Рішення
від 14.06.2024 по справі 200/2195/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 червня 2024 року Справа№200/2195/24

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тарасенка І.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (юридична адреса: 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, площа Соборна, 3, код ЄДРПОУ 13486010); Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 26, код ЄДРПОУ 21910427) про визнання протиправним та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (далі також Відповідач 1). Позивач просить: 1) визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду в Донецькій області щодо не врахування при обчисленні пенсії за віком ОСОБА_1 його заробітної плати, визначеної довідками ТОВ «Виробнича фірма «Філа»» від 04.02.2022 року № 03, Комунальної установи «Трудовий архів м. Маріуполя» від 04.02.2022 № 0618/05-01 та № 0617/05-01; 2) зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду в Донецькій області провести перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 із врахуванням його заробітної плати за період з січня 1990 по грудень 1994, визначеної довідками ТОВ «Виробнича фірма «Філа»» від 04.02.2022 року № 03, Комунальної установи «Трудовий архів м. Маріуполя» від 04.02.2022 року № 0618/05-01 та № 0617/05-01 з дня призначення пенсії.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що в лютому 2024 позивачу на особистому прийомі в Головному управлінні Пенсійного фонду України в м. Києві повідомлено, що його пенсія обраховано без врахування його заробітної плати до липня 2000 року оскільки досі не проведена її перевірка.

На цій підставі позивач звернувся з заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 14.02.2024 року, якою просив провести перерахунок його пенсії із врахуванням відповідної зарплати.

Листом від 07.03.2024 року № 5188-3376/А-02/8-0500/24 Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області повідомило, що провести перевірку довідок про заробітну плату у спеціалістів відділу КПР не має можливості оскільки довідки видані підприємствами, які знаходиться на тимчасово окупованій території, а тому і підстав для врахування відповідної заробітної плати нема.

Отже, позивач вважає, що Пенсійний фондом порушені його права на перерахунок пенсії, у зв`язку із чим звернувся з даним позовом до суду.

19 квітня 2024 року відкрито провадження по справі та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження. В ухвалі було запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з моменту отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження, які наявні у відповідача.

16 травня 2024 року залучено до участі у справі у якості другого відповідача Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (далі також Відповідач 2).

ПредставникГоловного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надав суду відзив на позовну заяву, просив відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 , з огляду на наступне.

Згідно ч. 1, ст. 40 Закону № 1058 для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.

Частиною 2, статті 43 Закону № 1058 встановлено, що для перерахунку пенсій, призначених до набрання чинності цим Законом, враховується заробітна плата (дохід), з якої було раніше обчислено пенсію, за документами, наявними в пенсійній справі, або за вибором пенсіонера - заробітна плата (дохід) за період, передбачений абзацом першим частини першої статті 40 цього Закону. При цьому заробітна плата (дохід) для обчислення пенсії визначається відповідно до частини другої статті 40 цього Закону із застосуванням середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки України, за 2002 рік.

При зверненні за призначенням пенсії за віком, Позивачем надано довідки про заробітну плату від 04.02.2022 року № 0617/05-01, № 0618/05- 01 видані КУ «Трудовий архів міста МАРІУПОЛЯ» та від 04.02.2022 року № 03 видану ТОВ «Виробнича фірма «ФІЛА».

Відповідно до п. 1 та п. 3 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 року № 637 (далі Порядок № 637), за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

Для підтвердження трудового стажу приймаються данні, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

Відповідно до п. 3 ст. 44 Закону № 1058 органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію.

Згідно вимог абзацу 7 пункту 20 Постанови Кабінету Міністрів України № 637 від 12.08.1993 року змінами, що внесені Постановою Кабінету Міністрів України № 1028 від 09.12.2015 року «у разі коли підприємства, установи, організації або їх правонаступники розміщуються на тимчасово окупованої території України або в районах проведення антитерористичної операції, спеціальний трудовий стаж підтверджується за даними, наявними в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування».

В електронній пенсійній справі відсутні документи підтверджуючі надходження актів перевірки по довідкам від 04.02.2022 року № 0617/05-01, № 0618/05-01, від 04.02.2022 року № 03.

Враховуючи положення ст. 40 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» де визначено, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 01.07.2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або вразі, якщо страховий стаж починаючи з 01.07.2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30.06.2000 року незалежно від перерв. Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року за № 22-1 (зі змінами), визначено, що за довідкою про заробітну плату наданою пенсіонером, може бути проведена перевірка відповідності змісту довідки первинним документам.

Для обчислення пенсії довідки про заробітну плату без проведення перевірки первинних документів про нараховані суми заробітної плати не враховуються.

Також представник Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області звертає увагу на тому, що ТОВ «Виробнича фірма «ФІЛА» (ЄДРПОУ 13486234), згідно відкритих електронних реєстрів зареєстровано 15.12.1995 року керівник/представник/засновник (50%) ОСОБА_1 .

Тобто позивач не міг отримувати заробітну платню на підприємстві ТОВ «Виробнича фірма «ФІЛА» (ЄДРПОУ 13486234) в період з 1991 року по 15.12.1995 рік в зв`язку з тим, що даного підприємства не існувало.

Отже, враховуючи вищевикладене представник Відповідача 1 вважає, що рішення про призначення пенсії Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області прийнято правомірно у відповідності до норм діючого законодавства не порушуючи права позивача.

ПредставникГоловного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, був повідомлений про розгляду справи судом засобами електронної пошти, свої правом не скористався та не надав суду відзив на позовну заяву.

У відповідності до частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 175 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянин України, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується паспортом громадянина України серії НОМЕР_2 .

Відповідач 1 - Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань за кодом ЄДРПОУ 13486010, адреса зареєстрованого місцезнаходження: АДРЕСА_2 , організаційно-правова формаорган державної влади.

Відповідач 2 - Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань за кодом ЄДРПОУ 21910427, адреса зареєстрованого місцезнаходження: 49094, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, буд. 26, організаційно-правова формаорган державної влади.

ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Донецькій області та отримує пенсію з березня 2022 року на підставі рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про призначення пенсії № 057050010238 від 04.04.2022 року.

Як вбачається з матеріалів пенсійного справи позивача, він при зверненні за призначенням пенсії за віком надав довідки про заробітну плату від 04.02.2022 року № 0617/05-01, № 0618/05- 01 видані КУ «Трудовий архів міста МАРІУПОЛЯ» та № 03 від 04.02.2022 року яка видана ТОВ «Виробнича фірма «ФІЛА».

Як вказує позивач у своєму позові, в лютому 2024 року йому на особистому прийомі в Головному управлінні Пенсійного фонду України в м. Києві повідомлено, що його пенсія обраховано без врахування його заробітної плати до липня 2000 року оскільки досі не проведена її перевірка.

На цій підставі позивач звернувся з заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 14.02.2024 року, якою просив провести перерахунок його пенсії із врахуванням відповідної зарплати.

Листом від 07.03.2024 року № 5188-3376/А-02/8-0500/24 відповідач повідомив, що провести перевірку довідок про заробітну плату у спеціалістів відділу КПР не має можливості оскільки довідки видані підприємствами, які знаходиться на тимчасово окупованій території, а тому і підстав для врахування відповідної заробітної плати нема.

Позивач керуючись Порядком розгляду скарг на рішення органів Пенсійного фонду України щодо пенсійного забезпечення, затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 12.10.2007 року № 18-6 звернувся до пенсійного фонду вищого рівня Пенсійного фонду України зі скаргою щодо відповідної тривалої бездіяльності відповідача щодо неврахування його заробітної плати при обчисленні його пенсії.

Пенсійний фонд України листом від 14.03.2024 року № 2800-030203-8/15995 підтвердив позицію Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області і в задоволенні скарги відмовив.

Отже, позивач вважаючи протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області щодо неврахування заробітної плати позивача, визначеної довідками ТОВ «Виробнича фірма «Філа»» від 04.02.2022 року № 03, Комунальної установи «Трудовий архів м. Маріуполя» від 04.02.2022 року № 0618/05-01 та № 0617/05-01, звернувся із даним позовом до суду.

Суд, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 2ст. 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта Законами України.

Положеннямистатті 6 КАС Українивстановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики ЄСПЛ. Звернення до адміністративного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставіКонституції Українигарантується.

Згідностатті 56 Закону України від 05.11.1991 року № 1788-XIIПро пенсійне забезпечення(далі - Закон № 1788-ХІІ) передбачено, що до стажу роботи зараховується робота, виконувана на підставі трудового договору на підприємствах, в установах, організаціях і кооперативах, незалежно від використовуваних форм власності та господарювання, а також на підставі членства в колгоспах та інших кооперативах, незалежно від характеру й тривалості роботи і тривалості перерв.

Відповідно до статті 1 Закону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхування№ 1058-IV від 09.07.2003 року (даліЗакон №1058-IV), пенсія - щомісячна пенсійна виплата в солідарній системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, яку отримує застрахована особа в разі досягнення нею передбаченого цимЗакономпенсійного віку чи визнання її особою з інвалідністю, або отримують члени її сім`ї у випадках, визначених цим Законом.

Згідно п. 1 ч. 1ст. 8 Закону № 1058-IV, право на отримання пенсій та соціальних послуг із солідарної системи мають громадяни України, які застраховані згідно із цимЗакономта досягли встановленого цимЗакономпенсійного віку.

Відповідно до п. 9 ч. 1ст. 16Закону № 1058-IV, застрахована особа має право на отримання пенсійних виплат на умовах і в порядку, передбачених цим Законом.

Відповідно до ч. 1ст. 40 Закону № 1058-IV, для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.

У разі якщо страховий стаж становить менший період, ніж передбачено абзацом першим цієї частини, враховується заробітна плата (дохід) за фактичний страховий стаж.

За вибором особи, яка звернулася за призначенням пенсії, з періоду, за який враховується заробітна плата (дохід) для обчислення пенсії, виключаються періоди до 60 календарних місяців страхового стажу, з урахуванням будь-яких періодів незалежно від перерв, що включаються до страхового стажу згідно забзацом третімчастини першоїстатті 24 цього Закону, та будь-якого періоду страхового стажу підряд за умови, що зазначені періоди в сумі складають не більш як 10 відсотків тривалості страхового стажу, врахованого в одинарному розмірі.

Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

За приписами ч. 3ст. 44 Закону № 1058-IV, органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробнича фірма «Філа» (ЄДРПОУ 13486234)зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в м. Маріуполь Донецької області з 15.12.1995 року, керівником є ОСОБА_1 .

Довідка про заробітну плату для обчислення пенсії № 03 від 04.02.2022 року підписана ОСОБА_1 та головним бухгалтером ОСОБА_2 .

Крім того позивачем надані архівні довідки про заробітну плату, які видані комунальною установою «Трудовий архів м. Маріуполя» від 04.02.2022 року № 0617/05-01 та № 0424/05-01 від 17.01.2022 року.

Законом України«Про затвердження Указу Президента України«Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, затвердженоУказ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», згідно якого у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першоїстатті 106 Конституції України,Закону України «Про правовий режим воєнного стану»президент України ОСОБА_3 постановив ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України №133/2022Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першоїстатті 106 Конституції України,Закону України «Про правовий режим воєнного стану»на часткову змінустатті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженогоЗаконом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Вищезазначений Указ Президента України затверджено Законом УкраїниПро затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 15 березня 2022 року № 2119-IX.

Воєнний стан неодноразово було продовжено Указами Президента України, та триває до наступного часу.

Зазначені обставини є загальновідомими та відповідно до приписів ч. 3ст. 78 КАС Українине потребують доказування.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 року № 75 (у редакції наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 27 липня 2022 року № 169), затверджено Перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 23 липня 2022 року, який діяв до 27.12.2022 року.

До вказаного переліку було віднесено Маріупольську міську територіальну громаду Маріупольського району Донецької області.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22 грудня 2022 року № 309 затвердженого Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, який набрав чинності 27 грудня 2022 року.

Згідно означеного Переліку вся територія Маріупольського району Донецької області окупована з 05.03.2022 року.

З відкритих джерел масової інформації суд встановив, що оборона міста Маріуполя Донецької області почалася після вторгнення рф в Україну і тривала з 24 лютого до 20 травня 2022 року.

Водночас на момент видачі спірної довідки про розмір заробітної плати та звернення позивача за призначенням пенсії м. Маріуполь Донецької області перебувало під контролем урядуУкраїни, довідка також містить посилання на особові рахунки позивача за 1990-1994 роки, які в цьому випадку є первинними документами.

З огляду на викладене, суд враховує позицію Верховного суду, викладену в постанові від 12.04.2021 року у справі № 219/4550/17, згідно якої якщо уточнююча довідка містила посилання на особові рахунки, як на первинні документи, на підставі яких вона видана, а підприємство яке її видало на той час перебувало на обліку, підстави для проведення перевірки поданої довідки у відповідача були відсутні.

Отже, посилання відповідачів на неможливість врахування заробітної плати в зв`язку з неможливістю проведення перевірки обґрунтованості її видачі є безпідставним, оскільки надана позивачем довідка містила посилання на особові рахунки, як на первинні документи, на підставі яких вона видана, підприємство яке її видало на той час перебувало на обліку, а тому підстави для проведення перевірки поданої довідки у відповідача були відсутні.

Поряд з цим, Верховний Суд неодноразово висловлював правову позицію щодо врахування при призначенні та обчисленні пенсії довідок, виданих підприємствами, які знаходяться на непідконтрольній українській владі території, яка полягає в тому, що неможливість провести управлінням Пенсійного фонду перевірку відповідності запису довідки первинним документам через проведення АТО, не може покладати надмірного тягаря та обов`язку на позивача, оскільки довідка видана належним органом та містить усі необхідні реквізити та відомості (справи №583/392/17, №234/3038/17, №360/1628/17).

На думку суду, вказана позиція є застосовною також при розгляді цієї справи.

Надаючи аналіз викладеним приписам законодавства в їх сукупності суд дійшов висновку, що довідки видані ТОВ «Виробнича фірма «Філа»» від 04.02.2022 року № 03, Комунальною установою «Трудовий архів м. Маріуполя» від 04.02.2022 року № 0618/05-01 та № 0617/05-01, безпідставно не враховані Головний управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області при призначенні пенсії позивачу.

Щодо відповідальності у даній справі саме Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.

Суд зазначає, що позивач знаходиться на обліку як отримувач пенсії за віком у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Донецькій області.

Крім того, саме Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області своїм листом від 07.03.2024 року № 5188-3376/А-02/8-0500/24 відмовило позивачу у перерахунку пенсії на підставі довідок ТОВ «Виробнича фірма «Філа»» від 04.02.2022 року № 03, Комунальною установою «Трудовий архів м. Маріуполя» від 04.02.2022 року № 0618/05-01 та № 0617/05-01.

Отже, належним захистом порушених прав позивача є зобов`язання саме Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області провести перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 із врахуванням його заробітної плати за період з січня 1990 по грудень 1994, визначеної довідками ТОВ «Виробнича фірма «Філа»» від 04.02.2022 року № 03, Комунальної установи «Трудовий архів м. Маріуполя» від 04.02.2022 року № 0618/05-01 та № 0617/05-01 з дня призначення пенсії.

В той же час, саме бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо не врахування при обчисленні пенсії ОСОБА_1 довідок ТОВ «Виробнича фірма «Філа»» від 04.02.2022 року № 03, Комунальної установи «Трудовий архів м. Маріуполя» від 04.02.2022 року № 0618/05-01 та № 0617/05-01, призвела до спірної ситуації в подальшому.

Щодо строку звернення позивача до суду із даним позовом.

Як вбачається з матеріалів справи, порушення прав позивача щодо перерахунку його пенсії відбулось 07 березня 2024 року, коли свої листом Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 07.03.2024 року № 5188-3376/А-02/8-0500/24 відмовило позивачу у перерахунку пенсії на підставі довідок ТОВ «Виробнича фірма «Філа»» від 04.02.2022 року № 03, Комунальною установою «Трудовий архів м. Маріуполя» від 04.02.2022 року № 0618/05-01 та № 0617/05-01.

Позивач звернувся до суду із даним позовом 15 квітня 2024 року, отже в межах строку, який встановлено Кодексом адміністративного судочинства України.

Частиною 2статті 2 Кодексу адміністративного судочинства Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно частини 1статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частин 2статті 77 Кодексу адміністративного судочинства Українив адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На переконання суду, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, на момент розгляду справи, не надав суду достатніх, беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, та не довів правомірність та обґрунтованість своїх дій. Натомість, факт наявності у позивача порушеного права знайшов своє підтвердження в ході судового розгляду.

Таким чином, позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області; Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання протиправним та зобов`язання вчинити певні дії, підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи позивач при зверненні до суду сплатив судовий збір у розмірі 968,96 грн. (квитанція № Н5НА-2Е70-1С99-М2ММ від 15.04.2024 року).

Враховуючи співмірність заявлених та задоволених позовних вимог, а також солідарну відповідальність відповідачів у порушенні прав позивача, суд приходить до висновку про солідарне стягнення з бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області та Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області витрат позивача зі сплати судового збору.

Керуючись ст.ст. 2-15, 19-20, 42-48, 72-77, 90, 139, 118, 159-165, 199, 205, 244-250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (юридична адреса: 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, площа Соборна, 3, код ЄДРПОУ 13486010); Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 26, код ЄДРПОУ 21910427) про визнання протиправним та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 26, код ЄДРПОУ 21910427) щодо не врахування при обчисленні пенсії за віком ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) його заробітної плати, визначеної довідками ТОВ «Виробнича фірма «Філа»» від 04.02.2022 року № 03, Комунальної установи «Трудовий архів м. Маріуполя» від 04.02.2022 № 0618/05-01 та № 0617/05-01.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду в Донецькій області (юридична адреса: 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, площа Соборна, 3, код ЄДРПОУ 13486010) провести перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) із врахуванням його заробітної плати за період з січня 1990 по грудень 1994, визначеної довідками ТОВ «Виробнича фірма «Філа»» від 04.02.2022 року № 03, Комунальної установи «Трудовий архів м. Маріуполя» від 04.02.2022 року № 0618/05-01 та № 0617/05-01 з дня призначення пенсії.

Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (юридична адреса: 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, площа Соборна, 3, код ЄДРПОУ 13486010) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати у розмірі 484 (чотириста вісімдесят чотири) грн. 48 коп.

Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 26, код ЄДРПОУ 21910427) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати у розмірі 484 (чотириста вісімдесят чотири) грн. 48 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до ст. 295КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя І.М. Тарасенко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2024
Оприлюднено21.06.2024
Номер документу119843818
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —200/2195/24

Постанова від 28.11.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Рішення від 14.06.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Ухвала від 16.05.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні