Ухвала
від 14.06.2024 по справі 453/943/24
СКОЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 453/943/24

№ провадження 2-а/453/14/24

У Х В А Л А

про передачу справи за підсудністю

14 червня 2024 року суддя Сколівськогорайонного судуЛьвівської області Ясінський Ю.Є., вирішуючи питання про відкриття провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Головного Управління Пенсійного фонду України, Управління Пенсійного фонду в м. Дрогобич, ГПК «Нафтогаз Україна» про скасування відмови призначення субсидії,-

в с т а н о в и в:

11 червня 2024 року позивачі ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 звернулися до суду з позовом до Головного Управління Пенсійного фонду України, Управління Пенсійного фонду в м. Дрогобич, ГПК «Нафтогаз Україна» про скасування відмови призначення субсидії.

Розглянувши матеріали справи, суд вважає необхідним передати позовну заяву за підсудністю до належного суду, виходячи з такого.

Питання підсудності та передачі адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого встановлені ст.ст. 25-30 КАС України.

Згідно з п.3 ч.1 ст. 4КАС Україниадміністративний суд - суд, до компетенції якого цим Кодексом віднесено розгляд і вирішення адміністративних справ.

Гарантоване ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободправо на справедливий суд включає право кожного на справедливий і публічний розгляд його справи судом, встановленим законом.

Згідно судової практики Європейського Суду з прав людини фраза «встановленого законом», крім іншого, поширюється на дотримання судом певних норм, які регулюють його діяльність; у разі перевищення судом повноважень, які чітко викладені в процесуальному законі, такий суд не може вважатися «судом, встановленим законом» у значенні п. 1 ст. 6 Конвенції (справа «Сокуренко і Стригун проти України»).

Статтею 20Кодексу адміністративного судочинства Українирозмежовано предметну підсудність місцевих загальних судів як адміністративних судів та окружних адміністративних судів.

Згідно ч.1ст. 20 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: 1) адміністративні справи, з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; 2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму; 3)адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України; 4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби, щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті; адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставіЗакону України «Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років».

У частині 2 ст.20КАСУкраїни вказано, що окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.

Тобто, законодавцем чітко визначено предметну підсудність адміністративних справ місцевим загальним судам.

Оскільки, поданий позивачем позов не входить до переліку справ, що передбачені ч.1ст. 20 КАС України, вважаю, що за нормамиКАС Українидана адміністративна справа не підсудна місцевому загальному суду як адміністративному суду, а відповідно до предметно-територіальної юрисдикції (підсудності) підсудна Львівському окружному адміністративному суду.

Згідно з ч.1ст. 25 КАС України, адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Частиною 2 ст. 26 КАС Українивстановлено, що позови до юридичних осіб пред`являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Частиною 5ст. 171 КАС України, яка регулює питання відкриття провадження у справі, передбачено, що в разі встановлення судом того, що справа не підсудна цьому суду, суд надсилає справу за підсудністю в порядку, встановленомуст. 29 КАС України.

Відповідно до п.2 ч.1стаття 29 КАС України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Зі змісту ст. ст.29,171 КАС Українивбачається обов`язок суду направити матеріали позовної заяви у відповідності із підсудністю.

ЗгідноКонвенції прозахист прав людиниі основоположних свободвід 04.11.1950 р., Закону України «Про виконання рішень, застосування практики Європейського суду з прав людини», інститут підсудності безпосередньо пов`язаний із забезпеченням права на справедливий судовий розгляд, який закріплений у п.1 ст.6 Конвенції, оскільки за його допомогою визначається «належний суд», тобто суд, уповноважений розглядати конкретну справу.

Крім того, недотримання правил юрисдикції (підсудності) є порушенням процесуального закону, який є підставою для скасування рішення з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю (ст.318 ч.1 КАС України).

Статтею 30КАС Українивизначено, що спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються.

З огляду на викладене, суд прийшов до висновку, що дана адміністративна справа предметно непідсудна Сколівському районному суду Львівської області, як адміністративному суду, в зв`язку з чим суд приходить до висновку про передачу даної справи на розгляд Львівському окружному адміністративному суду, якому дана справа підсудна.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст.20,29,294 КАС України, суд,-

п о с т а н о в и в:

адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Головного Управління Пенсійного фонду України, Управління Пенсійного фонду в м. Дрогобич, ГПК «Нафтогаз Україна» про скасування відмови призначення субсидії, передати за підсудністю на розгляд Львівського окружного адміністративного суду.

Ухвала суду може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня складення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Сколівський районний суд Львівської області.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Ухвала суду складена та підписана суддею 14 червня 2024 року.

Суддя Ю.Є. Ясінський

СудСколівський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення14.06.2024
Оприлюднено18.06.2024
Номер документу119767595
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —453/943/24

Ухвала від 14.06.2024

Адміністративне

Сколівський районний суд Львівської області

Ясінський Ю. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні