Постанова
від 26.11.2007 по справі ас 17/534-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС 17/534-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ   СУД   СУМСЬКОЇ  ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.11.07           Справа №АС 17/534-07.

За позовом: Комунального підприємства «Аптека №1»    до відповідача: Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області

     про  визнання нечинним рішення

     Суддя Коваленко О.В.

Представники:

Від позивача      Горайчук В.М., Олексич А.Д.

Від відповідача  Богатиренко С.І.

У засіданні брали участь:

Секретар судового засідання Котенко Н.М.

СУТЬ СПОРУ: Позивач просить визнати нечинним рішення №44 від 01.10.2007 р. Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області «Про застосування  економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін» в сумі 1085 грн. 70 коп.

Відповідач в письмовому відзиві проти задоволення позовних вимог заперечував, вважає, що рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області від 01.10.2007 р. №44 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін до позивача прийнято у повній відповідності до вимог чинного законодавства, і підстави для його скасування відсутні.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення повноважних представників сторін, суд  встановив:

Відповідно до довідки  головного управління статистики в Сумській області №1086 від 25.06.2004 року з ЄДРПОУ  Комунальне підприємство «Аптека №1» здійснює наступні види діяльності: роздрібна торгівля фармацевтичними товарами; оптова торгівля фармацевтичними товарами; виробництво фармацевтичних препаратів; роздрібна торгівля парфумерією та косметичними товарами; інші види роздрібної торгівлі продовольчими товарами у спеціалізованих магазинах; роздрібна торгівля медичними й ортопедичними виробами.

З 11.09.2007 р. по 14.09.2007 р. Державною інспекцією з контролю за цінами в Сумській області проведено перевірку додержання державної дисципліни цін на лікарські засоби, вироби медичного призначення вітчизняного та імпортного виробництва та на дитяче харчування згідно розпоряджень голови ОДА №565 від 01.11.2006 р., №259 від 19.07.2002 р. в комунальному підприємстві «Аптека №1» (далі за текстом  «Підприємство»).

За результатами перевірки відповідачем було складено акт №219 від 14.09.2007 року, в якому встановлено, що підприємство за рахунок реалізації лікарських засобів, що входять до переліку, затвердженого згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.1996 р. №1071, на які встановлено державне регулювання згідно постанови КМУ від 20.06.2007 р. №835, за завищеними роздрібними цінами за період 20.06.2007 р. по 05.09.2007 р. отримало додаткову виручку на суму 361 грн. 10 коп. Крім того, за рахунок реалізації дитячого харчування вітчизняного виробництва, на яке встановлене державне регулювання, за завищеними роздрібними цінами з застосуванням завищеного рівня торговельної надбавки підприємство за період 03.01.2007 р. по 26.01.2007 р. отримало додаткову виручку на суму 00 грн. 80 коп. Загальна сума додаткової виручки, одержаної КП «Аптека №1» за рахунок реалізації за завищеними роздрібними цінами з застосуванням завищеного рівня торговельної надбавки становить 361 грн. 90 коп.

Згідно ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» 01.10.2007 р. відповідачем було прийнято рішення №44 «Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін», відповідно до якого з КП «Аптека №1» стягнуто в дохід державного бюджету м. Суми 361 грн. 90 коп., а також штраф в розмірі 723 грн. 80 коп.

Згідно п. 2.2. Статуту КП «Аптека №1» обслуговує: станцію швидкої допомоги в належній кількості в лікарських препаратах та засобах, на підставі укладених договорів; наркотичними засобами забезпечує: поліклініку УСБУ, поліклініку УВД, 3-ю міську поліклініку та перше педіатричне відділення першої дитячої міської лікарні.

Частиною 1 ст. 632 ЦК України встановлено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін.

Частиною 2 цієї ж статті передбачено, що зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.               

З договорів на постачання лікарських засобів і виробів медичного призначення та на постачання наркотичних засобів та психотропних препаратів, які містяться в матеріалах справи, вбачається, що зміни і доповнення до цього договору дійсні, якщо вони оформлені у письмовій формі і підписані з обох сторін.

Крім того, в матеріалах справи відсутні пропозиції або додаткові угоди щодо зміни ціни укладених раніше договорів.

В спірному рішенні відповідач зазначив, що позивач порушив вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 20.06.2007 р. №835 «Про реалізацію ст. 119 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», розпорядження голови Сумської облдержадміністрації №259 від 19.07.2002 р. «Про регулювання цін на продукти дитячого харчування».

Статтею 119 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік»  встановлено обов‘язок Кабінету Міністрів України затвердити перелік та граничні рівні цін на лікарські засоби, медичне обладнання та інші вироби медичного призначення, які закуповуються за бюджетні кошти.

Постановою Кабінету Міністрів України №835 від 20.06.2007 р. «Про реалізацію статті 119 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» установлено, що за рахунок бюджетних коштів у 2007 році закуповуються за граничним рівнем цін, що не перевищує встановлену виробником оптову ціну (митну вартість) з урахуванням знижок більш як на 10 відсотків: лікарські засоби, включені до переліку лікарських засобів вітчизняного та іноземного виробництва, які можуть закуповувати заклади і установи охорони здоров‘я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів, затвердженого згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.1996 р. №1071 «Про порядок закупівлі лікарських засобів закладами та установами охорони здоров‘я, що фінансуються з бюджету»; медичне обладнання та інші вироби медичного призначення, включені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення.

Стаття 119 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» не є нормою прямої дії та її застосування можливе лише з моменту набрання чинності Постановою Кабінету Міністрів України від 20.06.2007 р. №835 «Про реалізацію статті 119 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік».

Відповідно до ч.1 ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків і на умовах, встановлених договором або законом.

Таким чином, суд дійшов до висновку про те, що норми ст. 119 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», а також Постанови Кабінету Міністрів України від 20.06.2007 р. №835 зворотної сили не мають та в них немає вказівки на необхідність приведення у відповідність з ними договорів, укладених раніше, а тому договори про закупівлі лікарських засобів за бюджетні кошти, укладені раніше, повинні виконуватись без внесення змін.

Згідно ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна  сторона  повинна  довести  ті  обставини,  на  яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, але відповідач, з урахуванням всіх обставин справи, не подав суду належних доказів, які б об'єктивно, і у визначеному законом порядку, підтвердили його позицію.

Таким чином, суд дійшов до висновку про те, що вимоги позивача є обґрунтованими і підлягають задоволенню, а рішення №44 від 01.10.2007 р. Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області «Про застосування  економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін» в сумі 1085 грн. 70 коп. підлягає визнанню нечинним.

Відповідно до ст. ст. 87, 94, 98 КАС України судові витрати по справі в розмірі 3 грн. 40 коп. необхідно стягнути з державного бюджету на користь позивача.

Керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Визнати нечинним рішення №44 від 01.10.2007 р. Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області «Про застосування  економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін» в сумі 1085 грн. 70 коп.

3.          Стягнути з державного бюджету м. Суми (р/р 31112095700002 в УДК в Сумській області, МФО 837013, код ЗКПО 23636315, код 22090200, символ 095) на користь Комунального підприємства «Аптека №1» (40030, м. Суми, вул. Набережна р. Стрілки, 50, код 23821716) 3 грн. 40 коп. витрат по сплаті державного мита

Заява про апеляційне оскарження постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                        О.В. КОВАЛЕНКО

 

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення26.11.2007
Оприлюднено14.12.2007
Номер документу1198282
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас 17/534-07

Постанова від 26.11.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Коваленко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні