Рішення
від 19.06.2024 по справі 580/12076/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 червня 2024 року справа № 580/12076/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А. В., розглянувши у спрощеному позовному провадженні у письмовому провадженні адміністративну справу №580/12076/23 за позовом ОСОБА_1 до Шевченківської сільської ради Звенигородського району Черкаської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

18.12.2023 до Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі позивач) з позовною заявою до Шевченківської сільської ради Звенигородського району Черкаської області (далі відповідач), в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо відмови позивачу в приватизації земельної ділянки з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715 площею 0,1154 га;

- зобов`язати відповідача вчинити дії щодо безоплатної передачі позивачу у власність земельної ділянки з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715 площею 0,1154 га.

Обгрунтовуючи позовну заяву позивач зазначив, що є власником нежитлової будівлі комбінату побутового обслуговування, що знаходиться на першому поверсі одноповерхової нежитлової будівлі загальною площею 198, 2 кв. м, що знаходиться на АДРЕСА_1 з прибудовою «а», прибудовою «а-1», котельнею «а-2» та сараєм «Б». Вказане нерухоме майно розташоване на земельній ділянці з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715 площею 0, 1154, яка належить до земель комунальної власності і її власником є Шевченківська сільська рада Звенигородського району Черкаської області, відноситься до земель для будівництва та обслуговування будівель торгівлі і перебуває в оренді позивача на підставі договору оренди від 01.06.2021.

09.07.21 позивач звертався із заявою до відповідача про передачу безоплатно у власність зазначеної земельної ділянки, проте отримав відмову, яку оскаржив до Черкаського окружного адміністративного суду.

08.05.2023 року Черкаським окружним адміністративним судом у справі №580/1571/23 було ухвалено рішення про відмову в задоволенні позову на тій підставі, що всупереч вимог ст. 118 ЗК України ОСОБА_1 до заяви від 09.07.2021 (вх. від 09.07.2021 №Г-399/09-13) не подано розробленої відповідно до Закону України «Про землеустрій» технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715, площею 0,1154 га, тому рішення відповідача від 05.10.2022 №21-17/VIII є правомірним та скасуванню не підлягає.

Разом з цим, твердження відповідача про відсутність підстав для безоплатної передачі земельної ділянки у власність позивача судом визнані безпідставними.

Зважаючи на рішення суду позивач повторно подав лист-клопотання до Шевченківської сільської ради від 11.11.2023 про передачу йому у власність земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, до заяви додав серед іншого технічну документацію із землеустрою на спірну земельну ділянку.

Проте 16.11.2023 Шевченківським сільським головою було відмовлено у розгляді порушеного питання, оскільки, на його думку, таке звернення вже розглядалось Шевченківською сільською радою, а тому не може бути розглянуто повторно.

Позивач вважає відмову протиправною, оскільки на його думку на спірну земельну ділянку розповсюджується порядок приватизації земельних ділянок, встановлений пунктом «а» частини 3 статті 116 та пунктом «в» частини 1 статті 81 Земельного кодексу України.

Відповідач проти позову заперечив, просив закрити провадження у справі з тієї підстави, що на виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 09.12.2021 у справі №580/6157/21 Шевченківською сільською радою повторно була розглянута заява позивача та прийнято рішення від 05.10.2022 №21-17/V111 щодо відмови позивачу у приватизації земельної ділянки з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715, площею 0,1154 га.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 08.05.2023 у справі №580/1571/23, яке залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.09.2023, у задоволенні позову позивача про визнання протиправним рішення від 05.10.2022 №21-17/V111 відмовлено повністю та визнано, що дана земельна ділянка згідно чинного законодавства не може бути безоплатно передана у власність. Крім цього зазначено, що позивачем не дотримано процедури звернення щодо приватизації земельної ділянки, оскільки до заяви не було додано технічну документацію на земельну ділянку.

Однак 11.11.2023 від позивача надійшла заява з того ж питання та доданою технічною документацією на спірну земельну ділянку, на яку листом від 16.11.2023 №01-07/995 було надано роз`яснення відповідно до ст. 8 Закону України «Про звернення громадян» про те, що не розглядаються повторні звернення з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті.

З огляду на зазначене відповідач вважає, що рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 08.05.2023 у справі .3580/1571/23 питання відповідача було вирішено повністю і по суті і відповідно до Закону України «Про звернення громадян» відноситься до таких, які не підлягають розгляду та вирішенню, тому позов є безпідставним.

Також зазначає, що позовні вимоги є повністю ідентичними тим, які вже були вирішені у судовому порядку, і сторони, підстави і предмет позову у справі, що розглядається, та у справі №580/1571/23 є тотожними, а отже є підстави для закриття провадження у справі на підставі п. 4 ч. 1 ст. 238 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалою судді від 25.12.2023 позовна заява прийнята до розгляду у спрощеному позовному провадженні без виклику сторін.

Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази суд встановив такі фактичні обставини.

ОСОБА_1 є власником нерухомого майна, а саме: нежитлової будівлі комбінату побутового обслуговування, що знаходиться на першому поверсі одноповерхової нежитлової будівлі загальною площею 198, 2 кв. м, що знаходиться на АДРЕСА_1 з прибудовою а, прибудовою а-1, котельнею а-2 та сараєм Б. Будівлі належать позивачеві на праві приватної власності на підставі договору купівлі-продажу частини нежитлової будівлі від 26.01.2018 року, який посвідчений і зареєстрований цього ж дня за № 271 приватним нотаріусом Бедратою-Скляр Н.М.

Вищезазначене нерухоме майно розташоване на земельній ділянці з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715 площею 0,1154, власником якої є Шевченківська сільська рада Звенигородського району Черкаської області та належать до земель для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

01.06.2021 між відповідачем (Орендодавець) та позивачем (Орендар), укладений договір оренди земельної ділянки, предметом якого є вищезазначена земельна ділянка комунальної власності.

Відповідно до умов цього договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в оренду земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі із кадастровим номером 7121289200:01:001:0715, площею 0,1154 га, нормативна грошова оцінка якої становить 143279,08 грн. Договір укладений терміном на 49 років.

Позивачем 09.07.2021 (вх. від 09.07.2021 № Г-399/09-13) подано до відповідача заяву про передачу безоплатно у власність вищезазначеної земельної ділянки.

Шевченківська сільська рада Звенигородського району Черкаської області листом від 09.08.2021 №270/02-12 повідомила позивача, що у відповідності до ч. 1 ст. 118 ЗК України на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється приватизація земельної ділянки, на якій розташовані жилий будинок, господарські будівлі, споруди, що перебувають у власності громадян. Оскільки позивач є власником нежитлової будівлі комбінату побутового обслуговування, які знаходяться на земельній ділянці площею 0,1154 га кадастровий номер 7121289200:01:001:0715 за адресою: АДРЕСА_1 , яка є землями комунальної власності та має цільове призначення 03.07- для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, тому подані ним документи не відповідають вимогам ст. 118 Земельного кодексу України. Також відповідач зазначив, що земельна ділянка надана позивачеві саме для обслуговування будівель торгівлі, на якій фактично знаходиться нежитлова будівля (кафе), тому безоплатно у власність земельної ділянки з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування будівель торгівлі вищенаведеними нормами чинного законодавства не передбачено.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 09.12.2021 у справі №580/6157/21, яке набрало законної сили 20.01.2022, зобов`язано Шевченківську сільську раду Звенигородського району Черкаської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 09.07.2021 (вх. від 09.07.2021 № Г-399/09-13) про безоплатну передачу у власність земельної ділянки та прийняти рішення відповідно до чинного законодавства з урахуванням висновків суду.

Шевченківською сільською радою Звенигородського району Черкаської області на виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 09.12.2021 у справі №580/6157/21 повторно розглянуто заяву ОСОБА_1 від 09.07.2021 (вх. від 09.07.2021 № Г-399/09-13) про безоплатну передачу у власність земельної ділянки та прийнято рішення від 05.10.2022 №21-17/VIII, яким відмовлено позивачу у приватизації земельної ділянки з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715, площею 0,1154 га з тієї підстави, що земельна ділянка призначена для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (землі комерційного призначення) і на якій знаходиться нежитлова будівля (кафе).

Не погоджуючись з рішенням від 05.10.2022 №21-17/VIII, яким відмовлено позивачу у приватизації земельної ділянки з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715, площею 0,1154 га, позивач звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Шевченківської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, в якому просив визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 05.10.2022 №21-17/VIII щодо відмови позивачу у приватизації земельної ділянки з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715, площею 0,1154 га; зобов`язати відповідача вчинити дії щодо безоплатної передачі шляхом приватизації земельної ділянки з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715, площею 0,1154 га.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 08.05.2023 у справі №580/1571/23 у задоволенні позову відмовлено з тієї підстави, що ОСОБА_1 до заяви від від 09.07.2021 (вх. від 09.07.2021 №Г-399/09-13) не подано розробленої відповідно до Закону України «Про землеустрій» технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715, площею 0,1154 га, тому рішення відповідача від 05.10.2022 №21-17/VIII є правомірним та скасуванню не підлягає.

Разом з цим суд зазначив, що твердження відповідача про те, що земельна ділянка з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715 площею 0,1154 га відноситься до земель житлової та громадської забудови, має цільове призначення: для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, тому не підпадає під категорію земель, які підлягають приватизації не приймається судом до уваги, оскільки згідно частини четвертої статті 83 ЗК України до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать: а) землі загального користування населених пунктів (майдани, вулиці, проїзди, шляхи, набережні, пляжі, парки, сквери, бульвари, кладовища, місця знешкодження та утилізації відходів тощо); б) землі під залізницями, автомобільними дорогами, об`єктами повітряного і трубопровідного транспорту; в) землі під об`єктами природно-заповідного фонду, історико-культурного та оздоровчого призначення, що мають особливу екологічну, оздоровчу, наукову, естетичну та історико-культурну цінність, якщо інше не передбачено законом; г) землі лісогосподарського призначення, крім випадків, визначених цим Кодексом; ґ) землі водного фонду, крім випадків, визначених цим Кодексом; д) земельні ділянки, які використовуються для забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування; е) земельні ділянки, штучно створені в межах прибережної захисної смуги чи смуги відведення, на землях лісогосподарського призначення та природно-заповідного фонду, що перебувають у прибережній захисній смузі водних об`єктів, або на земельних ділянках на водних об`єктів; є) землі під об`єктами інженерної інфраструктури міжгосподарських меліоративних систем, які перебувають у комунальній власності.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.09.2023 у справі №№580/1571/23 рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 08 травня 2023 року залишено без змін.

Постанова Шостого апеляційного адміністративного суду мотивована тим, що Земельним кодексом України визначено вичерпний перелік земель, які можуть бути безоплатно передані громадянам у власність. Оспорювана земельна ділянка з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715, площею 0,1154 га із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Шевченківської сільської ради призначена для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (код 03.7. згідно класифікатора видів цільового призначення земельних ділянок); склад угідь: забудовані землі, у тому числі землі, які використовуються у комерційних цілях, відсутні у даному вичерпному переліку, встановленому Земельним кодексом України.

Дана земельна ділянка передана позивачу в оренду, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, договором від 01.06.2021 року, терміном на 49 років, тому відповідно до пункту 5 статті 9 Закону України «Про оренду землі» та статті 116 Земельного кодексу України позивач має право набути відповідну земельну ділянку у власність виключно на підставі договору купівлі-продажу за результатами аукціону.

Також всупереч частини 1 статті 118 ЗК України ОСОБА_1 до заяви від 09.07.2021 не подано розробленої відповідно до Закону України Про землеустрій технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715, площею 0,1154 га.

11.11.2023 позивач звернувся до Шевченківської сільської ради із заявою, у якій просив вирішити питання про передачу у власність земельної ділянки з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715, площею 0,1154 га., яка перебуває у його користуванні; до заяви додав, зокрема, технічну документацію із землеустрою.

Листом від 16.11.2023 №01-07/995 сільський голова Шевченківської сільської ради роз`яснив позивачу, що відповідно до ст. 8 Закону України «Про звернення громадян» не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті. Зазначено, що позивачем уже було подано таке ж звернення з цього самого питання 09.07.2021, і Шевченківська сільська рада роз`яснила, що згідно чинного законодавства безоплатна передача земельної ділянки у власність не передбачена. Згодом на виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 09.12.2021 у справі №580/6157/21 Шевченківська сільська рада повторно розглянула заяву та було прийнято рішення від 05.10.2022 №21-17/V111 щодо відмови ОСОБА_1 у приватизації земельної ділянки з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715, площею 0,1154 га. Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 08.05.2023 у справі №580/1571/23, яке залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.09.2023, у задоволенні позову відмовлено. А отже згідно чинного законодавства звернення від 11.11.2023 відноситься до таких, що не підлягає розгляду та вирішенню (а.с. 5)

Вважаючи відповідь від 16.11.2023 №01-07/995 протиправною, позивач звернувся до суду з позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 ст. 19 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення.

Частинами 1-3 ст. 116 ЗК України встановлено, що громадяни набувають права власності земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться, зокрема, у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом (п. в ч. 3 ст. 116 ЗК України).

Норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам у власність регулюються статтею 121 ЗК України, в якій визначено, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм у власність земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах:

а) для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах. У разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району;

б) для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара;

в) для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара;

г) для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара;

ґ) для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара;

д) для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара.

Також законодавством передбачено певний алгоритм безоплатної передачі земельних ділянок державної та комунальної власності у власність громадян, а саме, на підставі частини 6 ст. 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Отже статтею 121 Земельного кодексу України чітко визначений вичерпний перелік земель, які можуть бути безоплатно передані громадянам у власність, і оспорювана земельна ділянка з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715, площею 0,1154 га вказаним переліком не передбачена, оскільки призначена для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (землі комерційного призначення).

Вказані обставини встановлені постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.09.2023 у справі №580/1571/23 і в силу частини 4 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України доказуванню не підлягають.

Згідно статті 1 Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 № 393/96-ВР (далі Закон №393/96-ВР) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, медіа, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Статтею 3 Закону Закон №393/96-ВР визначено, що заява (клопотання) - це звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

Стаття 5 Закону №393/96-ВР передбачає, що звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об`єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

Згідно частини 2 статті 8 Закону №393/96-ВР не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

Згідно статті 12 Закону №393/96-ВР (в редакції станом на час виникнення спірних відносин 16.11.2023) дія цього Закону не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінальним процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим законодавством, законодавством про захист економічної конкуренції, законами України "Про судоустрій і статус суддів" та "Про доступ до судових рішень", Кодексом адміністративного судочинства України, законами України "Про запобігання корупції", "Про виконавче провадження".

Отже відповідно до вказаних приписів прийняття рішення про припинення розгляду повторного звернення щодо розгляду заяви про передачу у власність земельної ділянки відноситься до компетенції сільського голови Шевченківської сільської ради. При цьому суд зазначає, що форма такого рішення законодавчо не встановлена.

Враховуючи, що рішенням Шевченківської сільської ради від 05.10.2022 №21-17/V111 вирішено по суті питання про відмову у безоплатній передачі у приватну власність позивача земельної ділянки з кадастровим номером 7121289200:01:001:0715, площею 0,1154 га, яке і судовими рішеннями у справі №580/1571/23 у задоволенні позову про його скасування позивачу відмовлено, суд дійшов висновку, що заява позивача від 11.11.2023 про вирішення питання щодо приватизації вказаної земельної ділянки є повторним зверненням одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, тому рішення сільського голови Шевченківської сільської ради, викладене у формі листа від 16.11.2023 №01-07/995 про те, що звернення від 11.11.2023 відноситься до таких, що не підлягає розгляду та вирішенню, прийнято на законній підставі і скасуванню не підлягає.

Щодо доводів позивача про те, що спірна земельна ділянка підлягає безоплатній передачі у власність позивача відповідно до пункту «а» частини 3 статті 116 та пункту «в» частини 1 статті 81 Земельного кодексу України суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту «в» частини 1 статті 81 громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування.

Пунктом а) частини 3 статті 116 Земельного кодексу України передбачено, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян.

Разом з цим порядок безоплатної приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян, визначений частиною 1 статті 118 Земельного кодексу України, яка передбачає, що громадянин, заінтересований у приватизації земельної ділянки у межах норм безоплатної приватизації, що перебуває у його користуванні, у тому числі земельної ділянки, на якій розташовані жилий будинок, господарські будівлі, споруди, що перебувають у його власності, подає клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Отже безоплатна приватизація земельної ділянки, яка перебуває у користуванні громадянина, можлива в межах норм безоплатної приватизації, визначених статтею 121 Земельного кодексу України.

В свою чергу такі норми встановлені лише для земельних ділянок для ведення фермерського господарства, для ведення особистого селянського господарства, для ведення садівництва, для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара та для будівництва індивідуальних гаражів.

Враховуючи викладене доводи позивача про наявність інших підстав для безоплатної приватизації спірної земельної ділянки, ніж ті, що стали підставою для відмови у наданні згоди на безоплатну приватизацію, є безпідставними.

Щодо доводів відповідача про наявність підстав для закриття провадження у справі, передбачених пунктом 4 частини 1 статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України, то згідно вказаної норми суд закриває провадження у справі, якщо є такі, що набрали законної сили, постанова чи ухвала суду про закриття провадження у справі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав.

Предметом спору у справі №580/6157/21 є рішення Шевченківської сільської ради від 05.10.2022 №21-17/V111 про відмову позивачу у наданні у власність безоплатно спірної земельної ділянки, натомість предметом спору у справі, що розглядається, є рішення сільського голови Шевченківської сільської ради, оформлене листом від 16.11.2023 №01-07/995, про припинення розгляду заяви позивача від 11.11.2023 про надання спірної земельної ділянки у власність позивача безоплатно.

Отже спори виникли з однієї підстави, проте предмет спору є різним, тому підстави для закриття провадження у справі, що розглядається, передбачені пунктом 4 частини 1 статті 238 КАС України, відсутні.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з частиною 2 статті 77 КАС України в справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За встановлених обставин суд, за правилами статті 90 КАС України, перевіривши наявні у справі докази, дійшов висновку, що позов є безпідставним, тому у його задоволенні слід відмовити.

України при задоволенні позову судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 72, 76, 90, 241-246, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційного суду за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення.

Суддя Алла РУДЕНКО

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2024
Оприлюднено21.06.2024
Номер документу119846942
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —580/12076/23

Рішення від 19.06.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні