Рішення
від 20.06.2024 по справі 420/3771/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3771/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2024 рокум. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді- Свиди Л.І.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Виробничо-комерційного підприємства «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю до Головного управління ДПС України в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулося Виробничо-комерційне підприємство «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19 грудня 2023 року №10200285/20982560, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Виробничо-комерційного підприємства «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю №4 від 10 березня 2023 року датою її подання, а саме 10 березня 2023 року, визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19 грудня 2023 року №10200283/20982560, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Виробничо-комерційного підприємства «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю №3 від 21 червня 2023 року датою її подання, а саме 21 червня 2023 року.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачам строк для подання до суду відзиву на цю заяву, а позивачу - відповіді на відзиви.

Позов, відповідь на відзив обґрунтовані позивачем тим, що ним з метою реєстрації податкових накладних до контролюючого органу надавалися пояснення та копії необхідних первинних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. Позивач вказує, що в даному випадку відсутні обставини, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних, тому оскаржувані рішення податкового органу щодо відмови в реєстрації податкових накладних є незаконними. Позивач зазначає, що з метою відновлення його прав та інтересів, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, відповідача (ДПС України) слід зобов`язати зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання.

З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідачі позов не визнають та зазначають, що обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. За отриманими Квитанціями з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України позивачу повідомлено, що реєстрація податкових накладних зупинена. Також, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних для розгляду питання прийняття щодо реєстрації/відмову в реєстрації податкових накладних. На виконання п. 11 Порядків №1165 позивачем було подано до контролюючого повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Відповідачі вказують, що комісією прийнято оскаржувані рішення у зв`язку із тим, що надані документи були складені/оформлені із порушенням законодавства. На думку відповідачів, позовні вимоги в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні є передчасними, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних.

Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Виробничо-комерційне підприємство «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю є юридичною особою, видами діяльності якого за КВЕД є: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 69.10 Діяльність у сфері права; 69.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування.

Виробничо-комерційне підприємство «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (Постачальник) 05.11.2020 року уклало з Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговельно-будівельний дім «ОЛДІ» (Покупець) договір поставки №100270, відповідно до умов якого постачальник прийняв на себе зобов`язання поставити та передати у власність покупця товари разом із усіма їх приналежностями та документами, що стосуються товарів, в асортименті, кількості та за цінами, зазначеними у специфікаціях, а покупець зобов`язався прийняти товари і оплатити їх на умовах цього договору; поставка здійснюється після отримання замовлення покупця, силами та засобами постачальника, у відповідній кількості та належної якості, а також у відповідальності до усіх інших вимог згідно з замовленням; оплата товарів здійснюється після поставки товару покупцю.

Після отримання замовлення позивачем оформлено рахунок на оплату №321 від 09.03.2023 року на загальну суму 425530,00 грн.

10.03.2023 року ВКП «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді ТОВ відповідно до умов Договору поставлено та передано у власність ТОВ «Торговельно-будівельний дім «ОЛДІ» товар, що підтверджується видатковою накладною №2 від 10.03.2023 року та товарно-транспортною накладною №2 від 10.03.2023 року.

За результатами опрацювання наступного замовлення позивачем оформлено рахунок на оплату №937 від 13.06.2023 року на загальну суму 406760,00 грн.

21.06.2023 року ВКП «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді ТОВ відповідно до умов Договору поставлено та передано у власність ТОВ «Торговельно-будівельний дім «ОЛДІ» товар, що підтверджується видатковою накладною №5 від 21.06.2023 року та товарно-транспортною накладною №5 від 21.06.2023 року.

ТОВ «Торговельно-будівельний дім «ОЛДІ» сплатило на користь ВКП «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді ТОВ вартість поставленого товару у передбаченому умовами договору порядку, що підтверджується наданими платіжними інструкціями.

За результатами здійснення вказаних господарських операцій за фактом поставки товарів ВКП «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» виписало та направило на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №4 від 10.03.2023 року та №3 від 21.06.2023 року, проте позивачем отримано квитанції про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 4601 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено показник «D» та «P». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем направлено до комісії Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про надання пояснень щодо податкової накладної №4 від 10.03.2023 року та копії наступних документів: Контракт №010620 від 01.06.2020 р., укладений між ВКП «Віталекс-Одеса» у вигляді ТОВ та «ANJI FLORID ARTWARE» CO., LTD; Додаткової угоди (про аванс) №20/09 від 20.09.2022 р. до Контракту №010620 від 01.06.2020 р.; Додаткової угоди (про продовження дії Контракту) №20/09-2 від 20.09.2022 р. до Контракту №010620 від 01.06.2020 р.; Комерційного інвойсу №22FL2511 від 25.11.2022 р.; Виписки з банку (про SWIFT перевід) №1414221104PBANUA2XAXXX9883832843; Митної декларації №23UA209170013642U0; Договору суборенди №02/02-23 від 02.02.2023 року, укладений між ВКП «Віталекс-Одеса» у вигляді ТОВ та ФОП ОСОБА_1 для зберігання товару; Договору транспортного експедирування №19112018-02 від 19.11.2018 р., укладений між ВКП «Віталекс-Одеса» у вигляді ТОВ та ТОВ «Інтер Транс Лоджістікс»; Договору про надання послуг митного брокера №БР-97 від 19.11.2018 р., укладений між ВКП «Віталекс-Одеса» у вигляді ТОВ та ТОВ «Інтер Транс Лоджістікс»; заявки на виконання послуг митного брокера від 09.02.2023 р.; рахунків на оплату ТОВ «Інтер Транс Лоджістікс» №222 від 22.02.2023 р., №158 від 07.02.3023 р., №202 від 14.02.3023 р., №233 від 27.02.3023 р., №233 від 27.02.3023 р., №1409 від 02.12.2022 p.; актів виконаних робіт ТОВ «Інтер Транс Лоджістікс» №220 від 22.02.2023 р., №219 від 09.02.2023 р., №221 від 22.02.2023 р., №228 від 27.02.2023 р., №1354 від 19.12.2022 р.; Договору поставки №100270 від 05.11.2020 року, укладений між ВКП «Віталекс-Одеса» у вигляді ТОВ та ТОВ «Торговельно-будівельний дім «ОЛДІ»; платіжних інструкцій №3404988189 від 17.04.2023 р. та №3404987931 від 17.04.2023 р. (про оплату ВН №2 від 10.03.2023 р.); видаткової накладної №2 від 10.03.2023 р. на суму 425530,00 грн. у т.ч. ПДВ; товарно-транспортної накладної №2 від 10.03.2023 р.

На виконання вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем направлено до комісії Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про надання пояснень щодо податкової накладної №3 від 21.06.2023 року та копії наступних документів: Контракту №010620 від 01.06.2020 р., укладений між ВКП «Віталекс-Одеса» у вигляді ТОВ та «ANJI FLORID ARTWARE» CO., LTD; Додаткової угоди (про аванс) №15/03 від 15.03.2023 р. до Контракту №010620 від 01.06.2020 р.; Додаткової угоди (про продовження дії Контракту) №20/09-2 від 20.09.2022 р. до Контракту №010620 від 01.06.2020 р.; Додаткової угоди №5 (про товар) від 20.03.23 р. до Контракту №010620 від 01.06.2020 р.; Комерційного інвойсу №23FL2003 від 20.03.2023 р.; Виписки з банку (про SWIFT перевід) №1620230421PBANUA2XAXXX0229667176; Митної декларації №23UA209170042694U2; Договору суборенди №02/02-23 від 02.02.2023 року, укладений між ВКП «Віталекс-Одеса» у вигляді ТОВ та ФОП ОСОБА_1 для зберігання товару; Договору транспортного експедирування №19112018-02 від 19.11.2018 р., укладений між ВКП «Віталекс-Одеса» у вигляді ТОВ та ТОВ «Інтер Транс Лоджістікс»; Договору про надання послуг митного брокера №БР-97 від 19.11.2018 р., укладений між ВКП «Віталекс-Одеса» у вигляді ТОВ та ТОВ «Інтер Транс Лоджістікс»; заявки на виконання послуг митного брокера від 25.05.2023 р.; рахунків на оплату ТОВ «Інтер Транс Лоджістікс» №640 від 13.06.2023 р., №612 від 06.06.2023 р., №574 від 29.05.2023 р., №544 від 22.05.2023 р., №542 від 22.05.2023 р., №467 від 05.05.2023 p.; актів надання послуг ТОВ «Інтер Транс Лоджістікс» №651 від 13.06.2023 р., №619 від 06.06.2023 р., №579 від 30.05.2023 р., №488 від 26.05.2023 р., №487 від 26.05.2023 р., №486 від 10.05.2023 р.; Договору поставки №100270 від 05.11.2020 року, укладений між ВКП «Віталекс-Одеса» у вигляді ТОВ та ТОВ «Торговельно-будівельний дім «ОЛДІ»; платіжних інструкцій №3404995074 від 07.08.2023 р., №3404994565 від 31.07.2023 р. (про оплату ВН №5 від 21.06.2023 р.); рахунку на оплату по замовленню №937 від 13.06.2023 р.; видаткової накладної №5 від 21.06,2023 р. на суму 406760,00 грн. у т.ч. ПДВ; товарно-транспортної накладної №5 від 21.06.2023 р.

Проте, рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 19.12.2023 року №10200283/20982560 та №10200285/20982560 відмовлено в реєстрації податкових накладних №3 від 21.06.2023 року та №4 від 10.03.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки платником податку надано копії документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Позивач не погодився із зазначеними рішеннями та звернувся до Державної податкової служби України зі скаргами про їх скасування, проте рішеннями за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних скарги залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач не погодився із рішеннями від 19.12.2023 року №10200283/20982560 та №10200285/20982560 та звернувся до суду з цим позовом.

Відповідно до п. 12, 13 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року, після надходження податкової накладної до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та перевірка, за результатами якої формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної.

Згідно п. 3 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками, визначеними статтею 193 Кодексу, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку; 4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до п. 5, 6 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з п. 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 «Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 року №520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних вбачається, що контролюючий орган сформував висновок про відповідність податкових накладних п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, що є достатнім для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Додатком 3 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій зазначено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно висновків Верховного Суду від 07 грудня 2022 року у справі №500/2237/20, які враховуються судом, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Крім того, згідно висновків Верховного Суду у постанові від 10 квітня 2020 року у справі №819/330/18, які враховуються судом, відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, для кожного критерію передбачений самостійний список документів, за умови подання якого, приймається рішення про реєстрацію податкової накладної. При цьому загальне посилання на Вичерпний перелік документів контролюючим органом не є достатнім, а перелік документів, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення контролюючим органом, повинен бути конкретизований та чіткий. Дотримання вимоги чіткості і недвозначності щодо інформації, яка зазначена в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, є особливо важливим з огляду на специфіку податкового законодавства та наслідки недотримання платником податків вимог щодо подання неповного переліку документів.

Недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкових накладних призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого у відповідача виникла можливість прояву нічим необмеженої дискреції. Вказане, на думку суду, призвело до прояву суб`єктом владних повноважень негативного розсуду, внаслідок чого платник податків не зміг належним чином виконати свої обов`язки, мета яких - реєстрація податкової накладної.

Крім того, в оскаржуваних рішеннях не зазначено конкретних причин відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки не зазначено чіткого переліку наданих позивачем документів, які були складені із порушенням законодавства, що могло б позбавити можливості відповідача прийняти рішення про реєстрацію цих податкових накладних.

Також, суд встановив, що позивачем до податкового органу надавалися первинні документи щодо яких відповідачі не зазначають будь-яких невідповідностей та не можливість встановити зміст і обсяг господарських операцій за цими документами, їх дефектність, тощо.

Суд вважає необґрунтованими та безпідставними доводи відповідачів в спростування підстав позову, що у позивача відсутня прийнята таблиця даних платника податку на додану вартість із кодом УКТЗЕД/ДКПП 4601 як таким, що на постійній основі постачається/виготовляється, оскільки вказана обставина не була підставою для прийняття оскаржуваних рішень та належних доказів на її підтвердження до суду не надано.

Посилання відповідачів у відзиві, що надані позивачем документи ймовірно складені з порушенням чинного законодавства суд оцінює критично, оскільки такі доводи взагалі ніяким чином не обґрунтовані та не підтверджені.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням зазначеного, доводи податкового органу про недоліки окремих первинних документів є необґрунтованими, оскільки їх недоліки чи відсутність вказаних документів не була підставою для зупинення реєстрації податкових накладних та не зазначалася у відповідних квитанціях.

Таким чином, оскаржувані рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 19.12.2023 року №10200283/20982560 та №10200285/20982560 є необґрунтованими та протиправними, а тому підлягають скасуванню судом.

Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Отже, суд вважає, що під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто, ефективний спосіб захисту порушеного права беззаперечно повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Враховуючи встановлені під час розгляду справи обставини протиправності оскаржуваних рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області, суд вважає, що саме зобов`язання Державної податкової служби України здійснити реєстрацію податкових накладних №3 від 21.06.2023 року та №4 від 10.03.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датами їх подання на реєстрацію є ефективним способом захисту порушених прав позивача, оскільки законодавством України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних покладено на Державну податкову службу України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Виробничо-комерційного підприємства «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.

Враховуючи те, що позовні вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні є похідною вимогою від визнання протиправними та скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних, сплачена позивачем сума судового збору в розмірі 6056,00 грн. у відповідності до ст. 139 КАС України має бути стягнута з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Виробничо-комерційного підприємства «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю.

Керуючись ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Виробничо-комерційного підприємства «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (вул. Генерала Петрова, буд. 9, м. Одеса, 65065, код ЄДРПОУ 20982560) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19 грудня 2023 року №10200285/20982560, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Виробничо-комерційного підприємства «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю №4 від 10 березня 2023 року датою її подання, а саме 10 березня 2023 року, визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19 грудня 2023 року №10200283/20982560, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Виробничо-комерційного підприємства «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю №3 від 21 червня 2023 року датою її подання, а саме 21 червня 2023 року - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 19.12.2023 року №10200283/20982560 та №10200285/20982560 про відмову в реєстрації податкових накладних Виробничо-комерційного підприємства «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю №3 від 21.06.2023 року та №4 від 10.03.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Виробничо-комерційного підприємства «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю №3 від 21.06.2023 року та №4 від 10.03.2023 року датами їх подання на реєстрацію.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Виробничо-комерційного підприємства «ВІТАЛЕКС-ОДЕСА» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (вул. Генерала Петрова, буд. 9, м. Одеса, 65065, код ЄДРПОУ 20982560) сплачений судовий збір у розмірі 6056,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

СуддяЛеонід СВИДА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2024
Оприлюднено24.06.2024
Номер документу119876028
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/3771/24

Ухвала від 19.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 18.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 19.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 20.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні