ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 червня 2024 року м. Чернігів Справа № 620/5735/24
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіКлопота С.Л.,
за участю секретаряШевченко А.В.,
представника позивача Потапова С.М.,
представника відповідачів Лисиці О.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АРКОН БМЗ" до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "АРКОН БМЗ" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області, Державної податкової служби України та просить:
1.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Держаної податкової служби Чернігівської області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.04.2024 року за № 10841887/38038528, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 2 від 05.01.2024 року в зв`язку з наданням копій документів, складених із порушенням.
2.Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «АРКОН БМЗ» (Код ЄДРПОУ 38038528) № 2 від 05.01.2024 року на загальну суму 662499,94 грн., у тому числі ПДВ 110416.66 грн. датою її фактичного подання.
3.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Держаної податкової служби Чернігівської області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.04.2024 року за № 10841132/38038528. яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 3 від 09.01.2024 року в зв`язку з наданням копій документів, складених із порушенням.
4.Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «АРКОН БМЗ» (Код ЄДРПОУ 38038528) № 3 від 09.01.2024 року на загальну суму 529999,94 грн., у тому числі ПДВ 88333.32 грн. датою її фактичного подання.
5.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Держаної податкової служби Чернігівської області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.04.2024 року за № 10857495/38038528, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 4 від 11.01.2024 року в зв`язку з наданням копій документів, складених із порушенням.
6.Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «АРКОН БМЗ» (Код ЄДРПОУ 38038528) № 4 від І 1.01.2024 року на загальну суму 529999.96 грн у тому числі ПДВ 88333.33 грн. датою її фактичного подання.
Свої вимоги обґрунтовує тим, що оскаржувані рішення є не обґрунтованими, не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості, не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії, та породжують неоднозначне трактування. Від так є протиправними та підлягають скасуванню.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідачів в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, просила відмовити в задоволенні позову, посилаючись на заперечення, які викладені у відзиві на позовну заяву, що приєднаний до матеріалів справи.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АРКОН БМЗ» є правонаступником та утворилось внаслідок перетворення з ПП «ЛІДЕР МСК» . яке було зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30.11.2012 року. Товариство займається наступними видами діяльності : Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій (основний), виробництво машин і устаткування для сільського та лісового господарства; виробництво інших меблів; інші роботи із завершення будівництва.
Для здійснення господарської діяльності Товариство постійно укладає господарські договори зі своїми контрагентами.
19 вересня 2023 року між ТОВ «АРКОН БМЗ» (Постачальник за Договором) та АГ «Укргазвидобування» ( Покупець за Договором, код ЄДРПОУ 30019775) в особі філії «УГВ Сервіс» ( код ЄДРПОУ 40444061) був укладений договір поставки № УГВС298/42-23 виготовлення продукції - туалетних боксів.
Найменування, асортимент Товару, кількість . ціна визначається в Специфікації.
Загальна вартість договору становить 2 649 999,84 грн. з урахуванням ПДВ.
Відповідно до Специфікації № 1 від 19.09.2023 року строк поставки складає 120 календарних днів з дати укладання цього Договору, кількість товару складає 40 боксів.
Відповідно до п.4.1. Договору оплата Покупцем проводиться з дати підписання Сторонами акту приймання - передачі Товару або видаткової накладної , та пред`явлення Постачальником рахунку на оплату. Транспортні послуги по доставці товару в місце призначення включені в ціну товару.
Поставка товару здійснюється частинами.
Згідно видаткової накладної № 2 від 05.01.2024 року Покупцю були поставлені туалетні бокси в кількості 10 шт. , загальною вартістю 662499,94 грн., в тому числі ГІДВ І 10 416,66 грн. та виставлений рахунок № 1 від 05.12.2023 року на оплату.
Позивачем 17.01.2024 року, за вказаною операцією, була направлена на реєстрацію податкова накладна 2 від 05.01.2024 року, яка в ЄРПН зареєстрована за № 9003220089, протер, за результатами обробки реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена. В квитанції зазначено: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 05.01.2024 р. № 2. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризикованості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
До ГУ ДПС у Чернігівській області 27.03.2024 року за№ 1 були направлені пояснення з приводу господарської операції за договором поставки № УГВС 298/42-23 від 19.09.2023 р. та надані підтверджуючі первинні документи.
Позивачем надано первинні бухгалтерські документи щодо наявності на час здійснення поставки AT «Укргазвидобування» сировини для виготовлення замовленої продукції.
На підтвердження здійснення господарської операції також були підтверджені документи щодо наявності на підприємстві матеріально- технічної бази та трудових ресурсів.
Комісія регіонального рівня, не враховуючи надані підтверджуючі бухгалтерські документи та пояснення, прийняла рішення від 03.04.2024 року за № 10841887/38038528 про відмову в реєстрації ПН з підстав «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
Вказане рішення в адміністративному порядку не оскаржувалось .
Згідно видаткової накладної № 3 від 09.01.2024 року Покупцю були поставлені туалетні бокси в кількості 8 шт. , загальною вартістю 529 999,94 грн. , в тому числі ПДВ 88 333,32 грн. та виставлений рахунок № 2 від 09.01.2024 року на оплату. Оплата була здійснена згідно платіжної інструкції від 09.02.2024 р. № 1000002876.
Позивачем 02.02.2024 року, за вказаною операцією, була направлена на реєстрацію податкова накладна 3 від 09.01.2024 року , яка в ЄРПН зареєстрована за№ 901526643 1, проте за результатами обробки реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена. В квитанції зазначено: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація 11Н/РК від 09.01.2024 р. № 3. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризикованості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
До ГУ ДПС у Чернігівській області 28.03.2024 року за № 2 були направлені пояснення з приводу господарської операції за договором поставки № УГВС 298/42-23 від 19.09.2023 р. та надані підтверджуючі первинні документи.
Позивачем було надано первинні бухгалтерські документи щодо наявності на час здійснення поставки AT «Укргазвидобування» сировини для виготовлення замовленої продукції.
На підтвердження здійснення господарської операції також були підтверджені документи щодо наявності на підприємстві матеріально- технічної бази та трудових ресурсів.
Комісія регіонального рівня, не враховуючи надані підтверджуючі бухгалтерські документи та пояснення, прийняла рішення від 03.04.2024 року за № 10841132/38038528 про відмову в реєстрації ПН з підстав «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
Вказане рішення в адміністративному порядку не оскаржувалось.
Згідно видаткової накладної № 4 від І 1.01.2024 року Покупцю були поставлені туалетні бокси в кількості 8 шт. . загальною вартістю 529 999,96 грн., в тому числі ПДВ 88 333,33 грн. та виставлений рахунок № 3 від І 1.01.2024 року на оплату. Оплата була здійснена згідно платіжної інструкції від 09.02.2024 р. № 1000002877.
Позивачем 02.02.2024 року, за вказаною операцією, була направлена на реєстрацію податкова накладна № 4 від 11.01.2024 року , яка в ЄРПН зареєстрована за№ 9015268349. Проте, за результатами обробки, реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена. В квитанції зазначено: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 11.01.2024 р. №4. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризикованості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
До ГУ ДПС у Чернігівській області 29.03.2024 року за № 3 були направлені пояснення з приводу господарської операції за договором поставки № УГВС 298/42-23 від 19.09.2023 р. та надані підтверджуючі первинні документи.
Позивачем було надано первинні бухгалтерські документи щодо наявності на час здійснення поставки AT «Укргазвидобування» сировини для виготовлення замовленої продукції.
На підтвердження здійснення господарської операції також були підтверджені документи щодо наявності на підприємстві матеріально- технічної бази та трудових ресурсів.
Комісія регіонального рівня, не враховуючи надані підтверджуючі бухгалтерські документи та пояснення, прийняла рішення від 05.04.2024 року за № 10857495/38038528 про відмову в реєстрації ПН з підстав «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
Вказане рішення в адміністративному порядку не оскаржувалось.
Не погодившись з такими рішеннями, позивач звернувся до суду з позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, у тому числі податку на прибуток та податку на додану вартість, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України (далі - ПК України). Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 року 1797-УІІІ внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість: за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.
Метою зазначеного було покращення інвестиційного клімату в Україні за рахунок спрощення податкової системи та адміністрування податків, що матиме позитивний вплив на економічне зростання, залучення інвестицій та створення нових робочих місць (див. змі пояснювальної записки до проекту Закону).
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг. що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
За правилами пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного, підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкові накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних га надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї. складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Як зазначено у пункті 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» №1246 від 29.12.2010 року, у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 204 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу: наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-і.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі квитанція). Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 року №1 165 (набула чинності з 01.02.2020 року), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з вимогами пункту 4 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165) у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
При цьому під ризиком порушення норм податкового законодавства розуміється ймовірність складання та надання податкової накладної / розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а"/"б" пункту 185.1 статті 185. підпункт} "а"/"б" пункту 187.1 статті 187. абзацу першого пунктів 201.1, 201.7. 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній / розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.
У відповідності до пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно з пунктом 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Таким чином, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є відповідність: 1) платника податку критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування критеріям ризиковості здійснення операції.
Пунктом 10 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування- зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригуванню.,
2)критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригуванні в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 1 І Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Підставою для зупинення реєстрації податкових накладних слугувало те, що Позивач по справі відповідає вимогам пункту 8 Критеріїв ризикованості здійснення операцій. Тобто у податкового органу наявна якась інформація, що свідчить про ризикованість здійснення господарської операції, отже підстава зупинення реєстрації ПН є не конкретизованою .
На підприємстві достатньо матеріально- трудових ресурсів для здійснення господарської діяльності та виготовлення продукції, тим більше сам власник визначає оптимальні можливості для провадження господарської діяльності.
На момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних, такі Критерії визначені додатком 3 до Порядку №1165.
При наданні пояснень Позивач надав податковому органу всі документи, які беззаперечно підтверджують реальність господарської операції з постачання продукції, в межах якої виписано податкову накладну.
Слід зазначити, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Позивачем, до контролюючого органу, були подані пояснення зі всіма підтверджуючими документами для реєстрації спірної податкової накладної і вони є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних № 2 від 05.01.2024.. № 3 від 09.01.2024. № 4 від 11.01.2024 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Судова практика вирішення податкових спорів виходить з презумпції добросовісності платника, тобто з презумпції економічної виправданості дій платника, що мають своїм наслідком отримання податкової вигоди, та достовірність відомостей у бухгалтерській та податковій звітності платника.
Від так судом втсановлено, що не існує жодних підстав для відмови в реєстрації податкової накладної, яка є предметом даного позову. Не повідомлення Позивача по справі про обгрунтовані підстави для прийняття Відповідачем рішення про віднесення господарської операції Позивача до ризикованих та не зрозумілі підставі про відмову в реєстрації позбавляє Позивача можливості своєчасно усунути виявлені контролюючим органом недоліки, якщо такі існують та які стали підставою для зупинення реєстрації поданих ним податкових накладних.
Будь-які рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, повинні містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено.
Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної у податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, у свою чергу, є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг (п. 201.10 ст. 201 ПК України). Таким чином, зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних суттєво впливає на правовий стан платників податків. Покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення-' його позапланової перевірки. Також таке рішення спричиняє негативні наслідки і для контрагентів позивача, що призводить до відмови в подальшому вступати в ділові стосунки з позивачем, що наносить шкоду для господарської діяльності Позивача, його ділової репутації тощо, а в подальшому призводить до недоотримання коштів (податків) до Державного бюджету України.
Зважаючи на наведене, суд дійшов переконання, що рішення комісії Головного управління Держаної податкової служби Чернігівської області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.04.2024 року за № 10841887/38038528, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 2 від 05.01.2024 року в зв`язку з наданням копій документів, складених із порушенням; рішення комісії Головного управління Держаної податкової служби Чернігівської області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.04.2024 року за № 10841132/38038528. яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 3 від 09.01.2024 року в зв`язку з наданням копій документів, складених із порушенням; рішення комісії Головного управління Держаної податкової служби Чернігівської області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.04.2024 року за № 10857495/38038528, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 4 від 11.01.2024 року в зв`язку з наданням копій документів, складених із порушенням, є протиправними та підлягають скасуванню.
За таких підстав слід зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «АРКОН БМЗ» № 2 від 05.01.2024 року на загальну суму 662499,94 грн., у тому числі ПДВ 110416.66 грн. датою її фактичного подання; податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «АРКОН БМЗ» № 3 від 09.01.2024 року на загальну суму 529999,94 грн., у тому числі ПДВ 88333.32 грн. датою її фактичного подання; податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «АРКОН БМЗ» № 4 від І 1.01.2024 року на загальну суму 529999.96 грн у тому числі ПДВ 88333.33 грн. датою її фактичного подання.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При вказаних обставинах суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість своїх дій та рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позов підлягає задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Тому, за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АРКОН БМЗ" підлягає стягненню судовий збір в розмірі 17084,00 грн.
Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АРКОН БМЗ" (вул. 1 Травня, 53Б,м. Городня,Чернігівська обл., Чернігівський р-н,15100) до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м.Чернігів,Чернігівська обл., Чернігівський р-н,14000), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Держаної податкової служби Чернігівської області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.04.2024 року за № 10841887/38038528, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 2 від 05.01.2024 року в зв`язку з наданням копій документів, складених із порушенням.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «АРКОН БМЗ» (Код ЄДРПОУ 38038528) № 2 від 05.01.2024 року на загальну суму 662499,94 грн., у тому числі ПДВ І 10416.66 грн. датою її фактичного подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Держаної податкової служби Чернігівської області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.04.2024 року за № 10841132/38038528. яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 3 від 09.01.2024 року в зв`язку з наданням копій документів, складених із порушенням.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «АРКОН БМЗ» (Код ЄДРПОУ 38038528) № 3 від 09.01.2024 року на загальну суму 529999,94 грн., у тому числі ПДВ 88333.32 грн. датою її фактичного подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Держаної податкової служби Чернігівської області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.04.2024 року за № 10857495/38038528, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 4 від 11.01.2024 року в зв`язку з наданням копій документів, складених із порушенням.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «АРКОН БМЗ» (Код ЄДРПОУ 38038528) № 4 від І 1.01.2024 року на загальну суму 529999.96 грн у тому числі ПДВ 88333.33 грн. датою її фактичного подання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АРКОН БМЗ" судові витрати в розмірі 17084,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Повний текст рішення виготовлено 14 червня 2024 року.
Суддя Сергій КЛОПОТ
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2024 |
Оприлюднено | 17.06.2024 |
Номер документу | 119752454 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Сергій КЛОПОТ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні