П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 червня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/15623/23
Перша інстанція: суддя Стефанов С.О.,
повний текст судового рішення
складено 12.10.2023, м. Одеса
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
судді-доповідачаЯковлєва О.В.,
суддівЄщенка О.В., Крусяна А.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2023 року, у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Світанок Одеса ОІЛ» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И Л А :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Світанок Одеса ОІЛ» звернулось до суду з позовом у якому заявлено вимоги Головному управлінню ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 14356/15-32-04-06 від 20 червня 2023 року.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2023 року задоволено позовні вимоги.
Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням відповідачем подано апеляційну скаргу з якої зазначається про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати оскаржуване рішення та ухвалити нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовано тим, що у межах спірних правовідносин податковим органом правомірно прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, яким до позивача застосовано штрафні санкції за невчасну реєстрацію податкових накладних.
При цьому, на переконання апелянта, положення ПК України, які унеможливлювали накладення штрафних санкцій за пропуск граничних термінів реєстрації податкових накладних в період дії карантину в Україні, не поширюють своєї дії на спірні правовідносини, так як оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийнято за іншого нормативно-правового регулювання, яке було змінено за наслідком введення воєнного стану в Україні.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, колегія суддів приходить до висновку, що подана апеляційна скарга підлягає задоволенню, а рішення суду - скасуванню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що ГУ ДПС в Одеській області, на підставі п. 20.1.4 ст. 20 ПК України, проведено перевірку ТОВ «СВІТАНОК ОДЕСА ОІЛ» з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних дата виписки яких припадає на грудень 2021 року та січень 2022 року.
За результатами проведення перевірки складено акт від 26 травня 2023 року № 14283/15-32-04- 06/43168231.
Перевіркою встановлено, що ТОВ «СВІТАНОК ОДЕСА ОІЛ» порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям платникам податку на додану вартість, відповідно до ст. 201 ПК України, а саме: від 16 грудня 2021 року № 65 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 16 грудня 2021 року № 68 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 19 грудня 2021 року № 80 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 17 грудня 2021 року № 74 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 21 грудня 2021 року № 84 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 10 грудня 2021 року № 37 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 22 грудня 2021 року № 96 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 21 грудня 2021 року № 89 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 29 грудня 2021 року № 83 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 29 грудня 2021 року № 119 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 14 грудня 2021 року № 55 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 28 грудня 2021 року № 118 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 24 грудня 2021 року № 113 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 24 грудня 2021 року № 111 на 188 днів (дата реєстрації 01 грудня 2022 року); від 21 грудня 2021 року № 87 на 188 днів (дата реєстрації 01 грудня 2022 року); від 22 грудня 2021 року № 99 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 14 грудня 2021 року № 54 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 16 грудня 2021 року № 69 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 21 грудня 2021 року № 86 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 30 грудня 2021 року № 120 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 30 грудня 2021 року № 121 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 17 грудня 2021 року № 77 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 31 грудня 2021 року № 124 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 15 грудня 2021 року № 58 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 31 грудня 2021 року № 125 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 22 грудня 2021 року № 95 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 13 грудня 2021 року № 50 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 23 грудня 2021 року № 107 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 23 грудня 2021 року № 108 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 16 грудня 2021 року № 73 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 17 грудня 2021 року № 78 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 13 грудня 2021 року № 49 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 15 грудня 2021 року № 59 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 22 грудня 2021 року № 94 на 199 днів (дата реєстрації 12 грудня 2022 року); від 23 грудня 2021 року № 109 на 210 днів (дата реєстрації 23 грудня 2022 року); від 16 грудня 2021 року № 71 на 210 днів (дата реєстрації 23 грудня 2022 року); від 16 грудня 2021 року № 72 на 210 днів (дата реєстрації 23 грудня 2022 року); від 21 грудня 2021 року № 85 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 24 грудня 2021 року № 112 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 21 грудня 2021 року № 90 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 15 грудня 2021 року № 60 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 22 грудня 2021 року № 91 на 208 днів (дата Документ сформований в системі «Електронний суд» 29.06.2023 3 реєстрації 21 грудня 2022 року); від 17 грудня 2021 року № 79 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 27 грудня 2021 року № 117 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 22 грудня 2021 року № 98 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 24 грудня 2021 року № 115 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 25 грудня 2021 року № 116 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 22 грудня 2021 року № 97 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 20 грудня 2021 року № 82 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 16 грудня 2021 року № 64 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 22 грудня 2021 року № 93 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 24 грудня 2021 року № 114 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 22 грудня 2021 року № 92 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 21 грудня 2021 року № 88 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 15 грудня 2021 року № 61 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 23 грудня 2021 року № 106 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 23 грудня 2021 року № 105 на 208 днів (дата реєстрації 21 грудня 2022 року); від 16 грудня 2021 року № 66 на 209 днів (дата реєстрації 22 грудня 2022 року); від 15 грудня 2021 року № 57 на 209 днів (дата реєстрації 22 грудня 2022 року); від 16 грудня 2021 року № 70 на 209 днів (дата реєстрації 22 грудня 2022 року); від 17 грудня 2021 року № 75 на 209 днів (дата реєстрації 22 грудня 2022 року); від 16 грудня 2021 року № 67 на 209 днів (дата реєстрації 22 грудня 2022 року); від 16 грудня 2021 року № 63 на 209 днів (дата реєстрації 22 грудня 2022 року); від 15 грудня 2021 року № 132 на 214 днів (дата реєстрації 27 грудня 2022 року); від 14 грудня 2021 року № 130 на 214 днів (дата реєстрації 27 грудня 2022 року); від 23 грудня 2021 року № 133 на 215 днів (дата реєстрації 28 грудня 2022 року); від 31 грудня 2021 року № 137 на 215 днів (дата реєстрації 28 грудня 2022 року); від 31 грудня 2021 року № 134 на 215 днів (дата реєстрації 28 грудня 2022 року); від 31 грудня 2021 року № 136 на 215 днів (дата реєстрації 28 грудня 2022 року); від 31 грудня 2021 року № 135 на 215 днів (дата реєстрації 28 грудня 2022 року); від 31 грудня 2021 року № 131 на 215 днів (дата реєстрації 28 грудня 2022 року); від 18 січня 2022 року № 2 на 222 днів (дата реєстрації 04 січня 2023 року); від 25 січня 2022 року № 1 на 222 днів (дата реєстрації 04 січня 2022 року).
За наслідком проведення перевірки, ГУ ДПС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення № 14356/15-32-04-06 від 20 червня 2022 року, яким застосовано до товариства штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, розміром 810 278,78 грн.
Не погоджуючись з правомірністю прийнятого податковим органом рішення, товариство звернулось до суду з даним адміністративним позовом.
За наслідком з`ясування обставин справи, судом першої інстанції зроблено висновок про задоволення позовних вимог, так як податковим органом протиправно застосовано до товариства штраф за затримку реєстрації податкових накладних, з чим не погоджується колегія суддів, з огляду на наступне.
Так, згідно п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
При цьому, згідно п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
В свою чергу, згідно п. 69.1 підрозділу 10 розділу XX ПК України, платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Згідно п. 69.2 підрозділу 10 розділу XX ПК України, податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються, крім: а) камеральних перевірок; б) документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків та/або з підстав, визначених підпунктами 78.1.7 та 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, та/або документальних позапланових перевірок платників податків, за якими отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями; в) фактичних перевірок.
Камеральні податкові перевірки податкових декларацій з податку на додану вартість та уточнюючих розрахунків до них за звітні податкові періоди: лютий, березень, квітень, травень 2022 року - розпочинаються на наступний день після 20 липня 2022 року та завершуються не пізніше 20 вересня 2022 року; червень, липень 2022 року - розпочинаються на наступний день після 20 серпня 2022 року та завершуються не пізніше 20 жовтня 2022 року.
У разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
При цьому, згідно пп. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 ПК України, податкове законодавство України ґрунтується на принципі стабільності, який передбачає, що зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.
Згідно п. 56.21 ст. 56 ПК України, у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.
Колегією суддів встановлено, що предметом спору у даній справі є перевірка правомірності податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 14356/15-32-04-06 від 20 червня 2023 року.
В даному випадку, за наслідком проведення камеральної перевірки ТОВ «СВІТАНОК ОДЕСА ОІЛ», податковим органом встановлено, що 73 податкові накладні, складені ТОВ «СВІТАНОК ОДЕСА ОІЛ» у грудні 2021 року та січні 2022 року, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі податкових накладних з порушенням граничних строків.
За наслідком виявлення зазначених порушень, податковим органом прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 14356/15-32-04-06 від 20 червня 2023 року, яким накладено на ТОВ «СВІТАНОК ОДЕСА ОІЛ» штрафні санкції у визначеному п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України розмірі.
При цьому, обґрунтовуючи протиправність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення ТОВ «СВІТАНОК ОДЕСА ОІЛ» не заперечує встановлені податковим органом обставини складання та реєстрації 73 податкових накладних товариства.
З іншого боку, задовольняючи позовні вимоги у даній справі, суд першої інстанції погодився з доводами ТОВ «СВІТАНОК ОДЕСА ОІЛ» про те, що в період складання 73 податкових накладних товариства діяла заборону щодо нарахування платникам податків штрафних санкцій в період дії карантину в Україні, а тому введені в період дії воєнного стану зміни до ПК України ускладнили становище товариства, порушили принципи податкового законодавства та не могли бути підставою для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Між тим, перевіряючи законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції про задоволення позовних вимог, у межах доводів та вимог апеляційної скарги податкового органу, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
В даному випадку, в період часу складення визначених в акті перевірки 73 податкових накладних, а також в момент проведення камеральної перевірки товариства та момент прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, в Україні діяв карантин.
Між тим, за наслідком проведення аналізу вищевикладених норм права, колегія суддів погоджується з доводами податкового органу про те, що податковий орган міг застосовувати до позивача спірні штрафні санкції в період дії карантину, так як згідно вищевикладених вимог п. 69.2 підрозділу 10 розділу XX ПК України, вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
При цьому, колегія суддів зазначає, що п. 69.2 підрозділу 10 розділу XX ПК України набрав чинності пізніше за п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України, а тому п. 69.2 підрозділу 10 розділу XX ПК України є спеціальною нормою, що регулює питання проведення камеральних перевірок та накладення штрафних санкцій в умовах дії воєнного стану в Україні.
В свою чергу, внесені в період дії воєнного стану в Україні зміни до ПК України, якими передбачено проведення відповідних перевірок та нарахування штрафних санкцій, не суперечать принципу стабільності податкового законодавства України (пп. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 ПК України), так як відповідними змінами не запроваджено нових податків та зборів, не змінено їхніх ставок та не введено податкових пільг.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає помилковим висновок суду першої інстанції про задоволення позовних вимог.
З іншого боку, щодо визначеної в акті перевірки кількості днів пропуску строків реєстрації податкових накладних та розміру накладених на товариство штрафних санкції, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
В даному випадку, Верховний Суд у постанові від 07 лютого 2024 року (справа № 380/7070/23) та постанові від 22 лютого 2024 року (справа № 420/19335/22) звертав увагу, що з 27 травня 2022 року платники податків, які не зареєстрували в ЄРПН податкові накладні, складені з 01 лютого 2022 року до травня 2022 року, отримали додатковий час для їх реєстрації в ЄРПН без застосування штрафних санкцій, а саме до 15 липня 2022 року.
При цьому, ті платники податків, які склали податкові накладні по 31 січня 2022 року та не зареєстрували їх до 26 травня 2022 року, будучи попередньо звільнені від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію таких на підставі п. 52-1 та п. 69 Перехідних положень ПК України, фактично не отримали додаткового часу для реєстрації податкових накладних без застосування таких санкцій після 27 травня 2022 року.
Тобто, необхідний перехідний період для податкових накладних, складених по 31 січня 2022 року не був уведений в дію, що є проявом порушення принципу рівності податкового законодавства.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає за необхідне застосовувати однаковий підхід щодо притягнення платників податків до відповідальності за несвоєчасну реєстрацію всіх податкових накладних, на які до 27 травня 2022 року поширювалася дія обох мораторіїв, пов`язаних із введенням карантину та воєнного стану в Україні.
Вказаний висновок відповідає правовій позиції Верховного Суду, що викладена у постанові від 02 травня 2024 року (справа № 420/11020/23).
Між тим, враховуючи, що всі 73 податкові накладні товариства складено в умовах дії мораторію, пов`язаного із введенням карантину в Україні, колегія суддів вважає, що 15 липня 2022 року мало бути останнім днем реєстрації його податкових накладних без застосування штрафних санкцій.
Вказані обставини свідчать про те, що в акті перевірки податкового органу, останнім невірно обраховано кількість днів затримки реєстрації податкових накладних товариства, так як відлік відповідного строку помилково розпочато податковим органом з 27 травня 2022 року.
З іншого боку, колегія суддів зазначає, що вказане порушення жодним чином не вплинуло на правильність визначення розміру штрафних санкції, встановлених п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України, так як тривалість пропуску строку реєстрації кожної з 73 податкових накладних товариства, з урахуванням зміненої дати відліку такого строку з 27 травня 2022 року на 15 липня 2022 року, також становить від 61 до 365 календарних днів, а тому в кінцевому розрахунку до товариства правомірно застосовано штрафну санкції, розміром 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних.
Враховуючи викладене, колегія суддів не вбачає правових підстав для визнання протиправним та скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення за умови підтвердження факту вчинення товариством спірного порушення податкової дисципліни.
В свою чергу, враховуючи допущені судом першої інстанції порушення норм матеріального і процесуального права при вирішенні справи, колегія суддів вважає за необхідне скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити у справі нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328 КАС України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області - задовольнити.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2023 року - скасувати, з ухваленням у справі нового рішення про відмову у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Світанок Одеса ОІЛ» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом 30 днів.
Суддя-доповідач О.В. ЯковлєвСудді О.В. Єщенко А.В. Крусян
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2024 |
Оприлюднено | 19.06.2024 |
Номер документу | 119782665 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Яковлєв О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні