Рішення
від 13.06.2024 по справі 260/11088/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

13 червня 2024 рокум. Ужгород№ 260/11088/23 15:51 год

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Скраль Т.В.

при секретарі Гриб А.Ю.,

за участю сторін:

позивач: Міністерство юстиції України - представники ОСОБА_1 ,

відповідач: Мукачівська міська громадська організація марксистський союз боротьби - представник в судове засідання не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Міністерства юстиції України (01001, м. Київ, вул. Архітектора Городецького, 13, код ЄДРПОУ 00015622) до МУКАЧІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ (89600, Закарпатська область, м. Мукачево, Берегівська Об`їзна, 69, код ЄДРПОУ 26530391) про припинення діяльності юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до статті 243 частини 3 КАС України 13 червня 2024 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення у повному обсязі складено 14 червня 2024 року.

22 грудня 2023 року Міністерство юстиції України звернулося з позовом до МУКАЧІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ, якою просить діяльність юридичної особи МУКАЧІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ (код ЄДРПОУ: 32282989, керівник ОСОБА_2 , місцезнаходження: АДРЕСА_1 ) припинити.

27 грудня 2023 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду відкрито провадження в даній адміністративній справі.

28 лютого 2024 року ухвалою суду закрито пiдготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

15 березня 2024 року ухвалою суду адміністративний позов залишено без руху. Надано позивачу строк для усунення зазначених в ухвалі недоліків позовної заяви протягом п`яти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Для усунення недоліків позовної заяви позивачу необхідно було надати суду:

- позовну заяву у новій редакції із уточненням відповідача у справі або прохальної частини позовної заяви.

20 березня 2024 року позивачем усунуто недоліки позовної заяви та позовну заяву у новій редакції, відповідно до якої просять суд діяльність юридичної особи МУКАЧІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ (код ЄДРПОУ: 26530391, керівник ОСОБА_3 , місцезнаходження: АДРЕСА_1 ) припинити.

20 березня 2024 року ухвалою суду продовжено розгляд справи.

14 травня 2024 року ухвалою суду закрито пiдготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

1. Позиції сторін.

Свої позовні вимоги позивач мотивує тим, що Міністерство юстиції України є органом державної влади, що здійснює контроль за додержанням юридичними особами вимог Конституції та законів України, зокрема, Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки», та є суб`єктом, уповноваженим на звернення до суду з вимогою про припинення діяльності юридичної особи за наявності підстав, передбачених зазначеним Законом № 317-VIII. Наявність правового висновку Комісії від 23.11.2023 № 13, затвердженого наказом Мін`юсту від 23.11.2023 № 6, щодо невідповідності найменування назви відповідача вимогам Закону № 317-VIII встановлює обов`язок Мін`юсту як центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації, для звернення до суду позовом про припинення діяльності юридичної особи, у даному випадку відповідача.

Відповідачем або уповноваженим представником відзиву на позовну заяву до суду, у строк наданий судом в ухвалі Закарпатського окружного адміністративного суду про відкриття провадження в адміністративній справі від 27 грудня 2023 року, не надано та не повідомлено суду поважні причини його ненадання.

Відповідно до статті 162 частини 6 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Представник відповідача у підготовче судове засідання не з`явився, однак про час і дату судового засідання повідомлений належним чином.

У відповідності до статті 205 частини 1, 3 пункту 1 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема, неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Під час розгляду справи по суті уповноважений представник позивача позов підтримав повністю, просив суд його задовольнити з мотивів, що у ньому наведені.

2. Обставини, встановлені судом.

Судом встановлено, що відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців, громадських формувань юридична особа МУКАЧІВСЬКА МІСЬКА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ зареєстрована 30.04.2004 року; ідентифікаційний код юридичної особи: 26530391; місцезнаходження: Україна, 89600, Закарпатська область, м. Мукачево, Берегівська Об`їзна, 69, керівником юридичної особи є ОСОБА_3 , (т.1, а.с. 10).

11 жовтня 2023 року Міністерство юстиції України звернулося з листом «Щодо надання пояснень» № 133266/19.4/33-23 до МУКАЧІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ, в якому просять відповідно до вимог Закону протягом 10 днів з дня отримання цього листа надати пояснення щодо неприведення свого найменування у відповідність з вимогами Закону протягом місяця з дня набрання ним чинності для подальшого розгляду на засіданні Комісії, (т.1, а.с. 14-15).

23 листопада 2023 року на підставі підпункту 2 пункту 4 Порядку прийняття рішень щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Законів України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 травня 2015 року № 354 (зі змінами) Комісією з питань дотримання Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» проведена правова експертиза щодо невідповідності найменування юридичної особи МУКАЧІВСЬКА МІСЬКА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ (ідентифікаційний код юридичної особи: 26530391) вимогам Закону України від 09 квітня 2015 року № 317-VIII «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» за наслідками якої ухвалено правовий висновок № 6 «Про невідповідність найменування юридичної особи МУКАЧІВСЬКА МІСЬКА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», (т.1. а.с. 21-22).

Згідно вищевказаного правового висновку Комісією встановлено, що найменування об`єкта правової експертизи не відповідає частині другій статті 3 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», оскільки відповідно до Збірника матеріалів, рекомендацій і документів щодо виконання вимог Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» «Декомунізація: що і чому перейменовувати й демонтувати» виданого Українським інститутом національної пам`яті у 2015 році, слово «радянська» (совєтська, рос. «советская») вживається на честь встановлення радянської влади, що є порушенням вимог Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».

27 листопада 2023 року наказом Міністерства юстиції України № 4072/5 «Про затвердження Правового висновку Комісії з питань дотримання Закону України «Про засудження комуністичного та націонал - соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії»» затверджено Правовий висновок Комісії з питань дотримання Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» від 23 листопада 2023 року № 6 «Про невідповідність найменування юридичної особи МУКАЧІВСЬКА МІСЬКА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», (т.1, а.с. 46).

3. Мотиви суду та норми права, застосовані судом

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та в спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини другої статті 3 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» від 09 квітня 2015 року №317-VIII (далі - Закон №317-VIII) пропаганда комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки юридичною особою, політичною партією, іншим об`єднанням громадян, друкованим медіа та/або використання у назві символіки комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів є підставою для відмови в реєстрації та/або припинення діяльності юридичної особи, політичної партії, іншого об`єднання громадян, підставою для відмови в реєстрації та/або припинення випуску друкованого медіа.

У разі невиконання юридичними особами, політичними партіями, іншими об`єднаннями громадян, друкованими медіа вимог цього Закону їх діяльність/випуск підлягає припиненню в судовому порядку за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, або іншого уповноваженого органу державної влади (частини третя статті 3 Закону № 317-VIII).

За визначенням пункту 2 частини першої статті 1 Закону № 317-VIII пропаганда комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів - публічне заперечення, зокрема через медіа, злочинного характеру комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років в Україні, націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарного режиму, поширення інформації, спрямованої на виправдання злочинного характеру комуністичного, націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, діяльності радянських органів державної безпеки, встановлення радянської влади на території України або в окремих адміністративно-територіальних одиницях, переслідування учасників боротьби за незалежність України у XX столітті, виготовлення та/або поширення, а також публічне використання продукції, що містить символіку комуністичного, націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів.

Частиною третьою статті 7 Закону №317-VІІІ передбачено, що юридичні особи, політичні партії, інші об`єднання громадян, зареєстровані на день набрання чинності цим Законом, у разі порушення його вимог зобов`язані протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом привести свої установчі документи, найменування та/або символіку у відповідність із вимогами цього Закону. При цьому такі юридичні особи звільняються від сплати адміністративного збору під час державної реєстрації змін до установчих документів, пов`язаних з приведенням їх у відповідність із цим Законом.

У відповідності до пункту 4 статті 7 Закону № 317-VIII встановлено, що у разі недотримання вимог цього Закону юридичними особами, політичними партіями, іншими об`єднаннями громадян, зазначеними у пункті 3 цієї статті Закону, їхня діяльність підлягає припиненню в установленому законом порядку, крім випадків, коли юридичними особами, політичними партіями, іншими об`єднаннями громадян вжито заходів щодо дотримання вимог цього Закону, а неможливість державної реєстрації змін до установчих документів, пов`язаних з приведенням їх у відповідність із цим Законом, зумовлена об`єктивними причинами.

Процедуру прийняття Мін`юстом рішень щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» визначає Порядок прийняття рішень щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Законів України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 травня 2015 року № 354 (далі - Порядок № 354).

Пунктом 3 Порядку № 354 встановлено, що Мін`юст безпосередньо або через територіальні органи забезпечує постійний моніторинг відповідності найменування та/або символіки, матеріалів реєстраційної справи юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Закону.

Згідно з підпунктом 2 пункту 4 Порядку № 354 підставою проведення правової експертизи можуть бути ініціатива Мін`юсту.

Відповідно до пунктів 7, 8, 9 Порядку № 354 для проведення правової експертизи щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Законів утворюється Комісія з питань дотримання Законів України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» (далі - Комісія).

Комісія є постійно діючим колегіальним консультативно-дорадчим органом при Мін`юсті, склад та положення якої затверджуються наказом Мін`юсту.

До складу Комісії входять працівники Мін`юсту.

До роботи Комісії можуть залучатися представники правоохоронних органів, Центральної виборчої комісії, центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), а також незалежні експерти (за згодою).

Комісія для виконання покладених на неї завдань має право отримувати в установленому порядку інформацію від правоохоронних органів, центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій.

Пунктами 15, 18, 23 Порядку № 354 встановлено, що за результатами правової експертизи щодо кожного об`єкта складається окремий правовий висновок про відповідність або невідповідність його діяльності, найменування та/або символіки вимогам Законів.

Комісія під час правової експертизи бере до уваги повідомлення об`єкта правової експертизи про наявні об`єктивні причини неможливості виконання ним вимог Законів та про вжиті заходи, спрямовані на виконання вимог Законів.

У тридцятиденний строк з дня прийняття рішення про невідповідність діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Законів Мін`юст звертається з позовом до суду про припинення діяльності юридичної особи, політичної партії, іншого об`єднання громадян або повідомляє іншим органам державної влади, які уповноважені звертатися з відповідним позовом до суду.

Аналіз наведених норм дає підстави дійти висновку про те, що на підставі прийнятого рішення щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» Міністерство юстиції України звертається з відповідним позовом до суду про припинення такої діяльності у тому числі й громадської організації.

Законодавець визначив відповідну процедуру, яка передує зверненню Мін`юсту до суду з позовом щодо припинення діяльності певного об`єкту. Спочатку Мін`юст повинен установити невідповідність діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи вимогам Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» шляхом проведення правової експертизи та складання відповідного рішення Комісією. Лише після складання рішення про невідповідність вимогам Закону № 317-VIII Мін`юст у тридцятиденний строк (з моменту складання такого рішення) може звернутись із позовом до суду щодо припинення діяльності такого об`єкта.

Мін`юст дотримався законодавчо визначеної процедури щодо встановлення невідповідності найменування юридичної особи відповідача вимогам Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» звернувшись до суду з позовом щодо припинення діяльності зазначеного об`єкта, попередньо установивши невідповідність його найменування Закону № 317-VIII шляхом проведення правової експертизи.

Судом встановлено, що 23 листопада 2023 року Комісією з питань дотримання Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» проведена правова експертиза щодо невідповідності найменування юридичної особи МУКАЧІВСЬКА МІСЬКА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ (ідентифікаційний код юридичної особи: 26530391) вимогам Закону України від 09 квітня 2015 року № 317-VIII «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» за наслідками якої ухвалено правовий висновок № 6 «Про невідповідність найменування юридичної особи МУКАЧІВСЬКА МІСЬКА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», (т.1. а.с. 21-22).

Згідно вищевказаного правового висновку Комісією встановлено, що найменування об`єкта правової експертизи не відповідає частині другій статті 3 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», оскільки відповідно до Збірника матеріалів, рекомендацій і документів щодо виконання вимог Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» «Декомунізація: що і чому перейменовувати й демонтувати» виданого Українським інститутом національної пам`яті у 2015 році, слово «радянська» (совєтська, рос. «советская») вживається на честь встановлення радянської влади, що є порушенням вимог Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».

27 листопада 2023 року наказом Міністерства юстиції України № 4072/5 «Про затвердження Правового висновку Комісії з питань дотримання Закону України «Про засудження комуністичного та націонал - соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії»» затверджено Правовий висновок Комісії з питань дотримання Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» від 23 листопада 2023 року № 6 «Про невідповідність найменування юридичної особи МУКАЧІВСЬКА МІСЬКА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», (т.1, а.с. 46).

05 березня 2024 року позивачем надано суду доказ оприлюднення правового висновку від 23 листопада 2023 року № 6 «Про невідповідність найменування юридичної особи МУКАЧІВСЬКА МІСЬКА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», (т.1, а.с. 202-204).

Отже, вищевказаним правовим висновком встановлено, що найменування відповідача не відповідає частині другій статті 3 Закону № 317-VIII.

Доказів визнання протиправним/скасування вищевказаного правового висновку від 23 листопада 2023 року № 6 у встановленому законом порядку до суду не надано, що дає підстави дійти висновку про те, що він є чинним та підлягає застосуванню. Підстав для неприйняття зазначеного правового висновку та наведеної в ньому інформації судом не встановлено.

Оцінивши вказаний доказ зокрема на предмет його належності та достатності та наданих на її обґрунтування матеріалів, суд приходить до висновку про те, що зазначений правовий висновок є достатнім, та таким, що дає підстави дійти висновку, що використання у назві МУКАЧІВСЬКА МІСЬКА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ є порушенням вимог Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», оскільки відповідно до Збірника матеріалів Маркс Карл (1818 1883) німецький філософ-матеріаліст, політеконом, політичний журналіст-публіцист; протагоніст комуністичного руху та один із засновників Першого Інтернаціоналу. Його наукові роботи та політекономічні дослідження, об`єднані в теоретичне суспільствознавче вчення про форми соборного народовладдя у суспільстві, за його іменем отримали назву марксизму і стали підґрунтям комуністичного руху у Європі і світі.

Отже, суд приходить до висновку, що позивачем доведено факт використання у найменуванні відповідача символіки комуністичного тоталітарного режиму.

При цьому, у контексті відносин, що виникли у цій справі, суд враховує, та звертає особливу увагу на те, що 16.07.2019 року Конституційний Суд України ухвалив Рішення щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» від 09.04.2015 року №317-VIII, яким вказаний Закон №317-VIII визнав таким, що відповідає Конституції України (конституційним).

Приймаючи вищевказане рішення, Конституційний Суд України виходив з того, що означений Закон ухвалено з метою недопущення повторення злочинів комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, будь-якої дискримінації за національною, соціальною, класовою, етнічною, расовою або іншими ознаками у майбутньому, відновлення історичної та соціальної справедливості, усунення загрози незалежності суверенітету, територіальній цілісності та національній безпеці України.

За наведеного правового регулювання та обставин справи, суд дійшов до висновку, що використання відповідачем у своїй назві імені ОСОБА_4 не відповідає Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» від 09 квітня 2015 року №317-VIII, що є підставою для припинення діяльності вищевказаної громадської організації.

Припинення діяльності юридичної особи відповідача, на переконання суду є виправданим, оскільки обумовлено легітимною метою недопущення будь-якої пропаганди комуністичного тоталітарного режиму.

При цьому суд зазначає, що Закон України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» не забороняє діяльність жодної юридичної особи, а вимагає лише коригування поведінки суб`єктів, які підпадають під дію встановлених обмежень, шляхом приведення діяльності/найменування у відповідність до встановлених вимог.

Не є спірною обставиною у цій справі, те що заходів щодо дотримання вимог Закону № 317-VIII, а саме державної реєстрації змін до установчих документів, пов`язаних з приведенням їх у відповідність із вищевказаним Законом, відповідачем не вживалось.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб`єктом владних повноважень в основу своїх дій на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України та зважаючи на доводи адміністративного позову, суд дійшов висновку про повну обґрунтованість позовних вимог та, відповідно, наявність правових підстав для задоволення позову з мотивів, що вищезазначені.

Відповідно до статті 139 частини 2 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Таким чином, судові витрати по справі з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 9, 14, 90, 139, 242-246, 255 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Позов Міністерства юстиції України до МУКАЧІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ про припинення діяльності юридичної особи - задовольнити.

2. Діяльність юридичної особи МУКАЧІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ МАРКСИСТСЬКИЙ СОЮЗ БОРОТЬБИ (код ЄДРПОУ: 26530391, керівник ОСОБА_3 , місцезнаходження: АДРЕСА_1 ) - припинити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяТ.В.Скраль

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119747066
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —260/11088/23

Рішення від 13.06.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Рішення від 13.06.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 28.02.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 28.02.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 27.12.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні