БЕРЕЗАНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Шевченків шлях, 30-А, м. Березань, Київська область, 07541
№ провадження 2/356/180/24
Справа № 356/262/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.06.2024 Березанський міський суд Київської області у складі:
головуючого судді Дудар Т.В.
за участю секретаря Харченко Ж.В.
розглянувши в приміщенні Березанського міського суду Київської області в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін цивільну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Управляюча компанія «Березань-Сервіс» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за послуги з управління багатоквартирним будинком,
ВСТАНОВИВ:
До Березанського міського суду Київської області звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Управляюча компанія «Березань-Сервіс» з позовом до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за послуги з управління багатоквартирним будинком. Свої позовні вимоги мотивує тим, що рішеннями Виконавчого комітету Березанської міської ради Київської області № 213 від 03.12.2021 і № 169 від 21.12.2022 Товариству з обмеженою відповідальністю «Управляюча компанія «Березань-Сервіс» передано в управління багатоквартирний будинок АДРЕСА_1 .
На виконання цих рішень укладено Договори «Про надання послуги з управління багатоквартирним будинком», які в якості уповноваженої особи співвласників багатоквартирного будинку на підставі рішень Виконавчого комітету Березанської міської ради № 190 від 27.10.2021 і № 135 від 03.11.2022 підписано заступником міського голови ОСОБА_2 .
Відповідно до Договорів управління ТОВ «Березань-Сервіс» забезпечує надання житлових послуг послуг з управління багатоквартирним будинком (утримання спільного майна багатоквартирного будинку; купівля електричної енергії для забезпечення функціонування спільного смайна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку).
В свою чергу споживачі згідно з підпунктом 3 пункту 6 догвоору управління, а також пункту 5 частини 2 статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» повинні своєчасно і в повному обсязі здійснювати оплату за надані їм житлові послуги.
Плата за послугу з управління нараховується щомісяця управителем та повинна вноситися споживачами не пізніше 20-го числа місяця, наступного за розрахунковим. Рахунки про вартість наданих послуг управління регулярно кожного місяця направляються за адресами споживачів, які таким чином завжди мають інформацію прро розмір необхідної оплати і наявність у них заборгованості.
Свої зобов`язання ТОВ «Березань-Сервіс» виконує в повному обсязі, про що свідчать як факт укладання договору про постачання електроенергії, так і відсутність актів-претензій з боку споживачів, в тому числі і власника квартири АДРЕСА_2 , а також здійснення оплати житлових послуг мешканцями інших квартир цього ж багатоквартирного будинку.
Проте, як стверджує позивач, оплата за житлові послуги по квартирі АДРЕСА_2 вноситься нерегулярно і в неповному обсязі, внаслідок чого за період з 07.12.2021 по 31.12.2023 виникла заборгованість в сумі 6220 (шість тисяч двісті двадцять) гривень 88 копійок. Це, на переконання позивача, свідчить про неналежне виконання споживачем своїх зобов`язань, що порушує право позивача на одержання плати за надані послуги з утримання будинку та прибудинкової території у встановлений договором управління строк.
Згідно проведених розрахунків розмір інфляційних втрат ТОВ «Березань-Сервіс» за період з 07.12.2021 по 01.02.2024 становить 858,54 гривень, 3 % річних 258,78 гривень та 314, 88 гиивень пені.
За інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 363883662 від 31.01.2024, одноосібним власником квартири АДРЕСА_2 є ОСОБА_1 .
Таким чином, позивач просить суд стягнути солідарно з ОСОБА_1 та інших повнолітніх громадян, місце проживання яких зареєстровано за адресою: АДРЕСА_3 , на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Управляюча компанія «Березань-Сервіс» заборгованість по оплаті послуг з управління багатоквартирним будинком за період з 07.12.2022 по 31.01.2024 в розмірі 6220,88 гривень, інфляційні втрати в розмірі 858,54 гривні, 3 % річних в розмірі 258,78 гривень, пеню в розмірі 314,88 гривень та судовий збір в розмір 3028,00 гривень.
Як визначеноч.2ст.19ЦПК Україницивільне судочинствоздійснюється заправилами,передбаченими цимКодексом,у порядку наказного провадження; позовного провадження(загальногоабо спрощеного); окремого провадження.
Згідно з ч. 5 ст. 279 ЦПК України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Вказана вимога ЦПК України роз`яснена судом сторонам в ухвалі про відкриття провадження у справі.
Ухвалою Березанськогоміського судуКиївської областівід 22.04.2024позовну заявуТовариства зобмеженою відповідальністю«Управляюча компанія«Березань-Сервіс»до ОСОБА_1 про стягненнязаборгованості запослуги зуправління багатоквартирнимбудинком було залишено без руху.
21.05.2024 було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, клопотання позивача про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами задоволено, розгляд справи ухвалено здійснювати суддею одноособово в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. У задоволенні клопотання позивача про витребування доказів відмовлено, про що винесено відповідну ухвалу суду.
Копію ухвали про відкриття провадження у справі та копію позовної заяви відповідач ОСОБА_1 отримала, про що свідчить повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення (а.с. 80).
Позивач копіюухвали провідкриття провадженняу справіотримав впорядку ч.5ст.14,п.6ч.2ст.272ЦПК України,що підтверджуєтьсядовідкою продоставлення копіїухвали доелектронного кабінетуособи (а.с. 79).
Суд створив учасникам процесу належні умови для ознайомлення з рухом справи шляхом надсилання процесуальних документів, а також надав сторонам строк для подачі відзиву, відповіді на відзив, заперечень.
Кожен з учасників справи мав право безпосередньо знайомитися з матеріалами справи, аргументами іншої сторони та реагувати на них відповідно до вимог ЦПК України.
Відповідач ОСОБА_1 не скористалася своїм правом, наданим ст. 178 ЦПК України, та не подала відзив.
В силуприписів ч.13ст.7ЦПК України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.
За вказаних обставин фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу суд не здійснює, що відповідає ч. 2 ст. 247 ЦПК України.
Дослідивши письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів, суд дійшов такого висновку.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Згідно з ч. 1 ст.5ЦПК України здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.
Частиною 1 ст. 12 ЦПК України визначено, що цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін.
В силу приписів ч. 1, 3 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд. Таке право мають також особи, в інтересах яких заявлено вимоги, за винятком тих осіб, які не мають процесуальної дієздатності.
Враховуючи положення ч. 2 ст. 77 ЦПК України, предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Доказами згідно з ч. 1 ст. 76 ЦПК України є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Згідно з ч. 1, 5, 6 ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Суд оцінюєдокази засвоїм внутрішнімпереконанням,що ґрунтуєтьсяна всебічному,повному,об`єктивному табезпосередньому дослідженнінаявних усправі доказів. Жоднідокази немають длясуду заздалегідьвстановленої сили.Суд оцінюєналежність,допустимість,достовірність кожногодоказу окремо,а такождостатність івзаємний зв`язокдоказів уїх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів). (ч. 1-3 ст. 89 ЦПК України).
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є власником квартири (тип речового права: право власності; розмір частки: 1), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 41601732104, тип об`єкта: квартира, об`єкт житлової нерухомості; опис об`єкта: загальна площа (кв. м): 66; житлова площа (кв.м): 41,1 адреса: АДРЕСА_3 (а.с. 47-48).
Розпорядженням Виконавчого комітету Березанської міської ради Київської області від 19.02.2016 № 13 «Про перейменування вулиць та провулків міста Березань», вулицю Леніна перейменовано на вулицю Шевченків шлях.
Вказана вище обставина щодо перейменування вулиці визнана судом загальновідомою, тому згідно з ч. 3 ст. 82 ЦПК України, не потребує доказування.
Згідно з копією рішення виконавчого комітету Березанської міської ради Броварського району Київської області № 190 від 27.10.2021, розглянувши лист КП «Житлово-побутове підприємство виконавчого комітету Березанської міської ради» від 19.10.2018 № 148, відповідно до Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.06.2016 № 150, Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», Закону України «Про житлово-комунальні послуги», керуючись статтею 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Березанської міської ради вирішив: 1) припинити відповідно до ч. 2 ст. 32 Договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, достроково за згодою сторін дію договору, укладеного міє КП «Житлово-побутове підприємство виконавчого комітету Березанської міської ради» та виконавчим комітетом Березанської міської ради від 18.02.2019, з моменту укладення договору з переможцем конкурсу з призначення управителя у багатоквартирних будинках, в яких не стоврено об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком. 2) Оголосити конкурс з призначення управителя у багатоквартирних будинках, в яких не створено об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком (а.с. 10).
03.12.2021 виконавчий комітет Березанської міської ради Київської області прийняв рішення № 213 «Про призначення управителя багатоквартирних будинків, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком», підпункт 2 пункту 1 ваказаного рішення: призначити управителем багатоквартирних будинків, у яких не створено об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком: 2) об`єкт конкурсу № 2 50 будинків в м. Березань ТОВ «Управляюча компанія «Березань-Сервіс», копія вказаного рішення долучена до позовної заяви (а.с. 8).
Як вбачається з копії рішення виконавчого комітету Березанської міської ради № 135 від 03.11.2022 «Про оголошення конкурсу з призначення управителя у багатоквартирних будинках, в яких не створено об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком», відповідно до статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», керуючись Порядком проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.06.2016 № 150, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.06.2016 за № 893/29023, розглянувши листи ТОВ «Управляюча компанія «Березань-Центр» від 24.10.2022 № 37 та ТОВ «Управляюча компанія «Березань-Сервіс» від 24.10.2022 № 28 про повідомлення співвласників багатоквартирних будинків щодо припинення дії договорів від 07.12.2021 щодо надання послуги з управління багатоквартирним будинком, виконавчий комітет міської ради вирішив: 1. Оголосити конкурс з призначення управителя у багатоквартирних будинках, в яких не створено об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком. 2. Визначити об`єктом конкурсу багатоквартирні будинки, в яких не створено об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком згідно з додатком 1. 3. Затвердити конкурсну документацію для проведення конкурсу згідно з додатком 2. 4. Уповноважити заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ОСОБА_2 виключно на підписання договорів про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, що входить до об`єкта конкурсу, від імені співвласників багатоквартирного будинку (а.с. 11).
Управителем багатоквартирних будинків, в яких не створено об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком по об`єкту конкурсу № 2-63 будики в м. Березань та с. Садове, крім будинків в с. Садове за адресами: АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_5 ; АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_7 ; АДРЕСА_8 , АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_10 ; АДРЕСА_11 ; АДРЕСА_12 ; АДРЕСА_13 , - призначено ТОВ «Управляюча компанія «Березань-Сервіс», що підтверджується копією рішення виконавчого комітету Березанської міської ради від 21.12.2022 № 169 (а.с. 9).
Відповідно до копії Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю «Управляюча компанія «Березань-Сервіс», ідентифікаційний код юридичної особи: 44550992, має такий основний вид економічної діяльності як: 68.32 - управління нерухомим майом за винагороду або на основі контракту (а.с. 7).
07.12.2021 Товариство з обмеженою відповідальністю «Управляюча компанія «Березань-Сервіс» (далі управитель) в особі директора ОСОБА_3 , що діє на підставі статуту з однієї сторони, та співвласники багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 (далі співвласник) в особі заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ОСОБА_2 , що діє на підставі рішення виконавчого комітету від 27.10.2021 № 190 «Про конкурсну комісію з призначення управителя багатоквартирного будинку», з іншої сторони уклали договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком (копія договору - а.с. 12-17).
Додатком № 1 до договору є список співвласників і площа квартир та приміщень, що перебувають у їх власності по АДРЕСА_1 (а.с. 18); додатком № 2 до типового договору є Загальні відмості про будинок, об`єкт: багатоповерховий будинок, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 19-20), додатком № 3 до типового договору є акт приймання-передачі технічної документації на будинок по АДРЕСА_1 (а.с. 21), додатком № 4 до договору є Перелік складових послуг з утримання будинків та прибудинкових територій та вимоги щодо якості надання послуг з кошторисом витрат на утримання багатоквартирних будинків та прибудинкової території ТОВ «Березань-Сервіс» (об`єкт конкурсу № 2), адреса будинку: АДРЕСА_1 (а.с. 22-23; 24).
Як передбачено п. 30-31 договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком цей договір набирає чинності з 07 грудня 2021 року та укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення строку дії цього договору жодна зі сторін не повідомить письмово іншій стороні про відмову від цього договору, він вважається продовженим на один рік.
До позовної заяви долучено копію договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком від 22.12.2022 (далі - договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком), контрагентами якого є: Товариство з обмеженою відповідальністю «Управляюча компанія «Березань-Сервіс» (далі управитель) в особі директора ОСОБА_3 , що діє на підставі статуту з однієї сторони, та співвласники багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 (далі співвласник) в особі заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ОСОБА_2 , що діє на підставі рішення виконавчого комітету від 03.11.2022 № 315 «Про оголошення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків в яких не створено об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком» (а.с. 25-30) з копіями додатків до нього: додаток № 1: список співвласників і площа квартир та приміщень, що перебувають у їх власності по АДРЕСА_1 (а.с. 31); додатком № 2 до типового договору: Загальні відмості про будинок, об`єкт: багатоповерховий будинок, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 32-33), додаток № 3 до типового договору: акт приймання-передачі технічної документації на будинок по АДРЕСА_1 (а.с. 34), додаток № 4 до договору: Перелік складових послуг з утримання будинків та прибудинкових територій та вимоги щодо якості надання послуг (а.с. 35-36); додаток № 5: кошторис витрат на утримання багатоквартирних будинків та прибудинкової території ТОВ «Березань-Сервіс» (об`єкт конкурсу № 2), адреса будинку: АДРЕСА_1 (а.с. 37).
Згідно з п. 1-3 договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком управитель зобов`язується надавати співвласникам послугу з управління багатоквартирним будинком згідно кошторису (далі послуга з управління), що розташований за адресою: АДРЕСА_1 (далі будинок), а співвласники зобов`язуються оплачувати управителю послугу з управління згідно з вимогами законодавства та умовами цього договору. Список співвласників і площа квартир та приміщень, що перебувають у власності, станом на дату укладення договору зазначаються у додатку № 1 до договору, що є невід`ємною його частиною. Загальні відомості про будинок зазначаються у додатку 2 до договору і є невід`ємною його частиною. Послуга з управління полягає у забезпеченні управителем належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна будинку та його прибудинкової території. Послуга з управління включає: забезпечення утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема, прибирання внутрішньо будинкових приміщень та прибудинкової території, якщо земельна ділянка, на якій розташований будинок, а також належні до нього будівлі, споруди та прибудинкова територія згідно з відомостями про земельну ділянку, що містяться у Державному земельному кадастрі, знаходиться у власності або користуванні співвласників багатоквартирного будинку відповідно до вимог законодавства, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинокивх систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку; інші додаткові послуги, які можуть бути замовлені співвласниками. Послуга з управління надається відповідно до вимог до якості згідно додатком 4 до цього договору, що є його невід`ємною частиною.
Пунктом 5 договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком передбачено права кожного із співвласників, серед яких, і права на перевірку кількості та якості послуги з управління у встановленому законодавством порядку; право складати та підписувати акти-претензії у зв`язку з порушенням порядку надання послуги з управління, зміною її споживчих властивостей та перевищенням строків проведення аварійно-відновних робіт.
Відповдіно до п. 6 договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком кожен із співвласників зобов`язаний, серед іншого, оплачувати управителеві надані послуги з управління згідно кошторису в порядку, за ціною та у строки, встановлені цим договором; у разі несвоєчасного здійснення платежів за послугу з управління сплачувати пеню в розмірі, встановленому цим договором. Пеня вводиться з 1 травня 2019 року.
Згідно з п. 11, абз. 2 п. 12 договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком плата за послугу з управління нараховується щомісяця уравителем та вноситься кожним співвласником не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим. Новий кошторис витрат погоджується співвласниками шляхом прийняття відповідного рішення у порядку, встановленому законом, з подальшим внесенням змін до цього договору. У випадку, якщо новий кошторис витрат співвласниками не погоджено, продовжує діяти раніше погоджений кошторис витрат.
Інфомрацію, пов`язану з виконанням цього договору, управитель доводить до відома співвласників шляхом розміщення відповідних інформаційних матеріалів на: дошка оголошень, сайт Березанської міської ради, платіжки, на сторінці Фейсбук (п. 15 договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком).
Як передбачено п. 20 договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком у разі ненадання, надання неналежної якості послуги з управління відповідно кошторису кожен співвласник має право викликати управителя для перевірки її якості. За результатами перевірки якості послуги з управління складається акт-претензія, який підписується співвласником та управителем. Управитель (його представник) зобов`язаний прибути на виклик співвласника не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення співвласника.
За несвоєчасне та/або не в повному обсязі внесення плати за послугу з управління співвласники сплачують управителю пеню в розмірі 0,01 відсотка суми простроченого платежу, яка нараховується за кожний день прострочення, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. При цьому загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу (п. 24 договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком).
Згідно з п. 30-31 договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком цей договір набирає чинності з 22 грудня 2022 року та укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення строку дії цього договору жодна зі сторін не повідомить письмово іншій стороні про відмову від цього договору, він вважається продовженим на один рік.
На підтвердження виконання обов`язків з управління багатоквартирним будинком позивачем долучено копію заяви-приєднання до договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, контрагентами якого є: ТОВ «Управляюча компанія «Березань-Сервіс» та ПрАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі», серед об`єктів, до яких здійснюється постачання: № п.п. 37 вул. Шевченків шлях, 219, сходова клітина (а.с 38-39).
Відповідно до копії зведеної оборотно-сальдової відомості «Розрахунки з абонентами за послуги управління» будинок АДРЕСА_1 , період: з 07.12.2021 по 31.12.2023, по особовому рахунку № НОМЕР_1 дебет (нараховано) 9020,88 гривень, кредит (сплачено): 2800,00 гривень, дебет (борг): 6220,88 гривень, кредит (переплата): 0 гривень (а.с. 40).
Згідно з розрахунком заборгованості за послуги з утримання будинку і прибудинкової території по кв. АДРЕСА_2 станом на 31.12.2023, власник особового рахунку № НОМЕР_2 ОСОБА_1 за період з грудня 2021 року по грудень 2023 року заборгованість склала 6220,88 гривень (а.с. 41-42).
У розрахунку вказані тарифи відповідно до кожного періоду.
Ціна послуги з управління та її складові наведені в п. 10 договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком від 07.12.2021 та 22.12.2022:
Так, ціна послуги з управління становить 4,79 гривень (в тому числі єдиний податок) на місяць за 1 кв. метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення будинку та включає: витрати на утримання будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна будинку в розмірі 4,35 гривень відповідно до кошторису витрат на утримання будинку та прибудинкової території (далі кошторис витрат), що міститься у додатку 5 до цього договору; винагороду управителю в розмірі 0,44 гривень на місяць (п. 10 договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком від 07.12.2021).
Ціна послуги з управління становить 6,24 гривень (в тому числі єдиний податок) на місяць за 1 кв. метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення будинку та включає: витрати на утримання будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна будинку в розмірі 5,66 гривень відповідно до кошторису витрат на утримання будинку та прибудинкової території (далі кошторис витрат), що міститься у додатку 5 до цього договору; винагороду управителю в розмірі 0,28 гривень на місяць (п. 10 договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком від 22.12.2022).
Із наведеного вище розрахунку заборгованості вбачається, що відповідач ОСОБА_1 періодично проводила оплату за житлові послуги на загальну суму 2800,00 гривень (за період з грудня 2021 року по грудень 2023 року).
Управителем 24.11.2023 було надіслано на адресу ОСОБА_1 претензію за вих. № 276 від 24.11.2023, у якій він просив останню сплатити наявну заборгованість спожитих послуг з управління багатоквартирним будинком (а.с. 43).
На підтвердження надіслання претензії до позовної заяви долучено копію списку № Ф 103 «Рекомендований лист» АТ «Укрпошта», замовник: ТОВ «Березань-Сервіс» (а.с. 44).
Відповідно до ч. 3 ст. 13 Конституції України власність зобов`язує. Власність не повинна використовуватися на шкоду людині і суспільству.
Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власність зобов`язує (ч. 1, 4 ст. 319 ЦК України).
Як передбаченост.382ЦК Україниквартирою єізольоване помешканняв житловомубудинку,призначене тапридатне дляпостійного уньому проживання. Усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.
Згідно з ч 1 ст. 9 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (№ 417-VIII від 14.05.2015) управління багатоквартирнимбудинком здійснюєтьсяйого співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку).
Статтею 11 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» врегульовано питання щодо управління багатоквартирним будинком управителем.
Згідно з ч. 1 - 3 ст. 11 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» управління багатоквартирнимбудинком управителемздійснюється напідставі договорупро наданняпослуг зуправління багатоквартирнимбудинком,що укладаєтьсязгідно зтиповим договором. Вартістьпослуг зуправління багатоквартирнимбудинком визначаєтьсяза рішеннямзборів співвласників(загальнихзборів об`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку)і згодоюуправителя тазазначається удоговорі зуправителем. Умови договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком повинні відповідати умовам типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Істотними умовамидоговору пронадання послугз управліннябагатоквартирним будинкомє: 1)перелік послуг; 2)вимоги доякості послуг; 3)права іобов`язки сторін; 4)відповідальність сторінза порушеннядоговору; 5)ціна послуг; 6)порядок оплатипослуг; 7)порядок іумови внесеннязмін додоговору; 8) строк дії договору, порядок і умови продовження дії та розірвання договору (ч. 4 ст. 11 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»).
Відповідно до ч. 6 ст. 11 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» договір зуправителем укладаєтьсястроком наодин рік.Якщо заодин місяцьдо закінченнязазначеного строкужодна ізсторін неповідомить письмовоіншу сторонупро відмовувід договору,договір вважаєтьсяпродовженим нанаступний однорічнийстрок. До договорів, предметом яких не є управління багатоквартирним будинком, передбачене частиною шостою цієї статті, обмеження щодо строку договору не застосовується. Відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг регулює Закон України «Про житлово-комунальні послуги».
Так, стаття 1 Закону України України «Про житлово-комунальні послуги» надає визнанняення термінів.
Згідо з п. 5, 6,12,13,14ст.1Закону УкраїниУкраїни «Прожитлово-комунальніпослуги» (№2189- VIIIвід 09.11.2017) (уредакції,чинній намомент виникненняспірних правовідносин)житлово-комунальніпослуги -результат господарськоїдіяльності,спрямованої назабезпечення умовпроживання та/абоперебування осібу житловихі нежитловихприміщеннях,будинках іспорудах,комплексах будинківі спорудвідповідно донормативів,норм,стандартів,порядків іправил,що здійснюєтьсяна підставівідповідних договорівпро наданняжитлово-комунальнихпослуг; індивідуальнийспоживач -фізична абоюридична особа,яка євласником (співвласником)нерухомого майна,або зазгодою власникаінша особа,яка користуєтьсяоб`єктом нерухомогомайна іотримує житлово-комунальнупослугу длявласних потребта зякою абовід іменіякої укладеновідповідний договірпро наданняжитлово-комунальноїпослуги; послуга зуправління багатоквартирнимбудинком -результат господарськоїдіяльності суб`єктівгосподарювання,спрямованої назабезпечення належнихумов проживанняі задоволеннягосподарсько-побутовихпотреб мешканцівбудинку шляхомутримання іремонту спільногомайна багатоквартирногобудинку тайого прибудинковоїтериторії відповіднодо умовдоговору; споживачжитлово-комунальнихпослуг (далі-споживач)-індивідуальний абоколективний споживач; управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб.
Пунктом 1частини 1статті 5Закону України«Про житлово-комунальніпослуги» передбачено,що дожитлово-комунальнихпослуг належать: 1)житлова послуга-послуга зуправління багатоквартирнимбудинком. Послугаз управліннябагатоквартирним будинкомвключає: утриманняспільного майнабагатоквартирного будинку,зокрема прибираннявнутрішньобудинкових приміщеньта прибудинковоїтериторії,виконання санітарно-технічнихробіт,обслуговування внутрішньобудинковихсистем (крімобслуговування внутрішньобудинковихсистем,що використовуютьсядля наданнявідповідної комунальноїпослуги уразі укладенняіндивідуальних договорівпро наданнятакої послуги,за умовамияких обслуговуваннятаких системздійснюється виконавцем),утримання ліфтівтощо; купівлюелектричної енергіїдля забезпеченняфункціонування спільногомайна багатоквартирногобудинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку.
Згідно зі ст. 15 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» договірпро наданняпослуг зуправління багатоквартирнимбудинком (змінидо нього)від іменівсіх співвласниківбагатоквартирного будинкуукладається звизначеним відповіднодо законодавствауправителем співвласником(співвласниками),уповноваженим (уповноваженими)на церішенням зборівспіввласників.Такий договірпідписується наумовах,затверджених зборамиспіввласників,та єобов`язковим длявиконання всімаспіввласниками. У випадках,визначених законом,договір пронадання послугз управліннябагатоквартирним будинкомукладається відімені співвласниківбагатоквартирного будинкууповноваженою особоюоргану місцевогосамоврядування. В одномубагатоквартирному будинкудоговір пронадання послугз управлінняможе укладатисяодночасно небільш якз однимуправителем. Договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк.
Договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладений від імені співвласників багатоквартирного будинку уповноваженою особою органу місцевого самоврядування, може бути достроково розірваний у випадках та порядку, визначених законом (ч. 2 ст. 15 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).
Як передбачено п. 3-1, 6 Розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про житлово-комунальні послуги» договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладені з виконавцями таких послуг або з управителями, визначеними згідно із цим Законом, до введення в дію норм цього Закону, що регулюють надання послуги з управління багатоквартирним будинком, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами (у тому числі щодо вивезення побутових відходів - за наявності), до дати набрання чинності договорами про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладеними за правилами, визначеними цим Законом.
У разі якщо такими договорами передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.
З дати введення в дію норм цього Закону, що регулюють надання послуги з управління багатоквартирним будинком, зміна будь-яких умов договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, додатків і кошторисів (цін/тарифів) до них забороняється та вважається нікчемною. Виконавець таких послуг або управитель має право достроково розірвати відповідний договір, попередивши про це споживачів не пізніш як за два місяці до дня розірвання договору.
У разі прийняття співвласниками багатоквартирного будинку рішення про форму (зміну форми) управління багатоквартирним будинком договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладені з виконавцем таких послуг або управителем, визначеним згідно із цим Законом до введення в дію норм цього Закону, що регулюють надання послуги з управління багатоквартирним будинком, втрачають чинність з дати, визначеної зборами співвласників (загальними зборами об`єднання співвласників) багатоквартирного будинку, або з дати початку виконання зобов`язань за договором про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, укладеним за правилами, визначеними цим Законом, але не раніше ніж через два місяці після направлення особою, уповноваженою на це зборами співвласників (загальними зборами об`єднання співвласників) багатоквартирного будинку, такому виконавцю, управителю письмового повідомлення про припинення договорів.
У такому разі виконавець або управитель не пізніше 30 днів з дати припинення договорів має здійснити остаточне нарахування плати за надані послуги відповідно до фактичних нарахувань та обсягів наданих відповідних послуг.
Пільги та субсидії для відшкодування витрат з оплати послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій надаються протягом строку дії договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
До затвердження Кабінетом Міністрів України Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком сторони укладають договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком за формою та на умовах, погоджених між управителем та співвласниками, а в разі визначення управителя органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах - виконавчим органом місцевої ради (або іншим органом - суб`єктом владних повноважень, якому делеговані функції із здійснення управління об`єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг). Умови таких договорів, що суперечать положенням Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком після його затвердження Кабінетом Міністрів України, не застосовуються, а регулювання відносин сторін договору в цій частині здійснюється згідно з відповідними нормами Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком.
У багатоквартирних будинках, у яких станом на 1 січня 2021 року не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, співвласниками не прийнято рішення про форму управління багатоквартирним будинком та не оголошено конкурс з призначення управителя багатоквартирного будинку відповідно до частини п`ятої статті 13Закону України"Проособливості здійсненняправа власностіу багатоквартирномубудинку",виконавчий органмісцевої ради(абоінший орган-суб`єкт владнихповноважень,якому делегованіфункції ізздійснення управлінняоб`єктами житлово-комунальногогосподарства,забезпечення їхутримання таефективної експлуатації,необхідного рівнята якостіпослуг)зобов`язаний оголоситиі провеститакий конкурсдо 1травня 2021року. Порядок проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку встановлюється центральниморганом виконавчоївлади,що забезпечуєформування державноїжитлової політикиі державноїполітики усфері житлово-комунальногогосподарства. Організаторконкурсу неможе встановлюватиінші умовичи положенняпроведення конкурсу,які суперечатьтакому порядку. Договірпро наданняпослуги зуправління багатоквартирнимбудинком строкомна одинрік відімені співвласниківбагатоквартирного будинкупідписує уповноваженаособа виконавчогооргану відповідноїмісцевої ради,за рішеннямякого призначеноуправителя. Якщоза одинмісяць дозакінчення зазначеногостроку жоднаіз сторінне повідомитьписьмово другусторону провідмову віддоговору,договір вважаєтьсяпродовженим начерговий однорічнийстрок. Уразі якщопротягом діїдоговору пронадання послугз управліннябагатоквартирним будинком,укладеного зарезультатами конкурсу,співвласники багатоквартирногобудинку приймутьрішення проформу (змінуформи)управління багатоквартирнимбудинком абопро обранняіншого управителя,вони маютьправо достроковорозірвати такийдоговір здати,визначеної зборамиспіввласників (загальнимизборами об`єднанняспіввласників)багатоквартирного будинку,але нераніше ніжчерез двамісяці післянаправлення особою,уповноваженою наце зборамиспіввласників (загальнимизборами об`єднанняспіввласників)багатоквартирного будинку,такому виконавцю,управителю письмовогоповідомлення проприпинення договору.У такомуразі управительмає здійснитиостаточне нарахуванняплати занадані послугивідповідно дофактичних нарахуваньта обсягівнаданих відповіднихпослуг. У разі якщо конкурс з призначення управителя багатоквартирного будинку не було проведено до 1 травня 2021 року, виконавчий орган відповідної місцевої ради (або інший орган - суб`єкт владних повноважень, якому делеговані функції із здійснення управління об`єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг) зобов`язаний не пізніше шести місяців з дня припинення або скасування воєнного стану оголосити і провести такий конкурс з призначення управителя багатоквартирного будинку у будинках, у яких станом на дату, що передує двом місяцям до запланованої дати оголошення конкурсу, не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, співвласниками не прийнято рішення про форму управління багатоквартирним будинком та не оголошено і не проведено такий конкурс відповідно до пункту 5 статті 13 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" та абзацу першого цього пункту.
З матеріалів справи вбачається, що договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком по АДРЕСА_1 був укладений від імені співвласників багатоквартирного будинку уповноваженою особою органу місцевого самоврядування, на підтвердження чого до позовної заяви долучено копії відповідних рішень виконавчого комітету Березанської міської ради Броварського району Київської області.
Оскільки об`єднання співвласників багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 не було створено на момент виникнення спірних правовідносин і сторони договору не повідомили одна одну про відмову від договору, а у межах вказаного строку співвласники вказаного вище багатоквартирного будинку не порушували в установленому законом порядку питання щодо розірвання договору чи обрання іншого управителя, тому договори від 07.12.2021, 22.12.2022, відповідно, вважалися продовженими на рік.
Доказів того, що договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладений від імені співвласників багатоквартирного будинку уповноваженою особою органу місцевого самоврядування, був достроково розірваний у порядку, визначеному законом, відповідачем не надано.
Управління багатоквартирнимбудинком управителемздійснюється напідставі договорупро наданняпослуг зуправління багатоквартирнимбудинком,що укладаєтьсязгідно зтиповим договором. Управитель веде окремий облік доходів і витрат (облікову карту) щодо кожного багатоквартирного будинку, який перебуває в його управлінні, та забезпечує співвласникам багатоквартирного будинку вільний доступ до цієї інформації щодо їхнього будинку в порядку, передбаченому договором (ч. 1, 2 ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про житлово-комунальніпослуги» споживач здійснюєоплату заспожиті житлово-комунальніпослуги щомісяця,якщо іншийпорядок тастроки невизначені відповіднимдоговором. Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору.
Таким чином, згідно із зазначеними нормами закону споживачі зобов`язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними. Факт відсутності договору про надання житлово-комунальних послуг сам по собі не може бути підставою для звільнення споживача від оплати послуг у повному обсязі.
ОСОБА_1 є власником квартири АДРЕСА_2 , та фактично є споживачем послуг з управління вказаним вище багатоквартирним будинком, які надає ТОВ «Управляюча компанія «Березань-Сервіс», а тому відсутність між сторонами договірних зобов`язань, не звільняє споживача від сплати за надані житлові послуги.
Відсутність між сторонами договору не може слугувати підставою для звільнення споживача від оплати отриманих послуг.
До аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у складі колегії суддів Третьої судової палати Касаційного цивільного суду у постанові від 13.11.2019 у справі № 686/14833/15-ц.
Як передбачено п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач має право: одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів; такому праву кореспондує передбачений п. 1 ч. 2 ст. 7 вказаного вище Закону обов`язок індивідуального споживача укладати договори про надання житлово-комунальних послуг у порядку і випадках, визначених законом.
Управитель багатоквартирногобудинку зобов`язаний: забезпечувати належне утримання спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території відповідно до нормативних вимог і договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, від власного імені укладати з підрядниками необхідні договори про виконання окремих робіт та послуг (п. 1 ч. 4 ст. 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).
Щодо стягнення з відповідача інфляційних втрат, 3 % річних, пені, суд виходить з такого.
Відповідно до загальних умов виконання зобов`язання, установлених статтею 526 ЦК України, зобов`язання повинно виконуватись належним чином згідно з умовами договору та вимогами ЦК України, інших актів цивільного законодавства. Недотримання таких вимог призводить до порушення зобов`язань.
Згідно із частиною першою статті 509ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Зобов`язання боржника сплатити певну грошову суму на користь кредитора відповідно до цивільно-правового договору або з інших підстав, визначених законом, є грошовим зобов`язанням.
Таким чином, правовідношення, в якому замовник зобов`язаний оплатити надану послугу в грошах, а виконавець має право вимагати від замовника відповідної оплати, тобто в якому передбачено передачу грошей як предмета договору або сплату їх як ціни договору, є грошовим зобов`язанням.
З огляду на викладене слід дійти висновку про те, що правовідносини, які склалися між сторонами, є грошовим зобов`язанням, в якому, серед інших прав і обов`язків сторін, на боржників покладено певний цивільно-правовий обов`язок з оплати отриманих житлових послуг, якому кореспондує право вимоги кредитора (частина перша статті 509 ЦК України) - вимагати сплату грошей за надані послуги.
Згідно з ч. 1 ст. 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»{Дію частини першої статті 26 зупинено до 1 липня 2020 року згідно із Законом № 533-IX від 17.03.2020}у разінесвоєчасного здійсненняплатежів зажитлово-комунальніпослуги споживачзобов`язаний сплатитипеню врозмірі,встановленому вдоговорі,але невище 0,01відсотка сумиборгу закожен деньпрострочення.Загальний розмірсплаченої пеніне можеперевищувати 100відсотків загальноїсуми боргу. Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги.
Отже, виходячи з юридичної природи правовідносин сторін як грошових зобов`язань на них поширюється дія частини другої статті 625ЦК України як спеціальний вид цивільно-правової відповідальності за прострочення виконання зобов`язання, відповідно до якої боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Правова норма щодо відповідальності боржника за несвоєчасне здійснення оплати за житлово-комунальні послуги у вигляді пені не виключає застосування правових норм, установлених у частині другій статті 625 ЦК України. Інфляційне нарахування на суму боргу за порушення боржником грошового зобов`язання, вираженого в національній валюті та трьох відсотків річних від простроченої суми полягає у відшкодуванні матеріальних витрат кредитора від знецінення грошових коштів у наслідок інфляційних процесів та отримання компенсації (плати) від боржника за неправомірне користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові, тому ці кошти нараховуються незалежно від сплати ним неустойки (пені) за невиконання або неналежне виконання зобов`язання.
Однак, суд не погоджується з розміром пені, інфляційних витрат та трьох процентів річних, які нараховані позивачем до стягнення з відповідача.
Так, 05.03.2022 Кабінетом Міністрів України було прийнято Постанову № 206 «Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану», якою було установлено, що до припинення чи скасування воєнного стану в Україні забороняється: нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування і застосовується з 24 лютого 2022 року. (текст постанови наведений у редакції від 05.03.2022).
29.12.2023 до вказаної вище Постанови КМУ було внесено зміни, зокрема, п. 1 передбчено, що доприпинення чискасування воєнногостану вУкраїні забороняється: нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення плати за житлово-комунальні послуги населенням (у тому числі населенням, що проживає у будинках, де створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельні (житлові) кооперативи або яким послуги надаються управителем чи іншою уповноваженою співвласниками особою за колективним договором) в територіальних громадах, що розташовані на територіях, на яких ведуться бойові дії (територіях можливих бойових дій, активних бойових дій, активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси) або тимчасово окупованих Російською Федерацією, відповідно до переліку, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій (до дати припинення можливості бойових дій, завершення бойових дій, завершення тимчасової окупації), або якщо нерухоме майно споживача було пошкоджено внаслідок воєнних (бойових) дій за умови інформування про такі випадки відповідного виконавця комунальної послуги (для послуги розподілу природного газу з урахуванням вимог Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 15 травня 2015 р. № 285).
Тобто, у період з 24.02.2022 по 30.12.2023 діяла встановлена КМУ заборона на нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги.
Як вбачається з розрахунку інфляційних втрат, 3 % річних та пені по кв. АДРЕСА_2 , станом на 31.03.2024, позивачем здійснено нарахування відповідачу ОСОБА_1 інфляційних втрат, 3 % річних та пені на заборгованість, утворену за несвоєчасне внесення плати за житлову послугу за період з 01.01.2022 по 31.03.2024 у розмірі: інфляційні втрати: 858,54 гривні, 3 % річних: 258,78 гривень, пеня: 314,88 гривень (а.с. 45-46), що суперечить Постанові Кабінету Міністрів України № 206 «Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану» від 05.03.2022.
З відповідача на користь позивача підлягала би стягненню пеня, інфляційні втрати та 3 % річних за період з 01.01.2024 по 31.03.2024, за умови доведеності належними доказами наявності заборгованості з оплати житлових послуг за період з 01.01.2024 по 31.03.2024.
Однак, суд звертає увагу на те, що позивачем надано розрахунок заборгованості за послуги з утримання будинку і прибудинкової території по кв. АДРЕСА_2 , власник особового рахунку ОСОБА_1 за період з грудня 2021 року по грудень 2023 року, що не охоплює період, за який позивач здійснив нарахування пені (а.с. 41-42).
Відтак, відсутні докази наявності у відповідача ОСОБА_1 заборгованості за послуги з утримання будинку і прибудинкової території за період після 01.01.2024.
Отже, у задоволенні позовних вимог в частині стягнення з відповідача на користь позивача інфляційних втрат, 3 % річних та пені на заборгованість, утворену за несвоєчасне внесення плати за житлову послугу, слід відмовити.
Відповідач від наданих позивачем послуг у встановленому законом порядку не відмовлялася, доказів ненадання послуг або надання послуг неналежної якості, що б давало підстави для звільнення від їх оплати, ОСОБА_1 не надано.
Відповідач ОСОБА_1 жодним чином заявлені до неї вимоги не спростувала, не скористалася своїми процесуальними правами, передбаченими законом, несучи ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Так, у прохальній частині позовної заяви позивачем було заявлено клопотання, яке було розглянуте судом при винесенні ухвали про відкриття провадження у справі. Позивач з метою персоніфікації кола осіб, що несуть солідарну відповідальність по зобов`язаннях зі сплати заборгованості за послуги управління по кв. АДРЕСА_2 , просив витребувати в якості доказів від Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Березанської міської ради Київської області, інформацію про дату народження ОСОБА_1 , а також паспортні дані та індивідуальні податкові номери повнолітніх осіб, які офіційно зареєстровані за вказаною адресою.
З огляду на заявлене клопотання про витребування доказів позивач, пред`явивиши позов до ОСОБА_1 , просив суд стягнути солідарно з ОСОБА_1 та іншихповнолітніх громадян,місце проживанняяких зареєстрованоза адресою: АДРЕСА_3 , на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Управляюча компанія «Березань-Сервіс» заборгованість по оплаті послуг з управління багатоквартирним будинком за вказаний у позові період та у вказаному розмірі.
Суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках (ч. 1 ст. 13 ЦПК України).
Зважаючи на те, що відповідачем по справі є ОСОБА_1 , позов пред`явлено позивачем саме до неї, матеріали справи не містять жодної інформації про осіб, які згідно із законом несуть солідарну відповідальність за заявленою позивачем вимогою, ТОВ «Управляюча компанія «Березань-Сервіс» не заявляло клопотань про залучення доучасті усправі співвідповідачів, з огляду на приписи ч. 1 ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справу не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межахзаявлених неювимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги до ОСОБА_1 є обґрунтованими та такими, що підлягають до часткового задоволення.
Частиною 1,п.1ч.2ст.141ЦПК Українивстановлено,що судовийзбір покладаєтьсяна сторонипропорційно розмірузадоволених позовнихвимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: у разі задоволення позову - на відповідача.
Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 264 ЦПК України під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема, і питання як розподілити між сторонами судові витрати.
Так, при зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі 3028,00 гривень (а.с. 49).
Отже, з огляду на часткове задоволення позовних вимог, з відповідача на користь позивача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 2461,34 гривень.
На підставі викладеного, керуючись ст. 13 Конституції України, ст. 15, 16, 319, 382, 509, 625 ЦК України, ст. 9, 11 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», ст. 1, 5, 7,9,15, 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст. 4-5, 12-13, 76-83, 89, 141, 258-259, 263-265, 268, 352, 354 ЦПК України, суд
УХВАЛИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Управляюча компанія «Березань-Сервіс» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за послуги з управління багатоквартирним будинком, - задовольнити частково.
Стягнути з ОСОБА_1 накористь Товаристваз обмеженоювідповідальністю «Управляючакомпанія «Березань-Сервіс»заборгованість пооплаті послугз управліннябагатоквартирним будинкомза період з 07.12.2022 по 31.12.2023 в розмірі 6220 (шість тисяч двісті двадцять) гривень 88 копійок.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Управляюча компанія «Березань-Сервіс» судовий збір у розмірі 2461 (дві тисячі чотириста шістдесят одну) гривню 34 копійки.
У задоволенні решти вимог відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скаргана рішеннясуду подаєтьсяпротягом тридцятиднів здня йогоскладення до Київського апеляційного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Управляюча компанія «Березань-Сервіс», місцезнаходження: провулок Богдана Хмельницького, 19-в, м. Березань, Броварський район, Київська область, код ЄДРПОУ: 44550992.
Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання якої зареєстроване за адресою: АДРЕСА_3 , РНОКПП: НОМЕР_3 .
Суддя Т. В. Дудар
Суд | Березанський міський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2024 |
Оприлюднено | 21.06.2024 |
Номер документу | 119838966 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Березанський міський суд Київської області
Дудар Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні