Рішення
від 17.06.2024 по справі 380/4647/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 червня 2024 рокусправа №380/4647/24

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Сидор Н.Т., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Залізничного відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради до Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в :

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Залізничного відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради до Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, в якій позивач просить суд:

- визнати протиправними дії старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції ОСОБА_1 щодо стягнення виконавчого збору у розмірі 28 400,00 грн (ВП №74030158);

- змінити у постанові про стягнення виконавчого збору від 05.02.2024, винесеній старшим державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Зубка С.В. (ВП 74030158) розмір виконавчого збору з 28 400,00 грн на 26 800,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що державним виконавцем завищено розмір виконавчого збору у постанові про стягнення виконавчого збору від 05.02.2024 (ВП №74030158). Вказує, що у попередньому виконанні ВП №72634904 виконавчого листа №380/13616/21, виданого Львівським окружним адміністративним судом 18.07.2023, виконавчий збір у розмірі 26 800,00 грн не стягнуто. Відтак, при повторному пред`явленні виконавчого листа №380/13616/21 від 18.07.2023 до стягнення у межах виконавчого провадження №74030158, виконавчий збір стягується в частині, що не була стягнута під час попереднього виконання, тобто у розмірі 26 800,00 грн. Наведене зумовило звернення до суду з цим позовом.

Щодо процесуальних дій, вчинених у зв`язку із розглядом цієї справи, суд зазначає наступне.

Ухвалою судді від 04.03.2024 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою судді від 18.03.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами; визнано поважними причини пропуску строку звернення позивача до суду з цим позовом та поновлено цей строк; запропоновано відповідачу у п`ятиденний строк з дня вручення даної ухвали подати відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам ст. 162 КАС України.

Ухвала про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі від 18.03.2024 доставлена відповідачу в його електронний кабінет 19.03.2024, що підтверджується відповідною довідкою.

Відповідач правом на подання відзиву не скористався, заяви про продовження процесуального строку для подання відзиву не подав.

Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 18.10.2021 у справі №380/13616/21 визнано протиправною бездіяльність Залізничного відділу соціального захисту Управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (вул. Липинського,буд. 11, м. Львів, 79019, код ЄДРПОУ 25261380) щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік як учаснику бойових дій у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком та зобов`язано Залізничний відділ соціального захисту Управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (вул. Липинського,буд. 11, м. Львів, 79019, код ЄДРПОУ 25261380) нарахувати та виплатити ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік як учаснику бойових дій у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

На виконання зазначеного рішення Львівським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №380/13616/21 про зобов`язання Залізничного відділу соціального захисту Управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (вул. Липинського,буд. 11, м. Львів, 79019, код ЄДРПОУ 25261380) нарахувати та виплатити ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік як учаснику бойових дій у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

Постановою державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Зайця Остапа Андрійовича від 06.09.2023 відкрито виконавче провадження №72634904 з виконання виконавчого листа №380/13616/21, виданого 18.07.2023.

Постановою про стягнення мінімальних витрат виконавчого провадження від 06.09.2023 ВП №72634904 визначено для боржника розмір мінімальних витрат виконавчого провадження у загальній сумі 362,90 грн.

Постановою про стягнення виконавчого збору від 06.09.2023 ВП №72634904 постановлено стягнути з Залізничного відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради виконавчий збір у розмірі 26 800,00 грн.

Листом від 29.09.2023 Управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради повідомлено Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, що після виділення коштів державного бюджету такі будуть виплачені боржником стягувачу та надано розрахунок щорічної разової допомоги до 5 травня за 2021 рік учаснику бойових дій ОСОБА_2 (рішення суду від 18.10.2021 у справі №380/13616/21).

Постановою про повернення виконавчого документа стягувачу від 28.12.2023 ВП №72634904 виконавчий лист №380/13616/21, виданий Львівським окружним адміністративним судом 18.07.2023, повернуто стягувачу.

Постановою старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Зубка Святослава Віталійовича від 05.02.2024 відкрито виконавче провадження №74030158 з виконання виконавчого листа №380/13616/21 від 18.07.2023.

Постановою про стягнення мінімальних витрат виконавчого провадження від 05.02.2024 ВП №74030158 визначено для боржника розмір мінімальних витрат виконавчого провадження у загальній сумі 362,90 грн

Постановою про стягнення виконавчого збору від 05.02.2024 ВП №74030158 постановлено стягнути з Залізничного відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради виконавчий збір у розмірі 28 400,00 грн.

Позивач вважає, що відповідачем помилково зазначено у постанові про стягнення виконавчого збору від 05.02.2024 ВП №74030158 суму виконавчого збору 28 400,00 грн замість 26 800,00 грн, відтак звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір по суті позовних вимог, суд застосовує такі норми права та виходить з таких мотивів.

Закон України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 №1404-VIII (далі Закон №1404-VIII) закріплює, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону №1404-VІІІ примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів».

За статтею 10 Закону №1404-VIII заходами примусового виконання рішень є:

1) звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно (майнові права), корпоративні права, майнові права інтелектуальної власності, об`єкти інтелектуальної, творчої діяльності, інше майно боржника, у тому числі якщо вони перебувають в інших осіб або належать боржникові від інших осіб, або боржник володіє ними спільно з іншими особами;

2) звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інший дохід боржника;

3) вилучення в боржника і передача стягувачу предметів, зазначених у рішенні;

4) заборона боржнику розпоряджатися та/або користуватися майном, яке належить йому на праві власності, у тому числі коштами, або встановлення боржнику обов`язку користуватися таким майном на умовах, визначених виконавцем;

5) інші заходи примусового характеру, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону №1404-VІІІ виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Згідно з ч. 1 ст. 27 Закону №1404-VІІІ, виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України.

Частиною 3 ст. 27 Закону №1404-VІІІ передбачено, що за примусове виконання рішення немайнового характеру виконавчий збір стягується в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - фізичної особи і в розмірі чотирьох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - юридичної особи.

Відповідно до ч. 4 ст. 27 Закону №1404-VІІІ державний виконавець виносить одночасно з постановою про відкриття виконавчого провадження постанову про стягнення виконавчого збору (крім виконавчих документів про стягнення аліментів).

Судом встановлено, що Львівський окружний адміністративний суд видав виконавчий лист №380/13616/21 про зобов`язання Залізничного відділу соціального захисту Управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (вул. Липинського,буд. 11, м. Львів, 79019, код ЄДРПОУ 25261380) нарахувати та виплатити ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік як учаснику бойових дій у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

Постановою державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Зайця Остапа Андрійовича від 06.09.2023 відкрито виконавче провадження №72634904 з виконання виконавчого листа №380/13616/21, виданого 18.07.2023.

Одночасно із постановою про відкриття виконавчого провадження №72634904 державний виконавець виніс постанову про стягнення виконавчого збору від 06.09.2023 ВП №72634904, якою постановлено стягнути з Залізничного відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради виконавчий збір у розмірі 26 800,00 грн.

Листом від 29.09.2023 Управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради повідомлено Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, що після виділення коштів державного бюджету такі будуть виплачені боржником стягувачу та надано розрахунок щорічної разової допомоги до 5 травня за 2021 рік учаснику бойових дій ОСОБА_2 (рішення суду від 18.10.2021 у справі №380/13616/21).

Вимогами п. 9 ч. 1 ст.37 Закону №1404-VIII визначено, що виконавчий документ повертається стягувачу, якщо законом встановлено заборону щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, якщо в нього відсутнє інше майно чи кошти, на які можливо звернути стягнення, а також щодо проведення інших виконавчих дій стосовно боржника, що виключає можливість виконання відповідного рішення.

Постановою про повернення виконавчого документа стягувачу від 28.12.2023 ВП №72634904 виконавчий лист №380/13616/21, виданий Львівським окружним адміністративним судом 18.07.2023, повернуто стягувачу на підставі п. 9 ч. 1 ст. 37 Закону №1404-VIII.

Частиною 1 ст. 40 Закону №1404-VIII передбачено, що у разі закінчення виконавчого провадження (крім закінчення виконавчого провадження за судовим рішенням, винесеним у порядку забезпечення позову чи вжиття запобіжних заходів, а також, крім випадків нестягнення виконавчого збору або витрат виконавчого провадження, нестягнення основної винагороди приватним виконавцем), повернення виконавчого документа до суду, який його видав, арешт, накладений на майно (кошти) боржника, знімається, відомості про боржника виключаються з Єдиного реєстру боржників, скасовуються інші вжиті виконавцем заходи щодо виконання рішення, а також проводяться інші необхідні дії у зв`язку із закінченням виконавчого провадження.

Згідно з ч. 3 ст. 40 Закону №1404-VIII у разі повернення виконавчого документа стягувачу з підстав, передбачених пунктами 1, 3, 4, 6 частини першої статті 37 цього Закону, закінчення виконавчого провадження з підстав, передбачених пунктами 1, 2, 4, 6, 9 (крім випадку, передбаченого частиною дев`ятою статті 27 цього Закону), 11, 14 і 15 частини першої статті 39 цього Закону, якщо виконавчий збір не стягнуто, державний виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня повернення виконавчого документа (закінчення виконавчого провадження) виносить постанову про стягнення виконавчого збору, яку виконує в порядку, встановленому цим Законом.

У позовній заяві позивач стверджує, що після повернення виконавчого листа №380/13616/21постановою виконавця від 28.12.2023 ВП №72634904 він не отримував постанови про відкриття виконавчого провадження за постановою про стягнення виконавчого збору від 06.09.2023 ВП №72634904 у розмірі 26 800,00.

Втім, суд зазначає, що, оскільки виконавчий документ стягувачу повернуто на підставі п. 9 ч. 1 ст. 37 Закону №1404-VIII, який не передбачено ч. 3 ст. 40 Закону №1404-VIII, підстави для відкриття виконавчого провадження з виконання постанови про стягнення виконавчого збору від 06.09.2023 ВП №72634904 у порядку, встановленому Законом №1404-VIII, відсутні.

В подальшому постановою старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Зубка Святослава Віталійовича від 05.02.2024 відкрито виконавче провадження №74030158 з виконання виконавчого листа №380/13616/21 від 18.07.2023.

Одночасно постановою від 05.02.2024 ВП №74030158 постановлено стягнути з Залізничного відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради виконавчий збір у розмірі 28 400,00 грн.

Позивач вважає, що відповідачем помилково зазначено у постанові про стягнення виконавчого збору від 05.02.2024 ВП №74030158 суму виконавчого збору 28 400,00 грн замість 26 800,00 грн.

При цьому покликається на ч. 6 ст. 27 Закону №1404-VIII та стверджує, що збір у виконавчому провадженні ВП №74030158 має бути стягнуто лише в частині, що не була стягнута під час попереднього виконання, а саме у сумі 26 800,00 грн.

Частиною 6 ст. 27 Закону №1404-VIII передбачено, що у разі наступних пред`явлень державному виконавцю до виконання виконавчого документа виконавчий збір стягується в частині, що не була стягнута під час попереднього виконання.

З аналізу наведеної норми випливає, що така регулює правовідносини, пов`язані з повторним пред`явленням виконавчого документа до примусового стягнення з метою недопущення подвійного стягнення виконавчого збору у випадку, якщо такий вже було частково стягнуто з боржника.

Втім, як стверджує сам позивач, під час первинного відкриття виконавчого провадження ВП №72634904 з виконання виконавчого листа №380/13616/21, виданого 18.07.2023, виконавчий збір стягнуто не було, відтак при повторному пред`явленні такий має бути стягнуто з боржника у повному розмірі.

У той же час, частина 3 ст. 27 Закону №1404-VІІІ прив`язує розмір виконавчого збору при примусовому виконанні рішення немайнового характеру до мінімального розміру заробітної плати (чотири мінімальних розміри заробітної плати з боржника юридичної особи).

Частиною 1 ст. 8 Закону України «Про Державний бюджет на 2024 рік» від 09.11.2023 №3461-ІХ установлено з 1 січня 2024 року мінімальну заробітну плату у місячному розмірі з 1 січня - 7100 гривень.

Відтак, зважаючи на відкриття виконавчого провадження №74030158 постановою від 05.02.2024, державним виконавцем правомірно визначено розмір виконавчого збору 28 400,00 грн (7100,00 грн х 4) у постанові про стягнення виконавчого збору від 05.02.2024 ВП №74030158.

З наведеного висновується, що при винесенні постанови про стягнення виконавчого збору від 05.02.2024 ВП №74030158 відповідач діяв у відповідності до вимог Закону №1404-VIII. Водночас вимоги позивача є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч. 2 ст. 2 КАС України).

Під час судового розгляду справи судом не встановлено ознак протиправності дій відповідача в контексті спірних правовідносин. Натомість, доводи позивача, зазначені у позовній заяві є безпідставними та ґрунтуються на неправильному тлумаченні норм чинного законодавства, а тому в задоволенні адміністративного позову слід відмовити в повному обсязі.

Відповідно до ст. 139 КАС України розподіл судового збору не здійснюється.

Керуючись ст. ст. 2, 8-10, 14, 72-77, 90, 139, 242-246, 255, 293, 295 КАС України, суд

в и р і ш и в :

у задоволенні позову Залізничного відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради до Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії, відмовити повністю.

Розподіл судового збору не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Залізничний відділ соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (79022, м. Львів, вул. Виговського, 34; код ЄДРПОУ 26094903).

Відповідач: Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (76018, с. Івано-Франківськ, вул. Грюндвальська, 11; код ЄДРПОУ 43316386).

СуддяСидор Наталія Теодозіївна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2024
Оприлюднено20.06.2024
Номер документу119813238
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —380/4647/24

Рішення від 17.06.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні