Ухвала
від 14.06.2024 по справі 712/7379/24
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

про накладення арешту на майно

Справа № 712/7379/24

Провадження №1-кс/712/3161/24

14 червня 2024 року м. Черкаси

Слідчий суддя Соснівського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 розглянувши клопотання слідчого відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого відділу Черкаського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 , за погодженням з прокурором Черкаської окружної прокуратури ОСОБА_4 про накладення арешту у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023252010000151, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 25.12.2023 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України КК України,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого відділу Черкаського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про накладення арешту у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023252010000151, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 25.12.2023 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України КК України.

Клопотання мотивує тим, що досудовим розслідуванням установлено, що ОСОБА_5 , будучи уповноваженою особою Комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради з публічних закупівель, тобто будучи службовою особою, яка наділена організаційно-розпорядчими функціями, у вересні 2023 року лютому 2024 року, достовірно знаючи, що на території України діє правовий режим воєнного стану, введений в зв`язку з військовою агресією рф проти України Указом Президента України № 64/2022 від 24 лютого 2022 року, затвердженого Законом України «Про введення воєнного стану в Україні» № 2102-ІХ від 24 лютого 2022 року, в подальшому неодноразово продовжний, умисно, з корисливих мотивів, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: АДРЕСА_1 , більш точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, зловживаючи своїм службовим становищем розтратила чуже майно, а саме кошти Комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради в особливо великих розмірах за наступних обставин.

Так, на ОСОБА_5 як головного бухгалтера Комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, призначену на посаду наказом директора Комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради від 15.04.2016 № 10 відповідно до наказу директора Комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради від 24.01.2023 № 7 покладено функції уповноваженої особи (як додаткової роботи) для здійснення публічних закупівель, що передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» та постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

Відповідно до п. 1.1. розділу 1 Статуту Комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, затвердженого рішенням Черкаської міської ради № 39-13 від 28.03.2023 (далі-Статут), підприємство засновано на комунальній власності територіальної громади міста Черкаси. Згідно з п. 1.2. та 1.3. розділу 1 вище зазначеного Статуту власником та одноосібним засновником Підприємства є Черкаська міська територіальна громада в особі Черкаської міської ради та органом управління Підприємства є департамент дорожньо-транспортної інфраструктури та екології Черкаської міської ради.

Пунктом 3.6. розділу 3 Статуту визначено, що підприємство має право укладати від свого імені господарські правочини, зокрема договори (контракти) купівлі-продажу, лізингу, підряду, страхування майна, перевезення, зберігання, доручення, технічного обслуговування, комісії, оренди, найму тощо, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов`язки, бути позивачем і відповідачем в суді, в судах загальної юрисдикції в Україні та третейському суді України, а також в судах інших держав відповідно до вимог чинного законодавства України ти вимог Статуту.

Пунктом 7.1. розділу 7 Статуту визначено, що Підприємство веде податковий, управлінський, оперативний, аналітичний та бухгалтерський облік результатів своєї діяльності і забезпечує подання звітності до відповідних державних органів згідно з чинним законодавством України. Директор та головний бухгалтер Підприємства несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку, а також за складання бухгалтерської, податкової, фінансової і статистичної звітності.

Відповідно до п. 1.2. Положення про уповноважену особу Комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, затвердженого наказом директора від 24.01.2023 № 7 (далі - Положення), з яким була ознайомлена ОСОБА_5 24.01.2023, уповноважена особа (особи) службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).

Згідно із п. 1.3. та п. 1.6 Положення уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.

Уповноважена особа (особи) у своїй діяльності керується Законом, іншими нормативно-правовими актами з питань публічних закупівель та цим Положенням.

Відповідно до п. 3.9. Положення до основних завдань (функцій) уповноваженої особи належать, зокрема, планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель, здійснення вибору процедури закупівлі, проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, забезпечення укладання рамкових угод, забезпечення рівних умов для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом, забезпечення оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог Закону.

Згідно із п. 4.1. Положення уповноважена особа має право, зокрема, брати участь у планування видатків і визначенні потреби в товарах, роботах і послугах, що закуповуватимуться, запитувати та отримувати рекомендації та інформацію від суб`єктів господарювання для планування закупівель та підготовки до проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, вимагати та отримувати від службових осіб і підрозділів замовника інформацію та документи необхідні для виконання завдань (функцій), пов`язаних з організацією та проведеннями процедур закупівель/спрощених закупівель, приймати рішення, узгоджувати проекти документів, зокрема, проект договору про закупівлю з метою його відповідності умовам процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, та підписувати в межах компетенції відповідні документи.

У відповідності до п. 4.2. Положення уповноважена особа зобов`язана дотримуватися законодавства у сфері публічних закупівель та цього Положення, організовувати та проводити процедури закупівель/спрощені закупівлі, забезпечувати рівні умови для всіх учасників процедур закупівель/спрощених закупівель, об`єктивний вибір переможця, у встановленому Законом порядку визначати переможців процедур закупівель/спрощених закупівель.

Згідно із п. 4.3. Положення уповноважена особа несе відповідальність: за прийняті нею рішення і вчинені дії (бездіяльність) відповідно до законів України, за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, за порушення вимог, установлених Законом та нормативно правовими актами, прийнятими на його виконання.

Таким чином, ОСОБА_5 . в період часу із 24.01.2023 по теперішній час була наділена організаційно-розпорядчими функціями, тобто в розумінні ч. 3 ст. 18 КК України є службовою особою.

Так, 08.09.2023 відповідно до протокольного рішення № 120 уповноваженою особою комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_5 було затверджено річний план закупівель (зі змінами) на 2023 рік та в подальшому згідно з протокольним рішенням № 121 від 08.09.2023 комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради на веб-порталі публічних закупівель «Prozorro», розміщено оголошення про проведення відкритих торгів за лотом: «Кам`яна сіль за кодом CPV за ДК 021:2015-14410000-8-(Сіль технічна кам`яна для промислового перероблення)» (ідентифікатор закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_1 ).

Відповідно до тендерної документації до вказаної вище закупівлі, затвердженої рішенням уповноваженої особи протоколом № 121 від 08.09.2023, зі змінами згідно з протоколом № 122 від 14.09.2023, Підприємством заплановано провести відкриті торги і закупівлі товару: «Кам`яна сіль за кодом CPV за ДК 021:2015-14410000-8-(Сіль технічна кам`яна для промислового перероблення)» у кількості 733 тони з очікуваною вартістю 7 000 000,00 грн., тобто 9549,80 грн. за 1 тону.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі Закон № 922), відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа.

Згідно ч. 6 ст. 11 Закону № 922, уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.

Так, на підставі службової записки головного інженера КП «ЧЕЛУАШ» до річного плану закупівлі на 2023 рік було включено закупівлю Кам`яної солі за кодом CPV за ДК 021:2015-14410000-8-(Сіль технічна кам`яна для промислового перероблення). При цьому, ОСОБА_5 , будучи уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення процедури публічних закупівель Комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, діючи з метою розтрати бюджетних коштів, для завищення очікуваної вартості предмета закупівлі, використала три комерційні пропозиції від наступних постачальників: ТОВ «Торговий дім «КиП і Ко» на суму 9 300,00 грн. з ПДВ за 1 т.; ТОВ «ЗІО-СПОРТ» на суму 9 800,00 грн. з ПДВ за 1 т.; ФОП ОСОБА_6 на суму 9 550,02 грн. за 1 т., достовірно знаючи, що комерційна пропозиція від ФОП ОСОБА_6 на адресу комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради не надавалась та останній будь якої підприємницької діяльності щодо реалізації солі технічної кам`яної не здійснює, та за результатами застосування методу порівняння ринкових цін (середнє арифметичне із отриманих комерційних пропозицій) і в межах виділеної фінансової підтримки на закупівлю солі технічної, визначила очікувану вартість закупівлі в сумі 7 000 000,00 грн. з ПДВ, тобто 9549,80 грн. за 1 тону.

Так, ОСОБА_5 , будучи уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення процедури публічних закупівель Комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, при затвердженні тендерної документації щодо закупівлі: «Кам`яної солі за кодом CPV за ДК 021:2015-14410000-8-(Сіль технічна кам`яна для промислового перероблення)» та визначенні очікуваної вартості закупівлі, не вжила всіх заходів для визначення реальної середньої ринкової ціни предмету закупівлі, діючи всупереч інтересам Комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, з метою розтрати коштів комунального підприємства, при затвердженні тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи протоколом № 121 від 08.09.2023, зі змінами згідно з протоколом № 122 від 14.09.2023 визначила очікувану вартість закупівлі Кам`яної солі за кодом CPV за ДК 021:2015-14410000-8-(Сіль технічна кам`яна для промислового перероблення) в кількості 733 тони в сумі 7 000 000,00 грн. з ПДВ., тобто 9549,80 грн. за 1 тону. Тоді як відповідно до висновку експерта від 08.05.2024 №288/24-23 ринкова вартість однієї тони солі технічної в період з 01.09.2023 по 08.09.2023 становила 6071,0 грн. з урахуванням ПДВ.

Так, 19.09.2023 відбулося розкриття пропозицій по процедурі закупівлі Кам`яної солі за кодом CPV за ДК 021:2015-14410000-8-(Сіль технічна кам`яна для промислового перероблення) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-09-08-008903-a), в результаті чого, відповідно до протоколів уповноваженої особи комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради № 125 від 26.09.2023 та № 126 від 03.10.2023 ОСОБА_5 прийнято рішення про відхилення тендерних пропозицій ТОВ «ЗІО-СПОРТ» (код ЄДРПОУ 39224698) та ТОВ «ВОРЛД ФУД ЕНД ФІД» (код ЄДРПОУ 40182138).

15.11.2023 між комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, в особі директора ОСОБА_7 та ТОВ «Торговий дім «КиП і Ко» в особі директора ОСОБА_8 , укладено договір про закупівлю товару № 272 щодо закупівлі Кам`яної солі за кодом CPV за ДК 021:2015-14410000-8-(Сіль технічна кам`яна для промислового перероблення) у кількості 733 тони. Згідно з п. 3.1. ціна за одиницю Товару (тону) становить: 9 252,00 грн., у тому числі ПДВ 1 542,00 грн.; п. 3.2. ціна вказаного договору становить: 6 781 716,00 грн без ПДВ, у тому числі ПДВ 1 130 286, 00 грн.

Встановлено, що під час розгляду пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко», яка визнана найбільш економічно вигідною, уповноважена особа комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_5 достовірно знаючи, що цінова пропозиція учасника «Торговий дім «КиП і Ко» щодо вартості Кам`яна сіль за кодом CPV за ДК 021:2015-14410000-8-(Сіль технічна кам`яна для промислового перероблення) у кількості 733 тони була надана із завищенням ціни, діючи умисно, з метою розтрати чужого майна, у порушення п.1.3, 1.6, 4.2 Положення про уповноважену особу Комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, затвердженого наказом директора від 24.01.2023 № 7 не відхилила тендерну пропозицію учасника, як таку, що не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та його максимальної економії, та склала і підписала протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.10.2023 № 132, згідно з яким підстав для відхилення тендерної пропозиції вказаного учасника не виявлено та прийнято рішення про намір укласти договір по предмету закупівлі та оприлюднити рішення про намір укласти договір в електронній системі закупівель.

Згідно з п. 4.1. вказаного договору, оплата за договором здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника, на підставі оформленої належним чином видаткової накладної, підписаної уповноваженими представниками обох сторін, після отримання Замовником бюджетних призначень на підставі ст. ст. 48, 49 Бюджетного кодексу України протягом 90 днів з дня отримання бюджетних призначень на предмет даного Договору на свій реєстраційний рахунок. У разі затримки бюджетного фінансування, розрахунок за поставлений Товар здійснюється протягом 90 банківських днів з дати отримання Замовником бюджетного призначення на фінансування предмету даного Договору на свій реєстраційний рахунок.

В подальшому, 15.12.2023 між комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, в особі директора ОСОБА_7 та товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» в особі директора ОСОБА_8 , укладено додаткову угоду № 1 до договору № 272 про закупівлю товару від 15.11.2023, згідно якої пункт 3.1 та пункт 3.2. викладено в наступний редакції:

- п. 3.1. Ціна за одиницю товару (тону) становить: 7 200,00 грн. в тому числі ПДВ 1 200,00 грн.

- п. 3.2. Ціна вказаного Договору становить: 5 277 600,00 грн. з ПДВ.

Так, 29.12.2023 між комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, в особі директора ОСОБА_7 та товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» в особі директора ОСОБА_8 , укладено додаткову угоду № 2 до договору № 272 про закупівлю товару від 15.11.2023, згідно якої пункти 1.3., 3.2., 5.3., 10.1. викладено в наступний редакції: п. 1.3. Кількість товару складає 879 тон., п. 3.2. Ціна вказаного Договору становить: 6 328 800,00 грн. з ПДВ; п. 5.3. Строк (термін) поставки (передачі) Товару: до 29.02.2024; п. 10.1. Вказаний Договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 29.02.2023, але в будь-якому випадку до виконання сторонами усіх зобов`язань.

В подальшому, 30.01.2024 між комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, в особі директора ОСОБА_7 та товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» в особі директора ОСОБА_8 , укладено додаткову угоду № 3 до договору № 272 про закупівлю товару від 15.11.2023, згідно якої пункти 1.3. та 3.2. викладено в наступний редакції: п. 1.3. Кількість товару складає 877,56 тон., п. 3.2. Ціна вказаного Договору становить: 6 318 432,00 грн. з ПДВ.

На підставі вищевикладеного, 27.12.2023 відповідно до платіжної інструкції № 26/12/2023 від 27.12.2023 (видаткова накладна № 168 від 11.12.2023) комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради перераховано на розрахунковий рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» НОМЕР_1 кошти в сумі 341 280,00 грн (з ПДВ) за 47,4 тон Товару; 27.12.2023 відповідно до платіжної інструкції № 26/12/2023 від 27.12.2023 (видаткова накладна № 163 від 07.12.2023) комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради перераховано на розрахунковий рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» НОМЕР_1 кошти в сумі 339 552,00 грн (з ПДВ) за 47,18 тон Товару; 27.12.2023 відповідно до платіжної інструкції № 27/12/2023 від 27.12.2023 (видаткова накладна № 158 від 05.12.2023) комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради перераховано на розрахунковий рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» НОМЕР_1 кошти в сумі 515 952,00 грн (з ПДВ) за 71,66 тон Товару; 27.12.2023 відповідно до платіжної інструкції № 26/12/2023 від 27.12.2023 (видаткова накладна № 156 від 04.12.2023) комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради перераховано на розрахунковий рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» НОМЕР_1 кошти в сумі 166 608,00 грн (з ПДВ) за 23,14 тон Товару; 27.12.2023 відповідно до платіжної інструкції № 27/12/2023 від 27.12.2023 (видаткова накладна № 150 від 01.12.2023) комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради перераховано на розрахунковий рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» НОМЕР_1 кошти в сумі 378 576,00 грн (з ПДВ) за 52,58 тон Товару; 27.12.2023 відповідно до платіжної інструкції № 27/12/2023 від 27.12.2023 (видаткова накладна № 143 від 30.11.2023) комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради перераховано на розрахунковий рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» НОМЕР_1 кошти в сумі 523 440,00 грн (з ПДВ) за 72,7 тон Товару; 27.12.2023 відповідно до платіжної інструкції № 27/12/2023 від 27.12.2023 (видаткова накладна № 138 від 29.11.2023) комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради перераховано на розрахунковий рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» НОМЕР_1 кошти в сумі 344 304,00 грн (з ПДВ) за 47,82 тон Товару; 27.12.2023 відповідно до платіжної інструкції № 27/12/2023 від 27.12.2023 (видаткова накладна № 126 від 25.11.2023) комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради перераховано на розрахунковий рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» НОМЕР_1 кошти в сумі 1 174 176,00 грн. (з ПДВ) за 163,08 тони Товару; 27.12.2023 відповідно до платіжної інструкції № 27/12/2023 від 27.12.2023 (видаткова накладна № 115 від 22.11.2023) комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради перераховано на розрахунковий рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» НОМЕР_1 кошти в сумі 811 728,00 грн (з ПДВ) за 112,74 тон Товару; 27.12.2023 відповідно до платіжної інструкції № 27/12/2023 від 27.12.2023 (видаткова накладна № 114 від 21.11.2023) комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради перераховано на розрахунковий рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» НОМЕР_1 кошти в сумі 334 656,00 грн (з ПДВ) за 46,48 тон Товару; 01.02.2024 відповідно до платіжної інструкції № 31/01/2024 від 01.02.2024 (видаткова накладна № 5 від 06.01.2024) комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради перераховано на розрахунковий рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» НОМЕР_1 кошти в сумі 905 328,00 грн (без ПДВ) за 125,74 тон Товару; 01.02.2024 відповідно до платіжної інструкції № 31/01/2024 від 01.02.2024 (видаткова накладна № 9 від 12.01.2024) комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради перераховано на розрахунковий рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» НОМЕР_1 кошти в сумі 135 504,00 грн (з ПДВ) за 18,82 тон Товару.

Таким чином, комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради на виконання умов договору про закупівлю товару від 15.11.2023 № 272 отримано та оплачено від товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «КиП і Ко» товар в кількості 829,34 тони на загальну суму 5 971 104,00 грн. з урахуванням ПДВ., тобто за ціною 7200,00 грн. з ПДВ за 1 тону солі.

В той же час за результатами проведеної судово-товарознавчої експертизи № 166/24-23 від 20.03.2024 ринкова вартість солі технічної в період з 15.11.2023 по 15.12.2023 становила 6 043,50 грн. за 1 тону з урахуванням ПДВ.

За таких обставин сума завищення вартості закупівлі Кам`яної солі за кодом CPV за ДК 021:2015-14410000-8-(Сіль технічна кам`яна для промислового перероблення) комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради за бюджетні кошти, відповідно до висновку судової економічної експертизи № СЕ-19/124-24-8063-ЕК від 05.06.2024 складає 1 014 898,14 грн. (один мільйон чотирнадцять тисяч вісімсот дев`яносто вісім гривень чотирнадцять копійок) з урахуванням ПДВ.

Таким чином, ОСОБА_5 , будучи службовою особою та зловживаючи своїм службовим становищем, умисно, розтратила бюджетні кошти КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради на загальну суму 1 014 898,14 грн., внаслідок чого КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради завдано збитків на вказану суму, що у 3351 раз перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на час вчинення кримінального правопорушення та є особливо великим розміром.

13.06.2024 ОСОБА_5 про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого: ч. 5 ст. 191 КК України розтрата чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене у особливо великих розмірах в умовах воєнного стану.

Відповідно до санкції ч. 5 ст. 191 КК України привласнення, розтрата або заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинені в особливо великих розмірах, в умовах воєнного або надзвичайного стану караються позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

Згідно даних з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ), останній на праві приватної власності належать:

- житловий будинок загальною площею 57,2 кв.м., житлова площа 30,6 кв.м., розташований за адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2726239471080) на підставі договору дарування серія та номер: 185 від 27.04.2023;

-земельна ділянка кадастровий номер 7110136400:02:020:0095, площею 0.0525 га, (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2928988071101) на підставі рішення органу місцевого самоврядування щодо об`єкта речового права, серія та номер 55-139 від 04.04.2024, видавник Черкаська міська рада, відомості з ДЗК серія та номер 72575499 від 24.04.2024.

Беручи до уваги викладене, зважаючи на те, що санкція статті, яка інкримінується ОСОБА_5 , передбачає покарання у вигляді конфіскації майна, з метою недопущення зникнення, втрати або пошкодження відповідного майна або настання інших наслідків, які можуть перешкодити кримінальному провадженню та виконання вироку суду в частині конфіскації майна

У судовому засіданні слідчий не з`явився, скерував до суду заяву про розгляд клопотання без його участі, клопотання підтримує та просить його задовольнити.

Згідно до вимог ч. 2 ст.163КПК України якщосторона кримінальногопровадження,яка звернуласяз клопотанням,доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.

Таким чином, розгляд клопотання проводиться без виклику осіб, у володінні яких знаходяться документи, оскільки стороною кримінального провадження доведено наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення вказаних у клопотанні документів зацікавленими особами.

Дослідивши додані до клопотання матеріали, слідчий суддя дійшов наступних висновків.

У відповідності до ч. 2 ст. 172 КПК України клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

Статтею 131КПК України передбачено, що одним із заходів забезпечення кримінального провадження визначено арешт майна.

Відповідно до ч.1 ст.170КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існують достатні підстави вважати, що воно є предметом, засобом чи знаряддям вчинення злочину, доказом злочину, набуте злочинним шляхом, доходом від вчиненого злочину, отримане за рахунок доходів від вчиненого злочину або може бути конфісковане у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого чи юридичної особи, до якої може бути застосовано заходи кримінально-правового характеру, або може підлягати спеціальній конфіскації щодо третіх осіб, юридичної особи або для забезпечення цивільного позову. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Згідно із ч.2 ст.170КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов),чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Звертаючись до слідчого судді з указаним клопотанням, слідчий просив накласти арешт на майно з метою конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи (п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України).

Частиною 5 статті 170 КПК України визначено, що у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Так, відповідно до положень ч.1 ст.1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Слідчим суддею встановлено, що 25 грудня 2023 року внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

13 червня 2024 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Відповідно до ч. 5 ст. 191 КК України - привласнення, розтрата або заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинені в особливо великих розмірах, в умовах воєнного або надзвичайного стану караються позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 14.06.2024 №382935502 ОСОБА_5 на праві приватної власності належать:

-91/100 житлового будинку загальною площею 57,2 кв.м., житлова площа 30,6 кв.м., розташований за адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2726239471080) на підставі договору дарування серія та номер: 185 від 27.04.2023;

-191/200 земельної ділянки кадастровий номер 7110136400:02:020:0095, площею 0.0525 га, (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2928988071101) на підставі рішення органу місцевого самоврядування щодо об`єкта речового права, серія та номер 55-139 від 04.04.2024, видавник Черкаська міська рада, відомості з ДЗК серія та номер 72575499 від 24.04.2024.

Враховуючи вищевикладене, з метою імовірної конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо фізичної особи, у випадку визнання підозрюваної винною у вчиненні інкримінованих їй кримінальних правопорушень, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність накладення арешту на належне підозрюваному вищевказане майно, а відтак клопотання слідчого підлягає до задоволення.

Оцінюючи дотримання права кожної особи на мирне володіння своїм майном, декларованого ч.1 ст.1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, слідчий суддя зважає на те, що накладення арешту у даному кримінальному провадженні становить втручання у право власності, однак таке втручання на даним час є виправданим з огляду на суспільний інтерес, який у даному конкретному випадку стосується результату розслідування у даному кримінальному провадженні обставин вчинення кримінального правопорушення проти власності.

При застосуванні заходів забезпечення кримінального провадження слідчий суддя повинен діяти у відповідності до вимог КПК України та судовою процедурою гарантувати дотримання прав, свобод та законних інтересів осіб; умов, за яких жодна особа не була б піддана необґрунтованому процесуальному обмеженню.

Керуючись ст.ст. 100, 131, 132, 167, 170, 171, 369, 372КПК України слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Накласти арешт на нерухоме майно, що належить підозрюваній у кримінальному провадженні № 42023252010000151 від 25.12.2023 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , проживаючої та зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_2 , а саме:

-91/100 частку житлового будинку загальною площею 57,2 кв.м., житлова площа 30,6 кв.м., розташований за адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2726239471080) на підставі договору дарування серія та номер: 185 від 27.04.2023;

-191/200 частку земельної ділянки кадастровий номер 7110136400:02:020:0095, площею 0.0525 га, (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2928988071101) на підставі рішення органу місцевого самоврядування щодо об`єкта речового права, серія та номер 55-139 від 04.04.2024, видавник Черкаська міська рада, відомості з ДЗК серія та номер 72575499 від 24.04.2024.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Черкаського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата проголошення повного тексту ухвали 14 червня 2024 року

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення14.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119735133
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —712/7379/24

Ухвала від 14.06.2024

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Марцішевська О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні