Справа № 560/5295/24
РІШЕННЯ
іменем України
03 червня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І.
за участю:секретаря судового засідання Дубиної Н.Ю. представника позивача - Шевчук Л.В., представника відповідача - Калужської Н.О. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АЙ ТІ СОФТ ПРОДАКШН" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що до контролюючого органу надано пояснення та первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій, які складені відповідно до вимог чинного законодавства та є достатніми для реєстрації податкових накладних № 858 від 08.12.2023, № 868 від 18.12.2023, № 797 від 05.12.2023, № 876 від 28.12.2023, № 882 від 29.12.2023. Проте відповідач протиправно відмовив в їх реєстрації.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 15.04.2024 відкрито провадження у справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження.
Представником Головного управління ДПС у Хмельницькій області та Державної податкової служби України подано до суду відзив на позовну заяву, в якому останній зазначив, що Головне управління ДПС у Хмельницькій області приймаючи оскаржуване рішення діяло на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством України, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.
Позивач подав відповідь на відзив, в якій зазначив про безпідставність вказаних відповідачем у відзиві на позов тверджень.
Представником відповідачів подано до суду заперечення на відповідь на відзив Товариства з обмеженою відповідальністю "АЙ ТІ СОФТ ПРОДАКШН".
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 08.05.2024 суд перейшов до розгляду справи №560/5295/24 за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого судового засідання.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 20.05.2024 суд змінив найменування позивача - "Товариство з обмеженою відповідальністю "Кармалюк ЮА"" на ТОВ "АЙ ТІ СОФТ ПРОДАКШН" (ЄДРПОУ: 43496133), розгляд справи продовжив за належною назвою позивача - ТОВ "АЙ ТІ СОФТ ПРОДАКШН" (ЄДРПОУ: 43496133).
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 20.05.2024 суд закрив підготовче засідання та призначив справу до судового розгляду.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд адміністративний позов задовольнити.
Представник відповідачів в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив суд в задоволенні адміністративного позову відмовити, посилаючись на обставини викладені у відзиві на позовну заяву.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши позовну заяву, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "АЙ ТІ СОФТ ПРОДАКШН" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, код ЄДРПОУ 43496133.
09.11.2023 року між ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА» та ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ" (код ЄДРПОУ 45267142) укладено договір поставки №09/11/23, згідно якого ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ" замовило у ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА» шипшину (код товару згідно УКТ ЗЕД 1211908690) в кількості 22000,00 кг.
Відповідно до п.1.1. вказаного договору, Постачальник зобов`язується передати у власність покупця Товар, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити Товар на умовах, передбачених даним Договором.
Згідно умов договору купівлі-продажу №09/11/23 (п.2.1) оплата за Товар здійснюється на підставі виставленого Постачальником Рахунку на умовах попередньої оплати або післяплати безготівковим шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника.
За наслідком здійснення господарської операції між Товариством з обмеженою відповідальністю «КАРМАЛЮК ЮА» та ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ", позивачем подано на реєстрацію податкову накладну №858 від 08.12.2023 на суму 2266000,00 грн (в т.ч. ПДВ 377666,67 грн).
Відповідно до квитанції від 26.12.2023 зупинено реєстрацію податкової накладної №858 від 08.12.2023, зазначено, що: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №858 від 08.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1211, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.4521%, "Pпоточ"=193788 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Позивачем подано повідомлення №5 від 29.02.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №858 від 08.12.2023, та надані електронні копії таких документів: Договір поставки №09/11/23 від 09.11.2023, Договір №8-2023Коп від 30.12.2022, Додатки, Акт приймання-передачі, Договір №15-2023Коп від 12.10.2023, Додатки, Акт приймання-передачі, Договір оренди транспортного засобу від 06.09.2022, Договір оренди транспортного засобу від 06.09.2022, Договір купівлі - продажу №12/06/23 від 12.06.2023, ВН №858 від 08.12.2023, ВН № 8 від 08.12.2023, ТТН №8 від 08.12.2023, Пояснення, Опис діяльності, ПН. Квитанція, Акт звірки з ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ" за період: 01.12.2023-27.02.2024, Акт звірки за період 01.12.2023-26.02.2024 з ФОП ОСОБА_1 , Акт виконання робіт №2807 від 31.12.2023, КР 361 за 08.12.2023, 08.12.2023-27.02.24, Картка рах. 281 за 08 грудня 2023 року, Свідоцтво про реєстрацію ТЗ, Наказ №19К від 27.10.2022, ПІ №92 від 22.02.2024, ПІ №100 від 26.02.2024, ПІ №101 від 27.02.2024.
Рішенням №10675281/43496133 від 06.03.2024 комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "АЙ ТІ СОФТ ПРОДАКШН" (ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА») у реєстрації податкової накладної №858 від 08.12.2023 на підставі: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
Додаткова інформація: «встановлено невідповідність між наданим платником актом звірки та карткою рахунку 361 по ТОВ «НТБ ЕНЕРДЖІ» за 01.12.2023р.-26.02.2024р. за договором поставки 09/11/23 від 09.11.2023р.: в акті звірки відображено сальдо початкове: Д-т 7379204 грн., сальдо кінцеве Д-т 14320737,50 грн., проте в картці рахунку 361 відображено сальдо на початок -0, сальдо на кінець - 226000,00 грн. Крім того, платником не надано розрахункові документи з постачальником ФОП ОСОБА_1 ».
15.12.2023 між ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА» та ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ" (код ЄДРПОУ 45267142) укладено договір купівлі-продажу №15/12/23, згідно якого ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ" замовило у ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА» квасолю (код товару згідно УКТ ЗЕД 071333) в кількості 66 000,00 кг.
Відповідно до п.1.1. вказаного договору, Постачальник зобов`язується передати у власність покупця Товар, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити Товар на умовах, передбачених даним Договором.
Згідно умов договору купівлі-продажу №15/12/23 (п.2.1) оплата за Товар здійснюється на підставі виставленого Постачальником Рахунку на умовах попередньої оплати або післяплати безготівковим шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника.
За наслідком здійснення господарської операції між Товариством з обмеженою відповідальністю «КАРМАЛЮК ЮА» та ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ", позивачем подано на реєстрацію податкову накладну №868 від 18.12.2023 на суму 2112000,00 грн (в т.ч. ПДВ 352000,00 грн).
Відповідно до квитанції від 17.01.2024 зупинено реєстрацію податкової накладної №868 від 18.12.2023, зазначено, що: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №868 від 18.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0713, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.4867%, "Pпоточ"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Позивачем подано повідомлення №4 від 28.02.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №868 від 18.12.2023, та надані електронні копії таких документів: Договір поставки №15/12/23 від 15.12.2023, Договір №8-2023Коп від 30.12.2022, Додатки, Акт приймання-передачі, Договір №15-2023Коп від 12.10.2023, Додатки, Акт приймання-передачі, Договір суборенди 01072022 від 01.07.2022, Додатки, Акт приймання-передачі, Договір купівлі - продажу №01072022 від 01.07.2022, ВН №868 від 18.12.2023, ВН №4 від 18.12.2023, Пояснення, Опис діяльності, ПН. Квитанція, Акт звірки з ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ" за період : 18 грудня 2023, Акт звірки за період 18.12.2023-28.02.2024 з ФОП ОСОБА_2 , Акт звірки за період грудень 2023 з ФОП ОСОБА_2 , Акт виконання робіт №2807 від 31.12.2023, КР 361 за 18.12.2023, КР 631 за 18.12.2023 - 28.02.2024, Картка рах. 281 за 18 грудня 2023.
Рішенням №10655262/43496133 від 01.03.2024 комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "АЙ ТІ СОФТ ПРОДАКШН" (ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА») у реєстрації податкової накладної №868 від 18.12.2023 на підставі: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
Додаткова інформація: "встановлено невідповідність між наданим платником актом звірки та карткою рахунку 361 по ТОВ НТБ ЕНЕРДЖІ» за 18 грудня 2023 р за договором купівлі продажу 15/12/23 від 15.12.2023р.: в акті звірки відображено сальдо початкове Д-т 2727000,00 грн., сальдо кінцеве Д-т 4840000,00 грн., проте в картці рахунку 361 відображено сальдо на початок - 0, сальдо на кінець 2112000,00 грн. Крім того, платником не надано розрахункові документи з покупцем ТОВ НТБ ЕНЕРДЖІ» та постачальником ФОП ОСОБА_2 ".
24.10.2023 між ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА» та ТОВ «Агроніка» (код ЄДРПОУ 32540965) укладено договір купівлі-продажу №24102023, згідно якого ТОВ "Агроніка" замовило у ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА» квасолю (код товару згідно УКТ ЗЕД 0713310000) в кількості 20000,00 кг та шипшину (код товару згідно УКТ ЗЕД 1211908690) в кількості 2000,00 кг.
Відповідно до п.1.1. вказаного договору, Постачальник зобов`язується передати у власність покупця Товар, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити Товар на умовах, передбачених даним Договором.
За наслідком здійснення господарської операції між Товариством з обмеженою відповідальністю «КАРМАЛЮК ЮА» та ТОВ «Агроніка», позивачем подано на реєстрацію податкову накладну №797 від 05.12.2023 на суму 1521999,98 грн (в т.ч. ПДВ 253666,66 грн).
Відповідно до квитанції від 26.12.2023 зупинено реєстрацію податкової накладної №797 від 05.12.2023, зазначено, що: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №797 від 05.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1211, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.4521%, "Pпоточ"=193788 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Позивачем подано повідомлення №6 від 05.03.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №797 від 05.12.2023, та надані електронні копії таких документів: Договір купівлі-продажу 24102023 від 24.10.2023, Договір перевезення вантажів №05/12 від 05.12.2023, Договір-заявка від 15.12.2023, Договір №8-2023Коп від 30.12.2022, Додатки, Акт приймання-передачі, Договір суборенди 01062022 від 01.06.2022, Акт здачі-прийому, Договір оренди транспортного засобу від 06.09.2022, Договір оренди транспортного засобу від 06.09.2022, Договір оренди транспортного засобу від 17.05.2023, Договір оренди транспортного засобу від 17.05.2023, Договір купівлі-продажу №01052023 від 01.05.2023, Договір купівлі - продажу №131123 від 13.11.2023, Довіреність №5 від 05.12.2023, ВН №797 від 05.12.2023, ТТН №797 від 05.12.2023, ВН №7 від 01.12.2023, ВН № 6 від 04.12.2023, ТТН №6 від 04.12.2023, Опис діяльності, ПН. Квитанція, Акт звірки з ТОВ "Агроніка" за період : 01.12.2023-05.03.2024, Акт звірки за період грудень 2023 лютий 2024 з ФОП ОСОБА_3 , Акт звірки за період грудень 2023 з ФОП ОСОБА_3 , Актзвіркиза період 01.12.2023-21.02.2024 з ФОП ОСОБА_4 , Акт надання послуг №803 від 08.12.2023, Акт виконання робіт №2807 від 31.12.2023, КР 361 за 05.12.2023-31.12.2023, ОСВ по рах 361 за 05.12.2023-05.03.2024, Картка рах. 281 за 05 грудня 2023, КР 631 за 01.12.2023-21.02.2024, КР 631 за грудень 2023 - лютий 2024 р., ОСВ по рах 631 за 01.12.2023-21.02.2024, ОСВ по рах 631 за грудень 2023- лютий 2024, Свідоцтво про реєстрацію ТЗ, Наказ №10К від 05.06.2023, №19к від 27.10.2022, ПІ №7318 від 05.12.2023, ПІ №7397 від 19.12.2023, ПІ № 7586 від 19.01.2024, ПІ отримувач ФОП ОСОБА_4 , ОСОБА_3 .
Рішенням №10695433/43496133 від 11.03.2024 комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "АЙ ТІ СОФТ ПРОДАКШН" (ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА») у реєстрації податкової накладної №797 від 05.12.2023 на підставі: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
Додаткова інформація: "невідповідність між наданим платником протоколом випробувань №510 від 01.12.2023року у якому зазначено 01.12.2023 року відібрано для зразків випробувань шипшину сушену в кількості 46 тон, виробник ФОП ОСОБА_3 , проте згідно видаткової накладної №7 від 01.12.2023 платником отримано від постачальника ФОП ОСОБА_3 шипшину в кількості 24000 кг. на суму 1584000,00 грн., що відображено у завіреному сторонами акті звірки взаємних розрахунків за грудень 2023 р - лютий 2024 р відображено у завіреному сторонами акті звірки взаємних розрахунків за грудень 2023 р - лютий 2024 р. з ФОП ОСОБА_3 ".
15.12.2023 між ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА» та ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ" (код ЄДРПОУ 45267142) укладено договір купівлі-продажу №15/12/23, згідно якого ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ" замовило у ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА» квасолю (код товару згідно УКТ ЗЕД 071333) в кількості 66 000,00 кг.
Відповідно до п.1.1. вказаного договору, Постачальник зобов`язується передати у власність покупця Товар, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити Товар на умовах, передбачених даним Договором.
Згідно умов договору купівлі-продажу №15/12/23 (п.2.1) оплата за Товар здійснюється на підставі виставленого Постачальником Рахунку на умовах попередньої оплати або післяплати безготівковим шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника.
За наслідком здійснення господарської операції між Товариством з обмеженою відповідальністю «КАРМАЛЮК ЮА» та ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ", позивачем подано на реєстрацію податкову накладну №876 від 28.12.2023 на суму 4422000,00 грн (в т.ч. ПДВ 737000,00 грн).
Відповідно до квитанції від 17.01.2024 зупинено реєстрацію податкової накладної №876 від 28.12.2023, зазначено, що: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №876 від 28.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0713, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.4867%, "Pпоточ"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Позивачем подано повідомлення №8 від 08.03.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №876 від 28.12.2023, та надані електронні копії таких документів: Договір поставки №15/12/23 від 15.12.2023, Договір №8-2023Коп від 30.12.2022, Додатки, Акт приймання-передачі, Договір суборенди №1 від 01.04.2021, Додатки, Акт приймання-передачі, Договір №15-2023Коп від 12.10.2023, Додатки, Акт приймання-передачі, Договір купівлі - продажу від 15.11.2023, ВН №876 від 28.12.2023, ВН №42 від 27.12.2023, Пояснення, Опис діяльності, ПН. Квитанція, Акт виконання робіт від 31.12.2023, Акт звірки з ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ" за період: 01.12.2023 - 08.03.2024, КР 361 за 01.12.2023 - 08.03.2024, КР 631, Акт звірки з ФОП ОСОБА_5 , Картка рах. 281 за 27, 28, 29 грудня 2023, ПІ отримувач ФОП ОСОБА_5 .
Рішенням №10721499/43496133 від 14.03.2024 комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "АЙ ТІ СОФТ ПРОДАКШН" (ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА») у реєстрації податкової накладної №876 від 28.12.2023 на підставі: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
Додаткова інформація: "ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних".
15.12.2023 між ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА» та ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ" (код ЄДРПОУ 45267142) укладено договір купівлі-продажу №15/12/23, згідно якого ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ" замовило у ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА» квасолю (код товару згідно УКТ ЗЕД 071333) в кількості 22 000,00 кг.
Відповідно до п.1.1. вказаного договору, Постачальник зобов`язується передати у власність покупця Товар, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити Товар на умовах, передбачених даним Договором.
Згідно умов договору купівлі-продажу №15/12/23 (п.2.1) оплата за Товар здійснюється на підставі виставленого Постачальником Рахунку на умовах попередньої оплати або післяплати безготівковим шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника.
За наслідком здійснення господарської операції між Товариством з обмеженою відповідальністю «КАРМАЛЮК ЮА» та ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ", позивачем подано на реєстрацію податкову накладну №882 від 29.12.2023 на суму 2563000,00 грн (в т.ч. ПДВ 427166,67 грн).
Відповідно до квитанції від 17.01.2024 зупинено реєстрацію податкової накладної №882 від 29.12.2023, зазначено, що: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №882 від 29.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0713, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.4867%, "Pпоточ"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Позивачем подано повідомлення №7 від 08.03.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №882 від 29.12.2023, та надані електронні копії таких документів: Договір поставки №15/12/23 від 15.12.2023, Договір №8-2023Коп від 30.12.2022, Додатки, Акт приймання-передачі, Договір купівлі - продажу від 05.10.2021, ВН №155 від 02.12.2021, ТТН від 02.12.2021, 07.12.2021, Пояснення, Опис діяльності, ПН. Квитанція, Акт виконання робіт від 31.12.2023, Акт звірки з ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ" за період: 01.12.2023 - 08.03.2024, КР 361 за 01.12.2023 - 08.03.2024, КР 631 за 02.12.2021 - 31.12.2021, Картка рах. 281 за 29 грудня 2023, ПІ отримувач ТОВ «Герром Інвест - Ярмолинці».
Рішенням №10721498/43496133 від 14.03.2024 комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "АЙ ТІ СОФТ ПРОДАКШН" (ТОВ «КАРМАЛЮК ЮА») у реєстрації податкової накладної №882 від 29.12.2023 на підставі: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
Додаткова інформація: "встановлено перевищення обсягу реалізації квасолі над обсягом придбання: за даними ЄРПН з грудня 2021 р. по коду 71333 придбано квасолі в кількості 178,64 т., при цьому реалізовано 264,81 т. Крім того, платником не надано розрахункові документи (банківські виписки або платіжне доручення) з покупцем ТОВ "НТБ ЕНЕРДЖІ"".
Не погоджуючись із рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних № 858 від 08.12.2023, № 868 від 18.12.2023, № 797 від 05.12.2023, № 876 від 28.12.2023, № 882 від 29.12.2023, якими, на думку позивача, порушено його права та інтереси, Товариство з обмеженою відповідальністю "АЙ ТІ СОФТ ПРОДАКШН" звернулося з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі -ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Згідно отриманої платником податків квитанції, реєстрація ПН зупинена у зв`язку із її відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Згідно квитанції про зупинення реєстрації ПН, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН / РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних
Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Отже, пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Згідно пункту 10 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Відповідно до пункту 44 Порядку №1165, Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації. Проте комісія регіонального рівня фактично не досліджувала наданих позивачем документів, а лише вказала на неподання ним окремих документів.
У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі "Серявін та інші проти України" Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи.
Позивачем були надані пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.
Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних № 858 від 08.12.2023, № 868 від 18.12.2023, № 797 від 05.12.2023, № 876 від 28.12.2023, № 882 від 29.12.2023 в оскаржуваних рішеннях відповідач зазначив "надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства".
Суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача чи правильності складення податкової накладної, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Отже, відповідачем - Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області, як суб`єктом владних повноважень, не надано суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не наведено обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваних рішень, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, неупереджено, добросовісно та розсудливо.
Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операцій, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних № 858 від 08.12.2023, № 868 від 18.12.2023, № 797 від 05.12.2023, № 876 від 28.12.2023, № 882 від 29.12.2023.
Отже, оскаржувані рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.03.2024 № 10675281/43496133; від 01.03.2024 № 10655262/43496133; від 11.03.2024 № 10695433/43496133; від 14.03.2024 № 10721499/43496133; від 14.03.2024 № 10721498/43496133 є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд зазначає наступне.
Згідно з п.19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №3341) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.
Окремо суд визначається щодо вимоги позивача встановити судовий контроль.
Порядок встановлення судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах визначено у ст. 382 КАС України.
Відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Частиною 2 статті 382 КАС України передбачено, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Правові норми, закріплені у ч. 1 ст. 382 КАС України, кореспондують з положеннями, зокрема, п.1 ч.6 ст.246 КАС України, згідно з якими, у разі необхідності у резолютивній частині також вказується про порядок і строк виконання рішення.
З аналізу наведених норм слідує, що судовий контроль за виконанням рішення суб`єктом владних повноважень - відповідачем у справі суд може встановити під час прийняття рішення у справі.
Такий контроль здійснюється судом шляхом зобов`язання надати звіт про виконання судового рішення, розгляду поданого звіту на виконання рішення суду першої інстанції, а в разі неподання такого звіту - встановленням нового строку для подання звіту та накладенням штрафу.
При цьому, зазначені процесуальні дії є диспозитивним правом суду, яке може використовуватися в залежності від наявності об`єктивних обставин, які підтверджені належними та допустимими доказами.
Висновки аналогічного характеру викладені у додатковій постанові Верховного Суду по справі № 235/7638/16-а від 31.07.2018.
З аналізу ст. 382 КАС України також слідує, що подання такої заяви може бути ініційовано позивачем в процесі виконання судового рішення, оскільки зобов`язання подати звіт про виконання судового рішення є заходом превентивного впливу на відповідача у справі, з метою своєчасного виконання своїх зобов`язань у межах відповідної справи.
Судовий контроль - це спеціальний вид провадження в адміністративному судочинстві, відмінний від позовного, що має спеціальну мету та полягає не у вирішенні нового публічно-правового спору, а у перевірці всіх обставин, що перешкоджають виконанню такої постанови суду та відновленню порушених прав особи-позивача.
Тобто правовою підставою для зобов`язання відповідача подати звіт про виконання судового рішення є наявність об`єктивних підтверджених належними і допустимими доказами підстав вважати, що за відсутності такого заходу судового контролю рішення суду залишиться невиконаним або для його виконання доведеться докласти значних зусиль.
При цьому, аби застосувати спосіб судового контролю, суд повинен мати обґрунтовані сумніви у виконанні суб`єктом владних повноважень свого конституційного обов`язку - виконання судового рішення.
Оскільки позивачем не наведено обґрунтувань та не надано доказів, що підтверджують необхідність застосування процесуального інституту судового контролю за виконанням судового рішення, визначеного ст. 382 КАС України, суд дійшов висновку про відсутність підстав для встановлення такого судового контролю за виконанням судового рішення у справі, а тому заява задоволенню не підлягає.
Таким чином, перевіривши обґрунтованість основних доводів сторін та оцінивши надані сторонами докази в їх сукупності, суд приходить до переконання про наявність правових підстав для часткового задоволення позовних вимог.
Питання розподілу судових витрат вирішується відповідно до ст. 139 КАС України.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.03.2024 № 10675281/43496133; від 01.03.2024 № 10655262/43496133; від 11.03.2024 № 10695433/43496133; від 14.03.2024 № 10721499/43496133; від 14.03.2024 № 10721498/43496133.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 858 від 08.12.2023, № 868 від 18.12.2023, № 797 від 05.12.2023, № 876 від 28.12.2023, № 882 від 29.12.2023, подані Товариством з обмеженою відповідальністю "АЙ ТІ СОФТ ПРОДАКШН".
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АЙ ТІ СОФТ ПРОДАКШН" судові витрати в розмірі 15140 (п`ятнадцять тисяч сто сорок) грн 00 коп., за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Повне рішення складене 13 червня 2024 року
Позивач:Товариств з обмеженою відповідальністю "АЙ ТІ СОФТ ПРОДАКШН" (вул. Івана Франка, 16, с. Копистин, Хмельницький район, Хмельницька область, 31345 , код ЄДРПОУ - 43496133) Відповідачі:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)
Головуючий суддя І.І. Тарновецький
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2024 |
Оприлюднено | 17.06.2024 |
Номер документу | 119748982 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні