Рішення
від 19.06.2024 по справі 140/1797/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 червня 2024 року ЛуцькСправа № 140/1797/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Волдінера Ф.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «КОРД АВТО» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «КОРД АВТО» (далі ТОВ «КОРД АВТО», позивач) до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач), відповідно до якого просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.11.2023 № 0160930709 (форма С).

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що відповідачем було проведено перевірку ТОВ «КОРД АВТО» з питань дотримання валютного законодавства при здійснені зовнішньоекономічних операцій по контракту від 06.09.2022 №34 за період з 06.09.2022 по 26.10.2023. За результатами перевірки було складено акт №17982/07-09/44086705 від 08.11.2023, на підставі якого податковим органом прийнято: податкове повідомлення-рішення від 28.11.2023 року № 0160930709 (форма С) у відповідності до якого до позивача було застосовано суму штрафних санкцій (штрафів) та або пені, у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності в розмірі 917 003,28 грн.

Товариство вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є безпідставним, протиправним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте на підставі висновків, зроблених за результатами перевірки, які не відповідають фактичним обставинам, з огляду на наступне.

В оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні відповідач зазначає, що в ході перевірки не було представлено висновків Міністерства економіки України щодо продовження строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком України для позивача.

Проте, відповідачем не встановлено та не було досліджено під час перевірки, чи зверталося ТОВ «КОРД АВТО» із відповідною заявою до Міністерства економіки України, чи було ним отримано відповідь, чи оскаржувалася така відповідь в судовому порядку, чи наявні будь-які судові документи, що на думку позивача є порушенням вимог ст. ст. 19, 76, 78,79, 86 Податкового кодексу України.

Крім того, зауважує, що розрахунок пені за порушення, термінів розрахунків від здійснення зовнішньоекономічної діяльності ТОВ «КОРД АВТО» до акту від 08.11.2023 №17982/07-09/44086705 є таким, що не відповідає дійсності. Відповідно до ч. 5 ст. 13 ЗУ «Про валюту і валютні операції» порушення резидентами строку розрахунків, встановленого згідно із цією статтею, тягне за собою нарахування пені за кожний день прострочення в розмірі 0,3 відсотка суми неодержаних грошових.

Також у оскаржуваному ППР відповідачем самостійно визначено граничний термін погашення заборгованості як: - 05.05.2023 за платежем від 07.11.2022, що становить 179 календарних днів; - 15.05.2023 - за платежем від 17.11.2023, що становить 179 календарних днів.

Проте, відповідно до п. 142 Постанови Національного банку України від 24.02.2022 №18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану» передбачено, що граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів становлять 180 календарних днів та застосовуються до операцій, здійснених з 05 квітня 2022 року.

Всупереч вказаному, ГУ ДПС України у Волинській області у своїх розрахунків навів строк, що є меншим ніж строк, передбачений п. 142 Постанови Національного банку України від 24.02.2022 №18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану», що на думку позивача є порушенням вимог ст. 19 Конституції України, п. п. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, п. 142 Постанови Національного банку України від 24.02.2022 № 18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану», ст. 13 ЗУ «Про валюту і валютні операції».

Зазначає, що відповідачем не було застосовано звільнення позивача від відповідальності за порушення граничних строків розрахунків, встановлених НБУ, обґрунтування неможливості виконання зовнішньоекономічного контракту, у зв`язку із дією форс-мажорних обставин.

Також відповідачем не прийнято до уваги додаткові форс-мажорні обставини, акція протесту польських перевізників та блокування проїзду вантажних транспортних засобів в пунктах пропуску «Ягодин-Дорогуськ», «Краківець-Корчова», «Рава-Руська-Гребенне». Звісно, це пояснюється колосальними втратами та збитками суб`єктів господарської діяльності.

З наведених підстав просить задовольнити позов в повному обсязі.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 21.02.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі, ухвалено розгляд адміністративної справи проводити в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому проти позову заперечує, посилаючись на законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення і винесення на підставі та на виконання норм законодавства за результатами перевірки позивача, просить суд відмовити у задоволенні адміністративного позову.

У відповіді на відзив позивач просив задовольнити позов повністю, з підстав викладених у позовній заяві. Повторно зауважує, що Торгово-промислова палата України листом від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1 засвідчила форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану з 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану в Україні».

Згодом Указами Президента України строк дії воєнного стану в Україні продовжувався: з 26 березня 2022 року строком на 30 діб; з 25 квітня 2022 року на 30 діб, з 25 травня 2022 року на 90 діб, з 23 серпня 2022 року на 90 діб, з 21 листопада 2022 року на 90 діб, з 19 лютого 2023 року на 90 діб, з 20 травня 2023 року на 90 діб, з 18 серпня 2023 року на 90 діб, з 16 листопада 2023 року на 90 діб.

Тобто ТПП України листом повідомила «всіх, кого це стосується» про те, що з 24 лютого 2022 року зазначені обставини є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності України.

Враховуючи викладене вище, відповідачем не було застосовано звільнення позивача від відповідальності за порушення граничних строків розрахунків, встановлених НБУ, обґрунтування неможливості виконання зовнішньоекономічного контракту, у зв`язку із дією форс-мажорних обставин.

У запереченнях на відповідь на відзив представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову з аналогічних підстав, що і у відзиві.

Дослідивши письмові докази по суті справи, суд дійшов висновку, що в задоволенні позову слід відмовити з таких мотивів та підстав.

З матеріалів справи вбачається, що у зв`язку з надходженням інформації від ПАТ КБ «АКОРДБАНК» ГУ ДПС у Волинській області проведена позапланова виїзна документальна перевірка ТОВ «КОРД АВТО» з питань дотримання вимог валютного законодавства по контракту від 06.09.2022 №34 за період з 06.09.2022 по 26.10.2023.

За результатами перевірки складено акт від 08.11.2023 №17982/07-09/44086705 «Про результати позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «КОРД АВТО», код ЄДРПОУ 44086705».

Перевіркою ТОВ «КОРД АВТО» встановлено порушення п. 3 ст. 13 Закону України від 21.06.2018 №2473-VIII «Про валюту і валютні операції» та п. 14-2 постанови Правління НБУ від 07.07.2022 №142 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану» щодо порушення граничних термінів розрахунків при здійсненні імпортних операцій по контракту від 06.09.2022 №34 укладеного з неризидентом «SAFRA MOTOR SPL» - Італія.

На підставі акту перевірки від 08.11.2023 №17982/07-09/44086705 відповідачем прийнято податкове повідомлення рішення від 28.11.2023 №0160930709, яким визначено суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені, у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері ЗЕД, за платежем Пеня за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД, невик. зобов. та ШС за поруш. вимог валют. законод. 917003,28 грн.

Позивач, вважаючи винесене податкове повідомлення-рішення протиправним, звернувся із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі- ПК України).

Відповідно до пп.14.1.39 п.14.1 ст.14 ПК України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Згідно із пп.14.1.265 п.14.1 ст.14 ПК України, штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з осіб, що вчинили податкове правопорушення або порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

За приписами пп.14.1.162 п.14.1 ст.14 ПК України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми податкових зобов`язань та/або на суми штрафних (фінансових) санкцій, не сплачених у встановлені законодавством строки, а також нарахована в інших випадках та порядку, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 19-1.1.4 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України встановлено, що на контролюючі органи покладено функцію зі здійснення контролю за встановленими законом строками проведення розрахунків в іноземній валюті.

Контролюючі органи, визначені пп.41.1.1 п.41.1 ст.41 цього Кодексу, мають право, зокрема проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення (пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України).

Відповідно до норм п.п.54.3.3. п.54.3. ст.54 ПК України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення, у сфері зовнішньоекономічної діяльності; є контролюючий орган.

Правові засади здійснення валютних операцій, валютного регулювання та валютного нагляду, права та обов`язки суб`єктів валютних операцій і уповноважених установ та встановлює відповідальність за порушення ними валютного законодавства врегульовано Законом України «Про валюту і валютні операції» від 21.06.2018 №2473-VІІI (далі - Закон №2473-VІІI).

Метою цього Закону є забезпечення єдиної державної політики у сфері валютних операцій та вільного здійснення валютних операцій на території України.

Відповідно до статті 1 Закону №2473-VIII, Національний банк України має право встановлювати граничні строки розрахунку за операціями з експорту та імпорту товарів.

Згідно з частиною другою статті 13 Закону №2473-VIII, у разі встановлення Національним банком України граничного строку розрахунків за операціями резидентів з експорту товарів грошові кошти підлягають зарахуванню на рахунки резидентів у банках України у строки, зазначені в договорах, але не пізніше строку та в обсязі, встановлених Національним банком України. Строк виплати заборгованості обчислюється з дня митного оформлення продукції, що експортується, а в разі експорту робіт, послуг, прав інтелектуальної власності та (або) інших немайнових прав - з дня оформлення у письмовій формі (у паперовому або електронному вигляді) акта, рахунка (інвойсу) або іншого документа, що засвідчує їх надання.

Частиною третьою статті 13 Закону №2473-VIII передбачено, що у разі встановлення Національним банком України граничного строку розрахунків за операціями резидентів з імпорту товарів їх поставка має здійснюватися у строки, зазначені в договорах, але не пізніше встановленого Національним банком України граничного строку розрахунків з дня здійснення авансового платежу (попередньої оплати).

Згідно з пунктом 21 та пунктом 23 розділу ІІ Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою Правління Національного банку України №5 від 02.01.2019, граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів становлять 365 календарних днів.

Розрахунки за операціями резидентів з експорту та імпорту товарів здійснюються не пізніше строку, визначеного пунктом 21 розділу II цього Положення, з урахуванням вимог пункту 22 розділу II цього Положення, у повному обсязі, з урахуванням вимог пункту 22 розділу II цього Положення стосовно операцій з експорту, імпорту товарів у незначній сумі (уключаючи незавершені розрахунки за операцією). Грошові кошти від нерезидента за операціями резидента з експорту товарів підлягають зарахуванню на рахунок резидента в Україні в банку.

Підпунктом 1 пункту 7 Інструкції про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, затвердженої постановою Правління Національного Банку України від 02.01.2019 №7 (далі -Інструкція) встановлено, що банк розпочинає відлік установлених Національним банком граничних строків розрахунків з дати оформлення МД типу ЕК-10 Експорт, ЕК-11 реекспорт на продукцію, що експортується (якщо продукція згідно із законодавством України належать митному оформленню), або підписання акту або іншого документа, що засвідчує поставку нерезиденту товару відповідно до умов експортного договору (якщо товар згідно із законодавством України не підлягає митному оформленню), -за операціями з експорту товарів. Банк для здійснення валютного нагляду за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів самостійно визначає систему заходів (уключаючи фіксацію цих операцій з дотриманням принципів актуальності, достовірності та інформативності) (пункт 8 Інструкції).

Згідно з підпунктом 2 пункту 9 Інструкції, банк завершує здійснення валютного нагляду за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків у разі експорту товару після зарахування на поточний рахунок резидента в банку грошових коштів, що надійшли від нерезидента за товар (уключаючи кошти, переказані резидентом із власного рахунку, відкритого за кордоном, якщо розрахунки за експорт товару здійснювалися через рахунок резидента, відкритий за кордоном, та резидентом подано документи іноземного банку, які підтверджують зарахування коштів від нерезидента за товар), або від банку (резидента або нерезидента) за документарним акредитивом, відкритим на користь резидента за операцією з експорту товару, або в порядку, визначеному пунктом 16-2 розділу IV цієї Інструкції.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про національний банк України» з метою забезпечення надійності та стабільності функціонування банківської системи. Правління Національного банку України прийнято Постанову від 24.02.2022 №18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану (далі - Постанова НБУ №18).

Пунктом 14-2 Постанови №18 встановлено, що граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів становлять 180 календарних днів та застосовуються до операцій, здійснених з 05.04.2022.

Згідно пункту 144 Постанови № 18 розрахунки за операціями резидентів з експорту та імпорту товарів здійснюються не пізніше строку, визначеного в пункті 142 цієї постанови, з урахуванням вимог пункту 143 цієї постанови в повному обсязі, з урахуванням вимог пункту 143 цієї постанови стосовно операцій з експорту, імпорту товарів у незначній сумі (уключаючи незавершені розрахунки за операцією). Грошові кошти від нерезидента за операціями резидента з експорту товарів підлягають зарахуванню на рахунок резидента в банку в Україні.

Відповідно до частиною п`ятою статті 13 Закону № 2473-VIII, порушення резидентами строку розрахунків, встановленого згідно із цією статтею, тягне за собою нарахування пені за кожний день прострочення в розмірі 0,3 відсотка суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару) у національній валюті (у разі здійснення розрахунків за зовнішньоекономічним договором (контрактом) у національній валюті) або в іноземній валюті, перерахованій у національну валюту за курсом Національного банку України, встановленим на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару).

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, за результатами перевірки стягує у встановленому законом порядку з резидентів пеню, передбачену частиною п`ятою цієї статті (частина восьма статті 13 Закону №2473-VIII).

Отже, з вищенаведених норм чинного законодавства, встановлено, що при встановленні порушення граничних строків розрахунків за операціями із експорту товарів - 365 календарних днів, а в умовах запровадження воєнного стану, за операціями із експорту товарів, здійснених, починаючи з 05 квітня 2022 року - 180 календарних днів, контролюючий орган має право на нарахування пені за кожний день прострочення в розмірі 0,3 відсотка суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару) у національній валюті (у разі здійснення розрахунків за зовнішньоекономічним договором (контрактом) у національній валюті) або в іноземній валюті, перерахованій у національну валюту за курсом Національного банку України, встановленим на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару).

Тобто, у період, охоплений перевіркою (з 06.09.2022 по 26.10.2023), граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів передбачені у статті 13 Закону № 2473-VIII, згідно з пунктом 142 постанови Правління НБУ від 24 лютого 2022 року № 18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану» (зі змінами та доповненнями) і становлять 180 календарних днів.

Судом встановлено, що 06.09.2022 між «SAFRA MOTOR SPL», Італія (Продавець) та ТОВ «КОРД АВТО» (Покупець), Україна укладено договір №34.

Відповідно до пункту 1.1. даного договору в порядку та на умовах, визначених цим договором, постачальник зобов`язується передати у власність покупцеві товар, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар у свою власність і сплатити за нього певну суму.

Так, інвойсами від 06.09.2022 №06/09/2022, від 07.09.2022 №07/09/2022, від 31.10.2022 №31/10/2022, від 14.11.2022 №14/11/2022, від 15.11.2022 №15/11/2022, від 05.12.2022 №05/12/2022 SAFRA MOTOR SRL (Італія) передає у власність ТОВ «КОРД АВТО» автомобіль марки MERCEDES-BENZ SPRINTER 319 у кількості 1 шт вартістю 10 000,00 євро, автомобіль марки MERCEDES-BENZ SPRINTER 319 у кількості 1 шт вартістю 10 000,00 євро, автомобіль марки MERCEDES-BENZ SPRINTER 419 у кількості 1 шт вартістю 17 000,00 євро, автомобіль марки MERCEDES-SPRINTER 319 у кількості 1 шт вартістю 13 500,00 євро, автомобіль марки MERCEDES-SPRINTER 319 у кількості 1 шт вартістю 15 000,00 євро, автомобіль марки MERCEDES SPRINTER 319 у кількості 1 шт вартістю 9 000,00 євро.

Розрахунки за вищенаведеним контрактом здійснено відповідно до платіжних інструкцій:

- від 12.09.2022 №12 на суму 9 000,00 євро, граничний термін надходження ТМЦ 10.03.2022;

- від 07.11.2022 №45 на суму 17 000,00 євро, граничний термін надходження ТМЦ 05.05.2023;

- від 17.11.2022 №47 на суму 28 500,00 євро, граничний термін надходження ТМЦ 15.05.2023;

- від 06.12.2022 №58 на суму 9 000,00 євро, граничний термін надходження ТМЦ 03.06.2023.

Всього на загальну суму 74 500,00 євро.

Згідно митної декларації №UA205170/2022/018735 від 16.09.2023 було поставлено автомобіль марки MERCEDES-BENZ; модель SPRINTER 319; номер кузова НОМЕР_1 ; загальна кількість місць, включаючи місце водія за документами виробника 3 шт; призначення: для використання по дорогах загального користування; тип двигуна дизельний; робочий об`єм двигуна 2987 см3; колісна формула 4х2; вантажопідйомність 1012 кг; маса в разі макс. завантаження 3500 кг; потужність 140 kw; такий, що був у використанні; тип кузова вантажний фургон; календарний рік виготовлення 2019; модельний рік виготовлення 2019; виготовлений не на базі легкового автомобіля; торгівельна марка «MERCEDES-BENZ», у кількості 1 шт вартістю 10 000,00 євро.

Згідно митної декларації №UA205170/2022/018731 від 16.09.2023 було поставлено автомобіль марки MERCEDES-BENZ; модель SPRINTER 319; номер кузова НОМЕР_2 ; загальна кількість місць, включаючи місце водія за документами виробника 3 шт; призначення: для використання по дорогах загального користування; тип двигуна дизельний; робочий об`єм двигуна 2987 см3; колісна формула 4х2; вантажопідйомність 1011 кг; маса в разі макс. завантаження 3500 кг; потужність 140 kw; такий, що був у використанні; тип кузова вантажний фургон; календарний рік виготовлення 2019; модельний рік виготовлення 2019; виготовлений не на базі легкового автомобіля; торгівельна марка «MERCEDES-BENZ», у кількості 1 шт вартістю 10 000,00 євро, у кількості 1 шт вартістю 10 000,00 євро.

Відтак, надходження ТМЦ на суму 20000,00 євро надійшли від нерезидента без порушення граничних термінів, а ТМЦ на суму 54500,00 євро станом на 26.10.2023 не надійшли.

Таким чином, згідно акту перевірки від 08.11.2023 №17982/07-09/44086705 та відповідних розрахунків за контрактом станом на 26.10.2023 (кінець перевіряємого періоду) у позивача обліковувалась дебіторська заборгованість на суму 54500,00 євро.

Суд зазначає, що згідно з Законом № 2473-VIII, підставою для не нарахування (зупинення нарахування) пені є лише: звернення резидента із позовом до суду, міжнародного комерційного арбітражу про стягнення з нерезидента заборгованості, що виникла внаслідок недотримання строку, передбаченого зовнішньоекономічним договором (контрактом), або до уповноваженого органу відповідної країни про стягнення такої заборгованості з боржника-нерезидента; дія форс-мажорних обставин (за наявності відповідної довідки уповноваженої організації (органу) країни розташування сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або третьої країни відповідно до умов цього договору (контракту); висновок про подовження строків розрахунків, виданий центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.

Проте, позивачем до суду не надано підтвердження того, що останній звертався із позовом до суду чи компетентного органу, а також не надано довідки (сертифікату) Торгово - промислової палати України про наявність форс - мажорних обставин, як і не надано відповідного висновку про продовження строків розрахунків.

Матеріалами справи підтверджено та не спростовано позивачем факту допущення порушення встановлених законодавством строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до частини першої, другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Позивачем у ході судового розгляду не надано належних та достатніх доказів, які спростовували б висновки відповідача щодо порушення вимог законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

З урахуванням зазначеного, відповідачем правомірно нараховано позивачу в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні пеню за порушення строків розрахунків за зовнішньоекономічним контрактом.

На підставі вищенаведеного суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову.

Оскільки суд відмовляє у задоволенні позову, то судові витрати не підлягають відшкодуванню позивачу.

Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю «КОРД АВТО» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Ф. А. Волдінер

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2024
Оприлюднено21.06.2024
Номер документу119843211
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —140/1797/24

Рішення від 19.06.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні