Ухвала
від 14.06.2024 по справі 526/2287/24
ГАДЯЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 526/2287/24

Провадження № 1-кс/526/328/2024

У Х В А Л А

іменем України

14 червня 2024 року слідчий суддя Гадяцького районного суду ОСОБА_1 ,

з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання заступника начальника СВ ВП № 1 Миргородського РВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів в межах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42024172050000048 від 27.05.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.367 ч.1 КК України,

в с т а н о в и в:

13 червня 2024 року заступник начальника СВ ВП № 1 Миргородського РВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до документів в межах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42024172050000048 від 27.05.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.367 ч.1 КК України, вказуючи, що 22.05.2024 в соціальній мережі «facebook» в групі « ІНФОРМАЦІЯ_1 » розміщено статтю користувача ОСОБА_4 , про те, що службовим особами КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (юридична адреса: АДРЕСА_1 , фактична адреса: АДРЕСА_2 ) за наявності у закладі лише чотирьох підопічних протиправно витрачено бюджетні кошти на закупівлю продуктів харчування та безпідставно відхилено найбільш економічно вигідні пропозиції учасників процедур закупівель.

Так, за наявності у закладі лише чотирьох підопічних, в умовах дії в Україні режиму воєнного стану, КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в особі директора ОСОБА_5 із ФОП ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ/ІПН НОМЕР_2 ) заключило договір про закупівлю №78 від 08.05.2024, а саме хлібопродуктів на загальну суму 834100 грн. Термін поставки товарів до 31.12.2024.

Крім цього, КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в особі директора ОСОБА_5 із ПНВП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в особі директора ОСОБА_7 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) заключило договір №Г-0048/56 від 24.04.2024 про закупівлю ліків, на загальну суму 99952,10 грн. Термін поставки товарів до 31.12.2024.

Крім цього, КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в особі директора ОСОБА_5 із ФОП ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ/ІПН НОМЕР_2 ) заключило договір про закупівлю №60 від 26.04.2024, а саме молокопродуктів на загальну суму 50 400 грн. Термін поставки товарів до 31.12.2024.

Крім цього, КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в особі директора ОСОБА_5 із ФОП ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ/ІПН НОМЕР_2 ) заключило договір про закупівлю №47 від 05.04.2024, а саме молочних продуктів різних на загальну суму 477 082 грн. Термін поставки товарів до 31.12.2024.

Крім цього, КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в особі директора ОСОБА_5 із ФОП ОСОБА_8 (код ЄДРПОУ/ІПН НОМЕР_4 ) заключило договір про закупівлю №74 від 07.05.2024, а саме продуктів харчування на загальну суму 466 797,5 грн. Термін поставки товарів до 31.12.2024.

Крім цього, КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в особі директора ОСОБА_5 із ФОП ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ/ІПН НОМЕР_2 ) заключило договір про закупівлю №42 від 03.04.2024, а саме вершкового масла на загальну суму 179313,75 грн. Термін поставки товарів до 31.12.2024.

Крім цього, КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в особі директора ОСОБА_5 із ФОП ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ/ІПН НОМЕР_2 ) заключило договір про закупівлю №49 від 08.04.2024, а саме сирних продуктів на загальну суму 347 830 грн. Термін поставки товарів до 31.12.2024.

Крім цього, КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в особі директора ОСОБА_5 із ФОП ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ/ІПН НОМЕР_2 ) заключило договір про закупівлю №39 від 02.04.2024, а саме м`яса на загальну суму 574 250 грн. Термін поставки товарів до 31.12.2024.

Крім цього, КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в особі директора ОСОБА_5 із ФОП ОСОБА_8 (код ЄДРПОУ/ІПН НОМЕР_4 ) заключило договір про закупівлю №44 від 05.04.2024, а саме риби на загальну суму 405 600 грн. Термін поставки товарів до 31.12.2024.

Крім цього, КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в особі директора ОСОБА_5 із ФОП ОСОБА_8 (код ЄДРПОУ/ІПН НОМЕР_4 ) заключило договір про закупівлю №38 від 01.04.2024, а саме соків на загальну суму 198 700 грн. Термін поставки товарів до 31.12.2024.

Обставини щодо законності витрачання бюджетних коштів можуть бути встановлені шляхом аналізу витрачання коштів за відповідними документами КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) .

Беручи до уваги вище викладене, з метою встановлення даних щодо законності використання бюджетних коштів, а отже і наявності чи відсутності в діях службових осіб КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ознак службової недбалості, а також для проведення судово-економічної експертизи в ході досудового слідства виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів зазначеного закладу, а саме:

- договору про закупівлю №78 від 08.05.2024 із ФОП ОСОБА_6 на придбання хлібопродуктів;

- договору №Г-0048/56 від 24.04.2024 із ПНВП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на придбання ліків;

- договору про закупівлю №60 від 26.04.2024 із ФОП ОСОБА_6 на придбання молокопродуктів;

- договору про закупівлю №47 від 05.04.2024 із ФОП ОСОБА_6 на придбання молочних продуктів різних;

- договору про закупівлю №42 від 03.04.2024 із ФОП ОСОБА_6 на придбання вершкового масла;

-договору про закупівлю №74 від 07.05.2024 із ФОП ОСОБА_8 на придбання продуктів харчування;

- договору про закупівлю №49 від 08.04.2024 із ФОП ОСОБА_6 на придбання сирних продуктів;

-договору про закупівлю №39 від 02.04.2024 із ФОП ОСОБА_6 на придбання м`яса;

- договору про закупівлю №44 від 05.04.2024 із ФОП ОСОБА_8 на придбання риби;

- договору про закупівлю №38 від 01.04.2024 із ФОП ОСОБА_8 на придбання соків;

- документів зприводу виконаннязазначених договорів,зокрема заявок, рахунків, рахунків-фактур, специфікацій, видаткових накладних про отримання товарів, оприбуткування товарів (послуг), про передачу у підзвіт матеріально-відповідальним особам, платіжні доручення про оплату протягом 2024 р. відповідних товарів, виконання робіт та надання послуг, бухгалтерські регістри, банківські (казначейські) виписки;

- документів, в яких визначені службові/посадові/функціональні обов`язки (посадові інструкції тощо) осіб, які виконували обов`язки головного бухгалтера КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та начальника цього закладу, наказів про призначення на посаду (звільнення, перевод), починаючи з 01.01.2024 й по даний час.

Перелічені документи мають значення для повного, об`єктивного, всебічного розслідування кримінального провадження та можуть бути речовими доказами у цьому кримінальному провадженні.

Дані документи необхідні для повного, об`єктивного, всебічного розслідування кримінального провадження та можуть виступати в якості речового доказу у кримінальному провадженні. Іншими способами встановити обставини, які необхідно довести за допомогою цих документів, неможливо, тому є необхідність в отриманні тимчасового доступу до них.

Іншим чином отримати такі відомості неможливо.

У судове засідання прокурор та заступник начальника слідчого відділення не з`явилися, про місце і час розгляду клопотання повідомлені належним чином. Заступник начальника ОСОБА_3 подала заяву про розгляд клопотання за її відсутності.

Особа, у володінні якої знаходяться документи до суду не викликалась, виходячи з приписів ч.2 ст. 163 КПК України.

Згідно ч. 4 ст.107КПК України фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

У відповідності до положень ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та спосіб, передбачених цим Кодексом.

Зважаючи на ці положення закону та враховуючи принцип диспозитивності, суд визнав можливим прийняти рішення по суті клопотання за відсутності осіб, які не з`явилися, оскільки їх не прибуття не перешкоджає розгляду клопотання на підставі наданих доказів.

Розглянувши дане клопотання, долучені до нього матеріали, слідчий суддя дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення зазначеного клопотання, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відомості про дану подію внесено до ЄРДР №42024172050000048 від 27.05.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 367 ч.1 КК України.

Відповідно до ч.1 ст.131КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до п.5, п.6 ч.2 ст.131КПК України передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів і тимчасове вилучення майна.

Статтею 132КПК України визначені загальні правила застосування заходів забезпечення кримінального провадження та передбачені обставини, за яких не допускається застосування заходів кримінального провадження. Серед таких обставин у п. 2 ч. 3 ст.132КПК України зазначена необхідність слідчого, прокурора довести, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.

Згідно ч. 4 ст.132 КПК України, для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Частиною 1 ст.159КПК України передбачено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ч. 2 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Згідно ч.2 ст. 163 КПК України якщо сторона кримінального провадження, яка звернулася з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.

Згідно до ч. 5 ст.132КПК України під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.

Звертаючись до суду зі згаданим клопотанням слідчим доведено, що існують потреби досудового розслідування, які виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого.

Враховуючи викладене, слідчий суддя дійшов висновку, що подане клопотання слід задовольнити, оскільки при зверненні до суду із зазначеним клопотанням слідчим доведено, що існує потреба у вказаних заходах, які виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про які йдеться в клопотанні слідчого, а у слідства відсутня можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Керуючись статтями 159-166 КПК України, слідчий суддя

у х в а л и л а:

Клопотання заступника начальника СВ ВП № 1 Миргородського РВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів в межах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42024172050000048 від 27.05.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.367 ч.1 КК України КК України - задовольнити.

Надати слідчій групі слідчого відділення відділення поліції № 1 Миргородського РВП ГУНП в Полтавській області: заступнику начальника слідчого відділення ОСОБА_3 , слідчим ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , зокрема кожному окремо, тимчасовий доступ до документів із можливістю вилучення їх копій, а саме доступ до документів, які знаходяться в адміністративному корпусі КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 , фактична адреса: АДРЕСА_2 , а саме до укладених цим закладом договорів:

- договору про закупівлю №78 від 08.05.2024 із ФОП ОСОБА_6 на придбання хлібопродуктів;

- договору №Г-0048/56 від 24.04.2024 із ПНВП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на придбання ліків;

- договору про закупівлю №60 від 26.04.2024 із ФОП ОСОБА_6 на придбання молокопродуктів;

- договору про закупівлю №47 від 05.04.2024 із ФОП ОСОБА_6 на придбання молочних продуктів різних;

- договору про закупівлю №42 від 03.04.2024 із ФОП ОСОБА_6 на придбання вершкового масла;

-договору про закупівлю №74 від 07.05.2024 із ФОП ОСОБА_8 на придбання продуктів харчування;

- договору про закупівлю №49 від 08.04.2024 із ФОП ОСОБА_6 на придбання сирних продуктів;

-договору про закупівлю №39 від 02.04.2024 із ФОП ОСОБА_6 на придбання м`яса;

- договору про закупівлю №44 від 05.04.2024 із ФОП ОСОБА_8 на придбання риби;

- договору про закупівлю №38 від 01.04.2024 із ФОП ОСОБА_8 на придбання соків;

- документів зприводу виконаннязазначених договорів,зокрема заявок, рахунків, рахунків-фактур, специфікацій, видаткових накладних про отримання товарів, оприбуткування товарів (послуг), про передачу у підзвіт матеріально-відповідальним особам, платіжні доручення про оплату протягом 2024 р. відповідних товарів, виконання робіт та надання послуг, бухгалтерські регістри, банківські (казначейські) виписки;

- документів, в яких визначені службові/посадові/функціональні обов`язки (посадові інструкції тощо) осіб, які виконували обов`язки головного бухгалтера КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та начальника цього закладу, наказів про призначення на посаду (звільнення, перевод), починаючи з 01.01.2024 й по даний час.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала слідчого судді діє два місяці.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Заперечення на дану ухвалу може бути подано під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудГадяцький районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення14.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119733582
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —526/2287/24

Ухвала від 14.06.2024

Кримінальне

Гадяцький районний суд Полтавської області

Киричок С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні