Рішення
від 14.06.2024 по справі 580/11761/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2024 року справа № 580/11761/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А. В., розглянувши у спрощеному позовному провадженні у письмовому провадженні в приміщенні суду адміністративну справу №580/11761/23 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Юніт» до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, третя особа. яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача Черкаська міська рада, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

08.12.2023 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулося товариство з обмеженою відповідальністю «Юніт» (далі позивач) з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (далі відповідач), в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невнесення до Державного земельного кадастру зміни до відомостей про земельну ділянку, розташовану за адресою: провулок Анатолія Пашкевича, 8/1, м. Черкаси, з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071, а саме: до опису меж земельної ділянки із зазначенням суміжних земельних ділянок, їх власників, користувачів суміжних земельних ділянок державної чи комунальної власності, площі, міри ліній по периметру, координат поворотних точок меж, даних про прив`язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі із зазначенням пунктів прив`язки, які вказані в проекті землеустрою щодо відведення земельних ділянок площею 3,7997 га та 0,3900 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств позивачу під комплекс будівель та споруд з виробництва будівельних матеріалів за адресою: м. Черкаси, провулок Анатолія Пашкевича, 8/1;

- зобов`язати відповідача внести до Державного земельного кадастру зміни до відомостей про земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071, а саме: до опису меж із зазначенням суміжних земельних ділянок, їх власників, користувачів суміжних земельних ділянок державної чи комунальної власності, площі, міри ліній по периметру, координат поворотних точок меж, даних про прив`язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі із зазначенням пунктів прив`язки, які вказані в проекті землеустрою щодо відведення земельних ділянок площею 3,7997 га та 0, 3900 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств позивачу під комплекс будівель та споруд з виробництва будівельних матеріалів за адресою: м. Черкаси, провулок Анатолія Пашкевича, 8/1, що додається, шляхом внесення таких відомостей до Поземельної книги на цю земельну ділянку.

Обгрунтовуючи позовну заяву позивач зазначив, що на рішенням Черкаської міської ради від 17.03.2016 №2-322 позивачу був наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 4,6477 га в оренду по провелку АДРЕСА_1 під комплекс будівель та споруд. На підставі розробленого у 2016 році проекту землеустрою в Державному земельному кадастрі була зареєстрована земельна ділянка площею 4,2577 га з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071 та земельна ділянка площею 0,3900 га з кадастровим номером 7110136400:05:028:0072 В подальшому з`ясувалось, що проект землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки площею 4,2577 з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071 не відповідає вимогам пунктів 23 та 102 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 та ч. 3 ст. 29 Закону України «Про землеустрій», оскільки у розробленому проекті землеустрою щодо відведення вказаних земельних ділянок не повністю визначені обмеження у використанні земель. Так, згідно з розробленим проектом землеустрою частина земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071, що сформована за рахунок земель міста, площею 0,4580 га розташована між вулицею Різдвяною в м. Черкасах та встановленим на цій земельній ділянці парканом і є суміжною із земельною ділянкою з кадастровим номером 7110136400:05:028:0070 площею 2,6382 га, яка планувалася для відведення в оренду ТОВ «Круг-Будкомплект» і на якій знаходиться охоронна зона електричної мережі. Використання земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071 у визначених межах з розміщеною на ній трасою повітряних ліній електропередачі напругою 110 квт за цільовим призначенням неможливе, у зв`язку з чим у позивача виникла необхідність у внесенні змін до проекту землеустрою в редакції 2016 року, на підставі якого в Державному земельному кадастрі були зареєстровані земельні ділянки з кадастровими номерами 7110136400:05:028:0071 та 7110136400:05:028:0072.

З метою виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071, допущених при розробленні проекту землеустрою у 2016 році, позивачем були внесені зміни у вказаний проект землеустрою шляхом його викладення у новій редакції із зазначенням площі земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071 3,7997 га замість 4,2577 га. Позивач звернувся до відповідача із заявою від 09.11.2023 про внесення змін до Державного земельного кадастру щодо відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071, проте відповідач залишив звернення поза увагою, про що свідчить його відповідь від 22.11.2023 за вих. №19-23-0.2-7228/2-23. Вважаючи бездіяльність відповідача щодо внесення змін до Державного земельного кадастру щодо площі земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071 протиправною, позивач звернувся з позовом до суду.

Щодо судової практики вирішення у подібних відносинах позивач посилається на правові позиції Верховного Суду, викладені у постановах від 29.04.2020 у справі №803/553/16 та від 18.11.2020 у справі №240/4867/18.

Відповідач проти позову заперечив. У відзиві на позовну заяву, який надійшов до суду 17.01.2024, зазначив, що речове право на земельну ділянку з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071 зареєстроване за Черкаською міською радою. Заява про внесення змін до відомостей про земельну ділянку є адміністративною послугою та має бути подана разом з доданими до неї документами згідно чинного законодавства в електронній формі технічними засобами електронних комунікацій з використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи з використанням Єдиного державного веб-порталу електронних послуг, у тому числі через веб-сторінку Держгеокадастру. Також відсутня інформація про відмову у внесенні змін до відомостей про земельну ділянку позивача. Позивачем не надано доказів, які б свідчили про порушення його прав та інтересів Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області. Крім того обраний позивачем спосіб захисту порушеного права не відповідає вимогам ефективності, тобто не відповідає змісту порушеного права та є таким, що не забезпечує реальне поновлення його прав. У зв`язку з цим просить у задоволенні позову відмовити.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Черкаська міська рада 28.03.2024 надала до суду письмові пояснення, у яких заперечила проти задоволення позовних вимог, оскільки позовні вимоги є необгрунтованими. Зазначила, що на земельну ділянку з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071 зареєстровано речове право власності за Черкаською міською радою, а тому формування земельних ділянок шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюється за технічною документацією із землеустрою щодо поділу земельних ділянок відповідно до п. 6 ст. 79-1 Земельного кодексу України. Також внесення змін до відомостей про земельну ділянку здійснюється за заявою за формою згідно з додатком 12, до якої крім оригіналу документації із землеустрою подається електронний документ. Оскільки позивач надав лист-звернення від 09.11.2023 на адресу ГУ Держгеокадастру, а не заяву Державному кадастровому реєстратору, про внесення відомостей (змін до них) згідно додатку 12, та необхідного переліку документів у порядку, передбаченому чинним законодавством, підстави для вирішення питання про внесення змін до інформації щодо земельної ділянки були відсутні, а звернення позивача було розглянуте в порядку Закону України «Про звернення громадян».

Щодо посилання позивача на правові позиції Верховного Суду, викладені у постановах від 29.04.2020 у справі №803/553/16 та від 18.11.2020 у справі №240/4867/18, то правовідносини у справі, що розглядається, та у вказаних справах не є подібними, оскільки в них відмінні об`єкт та предмет правового регулювання, предмет та підстави позову, а також різні фактичні обставини.

Щодо доводів позивача про відсутність обмежень у використанні земель у зв`язку з розташуванням земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071 в межі електричної мережі у проекті землеустрою, розробленому у 2016 році на замовлення позивача, то такі доводи не відповідають дійсності, оскільки наявність таких обмежень навколо інженерних комунікацій підтверджується копією витягу з проекту землеустрою за 2016 рік.

Стверджує, що дійсними підставами для звернення до суду з позовом є ухилення позивача від сплати орендної плати за користування земельними ділянками, у зв`язку з чим позивач під виглядом нібито внесення змін до відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071 площею 4,2577 до Державного земельного кадастру намагається без відповідного на те дозволу Черкаської міської ради здійснити поділ вказаної земельної ділянки за відсутності на те правових підстав.

Щодо доводів позивача про формування земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071 за рахунок земель запасу, то вони спростовуються документами, наявними в проекті землеустрою 2016 року, розробленого на замовлення позивача.

Позивач надав відповідь на пояснення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, у якій зазначив, що Порядок ведення державного земельного кадастру №1051 передбачає внесення відомостей (змін) до Державного земельного кадастру, а не лише виправлення технічних помилок.

Також в своїх поясненнях третя особа ототожнює охоронні зони навколо інженерних комунікацій з охоронними зонами електричних мереж, проте в Класифікаторі обмежень а обтяжень у використанні земельних ділянок, затверджених наказом Державного комітету із земельних ресурсів від 29.12.2008 №643 вказані охоронні зони мають різні коди, тобто різне призначення, і саме відсутність охоронних зон ліній електропередач була підставою внесення змін до проекту землеустрою 2016 року.

Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 4,6477 в оренду під комплекс будівель і споруд був розроблений у 2016 році і з невідомих причин до 29.10.2020 не був затверджений Черкаською міською радою, а земельні ділянки не були передані позивачу у користування. Враховуючи, що чинне законодавство не передбачає заборони позивачу змінювати свій намір щодо розміру земельної ділянки, яку він бажає отримати, до затвердження Черкаською міською радою проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, позивач 29.10.2020 забрав проект землеустрою земельної ділянки на доопрацювання. З цих підстав твердження третьої особи про те, що дії позивача є спробою без дозволу Черкаської міської ради здійснити поділ земельної ділянки є необгрунтованими.

Щодо порушення порядку подання заяви про внесення змін до відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071 разом з проектом землеустрою та електронним документом, то це не є суттєвим порушенням встановленої процедури. Враховуючи ту обставину, що зазначений в заяві за формою, визначеною в додатку 12 до Порядку №1051, державний кадастровий реєстратор знеособлений і в цій заяві вказується найменування органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, до складу якого входить цей державний кадастровий реєстратор, позивач звернувся з листом про внесення змін безпосередньо до Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області. Всі відомості, які необхідні для внесення до заяви за формою, визначеною додатком 12 до Порядку №1051, були вказані у листі позивача від 09.11.2023.

Висновок третьої особи, що всі дії позивача. в тому числі пред`явлення цього позову, спрямовані на уникнення відповідальності за безоплатне фактичне користування земельною ділянкою, не грунтуються на фактичних обставинах, оскільки причини неприйняття Черкаською міською радою рішення про затвердження проекту землеустрою протягом 4 років невідомі.

Ухвалою судді від 1.12.2023 позовна заява прийнята до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження у справі №580/11761/23 без виклику учасників справи.

Ухвалою суду від 19.03.2024 до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача залучена Черкаська міська рада.

Дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, суд встановив такі фактичні обставини.

Рішенням Черкаської міської ради від 17.03.2016 № 2-322 товариству з обмеженою відповідальністю «Юніт» наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 4,6477 га в оренду по АДРЕСА_1 під комплекс будівель та споруд.

На виконання вказаного рішення на замовлення позивача розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 4,6477 га ТОВ «Юніт» під комплекс будівель і споруд за адресою АДРЕСА_1 .

30.11.2016 в Державному земельному кадастрі зареєстрована земельна ділянка площею 4,2577 га з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071.

У витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071 зазначені відомості про обмеження у використанні земельної ділянки - охоронна зона навколо інженерних комунікацій 0,4569 га.

За замовленням позивача ДП «Міський земельно-кадастровий центр» ТОВ «Черкаський міський земельно-кадастровий центр» у 2022 році розробив проєкт землеустрою щодо відведення земельних ділянок площею 3,7997 та 0,3900 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств ТОВ «Юніт» під комплекс будівель і споруд за адресою АДРЕСА_1

09.11.2023 позивач звернувся до відповідача з листом про внесення до Державного земельного кадастру змін до відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071.

Листом від 22.11.2023 №19-23-0.2-7228/2-23 ГУ Держгеокадастру у Черкаській області повідомило, що земельна ділянка з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071 була сформована у Державному земельному кадастрі 30.11.2016 на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, розробленого ДП «Міський земельно-кадастровий центр» ТОВ «Черкаський міський земельно-кадастровий центр» в 2016 році.

На земельну ділянку з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071 зареєстровано речове право власності за Черкаською міською радою, а тому формування земельних ділянок шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюється за технічною документацією із землеустрою щодо поділу земельних ділянок відповідно до п. 6 ст. 79 - 1 Земельного кодексу України.

Також повідомило, що внесення змін до відомостей про земельну ділянку здійснюється відповідно до заяви за формою згідно з додатком 12, до якої крім оригіналу документації із землеустрою подається електронний документ. Документація із землеустрою в електронній формі засвідчується шляхом накладення електронного підпису сертифікованого інженера-землевпорядника, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису з використанням електронної позначки часу.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи суд зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 79-1 Земельного кодексу України передбачено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється, зокрема, у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Відповідно до преамбули Закону України «Про Державний земельний кадастр» від 07.07.2011 №3613- VI (далі - Закон №3613-VI) цей Закон установлює правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру.

Згідно із статтею 1 Закон №3613-VI Державний земельний кадастр - це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку про розподіл земель між власниками і користувачами;

державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера;

заява в електронній формі - заява про внесення або отримання відомостей з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, яка формується і подається з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин;

кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування;

Відповідно до статті 3 Закону №3613-VI Державний земельний кадастр базується на принципах обов`язковості внесення до Державного земельного кадастру відомостей про всі його об`єкти; єдності методології ведення Державного земельного кадастру; об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Державному земельному кадастрі; внесення відомостей до Державного земельного кадастру виключно на підставі та відповідно до цього закону; відкритості та доступності відомостей Державного земельного кадастру, законності їх одержання, поширення і зберігання; безперервності внесення до Державного земельного кадастру відомостей про об`єкти Державного земельного - кадастру, що змінюються; документування всіх відомостей Державного земельного кадастру.

Згідно із частиною 5 статті 5 Закону № 3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Згідно зі статтею 9 Закону №3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно із статтею 16 Закону №3613-VI земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі. Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера.

Частиною 1 статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначено організаційну систему державної реєстрації прав, яку становлять: 1)Міністерство юстиції України та його територіальні органи; 2) суб`єкти державної реєстрації прав: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації; 3) державні реєстратори прав на нерухоме майно.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 був затверджений Порядок ведення Державного земельного кадастру (далі Порядок №1051), який визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру.

Згідно пункту 2 Порядку №1051 зверненням щодо внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру є заяви та повідомлення в електронній формі, зокрема, заява про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.

Отже Порядком №1051 визначено, що внесення відомостей (змін до них) здійснюється виключно на підставі заяв та повідомлень, які надаються в електронній формі, а також визначені види таких заяв.

Згідно пункту 15 Порядку №1051 документація із землеустрою та оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, подається Державному кадастровому реєстраторові, що здійснює внесення таких відомостей у електронній формі відповідно до вимог Закону України Про землеустрій та у формі електронного документа відповідно до вимог Закону України Про Державний земельний кадастр.

Згідно пункту 67 Порядку №1051 внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку.

Документація із землеустрою, технічна документація з оцінки земель в електронній формі засвідчуються шляхом накладення сертифікованим інженером-землевпорядником кваліфікованого електронного підпису відповідно до вимог Закону України Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги.

Документація із землеустрою, технічна документація з оцінки земель, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, в електронній формі мають відповідати вимогам, встановленим абзацами десятим - шістнадцятим пункту 9 Положення про Державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 р. № 1553.

Згідно пункту 69 Порядку №1051 внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється за заявою згідно з додатком 12 розробника документації із землеустрою та оцінки земель від імені замовника, якщо інше не передбачено договором на виконання відповідних робіт, або власника (розпорядника, у визначених законом випадках - користувача) земельної ділянки у випадках, передбачених статтею 21 Закону України «Про Державний земельний кадастр». Заява разом з документацією із землеустрою або технічною документацією оцінки земель в електронній формі, електронним документом та іншими документами, зазначеними у пунктах 91-129, 135-137 цього Порядку, а у визначених законодавством випадках виключно заява надсилається в електронній формі технічними засобами електронних комунікацій з використанням кваліфікованого електронного підпису або засобу електронної ідентифікації з високим рівнем довіри відповідно до вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через веб-сторінку Держгеокадастру.

Згідно пункту 121 Порядку №1051 для внесення до відомостей про земельну ділянку змін щодо складу угідь, меліоративної мережі, складової частини меліоративної мережі, до території обслуговування якої включена земельна ділянка, нормативної грошової оцінки, відомостей про заходи щодо охорони земель і ґрунтів, а також до відомостей про межі земельної ділянки (у разі їх встановлення (відновлення) за фактичним використанням земельної ділянки) Державному кадастровому реєстраторові подаються: заява за формою згідно з додатком 12; оригінал документації із землеустрою або оцінки земель, яка є підставою для внесення таких змін; електронний документ.

Отже підставою для внесення змін є подання заяви за формою згідно з додатком 12 до Порядку №1051, яка подається безпосередньо Державному кадастровому реєстраторові разом з оригіналом документації із землеустрою, яка є підставою для внесення змін та електронним документом.

Судом встановлено, що позивач 09.11.2023 подав заяву про внесення відомостей (змін до них)в Державному земельному кадастрі щодо земельної ділянки кадастровий номер 7110136400:05:028:0071 у довільній формі. Також заява подана не до Державного кадастрового реєстратора, а безпосередньо до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області.

Отже заява від 09.11.2023 подана позивачем без дотримання вимог Порядку №1051.

Згідно із ст. 3 Закону України 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян» заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів. Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з покликанням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення (ст.15 Закону № 393/96-ВР).

За вказаних обставин відповідач на законних підставах розглянув заяву позивача відповідно до вимог Закону України 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян», тому відповідь про роз`яснення позивачеві порядку звернення не є порушенням його прав щодо внесення змін до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки кадастровий номер 7110136400:05:028:0071.

Щодо заявлених позовних вимог, у яких позивач просить визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невнесення до Державного земельного кадастру зміни до відомостей про земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , з кадастровим номером 7110136400:05:028:0071, а саме: до опису меж земельної ділянки із зазначенням суміжних земельних ділянок, їх власників, користувачів суміжних земельних ділянок державної чи комунальної власності, площі, міри ліній по периметру, координат поворотних точок меж, даних про прив`язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі із зазначенням пунктів прив`язки, які вказані в проекті землеустрою щодо відведення земельних ділянок площею 3,7997 га та 0,3900 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств позивачу під комплекс будівель та споруд з виробництва будівельних матеріалів за адресою: АДРЕСА_1 та зобов`язати вчинити зазначені дії, суд зазначає таке.

Відповідно до згідно ч. 3 ст. 9 КАС України кожна особа, яка звертається за судовим захистом, розпоряджається своїми вимогами на власний розсуд, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Особа, яка звертається до суду з позовом, самостійно визначає у позовній заяві, яке її право чи охоронюваний законом інтерес порушено особою, до якої пред`явлено позов та зазначає, які саме дії необхідно вчинити суду для відновлення порушеного права. В свою чергу, суд має перевірити доводи, на яких грунтуються позовні вимоги, у тому числі матеріально-правового інтересу у спірних відносинах, і у разі встановлення порушеного права з`ясувати чи буде воно відновлено у заявлений спосіб. Визначення відповідача, предмета та підстав спору є правом позивача. Встановлення належності відповідачів й обгрунтування позову обов`язком суду, який виконується під час розгляду справи (Висновок Великої Палати Верховного Суду у постанові від 17.04.2018 у справі № 523/9076/16-ц).

Велика Палата Верховного Суду в постанові від 06.11.19 у справі № 509/1350/17 оцінюючи ефективність обраного способу захисту зазначила, що суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом для прийняття такого рішення.

Неправильно обраний спосіб захисту встановлюється під час розгляду справи по суті і є підставою для прийняття судом рішення про відмову в позові. Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, у постановах Верховного Суду від 12.06.2018 у справі №826/4406/16, від 15.08.2019 у справі № 1340/4630/18, від 12.12.2019 у справі № 712/3842/17.

Судом встановлено, що у зв`язку з недотриманням позивачем порядку звернення із заявою про внесення змін до Державного земельного кадастру право позивача на внесення таких змін відповідачем не порушено, отже заявлені позовні вимоги є передчасними, а обраний позивачем спосіб захисту порушеного права не відповідає змісту порушеного права і не забезпечує реальне поновлення прав особи, за захистом яких він звернувся до суду.

Зважаючи на вказане позовні вимоги є необгрунтованими і задоволенню не підлягають.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позову відповідно до ст. 139 КАС України підстави для розподілу витрат зі сплати судового збору відсутні.

Керуючись ст. 2, 5-16, 90, 139, 242-246, 250, 255, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, що може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання рішення.

Копію рішення направити учасникам справи:

позивач: товариство з обмеженою відповідальністю «Юніт» (провул. Анатолія Пашкевича 8/1, м. Черкаси, 18028, код ЄДРПОУ 31948283);

відповідач: Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області (вул. Смілянська 131, м.Черкаси, 18008, код ЄДРПОУ 29765890);

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача: Черкаська міська рада (18001, м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, код ЄДРПОУ 04061547).

Суддя Алла РУДЕНКО

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119752444
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —580/11761/23

Рішення від 14.06.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні