ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 червня 2024 рокуЛьвівСправа № 260/5659/22 пров. № А/857/5986/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді Судової-Хомюк Н.М.,
суддів Онишкевича Т.В., Сеника Р.П.,
за участі секретаря судового засідання Демчик Л.Р.,
представника позивача: Кузка С.О.,
представника відповідача: Савицький С.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції у м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Закарпатській області на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 09 лютого 2024 року у справі № 260/5659/22 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Карат Мотор» до Головного управління ДПС у Закарпатській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
суддя в 1-й інстанції Дору Ю.Ю,
час ухвалення рішення 09 год. 26 хв.,
місце ухвалення рішення м. Ужгород,
дата складання повного тексту рішення 14.02.2024,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Карат Мотор» (далі - позивач, ТзОВ «Карат Мотор») звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управлінні ДПС України в Закарпатській області (далі - відповідач), якою просить: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Закарпатській області від 12.12.2022 року № 000/4081/07-16-04-05/35152173 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Карат Мотор» штрафу у сумі 129 514,03 гривень за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних, визначених пунктом201.10 статті 201 Податкового кодексу України.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем складено акт від 02 листопада 2022 року про результати камеральної перевірки щодо дотримання встановлених законодавством граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування податкових накладних податку на додану вартість. Відповідно до вказаного акту встановлено, що позивачем зареєстровано 83 податкові накладні з порушенням граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначенихпунктом201.10 статті 201 Податкового кодексу України, за що передбачена відповідальність у розмірі 129 514,03 грн, згідностатті 120-1 Податкового кодексу України. Так, 12 грудня 2022 року відповідачем на підставі вищевказаного акту перевірки винесено податкове-повідомлення рішення № 000/4081/07-16-04-05/35152173 про застосування до позивача штрафу у сумі 129 514,03 грн. за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених пунктом201.10 ст. 201 Податкового кодексу України. Позивач вважає таке податкове повідомлення-рішення протиправним, оскільки жодних змін до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, а також до тривалості операційного дня для реєстрації податкових накладних у зв`язку із введенням воєнного стану внесено не було. Позивач зазначає, що граничний термін реєстрації податкових накладних складених в проміжок часу з 01 липня 2022 року по 15 липня 2022 року є 31 липня 2022 року. В той же час, вПодатковому кодексі Українине визначено граничного строку реєстрації податкових накладних, якщо останній день такої реєстрації припадає на вихідний (святковий день). Відтак, позивач вважає, що граничний строк для реєстрації податкових накладних складених в проміжок часу з 01 липня 2022 року по 15 липня 2022 року переноситься на 01 серпня 2022 року, оскільки 31 липня 2022 року припадає на вихідний день. Крім того, позивач зазначає, що вчинив всі необхідні дії для своєчасної реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних, з метою уникнення штрафів, а порушення граничних строків реєстрації податкової накладної № 516 від 20.07.2022 року, розрахунку коригування № 515 від 20.07.2022 року до податкової накладної № 320 від 20.07.2022 року, податкової накладної № 320 від 20.07.2022 року, податкової накладної № 633від 10.05.2022 року, розрахунку коригування № 634 від 10.05.2022 року до податкової накладної № 164 від 10.05.2022 року, податкової накладної № 523 від 21.03.2022 року, розрахунку коригування № 304 від 21.03.2022 року до податкової накладної № 297 від 21.03.2022 року відбулось за відсутності протиправної бездіяльності (вини) позивача, а отже відсутні підстави для притягнення ТОВ «Карат Мотор» до відповідальності у вигляді штрафу. Також позивач вказав, що розрахунок коригування № 90 від 05.07.2022 року до податкової накладної № 490 від 29.11.2021 року був внесений позивачем до Єдиного реєстру податкових накладних 29.07.2022 року. Рішення про реєстрацію розрахунку коригування № 90 від 05.07.2022 року прийнято 16.08.2022 року. Таким чином, вищевказаний розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних 29.07.2022 року. Відтак, на переконання позивача податкове повідомлення-рішення від 12.12.2022 року № 000/4081/07-16-04-05/35152173 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Карат Мотор» штрафу у сумі 129514,03 гривень за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних є протиправним та підлягає скасуванню.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги з підстав, що наведені у позовній заяві, просив їх задовольнити.
Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого просить відмовити у задоволенні позову взв`язку з тим, що згідно з підпунктом 69.18 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»Податкового кодексу України, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 до 18 години. Отже, у період воєнного стану платник податку не може зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування до податкової накладної в ЄРПН у святковий чи вихідний день, у тому числі, якщо такий день є граничним днем їх реєстрації та у робочі дні після 18 години. Відповідач зазначає, що відповідно до наданих платником копій підтверджуючих документів (копії квитанцій на 71 аркушах), час початку реєстрації («Підписано бухгалтером», «Підписано печаткою») 71 податкових накладних/ розрахунків коригування, з висновками про порушення реєстрації яких не погоджується ТОВ «Карат Мотор», є післяопераційним часом (після 18 години), що відображено у таблиці (колонка «Дані платника згідно поданих документів (властивості документів, квитанція №1)»). Згідно наданих платником документів та баз даних Головного управління ДПС у Закарпатській області по податкових накладних/розрахунках коригування наявна інформація щодо порушення термінів реєстрації в ЄРПН на наступну кількість днів: №633 від 10.05.202236 днів, №634 від 10.05.202236 днів, №523 від 21.03.202242 дні, №304 від 21.03.202239 днів.Крім того, станом на 02.11.2022 року ТОВ «Карат Мотор» не було подано заяви щодо відсутності можливості виконання платником податків податкового обов`язку визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділуXXПерехідні положенняПодаткового кодексу України, затвердженихнаказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225. Відтак, оскаржене податкове повідомлення-рішення є правомірним та відсутні підстави для його скасування.
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 14 лютого 2023 року в задоволенні позову було відмовлено. Дане рішення було залишене без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 06 липня 2023 року. Постановою КАС ВС від 14 грудня 2023 року вказані судові рішення були скасовані, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 09.02.2024 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Карат Мотор» до Головного управління ДПС України в Закарпатській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішеннязадоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Закарпатській області від 12.12.2022 року № 000/4081/07-16-04-05/35152173 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Карат Мотор» штрафу за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних, визначених пунктом201.10. стаття 201 Податкового кодексу Україниу частині 127510,41 (сто двадцять сім тисяч п`ятсот десять гривень 41 копійка) грн.
У задоволенні адміністративного позову у частині решти позовних вимогвідмовлено.
Стягнуто з Головного управлінні ДПС України в Закарпатській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Карат Мотор» судові витрати у розмірі 2441,30 (дві тисячі чотириста сорок одна гривня 30 копійок) грн.
Не погодившись з висновками суду першої інстанції Головне управління ДПС у Закарпатській області подало апеляційну скаргу в якій зазначає про порушення судом першої інстанції норм процесуального та матеріального права. Зокрема, апелянт покликається на пункт 2 Порядку № 1246, згідно з яким податкова накладна/розрахунок коригування - це електронні документи, які складаються платником податку на додану вартість. Тому платники зобов`язані, як вважає апелянт, дотримуватися підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України здійснюючи реєстрацію електронних документів у визначені законодавцем години у межах робочого дня.
Апелянт зазначає, що таке положення обмежує платника тривалістю скорочених у такий спосіб часових меж для здійснення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, а також звужує можливість подання на реєстрацію податкових накладних обмеженням робочими днями. Таке обмеження зумовлено запровадженням воєнного стану на території України й має на меті захист платників та даних контролюючого органу, що не суперечить статті 64 Конституції України.
Оскільки відповідно до пункту 2 Порядку №1246 операційним днем є частина дня, протягом якої здійснюється, у тому числі, прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування, а згідно з підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України встановлено обмеження щодо приймання електронних документів у рамках робочих днів з 8 до 18 години, а тому апелянт зазначає про те, що законодавець Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» правомірно обмежив ТОВ «Карат Мотор» години приймання електронних документів часом у робочі дні до 18 години 00 хвилин. Крім того, станом на 02.11.2022 року товариством не було подано заяви щодо відсутності можливості виконання платником податків податкового обов`язку визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XXПерехідні положенняПодаткового кодексу України, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225. Відтак, оскаржене податкове повідомлення-рішення є правомірним та відсутні підстави для його скасування. Апелянт просить задовольнити апеляційну скаргу, рішення суду першої інстанції в частині задоволених вимог скасувати і в задоволенні позову відмовити
ТОВ «Карат Мотор» подало відзив на апеляційну скаргу від 17.05.2024 ,в якому зазначило про законністьі обґрунтованість оскаржуваного судового рішення.
У судовому засіданні представник апелянта Кузка С.О. підтримав апеляційну скаргу з підстав, що в ній викладені.
Представник відповідача Савицький С.І. заперечив щодо задоволення апеляційної скарги та пояснив, що позивачем було пропущено граничний строк реєстрації податкових накладних і тому його було правомірно притягнуто до відповідальності.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши письмові докази, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що посадовими особами Головного управління ДПС у Закарпатській області проведено камеральну перевірку позивача щодо дотримання встановлених законодавством граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних з податку на додану вартість, за результатами якої складено акт перевірки від 02 листопада 2022 року № 5270/07-16-04-05/35152173.
Відповідно до п. 3 вказаного акту, дані перевірки дотримання встановлених законодавством граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних свідчать про порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначенихстаттею 201 Податковогокодексу Українизгідно з пунктом 120-1-1 статті120-1 Податкового кодексу України. Згідно даних системи «Архів електронної звітності» підсистеми «Єдиний реєстр податкових накладних» встановлено, що ТОВ «Карат Мотор» зареєстровано 83 податкові накладні з порушенням граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених пунктом201.10 статті 201 Податкового кодексу Українизгідно таблиці наведеної в акті (таблиця 3).
В акті камеральної перевірки ГУ ДПС у Закарпатській області вказало напорушення граничних строків реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість за періоди березень, травень, липень, серпень, вересень 2022 року.
Позивач, не погодившись із вищевказаним актом перевірки 18 листопада 2022 року подав до ГУ ДПС у Закарпатській області заперечення до акту камеральної перевірки, в якому вказав що не погоджується із висновками контролюючого органу щодо порушення граничних строків термінів реєстрації податкових накладних та просив переглянути результати перевірки дотримання ТОВ «Карат Мотор» встановлених законодавством граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних з податку на додану вартість за періоди березень, травень, липень, серпень, вересень 2022 року.
Головне управління ДПС у Закарпатській області листом від 05 грудня 2022 року № 8340/6-07-16-04-05 повідомило, що підстав для врахування заперечення від 18 листопада 2022 року до акту від 02 листопада 2022 року № 5270/07-16-0-04-05/35152173 не має.
12 грудня 2022 року Головним управлінням ДПС у Закарпатській області винесено податкове повідомлення-рішення № 000/4081/07-16-04-05/35152173, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 129 514,03 грн. за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюютьсяПодатковим кодексом України від 02.12.2010 р. № 2755-VI(далі -ПК України).
Апеляційний суд частково погоджується з висновком суду першої інстанції про законність вказаного повідомлення-рішення,виходячи з наступного.
Відповідно до п.201.1 ст. 201 ПК Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстраціяподаткових накладнихта/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для зведенихподаткових накладнихта/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначенимипунктом198.5статті 198тапунктом199.1статті 199цьогоКодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг доподаткової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно доп.42.6ст.46 ПК Україниелектронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до цього Кодексу, законів України«Про електронні документи та електронний документообіг»та«Про електронні довірчі послуги»без укладення відповідного договору.
Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абз. 10 п.42.6 ст. 42 ПК України).
Абзацом першим п. 2 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557(у редакціїнаказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261) (даліПорядок № 557), зокрема, визначено, що платник (автор) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов`язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки, керуючись Порядком № 557.
Після накладання кваліфікованого електронного підпису платник (автор) здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) з використанням телекомунікаційних мереж до адресата протягом операційного дня (п. 3 розд. II Порядку № 557).
Операційний деньчастина дня, протягом якої за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг (абзац 10 п. 2 розд. І Порядку № 557).
Відповідно до абз. 7 п. 2 розділу І Порядку № 557електронний документообігсукупність процесів створення, подання, приймання, ідентифікації, оброблення, зберігання, використання електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та (у разі необхідності) з підтвердженням факту одержання таких документів.
Згідно з п. 5 розділу ІІ Порядку № 557 у разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.
Автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня (п. 6 розділу ІІ Порядку № 557).
Відповідно до п. 8 розділу ІІ Порядку № 557 перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня.
У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у пункті 7 цього розділу, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі.
Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
Відповідно до п. 9розділу ІІПорядку № 557 не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та цим Порядком, формується друга квитанція.
Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).
У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п. 11 розд. ІІ Порядку № 557).
Відповідно до п. 12 розділу ІІ Порядку № 557 якщо автором надіслано до контролюючих органів кілька примірників одного електронного документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), оригіналом вважається електронний документ, надісланий до контролюючих органів останнім до закінчення граничного строку, встановленого законодавством для подання такого документа, за умови, що його було сформовано правильно та прийнято (зареєстровано), про що автору надійшла друга квитанція про прийняття.
Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідно до п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246зі змінами і доповненнями (даліПорядок № 1246) операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки ЄРПН, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Відповідно до пункту201.1 статті 201 ПК Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У пункті201.10 статті 201 ПК Українивстановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Фактично вказана норма визначає юридичний факт, яким платник податків може підтверджуватинадіслання контролюючомуоргануданихдлязабезпечення обробкитаких відомостей з метою їх подальшого відображення уЄРПН.
У пункті201.10 статті 201 ПК Українитакож передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом198.5 статті 198та пунктом199.1 статті 199цьогоКодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Як встановлено судом першої інстанції у ході судового розгляду штрафні санкції були застосовані за оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням на підставі пункту120-1.1статті120 ПК України, тобто за порушення граничного строку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних. А саме, у акті перевірки від 2 листопада 2022 року № 5270/07-16-04-05/35152173 податковим органом констатовано порушення граничних термінів реєстрації 83 податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних.
Згідно з матеріалами справи й таке підтверджено доводами сторін, суть виявленого порушення зводиться до того, що контролюючим органом здійснено реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у робочі дні у межах 8 - 18 год., в той час як Позивачем фактично надіслано на реєстрацію означені податкові накладні/розрахунки коригування після 18 год. робочого дня.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до ЄРПН визначено у Порядку ведення Єдиного державного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246(надалі - Порядок № 1246), який є та був чинним на час спірних правовідносин.
За визначенням у пункті 1 Порядку № 1246 операційним днем є частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.
Як встановлено у пункті 3 Порядку № 1246 операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Відповідно до пункту 11 Порядку №1246 після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимогЗаконів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг»та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
У пункті 13 Порядку № 1246 передбачено формування за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (пункт 14 Порядку № 1246).
Як визначено у підпункті14.1.56-2 пункту 14.1 статті 14 ПК Україниелектронний кабінет - сукупність інформаційно-телекомунікаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, призначених для взаємодії між платниками податків та державними, у тому числі контролюючими, органами з питань реалізації прав та обов`язків, визначених цим Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цьогоКодексута інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Взаємодія реалізується через: портальне рішення для користувачів - платників податків, робота в якому здійснюється он-лайн (через мережу Інтернет у режимі реального часу) та не вимагає обов`язкового використання спеціалізованого клієнтського застосування; портальне рішення для користувачів - державних органів, у тому числі контролюючих; програмний інтерфейс (API), що дає змогу реалізувати повноту функціоналу електронного кабінету; інші засоби, бази даних, реєстри, що ведуться в електронному вигляді, інформаційні, телекомунікаційні, інформаційно-телекомунікаційні системи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Відповідно до пункту42-1.2 статті 42-1 ПК Україниелектронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов`язків, визначених цим Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цьогоКодексута інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, реєстрації, коригування податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних та акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
При цьому згідно зпунктом 42-1.6 цієї ж статті ПК Україниелектронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування. Проведення технічного обслуговування електронного кабінету у день, на який припадає граничний строк подання податкових декларацій, та з 8 до 20 години будь-якого іншого календарного дня забороняється. Технічне обслуговування електронного кабінету проводиться у порядку, що визначається методологом електронного кабінету.
Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», який набрав чинності 17 березня 2022 року, доповнено пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК України, зокрема, підпунктом 69.18, відповідно до якого установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.
Проте, згідно пункту 3 Порядку № 1246 зазначено, що операційний день триває у робочі дні з 8:00 год. до 20:00 год., оскільки згідно з підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Україниу період воєнного стану платник податку не може зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування до податкової накладної в ЄРПН у святковий чи вихідний день, у тому числі якщо такий день є граничним днем їх реєстрації, та у робочі дні після 18:00 год.
В даній справі, як правильно встановив суд першої інстанції, спірне питання полягало у визначенні предмету регулювання (кола правовідносин), на які поширюється дія підпункту 69.18 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Україниу співвідношенні з нормамистатті 201 ПК Українита Порядку № 1246.
Як зазначено у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українивказані обмеження щодо днів надання електронних сервісів та приймання електронних документів на визначення граничних строків реєстрації податкових накладних. Проте, існують відмінностів цих строках (визначені календарними днями) та процедурні строки, в межах яких платником податку мають бути здійснені дії, спрямовані на реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування. Тобто, суди розцінили підпункт 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українияк спеціальну норму, яка підлягає застосуванню протягом воєнного стану і яка за своєю суттю виключає застосування загальних норм щодо строків та порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, визначенихстаттею 201 ПК Українита Порядком № 1246.
Зміст норми підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українипідтверджує те, що дія цієї норми стосується електронних документів, але буквальне тлумачення підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українидає підстави вважати, що цією нормою врегульовано порядок приймання електронних документів контролюючим органом шляхом звуження часових рамок, протягом якихконтролюючий орган міг реалізувати свою поведінку у вигляді надання електронних сервісів таприймання електроннихдокументів.
Відповідно, дія підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українипоширюється на правовідносини, які складаються в процесі приймання електронних документів контролюючим органом, проте не регулює питання надсилання таких документів платником податків не встановлюючи жодних обмежень поведінки платника щодо вчинення дій, спрямованих на реалізацію виконання обов`язку щодо подання відповідних даних контролюючому органу.
Правове значення підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Україниполягає в тому, що цією нормою звільнено контролюючий орган від обов`язку забезпечувати функціонування електронних сервісів після 18 години та у позаробочі дні.
Разом із тим, аналізований правовий припис підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українине стосується порядку вчинення дій платником податків, а отже, не змінює граничних строків та порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в аспекті спрямованих платником дій для таких цілей.
Так, контролюючий орган вчиняє дії щодо прийняття податкових накладних/розрахунків коригування та надсилання квитанцій в інші строки та з урахуванням обмежень, введених підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК України-у робочі дні з 8 години до 18 години. Тобто, такі скорочені строки вчинення дій контролюючим органом щодо прийняття електронних документів не означають одночасного обмеження платника податків щодо виконання податкового обов`язку поданням податкових накладних/розрахунків коригування на реєстрацію.
Виходячи зі співвідношення предметів регулювання підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українина нормстатті 201 ПК Українита Порядку № 1246, вчиненню платником дій щодо надіслання на реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування у визначений у Порядку № 1246 строк кореспондують дії контролюючого органу щодо приймання та проведення реєстрації означених накладних відповідно до строків, установлених у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК України, що становить належний порядок вчинення платником дій з надсилання та прийняття контролюючим органом для реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування під час воєнного стану. При цьому, задля забезпечення належної реалізації процедури реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, контролюючий орган зобов`язаний прийняти податкові накладні/розрахунки коригування, надіслані у межах граничних строків та впродовж операційного дня, визначених для платника у Порядку № 1246, та на наступний робочий день до 18 години, якщо прийняття таких податкових накладних/розрахунків коригування є неможливим у межах попереднього дня з урахуванням строків у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК України, прийняти їх та зареєструвати. Іншими словами, у контролюючого органу зберігається обов`язок належного реагування на правомірні дії платника, але з урахуванням обмеженого робочого часу податкового органу згідно з підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК України.
У подальшому законодавець усунув неоднозначність правового регулювання закріпивши у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Україниположення про те, що операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин. Ці зміни внесені до підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українизгідно ізЗаконом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», який набрав чинності 8 лютого 2023 року.
Згідно з введеною нормою визначення операційного дня для цілей вчинення платником дій щодо реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування не пов`язано з робочими днями, а також розширено часові межі для вчинення належних дій платником податку.
Як вбачається з акту перевірки від 02 листопада 2022 року № 5270/07-16-04-05/35152173 (таблиця 3) щодо порушення термінів реєстрації 83 податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, а саме:
1)ПН/РКПН № 516 (дата виписки 20 липня 2022 року, дата реєстрації 16 серпня 2022 року 12: 23 год., кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
2)ПН/РКПН № 515 (дата виписки 20 липня 2022 року, дата реєстрації 16 серпня 2022 року, 11:06 год., кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
3) ПН/РКПН № 228 (дата виписки 15 липня 2022 року, дата реєстрації 10 серпня 2022 року 08:01 год., кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН10 днів);
4) ПН/РКПН № 56 (дата виписки 05 липня 2022 року, дата реєстрації 01 серпня 2022 року, 08:03 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
5) ПН/РКПН № 146 (дата виписки 11 липня 2022 року, дата реєстрації 01 серпня 2022 року, 08:07 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
6) ПН/РКПН №178 (дата виписки 13 липня 2022 року, дата реєстрації 01 серпня 2022 року, 08:04 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
7) ПН/РКПН №179 (дата виписки 13 липня 2022 року, дата реєстрації 01 серпня 2022 року, 08:03 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
8) ПН/РКПН №90 (дата виписки 05 липня 2022 року, дата реєстрації 01 серпня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
9) ПН/РКПН №221 (дата виписки 15 липня 2022 року, дата реєстрації 01 серпня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
10) ПН/РКПН №57 (дата виписки 05 липня 2022 року, дата реєстрації 01 серпня 2022 року, 08:03 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
11) ПН/РКПН № 177 (дата виписки 13 липня 2022 року, дата реєстрації 01 серпня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
12) ПН/РКПН № 244 (дата виписки 08 липня 2022 року, дата реєстрації 01 серпня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
13) ПН/РКПН № 160 (дата виписки 12 липня 2022 року, дата реєстрації 01 серпня 2022 року, 08:07 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
14) ПН/РКПН № 145 (дата виписки 11 липня 2022 року, дата реєстрації 01 серпня 2022 року, 08:07 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
15) ПН/РКПН № 208 (дата виписки 14 липня 2022 року, дата реєстрації 01 серпня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
16) ПН/РКПН № 523 (дата виписки 21 березня 2022 року, дата реєстрації 25 серпня 2022 року, 09:29 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН42 дні);
17) ПН/РКПН № 304 (дата виписки 21 березня 2022 року, дата реєстрації 22 серпня 2022 року, 04:22 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН39 днів);
18) ПН/РКПН № 522 (дата виписки 29 липня 2022 року, дата реєстрації 22 серпня 2022 року, 09:32 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН07 днів);
19) ПН/РКПН № 633 (дата виписки 10 травня 2022 року, дата реєстрації 19 серпня 2022 року, 03:14 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН36 днів);
20) ПН/РКПН № 634 (дата виписки 10 травня 2022 року, дата реєстрації 19 серпня 2022 року, 03:14 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН36 днів);
21) ПН/РКПН № 508 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
22) ПН/РКПН № 505 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
23) ПН/РКПН № 470 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
24) ПН/РКПН № 456 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
25) ПН/РКПН № 509 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
26) ПН/РКПН № 504 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
27) ПН/РКПН № 497 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
28) ПН/РКПН № 462 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
29) ПН/РКПН № 475 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
30) ПН/РКПН № 476 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
31) ПН/РКПН № 632 (дата виписки 17 травня 2022 року, дата реєстрації 19 серпня 2022 року, 08:01 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН36 днів);
32) ПН/РКПН № 499 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
33) ПН/РКПН № 485 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
34) ПН/РКПН № 479 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
35) ПН/РКПН № 506 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
36) ПН/РКПН № 481 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
37) ПН/РКПН № 501 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
38) ПН/РКПН № 494 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
39) ПН/РКПН № 463 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
40) ПН/РКПН № 455 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
41) ПН/РКПН № 498 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
42) ПН/РКПН № 472 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
43) ПН/РКПН № 486 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
44) ПН/РКПН № 468 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
45) ПН/РКПН № 459 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
46) ПН/РКПН № 512 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
47) ПН/РКПН № 482 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
48) ПН/РКПН № 478 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
49) ПН/РКПН № 453 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
50) ПН/РКПН № 465 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
51) ПН/РКПН № 457 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
52) ПН/РКПН № 452 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
53) ПН/РКПН № 461 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
54) ПН/РКПН № 466 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
55) ПН/РКПН № 488 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
56) ПН/РКПН № 460 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
57) ПН/РКПН № 507 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
58) ПН/РКПН № 500 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
59) ПН/РКПН № 510 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
60) ПН/РКПН № 484 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
61) ПН/РКПН № 502 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
62) ПН/РКПН № 491 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
63) ПН/РКПН № 464 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
64) ПН/РКПН № 467 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
65) ПН/РКПН № 454 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
66) ПН/РКПН № 458 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
67) ПН/РКПН № 474 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
68) ПН/РКПН № 469 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
69) ПН/РКПН № 471 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
70) ПН/РКПН № 493 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
71) ПН/РКПН № 483 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
72) ПН/РКПН № 473 (дата виписки 30 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
73) ПН/РКПН № 493 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
74) ПН/РКПН № 437 (дата виписки 29 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
75) ПН/РКПН № 503 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
76) ПН/РКПН № 487 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
77) ПН/РКПН № 533 (дата виписки 06 червня 2022 року, дата реєстрації 17 серпня 2022 року, 10:50 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН48 день);
78) ПН/РКПН № 495 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:06 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
79) ПН/РКПН № 480 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
80) ПН/РКПН № 496 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 16 вересня 2022 року, 08:05 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН1 день);
81) ПН/РКПН № 521 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 19 вересня 2022 року, 04:53 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН4 дні);
82) ПН/РКПН № 477 (дата виписки 31 серпня 2022 року, дата реєстрації 19 вересня 2022 року, 04:53 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН4 дні);
83) ПН/РКПН № 645 (дата виписки 14 вересня 2022 року, дата реєстрації 01 листопада 2022 року, 05:00 год,кількість днів порушення термінів реєстрації в ЄРПН32 дні).
Відтак, з урахуванням вищевказаного правового регулювання, колегія суддів частково погоджується з висновком суду першої інстанції, що у контролюючого органу відсутні підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до п.120-1.1 ст. 120-1 ПК України, що свідчить про часткову правомірність податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Закарпатській області від 12.12.2022 року № 000/4081/07-16-04-05/35152173 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Карат Мотор» штрафу за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних, визначених пунктом201.10. стаття 201 Податкового кодексу Україниу частині 124568,44 гривні.
Колегія суддів вважає, що нараховані суми штрафних санкцій по податковому повідомленню-рішенні Головного управління ДПС у Закарпатській області від 12.12.2022 року № 000/4081/07-16-04-05/35152173 по наступним податковим накладним №228 від 15.07.2022 на суму 65,62 грн., №522 від 29.07.2022 на суму 111,88 грн., № 632 від 17.05.2022 на суму 0,01, №533 від 06.06.2022 на суму 03,08 грн., №521 від 31.08.2022 на суму 169.70 грн., №477 від 31.08.2022 на суму 564,55 грн., №645 від 14.09.2022 на суму 1360, 59 грн. є правомірними, оскільки вказані накладні та застосовані штрафні санкції не буди охоплені предметом судового спору.
Щодо суми штрафних ( фінансових) санкцій по наступним податковим накладним , а саме за №179 від 13.07.2022 на суму 550, 0 та за № 221 від 15.07.2022 на суму 116,54 грн., колегія суддів вказує про те, що такі податкові накладні були подані на реєстрацію об 20:10 та о 20:06 год. відповідно, тобто до закінчення граничного строку реєстрації , який припав на 31.07.2022 року ( вихідний день). Вищевказані податкові накладні були подані на реєстрацію за межами операційного дня визначеного Порядком №1246.
З врахуванням наведеного, загальна сума штрафних ( фінансових ) санкцій, котрі обґрунтовано нараховані по податковому повідомленню-рішенні Головного управління ДПС у Закарпатській області від 12.12.2022 року № 000/4081/07-16-04-05/35152173 становить 2941, 97 грн. В іншій частині вказане податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає до скасування, а саме в сумі 124 568,44 грн. штрафних санкцій.
Відповідно до частини 1, 2 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень.
Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до пункту другого частини першої статті 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
За змістом частини першої статті 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
З огляду на невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи, та те, що суд першої інстанції неповно з`ясував обставини, що мають значення для справи, оскаржуване судове рішення підлягає скасуванню та прийняттям нової постанови про задоволення позовних вимог.
Керуючись ч. 3 ст. 243, ст.ст. 242, 308, 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Закарпатській області задовольнити частково.
Рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 09 лютого 2024 року у справі № 260/5659/22 в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Закарпатській області від 12.12.2022 року № 000/4081/07-16-04-05/35152173 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Карат Мотор» штрафу в частині 127 510,41 (сто двадцять сім тисяч п`ятсот десять гривень 41 копійка) грн. скасувати та в цій частині прийняти постанову, якою позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Закарпатській області від 12.12.2022 року № 000/4081/07-16-04-05/35152173 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Карат Мотор» штрафу за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних, визначених пунктом 201.10. стаття 201 Податкового кодексу України у частині 124 568,44 (сто двадцять сім тисяч п`ятсот десять гривень 41 копійка) грн.
У задоволенні адміністративного позову в іншій частині позовних вимог відмовити.
В решті рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 09 лютого 2024 року у справі № 260/5659/22 залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття і касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Н. М. Судова-Хомюк судді Т. В. Онишкевич Р. П. Сеник Повне судове рішення складено 19.06.24
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2024 |
Оприлюднено | 21.06.2024 |
Номер документу | 119849194 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні