УКРАЇНА
Романівський районний суд Житомирської області
294/1183/24
У Х В А Л А
смт. Романів 19 червня 2024 року
Слідчий суддя Романівського районного суду Житомирської області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого слідчого відділення відділення поліції №5 Житомирського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області ОСОБА_3 про арешт майна, подане в рамках кримінального провадження № 12022060470000233 від 29 листопада 2022 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною першою статті 367 Кримінального кодексу України (далі КК України),-
В С Т А Н О В И В :
18 червня 2024 року до Романівського районного суду Житомирської області із Житомирського апеляційного суду в порядку статті 34 Кримінального процесуального кодексу України (далі КПК України) надійшли матеріали клопотання слідчого слідчого відділення відділення поліції №5 Житомирського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області ОСОБА_3 , в якому зазначено, що ним здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №12022060470000233, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29листопада 2022 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною першою статті 367 Кримінального кодексу України.
В ході досудового розслідування встановлено, що пунктом 4.9 «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 № 281 (далі у тексті Настанова) передбачено, що кошторисна вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах визначається на підставі нормативної потреби в них, розрахованої виходячи з обсягів робіт, передбачених проектною документацією, та відповідних поточних цін. Поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного замовником аналізу цін (при рівних якісних характеристиках) за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, яка склалася на момент розроблення проектної документації та має бути не вищою за середню ціну у регіоні.
Згідно п.6.2. Настанови за твердої договірної ціни взаєморозрахунки провадяться на підставі виконаних обсягів робіт та їх вартості, визначеної в договірній ціні.
Так, розпорядженням Романівського селищного голови №36 від 08.02.2021, ОСОБА_4 призначено на посаду начальника відділу освіти Романівської селищної ради з 08.02.2021.
ОСОБА_4 ,працюючи напосаді начальника відділу освіти Романівської селищної ради, відповідно до посадової інструкції начальника відділу освіти Романівської селищної ради від 08.02.2021, з якою ОСОБА_4 була ознайомлена, здійснює керівництво діяльністю відділу освіти, забезпечує виконання покладених на відділ завдань щодо реалізації державної політики у сфері освіти, визначає завдання та розподіляє обов`язки між працівниками апарату відділу освіти, централізованої бухгалтерії, групи господарського обслуговування загальноосвітніх шкіл та інших закладів освіти, контролює їх роботу; координує підготовку закладів освіти до нового навчального року, зокрема до роботи в осінньо-зимовий період, проведення поточного та капітального ремонту приміщень; розпоряджається коштами, які виділяються на утримання відділу та галузі освіти, призначає на посаду та звільняє з посади працівників відділу освіти Романівської селищної ради за погодженням Романівського селищного голови з дотриманням законодавства.
Крім того, ОСОБА_4 , як начальник відділу освіти, відповідно до посадової інструкції видавала в межах компетенції відділу накази, організовувала і контролювала їх виконання, призначала на посаду і звільняла з посади працівників відділу, керівників навчальних закладів та установ освіти, педагогічних працівників установ освіти, а також несла відповідальність за якісне і своєчасне виконання посадових завдань та обов`язків, за бездіяльність або використання наданих їй прав.
Отже, ОСОБА_4 в силу займаної нею посади начальника відділу освіти і будучи наділеною повноваженнями згідно Положення про відділ освіти та посадової інструкції, виконувала організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, а тому, відповідно до частини 3 статті 18 КК України та примітки 1 до статті 364 КК України, на той момент була службовою особою.
Відділ освіти Романівської селищної ради фінансується за рахунок коштів державного та місцевого бюджету, начальник відділу освіти розпоряджається коштами, які виділяються на утримання відділу та має право першого підпису.
Після отриманнядоручення зЖитомирської ОДАщодо необхідностіоблаштування укриттіву закладахосвіти ОСОБА_4 з метоюякнайшвидшого виконаннязалучила фізичнуособу підприємця (даліпо тексту ФОП) ОСОБА_5 ,який провівобстеження тимчасового укриття Романівського ліцею №1 по АДРЕСА_1 , тимчасового укриття Романівського ліцею АДРЕСА_2 , захисної споруди цивільного захисту (цивільної оборони) Старочуднівськогутянського опорного закладу загальної середньої освіти по АДРЕСА_3 , тимчасового укриття Биківського опорного закладу загальної середньої освіти по вул. Нова, буд. 3 в смт. Биківка, Житомирського району, Житомирської області, тимчасового укриття Романівського центру розвитку дитини «Берізка» по вул. Небесної сотні, буд. 4 в смт. Романів, Житомирського району Житомирської області, тимчасового укриття Биківського закладу дошкільної освіти «Сонечко» по вул. Миру, буд. 4, в смт. Биківка, Житомирського району Житомирської області, та 28.06.2022 склав відповідні дефектні акти з переліком робіт, які необхідно виконати, та матеріалів, які необхідні для здійснення робіт у обстежених навчальних закладах, а також кошторисні розрахунки вартості наступних об`єктів будівництва «Поточний ремонт тимчасового укриття Романівського ліцею №1 по вул. Сергія Лялевича, 5 в смт Романів, Житомирського району, Житомирської області» на суму 962 067,00 грн; «Поточний ремонт тимчасового укриття Романівського ліцею №2 по вул. Шкільна, 1 в с. Романівка, Житомирського району, Житомирської області» на суму 424 278,00 грн; «Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (цивільної оборони) Старочуднівськогутянського опорного закладу загальної середньої освіти по АДРЕСА_3 » на суму 609 547,00 грн., «Поточний ремонт тимчасового укриття Биківського опорного закладу загальної середньої освіти по вул.. Нова, буд. 3 в смт. Биківка, Житомирського району, Житомирської області, на суму 254534 грн.», «Поточний ремонт тимчасового укриття Романівського центру розвитку дитини «Берізка» по вул. Небесної сотні, буд. 4 в смт. Романів, Житомирського району Житомирської області, на суму 359 356 грн.», «Поточний ремонт тимчасового укриття Биківського закладу дошкільної освіти «Сонечко» по вул. Миру, буд. 4, в смт. Биківка, Житомирського району Житомирської області, на суму 300 154 грн.», до яких були включені окремі матеріали без конкретних якісних характеристик, за цінами вище обґрунтованих цін матеріальних ресурсів, які склалися на момент розроблення проектної документації, та вищими за середню ціну у регіоні.
Начальник відділу освіти Романівської селищної ради ОСОБА_4 , будучи службовою особою, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, в порушення п.4.9 «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 № 281, не провела особисто та не забезпечила іншим чином проведення аналізу цін на матеріальні ресурси, які увійшли до кошторисів на ремонтні роботи, внаслідок чого наказом від 28.06.2022 №127/1А затвердила зведені кошторисні розрахунки вартості наступних об`єктів будівництва «Поточний ремонт тимчасового укриття Романівського ліцею №1 по вул. Сергія Лялевича, 5 в смт Романів, Житомирського району, Житомирської області» на суму 962 067,00 грн; «Поточний ремонт тимчасового укриття Романівського ліцею №2 по вул. Шкільна, 1 в с. Романівка, Житомирського району, Житомирської області» на суму 424 278,00 грн; «Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (цивільної оборони) Старочуднівськогутянського опорного закладу загальної середньої освіти по АДРЕСА_3 » на суму 609 547,00 грн., «Поточний ремонт тимчасового укриття Биківського опорного закладу загальної середньої освіти по вул.. Нова, буд. 3 в смт. Биківка, Житомирського району, Житомирської області, на суму 254534 грн.», «Поточний ремонт тимчасового укриття Романівського центру розвитку дитини «Берізка» по вул. Небесної сотні, буд. 4 в смт. Романів, Житомирського району Житомирської області, на суму 359 356 грн.», «Поточний ремонт тимчасового укриття Биківського закладу дошкільної освіти «Сонечко» по вул. Миру, буд. 4, в смт. Биківка, Житомирського району Житомирської області, на суму 300 154 грн.», до яких ФОП ОСОБА_5 були включені матеріали без конкретних якісних характеристик, за цінами вище обґрунтованих цін матеріальних ресурсів, які склалися на момент розроблення проектної документації та вищими за середню ціну у регіоні.
Цього ж дня, в смт Романів Житомирської області між відділом освіти Романівської селищної ради Житомирської області в особі начальника ОСОБА_4 (далі Замовник) та ФОП ОСОБА_5 укладено договір №285 про закупівлю послуг «Поточний ремонт тимчасового укриття Романівського ліцею №2 по АДРЕСА_4 », договір №287 про закупівлю послуг «Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (цивільної оборони) Старочуднівськогутянського опорного закладу загальної середньої освіти по АДРЕСА_3 », договір №284 про закупівлю послуг «Поточний ремонт тимчасового укриття Романівського ліцею №1 по вул. Сергія Лялевича, 5 в смт Романів, Житомирського району, Житомирської області», договір №288 про закупівлю послуг «Поточний ремонт тимчасового укриття Романівського центру розвитку дитини «Берізка» по вул. Небесної сотні, буд. 4 в смт. Романів, Житомирського району Житомирської області», договір №286 про закупівлю послуг «Поточний ремонт тимчасового укриття Биківського опорного закладу загальної середньої освіти по вул.. Нова, буд. 3 в смт. Биківка, Житомирського району, Житомирської області», договір №289 про закупівлю послуг «Поточний ремонт тимчасового укриття Биківського закладу дошкільної освіти «Сонечко» по вул. Миру, буд. 4, в смт. Биківка, Житомирського району Житомирської області» та 26.08.2022 укладено додаткові угоди до вказаних договорів, до зведеного кошторису яких включено матеріальні ресурси без конкретних якісних характеристик, за цінами вище обґрунтованих цін матеріальних ресурсів, які склалися на момент розроблення проектної документації та вищими за середню ціну у регіоні.
Зокрема, 28.06.2022 між відділом освіти Романівської селищної ради Житомирської області в особі начальника ОСОБА_4 та ФОП ОСОБА_5 укладено договір №285 про закупівлю послуг «Поточний ремонттимчасового укриттяРоманівського ліцею№2по АДРЕСА_4 » з твердою договірною ціною серед інших до зведеного кошторису включено наступні матеріальні ресурси:
-Дверний блок металевий вартістю 18865,62 грн за штуку при ринковій вартості 8758,31 грн.
-Конвектор електричний вартістю 4984,17 грн при ринковій вартості 2330 грн.
-Світильник аварійний з написом «Вихід» вартістю 1109 грн при ринковій вартості 323 грн.
-Світильник стельовий світлодіодний 12Вт ІР54 вартістю 937,74 грн при ринковій вартості 344 грн.
-Світильник світлодіодний з АКБ вартістю 1940,11 грн при ринковій вартості 603 грн.
- Біотуалет вартістю 4041,39 грн при ринковій вартості 4119 грн.
25.08.2022 ФОП ОСОБА_5 звернувся до відділу освіти Романівської селищної ради з листом щодо коригування ПКД, яким просив погодити зміни до кошторисної документації та надав відповідні локальні кошториси.
ОСОБА_4 неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, в порушення п. 4.9 Настанови не провела особисто та не забезпечила іншим чином проведення аналізу цін на матеріальні ресурси та 26.08.2022 уклала додаткову угоду №4 до договору №285 від 28.06.2022, якою узгоджено внести зміни до договірної ціни та локальних кошторисів. Зокрема визначено ціни на наступні матеріали:
-Дверний блок металевий вартістю 15000 за штуку при ринковій вартості 8758,31 грн.
-Дверні блоки з металопластику вартістю 4640 грн при ринковій вартості 4537,45 грн.
-Біотуалет вартістю 6700 грн при ринковій вартості 4119 грн.
Як наслідок 27.09.2022, точний час досудовим слідством встановити не вдалося, ОСОБА_4 , перебуваючи у своєму службовому кабінеті, виступаючи від імені відділу освіти Романівської селищної ради як замовник, особисто (власноручно) підписала довідку про вартість виконаних будівельних робіт форми № КБ-3 за вересень 2022 року, та акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в, завіривши їх відбитком гербової печатки відділу освіти Романівської селищної ради, тобто фактично створила офіційні документи, які надавали право підрядній організації отримати грошові кошти за виконані роботи.
З врахуванням п. 6.2 Настанови, згідно якого за твердої договірної ціни взаєморозрахунки провадяться на підставі виконаних обсягів робіт та їх вартості, визначеної в договірній ціні, у акт приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2022 року КБ-2в включено вартість матеріальних ресурсів визначених у договірній ціні, яка була завищена. Зокрема включено наступні матеріали:
-один біотуалет вартістю 6700 грн. за штуку при можливій максимальній вартості 4119 грн. переплата склала 2581 грн.;
-5 світильників світлодіодних з АКБ вартістю 1901,44 грн за штуку при можливій максимальній вартості 603 грн. переплата склала 6492,2 грн.;
-31 світильник стельовий світлодіодний 12Вт ІР54 вартістю 918,72 грн за штуку при можливій максимальній вартості 344 грн. переплата склала 17816,32 грн.;
-6 світильників аварійних з написом «Вихід» вартістю 1086,62 грн за штуку при можливій максимальній вартості 323 грн. переплата склала 4581,72 грн.;
-8 конвекторів електричних вартістю 4884 грн за штуку при можливій максимальній вартості 2330 грн. переплата склала 20432 грн.
28.06.2022 між відділом освіти Романівської селищної ради Житомирської області в особі начальника ОСОБА_4 та ФОП ОСОБА_5 укладено договір №287 про закупівлю послуг «Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (цивільної оборони) Старочуднівськогутянського опорного закладу загальної середньої освіти по АДРЕСА_3 » з твердоюдоговірною ціноюсеред іншихдо зведеногокошторису включено наступні матеріальні ресурси:
-Дверний блок металевий вартістю 22837,71 грн за штуку при ринковій вартості 8758,31 грн.
-Конвектор електричний вартістю 3734,71 грн при ринковій вартості 2330 грн.
-Світильник стельовий світлодіодний 12Вт ІР54 вартістю 984,60 грн при ринковій вартості 344 грн.
-Світильник світлодіодний з АКБ вартістю 2037,08 грн при ринковій вартості 603 грн.
-Дверні блоки з металопластику вартістю 4734,82 грн при ринковій вартості 4537,45 грн.
-Світильник аварійний з написом «Вихід» вартістю 1140,95 грн при ринковій вартості 323 грн.
Як наслідок 19.10.2022, точний час досудовим слідством встановити не вдалося, ОСОБА_4 , перебуваючи у своєму службовому кабінеті, виступаючи від імені відділу освіти Романівської селищної ради як замовник, особисто (власноручно) підписала довідку про вартість виконаних будівельних робіт форми № КБ-3 за жовтень 2022 року, та акт № 5 приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в, завіривши їх відбитком гербової печатки відділу освіти Романівської селищної ради, тобто фактично створила офіційні документи, які надавали право підрядній організації отримати грошові кошти за виконані роботи.
З врахуванням п. 6.2 Настанови, згідно якого за твердої договірної ціни взаєморозрахунки провадяться на підставі виконаних обсягів робіт та їх вартості, визначеної в договірній ціні, у акт приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2022 року КБ-2в включено вартість матеріальних ресурсів визначених у договірній ціні, яка була завищена. Зокрема включено наступні матеріали:
-10 світильників світлодіодних з АКБ вартістю 1996,51 грн за штуку при можливій максимальній вартості 603 грн. переплата склала 13935,1 грн.;
-8 світильників стельових світлодіодних 12Вт ІР54 вартістю 964,66 грн за штуку при можливій максимальній вартості 344 грн. переплата склала 4965,28 грн.;
-8 конвекторів електричних вартістю 3659,04 грн за штуку при можливій максимальній вартості 2330 грн. переплата склала 10632,32 грн.;
-13 світильників аварійних з написом «Вихід» вартістю 1140,95 грн. за штуку при можливій максимальній вартості 323 грн. переплата склала 10633,35 грн.
28.06.2022 між відділом освіти Романівської селищної ради Житомирської області в особі начальника ОСОБА_4 та ФОП ОСОБА_5 укладено договір №284 про закупівлю послуг «Поточний ремонт тимчасового укриття Романівського ліцею №1 по АДРЕСА_1 » з твердоюдоговірною ціноюсеред іншихдо зведеногокошторису включено наступні матеріальні ресурси:
-Дверний блок металевий вартістю 15000 за штуку при ринковій вартості 8571 грн.
-Дверні блоки з металопластику вартістю 4640 грн при ринковій вартості 4607 грн.
-Біотуалет вартістю 6600 грн при ринковій вартості 4119 грн.
-Конвектор електричний вартістю 4440 грн при ринковій вартості 2330 грн.
-Світильник аварійний з написом «Вихід» вартістю 950,8 грн при ринковій вартості 323 грн.
- Світильник стельовий світлодіодний 12Вт ІР54 вартістю 803,88 грн при ринковій вартості 344 грн.
-Світильник світлодіодний з АКБ вартістю 1663,75 грн при ринковій вартості 603 грн.
Як наслідок 16.08.2022, точний час досудовим слідством встановити не вдалося, ОСОБА_4 , перебуваючи у своєму службовому кабінеті, виступаючи від імені відділу освіти Романівської селищної ради як замовник, особисто (власноручно) підписала довідку про вартість виконаних будівельних робіт форми № КБ-3 за серпень 2022 року, та акт № 5 приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в, завіривши їх відбитком гербової печатки відділу освіти Романівської селищної ради, тобто фактично створила офіційні документи, які надавали право підрядній організації отримати грошові кошти за виконані роботи.
З врахуванням п.6.2 Настанови, згідно якого за твердої договірної ціни взаєморозрахунки провадяться на підставі виконаних обсягів робіт та їх вартості, визначеної в договірній ціні, у акт приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2022 року КБ-2в включено вартість матеріальних ресурсів визначених у договірній ціні, яка була завищена. Зокрема включено наступні матеріали:
-3 дверні блоки металеві вартістю 15000 грн за штуку при можливій максимальній вартості 8571 грн. переплата склала 19287 грн.
-8 конвекторів електричних вартістю 4440 грн за штуку при можливій максимальній вартості 2330 грн. переплата склала 16880 грн;
-дверний блок з металопластику площею 5,95 м2 вартістю 4660 грн при можливій максимальній вартості 4445 грн. переплата склала 1160,25 грн;
-8 світильників аварійних з написом «Вихід» вартістю 950,8 грн за штуку при можливій максимальній вартості 323 грн. переплата склала 5022,4 грн;
-44 світильники стельових світлодіодних 12Вт ІР54 вартістю 803,88 грн при можливій максимальній вартості 344 грн. переплата склала 20234,72 грн;
-5 світильників світлодіодних з АКБ вартістю 1663,75 грн при можливій максимальній вартості 603 грн. переплата склала 8486 грн;
У акт №5 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2022 року КБ-2в від 27.09.2022 включено вартість матеріальних ресурсів визначених у договірній ціні, яка була завищена. Зокрема включено наступні матеріали
-4 біотуалети вартістю 6600 грн за штуку при можливій максимальній вартості 4119 грн. переплата склала 9924 грн
28.06.2022 між відділом освіти Романівської селищної ради Житомирської області в особі начальника ОСОБА_4 та ФОП ОСОБА_5 укладено договір №288 про закупівлю послуг «Поточний ремонт тимчасового укриття ІНФОРМАЦІЯ_1 » по вул. Небесної сотні, буд. 4 в смт. Романів, Житомирського району Житомирської області» з твердоюдоговірною ціноюсеред іншихдо зведеногокошторису включено наступні матеріальні ресурси:
- Дверні блоки з металопластику вартістю 6583,5 грн при ринковій вартості 4445 грн.
-Конвектор електричний вартістю 4273,5 грн при ринковій вартості 2330 грн.
-Світильник аварійний з написом «Вихід» вартістю 1002,3 грн при ринковій вартості 323 грн.
-Світильник стельовий світлодіодний 12Вт ІР54 вартістю 847,42 грн при ринковій вартості 344 грн.
-Світильник світлодіодний з АКБ вартістю 1753,88 грн при ринковій вартості 603 грн.
Як наслідок 22.11.2022, точний час досудовим слідством встановити не вдалося, ОСОБА_4 , перебуваючи у своєму службовому кабінеті, виступаючи від імені відділу освіти Романівської селищної ради як замовник, особисто (власноручно) підписала довідку про вартість виконаних будівельних робіт форми № КБ-3 за листопад 2022 року, та акт № 5 приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в, завіривши їх відбитком гербової печатки відділу освіти Романівської селищної ради, тобто фактично створила офіційні документи, які надавали право підрядній організації отримати грошові кошти за виконані роботи.
З врахуванням п. 6.2 Настанови, згідно якого за твердої договірної ціни взаєморозрахунки провадяться на підставі виконаних обсягів робіт та їх вартості, визначеної в договірній ціні, у акт приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2022 року КБ-2в включено вартість матеріальних ресурсів визначених у договірній ціні, яка була завищена. Зокрема включено наступні матеріали:
-8 конвекторів електричних вартістю 4273,50 грн за штуку при можливій максимальній вартості 2330 грн. переплата склала 15548 грн;
-дверний блок з металопластику площею 2,8 м2 вартістю 4640 грн при можливій максимальній вартості 4445 грн. переплата склала 546 грн;
-4 світильники аварійних з написом «Вихід» вартістю 1002,3 грн за штуку при можливій максимальній вартості 323 грн. переплата склала 2717,2 грн;
-32 світильники стельових світлодіодних 12Вт ІР54 вартістю 847,42 грн при можливій максимальній вартості 344 грн. переплата склала 16109 грн;
-5 світильників світлодіодних з АКБ вартістю 1753,88 грн при можливій максимальній вартості 603 грн. переплата склала 5754,4 грн;
28.06.2022 між відділом освіти Романівської селищної ради Житомирської області в особі начальника ОСОБА_4 (далі Замовник) та ФОП ОСОБА_5 укладено договір №286 про закупівлю послуг «Поточний ремонт тимчасового укриття Биківського опорного закладу загальної середньої освіти по АДРЕСА_5 » з твердоюдоговірною ціноюсеред іншихдо зведеногокошторису включено наступні матеріальні ресурси:
-Дверний блок металевий вартістю 20790 за штуку при ринковій вартості 8571 грн.
-Біотуалет вартістю 4158 грн при ринковій вартості 4116 грн.
-Конвектор електричний вартістю 3659,04 грн при ринковій вартості 2330 грн.
-Світильник аварійний з написом «Вихід» вартістю 1140,95 грн при ринковій вартості 323 грн.
-Світильник стельовий світлодіодний 12Вт ІР54 вартістю 919,63 грн при ринковій вартості 344 грн.
-Світильник світлодіодний з АКБ вартістю 1996,51 грн при ринковій вартості 603 грн.
Як наслідок 27.09.2022, точний час досудовим слідством встановити не вдалося, ОСОБА_4 , перебуваючи у своєму службовому кабінеті, виступаючи від імені відділу освіти Романівської селищної ради як замовник, особисто (власноручно) підписала довідку про вартість виконаних будівельних робіт форми № КБ-3 за вересень 2022 року, та акт № 4 приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в, завіривши їх відбитком гербової печатки відділу освіти Романівської селищної ради, тобто фактично створила офіційні документи, які надавали право підрядній організації отримати грошові кошти за виконані роботи.
З врахуванням п. 6.2 Настанови, згідно якого за твердої договірної ціни взаєморозрахунки провадяться на підставі виконаних обсягів робіт та їх вартості, визначеної в договірній ціні, у акт приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2022 року КБ-2в включено вартість матеріальних ресурсів визначених у договірній ціні, яка була завищена. Зокрема включено наступні матеріали:
-дверний блок металевий вартістю 17374,2 грн за штуку при можливій максимальній вартості 8571 грн. переплата склала 8803,2 грн.
-6 конвекторів електричних вартістю 3649,04 грн за штуку при можливій максимальній вартості 2330 грн. переплата склала 7974,2 грн;
-5 світильників аварійних з написом «Вихід» вартістю 1140,95 грн за штуку при можливій максимальній вартості 323 грн. переплата склала 4089,8 грн;
-31 світильник стельовий світлодіодний 12Вт ІР54 вартістю 919,63 грн при можливій максимальній вартості 344 грн. переплата склала 17845 грн;
-5 світильників світлодіодних з АКБ вартістю 1996,51 грн при можливій максимальній вартості 603 грн. переплата склала 6967,6 грн;
-2 біотуалети вартістю 6640 грн за штуку при можливій максимальній вартості 4119 грн. переплата склала 5042 грн;
28.06.2022 між відділом освіти Романівської селищної ради Житомирської області в особі начальника ОСОБА_4 та ФОП ОСОБА_5 укладено договір №289 про закупівлю послуг «Поточний ремонт тимчасового укриття Биківського закладу дошкільної освіти « ІНФОРМАЦІЯ_2 » по АДРЕСА_6 » з твердоюдоговірною ціноюсеред іншихдо зведеногокошторису включено наступні матеріальні ресурси:
-Дверний блок металевий вартістю 18900 за штуку при ринковій вартості 8571 грн.
-Дверні блоки з металопластику вартістю 5681,50 грн при ринковій вартості 4445 грн.
-Конвектор електричний вартістю 3624,4 грн при ринковій вартості 2330 грн.
-Світильник аварійний з написом «Вихід» вартістю 1017,23 грн при ринковій вартості 323 грн.
-Світильник стельовий світлодіодний 12Вт ІР54 вартістю 876,96 грн при ринковій вартості 344 грн.
-Світильник світлодіодний з АКБ вартістю 1515,01 грн при ринковій вартості 603 грн.
-Біотуалет вартістю 3664,5 грн при ринковій вартості 4962 грн.
25.08.2022 ФОП ОСОБА_5 звернувся до відділу освіти Романівської селищної ради з листом щодо коригування ПКД, яким просив погодити зміни до кошторисної документації та надав відповідні локальні кошториси.
ОСОБА_4 неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, в порушення п. 4.9 Настанови не провела особисто та не забезпечила іншим чином проведення аналізу цін на матеріальні ресурси та 26.08.2022 уклала додаткову угоду №4 до договору 289 від 28.06.2022, якою узгоджено внести зміни до договірної ціни та локальних кошторисів. Зокрема визначено ціни на наступні матеріали:
-Біотуалет вартістю 6600 грн при ринковій вартості 4962 грн.
Як наслідок 30.09.2022, точний час досудовим слідством встановити не вдалося, ОСОБА_4 , перебуваючи у своєму службовому кабінеті, виступаючи від імені відділу освіти Романівської селищної ради як замовник, особисто (власноручно) підписала довідку про вартість виконаних будівельних робіт форми № КБ-3 за вересень 2022 року, та акт № 3 приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в, завіривши їх відбитком гербової печатки відділу освіти Романівської селищної ради, тобто фактично створила офіційні документи, які надавали право підрядній організації отримати грошові кошти за виконані роботи.
З врахуванням п. 6.2 Настанови, згідно якого за твердої договірної ціни взаєморозрахунки провадяться на підставі виконаних обсягів робіт та їх вартості, визначеної в договірній ціні, у акт приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2022 року КБ-2в включено вартість матеріальних ресурсів визначених у договірній ціні, яка була завищена. Зокрема включено наступні матеріали:
-Дверний блок металевий вартістю 18900 за штуку при ринковій вартості 8571 грн. переплата склала 10329 грн
-Дверний блок з металопластику площею 6,26 м2 5681,50 грн при ринковій вартості 4445 грн. переплата склала 7740,5 грн
-3 конвектори електричних вартістю 3624,4 грн за штуку при ринковій вартості 2330 грн. переплата склала 2989,2 грн
-3 світильники аварійних з написом «Вихід» вартістю 1017,23 грн за штуку при ринковій вартості 323 грн. переплата склала 2082,7 грн
-13 світильників стельових світлодіодних 12Вт ІР54 вартістю 876,96 грн за штуку при ринковій вартості 344 грн. переплата склала 6928,5 грн
-3 світильники світлодіодних з АКБ вартістю 1515,01 грн за штуку при ринковій вартості 603 грн. переплата склала 2736 грн
-2 біотуалети вартістю 6600 грн за штуку при ринковій вартості 4119 грн. переплата склала 4962 грн
Таким чином, внаслідок неналежного виконання начальником відділу освіти Романівської селищної ради ОСОБА_4 своїх службових обов`язків, через несумлінне ставлення до них, Романівській селищній раді завдано збитків на загальну суму 302227,86 грн., що є, згідно примітки до статті 364 КК України, істотною шкодою.
13 червня 2024 року прокурором Чуднівської окружної прокуратури ОСОБА_6 у даному кримінальному провадженні в інтересах держави в особі Романівської селищної ради заявлений цивільний позов до ОСОБА_4 про відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок вчинення кримінального правопорушення (злочину) в розмірі 302227,86 грн.
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, у власності ОСОБА_4 , (РНОКПП: НОМЕР_1 ), перебувають земельні ділянки з кадастровими номерами 1821482900:03:000:0618, площею 2.0000 га; 6810500000:03:003:0945, площею 0.0600 га; 1821455600:01:006:0060, площею 0.1003 га.
З метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок вчиненого кримінального правопорушення (подання цивільного позову), слідчий у даному кримінальному провадженні просить накласти арешт на майно підозрюваної, а саме на земельну ділянку площею 2 га., кадастровий номер: 1821482900:03:000:0618, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2505885318040, з цільовим призначенням: для ведення особистого селянського господарства; земельну ділянку площею 0.06 га., кадастровий номер: 6810500000:03:003:0945, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1507698368105, з цільовим призначенням для індивідуального садівництва, розташовується за адресою: АДРЕСА_7 ; земельну ділянку площею 0.1003га., кадастровий номер: 1821455600:01:006:0060, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 702978518214, з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), що за адресою АДРЕСА_8 (позбавити права на відчуження).
Окрім цього, в клопотанні зазначено про недоцільність виклику у судове засідання власника майна, оскільки це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Слідчий, що звернувся з відповідним клопотанням, та прокурор, в судове засідання не з`явилися, заявивши клопотання про розгляд даного клопотання за їх відсутності. При цьому, прокурор клопотання про арешт майна підтримав.
Вивчивши клопотання про арешт майна та додані до нього матеріали, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання підлягає задоволенню повністю, виходячи з наступного.
При застосуванні заходів забезпечення кримінального провадження слідчий суддя повинен діяти відповідно до вимогКримінального процесуального кодексу України (далі КПК України) та судовою процедурою гарантувати дотримання прав, свобод та законних інтересів осіб, а також умов, за яких жодна особа не була б піддана необґрунтованому процесуальному обмеженню.
Зокрема, при вирішенні питання про арешт майна для прийняття законного та справедливого рішення слідчий суддя, згідно статтей 94,132,173 КПК України, повинен врахувати правову підставу для арешту майна, можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні або застосування щодо нього конфіскації, в тому числі і спеціальної, наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, а також наслідки арешту майна для підозрюваного, третіх осіб.
Відповідно до частини 1статті 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Згідно пункту 4 частини 2статті 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до пункту 1 частини 6статті 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
Слідчим суддею встановлено, що 29 листопада 2022 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені відомості про те, що службові особи Романівської селищної ради та окремі суб`єкти господарювання під час виконання робіт з капітального та поточного ремонту захисних споруд цивільного захисту і тимчасових укриттів в приміщеннях навчальних закладів на території Романівської ОТГ, в умовах воєнного стану привласнили кошти місцевого бюджету.
27 травня 2024 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 367 КК України.
13 червня 2024 року прокурором Чуднівської окружної прокуратури ОСОБА_6 у кримінальному провадженні в інтересах держави в особі Романівської селищної ради заявлений цивільний позов до ОСОБА_4 про відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок вчинення кримінального правопорушення (злочину) в розмірі 302227,86 грн.
З інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме мано та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта встановлено, що ОСОБА_4 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) належать на праві власності земельні ділянки з кадастровими номерами: 1821482900:03:000:0618, площею 2.0000 га; 6810500000:03:003:0945, площею 0.0600 га; 1821455600:01:006:0060, площею 0.1003 га.
В зв`язку з тим, що ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні нетяжкого злочину, беручи до уваги те, що у кримінальному провадженні заявлено цивільний позов, то на вищевказане майно, яке належить підозрюваній на праві приватної власності, з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільного позову) слід накласти арешт.
Враховуючи положення частини 4 статті 173 КПК України та встановлені по кримінальному провадженню обставини слідчий суддя вважає, що для забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільного позову) на майно підозрюваної слід накласти арешт у вигляді заборони на його відчуження.
Керуючись статтями 170-173 КПК України, слідчий суддя, -
В И Р І Ш И В :
Клопотання слідчого слідчого відділення відділення поліції №5 Житомирського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області ОСОБА_3 про арешт майна задовольнити.
Накласти арешт на майно, а саме на земельну ділянку з кадастровим номером: 1821482900:03:000:0618, площею 2.0000 га; земельну ділянку з кадастровим номером: 6810500000:03:003:0945, площею 0.0600 га; земельну ділянку з кадастровим номером: 1821455600:01:006:0060, площею 0.1003 га, позбавивши власника права відчуження цього нерухомого майна.
Виконання ухвали покласти на слідчого слідчого відділення відділення поліції №5 Житомирського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області ОСОБА_3 .
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Житомирського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Якщо ухвала постановлена без виклику особи, яка її оскаржує, то строк апеляційного оскарження обчислюється з дня отримання нею копії судового рішення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Романівський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2024 |
Оприлюднено | 21.06.2024 |
Номер документу | 119838936 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Романівський районний суд Житомирської області
Ковальчук М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні