Рішення
від 13.06.2024 по справі 905/646/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901,UA368999980313151206083020649


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13.06.2024 Справа №905/646/23

Суддя Господарського суду Донецької області Хабарова М.В., розглянувши матеріали справи

за позовом Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Одеська залізниця»

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Біз-Іммекс Групп»

про стягнення 38 818,96 грн

Без повідомлення (виклику) учасників справи

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Одеська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» звернулось до Господарського суду Донецької області з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Біз-Іммекс Групп» плати за користування вагонами у розмірі 31004,48 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем нараховано відповідачу плату за користування 9-ма вагонами у загальному розмірі 141499,38 грн. Однак, станом на 20.07.2022 на рахунку відповідача знаходились кошти у розмірі 110494,90 грн. Вказаних коштів вистачило для стягнення часткової оплати плати за користування вагонами, а тому у відповідача виникла дебіторська заборгованість у розмірі 31004,48грн.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 08.06.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №905/646/23, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників сторін.

Відповідно до ч. 5 ст. 176 Господарського процесуального кодексу України ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи, а також іншим особам, якщо від них витребовуються докази, в порядку, встановленому статтею 242 цього Кодексу, та з додержанням вимог частини четвертої статті 120 цього Кодексу.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на момент відкриття провадження у справі, відповідач був зареєстрований за адресою: 87548, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Зелінського, 41/41а. Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309, м. Маріуполь з 05.03.2022 знаходить в тимчасовій окупації. Згідно інформації з сайту Укрпошти, поштові відділення у м. Маріуполь не функціонують. Таким чином, направлення ухвали про відкриття провадження від 08.06.2023 відповідачу засобами поштового зв?язку не можливе.

З метою повідомлення відповідача про розгляд справи, судом було здійснено його підписку на отримання процесуальних документів по справі №905/646/23 електронною поштою, а саме: biz.ig.coal@gmail.com (вказана електронна пошта зазначені позивачем на титульному аркуші позовної заяви, а також міститься в матеріалах справи).

Після підписання електронним цифровим підписом судді процесуальних документів по справі, програма «Діловодство спеціалізованого суду» направляє автоматично всім учасникам справи всі процесуальні рішення на їх електронні пошти. При цьому, відомості у програмі «Діловодство спеціалізованого суду» містяться не лише щодо дати доставки, а й щодо часу доставки такого електронного листа.

Згідно з п. 2 ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення є день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи.

Як вбачається із автоматизованої системи «Діловодство спеціалізованого суду» ухвала суду про відкриття провадження у справі від 08.06.2023 була доставлена на електронну адресу відповідача 08.06.2023.

Водночас, з метою необхідності забезпечення прав осіб на доступ до правосуддя і здійснення такого правосуддя, з метою забезпечення реалізації процесуального права відповідача на подання відзиву на позов, судом здійснювалась телефонограма відповідачу від 08.06.2023 та 29.03.2024 за номером телефону, який наявний у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та міститься в матеріалах справи. Однак, телефонограму відповідачу судом не вдалося передати, оскільки не вдалося встановити зв?язок.

Крім того, 12.06.2023 судом було розміщено оголошення на сайті Господарського суду Донецької області для відповідача, в якому було повідомлено зміст ухвали від 08.06.2023.

Згідно відповіді №580918 від 07.05.2024 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідач змінив своє місцезнаходження та зареєстрований за адресою: 01042, м. Київ, вул. Філатова Академіка, буд. 10А, офіс 2/5. Крім того, у відповідача змінилась електронна адреса, а саме: biz-immeks-grupp@meta.ua.

Таким чином, судом здійснено відправлення ухвали від про відкриття провадження у справі від 08.06.2023 на вищевказані поштову та електронну адресу.

Поштове відправлення було отримане відповідачем 14.05.2024, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №0600918221970; на електронну адресу ухвала від 08.06.2023 була доставлена 08.05.2024.

Отже, відповідач вважається таким, що належним чином повідомлений про наявність відкритого судового провадження.

У даному випадку судом також враховано, що за приписами ч. 1 ст. 9 Господарського процесуального кодексу України ніхто не може бути позбавлений права на інформацію про дату, час і місце розгляду своєї справи або обмежений у праві отримання в суді усної або письмової інформації про результати розгляду його судової справи. Будь-яка особа, яка не є учасником справи, має право на доступ до судових рішень у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України «Про доступ до судових рішень» усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 3 Закону України «Про доступ до судових рішень» для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.

Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч. 1 ст. 4 Закону України «Про доступ до судових рішень»).

Враховуючи наведене, Господарський суд Донецької області зазначає, що відповідачі не були позбавлені права та можливості ознайомитись з ухвалою суду про відкриття провадження у Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).

Проте, як вбачається з матеріалів справи, відповідач станом на день прийняття рішення не реалізував своє право на подання відзиву, будь-яких заяв чи клопотань як по суті справи, так і з приводу процесуальних питань від відповідача не надходило.

26.06.2023 на електронну пошту суду від позивача надійшла заява про збільшення позовних вимог, у якій просить суд стягнути з відповідача окрім основної заборгованості у розмірі 31004,48 грн також пеню за період 20.07.2022-19.01.2023 у розмірі 7814,48 грн.

Розглянувши вказану заяву позивача, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 46 Господарського процесуального кодексу України, крім прав та обов`язків, визначених у статті 42 цього Кодексу, позивач вправі збільшити або зменшити розмір позовних вимог - до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.

Згідно з ч.ч. 2, 3 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.

Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Оскільки вищевказана заява подана до закінчення тридцятиденного строку з дня відкриття провадження у справі №905/646/23, остання прийнята судом до розгляду. Відтак, судом остаточно розглядаються позовні вимоги про стягнення 38818,96 грн., з яких: основна заборгованість - 31004,48 грн, пеня - 7814,48 грн.

Судом враховано, що ст. 12-2 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачено, що в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.

Тобто, навіть в умовах воєнного стану конституційне право особи на судовий захист не може бути обмеженим.

Відповідно до ст. 26 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» правосуддя на території, на якій уведено воєнний стан, здійснюється лише судами. Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.

З наведених приписів закону вбачається, що запровадження військового стану у країні не може слугувати самостійною та достатньою підставою для відтермінування вирішення спору (не здійснення розгляду справи).

При цьому, від відповідача впродовж всього строку розгляду Господарським судом Донецької області справи №905/646/23 не надходило будь-яких повідомлень щодо обставин неможливості подати відзив на позов.

Згідно з п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Законом України від 17.07.1997, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Обов?язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням ч. 1 ст. 6 даної Конвенції (п. 66-69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі «Смірнова проти України»).

У своїх рішеннях Європейський суд з прав людини неодноразово наголошував, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

У рішенні від 03.04.2008 у справі «Пономарьов проти України» Суд зазначив, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

При цьому, на осіб, які беруть участь у справі, покладається обов?язок демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду і не допускати свідомих маніпуляцій та ухилень від отримання інформації про рух справи.

Враховуючи достатність часу, наданого сторонам для подачі доказів в обґрунтування своїх позицій у справі, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, господарським судом, в межах наданих йому повноважень, сторонам створені усі належні умови для надання доказів.

Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

За приписами ч. 5 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.

Оскільки клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін до суду не надходило, у відповідності до ч. 5 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, Господарський суд Донецької області

ВСТАНОВИВ:

Між Акціонерним товариством «Українська залізниця» (перевізник, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Біз-Іммекс Групп» (замовник, відповідач) укладено договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом (редакцію оприлюднено 27.04.2022, вводиться в дію з 01.05.2022) на підставі Заяви про прийняття в цілому пропозиції (акцепт) укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом №43872874/2021-0001 від 16.04.2021 та Повідомлення про укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом №48-43872874/2021-0001 від 19.04.2021 (далі - Договір).

Предметом Договору є організація та здійснення перевезення вантажів, надання вантажного вагону для перевезення, інших послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому та міжнародному сполученнях (експорт, імпорт) у власних вагонах перевізника, вагонах залізниць інших держав та/або вагонах замовника, пов`язаних з цим супутніх послуг (далі - послуги) і проведення розрахунків за ці послуги. У розумінні Договору користування вагоном не є орендою майна, а плата за використання (користування) власного вагона перевізника не є орендною платою (п. 1.1 Договору).

Надання послуг за Договором може підтверджуватись одним з таких документів: накладною, накопичувальною карткою, зведеною відомістю, відомістю плати за користування вагонами, відомістю плати за подавання/забирання вагонів та маневрову роботу, іншими документами (п. 1.4 Договору).

Договір є публічним договором, за яким перевізник бере на себе обов`язок здійснювати надання послуг, пов`язаних і організацією та здійсненням перевезення вантажів залізничним транспортом загального користування кожному, хто до нього звернеться. Умови публічного договору встановлюються однаковими для всіх замовників, крім тих, кому за законом надані відповідні пільги. Пропозиції та зміни до договору приймаються і враховуються відповідно до п. 9.3 та 9.4 договору та законодавства (п. 1.5 Договору).

Договір, з урахуванням змін до нього, оприлюднюється перевізником як публічна пропозиція для укладення на веб-сайті http://uz-cargo.com/, з накладенням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) (п. 1.6 Договору).

Договір укладається шляхом надання перевізником пропозиції укласти договір (оферти) і прийняття в цілому пропозиції (акцепту) другою стороною. Приймаючи пропозицію укласти договір друга сторона засвідчує, що ознайомилась та згодна з усіма умовами договору (п. 1.7 Договору).

Договір є укладеним з дня надання замовнику перевізником інформаційного повідомлення про укладення договору, але не раніше дня введення його в дію відповідно до п. 12.1 Договору (п. 1.10 Договору).

Замовник зобов?язаний:

- сплачувати послуги перевізника та інші платежі, належні перевізнику за договором, з сум внесеної передоплати за кодом платника (п. 2.1.4 Договору);

- відшкодовувати перевізнику витрати, пов`язані із затримками вагонів, контейнерів і вантажів з причин, що не залежать від перевізника, які виникли на станціях залізниць України, зокрема з наступних причин: неправильне оформлення відправниками перевізних документів; недодання до накладної документів, необхідних для виконання митних, санітарних та інших правил чи невірне їх оформлення; перевірка вантажів (маси вантажу) митними та іншими державними органами контролю; недотримання технічних умов розміщення та кріплення вантажів; недостатність грошових коштів та закриття коду платника; інші причини. Оплата вказаних послуг здійснюється шляхом списання з сум внесеної передоплати за кодом платника (п. 2.1.5 Договору);

- у строки, встановлені розділом 4 Договору, підписувати акти звіряння розрахунків, зведені відомості. Підписувати не пізніше двох робочих днів від дня надання послуг накопичувальні картки зборів за роботи (послуги) та штрафів, пов`язаних з перевезенням вантажів (вантажобагажу) форми ФДУ-92, відомості плати за користування вагонами форми ГУ-46, відомості плати за користування контейнерами форми ГУ-46к, відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу форми ГУ-46а. А у випадку оформлення вказаних вище документів у паперовій формі на вимогу замовника - підписувати та надавати перевізнику не пізніше двох робочих днів від дня надання такої його вимоги (п. 2.1.7. Договору).

Розмір провізних платежів за перевезення вантажу у вагонах замовника та вагонах залізниць інших держав, додаткових зборів, пов?язаних з перевезенням, розраховується за ставками і тарифами, які визначаються у відповідності до умов Збірника Тарифів (п. 3.1 Договору).

Замовник зобов`язаний сплачувати у визначеному договором розмірі плату за користування власними вагонами перевізника: під час виконання вантажних операцій на місцях загального користування; переданих замовнику на місцях незагального користування; затриманих на станціях в очікуванні подавання під вантажні або інші операції, з причин, які залежать від замовника; затриманих під час перевезення з інших причин, що не залежать від перевізника (п. 3.4 Договору).

Плата за користування власними вагонами перевізника визначається за кожен вагон відповідно до їх типу за формулою: Пвик = (Спл / 24)?tгод?kм, де: Пвик - плата за користування власними вагонами перевізника для відповідного типу вагонів; Спл - ставка плати за використання власних вагонів перевізника для відповідного типу власних вагонів перевізника, грн/вагон за добу визначена у додатку 1-2 до Договору; 24 - кількість годин у добі; tгод - кількість годин користування вагоном перевізника для відповідного типу вагонів; kм - коригуючий коефіцієнт, що застосовується до Пвик для вагонів, які приймаються до перевезення у складі маршрутного поїзда або контейнерного поїзда. Коефіцієнт встановлюється перевізником та зазначається у додатку 1- 2 договору (п. 3.4.2 Договору).

Моментом початку відліку часу для нарахування плати за користування власними вагонами перевізника, визначеної в пункті 3.4. договору, є момент передачі замовнику власних вагонів перевізника або початку затримки відповідно до Правил користування вагонами. Облік часу користування, з метою визначення розміру плати за користування власними вагонами перевізника у випадках, вказаних у пункті 3.4. договору, здійснюється відповідно до Правил користування вагонами. Застосування плати за користування власними вагонами перевізника в частині, що не визначена договором, здійснюється відповідно до Правил користування вагонами. Загальний час, за який нараховується та сплачується замовником плата за користування власними вагонами перевізника, включає час перебування вагонів у безпосередньому розпорядженні замовника та час затримки вагонів з його вини в очікуванні подавання під вантажні або інші операції на станціях призначення і на підходах до них (п. 3.4.3 Договору).

Також плата за користування власними вагонами перевізника нараховується та сплачується замовником у випадку їх затримки під час перевезення з причин, що не залежать від перевізника. В таких випадках кількість годин затримки обліковується окремо по кожній станції затримки на підставі актів загальної форми ГУ-23 (п. 3.4.4 Договору).

У випадку виникнення заборгованості за Договором замовник сплачує перевізнику пеню у розмірі подвіи?ноі? обліковоі? ставки НБУ, що діяла у період, за якии? сплачується пеня, від суми боргу за кожнии? день прострочення платежу. За наявності заборгованості, із перерахованих замовником грошових коштів за Договором у першу чергу погашається пеня, у другу чергу - основна сума боргу, а залишок коштів зараховується як попередня оплата. Моментом виникнення заборгованості у замовника є дата відображення на особовому рахунку замовника вартості фактично наданих перевізником послуг за Договором та/або дата здіи?снення коригування плати, передбачених Договором, за умови відсутності грошових коштів на особовому рахунку замовника в розмірі достатньому для і?х оплати (п. 5.2 Договору).

Строк позовної давності за вимогами перевізника до замовників, що випливають з правовідносин сторін за договором, становить один рік (п. 7.3 Договору).

Сторони домовились про використання електронного документообігу. Для організації електронного документообігу використовується власні інформаційні системи перевізника (п. 8.1 Договору).

Договір укладається в електронній формі. У виняткових випадках, обумовлених правовим статусом замовника, допускається укладення договору в паперовій формі (п. 9.5 Договору).

Відповідно до Додатку 1-2 до Договору, ставка плати за використання власних вагонів перевізника (Спл) у вантажному та порожньому рейсах по території України та за межами України з 01.05.2022 до 31.05.2022 включно у напіввагоні складає 2000 грн.

Відповідно до ч. 7 ст. 179 Господарського кодексу України господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Згідно ст. 638 Цивільного кодексу України договір вважається укладеним, коли між сторонами в потрібній у належних випадках формі досягнуто згоди за всіма істотними умовами. Істотними є умови про предмет договору, а також ті, які визнані такими за законом або необхідні для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою однієї зі сторін має бути досягнуто згоди.

Відповідно до ч. ч. 1, 2, 3, 5 ст. 633 Цивільного кодексу України публічним є договір, в якому одна сторона - підприємець взяла на себе обов`язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться (роздрібна торгівля, перевезення транспортом загального користування, послуги зв`язку, медичне, готельне, банківське обслуговування тощо). Умови публічного договору встановлюються однаковими для всіх споживачів, крім тих, кому за законом надані відповідні пільги. Підприємець не має права надавати переваги одному споживачеві перед іншим щодо укладення публічного договору, якщо інше не встановлено законом. Актами цивільного законодавства можуть бути встановлені правила, обов`язкові для сторін при укладенні і виконанні публічного договору.

Положення ч. 1 ст. 634 Цивільного кодексу України передбачають, що договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.

Так, повідомленням про укладення договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом №48-43872874/2021-0001 від 19.04.2021 Акціонерне товариство «Українська залізниця» засвідчило прийняття від Товариства з обмеженою відповідальністю «Біз-Іммекс Групп» заяви про прийняття в цілому пропозиції (акцепт) укладення договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом №43872874/2021-0001 від 16.04.2021, присвоїла код відправника/одержувача - 2874, код платника - 5833090 та відкрило особовий рахунок з ідентичним номером.

01.12.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрвудекспорт ЛТД» (власник) та Регіональною філією «Одеська залізниця» Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» (залізниця) укладено договір про подачу та забирання вагонів №7916.

Як вбачається з п. 1 вказаного договору, згідно із Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів і на умовах цього договору здійснюється подача, розставлення на місця навантаження, вивантаження і забирання вагонів з під?їздної колії, яка належить частково власнику і частково залізниці, примикає стрілочним переводом №34 в парній горловині станції Кам?янка Філії і обслуговується локомотивом залізниці.

14.04.2022 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрвудекспорт ЛТД» (підприємство) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Біз-Іммекс Групп» (вантажовласник) укладено письмову угоду №4, відповідно до п. 1 якої підприємство надає згоду на подавання (забирання) на свою під?їзну колію та проведення вантажних операцій з вагонами, отримувачем або відправником яких по станції Кам?янка виступатиме вантажовласник.

Рід вагонів та назва вантажу вантажовласника - піввагони (п. 4 угоди).

Об?єми перевезень вантажовласника - 10 вагонів (п. 5 угоди).

Про прибуття вантажу на станцію, вантажовласник повідомляє начальнику станції при відсутності агента комерційного. Про час подачі вагонів на під?їзну колію та готовність вагонів до забирання після закінчення вантажних операцій, повідомлення передаються порядком, встановленим договором (п. 6 угоди).

Термін дії угоди з 14.04.2022 по 30.05.2022 (п. 11 угоди).

Як вбачається з матеріалів справи, 15.05.2022 на адресу одержувача ТОВ «Біз-Іммекс Групп» зі станції відправлення Покровськ на станцію призначення Кам?янка відбулось відправлення за залізничною накладною №53620290 у дев?яти вагонах (в т.ч №60248002, №67654061, №61131470, №65384018, №60220258) вантажу - вугілля кам?яного марки Г(Г2)0-100. Вантаж маркований вапном по всій поверхні, волога 8% у вологому стані. У накладній вантажовідправником зазначено, що вантаж розміщено і закріплено згідно з п. 3 гл.14 Додатка 3 до СМГС, насипом. Відповідальний за розміщення і кріплення вантажу Артюхов В.І .

Згідно акту загальної форми №91, складеного на станції призначення Кам?янка у присутності комерційного агента ОСОБА_2. та директора Артюхова В.І. , 12 вагонів, в т.ч №60248002, №67654061, №61131470, №65384018, №60220258 затримано на станції призначенням в очікуванні подачі під вантажні операції з вини клієнта. Час початку затримки - 20.05.2022 о 01:55 год.

Як вбачається з акту загальної форми №113 від 23.05.2022, час закінчення затримки вищезазначених вагонів 23.05.2022 о 18:05 год. Акт підписано агентом комерційним ОСОБА_2., директором Артюховим В.І. та ДС ОСОБА_3.

Крім того, згідно досильної накладної №40042699 від 19.05.2022 до накладної №53613071 від 12.05.2022 на адресу одержувача ТОВ «Біз-Іммекс Групп» зі станції відправлення Добропілля на станцію призначення Кам?янка відбулось відправлення у п?яти вагонах (в т.ч. №60594629, №62239116, №60393774, №54036587) вантажу - вугілля кам?яного марки Г(Г2)0-100. Вантаж маркований вапном по всій поверхні, волога 8% у вологому стані. У накладній вантажовідправником зазначено, що вантаж розміщено і закріплено згідно з п. 3 гл.14 Додатка 3 до СМГС, насипом. Відповідальний за розміщення і кріплення вантажу Артюхов В.І .

По прибутті вказаних вагонів на станцію Кам?янка 21.05.2022 у присутності комерційного агента ОСОБА_2 та директора Артюхова В.І. складено та підписано акт загальної форми №95 (форми ГУ-23), у якому зазначено, що вагони №60594629, №62239116, №60393774, №54036587 затримано на станції призначення в очікуванні подачі під вантажні операції з вини клієнта. Вагони простоюють на коліях станції в очікуванні звільнення вантажного фронту. Час початку затримки вагонів 21.05.2022 о 04:43 год.

Як вбачається з акту загальної форми №112 від 23.05.2022, час закінчення затримки вищезазначених вагонів 23.05.2022 о 18:05 год. Акт підписано агентом комерційним ОСОБА_2 , директором Артюховим В.І. та ДС ОСОБА_3 .

Згідно акту загальної форми №114 від 23.05.2022, складеного на станції призначення Кам?янка у присутності комерційного агента ОСОБА_2 та директора Артюхова В.І., вагони №60248002, №67654061, №61131470, №65384018, №60220258, №60594629, №62239116, №60393774, №54036587 затримано на станції призначенням в очікуванні подачі під вантажні операції з вини клієнта. Час початку затримки - 23.05.2022 о 18:05 год.

Як вбачається з акту загальної форми №139 від 28.05.2022, час закінчення затримки вищезазначених вагонів 28.05.2022 о 03:30 год. Акт підписано агентом комерційним ОСОБА_4 та директором Артюховим В.І.

З пам?ятки про подавання вагонів №43 (форми ГУ-45) вбачається, що вищевказані дев?ять вагонів 28.05.2022 о 03:30 здала працівник станції ОСОБА_4 , прийняв вантажовласник Артюхов В.І .

Згідно повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами №69 директор Артюхов В.І. просив забрати порожні вагони №60248002, №67654061, №61131470, №65384018, №60220258. Повідомлення передане і прийняте 28.05.2022 о 18:00 год.

Згідно повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами №70 директор Артюхов В.І. просив забрати порожні вагони №60594629, №62239116, №60393774, №54036587. Повідомлення передане і прийняте 29.05.2022 о 08:00 год.

З пам?ятки про забирання вагонів №67 (форми ГУ-45) вбачається, що вагони №60248002, №67654061, №61131470, №65384018, №60220258 28.05.2022 о 18:00 здав вантажовласник Артюхов В.І. , 29.05.2022 о 01:50 год прийняв працівник станції ОСОБА_4.

З пам?ятки про забирання вагонів №68 (форми ГУ-45) вбачається, що вагони №60594629, №62239116, №60393774, №54036587 29.05.2022 о 08:00 здав вантажовласник Артюхов В.І. , 29.05.2022 о 12:25 год прийняв працівник станції ОСОБА_4 .

Таким чином, залізницею була сформована відомість плати за користування вагонами №30050085р (форми ГУ-46), згідно якої розмір плати за користування вагонами №60594629, №62239116, №60393774, №54036587, №60248002, №67654061, №61131470, №65384018, №60220258 складає 117916,15 грн. Вказана відомість підписана без зауважень представниками залізниці та відповідача.

Крім того, на вказану суму залізницею було нараховано 20% ПДВ згідно ст. 193 Податкового кодексу України. Таким чином, розмір плати за користування вагонами з ПДВ складає 141499,38 грн.

Згідно виписки з особового рахунку відповідача за липень 2022 року, станом на 20.07.2022 на його рахунку знаходилися грошові кошти у розмірі 110494,90 грн, яких вистачило для стягнення часткової плати за користування вагонами. Таким чином, у відповідача виникла дебіторська заборгованість у розмірі 31004,48 грн, що і стало підставою для звернення з позовом.

Відповідно до ст. 11 Цивільного кодексу України, цивільні права і обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також з дій осіб, що не передбачені актами цивільного законодавства , але за аналогією породжують цивільні права і обов`язки.

Згідно із ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України, підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Положеннями ч. 5 ст. 307 Господарського кодексу України передбачено, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються кодексами, законами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами. Сторони можуть передбачити в договорі також інші умови перевезення, що не суперечать законодавству, та додаткову відповідальність за неналежне виконання договірних зобов`язань.

Так, ст. 8 Закону України «Про залізничний транспорт» визначено, що перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти залізничним транспортом загального користування організується на договірних засадах. Для забезпечення виконання договірних зобов`язань здійснюється перспективне та поточне планування перевезень. Умови та порядок організації перевезень, у тому числі в прямому змішаному сполученні, за участю залізничного та інших видів транспорту, нормативи якості вантажних перевезень (терміни доставки, безпека перевезень, схоронність вантажів) та обслуговування пасажирів, відправників і одержувачів вантажів визначаються Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів та Правилами перевезень пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України.

Отже, правовідносини з перевезення вантажів залізничним транспортом на підставі договорів про надання послуг перевезення, укладених із суб`єктами господарювання-замовниками, регулюються в порядку, визначеному Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів та іншим галузевим законодавством, що застосовується під час надання залізницею послуг з перевезення.

Статтею 119 Статуту залізниць України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №457 від 06.04.1998, передбачено, що за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під`їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянам-суб`єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами.

Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати.

Отже, за період фактичного використання суб`єктами господарювання вагонів та/або контейнерів залізниці для перевезення вантажів вноситься плата; до періоду використання вагонів (контейнерів) включається час затримки (простою) вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. Звільнення від такої плати може мати місце лише у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці.

Порядок користування вагонами визначається Правилами користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України №113 від 25.02.1999, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України за №165/3458 15.03.1999, п.п.3, 4, 6, 8-10, 12 яких передбачено, що облік часу користування вагонами і контейнерами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46 (додаток 1), відомістю плати за користування контейнерами форми ГУ-46к (додаток 11), які складаються на підставі пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45 (додаток 2), пам`яток про видачу/приймання контейнерів форми ГУ-45к (додаток 8), повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами (додаток 12), актів про затримку вагонів форми ГУ-23а (додаток 3), актів загальної форми ГУ-23 (додаток 6).

Відомості плати за користування вагонами складаються на вагони, що подаються під навантаження та вивантаження, і є документами обліку часу перебування вагонів у пунктах навантаження та вивантаження та на під`їзних коліях і містять розрахунки платежів за користування вагонами.

Час користування вагонами обчислюється з моменту їх передачі вантажовласникові до моменту їх фактичного прийняття від вантажовласника. Час передання вагонів залізницею вантажовласнику, а також вантажовласником залізниці зазначається у пам`ятці про подання/забирання вагонів, яка оформлюється після закінчення приймально-здавальних операцій.

Час закінчення приймально-здавальних операцій фіксується в пам`ятках про подання/забирання вагонів форми ГУ-45, на підставі яких формуються відомості плати за користування вагонами форми ГУ-46, яка є первинним документом бухгалтерського обліку.

При цьому, усі належні залізниці платежі за додаткові послуги, штрафи, що не були включені в перевізні документи і у відомості плати за користування вагонами та контейнерами) включаються в накопичувальні картки, які складаються станціями в трьох примірниках із зазначенням у них відомостей про надані послуги і їх вартість (п. 2.6 Правил розрахунків за перевезення вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України №644 від 21.11.2000, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України №864/5085 від 24.11.2000).

Усі завантажені вагони, а також порожні вагони, які належать підприємствам, організаціям, портам, установам і громадянам та орендовані ними, що знаходяться на станціях і на підходах до них в очікуванні подавання під вантажні або інші операції, з причин, які залежать від вантажовласника, є такими, що перебувають у користуванні вантажовласника.

У разі затримки вагонів на станції з причин, які залежать від вантажовласника, складається акт загальної форми, який підписується представниками станції і вантажовласника. В акті вказується час (у годинах та хвилинах) початку та закінчення затримки вагонів і їх номери.

Загальний час, за який вноситься вантажовласником плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з його вини та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні вантажовласника. Час до 30 хвилин не враховується, час 30 хвилин і більше враховується як повна година. Причини, які є підставою для нарахування плати за користування вагонами в разі затримки їх на підходах до припортових станцій призначення, зазначаються в актах про затримку вагонів.

Відповідно до п. 3 Правил складання актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України №334 від 28.05.2002, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України за №567/6855 08.07.2002, акти загальної форми складаються для засвідчення обставин, що виникли в процесі перевезення вантажу, багажу та вантажобагажу і можуть бути підставою для матеріальної відповідальності у тому числі у разі затримки вагонів на станції призначення з причин, що залежать від одержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства.

Отже, при розгляді спору про стягнення залізницею плати за користування вагонами (контейнерами) до предмета доказування належить доведення позивачем належними, допустимими і достатніми доказами факту використання вагонів (контейнерів) для перевезення вантажів замовника послуг з перевезення у відповідний період, а у разі якщо мала місце затримка вагонів на станціях призначення і на підходах до них (якими можуть бути проміжні станції), в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження, - надання доказів того, що така затримка була спричинена саме з вини вантажоодержувача (власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства).

Таким чином, необхідно перевіряти дотримання залізницею порядку оформлення затримки вагонів, які мають статус вантажу на підходах до станції призначення, а саме: наявність і правильність складання пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45, відомостей плати за користування вагонами форми ГУ-46 та актів про затримку вагонів форми ГУ 23-а, наявність актів загальної форми ГУ-23 про час закінчення затримки.

Відповідно до ст. 42 Статуту залізниць України залізниця зобов`язана повідомити одержувача в день прибуття вантажу або до 12-ої години наступного дня. Якщо залізниця не повідомить про прибуття вантажу, одержувач звільняється від внесення плати за користування вагонами (контейнерами) і за зберігання вантажу до того часу, як буде надіслано повідомлення.

Статтею 71 вказаного Статуту унормовано, що взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під`їзних колій визначаються договором; порядок подачі і забирання вагонів і контейнерів на залізничній під`їзній колії встановлюється договором на експлуатацію залізничної колії (договором на подачу та забирання вагонів).

Відповідно до ст. 62 Статуту залізниць України, положення якої кореспондується з п. 1.1 Правил розрахунків за перевезення вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України №644 від 21.11.2000 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України за №864/5085 24.11.2000, порядок розрахунків за перевезення і послуги встановлюється Укрзалізницею згідно з чинним законодавством. Належні за перевезення вантажів і надання додаткових послуг платежі можуть вноситися готівкою, чеками, безготівково, якщо інше не встановлено законодавством, на станціях відправлення або передоплатою через розрахункові підрозділи залізниць.

Розрахункові підрозділи залізниць здійснюють безготівкові розрахунки з відправниками, одержувачами та експедиторами через установи банків за перевезення вантажів, вантажобагажу та за надання додаткових послуг (п. 2.1 Правил).

Для зарахування платежів та обліку виручки залізниць від перевезень вантажів в установах банку, які обслуговують розрахункові підрозділи, відкриваються поточні рахунки зі спеціальним режимом використання (далі - розподільчі рахунки) (п. 2.2 Правил).

Розрахунки за перевезення вантажу та вантажобагажу між залізницею і платником (відправником, одержувачем, експедитором) здійснюються на підставі договору), згідно з яким залізниця відкриває рахунок кожному платнику (відправнику, одержувачу, експедитору) з присвоєнням коду платника (п. 2.3 Правил).

Після присвоєння коду розрахунковий підрозділ видає платнику довідку, у якій вказуються найменування платника і номер присвоєного коду. У всіх перевідних документах, накопичувальних картках, відомостях плати за користування вагонами та контейнерами, відомостях плати за подання, забирання та маневрову роботу проставляється код платника (п. 2.4 Правил).

Відповідно до абз. 3 п. 2.6 Правил усі належні залізниці платежі за додаткові послуги, штрафи (які не були включені в перевізні документи і у відомості плати за користування вагонами та контейнерами) включаються в накопичувальні картки, які складаються станціями в трьох примірниках із зазначенням у них відомостей про надані послуги і їх вартість. Ці відомості підтверджуються підписами працівника станції і вантажовласника. Один примірник накопичувальної картки, відомості плати за користування вагонами та контейнерами, за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу надаються вантажовласнику.

Так, за час простою вагонів на станції Кам?янка залізницею Товариству з обмеженою відповідальністю «Біз-Іммекс Групп» нарахована плата за користування 9 власними вагонами та внесена до відомостей плати за користування вагонами (ф. ГУ-46) у загальному розмірі 117916,15 грн без ПДВ (141499,38 грн з ПДВ).

Матеріали справи містять акти загальної форми, в яких зазначено час початку та закінчення затримки вагонів, на станції Кам?янка №91 від 20.05.2022, №113 від 23.05.2022, №95 від 21.05.2022, №112 від 23.05.2022, №114 від 23.05.2022, №139 від 28.05.2022 (форми ГУ-23).

Заперечень щодо правильності їх складання відповідачем не висловлено.

Доказів, що спростовують дійсність перелічених документів суду не представлено, з матеріалів справи не слідує.

За визначенням п. 12 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України №113 від 25.02.1999, часом за який нараховується залізницею плата за користування вагонами є час затримки вагонів з вини вантажовласника (відповідача) та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні останнього.

Беручи до уваги дані, зафіксовані в актах загальної форми, пам?ятці про подавання вагонів №43 від 28.05.2022, повідомленнях про закінчення вантажних операцій з вагонами №69 та №70, на станції Кам?янка:

- вагони №60594629, №62239116, №60393774, №54036587 простояли з 21.05.2022 о 04:43 год до 28.05.2022 о 03:30 год, всього 126 год (з урахуванням вказівки АТ «Укрзалізниця» №ЦМ-13/693 від 05.04.2022 не взято до обліку час комендантської години). Крім того, згідно пам?ятки про подавання вагонів та повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами, загальний час користування вказаними вагонами 28 год 30 хв (з 28.05.2022 о 03:30 год до 29.05.2022 о 08:00 год). Таким чином, загальний час користування складає 154 год 30 хв (заокруглюється до 155 год);

- вагони №60248002, №67654061, №61131470, №65384018, №60220258 простояли з 20.05.2022 о 01:55 год до 28.05.2022 о 03:30 год, всього 144 год (з урахуванням вказівки АТ «Укрзалізниця» №ЦМ-13/693 від 05.04.2022 не взято до обліку час комендантської години). Крім того, згідно пам?ятки про подавання вагонів та повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами, загальний час користування вказаними вагонами 14 год 30 хв (з 28.05.2022 о 03:30 год до 28.05.2022 о 18:00 год). Таким чином, загальний час користування складає 158 год 30 хв (заокруглюється до 159 год).

Таким чином, залізницею у відомості плати за користування вагонами №30050085р нараховано відповідачу плату за користування вагонами у розмірі 141499,38 грн з ПДВ.

Як вбачається з виписки з особового рахунку відповідача за липень 2022 року, на його рахунку знаходились кошти у розмірі 110494,90 грн, яких вистачило лише для часткової компенсації плати за користування вагонами. Отже, як зазначає позивач, у відповідача виникла дебіторська заборгованість у розмірі 31004,48 грн.

Відповідач жодних зауважень щодо правильності складання відомості плати за користування вагонами №30050085р та нарахування плати у розмірі 141499,38 грн не надав.

Як визначено позивачем у позовній заяві та не встановлено іншого, спірні вагони належать перевізнику.

Судом встановлено факт затримки вагонів на станції Кам?янка Одеської залізниці, з причин, що залежать від вантажоодержувача.

Відтак, вбачаються наявними підстави для нарахування та внесення плати за користування вагонами перевізника.

Згідно п. 3.4.2 Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, плата за користування власними вагонами перевізника визначається за кожен вагон відповідно до їх типу за формулою: Пвик = (Спл / 24)?tгод?kм, де: Пвик - плата за користування власними вагонами перевізника для відповідного типу вагонів; Спл - ставка плати за використання власних вагонів перевізника для відповідного типу власних вагонів перевізника, грн/вагон за добу визначена у додатку 1-2 до Договору; 24 - кількість годин у добі; tгод - кількість годин користування вагоном перевізника для відповідного типу вагонів; kм - коригуючий коефіцієнт, що застосовується до Пвик для вагонів, які приймаються до перевезення у складі маршрутного поїзда або контейнерного поїзда.

Відповідно до Додатку 1-2 до Договору ставка плати за використання власних вагонів перевізника (Спл) у вантажному та порожньому рейсах по території України та за межами України з 01.05.2022 до 31.05.2022 включно у напіввагоні складає 2000 грн.

Перевіривши розрахунок позивача плати за користування вагонами перевізника, суд зазначає, що він є арифметично не вірним.

Здійснивши власний розрахунок плати з використанням вищенаведеної формули , суд зазначає, що плата за користування 9 вагонами залізниці становить 117869,50 грн +20% ПДВ, а всього 141443,40 грн. Таким чином, залишок несплаченої плати відповідачем становить 30948,50 грн.

Також позивач просить стягнути з відповідача пеню у розмірі 7814,48 грн.

Статтею 546 Цивільного кодексу України передбачено, що виконання зобов`язань може забезпечуватись згідно з договором неустойкою, яку боржник повинен сплатити в разі неналежного виконання зобов`язань.

Відповідно до ст. 549 Цивільного кодексу України, неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання.

Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання.

Згідно з ч. 2 ст. 551 Цивільного кодексу України, якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 230 Господарського кодексу України штрафними санкціями визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Згідно з ч. 4 ст. 231 Господарського кодексу України у разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором. При цьому розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов`язання або у певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов`язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг).

Відповідно до ч. 6 ст. 232 Господарського кодексу України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Пунктом 5.2 Договору передбачено, що у випадку виникнення заборгованості за Договором замовник сплачує перевізнику пеню у розмірі подвіи?ноі? обліковоі? ставки НБУ, що діяла у період, за якии? сплачується пеня, від суми боргу за кожнии? день прострочення платежу.

Перевіривши розрахунок пені, суд зазначає, що він є арифметично не вірним, оскільки, як встановлено вище, позивачем не правильно визначена сума заборгованості.

Здійснивши власний розрахунок пені на суму 30948,50 грн за період 20.07.2022-19.01.2023, суд зазначає, що її розмір становить 7800,72 грн.

Враховуючи викладене, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

У відповідності до вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 76-80, 129, 236, 237, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Біз-Іммекс Групп» (01042, м.Київ, вул. Філатова Академіка, буд. 10А, офіс 2/5, ідентифікаційний код 43872874) на користь Акціонерного товариства «Українська залізниця» (03150, м. Київ, вул. Єжи Ґедройця, буд. 5, ідентифікаційний код 40075815) в особі регіональної філії «Одеська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (65012, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, буд. 19, ідентифікаційний код 40081200) заборгованість у розмірі 30948 (тридцять тисяч дев?ятсот сорок вісім) грн 50 коп., пеню у розмірі 7800 (сім тисяч вісімсот) грн 72 коп. та судовий збір у розмірі 2679 (дві тисячі шістсот сімдесят дев?ять) грн 18 коп.

3. В іншій частині позову відмовити.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені ст.ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя М.В. Хабарова

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення13.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119739574
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування залізницею

Судовий реєстр по справі —905/646/23

Судовий наказ від 30.10.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Хабарова Марія Володимирівна

Рішення від 13.06.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Хабарова Марія Володимирівна

Ухвала від 08.06.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Хабарова Марія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні