ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 червня 2024 року м. Черкаси Справа № 925/487/24
Господарський суд Черкаської області в складі головуючого судді Чевгуза О.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Черкаської міської ради
до Приватного підприємства Бюро регіонального розвитку
про стягнення 29 205,88 грн безпідставно утримуваних грошових коштів,
без повідомлення (виклику) сторін,
ВСТАНОВИВ:
Черкаська міська рада (вул. Б. Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18001, код ЄДРПОУ 25212542) звернулася до Господарського суду Черкаської області з позовом до Приватного підприємства Бюро регіонального розвитку (вул. Ольжича, 5, оф. 54, м. Київ, 04060, код ЄДРПОУ 35675311) в якому просить суд:
стягнути з Приватного підприємства Бюро регіонального розвитку (адреса: вул. Ольжича, буд. 5, оф. 54, м. Київ, 04060, код ЄДРПОУ 35675311) на користь міського бюджету м. Черкаси (рахунок №UA608999980314000611000023759, банк: Казначейство України (ЕАП), одержувач платежу: ГУК у Черк.обл./тг м. Черкаси, код ЄДРПОУ 37930566, код бюджетної класифікації: 24062200) безпідставно збережені грошові кошти у розмірі 29 205,88 грн;
стягнути з відповідача на користь платника - Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради (вул. Б. Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18001, код ЄДРПОУ 38715770) витрати по сплаті судового збору.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач як власник об`єкта нерухомого майна - частини нежитлового приміщення будинку побуту «Славутич» по АДРЕСА_1 , загальною площею 168,50 кв.м., яке знаходиться на земельній ділянці площею 0,6156 га кадастровий номер: 7110136400:02:031:0012, використовує цю земельну ділянку комунальної власності, всупереч вимогам земельного законодавства, без оформлення права користування земельною ділянкою, не сплачуючи при цьому орендну плату, у зв`язку з чим на підставі статті 1212 Цивільного кодексу України (ЦК України) позивач просить стягнути з відповідача безпідставно збережені кошти у виді несплаченої орендної плати за фактичне користування земельною ділянкою.
Ухвалою від 19.04.2024 Господарський суд Черкаської області прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі; справу вирішив розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Ухвала про відкриття провадження у справі була надіслана на адресу відповідача рекомендованим листом, в матеріалах справи міститься поштове повідомлення з відміткою про вручення відповідачу 24.04.2024 ухвали суду про відкриття провадження у справі.
У визначені законом строки клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін до суду не надходило.
Відповідач не скористався наданими йому процесуальними правами, відзив на позов або будь-які інші письмові заперечення по суті спору не надав.
Відповідно до частини 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Оскільки наявні у матеріалах справи документи достатні для прийняття повного та обґрунтованого судового рішення, відповідно до частини 5 статті 252 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними у справі матеріалами.
Суд зазначає, що відповідно до ч. 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.
Згідно з частиною 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.
Відповідно до частини першої статті 14 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку Черкаська міська рада є власником земельної ділянки загальною площею 0,6156 га кадастровий номер: 7110136400:02:031:0012, що знаходиться у АДРЕСА_1 , зареєстрована в ДЗК 18.04.2007, відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, КВЦПЗ 03.13 для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування. (а.с. 15-16).
Відповідно до інформаційної довідки № 369727106 від 14.03.2024 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно Приватне підприємство Бюро регіонального розвитку (далі - Відповідач) є власником частини нежитлового приміщення будинку побуту «Славутич» по АДРЕСА_1 , загальною площею 168,50 кв.м., реєстраційний номер майна 1103789, про що вчинено запис у ДРРП 04.11.2009, на підставі свідоцтва про право власності, САС 466534 від 17.09.2009. Вказане нерухоме майно знаходиться на земельній ділянці площею 0,6156 га кадастровий номер: 7110136400:02:031:0012, що знаходиться у АДРЕСА_1 та відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, КВЦПЗ 03.13 для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування.
Рішенням Черкаської міської ради від 23.05.2019 №2-4612 припинено Асоціації підприємств і організацій побутового обслуговування населення «Облпобутсоюз» право користування земельною ділянкою у зв`язку з передачею частини будинку побуту « ОСОБА_1 » на баланс КП «Управління по експлуатації будинку рад і об`єктів обласної комунальної власності».
Позивач подав розрахунок частки та площі для нарахування плати за земельну ділянку для відповідача, частка землекористування (площа для нарахування плати за землю) в залежності від площі нежитлових приміщень, що перебувають у власності відповідача (168,50 кв.м./10480,7 кв.м. = 0,01607717) становить: 99 кв.м. (0,01607717*6156 кв.м).
В позовній заяві позивачем зазначено, що з моменту припинення Асоціації підприємств і організацій побутового обслуговування населення «Облпобутсоюз» права користування земельною ділянкою з кадастровим номером 7110136400:02:031:0012, тобто з 23.05.2019 відповідач не сплачує плату за фактичне користування 99 кв.м. земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:031:0012, в зв`язку з чим позивач звернувся до суду з позовом про стягнення безпідставно збережених коштів за використання земельної ділянок комунальної власності за період з 23.05.2019 (Рішенням Черкаської міської ради від 23.05.2019 №2-4612) до 14.03.2024.
Позивач подав розрахунок, відповідно до якого за вказаний період фактичного користування частиною земельної ділянки без правовстановлюючих документів розмір заборгованості відповідача становить 29 205,88 грн.
Предметом розгляду у справі є вимога про стягнення з відповідача як власника нерухомого майна коштів за фактичне користування 99 кв.м. земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:031:0012, на якій воно розташовано, на підставі статті 1212 Цивільного кодексу України у розмірі орендної плати.
Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, керуючись своїм внутрішнім переконанням, суд вважає, що позовні вимоги потрібно задовольнити повністю з таких підстав.
Згідно зі статтею 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Плата за землю це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (підпункт 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).
Земельним податком є обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, а орендною платою за земельні ділянки державної і комунальної власності обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункти 14.1.72, 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового Кодексу України).
Отже, законодавець розмежовує поняття "земельний податок" та "орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності" в залежності від правових підстав передання прав землекористування такими ділянками.
Відповідно до статей 122, 123, 124 Земельного кодексу України міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Особи, які отримують земельну ділянку комунальної власності в користування за договором оренди (договором купівлі-продажу права оренди), зобов`язані сплачувати за неї орендну плату. Орендна плата за землю це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди, як це передбачено частиною 1 статті 21 Закону України «Про оренду землі».
Відповідно до частини 2 статті 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, відшкодування завданих збитків.
Статтею 1212 Цивільного кодексу України визначено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.
Отже, у випадку використання землекористувачем сформованої земельної ділянки комунальної власності, якій присвоєно окремий кадастровий номер, без оформлення договору оренди власник такої земельної ділянки (орган місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальної громади) може захистити своє право на компенсацію йому вартості неотриманої орендної плати в порядку статті 1212 Цивільного кодексу України.
Право оренди земельної ділянки виникає на підставі відповідного договору з моменту державної реєстрації цього права. Проте з огляду на приписи частини 2 статті 120 Земельного кодексу України не вважається правопорушенням відсутність у власника будинку, будівлі, споруди зареєстрованого права оренди на земельну ділянку, яка має іншого власника і на якій розташоване це нерухоме майно. До моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права оренди земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладеного договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати є за своїм змістом кондикційними. Фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав сплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини 1 статті 1212 Цивільного кодексу України.
Зазначені правові висновки викладено в постановах Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2018 у справі № 629/4628/16-ц, від 20.11.2018 у справі № 922/3412/17 та від 09.11.2021 у справі № 905/1680/20.
У постанові Великої Палати Верховного Суду від 14.02.2022 у справі № 646/4738/19 зазначено: «Якщо тлумачити приписи статті 1212 ЦК України телеологічно, тобто згідно з їхніми цілями, то до випадків безпідставного набуття та збереження майна належить також збереження особою без достатніх правових підстав у себе виплати, яку вона відповідно до закону мала віддати (перерахувати) іншій особі згідно з покладеним на неї за законом обов`язком (зменшення обов`язку).
Аналогічні за змістом правові висновки викладені у постановах Великої Палати Верховного Суду: від 12 жовтня 2021 року у справі № 910/17324/19, провадження № 12-12 гс 21, від 9 листопада 2021 року у справі № 905/1680/20, провадження № 12-48 гс 21».
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про те, що відповідач, як власник нерухомого майна, яке розташовано на земельній ділянці, не уклавши відповідного договору оренди з її власником та не здійснивши державної реєстрації такого права, фактично користується частиною земельної ділянки без достатньої правової підстави.
У постанові Великої Палати Верховного Суду від 14.02.2022 у справі № 646/4738/19 вказано, що у пункті 289.1 статті 289 Податкового кодексу України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 13, частини 1 статті 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Відповідно до частини 2 статті 20 та частиною 3 статті 23 зазначеного Закону дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Отже, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є належним та допустимим доказом, який підтверджує дані про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка у свою чергу є основою для розрахунку орендної плати за землю.
У постанові Верховного Суду від 05.08.2022 у справі № 922/2060/20 викладено позицію, згідно з якою для вирішення спору щодо стягнення з власника об`єкта нерухомого майна безпідставно збережених коштів на підставі положень статей 1212-1214 ЦК України за фактичне користування без належних на те правових підстав земельною ділянкою комунальної власності, на якій цей об`єкт розташований, необхідно, насамперед, з`ясувати: 1) фактичного користувача земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цих ділянок зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування ділянками у відповідний період, або наявність правової підстави для використання земельної ділянки у такого фактичного користувача; 2) площу земельної ділянки; 3) суму, яку мав би отримати власник земельної ділянки за звичайних умов, яка безпосередньо залежить від вартості цієї ділянки (її нормативно-грошової оцінки); 4) період користування земельною ділянкою комунальної власності без належної правової підстави.
У постанові Верховного Суду у складі судової палати для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду від 05.08.2022 у справі № 922/2060/20 зазначено, що земельна ділянка є сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера та реєстрації її у Державному земельному кадастрі. Аналогічну правову позицію викладено, зокрема, у постановах Верховного Суду від 16.06.2021 у справі № 922/1646/20 та від 04.03.2021 у справі № 922/3463/19.
У вказаній постанові Верховний Суд з огляду на положення законодавства та численні правові висновки Верховного Суду дійшов висновку, що із дня набуття права власності на об`єкт нерухомого майна власник цього майна стає фактичним користувачем земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, а тому із цієї дати у власника об`єкта нерухомого майна виникає обов`язок сплатити за користування земельною ділянкою, на якій таке майно розташоване. При цьому до моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права на земельну ділянку, на якій розташований цей об`єкт, такі кошти є безпідставно збереженими.
З матеріалів справи судом встановлено, що Черкаська міська рада є власником земельної ділянки загальною площею 0,6156 га кадастровий номер: 7110136400:02:031:0012, що знаходиться у АДРЕСА_1 , зареєстрована в ДЗК 18.04.2007, відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, КВЦПЗ 03.13 для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування.
Приватне підприємство Бюро регіонального розвитку є власником частини нежитлового приміщення будинку побуту «Славутич» по АДРЕСА_1 , загальною площею 168,50 кв.м., яке знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 7110136400:02:031:0012 та займає на 99 кв.м. цієї земельної ділянки.
Розрахунки збережених відповідачем коштів позивачем зроблені на підставі: рішення Черкаської міської ради від 13.05.2010 № 5-656 «Про затвердження показників грошової оцінки земель м. Черкаси, рішення від 13.05.2010 № 5-657 «Про плату за оренду землі», від 27.06.2019 № 2-4690 «Про затвердження Положень та ставок місцевих податків і зборів на території міста Черкаси», рішення Черкаської міської ради від 22.12.23 № 51-41 «Про бюджет Черкаської міської територіальної громади на 2024 рік (23576000000)», наказу Мінагрополітики від 25.11.2016 № 489 «Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів», постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 № 1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок», інформації з ДРРП від 14.03.2024 № 369727106, реєстраційний номер нерухомого майна: 1103789, рішенням Черкаської міської ради від 23.05.2019 №2-4612 «Про припинення Асоціації підприємств і організацій побутового обслуговування населення «Облпобутсоюз», розрахунку частки та площі для нарахування орендної плати, витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 29.03.2023 № 4206/42-23, від 10.11.2022 № 17826/42-22, 24.12.2021 б/н.
Відповідно до повідомлення Держгеокадастру від 12.01.2024 «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель за 2023 рік» вбачається, що значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2018-2020 роки була сталою і застосовувалася із значенням 1,0, за 2021 рік становить для земель несільськогосподарського призначення - 1,1, за 2022 рік - 1,15.
Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 19.01.2024 нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:031:0012 у 2024 році становить 15345738,36 грн., при цьому розмір НГО 1 кв.м. становить 2492,81 грн, а розмір НГО відповідно до площі для нарахування плати (99 кв.м.) становить 246788,19 грн. (2492,81 *99).
Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 29.03.2023, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:031:0012 у 2023 році становить 14601231,72 грн, при цьому розмір НГО 1 кв.м. становить 2371,87 грн, а розмір НГО відповідно до площі для нарахування плати (99 кв.м.) становить 234815,13 грн (2371,87*99).
Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 09.11.2022, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:031:0012 у 2022 році становить 12696195,96 грн, при цьому розмір НГО 1 кв.м. становить 2062,41 грн, а розмір НГО відповідно до площі для нарахування плати (99 кв.м.) становить 204178,59 грн. (2062,41 *99).
Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 24.12.2021, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:031:0012 у 2021 році становить 11542007,52 грн, при цьому розмір НГО 1 кв.м, становить 1874,92 грн, а розмір НГО відповідно до площі для нарахування плати (99 кв.м.) становить 185617,08 грн. (1874,92*99).
З врахуванням коефіцієнтів індексації, що зазначені вище, нормативно- грошова оцінка за 2019-2020 роки відповідно до площі для нарахування плати (99 кв.м.) становить 185 617,08 грн, що підтверджується витягом з НГО за 2018 рік.
Згідно розрахунку частки та площі для нарахування плати за земельну ділянку для відповідача, частка землекористування (площа для нарахування плати за землю) в залежності від площі нежитлових приміщень, що перебувають у власності відповідача (168,50 кв.м./10480,7 кв.м. = 0,01607717) становить: 99 кв.м. (0,01607717*6156 кв.м).
Згідно розрахунку, за час фактичного користування частиною земельної ділянки за адресою по АДРЕСА_1 під кадастровими номерами 7110136400:02:031:0012 площею 99 кв.м., без правовстановлюючих документів за період з 23.05.2019 (рішення Черкаської міської ради від 23.05.2019 №2-4612) до 14.03.2024, розмір заборгованості відповідача становить 29205,88 грн.
Рішеннями Черкаської міської ради № 2-2219 від 27.06.2017 та № 2-4690 від 27.06.2019 затверджено Положення про встановлення плати за землю на території міста Черкаси, з яких вбачається, що за земельні ділянки яким згідно з КВЦПЗ присвоєно код 03.13. «Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування», орендну плату встановлено у розмірі 3% від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки.
Судом встановлено, що розрахунок здійснено позивачем арифметично правильно.
Відповідачем вказану заборгованість не спростовано, доказів сплати 29205,88 грн суду не надано.
З огляду на викладене, оскільки нерухоме майно нерозривно пов`язане із земельною ділянкою, на якій воно знаходиться, а тому використання відповідачем на праві приватної власності об`єкта нерухомості є неможливим без використання відповідної земельної ділянки, господарський суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Черкаської області
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства Бюро регіонального розвитку (вул. Ольжича, буд. 5, оф. 54, м. Київ, 04060, код ЄДРПОУ 35675311) на користь міського бюджету м. Черкаси (рахунок №UA608999980314000611000023759, банк: Казначейство України (ЕАП), одержувач платежу: ГУК у Черк.обл./тг м. Черкаси, код ЄДРПОУ 37930566, код бюджетної класифікації: 24062200) безпідставно збережені грошові кошти у розмірі 29 205,88 грн.
Стягнути з Приватного підприємства Бюро регіонального розвитку (вул. Ольжича, буд. 5, оф. 54, м. Київ, 04060, код ЄДРПОУ 35675311) на користь платника - Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради ( вул. Б. Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18001код ЄДРПОУ 38715770) 3028,00 грн витрат зі сплати судового збору.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано, а у разі подання апеляційної скарги на рішення, рішення набирає законної сили після прийняття судом апеляційної інстанції судового рішення.
Рішення може бути оскаржене до Північного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Чевгуз
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2024 |
Оприлюднено | 21.06.2024 |
Номер документу | 119840651 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Чевгуз О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні