Постанова
від 19.06.2024 по справі 420/1919/24
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 червня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/1919/24Перша інстанція: суддя Бутенко А.В.

Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого: Градовського Ю.М.

суддів: Турецької І.О.,

Шевчук О.А.

розглянувши в порядку письмового провадження в м.Одесі апеляційні скарги Головного управління ДПС в Одеській області, Товариства з обмеженою відповідальністю «К-ЕНЕРДЖИ УКРАЇНА» на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 березня 2024р. по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «К-ЕНЕРДЖИ УКРАЇНА» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И Л А:

У січні 2024р. ТОВ «К-ЕНЕРДЖИ УКРАЇНА» звернулося до суду із позовом до ГУ ДПС в Одеській області, у якому просило:

- визнати протиправним та скасувати податкове-повідомлення рішення ГУ ДПС в Одеській області №26973/15-32-04-06 від 20.10.2023р..

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що посадовими особами податкового органу проведено камеральну перевірку позивача з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН дата виписки яких припадає на грудень 2021р., липень-серпень, листопад-грудень 2022р., лютий-квітень 2023р., за результатами якої складено Акт перевірки за №21495/15-32-04-06, у висновках якого встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

На підставі встановлених порушень, податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення за №26973/15-32-04-06 від 20.10.2023р.

Однак, позивач не погоджується із вказаним податковим повідомленням-рішенням, вважає винесене податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Посилаючись на вказане просив позов задовольнити.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 19 березня 2024р. адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області №26973/15-32-04-06 від 20.10.2023р. в частині нарахування штрафних санкцій на суму 659 301,56грн. в іншій частині повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області №26973/15-32-04-06 від 20.10.2023р. залишено без змін.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС в Одеській області на користь ТОВ «К-ЕНЕРДЖИ УКРАЇНА» судовий збір у розмірі 9 472,1грн..

В апеляційній скарзі ГУ ДПС в Одеській області, посилаючись на порушення норм права, просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

В апеляційній скарзі ТОВ «К-ЕНЕРДЖИ УКРАЇНА», посилаючись на порушення норм права, просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову, якою задовольнити адміністративний позов у повному обсязі.

Судова колегія вважає, що у відповідності до п.1 ч.1 ст.311 КАС України, апеляційну скаргу можливо розглянути в порядку письмового провадження, оскільки в матеріалах справи достатньо доказів для вирішення справи по суті.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційних скарг, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційних скарг, колегія суддів дійшла до висновку про залишення скарги податкового органу без задоволення та задоволення скарги товариства, скасування рішення суду та прийняття нової постанови про задоволення позовних вимог в повному обсязі, виходячи з наступних підстав.

Задовольняючи частково адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що товариством дійсно зареєстровані з порушенням граничних термінів реєстрації ПН/РК до податкових накладних в ЄРПП, а тому встановлені порушення в акті перевірки та в спірних податкових повідомлень-рішень є правомірними. При цьому, суд першої інстанції вважав, що податковим органом неправильно застосовано норми законодавства при обчисленні розміру штрафу, що, в свою чергу, свідчить про його невідповідність критеріям, визначеним ч.2 ст.2 КАС України. На підставі чого, суд першої інстанції дійшов висновку про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №26973/15-32-04-06 від 20.10.2023р. в частині нарахування штрафних санкцій на суму 659 301,56грн.. (1 262 944,97грн. - 603 643,41грн.).

Проте, колегія суддів не може погодитися в повній мірі з такими висновками суду першої інстанції, оскільки вказаного висновку суд дійшов без належного з`ясування обставин по справі та належної оцінки доказів, допустив невірне застосування норм матеріального права та порушив норми процесуального права.

За правилами ст.242 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Судова колегія вважає, що вказані порушення норм права призвели до неправильного вирішення справи по суті, а тому апеляційний суд на підставі ст.315 КАС України, рішення суду скасовує та приймає по справі нову постанову про відмову у задоволенні позову, з наступних підстав.

Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду, що ТОВ «К-ЕНЕРДЖИ УКРАЇНА» є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 17.10.2017р. за номером 15561020000064050. Основним видом діяльності згідно з КВЕД 43.21 Електромонтажні роботи.

У серпні 2023р. Головним державним інспектором Одеського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС в Одеській області Хаджиміті Олесею Янівною, на підставі п.20.1.4 ст.20 ПК України, в порядку ст.76 розділу II ПК України та пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України, проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «К-ЕНЕРДЖИ УКРАЇНА», дата виписки яких припадає на грудень 2021р., липень-серпень, листопад-грудень 2022р., лютий, квітень 2023р..

За результатами вказаної перевірки, 9.08.2023р. перевіряючим складено Акт про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до такої податкової накладної ТОВ "К-ЕНЕРДЖИ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 21026707) за №21495/15-32-04-06, у висновках якого встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, встановлених пп.201.10 ст.201 ПК України (із змінами та доповненнями) та п.90 Закону України №2876-ЕХ від 12.01.2023р. «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування».

Вказаний Акт про результати перевірки за №21495/15-32-04-06 від 9.08.2023р. надіслано на податкову адресу позивача засобами поштового зв`язку.

Відповідно до повідомлення про вручення №0690010512367, відправлення повернуто 29.09.2023р. у зв`язку із «закінченням терміну зберігання».

На підставі встановлених порушень, 20.10.2023р. ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення за №26973/15-32-04-06 про сплату штрафу у розмірі 1 262 944,97грн. за порушення вимог пп.201.10 ст.201 ПК України.

Не погоджуючись із зазначеним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся в суд із даним позовом.

Перевіряючи правомірність та законність оскаржуваного рішення податкового органу, з урахуванням підстав, за якими позивач пов`язує його незаконність, протиправність та скасування, судова колегія виходить з наступного.

Приписами ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Судова колегія зазначає, що факт порушення товариством строків реєстрації податкових накладних, які встановлені в Акті камеральної перевірки, позивачем визнаються, а тому відповідно до ч.1 ст.78 КАС України, ця обставина не потребує доказуванню та дослідженню судом.

Положеннями п.201.10 ст.201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених

При цьому, у разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Так, за правилами п.120-1.1 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штраф, в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Разом з тим, 8.02.2023р. набрав чинності ЗУ «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», яким було внесенні зміни до Податкового кодексу України, зокрема в пп.89,90 розділу XX «Перехідні положення», а саме:

89. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022р. за №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022р. за №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

90. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022р. №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022р. №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

- 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Отже, судова колегія звертає увагу на те, що станом на час прийняття податковим органом оскаржуваного податкового повідомлення-рішення діяли дві норми Податкового кодексу України, які по різному регулюють строки реєстрації податкових накладних, а також передбачають різну міру відповідальності за порушення цих строків.

Пункти 89, 90 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, встановлюють строки реєстрації податкових накладних та відповідальності за їх порушення протягом дії воєнного стану, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, а норми ст.201.10, 120-1 ПК України, передбачають строки реєстрації податкових накладних та відповідальності за їх порушення до введення воєнного стану та через шість місяців після його припинення.

При цьому, норми п.89,90 розділу XX, є більш сприятливими та м`якими для платника податків, у порівнянні зі ст.201.10, 120-1 ПК України, оскільки п.89 надає більше строки для реєстрації податкових накладних, а п.90 передбачає менший розмір штрафів у випадку їх порушення.

У відповідності до ст.58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи під час апеляційного розгляду, що проведеною перевіркою, згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що позивачем зареєстровано податкові накладні, розрахунки коригування до них в ЄРПН із порушенням граничних термінів реєстрації податкових накладних, а саме:

- податкову накладну №174 від 28.12.2021р. зареєстровано 16.06.2023р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 385, сума ПДВ 2 163 860грн.;

- податкову накладну №3 від 12.07.2022р. зареєстровано 1.08.2022р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 8 333,33грн.;

- податкову накладну №2 від 4.07.2022р. зареєстровано 1.08.2022р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 250 000грн.;

- податкову накладну №10 від 9.08.2022р. зареєстровано 30.11.2022р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 91, сума ПДВ 366 336,7грн.;

- податкову накладну №9 від 3.11.2022р. зареєстровано 12.01.2023р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 43, сума ПДВ 6 050грн.;

- податкову накладну №8 від 23.11.2022р. зареєстровано 15.02.2023р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 62, сума ПДВ 1 874,36грн.;

- податкову накладну №13 від 28.12.2022р. зареєстровано 20.01.2023р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 1 127грн.;

- податкову накладну №8 від 27.12.2022р. зареєстровано 14.02.2023р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 30, сума ПДВ 22 743,99грн.;

- податкову накладну №12 від 30.12.2022р. зареєстровано 16.01.2023р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 1, сума ПДВ 11 316,67грн.;

- податкову накладну №10 від 28.02.2023р. зареєстровано 20.03.2023р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 2, сума ПДВ 1 948,67грн.;

- податкову накладну №7 від 20.04.2023р. зареєстровано 15.06.2023р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 28, сума ПДВ 5 000грн..

Досліджуючи вищевказані податкові накладні з урахуванням приписів податкового законодавства, судова колегія вважає, що позивачем дійсно зареєстровані з порушенням граничних термінів реєстрації ПН/РК до податкових накладних в ЄРПП.

При цьому, судова колегія вважає, що оскільки порушення строків реєстрації податкових накладних допущено позивачем саме під час дії воєнного стану, на нього розповсюджуються дія п.89,90 розділу XX, відповідно до вимог ст.58 Конституції України, як норми, які пом`якшують відповідальність.

При цьому, судова колегія бере до уваги презумпцію правомірності платника податків, передбачену пп.4.1.4 ст.4, пп.56.21. ст.56 ПК України, що якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акту, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Враховуючи викладене, апеляційний суд вважає, що під час вирішення питання про відповідальність позивача про порушення строків реєстрації податкових накладних, які були допущені під час воєнного стану, податковий орган повинен був застосовувати саме норми пп.89,90 розділу XX ПК України, як більш спеціальні (тимчасові на період воєнного стану), більш нові та більш м`які для платника податків, а не норми ст.201.10, 120-1 ПК України.

Проте, оскільки податковим органом застосовані норми ст.201.10,120-1 ПК України, розмір штрафу у спірному податковому повідомленні-рішенні №26973/15-32-04-06 визначений у більшому розмірі, ніж це повинно було б бути, у разі застосуванні пп.89,90 розділу ХХ ПК України, то судова колегія вважає протиправним таке рішення контролюючого органу та за необхідне скасувати таке рішення.

Виходячи з наведеного, судова колегія дійшла висновку, що вирішуючи спір по суті, суд першої інстанції на ці обставини уваги не звернув, належної оцінки не дав, та дійшов помилкового висновку про часткове задоволення позовних вимог, а тому вважає за необхідне рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти по справі нову постанову про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.246,315,317 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення.

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «К-ЕНЕРДЖИ УКРАЇНА» - задовольнити.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 березня 2024р. скасувати.

Прийняти по справі нове рішення, яким адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «К-ЕНЕРДЖИ УКРАЇНА» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове-повідомлення рішення Головного управління ДПС в Одеській області за №26973/15-32-04-06 від 20.10.2023р.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «К-ЕНЕРДЖИ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 41665327) судовий збір у розмірі 47 360,42грн. (сорок сім тисяч триста шістдесят гривень сорок дві копійки).

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків встановлених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Головуючий: Ю.М. Градовський

Судді: І.О. Турецька

О.А. Шевчук

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2024
Оприлюднено21.06.2024
Номер документу119848223
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/1919/24

Постанова від 19.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 19.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні