Справа № 127/19075/24
Провадження № 1-кс/127/8188/24
У Х В А Л А
Іменем України
13 червня 2024 року м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницької області в складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
секретар судового засідання: ОСОБА_2
за участю:
заявника скарги: ОСОБА_3
розглянувши увідкритому судовомузасіданні вм.Вінниці взалі судускаргу головигромадської організації«Агрономічне безкорупції.Громадський контроль» ОСОБА_3 набездіяльність уповноваженихосіб Вінницькогорайонного управлінняполіції Головногоуправління Національноїполіції уВінницькій області,яка полягаєу невнесеннівідомостей провчинення кримінальногоправопорушення доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза заявоюголови громадськоїорганізації «Агрономічнебез корупції.Громадський контроль» ОСОБА_3 від 30.05.2024,-
ВСТАНОВИВ:
06.06.2024 голова громадської організації «Агрономічне без корупції. Громадський контроль» ОСОБА_3 звернулась до суду зі скаргою, в якій просила зобов`язати уповноважених осіб Вінницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області внести відомості про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1, ч. 2 ст. 384, ст. 366, ст. 369-2, ст. 358, ст. 170, ст. 366-2 КК України до Єдиного реєстру досудових розслідувань за заявою голови громадської організації «Агрономічне без корупції. Громадський контроль» ОСОБА_3 від 30.05.2024.
Скарга мотивована тим, що 30.05.2024 голова громадської організації «Агрономічне без корупції. Громадський контроль» ОСОБА_3 звернулась до Вінницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області із заявою про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1, ч. 2 ст. 384, ст. 366, ст. 369-2, ст. 358, ст. 170, ст. 366-2 КК України.
Проте, жодних дій спрямованих на внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань та здійснення досудового розслідування не вчинено.
Вважаючи невнесення відомостей до ЄРДР за заявою голови громадської організації «Агрономічне без корупції. Громадський контроль» ОСОБА_3 від 30.05.2024, порушенням вимог чинного законодавства, остання звернулась до суду з даною скаргою.
В судовому засіданні ОСОБА_3 вимоги скарги підтримала в повному обсязі, просила їх задовольнити.
Вінницьке районне управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області, будучи належним чином повідомленим про дату та час розгляду справи, явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечило.
Відповідно до частини третьої статті 306 КПК України розгляд скарг на рішення, дії чи бездіяльність під час досудового розслідування здійснюється за обов`язкової участі особи, яка подала скаргу, чи її захисника, представника та слідчого чи прокурора, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржується. Відсутність слідчого чи прокурора не є перешкодою для розгляду скарги.
З огляду на наведене суд дійшов висновку, що в даному випадку, відсутність представника відділу поліції не є перешкодою для розгляду скарги.
Заслухавши пояснення представника заявника скарги, дослідивши матеріали скарги, суд дійшов висновку про наявність підстав для її часткового задоволення, з огляду на таке.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 303 КПК України бездіяльність слідчого, дізнавача, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення, у неповерненні тимчасово вилученого майна згідно з вимогами статті 169 цього Кодексу, а також у нездійсненні інших процесуальних дій, які він зобов`язаний вчинити у визначений цим Кодексом строк, - заявником, потерпілим, його представником чи законним представником, підозрюваним, його захисником чи законним представником, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, володільцем тимчасово вилученого майна, іншою особою, права чи законні інтереси якої обмежуються під час досудового розслідування.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, 30 травня 2024 року голова громадської організації «Агрономічне без корупції. Громадський контроль» ОСОБА_3 звернулась до Вінницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області із заявою про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1, ч. 2 ст. 384, ст. 366, ст. 369-2, ст. 358, ст. 170, ст. 366-2 КК України, в якій просила внести відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати досудове розслідування.
Заява про вчинення кримінального правопорушення мотивована наступним: «Посадовими особами Вінницького національного медичного університету ОСОБА_4 , головою Вченої ради ОСОБА_5 , виконуючим обов`язки ректора ОСОБА_6 , заступником ректора з кадрових питань ОСОБА_7 , проректором з лікувальної роботи ОСОБА_8 , посадовими особами Організаційного комітету голови ОСОБА_9 , секретарем ОСОБА_10 та ОСОБА_11 з виборів ректора ВНМУ ім.. Пирогова ОСОБА_12 вчинено кримінальні правопорушення, передбачені ч. 1, ч. 2 ст. 384, ст. 366, ст. 369-2, ст. 358, ст. 170, ст. 366-2 КК України.
Не зважаючи на скрутний матеріальний стан університету, ОСОБА_5 не витрачала кошти на ремонт аварійних гуртожитків, на створення безпечних, комфортних умов проживання та навчання студентів, на розвиток навчальної, наукової, лікувальної діяльності, на створення «Медичного університету майбутнього», як зазначено у її виборчий програмі, а витрачала їх одразу після призначення на базу відпочинку « ІНФОРМАЦІЯ_1 », яка не функціонувала десятиліття і була у стані повного занепаду та потребувала величезних фінансових затрат задля створення безпечних умов.
Виявлені фінансові порушення у розрахунках з будівельною бригадою ВНМУ, яка проводила ремонті роботи на базі «Сокілець»: жодного відрядження, жодної виплати за відрядження працівники ремонтно-будівельної бригади не отримали, крім того харчувалися за свої кошти та проживали в умовах без зручностей. Авральність виконуваних робіт була така, що фарбували гнилі дошки, за словами ОСОБА_5 «Головне щоб «запустити» табір».»
З супровідного листа за підписом начальника слідчого відділу т.в.о. заступника начальника Вінницького РУП ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_13 від 04.06.2024 слідує, що у зв`язку з недостатністю даних, які в указувала на наявність ознак кримінального правопорушення, та неможливістю у зв`язку з цим внести відповідну інформацію до Єдиного реєстру досудових розслідувань заява направлена начальнику Вінницького РУП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_14 для організації її розгляду згідно із Законом України «Про звернення громадян» або в порядку, визначеному Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Таким чином, заява отримана Вінницьким районним управлінням поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області, однак відомості про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені не були.
Визначаючись щодо обґрунтованості скарги суд виходить з того, що статтею 2 КПК України визначені завдання кримінального судочинства, одним з яких є захист особи, суспільства від кримінальних правопорушень.
Реалізація вказаного завдання здійснюється шляхом забезпечення кожному громадянину права на звернення до уповноважених органів з заявою про вчинене кримінальне правопорушення.
Зазначене право породжує відповідний обов`язок органів прокуратури, досудового розслідування своєчасно відреагувати на такі звернення у передбачений законом спосіб, тобто відповідно до встановленої процесуальним законом процедури.
В силу частини першої статті 9 КПК України на керівника органу досудового розслідування покладений обов`язок неухильно додержуватись вимог Кримінального процесуального кодексу.
Відповідно до частини першої статті 214 КПК України слідчий, дізнавач, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов`язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Частиною сьомою статті 214 КПК України передбачено, що якщо відомості про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені прокурором, він зобов`язаний невідкладно, але не пізніше наступного дня, з дотриманням правил підслідності передати наявні у нього матеріали до органу досудового розслідування та доручити проведення досудового розслідування.
Згідно з положеннями частини другої зазначеної статті досудове розслідування розпочинається з моменту внесення відомостей до ЄРДР.
Частиною першою статті 25 КПК України передбачено, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції розпочати досудове розслідування в разі надходження заяви (повідомлення) про вчинення кримінального правопорушення, а також вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.
Відповідно до частини четвертої статті 214 КПК України слідчий, прокурор, інша службова особа, уповноважена на прийняття та реєстрацію заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення, зобов`язані прийняти та зареєструвати таку заяву чи повідомлення. Відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається.
З огляду на вищевикладене суд дійшов висновку, що уповноваженою особою Вінницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області не виконано вимоги частини першої статті 214 КПК України, щодо внесення відомостей до ЄРДР за заявою голови громадської організації «Агрономічне без корупції. Громадський контроль» ОСОБА_3 .
Суд звертає увагу на те, що на даний час жодних матеріалів кримінального провадження чи доказів того, що свідчать про факт внесення відомостей до ЄРДР за заявою голови громадської організації «Агрономічне без корупції. Громадський контроль» ОСОБА_3 від 30.05.2024, до суду не надходило та заявник такими відомостями не володіє, а відтак слідчий суддя вважає, що невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР є порушенням процесуальних прав заявника.
Також слідчий суддя наголошує, що перенаправлення заяви про вчинення кримінального правопорушення, з посиланням на Закону України "Про звернення громадян", чинним КПК не передбачено. Таке перенаправлення суперечить як КПК України, так і Закону України "Про звернення громадян", оскільки вказаним законом не регулюється порядок розгляду заяв про вчинення кримінального правопорушення.
Частиною першою та другою статті 307 КПК України передбачено, що за результатами розгляду скарг на рішення, дії чи бездіяльність слідчого, дізнавача чи прокурора постановляється ухвала згідно з правилами цього Кодексу. Ухвала слідчого судді за результатами розгляду скарги на рішення, дії чи бездіяльність під час досудового розслідування може бути про: скасування рішення слідчого, дізнавача чи прокурора; скасування повідомлення про підозру; зобов`язання припинити дію; зобов`язання вчинити певну дію; відмову у задоволенні скарги.
Враховуючи наведене, суд вважає за необхідним зобов`язати уповноважену особу Вінницького районногоуправління поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїу Вінницькійобласті внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про вчинення кримінального правопорушення за заявою голови громадської організації «Агрономічне без корупції. Громадський контроль» ОСОБА_3 від 30.05.2024 та надати заявнику, у встановленому законом порядку, витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань..
В той же час, вимоги скарги про зобов`язання уповноважених осіб Вінницького районногоуправління поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїу Вінницькійобласті внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1, ч. 2 ст. 384, ст. 366, ст. 369-2, ст. 358, ст. 170, ст. 366-2 КК України, задоволенню не підлягають, оскільки кваліфікація кримінального правопорушення за конкретною статтею Кримінального кодексу України відноситься до повноважень слідчого та прокурора, вказана кваліфікація є попередньою та здійснюється слідчим або прокурором за результатами опрацювання заяви про вчинення кримінального правопорушення.
Враховуючи наведене та керуючись ст.ст. 2, 9, 25, 214, 303, 306, 307, 309, 372 КПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
Скаргу задовольнити частково.
Зобов`язати уповноважену особу Вінницького районногоуправління поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїу Вінницькійобласті внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про вчинення кримінального правопорушення за заявою голови громадської організації «Агрономічне без корупції. Громадський контроль» ОСОБА_3 від 30.05.2024 та надати заявнику, у встановленому законом порядку, витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2024 |
Оприлюднено | 19.06.2024 |
Номер документу | 119785705 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за скаргами на дії та рішення правоохоронних органів, на дії чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб під час досудового розслідування бездіяльність слідчого, прокурора стосовно невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань |
Кримінальне
Вінницький міський суд Вінницької області
Гриневич В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні