Ухвала
від 11.06.2024 по справі 127/19274/24
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 127/19274/24

Провадження № 1-кс/127/8306/24

У Х В А Л А

Іменем України

11 червня 2024 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

слідчого судді: ОСОБА_1 ,

секретар судового засідання: ОСОБА_2

за участю:

слідчого: ОСОБА_3

розглянувши в судовому засіданні в м. Вінниці в залі суду клопотання слідчого СВ Вінницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 пронадання дозволуна проведенняогляду, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СВ Вінницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області старший лейтенант поліції ОСОБА_3 звернулась до суду з клопотанням, погодженим з прокурором ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення огляду АЗС «СПЕКТР-ОЙЛ», а саме усіх будівель та споруд, що розміщені на земельних ділянках із кадастровими номерами 0510100000:03:133:0033 0510100000:03:133:0035.

Клопотання мотивовано тим, що СВ Вінницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12023020010001563, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.10.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 204, ст. 236 КК України.

В ході досудового розслідування з метою здобуття доказів у даному кримінальному провадженні виникла необхідність у проведенні огляду АЗС «СПЕКТР-ОЙЛ», а саме усіх будівель та споруд, що розміщені на земельних ділянках із кадастровими номерами 0510100000:03:133:0033 0510100000:03:133:0035.

На підставі викладеного слідчий звернувся до суду з даним клопотанням та просив його задовольнити.

Слідчий ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримала та просила його задовольнити з підстав зазначених у матеріалах клопотання.

Слідчий суддя, дослідивши клопотання слідчого, матеріали кримінального провадження, заслухавши думку слідчого, дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання, з огляду на таке.

Статтею 30 Конституції України кожному гарантується недоторканність житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до статті 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції.

Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Відповідно до частини першої статті 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

В той же час, за приписами частини третьої статті 233 КПК України слідчий, дізнавач, прокурор має право до постановлення ухвали слідчого судді увійти до житла чи іншого володіння особи лише у невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину. У такому випадку прокурор, слідчий, дізнавач за погодженням із прокурором зобов`язаний невідкладно після здійснення таких дій звернутися з клопотанням про проведення обшуку до слідчого судді.

Згідно з частиною першою статті 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, слідчий прокурор проводить огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Відповідно до частини другої статті 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами КПК України, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування. (ч. 2 ст. 234 КПК)

Відповідно до частини п`ятої статті 237 КПК України при проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов`язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.

З поданого клопотання та доданих документів вбачається, що СВ Вінницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12023020010001563, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.10.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 204, ст. 236 КК України.

З витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12023020010001563 від 19.10.2023 слідує, що:

№1 «У ході моніторингу соціальної мережі «Facebook» виявлено публікацію щодо мережі АЗС під назвою СПЕКТР-ОІЛ, які здійснюють збут пального без належних дозвільних документів.»

№2 «За фактом протиправного провадження ТОВ «Спектр-ойл» господарської діяльності з розміщення автозаправних станцій на території міста Вінниці з істотним порушенням вимог законодавства про оцінку впливу на довкілля та правил екологічної безпеки.»

Обґрунтовуючи клопотання слідчим зазначається, що в ході моніторингу соціальної мережі «Facebook» на сторінці ОСОБА_5 виявлено публікацію щодо сумнівної мережі АЗС під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у якій вказано, що в ході купівлі палива на АЗС зазначеної мережі надаються чеки, на яких міститься QR-код і жоден з даних кодів не пробивається в податковій службі.

Так, у ході досудового розслідування встановлено, що на території Вінницької міської об`єднаної територіальної громади розміщено три АЗС «SPECTR-OIL», а саме за наступними адресами: АДРЕСА_1 ; м. Вінниця, Турбівське шосе, 6 км; АДРЕСА_2 .

У ході досудового розслідування на запит слідчого отримано інформацію про те, що працівниками Головного управління ДПС у Вінницькій області неодноразово здійснювалась фактична перевірка АЗС «Спектр-Ойл» за адресою: м. Вінниця, вул. Данила Нечая, б/н. У ході фактичної перевірки виявлено ряд порушень, зокрема зберігання пального без наявності ліцензії на право зберігання пального, реалізація необлікованого пального, несвоєчасне подання до центрального органу виконавчої влади «Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на акцизному складі пального» в кількості п`ятнадцять електронних документів за п`ятнадцять звітних діб; не надано посадовим особам контролюючого органу документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки.

У тому числі слідчим 24.11.2023 проведено огляд відкритої ділянки місцевості, розташованої поруч із АЗС «Спектр-Ойл» за адресою: м. Вінниця, вул. Данила Нечая, б/н. Проведеним оглядом встановлено, що ціновий стенд АЗС перебуває у ввімкненому стані, на територію періодично в`їжджають та виїжджають легкові автомобілі, на території наявний металевий резервуар із лічильниками, що дає підстави вважати, шо АЗС здійснює роздрібну торгівлю пальним.

У ході досудового розслідування виникла необхідність у перевірці наявності усіх документів для законного отримання ліцензії та проведення господарської діяльності з торгівлі пальним. Так, дозвіл на виконання будівельних робіт; технічний паспорт або інвентарна справа; рішення місцевого органу про присвоєння поштової адреси об`єкта експлуатації; сертифікат відповідності закінченого об`єкта будівництва (СС-3), акта готовностіоб`єкта доексплуатації,сертифікату проприйняття вексплуатацію закінченогобудівництвом об`єктазі значниминаслідками абоінші документи,що підтверджуютьприйняття об`єктівв експлуатаціювідповідно дозаконодавства,щодо всіхоб`єктів умісці оптовоїабо роздрібноїторгівлі пальнимабо зберіганняпального,необхідних дляоптової абороздрібної торгівліпальним абозберігання пального ТОВ «Спектр-Ойл» не надано. Водночас зі слів представника ТОВ «Спектр-Ойл» об`єктів капітального будівництва на територіях їх АЗС немає, тому й отримувати зазначені документи не було доцільності.

Із метою визначення наявності капітальних будівель та споруд на земельній ділянці, де фактично здійснює свою господарську діяльність ТОВ «Спектр-Ойл», слідчим призначено судову будівельно-технічну експертизу, виконання якої доручено працівникам Вінницького НДЕКЦ МВС України. На адресу слідчого надійшло клопотання експерта від 30.05.2024 № СЕ-19/102-24/4165-БТ, у якому експерт наголошує, що для безпосереднього виконання судової будівельно-технічної експертизи необхідно забезпечити експертам безперешкодний доступ до об`єкта, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 та належні умови праці, опис, фотографування в присутності балансоутримувача.

Однак, в порушення вимог статей 233-236 КПК України, слідчим до клопотання, окрім витягу з ЄРДР, рапорту працівника поліції та клопотання експерта, не додано належних та допустимих доказів на підтвердження наведених у клопотанні обставин.

Разом з тим, з клопотанням не вбачається, а слідчий в судовому засіданні не змогла пояснити, яке відношення до кримінального провадження за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ч. 1 ст. 204 (Незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів), ст. 236 (Порушення правил екологічної безпеки) КК України мають обставини, щодо законності отримання ліцензії та проведення господарської діяльності з торгівлі пальним, дозволу на виконання будівельних робіт, сертифікатів відповідності закінченого об`єкта будівництва (СС-3), актів готовності об`єкта до експлуатації, сертифікатів про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта зі значними наслідками тощо, оскільки порушення чинного законодавства у цій сфері кваліфікуються за зовсім іншими статтями Кримінального кодексу України.

Враховуючи вищевикладене суд дійшов до висновку, що клопотання слідчого не обґрунтоване та не підтверджене належними доказами, а тому на час розгляду даного клопотання у суду відсутні достатні підстави для надання дозволу на проведення огляду АЗС «СПЕКТР-ОЙЛ», а саме усіх будівель та споруд, що розміщені на земельних ділянках із кадастровими номерами 0510100000:03:133:0033 0510100000:03:133:0035.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 233, 234, 235, 237, 309, 372, 395 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання слідчого СВ Вінницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення11.06.2024
Оприлюднено21.06.2024
Номер документу119852047
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —127/19274/24

Ухвала від 11.06.2024

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гриневич В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні