Ухвала
від 18.06.2024 по справі 480/3472/24
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі

18 червня 2024 року Справа № 480/3472/24

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Гелети С.М., перевіривши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Політичної партії "Сила Людей", третя особа - Охтирська міська територіальна виборча комісія Охтирського району Сумської області про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Політичної партії "Сила Людей" (вул. Хрещатик, будинок 7/11,Київ 1,01001), третя особа - Охтирська міська територіальна виборча комісія Охтирського району Сумської області (вул. Батюка 24, м. Охтирка, Сумська область, 42700), та, з урахуванням уточненої позовної заяви від 16.05.2024, просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Двадцятого Всеукраїнського З`їзду Політичної партії Сила Людей від 29.03.2024 про відкликання депутата Охтирської міської ради VII скликання ОСОБА_1 , обраного шляхом висування Сумської обласної організації політичної партії Сила Людей, за народною ініціативою.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 07.06.2024 уточнену позовну заяву від 16.05.2024 залишено без руху та надано час для усунення її недоліків, які, з урахування ухвали від 09.05.2024 про продовження строку для усунення недоліків позовної заяви, позивачем, в установлений строк, було усунуто.

Позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161 КАС України, підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства, підсудна Сумському окружному адміністративному суду, підстави для залишення її без руху, повернення або відмови у відкритті провадження відсутні.

Крім того, представник позивача просить суд здійснювати розгляд даної справи за правилами загального позовного провадження.

Суд відмовляє у задоволенні такого клопотання, з огляду на наступне.

Нормами частини першої статті 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Відповідно до положень частини другої зазначеної статті спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.

Згідно з вимогами статті 257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються не тільки справи незначної складності, а і будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Частиною 4 ст. 257 КАС України передбачено категорію спорів, які не можуть бути розглянуті судом за правилами спрощеного позовного провадження.

Категорії спорів, які в обов`язковому порядку повинні бути розглянуті за правилами загального позовного провадження також визначені ч. 4 ст. 12 КАС України.

У даному випадку, предмет спору не підпадає ні під категорію спорів, передбачених як ч. 4 ст. 12 КАС України, ні ч. 4 ст. 257 КАС України. Враховуючи вищевикладене, КАС України передбачає можливість розгляду справи в спрощеному позовному провадженні не тільки справ незначної складності, а і інших справ, за виключенням категорій, передбачених ч. 4 ст. 12 та ч. 4 ст. 257 КАС України.

Як зазначено в постанові Верховного Суду від 28.10.2021 № 580/3388/19 адміністративне провадження № К/9901/16552/20, який враховується судом при розгляді заявленого клопотання, за загальним правилом, будь-яка справа може розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження, окрім тих, які обов`язково повинні розглядатися за правилами загального позовного провадження (їх визначено частиною четвертою статті 12, частиною четвертою статті 257 КАС України).

Враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників справи, суд доходить до висновку про те, що дана справа не вимагає проведення підготовчого провадження для повного та всебічного встановлення її обставин. З матеріалів адміністративного позову та клопотання позивача судом не встановлено обставин, які б потребували розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Крім цього, суд зазначає, що передбачені п.п. 2, 3 ч. 3 ст. 44 КАС України права учасників справи не обмежуються при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін, оскільки, окрім іншого, сторони можуть висловлювати свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення, міркування щодо предмета спору, подавати клопотання тощо письмово.

Стосовно клопотання представника позивача про виклик та допит свідків, суд відмовляє в його задоволенні, виходячи з наступного.

Згідно ч.ч. 1,2 ст. 65 КАС України як свідок в адміністративній справі судом може бути викликана будь-яка особа, якій відомі обставини, що належить з`ясувати у справі. Свідок викликається в судове засідання з ініціативи суду або учасників справи. Учасник справи, заявляючи клопотання про виклик свідка, повинен зазначити його ім`я, місце проживання (перебування), роботи чи служби та обставини, щодо яких він може дати показання.

Суд зазначає, що під час відкриття провадження суд не убачає підстав необхідності щодо виклику свідків з огляду на заявлений предмет та підстав даного адміністративного позову, представником позивача у позовній заяві не зазначено, які саме пояснення можуть надати свідки, не надано доказів того, що дані особи мають відношення до спірного рішення.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні клопотання представника позивача про виклик та допит свідків.

Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Аналіз вищевказаних норм дає підстави вважати, що необхідною умовою залучення третіх осіб є той факт, що судове рішення у справі може вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки осіб, які не є стороною у справі.

Враховуючи те, що позивач був обраний депутатом Охтирської міської ради Охтирського району Сумської області VIII скликання від Сумської обласної організації політичної партії "Сила Людей", суд, з урахуванням ст. 49 КАС України, вважає за необхідне залучити в якості третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору Сумську обласну організацію політичної партії "Сила Людей".

Крім того, суд вважає за необхідне, у зв`язку із залучення третьої особи, зобов`язати ОСОБА_1 надати до суду докази виконання вимог ч. 11 ст. 171 КАС України, зокрема докази направлення третій особі - Сумської обласної організації політичної партії "Сила Людей" копії уточненого адміністративного позову з додатками не пізніше двох днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження.

Стосовно клопотання представника позивача про витребування доказів, суд частково задовольняє таке, з огляду на наступне.

Пунктом 4 ч. 2 ст.80 КАС України визначено, що у клопотанні про витребування доказів повинні бути зазначені заходи, яких особа, що подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів, та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу.

Суд зазначає, що представником позивача жодним чином на обґрунтовано клопотання про витребування доказів та не зазначено, які заходи самостійно вжив для отримання вищевказаних доказів, і відсутні докази, що позивачу відмовлено у наданні відповідних документів чи інформації. Крім того, суд зазначає, що представник позивача та позивач не позбавлені права самостійно надавати суду в установленому порядку відповідні докази для підтвердження своєї позиції в обґрунтування заявлених позовних вимог.

Також, суд зазначає, що представником позивача надано суду докази направляння копії уточненої позовної заяви на адресу відповідача - Політичній партії "Сила Людей" (номер поштового відправлення - 4270603100826), та третій особі - Охтирській міській територіальній виборчій комісія Охтирського району Сумської області (номер поштового відправлення - 4270603092513).

Додатково, суд звертає увагу, що п. 2 ст.18 КАС України передбачено, що позовні та інші заяви, скарги та інші визначені законом процесуальні документи, що подаються до суду і можуть бути предметом судового розгляду, в порядку їх надходження підлягають обов`язковій реєстрації в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в день надходження документів.

Особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в ЄСІТС, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Особи, які зареєстрували офіційні електронні адреси в ЄСІТС, подають процесуальні та інші документи, письмові та електронні докази, вчиняють інші процесуальні дії в електронній формі виключно за допомогою ЄСІСТ, з використанням власного електронного підпису, прирівняного до власноручного підпису відповідно до Закону України Про електронні довірчі послуги, якщо інше не визначено цим Кодексом.

Реєстрація в ЄСІТС не позбавляє права на подання документів до суду в паперовій формі у порядку, визначеному цим Кодексом.

Суд інформує, що з 05.10.2021 функціонують окремі підсистеми (модулі) ЄСІТС Електронний кабінет; Електронний суд; підсистема відеоконференцзв`язку та, що у зв`язку із запровадженням в України воєнного стану, режиму економії та недофінансуванням судів, можливості направляти повістки та судові рішення поштовим зв`язком вкрай обмежені.

Враховуючи наведене, суд рекомендує ОСОБА_1 зареєструватися у підсистемі Електронний суд.

Інструкція користувача Електронного суду розміщується на вебсторінці технічної підтримки користувачів ЄСІТС за вебадресою https://wiki.court.gov.ua.

Крім того, суд зазначає, що за приписами ч. 6 ст. 18 КАС України з 18.10.2023 адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, судові експерти, державні органи та органи місцевого самоврядування, суб`єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в добровільному порядку.

Відповідно до ч. 2 та п. 7 ч.5 ст. 44 КАС України передбачено обов`язок учасників справи неухильно виконувати процесуальні обов`язки, зокрема, визначено обов`язок учасників справи виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом.

Матеріали справи свідчать, що відповідачем - Політичною партією "Сила Людей" та третіми особами - Охтирською міською територіальною виборчою комісією Охтирського району Сумської області, Сумською обласною організацією політичної партії "Сила Людей" не виконано процесуальний обов`язок, передбачений ст. 18 КАС України та після 18.10.2023 не зареєстровано в обов`язковому порядку електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі.

Невиконання процесуального обов`язку відповідачем та третіми особами щодо обов`язкової реєстрації електронного кабінету в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі унеможливлюють направлення судом відповідачу та третім особам процесуальних документів у порядку, передбаченому КАС України, у редакції чинній після 18.10.2023.

Враховуючи зазначене, суд зазначає про обов`язок Політичної партії "Сила Людей", а також Охтирською міською територіальною виборчою комісією Охтирського району Сумської області та Сумською обласною організацією політичної партії "Сила Людей" виконати вимоги ст.18 КАС України, а саме зареєструвати електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі.

Керуючись ст.ст. 171, 248, 256, 257, 260, 262 КАС України, суд,

У Х В А Л И В:

1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі №480/3472/24 за позовом ОСОБА_1 до Політичної партії "Сила Людей", третя особа - Охтирська міська територіальна виборча комісія Охтирського району Сумської області про визнання протиправним та скасування рішення (Номер категорії справи 103030000).

2. Залучити в якості третьої особи Сумську обласну організацію політичної партії "Сила Людей" (вул. Благовіщенська, буд. 58, м. Тростянець, Сумська область, код ЄДРПОУ 40335165).

3. У задоволені клопотання представника позивача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження - відмовити.

Розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

4. У задоволенні клопотання представника позивача про виклик та допит в якості свідків депутатів Охтирської міської ради, які приймали участь 27.01.2022 у засіданні двадцять третьої сесії Охтирської міської ради VIII скликання - відмовити.

5. Встановити відповідачу 15-денний строк для подання заяви із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження та відзиву на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам ст. 162 КАС України, і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову та 15-денний строк для подання.

Попередити відповідача, що згідно з ч. 6 ст. 162 КАС України у разі неподання відзиву на позов у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішить справу за наявними матеріалами.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

6. Встановити третім особа 15-денний строк з дня отримання відповідної ухвали та адміністративного позову з додатками для надання пояснень по справі, які повинні бути надані суду із доказами направлення таких пояснень іншим учасникам провадження.

7. Клопотання представника позивача про витребування доказів - задовольнити частково.

Витребувати у Політичної партії "Сила Людей" в 15 денний строк з дня отримання даної ухвали:

- докази виконання відповідачем ОБОВ`ЯЗКУ з 18.10.2023 реєстрації електронного кабінету в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі відповідно до ст. 18 КАС України;

- копію протоколу Двадцятого Всеукраїнського з`їзду Політичної партії "Сила Людей" від 29.03.2024;

- копію повного тексту протоколу №9 Конференції Сумської обласної організації політичної партії "Сила Людей" від 05.02.2022 (з наявністю сторінок « 4» та « 5»);

- належним чином завірену копію статуту політичної партії "Сила людей";

- усі наявні документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Витребувати у Сумської обласної організації політичної партії "Сила Людей" в 15 денний строк з дня отримання даної ухвали:

- докази виконання відповідачем ОБОВ`ЯЗКУ з 18.10.2023 реєстрації електронного кабінету в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі відповідно до ст. 18 КАС України;

- належним чином завірену копію повного тексту протоколу №9 Конференції Сумської обласної організації політичної партії "Сила Людей" від 05.02.2022;

- належним чином завірену копію статуту політичної партії "Сила людей";

- копію протоколу Двадцятого Всеукраїнського з`їзду Політичної партії "Сила Людей" від 29.03.2024;

Витребувати в Охтирської міської територіальної виборчої комісії Охтирського району Сумської області протягом 5 днів з дня отримання даної ухвали докази виконання відповідачем ОБОВ`ЯЗКУ з 18.10.2023 реєстрації електронного кабінету в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі відповідно до ст. 18 КАС України.

Зобов`язати ОСОБА_1 надати до суду докази виконання вимог ч. 11 ст. 171 КАС України, зокрема докази направлення третій особі - Сумської обласної організації політичної партії "Сила Людей" копії уточненого адміністративного позову з додатками не пізніше двох днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження.

Рекомендувати ОСОБА_1 зареєструватися у підсистемі Електронний суд.

8. Позивач в порядку, встановленому ст. ст. 162-167 КАС України має право подати до суду відповідь на відзив, а відповідач - заперечення протягом п`яти днів з дня отримання відповідно відзиву/заперечення.

9. Роз`яснити сторонам, що інформацію у справі, що розглядається, можна отримати в мережі Інтернет на офіційному вебпорталі судової влади України на вебсторінці http://adm.su.court.gov.ua/sud1870/.

10. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя С.М. Гелета

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2024
Оприлюднено20.06.2024
Номер документу119814780
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них про статус депутатів місцевих рад

Судовий реєстр по справі —480/3472/24

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 27.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Рішення від 25.10.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 07.06.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні