ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 червня 2024 р. Справа № 440/16320/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Мінаєвої О.М.,
Суддів: Кононенко З.О. , Калиновського В.А. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 16.01.2024, головуючий суддя І інстанції: А.О. Чеснокова, м. Полтава, повний текст складено 16.01.24 та на додаткове рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 16.01.2024, головуючий суддя І інстанції: А.О. Чеснокова, м. Полтава, повний текст складено 16.01.2024, у справі №440/16320/23
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Світова нафтова корпорація"
до Головного управління ДПС у Полтавській області
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Світова нафтова корпорація" (далі по тексту - ТОВ "Світова нафтова корпорація", позивач) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Полтавській області, в якій просило суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 11.09.2023 р. №81770406, винесене за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на суму штрафу 281 334, 51 грн.;
- стягнути на користь ТОВ "Світова нафтова корпорація" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 4 220, 03 грн.;
- стягнути на користь ТОВ "Світова нафтова корпорація" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області судові витрати на надання правничої (правової) допомоги в розмірі 15 000 грн.
В обґрунтування заявлених вимог посилалося на протиправність оспорюваного податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області та невідповідність його вимогам чинного законодавства.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 06.11.2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/16320/23 за позовом ТОВ "Світова нафтова корпорація" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення. Розгляд справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 16.01.2024 року адміністративний позов ТОВ "Світова нафтова корпорація" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області №81770406 від 11 вересня 2023 року.
Стягнуто на користь ТОВ "Світова нафтова корпорація" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області витрати зі сплати судового збору у розмірі 4220 (чотири тисячі двісті двадцять) гривень 03 (три) копійки.
ТОВ "Світова нафтова корпорація" подало заяву про ухвалення додаткового судового рішення у справі за адміністративним позовом ТОВ "Світова нафтова корпорація" до Головного управління ДПС у Полтавській області визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення.
Додатковим рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 року заяву про ухвалення додаткового судового рішення у справі за адміністративним позовом ТОВ "Світова нафтова корпорація" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задоволено частково. Ухвалено у справі за адміністративним позовом ТОВ "Світова нафтова корпорація" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення додаткове рішення, яким стягнуто на користь ТОВ "Світова нафтова корпорація" судові витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 5000 (п`ять тисяч) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області. В іншій частині заяву про ухвалення додаткового судового рішення залишено без задоволення.
Головне управління ДПС у Полтавській області, не погодившись з рішенням суду першої інстанції та додатковим рішенням суду першої інстанції подало апеляційну скаргу, в якій просило суд апеляційної інстанції скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 16.01.2024 та додаткове рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 року у справі №440/16320/23 та винести нову постанову про відмову у задоволенні позовних вимог та заяви щодо розподілу судових витрат ТОВ "Світова нафтова корпорація" в повному обсязі.
В обґрунтування вимог скарги посилається на те, що під час вирішення даної справи, обставини, докази, доводи та обґрунтування відповідача, що не знайшли відображення у рішенні суду та не взяті судом до уваги при вирішенні справи, мали безпосереднє відношення до спірних правовідносин та повинні бути досліджені судом при вирішенні спору. Так, зазначає, що Закон України «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» ПК України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» №2876-ІХ від 12.01.2023 не містить прямої вказівки про надання зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період, до набрання ним чинності. Звертає увагу на наявність позиції Верховного Суду, зазначеної у постанові від 30.01.2024 у справі 280/4484/23, щодо застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказує, що оскільки податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється такс порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/ розрахунок коригування складена (ий) в період дії мораторію, а зареєстрована (ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати. Зазначає, що розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом №2876-ІХ) є неможливим. Відтак зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-ІХ або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року). Вважає, що висновки акту перевірки від 10.08.2023 №8083/16-31-04-06-03/41970175 про результати камеральної перевірки ТОВ «Світова нафтова корпорація» відповідають вимогам чинного законодавства України, а податкове повідомлення - рішення від 11.09.2023 № 81770406 є правомірним.
ТОВ "Світова нафтова корпорація" скористалося правом на подання відзиву на апеляційну скаргу, в якому посилаючись на те, що відповідач не спростовував висновків суду першої інстанції та не обґрунтував порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення норм матеріального та процесуального права, тобто останнім не наведено підстав для скасування рішення суду першої інстанції та додаткового рішення суду першої інстанції, просило суд апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Полтавській області залишити без задоволення, а рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 16.01.2024 року та додаткове рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 року у справі №440/16320/23 залишити без змін.
На підставі положень п.3 ч.1 ст.311 КАС України дана справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Розглянувши матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглянувши судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги у відповідності до ч.1 ст.308 КАС України, дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ "Світова нафтова корпорація" є юридичною особою приватного права, яка здійснює свою господарську діяльність, зокрема у сфері торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Позивач є платником ПДВ.
На підставі статей 75, 76 глави 8 розділу ІІ ПК України контролюючим органом проведено камеральну перевірку ТОВ "Світова нафтова корпорація" щодо дотримання термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в ЄРПН.
За результатами проведеного заходу контролю відповідачем складений акт № 8083/16-31-04-06-03/41970175 від 10 серпня 2023 року, в якому зафіксовано допущені платником податків порушення, а саме: порушення передбачених пунктом 201.10 статті 201 ПК України термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування на загальну суму ПДВ 703336,29 грн. за період формування лютий-квітень 2022 року.
За наслідками розгляду контролюючим органом заперечень щодо акта перевірки №8083/16-31-04-06-03/41970175 від 10 серпня 2023 року Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області ухвалено рішення про залишення висновків акта без змін, а заперечення - без задоволення.
На підставі зазначеного акта контролюючим органом винесене податкове повідомлення-рішення форми "Н" №81770406 від 11 вересня 2023 року, яким до платника застосовано штраф у розмірі 281334,51 грн.
Зазначене податкове повідомлення-рішення оскаржувалось позивачем в адміністративному порядку.
Позивач, вважаючи протиправним та таким, що підлягає скасуванню податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 11.09.2023 р. №81770406, винесене за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на суму штрафу 281 334, 51 грн., звернувся до суду першої інстанції з позовною заявою.
Приймаючи рішення про задоволення адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що за наслідками судового розгляду даної справи оспорюване податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 11.09.2023 р. №81770406 необхідно визнати протиправним та скасувати його. Також, суд стягнув на користь ТОВ "Світова нафтова корпорація" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області витрати зі сплати судового збору у розмірі 4220 (чотири тисячі двісті двадцять) гривень 03 (три) копійки. Окрім того, приймаючи додаткове рішення, яким частково задовольнив заяву про ухвалення додаткового судового рішення у справі за адміністративним позовом ТОВ "Світова нафтова корпорація" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, суд першої інстанції вважав за можливе стягнути на користь позивача судові витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 5000,00 грн. з відповідача.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам апеляційної скарги, а також виходячи з меж апеляційного перегляду справи, визначених ст.308 КАС України, колегія суддів виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом (п. 201.10 ст. 201 ПК України).
З урахуванням викладеного, в період існування спірних правовідносин ПК України передбачений обов`язок платників податку на додану вартість забезпечити своєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Отже, на платника податків покладено обов`язок реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Колегія суддів зазначає, що аналіз наведеної норми ПК України дає підстави для висновку, що податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної є вчиненим із моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної, передбаченої пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Строк затримки реєстрації має правове значення для визначення розміру штрафної санкції, а не для його кваліфікації.
З матеріалів справи встановлено, що контролюючим органом проведено камеральну перевірку ТОВ "Світова нафтова корпорація" щодо дотримання термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в ЄРПН.
За результатами проведеного заходу контролю відповідачем складений акт № 8083/16-31-04-06-03/41970175 від 10 серпня 2023 року.
Згідно акту камеральної перевірки від 10.08.2023 №8083/16-31-04-06-03/41970175 ТОВ "Світова нафтова корпорація" встановлено, що платником в ЄРПН зареєстровано 28 податкових накладних з періодом виписки лютий, березень, квітень 2022 року на загальну суму ПДВ 703336,29 грн. з порушенням термінів реєстрації, передбачених п.п.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, за що відповідальність передбачена п.120-1.1 ст.120-1 ПК України.
Згідно розрахунку фінансових (штрафних) санкцій за результатами камеральної перевірки даних у системі електронного адміністрування податку на додану вартість ТОВ "Світова нафтова корпорація" визначено суму штрафних санкцій за порушення термінів реєстрації податкових накладних в установлені законодавством строки: 703 336, 29 (28ПН) х 40% =281 334, 51 грн.
В контексті наведеного вище, колегія суддів зазначає наступне.
18 березня 2020 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до ПК України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) від 17 березня 2020 року №533- IX (далі по тексту - Закон №533-IX).
Згідно з пояснювальною запискою до законопроєкту Закону від 17 березня 2020 року № 533-ІХ він розроблений з метою запровадження податкових та неподаткових пільг, пов`язаних зі строком сплати податків, нарахуванням заробітної плати за дні вимушеного простою, термінами подачі податкових декларацій, термінами проведення перевірок, нарахування штрафних санкцій та пені тощо. Законопроєкт направлений на захист як малого, так і великого бізнесу від негативних наслідків, у зв`язку з невикористанням економічного потенціалу.
Закон від 17 березня 2020 року №533-ІХ підрозділ 10 розділу XX Перехідні положення доповнив ПК України пунктом 52-1 такого змісту:
"За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року, штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах, що застосовуються на загальних підставах; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати. Протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню".
В подальшому, у зв`язку із набранням чинності Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) від 30 березня 2020 року №540-IX та Закону України від 13 травня 2020 року № 591-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) пункт 52-1 Перехідних положень ПК України викладений у наступній редакції:
"За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:
порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;
відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
порушення вимог законодавства в частині:
обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;
обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;
здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;
порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню".
Отже, пункт 52-1 Перехідних положень ПК України містив чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчинені відповідні порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Законодавець шляхом внесення змін до ПК України запровадив мораторій на застосування штрафних санкцій, у тому числі за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН у відповідний період.
Необхідно зазначити, що карантин Кабінет Міністрів України установив на підставі постанови від 11 березня 2020 року № 211 з 12 березня 2020 року.
Постановою від 27 червня 2023 року №651 Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 Кабінет Міністрів України відмінив з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Разом з тим, до завершення карантину Указом Президента України Про введення воєнного стану в Україні №64/2022 від 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України Про продовження строку дії воєнного стану в Україні продовжувався та станом на даний час триває.
З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану від 3 березня 2022 року № 2118-IX, який набрав чинності 7 березня 2022 року (далі - Закон № 2118-IX).
Цим Законом (набрав чинності 7 березня 2022) підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України доповнений абзацом першим пункту 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.
Крім того, Законом №2118-IX підрозділ 10 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнений і підпунктами 69.1 та 69.9 пункту 69 такого змісту:
- у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні;
- для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
З огляду на прийняття Закону України № 2142-IX від 24 березня 2022 року "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану" у підпункті 69.1 слова трьох місяців замінені словами шести місяців.
У подальшому Верховна Рада України прийняла Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" від 12 травня 2022 року №2260-IX (далі по тексту - Закон № 2260-IX), який набрав чинності 27 травня 2022 року.
У зв`язку із набранням чинності 27 травня 2022 року Закону № 2260-IX підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України викладено у такій редакції:
У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відтак, з набранням чинності Законом № 2260-IX передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.
Закон №2260-IX підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнив положеннями, відповідно до яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Отже, з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України.
Законом №2260-IX було внесено зміни й до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України.
Відповідно до нової редакції цієї норми для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.
З 27 травня 2022 року пункт 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнений підпунктом 69.1-1.
Згідно з новими положеннями цього підпункту платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX (набрав чинності 03 січня 2023 року) підпункт 69.1 викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців третього п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо:
реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;
реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.
Відтак, платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року.
Оскільки податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.
В той же час, як зазначено вище, пунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України (з урахуванням змін, внесених Законом № 2836-IX) установлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.
Отже, якщо податкові накладні/розрахунки коригування складені платником в період з 01 лютого по 31 травня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строку після 15 липня 2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
В період дії воєнного стану правовідносини щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН регулюються нормами ПК України з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення цього кодексу.
При цьому відповідний Закон від 12 травня 2022 року №2260-ІХ був опублікований 26 травня 2022 року в умовах воєнного стану, обмеженого часу роботи електронних сервісів податкових органів та за відсутності завчасного попереднього роз`яснення змісту та наслідків прийняття цього законодавчого акта для платників податків, які були впевнені, що захищені карантинними та воєнними мораторіями на застосування штрафних санкцій.
Як слідує з системного аналізу норм ПК України, фактично з 27 травня 2022 року платники податків, які не зареєстрували в ЄРПН податкові накладні, складені з 1 лютого 2022 року до травня 2022 року, отримали додатковий час для їх реєстрації в ЄРПН без застосування штрафних санкцій до 15 липня 2022 року, тобто близько 1,5 місяці.
Умови юридичної відповідальності визначаються характером діяння, за яке така відповідальність установлюється. Відмінність у заходах відповідальності не може зумовлюватися випадковими чинниками, зокрема, недосконалістю законодавчої техніки, коли однакові за характером діяння мають різні умови покарання за них.
За подібних обставин, принцип верховенства права та заборона на дискримінацію платників податків, передбачена підпунктом 4.1.2 пункту 4.1 статті 4 ПК України, вимагають застосування однакових умов притягнення до відповідальності за несвоєчасну реєстрацію всіх податкових накладних, на які до 27 травня 2022 року поширювалася дія мораторію - як ковідного, так і воєнного.
Зважаючи на викладене, визначальним критерієм, який має братися до уваги при вирішенні питання про відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних після скасування з 27 травня 2022 року дії мораторіїв, є можливість виконання платником своїх зобов`язань.
При цьому всі платники повинні мати однакові умови, за яких вони можуть уникнути відповідальності шляхом реєстрації податкових накладних у відповідний перехідний період - до 15 липня 2022 року.
Наведене вище з зазначених судом апеляційної інстанції питань узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 16.04.2024 року у справі №460/21543/23.
Надаючи правову оцінку питанню застосування штрафних санкцій, передбачених п.90 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України, колегія суддів зазначає наступне.
Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX Про внесення змін до розділу XX Прикінцеві положення ПК України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування (набрав чинності 08 лютого 2023 року) підрозділ 2 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.
Відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Колегія суддів зазначає, що Конституційний Суд України у рішенні від 13 травня 1997 року №1-зп/1997 зазначив, що стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.
Закон №2876-IX не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.
Наведене вище узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 02.04.2024 року у справі №520/18349/23.
Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.
А тому розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим.
Відтак зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).
Наведені вище висновки суду апеляційної інстанції узгоджуються з правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 11.04.2024 року у справі №380/14133/23.
Аналізуючи матеріали даної справи, колегія суддів погоджується з висновками податкового органу, викладеними в акті камеральної перевірки від 10.08.2023 №8083/16-31-04-06-03/41970175 ТОВ "Світова нафтова корпорація" про те, що платником податку на додану вартість в ЄРПН зареєстровано 28 податкових накладних з періодом виписки лютий, березень, квітень 2022 року на загальну суму ПДВ 703336,29 грн. з порушенням термінів реєстрації, передбачених п.п.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, а саме згідно додатку №1 до вказаного акту, граничний термін реєстрації 15.07.2022, а порушення терміну (кількість днів) реєстрації склало 73, 74, 75, 76, 77, 81, 83, 89, 90 днів, за що відповідальність передбачена п.120-1.1 ст.120-1 ПК України.
Податковим органом було визначено суму штрафних санкцій за порушення позивачем термінів реєстрації податкових накладних в установлені законодавством строки: 703 336, 29 (28ПН) х 40% =281 334, 51 грн.
При цьому, з матеріалів даної справи вбачається, що від позивача не надходило до податкового органу відповідних заяв про відсутність можливості виконання своїх податкових обов`язків разом з вичерпним переліком документів, що підтверджують таку неможливість.
На підставі вищезазначеного акта контролюючим органом було винесене оспорюване податкове повідомлення-рішення форми "Н" №81770406 від 11 вересня 2023 року до платника застосовано штраф у розмірі 281 334, 51 грн.
Щодо посилання в апеляційній скарзі на правові позиції Верховного Суду, викладені в постановах від 10.02.2021 у справі №380/671/20, від 10.12.2021 у справі №420/10367/20, то колегія суддів не приймає до уваги, оскільки в даному випадку, в силу вимог ч.5 ст.242 КАС України, обов`язковому врахуванню підлягають правові позиції Верховного Суду, викладені в його постановах у справах в подібних з даною справою правовідносинах, на які міститься посилання вище.
З урахуванням вже згаданої вище норми ч.5 ст.242 КАС України, колегія суддів не приймає до уваги посилання позивача, викладені у відзиві на апеляційну скаргу, на правові позиції апеляційних адміністративних судів у певних справах (Шостий апеляційний адміністративний суд у справі №320/11934/22, Другий апеляційний адміністративний суд у справі №520/3807/23).
Частиною 2 ст.77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
В даному випадку, відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, було доведено (доказано) правомірність оспорюваного рішення, що є предметом оскарження у даній справі.
Посилання суду першої інстанції про те, що застосування штрафних санкцій за несвоєчасність подання на реєстрацію податкових накладних в умовах правової невизначеності покладає на позивача додатковий надмірний тягар, який, в умовах діючого на території України воєнного стану є неприпустимим, колегія суддів відхиляє, оскільки вони не узгоджуються із наведеними вище висновками суду апеляційної інстанції.
Відтак, висновки суду першої інстанції, а також доводи позивача, викладені ним у відзиві на апеляційну скаргу щодо протиправності оспорюваного податкового повідомлення-рішення, а відтак наявності правових підстав для визнання його протиправним та скасування, є помилковими.
Підсумовуючи наведене вище, колегія суддів приходить до висновку щодо безпідставності та необґрунтованості заявлених ТОВ "Світова нафтова корпорація" позовних вимог до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Щодо посилання позивача на правові позиції Європейського суду з прав людини, викладені в його рішеннях у певних справах, то колегія суддів їх враховує, проте зазначає, що дане судове рішення (постанова) не суперечить їм.
Згідно зі ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
За приписами п.2 ч.1 ст.315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню.
Враховуючи вищенаведене, колегія суддів вважає, внаслідок неправильного застосування судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення даної справи, апеляційна скарга Головного управління ДПС у Полтавській області підлягає задоволенню, а оскаржуване рішення суду першої інстанції скасуванню, з прийняттям постанови про відмову у задоволенні адміністративного позову ТОВ "Світова нафтова корпорація" до Головного управління ДПС у Полтавській області визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення.
Надаючи правову оцінку додатковому судовому рішенню суду першої інстанції, яке також є предметом апеляційного оскарження у даній справі, колегія суддів зазначає наступне.
Так, додатковим рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 року у справі №440/16320/23 заяву про ухвалення додаткового судового рішення у справі за адміністративним позовом ТОВ "Світова нафтова корпорація" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задоволено частково. Ухвалено у справі за адміністративним позовом ТОВ "Світова нафтова корпорація" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення додаткове рішення, яким стягнуто на користь ТОВ "Світова нафтова корпорація" судові витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 5000 (п`ять тисяч) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області. В іншій частині заяву про ухвалення додаткового судового рішення залишено без задоволення.
Між тим, як вже зазначалося вище, за наслідками апеляційного перегляду рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 16.01.2024 року у даній справі останнє підлягає скасуванню, а у задоволенні адміністративного позову ТОВ "Світова нафтова корпорація" до Головного управління ДПС у Полтавській області визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення належить відмовити.
Враховуючи, що додаткове рішення суду першої інстанції є невід`ємною частиною основного рішення, прийнятого за результатом розгляду адміністративного позову ТОВ "Світова нафтова корпорація" до Головного управління ДПС у Полтавській області визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, додаткове рішення також підлягає скасуванню.
Таким чином, оскаржуване додаткове рішення необхідно скасувати, прийнявши постанову, якою відмовити у задоволенні заяви ТОВ "Світова нафтова корпорація" про ухвалення додаткового судового рішення у справі за адміністративним позовом ТОВ "Світова нафтова корпорація" до Головного управління ДПС у Полтавській області визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення.
Враховуючи приписи ст.139 КАС України, відсутні правові підстави для вирішення клопотання позивача, заявлене у відзиві на апеляційну скаргу, про розподіл судових витрат.
Керуючись ст. ст. 132, 134, 139, 311, 315, 317, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Полтавській області задовольнити.
Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 16.01.2024 у справі №440/16320/23 скасувати.
Прийняти постанову, якою у задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Світова нафтова корпорація" до Головного управління ДПС у Полтавській області визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити.
Додаткове рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 16.01.2024 у справі №440/16320/23 скасувати.
Прийняти постанову, якою у задоволенні заяви товариства з обмеженою відповідальністю "Світова нафтова корпорація" про ухвалення додаткового судового рішення у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Світова нафтова корпорація" до Головного управління ДПС у Полтавській області визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення відмовити.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.
Головуючий суддя О.М. Мінаєва Судді З.О. Кононенко В.А. Калиновський
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2024 |
Оприлюднено | 20.06.2024 |
Номер документу | 119816475 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Мінаєва О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні