Справа № 204/5672/24
Провадження № 1-кс/204/1586/24
УХВАЛА
Іменем України
12 червня 2024 року Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська у складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
за участю секретаря ОСОБА_2 ,
за участю прокурора ОСОБА_3 ,
за участю захисників ОСОБА_4 , ОСОБА_5 ,
за участю підозрюваних ОСОБА_6 , ОСОБА_7 ,
розглянувши у судовому засіданні, в залі суду в м.Дніпро, клопотання старшого слідчого слідчого відділу Управління СБ України у Дніпропетровської області капітана юстиції ОСОБА_8 , яке погоджене заступником керівника Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_9 , про продовження строків досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22024040000000272 від 08.03.2024 року, за підозрою ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 332 КК України, -
встановив:
До суду надійшло клопотання старшого слідчого слідчого відділу Управління СБ України у Дніпропетровської області капітана юстиції ОСОБА_8 , яке погоджене заступником керівника Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_9 , про продовження строків досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22024040000000272 від 08.03.2024 року, за підозрою ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 332 КК України.
В обґрунтування клопотання зазначено, що слідчим відділомУСБУ уДніпропетровській областіздійснюється досудоверозслідування кримінальногопровадження №22024040000000272від 08.03.2024за підозрою ОСОБА_6 та ОСОБА_7 у вчиненнікримінальних правопорушень,передбачених ч.2ст.28,ч.1ст.114-1та ч.3ст.332КК України.Процесуальне керівництводосудовим розслідуванняу вказаномукримінальному провадженніздійснюється відділомнагляду задодержанням законіврегіональним органомбезпеки Дніпропетровськоїобласної прокуратури. Так, 24.02.2022, на виконання вищевказаного наказу, військовослужбовці Збройних Сил російської федерації, шляхом збройної агресії, з погрозою застосування зброї та її фактичним застосуванням, незаконно вторглась на територію Україну через державні кордони України в Автономній республіці Крим, Донецькій, Луганській, Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Київській, інших областях та здійснила збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське та оборонне значення, та здійснили окупацію частин вказаної території, чим вчинили дії з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, що продовжується по теперішній час та призводить до загибелі значної кількості людей та інших тяжких наслідків. У зв`язку із військовою агресією Російської Федерації проти України 24.02.2022 Указом Президента України № 64/2022, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено воєнний стан на всій території України з 05 год. 30 хв., який набув чинності з дня його опублікування 24.02.2022. Згідно Указу Президента України № 133/2022 від 14.03.2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України № 2119-ІХ від 15.03.2022, та у подальшому продовжено указами Президента України №133/2022 від 14.03.2022, №259/2022 від 18.04.2022, №341/2022 від 17.05.2022, № 573/2022 від 12.08.2022, №757/2022 від 07.11.2022, №58/2023 від 06.02.2023, №254/2023 від 01.05.2023, № 451/2023 від 26.07.2023, №734/2023 від 06.11.2023, № 49/2024 від 05.02.2024 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05.30 год. 14.02.2024 строком на 90 діб. Крім того, указом Президента України від 24.02.2022 №69/2022 «Про загальну мобілізацію», строк дії якого неодноразово продовжено Указами президента №342/2022 від 17.05.2022, №574/2022 від 12.08.2022, №758/2022 від 07.11.2022, №59/2023 від 06.02.2023, №255/2023 від 01.05.2023, №452/2023 від 26.07.2023, №735/2023 від 06.11.2023, №50/2024 від 05.02.2024 оголошено та проводиться загальна мобілізація, в тому числі і на території Дніпропетровської області. Згідно з пунктом 1 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 № 154 (далі Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» мобілізація - комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, а Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Мобілізація може бути загальною або частковою та проводиться відкрито чи приховано. В той же час, відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Також, ч. 6 ст. 2 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» визначено, що військова служба за призовом під час мобілізації, на особливий період є одним із видів військової служби. Відповідно до пункту 8 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки - завданнями територіальнихцентрів комплектуваннята соціальноїпідтримки відповіднодо покладенихобов`язків євиконання законодавстваз питаньвійськового обов`язкуі військовоїслужби,мобілізаційної підготовкита мобілізації,керівництво військовимобліком призовників,військовозобов`язаних тарезервістів натериторії відповідноїадміністративно-територіальноїодиниці,контроль зайого станом,зокрема вмісцевих органахвиконавчої влади,органах місцевогосамоврядування тав органах,що забезпечуютьфункціонування системивійськового облікупризовників,військовозобов`язаних тарезервістів натериторії відповідноїадміністративно-територіальноїодиниці (крімСБУ таСлужби зовнішньоїрозвідки),забезпечення вмежах своїхповноважень адміністрування(територіальніцентри комплектуваннята соціальноїпідтримки АвтономноїРеспубліки Крим,областей,мм.Києва таСевастополя)та веденняЄдиного державногореєстру призовників,військовозобов`язаних тарезервістів (далі-Реєстр)(районнітериторіальні центрикомплектування тасоціальної підтримки),проведення заходівприписки громадяндо призовнихдільниць,призову громадянна військовуслужбу,проведення відборукандидатів дляприйняття навійськову службуза контрактом,участь увідборі громадяндля проходженняслужби увійськовому резервіЗбройних Сил,підготовка тапроведення вособливий періодмобілізації людськихі транспортнихресурсів,забезпечення організаціїсоціального іправового захистувійськовослужбовців,військовозобов`язаних ірезервістів,призваних нанавчальні (абоперевірочні)та спеціальнізбори доЗбройних Сил(далі-збори),ветеранів війнита військовоїслужби,пенсіонерів зчисла військовослужбовцівЗбройних Сил(далі-пенсіонери)та членівїх сімей,участь увійськово-патріотичномувихованні громадян,здійснення іншихзаходів зпитань оборонивідповідно дозаконодавства. Так, у громадян України ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 разом з іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, у невстановленому місці та часу, за невстановлених обставин, діючи за попередньою змовою, виник злочинний умисел, спрямований на перешкоджання законній діяльності військових формувань України, зокрема ІНФОРМАЦІЯ_3 (далі ІНФОРМАЦІЯ_4 ) та військовим підрозділам Збройних Сил України, в умовах та у період дії в Україні особливого періоду (воєнного стану), діючи з корисливих мотивів, з використанням своїх зв`язків серед керівників благодійних фондів та організацій, а також інших підприємств та установ, організував злочинну схему з незаконного переправлення осіб через державний кордон України, що забезпечує ухилення військовослужбовцями Сил оборони України від військової служби, шляхом оформлення відповідних документів, які дають правові підстави для припинення та уникнення військової служби та надають можливість військовослужбовцям здійснити виїзд за кордон в умовах воєнного стану. При цьому, ОСОБА_7 разом з ОСОБА_6 достовірно усвідомлюють та розуміють, що на теперішній час в України запроваджено воєнний стан, та Силами оборони України проводяться заходи надання відсічі ворогу. При цьому, злочинна діяльність ОСОБА_7 та ОСОБА_6 спрямована на перешкоджання здійсненню підрозділами Збройних сил України та інших військових формувань усіх заходів щодо забезпечення державного суверенітету, конституційного ладу та територіальної цілісності Держави, шляхом здійснення організації незаконного переплавлення осіб через державний кордон України, діючи за попередньою змовою. Надання протиправної можливості діючим військовослужбовцям ухилитися від військової служби та організація їх незаконного виїзду через державний кордон України, призводить до не комплектування особового складу у відповідних підрозділах Збройних Силах України та інших військових формувань, підриває заходи Держави щодо безперебійного забезпечення особовим складом підрозділів Сил оборони України та у свою чергу, погіршує стан виконання військових завдань та рішень військовими підрозділами, забезпечує можливість уникнути військовозобов`язаними призову на військову службу. Так, ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , діючи з єдиним спільним злочинним умислом, за попередньою змовою між собою, з корисливих мотивів, здійснюють діяльність спрямовану на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, шляхом незаконного переправлення осіб через державний кордон України. Для організації перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, щляхом незаконного переплавлення військовозобов`язаних та військовослужбовців Збройних Сил України за межі України, ОСОБА_7 та ОСОБА_6 розподіли свої функціональні обов`язки у вищевказаній злочинній діяльності, згідно яких, кожен відповідає за свій напрямок у зазначеній злочинній схемі, зокрема: ОСОБА_7 активно підшукує потенційних громадян України, які бажають ухилитися від призову по мобілізації та проходження військової служби, проводить особисті зустрічі з потенційними громадянами, з якими обумовлює способи виїзду за кодон, що таким чином забезпечить перешкоджання законній діяльності ЗС України та інших військових формувань України, способи та розмір оплати за вказану злочинну діяльність, перелік документів, який необхідний для виготовлення відповідних документів на особу як волонтера; забезпечує громадян України, які виявили намір виїхати за межі країни, всією необхідною інформацією на всіх етапах підготовки документів та безпосереднього здійснення виїзду останніми до країн ЄС, що дозволяє безперешкодно перетнути кордон; ОСОБА_6 активно здійснює пошук та підбір зацікавлених громадян України (військовослужбовців Сил оборони України та військовозобов`язаних), які бажають ухилитися від призову по мобілізації або проходження військової служби, використовуючи для цього широке коло своїх знайомств; надає злочинні поради, вказівки та консультації ОСОБА_10 з приводу здійснення вищевказаної злочинної діяльності; інформує ОСОБА_7 щодо будь-яких змін в порядку перетину державного кордону та актуального переліку особистих документів, необхідних для виготовлення відповідного пакету документів, що дають право здійснити безперешкодний перетин державного кордону військовозобов`язаними та військовослужбовцями Сил оборони України; використовуючи свої вже сформовані зв`язки в органах державної влади та місцевого самоврядування забезпечує оформлення відповідних документів на громадян, які бажають ухилитися від призову на військову службу по мобілізації на особливий період та від військової служби загалом. Так, для реалізації вищевказаного спільного злочинного умислу спрямованого на перешкоджання законній діяльності підрозділів Збройних сил України та територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, в особливий період (у період дії в Україні воєнного стану), діючи з корисливих мотивів, за попередньою змовою з ОСОБА_6 , ОСОБА_7 приблизно о 12 год. 39 хв. 20.03.2024, особисто зустрівся біля будівлі за адресою: АДРЕСА_1 із ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , в
ході спілкування з яким останній повідомив ОСОБА_7 є діючим військовослужбовцем підрозділів Збройних Сил України (військова частина НОМЕР_1 ), що виконують завдання забезпечення державного суверенітету, конституційного ладу та територіальної цілісності України та стримування збройної агресії російської федерації. Далі, в ході спілкування ОСОБА_7 будучи повідомленим ОСОБА_11 про свої наміри та бажання виїхати за межі України, повідомив останньому про наявність можливості допомогти йому у виїзді за кордон двома способами, які надають ОСОБА_11 можливість ухилитися від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях. Далі, ОСОБА_7 повідомив ОСОБА_11 , що перший спосіб виїзду за кордон є так звана «піша прогулка», яка полягає у наступному, що військовозобов`язаний громадянин України залізничним шляхом здійснює виїзд з м. Дніпро до м. Ужгород або м. Мукачево Закарпатської області, де його зустрічає відповідальна особа, яка заселяє його в готель. Потім ввечері особу, яка бажає виїхати за кордон, доводять до місця перетину державного кордону України, де він його перетинає. Зі сторони Румунії у вказаному місці перетину державного кордону зазначену особу зустрічають громадяни Румунії та розміщують в тимчасовому пункті фільтрації. ОСОБА_7 повідомив ОСОБА_11 що вказаний спосіб перетину державного кордону є менш зручним. Після цього, ОСОБА_7 на виконання вищевказаного злочинного умислу, діючи з корисливих мотивів, повідомив ОСОБА_11 про другий спосіб ухилення від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях, шляхом виїзду за межі України, що є більш зручним, який полягає у виїзді за кордон на власному автомобілі. Далі, ОСОБА_7 в ході спілкування повідомив ОСОБА_11 , що особі, яка бажає виїхати за межі України, повідомляють дату та конкретний проміжок часового коридору, коли необхідно здійснити перетин державного кордону на автомобілі, точний пункту пропуску та кодове слово. Перетин здійснюється без черги на кордоні. Для здійснення виїзду особі оформлюються відповідні документи, що дають підстави для виїзду за кордон, за підписом представників обласних військових адміністрацій із внесенням відомостей про особу в інформаційну систему «Шлях», відповідно до яких вказана особа являється «волонтером», яка без наявності фактичної мети здійснювати волонтерську діяльність, може надати йому можливість уникнути проходження військової служби в підрозділах ЗС України та інших військових формуваннях, в тому числі, шляхом отримання можливості подальшого виїзду за межі території України. Потім, особі надається відповідний скріншот або QR-код, з використанням якого останній завантажує дозвіл на виїзд за кордон в програмний додаток «Дія» та надалі пред`являє в пункті перетину державного кордону. Так, ОСОБА_6 , для реалізації вищевказаного спільного злочинного умислу обумовленого з ОСОБА_7 , з метою перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, шляхом організації незаконного переправлення військовозобов`язаних громадян через державний кордон України, повідомив ОСОБА_7 перелік необхідних документів, які потрібно надавати громадянами, яка бажають ухилитися від військової служби, на підставі яких, буть здійснюватися виготовлення документів, що забезпечать безперешкодний виїзд за кордон на законних підставах. Надалі, ОСОБА_7 повідомив ОСОБА_11 , що для здійснення перетину державного кордону вказаним способом необхідно надати йому документи, на підставі яких будуть виготовлятися документи, що надають право для виїзду за кордон, перелік яких попередньо був попередньо повідомлений ОСОБА_6 , а саме: закордонний паспорт, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, водійське посвідчення. Крім цього, ОСОБА_7 повідомив ОСОБА_11 що однією з обов`язкових вимог, для здійснення незаконного перетину через державний кордон України, є необхідність оформлення т.зв. «зеленої картки» на транспортний засіб, оскільки це необхідна умова для в`їзду в країни ЄС. Також, ОСОБА_7 повідомив, що така допомога в оформленні офіційних волонтерських документів, що надають можливість ухилитися від проходження військової служби в Збройних Силах України та інших військових формуваннях, ОСОБА_11 коштуватиме 16000 (шістнадцять) доларів США, які передається в два етапи. Перша частина суми у формі завдатку за вказану послугу сплачується у м. Дніпро у розмірі 7000 доларів США, а інша частина у сумі 9000 доларів США везеться з собою до пункту перетину кордону, на якому і передається відповідній особі. При цьому, ОСОБА_7 в ході спілкування з ОСОБА_11 запевнив його про комфортабельність, швидкість та надійність ухилення від проходження військової служби, саме другим злочинним способом виїзду за кордон. Після цього, ОСОБА_7 та ОСОБА_11 дійшли взаємної згоди щодо використання останнім другого протиправного способу виїзду за кордон, що забезпечить ухилення від проходження військової служби в підрозділах Збройних Сил України, тим самим здійснює перешкоджання законній діяльності В подальшому, ОСОБА_7 на виконання свого заздалегідь спланованого злочинного умислу, спрямованого на перешкоджання законній діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної НОМЕР_2 та підрозділів Збройних Сил України, діючи з корисливих мотивів та за попередньою змовою з ОСОБА_6 , приблизно о 10 год. 01 хв. 30.03.2024, зустрівся з ОСОБА_11 в офісному приміщенні № 516 корпусу 2-5 нежитлової будівлі ТДВ «КОНЦЕРН «ВЕСНА» (код ЄДРПОУ 14309215), що розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Далі, ОСОБА_7 , на виконання єдиного спільного злочинного умислу, заздалегідь обумовленого з ОСОБА_6 , знаходячись у вказаному офісному приміщенні, сидячи за столом, отримав безпосередньо від ОСОБА_11 копії його особистих документів, необхідних для оформлення відповідних документів як волонтера, який здійснює перевезення вантажів для потреб ЗСУ та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, гуманітарних та медичних вантажів, перелік яких попередньо узгоджений з громадянином України ОСОБА_6 , а саме: копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон № НОМЕР_3 від 15.06.2021 та копію посвідчення водія НОМЕР_4 від 25.11.2022. Після цього, ОСОБА_7 , перебуваючи за вказаною адресою в офісному приміщенні № 516, сидячи за столом, отримав безпосередньо від ОСОБА_11 обумовлену першу частину готівкових грошових коштів у сумі 7000 (сім тисяч) доларів США, що за курсом НБУ (станом на 29.03.2024 39,2214 гривень за 1 долар США) становить 274549,80 гривень за оформлення офіційних волонтерських документів, що дозволить отримати можливість ухилення від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях із внесення відомостей про нього до інформаційної системи «Шлях». Вказані грошові кошти у сумі 7000 (сім тисяч) доларів США ОСОБА_11 передав ОСОБА_7 шляхом відрахування 7 разів окремо по 1000 доларів США та їх передачі частинами один за одним безпосередньо останньому, який у свою чергу, перерахував отримані грошові кошти після їх отримання. Додатково до цього, ОСОБА_7 повідомив, що офіційні волонтерські документи, що забезпечать подальший виїзд за межі території України у статусі волонтера та надасть можливість ухилитися від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях, будуть готові приблизно через два-чотири тижні, про що він повідомить ОСОБА_11 додатково. Також, ОСОБА_7 , діючи згідно раніше наданих злочинних вказівок ОСОБА_6 , усвідомлюючи, що ОСОБА_11 є військовослужбовцем ЗСУ, пояснив останньому, що за 2 дні його попередять про конкретне місце здійснення перетину державного кордону. Далі, на інтернет месенджер або електронну пошту ОСОБА_11 , відправлять пакет документів, що дають підстави для здійснення безперешкодного виїзду за кордон та надасть можливість ухилитися від проходження військової служби, які останній повинен роздрукувати. Потім, ОСОБА_7 , продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу обумовленого з ОСОБА_6 , повідомив ОСОБА_11 , що по прибуттю останнього до відповідного пункту пропуску державного кордону, йому зателефонує відповідна особа або сам ОСОБА_7 , та повідомлять відповідне кодове слово т.зв. «пароль», котрий необхідно назвати на пункті перетину державного кордону. Вказаний пароль забезпечить швидке оформлення документів та безперешкодний виїзд за межі України. Так, ОСОБА_7 продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, обумовленого з ОСОБА_6 , спрямованого на перешкоджання законній діяльності збройних сил України та інших військових формувань, шляхом організації незаконного переправлення військовозобов`язаних громадян та військовослужбовців ЗСУ на межі державного кордону України, діючи за попередньою змовою, з корисливих мотивів, о 12 год. 55 хв. на території ТРЦ «Дафі» ОСОБА_7 зустрівся ОСОБА_6 , якому передав ксерокопії особистих документів ОСОБА_11 , які необхідні для виготовлення відповідних документів, що надасть змогу ухилитися від військової служби, шляхом безперешкодного виїзду за кордон під виглядом волонтера на правових підставах. Також, під час зустрічі ОСОБА_7 передав ОСОБА_6 грошові кошти у сумі 7000 (сім тисяч) доларів США, які отримав від ОСОБА_11 . Надалі, вказані ксерокопії особистих документів ОСОБА_11 разом з грошовими коштами у сумі 7000 (сім тисяч) доларів США, ОСОБА_6 передав невстановленим в ході досудового розслідування особам, які разом з ОСОБА_6 здійснюють виготовлення відповідних документів, що надають правові підстави для здійснення виїзду за межі України як волонтера. Далі, о 11 год. 41 хв. 03.04.2024 ОСОБА_11 на виконання вказівки ОСОБА_7 в інтернет месенджері «WhatsApp» надіслав останньому на його номер мобільного зв`язку НОМЕР_5 два фотозображення невистачаючих документів, необхідних для оформлення ОСОБА_11 як волонтера, а саме: свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_6 на автомобіль марки «Nissan Note» д.н.з. НОМЕР_7 , з правом керування ОСОБА_11 . Після цього, ОСОБА_6 разом із невстановленими в ході досудового розслідування особами, не відмовляючись від свого вищевказаного злочинного умислу, спрямованого на перешкоджання законній діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та підрозділів Збройних Сил України, шляхом організації незаконного переправлення через державний кордон України військовозобов`язаних громадян та військовослужбовців ЗСУ, діючи з корисливих мотивів та за попередньою змовою, здійснили виготовлення відповідних документів на ОСОБА_11 , що дозволять останньому здійснити виїзд за межі України на правових підставах, із внесенням відповідних відомостей про останнього до інформаційної системи «Шлях». Зокрема, у відповідності до постанови КМУ «Про затвердження правил перетинання державного кордону громадянами України» №57 від 27.01.1995 (далі Постанова) Львівська обласна військова адміністрація прийняла рішення про виїзд за межі України громадянина України ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , як водія, що здійснює перевезення медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань. На підставі вказаного рішення ОСОБА_11 внесено до інформаційної системи «Шлях» від 09.04.2024, заявка №22151 (79/24). Так, ОСОБА_7 продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу обумовленого з ОСОБА_6 , спрямованого на перешкоджання законній діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та підрозділів Збройних Сил України, шляхом організації незаконного переправлення через державний кордон України військовозобов`язаних громадян та військовослужбовців ЗСУ, діючи з корисливих мотивів, за попередньою змовою з ОСОБА_6 , приблизно о 10 год. 50 хв. 17.04.2024 зустрівся з ОСОБА_11 , біля будівлі за адресою: АДРЕСА_1 . Далі, ОСОБА_7 та ОСОБА_11 прослідували через хол вказаної будівлі до внутрішнього подвір`я де розташовувався автомобіль ОСОБА_7 марки «Mazda 3» червоного кольору, після чого останні сіли до вищевказаного транспортного засобу. Далі, ОСОБА_7 перебуваючи на водійському сидінні вказаного автомобіля отримав від ОСОБА_11 обумовлену другу частину готівкових грошових коштів у сумі 9000 (дев`ять тисяч) доларів США, що за курсом НБУ (станом на 17.04.2024 39,5737 гривень за 1 долар США) становить 356163,30 гривень за оформлення офіційних волонтерських документів, що дозволить отримати можливість ухилення від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях. Вказані грошові кошти у сумі 9000 (дев`ять тисяч) доларів США ОСОБА_11 передав ОСОБА_7 шляхом відрахування 9 разів окремо по 1000 доларів США та їх передачі частинами один за одним безпосередньо останньому, який у свою чергу, перерахував отримані грошові кошти після їх отримання. Після отримання грошових коштів ОСОБА_7 пояснив ОСОБА_11 , що деталі та механізм його виїду за кордон буде повідомлено пізніше в ході телефонної розмови. Так, про вказані деталі та механізм виїду за кордон ОСОБА_11 , ОСОБА_7 повідомляє останнього, тільки після того, як вказані дані повідомить ОСОБА_6 . Надалі, ОСОБА_7 продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу обумовленого з ОСОБА_6 , спрямованого на перешкоджання законній діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та підрозділів Збройних Сил України, шляхом організації незаконного переправлення через державний кордон України військовозобов`язаних громадян та військовослужбовців ЗСУ, діючи з корисливих мотивів, за попередньою змовою з ОСОБА_6 , приблизно о 13 год. 53 хв. 17.04.2024 зустрівся з ОСОБА_6 в його транспортному засобі по АДРЕСА_2 , якому передав грошові кошти у сумі 9000 (дев`ять тисяч) доларів США, отриманих від ОСОБА_11 . Надалі, вказані грошові кошти ОСОБА_6 , повинен передати невстановленим досудовим розслідування особам, як винагороду за виготовлення документів на громадянина ОСОБА_11 , що надають останньому здійснити безперешкодний виїзд за межі України на правових підставах. Таким чином, умисні дії ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , виразились у перешкоджанні законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період, вчиненого за попередньою змовою групою осіб та виразилися в організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, вчиненого за попередньою змовою групою осіб,з корисливихмотивів, кваліфікуєтьсяза ч.2ст.28,ч.1ст.114-1,ч.3ст.332КК України. 18.04.2024 ОСОБА_7 та ОСОБА_6 повідомлено пропідозру увчиненні кримінальнихправопорушень,передбачених ч.2ст.28,ч.1ст.114-1,ч.3ст.332КК України. Наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_7 та ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст.114-1, ч. 3 ст. 332 КК України :витяг з№22024040000000272від 08.03.2024;протоколами зарезультатами проведеннянегласної слідчої(розшукової)дії ;протоколом обшукувід 17.04.2024;протоколами допитамисвідка ОСОБА_11 від 15.03.2024,20.03.2024,30.03.2024;протоколом оглядукомп`ютерних данихвід 11.04.2024;протоколом оглядувід 12.04.2024; іншими матеріалами кримінального провадження. Таким чином, ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 обґрунтовано підозрюються у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст.114-1, ч. 3 ст. 332 КК України, за один із злочинів яких, ч. 3 ст. 332 КК України передбачено покарання у вигляді позбавленням волі на строк від 7 до 9 років,що відповіднодо ч.6ст.12КК України,є тяжкимзлочином.Разом зтим,з метоюзавершення досудовогорозслідування необхідно: направити до Дніпровського апеляційного суду клопотання про скасування грифів секретності з матеріальних носіїв інформації щодо проведення негласних слідчих дій, а саме ухвал про дозвіл на проведення негласних слідчих (розшукових) дій, отримати останні та долучити їх до матеріалів кримінального провадження; провести огляд матеріалів судової експертизи комп`ютерної техніки та програмних продуктів, після надходження останніх з експертної установи; провести детальний огляд вилучених предметів після надходження останніх з експертної установи; після отримання висновку судової експертизи спеціальних хімічних речовин, призначити судову технічну експертизу документів; отримати всі розсекречені протоколи про проведення негласних слідчих (розшукових) дій та провести аналіз інформації, що міститься в них, за результатами чого прийняти відповідне процесуальне рішення; додатково допитати підозрюваних ОСОБА_7 та ОСОБА_6 з приводу відомостей отриманих в ході досудового розслідування; після проведення огляду матеріалів судових експертиз та їх аналізу повідомити підозрюваним про зміну раніше повідомленої підозри; виконати вимоги ст. 290 КПК України та інші слідчі (розшукові) та процесуальні дії, необхідність в яких виникне в ході проведення вище перелічених слідчих дій. На теперішній час у вказаному кримінальному провадженні проводяться 7 судових експертиз комп`ютерної техніки та програмних продуктів, судова експертиза спеціальних хімічних речовин, судова експертиза наркотичних засобів, психотропних речовин їх аналогів та прекурсорів, у зв`язку з чим з урахуванням методики їх проведення необхідно достатнього часу для їх завершення. Вказані висновки експертів та протоколи оглядів матеріалів експертиз надалі будуть використані як докази у кримінальному провадженні. Крім цього, на теперішній час встановлюються інші особи причетні до злочинної діяльності ОСОБА_7 та ОСОБА_6 . Результати проведення зазначених слідчих (розшукових) дій, судових експертиз мають важливе значення для встановлення обставин кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст.114-1, ч. 3 ст. 332 КК України та для прийняття рішення, передбаченого ст. 283 КПК України. Двомісячний строк досудового розслідування закінчується 18 червня 2024 року, проте завершити досудове розслідування у вказаний строк не є можливим, оскільки необхідно проведення обов`язкових слідчих та процесуальних дій та завершення проведення судових експертиз, направлених на остаточне та беззаперечне доведення вини підозрюваних у інкримінованих їм кримінальних правопорушень, для виконання яких потрібен час не менше шести місяців. Обставинами, що перешкоджали здійсненню вищевказаних слідчих (розшукових) дій та заходів є особлива складність кримінального провадження, а саме: великий обсяг проведення необхідних слідчих (розшукових) дій та прийняття процесуальних рішень; складність та тривалість експертиз, великий обсяг інформації, отриманої під час здійснення досудового розслідування, яку необхідно перевірити, проаналізувати та прийняти відповідні процесуальні рішення з метою об`єктивного та неупередженого досудового розслідування; агресивна війна з боку російської федерації та введення воєнного стану в Україні. На підставі викладеного, беручи до уваги, особливу складність кримінального провадження, а також те, що слідчі (розшукові) дії, спрямовані на отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду справи, завершення та проведення судових експертиз, які не могли бути здійснені та завершенні раніше з об`єктивних причин На підставі викладеного, слідчий звертається з даним клопотанням до суду та просись продовжити строку досудового засідання до шести місяців.
В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання просив задовольнити та продовжити строк досудового засідання до 6 місяців, посилаючись на обставини, зазначенні у клопотанні.
Підозрювані та їх захисники, кожен окремо, не заперечували проти задоволення клопотання.
Заслухавши думку сторін кримінального провадження, дослідивши копії матеріалів, якими прокурор обґрунтовує доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання прокурора підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до положень статті 295-1 КПК України, у випадках, передбаченихст. 294 КПК України, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого. Слідчий суддя зобов`язаний розглянути клопотання про продовження строку досудового розслідування протягом трьох днів з дня його одержання, але в будь-якому разі до спливу строку досудового розслідування, за участю слідчого або прокурора, а також підозрюваного та його захисника, у разі розгляду клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру. Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру у разі його протиправності та необґрунтованості. Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру, якщо слідчий не доведе, що додатковий строк необхідний для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду, або для проведення чи завершення проведення експертизи, за умови що ці дії не могли бути здійснені чи завершені раніше з об`єктивних причин, а також якщо досліджені під час вирішення цього питання обставини свідчать про відсутність достатніх підстав вважати, що сталася подія кримінального правопорушення, яка дала підстави для повідомлення про підозру, та/або підозрюваний причетний до цієї події кримінального правопорушення.
Дане клопотання про продовження строку досудового розслідування розглядається в суді до спливу строку досудового розслідування, за участю сторін кримінального провадження, які мали можливість висловити свою позицію, надати заперечення.
Прокурором доведено,що сталисякримінальні правопорушення, передбачені ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 332 України, яке дало підстави для повідомлення 18 квітня 2024 року ОСОБА_7 та ОСОБА_6 про підозру у вчиненні вказаних кримінальних правопорушення.З урахуванням пояснень наданих прокурором у судовому засіданні, на даний час органом досудового розслідування проводяться слідчі (розшукові) дії спрямовані на повне та неупереджене розслідування зазначеного кримінального провадження.Додатковий строк для розслідування необхідний, для проведення усіх необхідних процесуальних дій для забезпечення повного, всебічного, об`єктивного та неупередженого проведення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні.
Враховуючи викладене, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 110, 219, 294, 295, 295-1, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя,-
постановив:
Клопотання старшого слідчого слідчого відділу Управління СБ України у Дніпропетровської області капітана юстиції ОСОБА_8 , яке погоджене заступником керівника Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_9 , про продовження строків досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22024040000000272 від 08.03.2024 року, за підозрою ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 332 КК України задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №22024040000000272 від 08.03.2024 року, за підозрою ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 332 КК України, строком до шести місяців, тобто до 18 жовтня 2024 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2024 |
Оприлюднено | 17.06.2024 |
Номер документу | 119731889 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Білик І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні