МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 червня 2024 р. № 400/3886/24 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Ярощука В.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовомМиколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, вул. Потьомкінська, 17, м.Миколаїв, Миколаївський район, Миколаївська область, 54005,
до відповідачаТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗОЛОТИЙ ЕСТАМП», вул. Кагатна, 1/4, м.Миколаїв, Миколаївський район, Миколаївська область, 54031,
простягнення 42 581,87 грн,
ВСТАНОВИВ:
26 квітня 2024 року Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі позивач) звернулося з позовом до ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗОЛОТИЙ ЕСТАМП» (далі відповідач) про стягнення з відповідача на користь позивача суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році: загальна сума заборгованості 42581,87 грн, з яких адміністративно-господарська санкція 42433,33 грн та пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарської санкції в сумі 148,54 гривні.
Позов обґрунтовано позивачем тим, що середньооблікова чисельність штатних працівників з інвалідністю у відповідача є меншою ніж встановлено нормативом згідно з частиною першою статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», і відповідач не сплатив самостійно адміністративно-господарську санкцію. Загальна сума заборгованості за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік складає 42581,87 грн, з яких адміністративно-господарська санкція 42433,33 грн та пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарської санкції в сумі 148,54 гривні.
У клопотанні про приєднання письмових доказів (документів) представник відповідача надав пояснення щодо предмета спору, закцентувавши увагу на тому, що:
саме на органи Держпраці законодавчо покладено обов`язок перевірки суб`єктів господарювання на виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю; проте, будь-яких доказів на підтвердження того, що після формування розрахунку сум адміністративно господарських санкцій за 2023 рік позивачем надано до територіального органу Держпраці інформацію про порушення;
відповідачем було дотримано у 2023 році норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, оскільки у цьому році в нього працювала одна особа з інвалідністю.
Ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду від 29.04.2024 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу десятиденний строк з дня вручення цієї ухвали для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання до суду доказу надіслання відповідачу на адресу місця його знаходження згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань рекомендованим листом з повідомленням про вручення копії позовної заяви та доданих до неї документів.
01.05.2024 позивач подав до суду докази надіслання позовної заяви відповідачу на адресу його місця знаходження згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
02.05.2024 Миколаївський окружний адміністративний суд постановив ухвалу про відкриття провадження у справі та розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Копію ухвали від 02.05.2024 суд надіслав відповідачу на поштову адресу його місцезнаходження, яку він отримав 20.05.2024, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу № 0600265028257 (Ф. 119). Отже, зазначена копія ухвали суду не була вручена відповідачу з незалежних від суду причин.
У встановлений судом строк відповідач правом на подання відзиву не скористався.
Однак, 12.06.2024 представник позивача подав до суду клопотання про приєднання письмових доказів (документів) до справи, в яких він надав пояснення щодо предмета спору. Додані до зазначеного клопотання докази приєднані судом до матеріалів справи.
Розглянувши позовну заяву, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив наступне.
За розрахунком, наведеним у позовній заяві, виходячи з середньооблікової кількості штатних працівників відповідача у 2023 році 9 осіб, він повинен був працевлаштувати 1 особи з інвалідністю. Натомість середньооблікова чисельність штатних працівників з інвалідністю у відповідача в 2023 році згідно з даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування та Централізованого банку даних з проблем інвалідності становила 0 осіб. За невиконання вказаного нормативу йому було нараховано заборгованість на суму 42581,87 грн, з яких адміністративно-господарська санкція 42433,33 грн та пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарської санкції в сумі 148,54 гривні.
Відповідно до наказа відповідача від 25.10.2018 № 06/018 «Про призначення на посаду» на посаду менеджера зі збуту з 25.10.2018 прийнято працівника, який є особою з інвалідністю 3 групи, що підтверджується Довідкою до акта огляду медико-соціальною експертною комісією від 24.10.2022 серія 12 ААВ № 648351.
Згідно з даними відомостей про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за січень-грудень 2023 року, що були подані відповідачем до органів Державної податкової служби України, вищезазначений працівник весь 2023 рік працював у відповідача.
07.03.2024 розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік було розміщено в електронному кабінеті відповідача на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Також вказаний розрахунок був зазначений в адресованому відповідачу листі позивача від 15.03.2024 № 06.2-10/02/397.
З метою стягнення з відповідача адміністративно-господарської санкції та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарської санкцій, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходив з такого.
Згідно з частиною першою статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі Закон № 875) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця.
Суд встановив, що у відповідача на посаді менеджера зі збуту з 25.10.2018, у тому числі весь 2023 рік, працювала особа з інвалідністю, що підтверджується наказом відповідача від 25.10.2018 № 06/018 «Про призначення на посаду», Довідкою до акта огляду медико-соціальною експертною комісією від 24.10.2022 серія 12 ААВ № 648351, а також відомостями про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за січень-грудень 2023 року (РНОКПП цієї особи: 3089714590), що були подані відповідачем до контролюючого органу.
Тобто весь 2023 рік з відповідачем у трудових відносинах перебував один працівник, який є особою з інвалідністю.
З огляду на те, що середньооблікова чисельність штатних працівників, які працювали у відповідача, за 2023 рік склала 9 осіб, один з яких є особою з інвалідністю, суд прийшов до висновку про дотримання у 2023 році відповідачем нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, встановлено частиною першою статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні».
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю.
Таким чином, Законом України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» юридична відповідальність у виді адміністративно-господарської санкції встановлена саме за фактичне недотримання роботодавцем нормативів, передбачених статтею 19 цього Закону, а не за подання з недостовірними відомостями Податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
З огляду на те, що позивачу відмовлено у задоволенні позову, відсутні підстави для вирішення питання розподілу судових витрат відповідно до статті 139 КАС України.
Керуючись статтями 9, 22, 139, 241-246, 255, 295, 297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні позову Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Потьомкінська, 17, м. Миколаїв, Миколаївський район, Миколаївська область, 54005, код ЄДРПОУ: 20917114) до ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗОЛОТИЙ ЕСТАМП» (вул. Кагатна, 1/4, м. Миколаїв, Миколаївський район, Миколаївська область, 54031; код ЄДРПОУ: 23081952) про стягнення з суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році: загальна сума заборгованості 42581 (Сорок дві тисячі п`ятсот вісімдесят одна) гривня 87 копійок, з яких адміністративно-господарська санкція 42433 (Сорок дві тисячі чотириста тридцять три) гривні 33 копійки та пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарської санкції в сумі 148 (Сто сорок вісім) гривень 54 копійки відмовити повністю.
2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
3. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
4. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.Г.Ярощук
Рішення складено в повному обсязі 14 червня 2024 року
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2024 |
Оприлюднено | 17.06.2024 |
Номер документу | 119747813 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Ярощук В.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні