев`ять тисяч) доларів США, що за курсом НБУ (станом на 17.04.2024 39,5737 гривень за 1 долар США) становить 356163,30 гривень за оформлення офіційних волонтерських документів, що дозволить отримати можливість ухилення від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях. Вказані грошові кошти у сумі 9000 (дев`ять тисяч) доларів США ОСОБА_9 передав ОСОБА_7 шляхом відрахування 9 разів окремо по 1000 доларів США та їх передачі частинами один за одним безпосередньо останньому, який у свою чергу, перерахував отримані грошові кошти після їх отримання. Після отримання грошових коштів ОСОБА_7 пояснив ОСОБА_9 , що деталі та механізм його виїду за кордон буде повідомлено пізніше в ході телефонної розмови. Так, про вказані деталі та механізм виїду за кордон ОСОБА_9 , ОСОБА_7 повідомляє останнього, тільки після того, як вказані дані повідомить ОСОБА_5 . Надалі, ОСОБА_7 продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу обумовленого з ОСОБА_5 , спрямованого на перешкоджання законній діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та підрозділів Збройних Сил України, шляхом організації незаконного переправлення через державний кордон України військовозобов`язаних громадян та військовослужбовців ЗСУ, діючи з корисливих мотивів, за попередньою змовою з ОСОБА_5 , приблизно о 13 год. 53 хв. 17.04.2024 зустрівся з ОСОБА_5 в його транспортному засобі по АДРЕСА_2 , якому передав грошові кошти у сумі 9000 (дев`ять тисяч) доларів США, отриманих від ОСОБА_9 . Надалі, вказані грошові кошти ОСОБА_5 , повинен передати невстановленим досудовим розслідування особам, як винагороду за виготовлення документів на громадянина ОСОБА_9 , що надають останньому здійснити безперешкодний виїзд за межі України на правових підставах. Таким чином, умисні дії ОСОБА_5 , виразились у перешкоджанні законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період, вчиненого за попередньою змовою групою осіб та виразилися в організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, вчиненого за попередньою змовою групою осіб,з корисливихмотивів, кваліфікується за ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст.114-1, ч. 3 ст. 332 КК України. Таким чином, у вчиненні вищевказаного кримінального правопорушення, підозрюється ОСОБА_5 ,
ІНФОРМАЦІЯ_3 .Громадянина України ОСОБА_5 о 19год.31хв.17.04.2024затримано слідчимслідчого відділуУСБУ уДніпропетровській областіза підозроюу вчиненнікримінальних правопорушень,передбачених ч.2ст.28,ч.1ст.114-1,ч.3ст.332КК України.18.04.2024 ОСОБА_5 повідомлено пропідозру учиненні кримінальнихправопорушень,передбачених ч.2ст.28,ч.1ст.114-1,ч.3ст.332КК України. 19.04.2024слідчим суддеюКрасногвардійського районногосуду містаДніпропетровська підозрюваному ОСОБА_5 обрано запобіжнийзахід тримання підвартою строкомна 60днів,тобто до15.06.2024.05.06.2024слідчим суддеюКрасногвардійського районногосуду містаДніпропетровська підозрюваному ОСОБА_5 було зміненозапобіжний західз триманняпід вартоюна запобіжнийзахід увигляді домашньогоарешту уперіод добиз 22год.00хв. по07год.00хв.строком до18.06.2024.Відповідно довимог ч.2ст.177КПК Українипідставою застосуваннязапобіжного заходує наявністьобґрунтованої підозриу вчиненніособою кримінальногоправопорушення,а такожнаявність ризиків,які даютьдостатні підставислідчому судді,суду вважати,що підозрюванийможе здійснитидії,передбачені ч.1ст.177КК України.Наявність обґрунтованоїпідозри ОСОБА_5 у вчиненнікримінальних правопорушень,передбачених ч.2ст.28,ч.1ст.114-1,ч.3ст.332КК Українипідтверджується:протоколами зарезультатами проведеннянегласної слідчої(розшукової)дії протоколомобшуку від17.04.2024;протоколами допитамисвідка ОСОБА_9 від 15.03.2024,20.03.2024,30.03.2024;протоколом оглядукомп`ютерних данихвід 11.04.2024;протоколом оглядувід 12.04.2024;іншими матеріаламикримінального провадження.Таким чином, ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 обґрунтовано підозрюєтьсяу вчиненнікримінальних правопорушень,передбачених ч.2ст.28,ч.1ст.114-1,ч.3ст.332КК України.У відповідностідо ст.294КПК Українидо Красногвардійськогорайонного судум.Дніпропетровська направленоклопотання слідчого,погоджене заступникомкерівника Дніпропетровськоїобласної прокуратури,про продовженнястроку досудовогорозслідування увказаному кримінальномупровадженні дошести місяців.Так,з метоюзавершення досудовогорозслідування необхідно: направити до Дніпровського апеляційного суду клопотання про скасування грифів секретності з матеріальних носіїв інформації щодо проведення негласних слідчих дій, а саме ухвал про дозвіл на проведення негласних слідчих (розшукових) дій, отримати останні та долучити їх до матеріалів кримінального провадження; провести огляд матеріалів судової експертизи комп`ютерної техніки та програмних продуктів, після надходження останніх з експертної установи; провести детальний огляд вилучених предметів після надходження останніх з експертної установи; після отримання висновку судової експертизи спеціальних хімічних речовин, призначити судову технічну експертизу документів; отримати всі розсекречені протоколи про проведення негласних слідчих (розшукових) дій та провести аналіз інформації, що міститься в них, за результатами чого прийняти відповідне процесуальне рішення; додатково допитати підозрюваних ОСОБА_7 та ОСОБА_5 з приводу відомостей отриманих в ході досудового розслідування; після проведення огляду матеріалів судових експертиз та їх аналізу повідомити підозрюваним про зміну раніше повідомленої підозри; виконати вимоги ст. 290 КПК України та інші слідчі (розшукові) та процесуальні дії, необхідність в яких виникне в ході проведення вище перелічених слідчих дій. На теперішній час у вказаному кримінальному провадженні проводяться 7 судових експертиз комп`ютерної техніки та програмних продуктів, судова експертиза спеціальних хімічних речовин, судова експертиза наркотичних засобів, психотропних речовин їх аналогів та прекурсорів, у зв`язку з чим з урахуванням методики їх проведення необхідно достатнього часу для їх завершення. Вказані висновки експертів та протоколи оглядів матеріалів експертиз надалі будуть використані як докази у кримінальному провадженні. Обставинами, що перешкоджали здійсненню вищевказаних слідчих (розшукових) дій та заходів є особлива складність кримінального провадження, а саме: великий обсяг проведення необхідних слідчих (розшукових) дій та прийняття процесуальних рішень; складність та тривалість експертиз, великий обсяг інформації, отриманої під час здійснення досудового розслідування, яку необхідно перевірити, проаналізувати та прийняти відповідні процесуальні рішення з метою об`єктивного та неупередженого досудового розслідування; агресивна війна з боку російської федерації та введення воєнного стану в Україні. ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні тяжких кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст.114-1, ч. 3 ст. 332 КК України за один із злочинів яких за ч. 3 ст. 332 КК України, передбачено покарання у вигляді позбавленням волі на строк від 7 до 9 років. Запобіжний захід у вигляді домашнього арешту у період доби з 22 год. 00 хв. по 07 год. 00 хв. стосовно підозрюваного ОСОБА_5 , який закінчується 18.06.2024, необхідно продовжити у зв`язку наявністю ризиків, передбачених п.1, п. 2, п.3 ч.1 ст. 177 КПК України, а також тим, що до вказаної особи, відповідно до ст. 181 КПК України повинен бути застосований саме такий запобіжний захід, так як ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні тяжких кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст.114-1, ч. 3 ст. 332 КК України, за один із злочинів яких за ч. 3 ст. 332 КК України, передбачено покарання у вигляді позбавленням волі на строк від 7 до 9 років. Наявність ризику переховування від органу досудового розслідування та суду. Зазначений висновок ґрунтується тим, що усвідомлюючи тяжкість та реальність покарання у вигляді позбавленням волі на строк від 7 до 9 років ОСОБА_5 може змінити місце фактичного мешкання та переховуватися від органів досудового слідства та суду. Крім цього, слід враховувати, що злочинна діяльність ОСОБА_5 разом з іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, полягала в організації виготовлення та оформлення відповідних документів на громадян України як волонтерів, що надають право здійснити останнім здійснити виїзд за межі державного кордону України. Відповідно до правової позиції Європейського суду з прав людини «термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (справа «Нечипорук і Йонкало проти України» від 21.04.2011, справа «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990 року), також вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення (справа «Мюррей проти Об`єднаного Королівства» від 28.10.1994, справа «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990). Невідворотність покарання за злочини вже саме по собі є підставою та мотивом для підозрюваного переховуватися від органів досудового розслідування та суду. Наявність ризику знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення. На теперішній час в ході досудового розслідування встановлюються всі обставини вчинення кримінального правопорушення, у тому числі знаряддя та засоби вчинення кримінального правопорушення. Так, ОСОБА_5 може вчинити дії спрямовані на знищення речей та документів, що можуть бути доказами злочинної діяльності останнього, однак перебуваючи під домашнім арештом, буде забезпечено дієвий контроль за поведінкоювказаного підозрюваного та виконанням останнім покладених на нього процесуальних обов`язків. Наявність ризику незаконно впливу на свідка та іншого підозрюваного у цьому кримінальному провадженні. В ході досудового розслідування допитано як свідка ОСОБА_9 , який в ході допитів повідомляв про злочинну діяльність ОСОБА_7 , та надавав викривальні покази стосовно злочинної діяльності останнього. Вищевказані покази викривають весь механізм зазначеної злочинної діяльності, організацію якої здійснював один із її учасників групи, а саме ОСОБА_5 , тому останній може здійснити незаконний вплив на вказаного свідка. При цьому, сукупність отриманих в ході проведення НСРД відомостей, свідчать про те, що до вказаної протиправної діяльності ОСОБА_5 причетні інші невстановлені особа, коло та рольова участь яких на теперішній час встановлюється. Так, продовження строку запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту у період доби з 22 год. 00 хв. по 07 год. 00 хв. стосовно підозрюваного ОСОБА_5 спрямоване на забезпечення виконання ним процесуальних обов`язків, попередження та своєчасне припинення (вчинення) ОСОБА_5 спроб переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду, незаконного впливу на свідків у кримінальному проваджені. Продовження строку запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту у період доби з 22 год. 00 хв. по 07 год. 00 хв стосовно підозрюваного ОСОБА_5 відповідає суспільному інтересу, так як кримінальне правопорушення створило в очах громадян негативне враження безладдя, безкарності за вчинення тяжких кримінальних правопорушень. Оцінюючи в сукупності викладене, варто прийти до висновку, що інші менш суворі запобіжні заходи не зможуть запобігти уникненню вищезазначених ризиків з боку підозрюваного ОСОБА_5 та відповідно до ст.ст. 181, 194, 199 КПК України, йому необхідно продовжити строк запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту у період доби з 22 год. 00 хв. по 07 год. 00 хв. На підставі вищезазначеного, слідчий звертається до суду з даним клопотанням.
У судовому засіданні прокурор підтримав клопотання та просив його задовольнити, посилаючи на обставини зазначенні у клопотанні.
Підозрюваний та його захисник у судовому засіданні, не заперечували щодо клопотання прокурора про продовження строку запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту.
Ознайомившись з наданими матеріалами клопотання, заслухавши думку сторін, слідчий суддя приходить до наступного.
Подане слідчим клопотання відповідає вимогам ст.ст. 181, 184 КПК України.
Прокурором, слідчим доведено, що ОСОБА_5 , який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.114-1 КК України, за яке передбачено покарання у вигляді позбавленням воліна строкдо 8років та у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.332 КК України, за яке передбачено покарання у вигляді позбавленням воліна строкдо 9років зпозбавленням праваобіймати певніпосади чизайматися певноюдіяльністю настрок дотрьох роківз конфіскацієюмайна, намагаючись уникнути покарання може переховуватись від органів досудового розслідування або суду. Разом з цим, в судовому засіданні встановлено, що підозрюваний раніше не судимий, має тісні соціальні зв`язки, має на утриманні неповнолітню дитину та має постійне місце проживання та роботи.
Ризики, що підозрюваний ОСОБА_5 може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків та іншого підозрюваного у кримінальному провадженні прокурором не доведенні і не знайшли свого підтвердження під час судового засідання.
Частиною 2ст. 177 КПК Українипередбачено, що підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.
Згідно ст.181КПК України,домашній арештполягає взабороні підозрюваному,обвинуваченому залишатижитло цілодобовоабо упевний періоддоби. Домашнійарешт можебути застосованодо особи,яка підозрюєтьсяабо обвинувачуєтьсяу вчиненнізлочину,за вчиненняякого закономпередбачено покаранняу видіпозбавлення волі. Строк дії ухвали слідчого судді про тримання особи під домашнім арештом не може перевищувати двох місяців або строків досудового розслідування.
Враховуючи викладене, а також особу підозрюваного, слідчий суддя вважає, що прокурором доведено, що продовження застосування відносно підозрюваного запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту зможе запобігти вищевказаному ризику, передбаченого п.1 ч.1 ст.177 КПК України, тому клопотання прокурора слід задовольнити та продовжити відносно підозрюваного запобіжний захід у вигляді домашнього арешту в певний час доби, строком до 60 днів, з покладанням певних обов`язків, передбачених ч.5 ст. 194 КПК України, що наразі буде достатнім запобіжним заходом, який забезпечить виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків та запобігання визначеному ризику, і в повній мірі забезпечить належну процесуальну поведінку підозрюваного.
Керуючись ст. ст. 110, 131-132, 176-178, 183-187, 193-194,196-197, 205, 309-310, 369-372, 392-393, 395 КПК України, суд,-
постановив:
Клопотання відділу нагляду за додержанням законів регіональним органом безпеки Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_6 , у кримінальному провадженні №22024040000000272 від 08.03.2024 року, про продовження строку запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, стосовно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 332 КК України задовольнити.
Продовжити відносно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді домашнього арешту в певний час доби за адресою: АДРЕСА_3 , строком до 60 днів, тобто до 10.08.2024 року.
Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , наступні обов`язки:
-в періодчасу з22год.00хв.по 07год.00хв.не залишати бездозволу слідчого,прокурора абосуду,місце постійногопроживання заадресою: АДРЕСА_3 , за виняткомвипадків переміщеннядо найближчогоукриття начас діїсигналу «Повітрянатривога»,надання невідкладноїмедичної допомогипідозрюваному таподальшого невідкладногоповернення дожитла;
-прибувати за вимогою до органу досудового розслідування, прокурора, слідчого судді або суду;
-не відлучатися із населеного пункту, в якому він проживає;
-повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання.
Роз`яснити підозрюваному, що відповідно до ч.5 ст.181 КПК України, працівники органу Національної поліції з метою контролю за його поведінкою, мають право з`являтися в житло де він проживає, вимагати надати усні чи письмові пояснення з питань, пов`язаних із виконанням покладених на нього зобов`язань.
Контроль за виконанням ухвали покласти на прокурора.
Ухвала щодо застосування запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її оголошення.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Дніпровського апеляційного суду протягом п`яти днів з моменту оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2024 |
Оприлюднено | 17.06.2024 |
Номер документу | 119731887 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку тримання особи під домашнім арештом |
Кримінальне
Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Білик І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні