Постанова
від 19.06.2024 по справі 569/9891/24
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/9891/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 червня 2024 року м. Рівне

Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Яковлєва Д.В., розглянувши справу, яка надійшла з Рівненської митниці ДМС України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , мешканця АДРЕСА_1 , директора ТОВ «Сігвей Груп», у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного Кодексу України,-

ВСТАНОВИВ:

20.11.2020 в зоні діяльності Волинської митниці громадянин Harezga Grzegorz (паспорт № НОМЕР_2 ) ввіз на митну територію України товар «одноківшевий фронтальний навантажувач на колісному ходу марки «LIEBHERR L576, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 ».

Переміщення товару через митний кордон України проведено на підставі митної декларації типу IM40EE №UA204000000/2020/921441 від 20.11.2020.

У зазначеній митній декларації заявлено, що отримувачем (гр. 8) та особою, відповідальною за фінансове врегулювання (гр. 9) являється ТОВ «Сігвей Груп» (код ЄДРПОУ 43529493).

24.11.2020 декларантом ТОВ «Сігвей Груп» ОСОБА_1 в Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ4ОДЕ №204020/2020/034759 для здійснення митного оформлення товару «одноківшевий фронтальний навантажувач на колісному ходу марки «LIEBHERR L576, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 » з пакетом товаросупровідних документів: рахунком-фактурою №09/11/2020 від 18.11.2020, зовнішньоекономічним договором (контрактом) №SG-10 від 18.11.2020, CMR №б/н 21.11.2020 тощо.

За результатом аналізу товаросупровідних документів встановлено, що відправником та продавцем товару заявлено Berpol Lukasz Bera (Zrodlowa 6, 26-025 Lagow, Poland), отримувачем - ТОВ «Сігвей Груп» (код ЄДРПОУ 43529493, м. Рівне, вул. Поповича, буд. 11, офіс 41). Відповідно до комерційного рахунку №09/11/2020 від 18.11.2020, вартість товару «одноківшевий фронтальний навантажувач на колісному ходу марки «LIEBHERR L576, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 » становить 129000 PLN (або еквівалент 973653,30 грн. на дату здійснення митного оформлення товару).

17.01.2024 до Рівненської митниці надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України №26/26-04/7.13/151 від 17.01.2024, яким направлена відповідь митних органів Республіки Польща на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України екскаваторів українськими суб?єктами ЗЕД, в тому числі, товару «одноківшовий фронтальний навантажувач на колісному ходу марки «LIEBHERR L576, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 » на адресу ТОВ «Сігвей Груп» (код ЄДРПОУ 43529493).

Митними органами Республіки Польща надіслано копію експортної митної декларації №20PL402010E1438378 від 21.11.2020, за результатами аналізу якої встановлено наступне. Експортером товару згідно графи 2 митної декларації зазначено Berpol Lukasz Bera (Zrodlowa 6, 26-025 Lagow), отримувачем LLC«Sigway Group» (Popovycha, 11, 41, 33001, Rovno).

Експорт товару здійснювався відповідно до рахунку №N380-09/11/2020 на умовах поставки EXW Lagov, вартість товару «одноківшевий фронтальний навантажувач на колісному ходу марки «LIEBHERR L576, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 » становить 129 000 польських злотих (або еквівалент 975 162,84 грн.).

Таким чином, за результатом опрацювання відповіді та документів, надісланих митними органами Республіки Польща, встановлено розбіжності щодо умов поставки та статистичної вартості товару.

Згідно службової записки управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Рівненської митниці, орієнтовна сума недоборів митних платежів з урахуванням відомостей, що містяться у відповіді, та за відсутності інформації про суми інших додаткових витрат, становить 301,91 грн.

Підставами для оформлення митної декларації типу ІМ40ЕЕ та митної декларації типу ІМ40ДЕ були документи, надані до митного контролю в Рівненську митницю посадовими особами ТОВ «Сігвей Груп».

Статтею 74 МК України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Відповідно до пункту 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 р. №651, відомості, заявлені у митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.

Підпунктом г, п.1, ч.1, ст. 335 МК України визначено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості: комерційні документи на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів.

Статтею 257 МК України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частиною 8 ст. 264 МК України встановлено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

У відповідністю із положеннями статті 459 Митного кодексу України, суб?єктами відповідальності при вчиненні порушення митних правил підприємствами є посадові особи цих підприємств.

Відповідно до інформації, наявної в ІТС «Податковий блок» встановлено, що на час оформлення товару «одноківшевий фронтальний навантажувач на колісному ходу марки «LIEBHERR L576, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 » за митною декларацією від 24.11.2020 №UA204020/2020/034759, керівником ТОВ «Сігвей Груп» (код ЄДРПОУ 43529493), на адресу якого він прямував, був громадянин України ОСОБА_1 (ІПН № НОМЕР_1 ).

На запрошення стосовно перевірки громадянин України ОСОБА_1 в Рівненську митницю не прибув, пояснень стосовно обставин ввезення та митного оформлення товару «одноківшевий фронтальний навантажувач на колісному ходу марки «LIEBHERR L576, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 » не надав.

Таким чином, директор та декларант ТОВ «Сігвей Груп», громадянин України ОСОБА_1 , заявив в митній декларації типу ІМ40ДЕ №UA204020/2020/034759 від 24.11.2020, з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів, неправдиві відомості стосовно умов поставки та вартості товару «одноківшевий фронтальний навантажувач на колісному ходу марки «LIEBHERR L576, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 ».

Зазначені дії гр. ОСОБА_1 призвели до зменшення розміру митних платежів на загальну суму 301,91 грн.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковано за ст. 485 МК України.

ОСОБА_1 будучи повідомленим про день та час розгляду справи, у судове засідання не з`явився. Клопотань про розгляд справи у його відсутності, чи про відкладення розгляду справи з причин, що унеможливлюють прибуття за викликом не надіслав.

Практика Європейського Суду з прав людини (зокрема рішення «Пономарьов проти України» від 3 квітня 2008) наголошує, що «сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження». Вказаним рішенням закріплено принцип судочинства, зазначений в практиці ЄСПЛ, яким визнано пріоритет публічного інтересу над приватним.

Суд, у відповідності до ч. 4 ст. 526 МК України, вважає можливим розглянути справу за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності оскільки є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи, і від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.

За таких обставин, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності правопорушника, на підставі наявних доказів, що відповідає положенню ст. 268 КУпАП.

Представник Рівненської митниці Держмитслужби Опанасик С. в судовому засіданні матеріали про порушення митних правил підтримав і просив застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене санкцією статті, за якою кваліфіковані її дії.

Заслухавши пояснення представника Рівненської митниці Держмитслужби Опанасика С., дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 міститься склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України.

Відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

За приписами ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням..

Згідно ч.1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Статтею 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявления за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частиною 1 статті 293 Митного кодексу України визначено, що особою, на яку покладається обов`язок із сплати митних платежів, є декларант.

Відповідно до ст. 485 МК України відповідальність встановлено за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, підтверджується дослідженими в судовому засіданні письмовими доказами по справі, зокрема протоколом про порушення митних правил № 0038/20400/24 від 07 березня 2024 року, службовою запискою головного державного інспектора оперативного відділу Управління боротьби з контрабандою та порушення митних правил Цермолонського М. від 07 березня 2024 року, відповіддю митних органів Республіки Польща від 02.01.2024 року та іншими матеріалами справи.

Враховуючи наведені докази в їх сукупності, суд вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_1 стягнення, передбачене санкцією ст. 485 МК України.

Адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами (ст. 23 КУпАП).

Відповідно до ст. 33 КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеня його вини, майнового стану, обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

У відповідності до ст. 40-1 КУпАП, п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» підлягає стягненню з порушника судовий збір.

На підставі викладеного, керуючись ст. 257, 293, 458, 485, 486, 495МК України, ст. 283, 284 КУпАП,-

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 301 (триста одна) грн. 91 коп.

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір у сумі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп.

Реквізити для оплати судового збору: Отримувач коштів: ГУК у Рівн. Обл./ Рівнен.міс.тг/22030101. Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП). Код отримувача: (код за ЄДРПОУ): 38012494. Рахунок отримувача: UA458999980313191206000017527. Код класифікації доходів бюджету: 22030101.

Постанова може бути оскаржена до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Рівненського міського суду Д.В. Яковлєв

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення19.06.2024
Оприлюднено21.06.2024
Номер документу119840957
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —569/9891/24

Постанова від 27.11.2024

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Яковлєв Д. В.

Постанова від 19.06.2024

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Яковлєв Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні