Постанова
від 28.05.2024 по справі 521/17242/23
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/17242/23

Номер провадження 3/521/473/24

ПОСТАНОВА

28 травня 2024 року м. Одеса

Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді Передерка Д.П.,

при секретарі Ковач Е.В.

представника Одеської митниці Держмитслужби Євдокимова Д.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Одесі справу №0516/50000/23 від 20.03.2023, що надійшла з Одеської митниці Держмитслужби відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт серії « НОМЕР_1 » від 26.12.2003, виданий Скадовським РВ УМВС України в Херсонській області, ідентифікаційний код - НОМЕР_2 ,

про порушення митних правил, передбачених ст. 485 МК України,

ВСТАНОВИВ:

14.09.2021 до відділу митного оформлення №2 митного поста «Одеса-порт» Одеської митниці для митного контролю та митного оформлення транспортного засобу декларантом ПП «ЕКСІМ-ГРУП» (код ЄДРПОУ 37329790) ОСОБА_2 , який діє на підставі договору про надання послуг митного брокера від 14.09.2021 №51Г, було подано митну декларацію типу «ІМ40АА», яка була зареєстрована за номером №UA500060/2021/200966.

В якості підстави для переміщення товару через митний кордон України та його подальшого митного оформлення декларантом ПП «ЕКСІМ-ГРУП» ОСОБА_2 до Одеської митниці були надані:

свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 21.10.2015 DR/ НОМЕР_3 , видане органом в м. Тчевська (STAROSTA TCZEWSKI ul PIASKOWA 2 83-110 TCZEW, Польща);

договір купівлі-продажу транспортного засобу від 13.10.2020 б/н;

документ про зняття з обліку транспортного засобу «Decyzja» від 09.12.2019 №CF.30269.02315.2019.ER,

виданий органом в м. Тчевська (STAROSTA TCZEWSKI ul PIASKOWA 2 83-110 TCZEW, Польща) та інші документи.

Відповідно до інформації, зазначеної у МД №UA500060/2021/200966 та товаросупровідних документах, встановлено, що продавцем транспортного засобу марки «BMW 320» (VIN № НОМЕР_4 ) є фізична особа ОСОБА_3 (87092209414, 83-120 SUBKOWY RYBAKI KOCIEWSKA 6, Польща), одержувачем є громадянин України ОСОБА_1 .

Відповідно до граф 31, 33 МД №UA500060/2021/200966 заявлено товар «легковий автомобіль, що був у використані - 1 штука; марка автомобіля BMW; модель автомобіля 320; номер кузова (VIN) НОМЕР_4 ; календарний рік випуску 1998; модельний рік випуску 1998; тип двигуна дизельний; робочий об`єм циліндрів двигуна 1951 см.3; потужність 100 кВт; номер двигуна: немає даних; загальна кількість місць для сидіння, включаючи місце водія 5; призначення: для перевезення людей по дорогах загального користування; колісна пара: 4X2; тип кузова: седан; колір сірий, торгова марка BMW, виробник BMW, країна виробник Німеччина», код товару згідно УКТ ЗЕД визначено та заявлено 8703329030.

Вартість транспортного засобу згідно договору купівлі-продажу від 13.10.2020 б/н становить 3670 польських злотих (згідно курсу НБУ 25370,34 гривень), митна вартість за МД від 14.09.2021 №UA500060/2021/200966 становить 25370,34 гривень.

Митні платежі за МД від 14.09.2021 №UA500060/2021/200966 із застосуванням преференції «310» було нараховані та сплачені в розмірі 27840, 2 гривень (без застосування надходження від добровільно сплачених фізичними особами коштів відповідно до пунктів 97 та 99 розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України у розмірі 8500 гривень).

Після здійснення митного оформлення за МД від 14.09.2021 №UA500060/2021/200966 вищевказаний транспортний засіб було випущено у вільний обіг.

Статтею 320 Митного кодексу України встановлено, що форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України при митному оформленні, обираються на підставі результатів системи управління ризиками. Форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України, укладених відповідно до закону, після завершення митного оформлення, визначаються в порядку, встановленому Митним кодексом України.

Пунктом 8 частини 1 статті 336 Митного кодексу України встановлено, що однією з форм митного контролю є направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу.

Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України від 27.01.2023 №26/26-04/7.10/139 до Одеської митниці спрямовано лист митних органів Республіки Польща від 01.12.2022 №0201-IGM.541.388.2022.4.JC (вхід. Держмитслужби від 26.12.2022 №26779/11), за результатами опрацювання якого встановлена невідповідність документів та інформації, які надавались митному органу під час митного контролю та митного оформлення транспортного засобу марки «BMW 320» (VIN № НОМЕР_4 ).

Так, згідно вищевказаного листа палати фіскальної адміністрації у м. Вроцлав Республіки Польща встановлено, що відповідно п. 1 ст. 79 Закону Республіки Польщі від 20.06.1997 «Закон про дорожній рух», транспортний засіб підлягає зняттю з обліку у відповідному органі, який був місцем останньої реєстрації транспортного засобу, по заяві його власника. Дані органу, що знімає з обліку повинні бути ідентичні з назвою органу, що видав реєстраційний паспорт.

Відповідно до інформації, що міститься на публічній (урядовій) інтернет-сторінці «https://historiapojazdu.gov.pl» станом на 20.03.2023, встановлено, що транспортний засіб мареи «BMW 320» (VIN № НОМЕР_4 ) є зареєстрованим у Республіці Польща «Status rejestracji - Zarejestrowany».

Тобто, транспортний засіб марки «BMW 320» (VIN № НОМЕР_4 ) його власником не було знято з обліку в уповноваженому органі Республіки Польща, а документ про зняття з обліку транспортного засобу «Decyzja» від 09.12.2019 №CF.30269.02315.2019.ER фактично не видавався.

Сума митних платежів, які підлягають обов`язковій сплаті у разі переміщення через митний кордон України вищевказаного транспортного засобу без застосування преференції, відповідно до листа митного поста «Одеса порт» Одеської митниці від 03.03.2023 №7.10-28.1-02/436 становить 90945 гривень 71 копійка, тобто різниця в нарахуванні податків становить 63105 гривень 51 копійка.

Тобто, проведеною перевіркою встановлено, що при декларуванні вищезазначеного транспортного засобу громадянином України ОСОБА_1 , для здійснення митного оформлення були надані документи, які стали підставою для заявлення у МД №UA500060/2021/200966 від 14.09.2021 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом у Польщі транспортного засобу марки «BMW 320» (VIN № НОМЕР_4 ) та застосування пільгового режиму, преференції у сплаті митних платежів.

Таким чином, громадянином України ОСОБА_1 при поданні до Одеської митниці МД від №UA500060/2021/200966 від 14.09.2021 вчинені дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, що спричинило недобори митних платежів у сумі 63105 гривень 51 копійок, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.

На підставі вищевикладеного, Одеською митницею відносно ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил митних №0516/50000/23 від 20.03.2023 за ознаками порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МК України.

Згідно ст. 268 КУпАП України справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, за відсутністю цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи, і, якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був сповіщений шляхом розміщення на офіційному веб сайті Малиновського районного суду м. Одеси інформації про дату, час та місце судового засідання.

Відповідно до практики Європейського суду, сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

За вказаних обставин, враховуючи строки розгляду справи, відповідно до ч. 4 ст. 526 Митного кодексу України, суд вважав за можливе розглянути справу про порушення митних правил у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Представник Одеської митниці Держмитслужби у суді заявив, що вина ОСОБА_1 доведена повністю матеріалами справи, тому просив визнати його винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та накласти на нього стягнення, передбачене санкцією цієї статті.

Дослідивши матеріали справи про порушення митних правил та вислухавши думку учасників судового засідання, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Частина перша статті 466 МК України закріплює, що адміністративні стягнення за порушення митних правил не може бути застосовано інакше, як на підставі та в порядку, що встановлені Митним кодексом України та іншими законами України.

За вимогами ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до МК України, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Пункт 7 частини 1 статті 247 КУпАП визначає, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративних стягнень.

Стаття 38 КУпАП визначає строки накладення адміністративних стягнень.

Разом із тим, строки накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил врегульовані спеціальною нормою ст. 467 МК України, згідно ч. 1 якої, якщо справи про порушення митних правил відповідно до ст. 522 МК України розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладеноне пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.

Відповідно достатті 491МК України,підставами дляпорушення справипро порушеннямитних правилє безпосереднєвиявлення посадовимиособами митногооргану порушеннямитних правил; офіційніписьмові повідомленняпро вчиненняособою порушеннямитних правил,отримані відправоохоронних органів,а такожорганів,що проводятьзаходи офіційногоконтролю; офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.

Відповідно до ч. 1 ст. 494 МК України, про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа митного органу, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно доч.ч.1,3ст.493МК України,провадження усправі пропорушення митнихправил здійснюють,крім випадків,передбачених частинамидругою ітретьою ст.493МК України,посадові особимитниці,в зонідіяльності якоїбуло вчиненоабо виявленотаке порушення. Посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, можуть здійснювати провадження у будь якій справі про порушення митних правил, порушеній будь яким митним органом України.

Таким чином, вирішуючи питання щодо встановлення дати виявлення правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, суд вважає, що такою датою слід вважати день, коли уповноважений орган об`єктивно мав можливість поза усяким сумнівом виявити ознаки правопорушення в діях особи, після чого зобов`язаний був невідкладно скласти протокол за встановленою законом формою та зібрати в розумні строки необхідні докази.

Згідно досліджених матеріалів справи судом встановлено, що 30.01.2023 Одеською митницею Держмитслужби України отримано лист директора Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України Князевича М. за №26/26-04/7.10/139 від 27.01.2023, стосовно отриманої від митних органів Республіки Польща відповіді на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення на митну територію України транспортних засобів.

У свою чергу, Держмитслужба України отримала відповідь митних органів Республіки Польща №0201-IGM.541.388.2022.4.JC від 01.12.2022 на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи, відповідно до штампу вхідної кореспонденції26.12.2022 №26779/11.

Відповідно до ст. 467 МК України, адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення, тобто не пізніше 26.06.2023. Матеріали справи про адміністративне правопорушення надійшли до суду 29.06.2023, що підтверджується відмітками вхідної дати на супровідному листі та протоколом автоматизованого розподілу судових справ між суддями, тобто після спливу строку для накладення адміністративного стягнення.

При прийняті рішення судом враховується практика Одеського апеляційного суду зокрема яка викладена в постановах суду від 04.03.2024 (справа №521/4790/23), від 10.08.2023 (справа №521/8024/23), від 17.04.2023 (справа №521/15554/22), від 12.02.2024 (справа 521/4775/23), згідно яких суд дійшов висновків, що днем виявлення порушення митних правил є день надходження до Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України відповіді з митних органів Республіки Польща. Крім того, митні органи являються єдиними органами, які реалізують державну митну політику України, та незалежно від знаходження митного органу, який надавав запит на підтвердження відповідних обставин, а також надходження відповіді до Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України, посадові особи митниці зобов`язані невідкладно скласти протокол про порушення митних правил та направити матеріали до суду 1-ої інстанції в межах строків, визначених ч. 1 ст. 467 МК України.

Згідно зі ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Враховуючи те, що на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення закінчилися строки накладення адміністративного стягнення, передбачені ч. 1 ст. 467 МК України, провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 466, 467, 493, 494, 486, 487, 497 МК України, п. 7 ч. 1 ст. 247, ст. ст. 7, 38 КУпАП, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 , закрити на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративного стягнення.

Постанова суду у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справ протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: Дмитро Передерко

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення28.05.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119741591
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —521/17242/23

Постанова від 28.05.2024

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Передерко Д. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні