Постанова
від 14.11.2007 по справі 8/474-ап-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

8/474-АП-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

"14" листопада 2007 р.                                                           Справа № 8/474-АП-07

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Хом'якової В.В. при секретарі Зибцевій А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу  

за позовом Державної податкової інспекції у м.Херсоні

до приватного підприємства товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонелектро"

третя особа: Парішкура Олена Євгеніївна

про визнання недійсними установчих та реєстраційних документів ПП ТзОВ "Херсонелектро" з моменту перереєстрації на гр-ку Парішкуру О.Є., визнання недійсними первинних та фінансово-господарських документів підприємства з моменту  перереєстрації на гр-ку Парішкуру О.Є., припинення приватного підприємства товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонелектро".

за участю представників сторін:

від  позивача - заст. нач. юр. відділу Лазарчук Р.О., дов. №11341/9/10-105 від 19.10.07.

від  відповідача - не прибув

від третьої особи - не прибув.

          Позивач у позовній заяві просить: визнати недійсними установчі та реєстраційні документи  ТзОВ "Херсонелектро" з моменту перереєстрації на гр-ку Парішкуру О.Є., визнання недійсними первинних та фінансово-господарських документів підприємства з моменту  перереєстрації на гр-ку Парішкуру О.Є., припинення  ТзОВ "Херсонелектро".

                Виходячи з положень пунктів 1, 7, 9 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання (делегованих повноважень, є справою адміністративної юрисдикції (адміністративною справою). У контексті зазначених норм Кодексу, справою адміністративної юрисдикції, яку може бути передано на вирішення адміністративного суду, є спір, що виник між суб'єктами суспільних відносин стосовно їх прав і обов'язків у правовідносинах, в яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений здійснювати управлінські чи контрольні функції щодо іншого (інших) суб'єктів, а ці суб'єкти, відповідно, зобов'язані виконувати вимоги та приписи такого суб'єкта владних повноважень.

            За змістом ст. ст. 2, 4, 10, 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції є органами виконавчої влади, які здійснюють контроль за своєчасністю,  достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), застосовують до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягують до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені  у  випадках,  порядку  та розмірах,  встановлених законами України, контролюють своєчасність подання  платниками  податків бухгалтерських   звітів   і   балансів,   податкових   декларацій, розрахунків  та   інших   документів,  пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів, подають  до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход  держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення  заборгованості  перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна, звертаються у передбачених законом випадках до судових органів з позовом про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

        Аналіз суб'єктного складу та характеру правовідносин свідчить, що дана справа є справою адміністративної юрисдикції, а в розумінні пункту 7 статті 3 КАС України ДПІ у м. Херсоні є суб'єктом владних повноважень.

    Вирішення спору за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом, відповідно до пункту 4 ч. 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України віднесено до компетенції адміністративного суду.

     Відповідно до абзаців 1, 2, 4 пункту 6 розділу VІІ “Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

           В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на положення ст.ст. 49, 55- 57, 238, 247 Господарського кодексу України, ст. 87, 91 Цивільного кодексу України, п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні". Позивач стверджує, що з моменту перереєстрації підприємства на гр. Парішкуру О.Є., остання  до ведення фінансово-господарської діяльності  ТзОВ "Херсонелектро" ніякого відношення не мала. Реєстрацію  ТзОВ "Херсонелектро" на своє ім'я гр. Парішкура О.Є. пояснює тим, що вона погодилась на пропозицію знайомого адвоката Балон І.Д.  зареєструвати на своє ім'я декілька  підприємств за незначну винагороду. На думку позивача, управління  ТзОВ "Херсонелектро" було покладено на невстановлену податковою інспекцією особу, яка не має до вказаного підприємства ніякого відношення, оскільки печатки та документи цього підприємства гр. Парішкура О. Є., зазначена в установчих документах як керівник, не отримувала, а діяльність підприємством здійснюється невідомими особами, що може свідчити про протиправний характер діяльності та дає підстави вважати  ТзОВ "Херсонелектро" таким, що має ознаки фіктивності. Позивач зазначає, що особи, які фактично проводять псевдодіяльність за допомогою зареєстрованого на підставну особу підприємства, намагаються ухилитися від відповідальності у разі виявлення факту "відмивання" доходів, отриманих нелегальним шляхом або ухилення від сплати податків. У зв'язку з цим, в позові ставиться вимога про визнання недійсними установчих та реєстраційних документів  ТзОВ "Херсонелектро" з моменту реєстрації на ім'я Парішкури О. Є. та скасування (припинення) державної реєстрації цього підприємства.

          Представник позивача на засіданні суду надав усні пояснення, відповідно до яких підтримав вимоги, викладені у позовній заяві.

          В судове засідання представник відповідача та гр. Парішкури О. Є. залученої судом у якості третьої особи на стороні відповідача не прибули, письмового відзиву на позовну заяву не надали, хоч були належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи. Суд вважає, що неявка представників відповідача та третьої особи  не перешкоджає розгляду справи по суті.

          Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, суд -

в с т а н о в и в :

          Товариство з обмеженою відповідальністю "Херсонелектро" було зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Херсонської міської ради 09.11.1994р., йому присвоєно код 22740453, юридична адреса м. Херсон, вул. Карла Маркса, будинок 10. Згідно установчого договору від 31.12.94р. першими засновниками та власниками товариства були  громадяни Гірін Владлен Наумович та Кравцов Володимир Борисович. Протоколом загальних зборів учасників  ТзОВ "Херсонелектро" від 10.09.1998р. № 4 до учасників товариства введено Дедюхіну Надію Іванівну. Протоколом зборів від 20.05.2002р. з посади директора знято гр. Гіріна В. М. та призначено Суслова В. В. 20.05.03р. протоколом зборів учасників товариства знято з посади директора гр. Суслова В. В. та призначено на цю посаду гр. Беленця Ю. В. З 23.03.04р. протоколом № 5 загальних зборів засновників внесено зміни у засновницький склад та установчі документи, а саме: зі складу засновників виведено гр. Кравцова В. Б.; в установчі документи  ТзОВ "Херсонелектро" внесено необхідні зміни та доповнення, а статут товариства викладено у новій редакції. З 30 червня 2004 року місцезнаходженням  ТзОВ "Херсонелектро" є юридична адреса: м. Херсон, вул. Декабристів 16. 25.03.05 директором товариства призначено Петрова В.П.

          Суду надано протокол загальних зборів учасників ТОВ "Хесонелектро" від 12.04.06 , на яких було виведено з учасників товариства гр-н Біленця Ю.В. та Дедюхіну Н.І. та введено в коло учасників гр-н Парішкуру О.С. та Щесняк Д.В., директором товариство призначено Щесняк Д.В., затверджено нову редакцію Статуту товариства, змінена юридична адреса на м. Херсон. пр. Сенявіна, 27. 03.05.06 Щесняк Д.В. зареєстрував зміни  до установчих документів у Держреєстратора.

       Суду надано протокол від 21.08.2007 допита свідка громадянки Парішкури Олени Євгеніївни, 1972 року народження, яка мешкає у м. Харкові, тимчасово не працює, з якого  вбачається, що  за пропозицією своєї  знайомої Балон Т. та її чоловіка адвоката Балон І.Д. стала засновником та посадовою особою декількох підприємств, точний перелік не пам'ятає, підписувала у нотаріуса установчі документи, довіреності, акти прийому-передачі документів, документи бухгалтерського та податкового обліку, хоч фактично не отримала ці документи та печатку. Після оформлення документів ніякої підприємницької діяльності не вела, звіти до податкової інспекції не здавала, одержала винагороду за участь в реєстрації документів в розмірі 200 грн.

          Матеріали, надані податковою інспекцією, свідчать про те, що гр-н Щесняк Д.В. зареєстрований за адресою м. Керч, Індустріальне шосе, 7 к. 1 кв. 20., фактично мешкає та працює в м. Харків. За інформацією  товариства з обмеженою відповідальністю  "Ватерпас прінт" (м. Харків) гр-н Щесняк Денис Вікторович працював на посаді менеджера товариства з  01.03.07 по 10.05.07. Щесняк Д.В. є засновником  інших підприємств - ТОВ "ТД ЭМСС" м. Краматорськ, ТОВ "Тондо МК" Миколаївська область. Від надання пояснень гр-н Щесняк Д.В. відмовився.

       За відомостями податкової інспекції протягом  2006 року підприємством сплачено 29398 грн. різних податків, за 2007 рр. податки не сплачувались, з 09 лютого 2007 року підприємство не надає податкової звітності до податкової інспекції.           

          Відповідно до ст. 55 ГК України, суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючі господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. Згідно ст. 56 ГК України, суб'єкт господарювання може бути утворений за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу, а у випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших органів, організацій і громадян шляхом заснування нового, реорганізації (злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення) діючого (діючих) суб'єкта господарювання з додержанням вимог законодавства. Установчими документами суб'єкта господарювання, згідно ст. 57 цього Кодексу, є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання. В установчих документах повинні бути зазначені найменування та місцезнаходження суб'єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень порядок формування майна, розподілу прибутку та збитків, умови його реорганізації та ліквідації. Аналогічні вимоги передбачені статтею 87 Цивільного кодексу України передбачено, що для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження.

          Ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»передбачено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально посвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію або документ, що підтверджує внесення плати за публікацію у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.  У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається або копія рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників), завірена в установленому порядку, або нотаріально посвідчена копія заяви фізичної особи про вихід зі складу засновників (учасників), або нотаріально посвідчена копія документа про перехід частки учасника у статутному капіталі товариства, або нотаріально посвідчений документ про передання права засновника (учасника) іншій особі, або рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) зі складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

     Скасування (припинення) державної реєстрації суб'єкта господарювання здійснюється за його особистою заявою, а також на підставі рішення суду у випадках визнання недійсними або такими, що суперечать законодавству установчих документів або здійснення діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, або в інших випадках, передбачених законодавством. Скасування державної реєстрації припиняє господарську діяльність і є підставою для здійснення заходів щодо ліквідації суб'єкта господарювання.

        Відповідно до положень ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців" підставами для постановлення судового рішення щодо припинення  юридичної  особи, що не пов'язано з  банкрутством юридичної особи, зокрема є  визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом. Відповідно до статті 238 Господарського Кодексу передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів  господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади санкції, в тому числі за статтею 239 Кодексу –скасування державної реєстрації та ліквідації суб'єкта господарювання. Статтею 247 того ж Кодексу встановлено, що у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути  застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.

          В даному випадку господарська діяльність підприємства з моменту внесення змін до статутних документів здійснювалась без відома та участі осіб, які юридично є власниками та  керівниками підприємства, чим порушені приписи законодавчих актів України, в частині, яка стосується вимог до створення, проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостей, які вносяться до установчих документів, тощо. Особи, які фактично проводили господарську діяльність за допомогою зареєстрованого на підставну особу підприємства, не несуть ніякої відповідальності за цю діяльність як власники та  керівник, і у разі виявлення фактів порушення чинного законодавства підприємством їх неможливо притягти до відповідальності за ці порушення. Пояснення юридичного власника товариства громадянки Парішкури О. Є. свідчать, що вона не розробляла установчих документів, приймала участь в реєстрації на своє ім'я ТОВ "Херсонелектро" за вказівкою своїх знайомих за винагороду шляхом підписання певних документів, але не маючи бажань здійснювати підприємницьку діяльність, у даної особи відсутні необхідні знання та освіта для ведення підприємницької діяльності, мешкає вона у м. Харкові, тоді як підприємство здійснює господарську діяльність у м. Херсоні.  З пояснень вбачається, що після підписання нею документів приватного підприємства "Херсонелектро" вони були передані іншим особам, які і готували документи для реєстрації. Другий засновник Щесняк Д.В. також мешкає та працює  у м. Харкові.

          Для створення суб'єкта господарювання необхідне рішення цієї фізичної особи щодо прийняття на себе вищевказаних прав та обов'язків. У випадку реєстрації власника ТОВ "Херсонелектро" гр-ки Парішкури О. Є  з боку останньої була відсутня воля на набуття таких прав, що свідчить про порушення вимог ст. 87 ЦК України, ст.ст. 56, 57 ГК України.

          Директором ТОВ "Херсонелектро" зазначено Щесняк Д.В. , який по-суті є нелегітимним директором, оскільки його обрано директором на зборах учасників ТОВ від 12.04.2006 за участю гр - Біленець Ю.В. та Дедюхіної Н.І., яких спочатку було виведено зі складу засновників, а потім вони ж обрали директором Щесняк Д.В. За Статутом  обрання директора входить до виключної компетенції загальних зборів повноважних учасників товариства, а не його колишних учасників.  За своєю суттю рішення зборів від 12.04.2006 є  правочином, для якого є необхідним додержання встановлених ст. 203 ЦК України загальних вимог його чинності. Правочин є дійсним, якщо він відповідає загальним умовам дійсності правочину, зокрема, має законний зміст, вільне волевиявлення  учасників правочину та його відповідність їх внутрішній волі, правочин не повинен суперечити вимогам законодавства та моральним засадам громадянського суспільства. Суд вважає, що перереєстрація підприємства на гр. Парішкуру О.Є, Щесняк Д.В.  відбулася поза межами правового поля.  Відповідач не надав документального підтвердження того, що  власники  Парішкура О. Є., Щесняк Д.В. дійсно здійснювали управління діяльністю ТОВ "Херсонелектро".

          Позов про визнання недійсними або такими, що суперечать законодавству установчих документів може бути поданий  державним органом, що згідно з чинним законодавством здійснює контроль за діяльністю суб'єктів господарювання, прокурором, органом, що здійснює державну реєстрацію, а також будь-якою особою, яка вважає порушеними свої права чи охоронювані законом інтереси у зв'язку із створенням (державною реєстрацією) відповідного суб'єкта господарювання. Державні податкові інспекції є органами виконавчої влади, які здійснюють контроль за своєчасністю,  достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) суб'єктами підприємницької діяльності, контролюють своєчасність подання  платниками податків бухгалтерських звітів та балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків,  інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності  визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів. Згідно п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби мають право звертатися до судових органів із заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності. Невстановлені особи, використовуючи документи товариства та печатку,  займались господарською діяльністю, складали бухгалтерські та інші первинні документи, подавали податкову звітність,  нараховували податки, складали податкові накладні, які використовували контрагенти товариства  в  своєму  бухгалтерському  та податковому обліку для віднесення певних сум до податкового кредиту, що могли призвести до ненадходження до бюджету значних сум податків.

          Суд вважає, що позивач довів у встановленому законом порядку факт здійснення відповідачем діяльності, що суперечить закону чи установчим документам підприємства.

          За вказаних обставин, підлягають задоволенню позовні вимоги щодо визнання недійсними (нечинними) установчих та реєстраційних документів  ТзОВ "Херсонелектро" з моменту офіційної перереєстрації підприємства на гр-н Парішкуру О.Є. та Щесняк Д.В. -  03.05.2006, скасування державних реєстраційних змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонелектро" з 03.05.2006.

           Оскільки Статут, який визначає правовий статус товариства та встановлює правову основу господарської діяльності підприємства визнано недійсним, інших статутних документів суду не надано, підприємство підлягає припиненню (скасуванню державної реєстрації). Припинення (скасування державної реєстрації) суб'єкта господарювання позбавляє його можливості продовжувати господарювання - його господарська діяльність припиняється з цього моменту. Припинення підприємства є підставою для здійснення заходів щодо ліквідації СПД (призначення ліквідаційної комісії, задоволення претензій кредиторів, стягнення дебіторської заборгованості, публікація повідомлення про ліквідацію) і виключення з ЄДРПО України.

          Суд також визнає недійсними всі документи фінансово-господарської діяльності підприємства, які підписував директор товариства Щесняк Д.В. або інші посадові особи з 03.05.2006.  

          Суд покладає на ДПІ у м. Херсоні обов'язок здійснити заходи щодо ліквідації товариства.

          Розглянувши справу по суті, за згодою представників сторін, судом оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

          На підставі 59-61, 247, 248 ГК України, ст.ст. 87-92 ЦК України, та керуючись ст.ст. 94, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в :

                    1. Позов задовольнити.

          2. Визнати нечинним Статут  товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонелектро" ( в редакції, затвердженої зборами учасників від 12.04.2006)  з 03.05.2006, з моменту перереєстрації учасників товариства на громадян Парішкуру Олену Євгеніївну та Щесняк Дениса Вікторовича.

          3. Припинити юридичну особу -  товариство з обмеженою відповідальністю "Херсонелектро" (м. Херсон,  код ЄДРПОУ 22740453) з 03.05.2006  моменту перереєстрації на громадян Парішкуру Олену Євгеніївну та Щесняк Дениса Вікторовича.

          4. Визнати нечинними первинні фінансово-господарські документи, документи податкової звітності, включаючи податкові накладні, які видані товариством з обмеженою відповідальністю "Херсонелектро" (м. Херсон, код ЄДРПОУ 22740453) з 03.05.2006.

          5. Надіслати копію постанови Держреєстратору  у день набрання  законної сили постанови для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів  товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонелектро" (код ЄДРПОУ 22740453) з 03.05.2006.           

          6. Зобов'язати ДПІ у м. Херсоні здійснити  ліквідаційну процедуру товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонелектро"  і подати до суду звіт та ліквідаційний баланс згідно з вимогами чинного законодавства.

          7. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.  

          8. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                  В.В. Хом'якова

 повний текст постанови підписаний

     30 листопада 2007 року.

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення14.11.2007
Оприлюднено14.12.2007
Номер документу1198328
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/474-ап-07

Постанова від 14.11.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні