Рішення
від 20.06.2024 по справі 520/3596/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

20 червня 2024 року Справа № 520/3596/24

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Сагайдак В.В., розглянувши матеріали позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАР ДРІНК ЮКРЕЙН" (вул. Морозова, буд. 7,м. Харків,61036, код ЄДРПОУ 41628730) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, буд. 46,м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н,61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Харківській області ГУ ДПС у Харківській області №№ 00304300719, 00304310719 від 29 вересня 2023 року.

- Судові витрати покласти на Відповідача.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі.

Відповідач надав до суду відзив, з позовними вимогами не погоджується, просить відмовити в задоволені позовних вимог.

Таким чином суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в матеріалах справи доказами.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Стар Дрінк Юкрейн», знаходиться на податковому обліку Головному управлінні ДПС у Харківській області та зареєстроване платником податку на додану вартість.

На підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПКУ та наказу Головного управління ДПС у Харківській області було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» (код СДРПОУ 41628730) щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за квітень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість та складено акт від 06.07.2023 № 20918/20-40-07-19-05/41628730.

Підприємство не погодилось з висновками акту та подало до Головного управління ДПС у Харківській області заперечення від 17.08.2023 №17/08 (вх. ГУ ДПС від 21.08.2023 №60567) із наданням копій додаткових документів.

Комісією з питань розгляду заперечень та пояснень до актів документальних (планових або позапланових, виїзних або невиїзних), камеральних перевірок з акцизного податку та фактичних перевірок Головного управління ДПС області розглянуто в цілому заперечення з доданими документами, та прийнято рішення (висновок № 538/20-40-07-19 від 30.08.2023) щодо проведення перевірки у порядку п.п.78.1.5 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.

Перевірка проводилась з 04.09.2023 по 08.09.2023.

29 вересня 2023 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Стар Дрінк Юкрейн» було отримано два податкових повідомлення рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 29 вересня 2023 року: № 00304300719 про зменшення від`ємного значення ПДВ в розмірі 1 213 008,00 грн. в декларації за квітень 2023 року, та № 00304310719 про нарахування 1 020,00 грн. штрафних санкцій за завищення суми від`ємного значення ПДВ.

Підставою для складення зазначених ППР став Акт від 15.09.2023 № 28209/20-40-07- 19-05/41628730 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» (код ЄДРПОУ 41628730), щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за квітень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість», складений ГУ ДПС у Харківській області.

Не погодившись з вищевказаними ППР, Позивач оскаржив їх до ДПС України 11.10.2023 р. 12.01.2024 р. Позивач, поштовим відправленням № 0600068418710, отримав рішення ДПС України № 36542/6/99-00-06-01-01-06 від 12.12.2023 р. про відмову в задоволенні скарги.

Не погоджуючись з діями відповідача, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

З приводу спірних відносин суд зазначає наступне.

ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» 28.07.2023 року подано до контролюючого органу відомості про об`єкти оподаткування платника податків або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма 20-ОПП).

Пунктом 63.3 ст. 63 ПК України визначено, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Між тим, відомості про об`єкти оподаткування платника податків подано ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» з порушенням встановлених термінів.

Судом встановлено, що в ході перевірки було складено акти про ненадання до перевірки ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» (податковий номер 41628730) первинних документів, пояснень, інформації, довідок, тощо від 06.09.2023 № 5500/20-40-07-19-05/41628730, від 07.09.2023 № 5551/20-40- 07-19-05/41628730 та від 08.09.2023 № 5587/20-40-07-19- 05/41628730.

В ході перевірки, проведеної на підставі наказу від 14.06.2023 року № 2478-п направлено запити на проведення зустрічної звірки з питань підтвердження відомостей стосовно взаємовідносин ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» із: ТОВ «Академія Кухні» (податковий номер 42005561), лист до Головного управління ДПС у м. Києві від 28.06.2023 № 1871/Ж12/20-40-07-19-10; ТОВ «Новий Дім Україна» (податковий номер 38612872) лист до Головного управління ДПС у м.Києві від 28.06.2023 № 1872/Ж12/20-40-07-19-10; ТОВ «Академія Кухні 2021» (податковий номер 44118459) лист від 28.06.2023 № 1873/ Ж12/20-40-07-19-11; ТОВ «Ледпроф і КО» (податковий номер 41485879) лист від 28.06.2023 № 1874/Ж12/20-40-07-19-11; ТОВ «НВО «Ю БІ СІ Промо» (податковий номер 33119392) лист від 28.06.2023 № 1875/Ж12/20-40-07-19-11.

Від ТОВ «Академія Кухні 2021» (податковий номер 44118459) отримано лист від 14.07.2023 № 1 (вх. від 51174/6/ЕКП/64), в якому повідомило про неможливість надання копій документів у зв`язку з перебуванням керівника за кордоном, а також пошкодження первинних документів, внаслідок вибухів у період березня-квітня 2022 року в офісі, який орендувала компанія.

На дату складання акта перевірки інші відповіді не надходили.

В Єдиному реєстрі податкових накладних по підприємству ТОВ «Академія Кухні» (податковий номер 42005561) прийнято Рішення від 17.03.2021 № 97017 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку згідно п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, визначених у додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого Постановою КМУ від 11.12.2019 №1165.

При декларуванні за квітень 2023 року (декларація від 19.05.2023 № 9116446209) ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» задекларовано від`ємне значення з податку на додану вартість, яке відповідно до інформації з Додатку 2 «Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду до податкової декларації» (19.05.2023 №9116446208) сформовано за рахунок періоду виникнення від`ємного значення: листопад 2018 року, січень - квітень 2019 року, червень, липень, грудень 2019 року, січень 2020 року, квітень - грудень 2020 року, лютий грудень 2021 року, січень - березень 2022 року, липень, вересень, листопад 2022 року, січень, квітень 2023 року.

Як було встановлено в ході перевірки, основним чинником виникнення від`ємного значення з ПДВ є збільшення залишків товарних запасів підприємства ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» за рахунок придбання товарів на митній території України (обладнання для закладів громадського харчування, будівельні матеріали) та придбання товарів, ввезених на митну територію України з основною ставкою (Посуд кухонний одноразовий з пластмас, стаканчики паперові одноразові для напоїв, кришки пластикові для одноразових стаканчиків, світлодіодні кубики).

Перевіркою відображених у рядку 4.1 Б Декларації з податку на додану вартість „Нараховано ПЗ за операціями, що оподатковуються за основною ставкою показників за період за період формування від`ємного значення листопад 2018 року, січень - квітень 2019 року, червень, липень, грудень 2019 року, січень 2020 року, квітень - грудень 2020 року, лютий - грудень 2021 року, січень - березень 2022 року, липень, вересень, листопад 2022 року, січень, квітень 2023 встановлено заниження задекларованих суб`єктом господарювання показників на загальну суму 1 140 948 грн за квітень 2023 року.

Основним видом діяльності у ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» є 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування, цей клас.

Заниження податкових зобов`язань у позивача виникло за рахунок операцій з придбання ТМЦ з наступними контрагентами, про що зазначено в акті, а саме : ТОВ «Факторіал» товар «CRYLON WO 025 білий З мм, Південкабельсервіс», Магазин №2 з реалізації непродовольчих товарів , ПРАТ «УКпостач», ПП «Лодмар - Україна» (податковий номер 34905343) поставки обладнання від 26.08.2021 №26/08/21-01, складено м.Тернопіль, ТОВ «Діром Груп», ТОВ «Діром ТД», ТОВ «АВ метал груп», ПП «ХС Груп», ТОВ «АГТ Плюс» , ТОВ «Новий Дім Україна», ТОВ «ТВП «Вектор-Сталь» , ТОВ «Рестор Маркет» , ТОВ «Гідро ГІД», ТОВ «Альфафільтр ТОВ «С.С. Скафолдінг»,ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 , ПП «Майстер-1», ФОП ОСОБА_3 , ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_2 ФОП ОСОБА_5 .

Дане обладнання та придбані ТМЦ обліковано підприємством по бухгалтерським рахункам 205 «Будівельні матеріали», 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів». 153 «Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів».

Згідно проведеної інвентаризації станом на 27.06.2023 дані товари знаходяться за адресою м. Харків вул. Морозова, 7 та м.Харків пр. Науки, 9. Але до перевірки не було надано документи, які підтверджують проведення будівельно-ремонтних робіт за адресою м. Харків пр. Науки, 9, а саме договори підряду, КБ-2, КБ-3 та інше, а також акти списання товару для здійснення ремонтах робіт.

Окрім того, підприємством не надано документа, що підтверджують введення товару в експлуатацію та використання в господарській діяльності.

До перевірки не надано первинні документи щодо транспортування товару у зв`язку з чим неможливо встановити пункт навантаження та розвантаження товару.

З огляду на вищевикладене, відсутнє документальне підтвердження використання придбаного товару в операціях, що є господарською діяльністю ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» .

Стосовно взаємовідносин з ТОВ «Академія Кухні» (податковий номер 42005561) товар обліковано підприємством по бухгалтерських рахунках 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів», 153 «Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів». Згідно проведеної інвентаризації станом на 27.06.2023 дані товари знаходяться за адресою м.Харків пр. Науки, 9. Підприємством не надано документи, що підтверджують введення товару в експлуатацію та використання в господарській діяльності.

За період формування від`ємного значення листопад 2018 року, січень - квітень 2019 року, червень, липень, грудень 2019 року, січень 2020 року, квітень - грудень 2020 року, лютий - грудень 2021 року, січень - березень 2022 року, липень, вересень, листопад 2022 року, січень, квітень 2023 року» відсутнє документальне підтвердження надання даного обладнання в оренду. ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» за даний період не здійснював діяльність, яка передбачає використання даного обладнання.

За 2022, 2023 року ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» не надавав інформацію щодо чисельності працівників, тому неможливо підтвердити ким з працівників використовувалось зазначене обладнання.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних по підприємству ТОВ «Академія Кухні» (податковий номер 42005561) прийнято Рішення від 17.03.2021 № 97017 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку згідно п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, визначених у додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого Постановою КМУ від 11.12.2019 №1165.

Витяг з рішення: «В ході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію щодо посадової особи підприємства ОСОБА_6 , який є керівником/засновником ще на 1 134 підприємствах, які ймовірно здійснюють ризикову діяльність».

З огляду на вищевикладене, відсутнє документальне підтвердження використання придбаного товару в операціях, що є господарською діяльністю ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» та отримання економічної вигоди.

Також, відповідно до митних декларацій за період виникнення від`ємного значення з ПДВ листопад 2018 року, січень - квітень 2019 року, червень, липень, грудень 2019 року, січень 2020 року, квітень - грудень 2020 року, лютий грудень 2021 року, січень - березень 2022 року, липень, вересень, листопад 2022 року, січень, квітень 2023 року ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» було ввезено товар на митну територію України з основною ставкою: Кришки пластикові для одноразових стаканчиків (код УКТ ЗЕД 3923), Посуд кухонний одноразовий з пластмас - стаканчики одноразові поліпропіленові (код УКТ ЗЕД 3924), Стаканчики паперові одноразові для напоїв (код УКТ ЗЕД 4823), Освітлювальне обладнання з комбінованих матеріалів (світлодіодний кубик льоду) (код УКТ ЗЕД 9405) на загальну суму обсягу 3 165 908 грн , ПДВ 633 182 грн.

Даний товар обліковано підприємством по бухгалтерському рахунку 209 «Інші матеріали».

Згідно проведеної інвентаризації станом на 27.06.2023 дані товари знаходяться за адресою м .Харків вул. Ковтуна, 24.

Підприємством не надано документи, що підтверджують введення товару в експлуатацію та використання в господарській діяльності.

Відсутнє документальне підтвердження надходження товарно-матеріальних цінностей за адресою: м.Харків вул. Ковтуна, 24. Не надано документи, які підтверджують введення складського обліку за даною адресою .

За 2022, 2023 року ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» не надавав інформацію щодо чисельності працівників, тому неможливо встановити ким з працівників використовувалось зазначене обладнання.

З огляду на вищевикладене, відсутнє документальне підтвердження використання придбаного товару в операціях, що є господарською діяльністю ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн».

Відповідно до п 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України зазначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше, у т.ч. дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку.

Згідно п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України, платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПК України, платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього ПК України, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені ПК України для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього ПК України).

Таким чином, на порушення п. 198.5 ст. 198 ПК України, ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» не нараховано податкові зобов`язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 ПК України, та не складено і не зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені ПК України для такої реєстрації, зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість у постачальників, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 ПК України).

Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Керівник підприємства затверджує перелік посадових осіб, яких наділяє правом підписувати документи на отримання та відпуск з місць зберігання запасів, давати дозвіл на вивезення запасів з підприємства та отримання їх від інших підприємств.

При прийманні запасів матеріально відповідальна особа проводить перевірку відповідності запасів асортименту, кількості, вазі, обсягу площі і якості, які зазначені у супровідних документах.

Матеріально відповідальними особами у місцях зберігання запасів ведеться кількісний облік руху запасів (крім підприємств, які застосовують метод ціни продажу).

Облік запасів на складі може здійснюватися із застосуванням картки складського обліку матеріалів (форма М-12, затверджена наказом Міністерства статистики України від 21.06.1996 № 193.

Картки складського обліку оформляються матеріально відповідальною особою в одному примірнику на основі первинних документів у відповідності з номенклатурою запасів.

У визначений термін матеріально відповідальні особи подають усі первинні документи з надходження та вибуття запасів до бухгалтерської служби.

Матеріальний звіт (форма М-19, затверджена наказом Міністерства статистики України від 21.06.1996 № 193 з відображенням у ньому наявності і руху запасів складають і подають до бухгалтерської служби.

Бухгалтерська служба відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» забезпечує дотримання правил ведення обліку запасів на складі та в інших місцях зберігання запасів в терміни, встановлені керівником (власником) підприємства.

До перевірки не надано документи, які підтверджують введення складського обліку, про що складено акт про ненадання до перевірки первинних документів від 06.09.2023 № 5500/20-40-07-19-05/41628730, від 07.09.2023 № 5551/20-40-07-19-05/41628730 та від 08.09.2023 № 5587/20-40-07-19-05/41628730.

Таким чином, перевіркою повноти визначення суми податкових зобов`язань та врахування при розрахунку показника рядка 19 Декларації (рядок 9 (колонка Б) Декларації) за період формування від`ємного значення листопад 2018 року, січень - квітень 2019 року, червень, липень, грудень 2019 року, січень 2020 року, квітень - грудень 2020 року, лютий - грудень 2021 року, січень - березень 2022 року, липень, вересень, листопад 2022 року, січень, квітень 2023 року встановлено заниження задекларованих суб`єктом господарювання показників (рядок 9 (колонка Б) Декларації) «Усього податкових зобов`язань» на загальну суму 1 140 948 грн за квітень 2023 року.

В ході перевірки достовірності і правильності визначення та врахування при розрахунку показника рядка 19 Декларації суми податкового кредиту (рядок 17 (колонка Б) Декларації) за квітень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, яке визначено з урахуванням від`ємного значення з ПДВ, задекларованого у попередніх звітних періодах, а саме листопад 2018 року, січень - квітень 2019 року, червень, липень, грудень 2019 року, січень 2020 року, квітень - грудень 2020 року, лютий - грудень 2021 року, січень - березень 2022 року, липень, вересень, листопад 2022 року, січень, квітень 2023 року встановлено завищення податкового кредиту на суму 72 060 грн, у тому числі: листопад 2018 року на суму 1559 грн, січень 2019 року на суму 70 грн, лютий 2019 на суму 70 грн, березень 2019 на суму 1805 грн, квітень 2019 на суму 23 грн, грудень 2019 на суму 800 грн, червень 2020 на суму 1853 грн, лютий 2021 на суму 15337 грн, червень 2021 на суму 22518 грн, серпень 2021 на суму 182 грн, жовтень 2021 на суму 5000 грн, листопад 2021 на суму 1860 грн, грудень 2021 на суму 2500 грн, січень 2022 року на суму 8201 грн, лютий 2019 на суму 10100 грн, січень 2023 року на суму 99 грн, квітень 2023 року на суму 83 гривень.

На встановлення цих порушень мали вплив взаємо відносини з наступними контрагентами: - з ПРАТ «Харківенергозбут»

До перевірки не було надано первинні документи (договори, видаткові накладні, рахунки-фактури, акти виконаних робіт (наданих послуг), щодо придбання у ПРАТ «Харківенергозбут» (податковий номер 42206328) електроенергії на загальну суму обсягу 416,67 грн, сума ПДВ 83,33 грн, у тому числі за червень 2021 року суму обсягу 2917,42 грн, сума ПДВ 583,48 грн, за серпень 2021 року суму обсягу 3750,58 грн, сума ПДВ 750,12 грн та не надано підтвердження пов`язання придбання електроенергії з господарською діяльністю підприємства.

Таким чином, ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» неправомірно віднесено до податкового кредиту суму ПДВ по взаємовідносинам з ПРАТ «Харківенергозбут» (податковий номер 42206328) у розмірі ПДВ 1333,60 грн, у тому числі у сумі 583,48 грн за червень 2021 року, у сумі 750,12 грн за серпень 2021 року.

- з СУЕП у Формі ТОВ «Оптіма-Фарм, ЛТД»

До перевірки не надано первинні документи (договори, видаткові накладні, рахунки- фактури, акти виконаних робіт (наданих послуг), платіжні документи) щодо придбання у СУЕП у формі ТОВ «Оптіма-Фарм, ЛТД» лікарських препаратів в листопаді 2018 року на загальну суму обсягу 40692,21 грн, сума ПДВ 7938,5 грн та не надано підтвердження пов`язання придбаних товарів з господарською діяльністю підприємства.

- з ТОВ «Охорона і Безпека Плюс»

До перевірки не надано договір (додаткові угоди) з ТОВ «Охорона і Безпека Плюс» (податковий номер 33121595).

Таким чином, ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» неправомірно віднесено до податкового кредиту суму ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ «Охорона і Безпека Плюс» (податковий номер 33121595) у розмірі ПДВ 286,09 грн, у тому числі за звітні періоди декларування ПДВ листопад 2018 року на суму ПДВ 123,16 грн, січень 2023 року на суму ПДВ 70,00 грн, за лютий 2019 року на суму ПДВ 70,00 грн, за квітень 2019 року на суму ПДВ 22,93 грн.

- з ТОВ «Центр Сертифікації Ключів «Україна»

До перевірки не надано первинні документи (договори, видаткові накладні, рахунки- фактури, акти виконаних робіт (наданих послуг), платіжні документи) щодо придбання у ТОВ «Центр Сертифікації Ключів «Україна» (податковий номер 36865753) обробку даних та формування кваліфікованого сертифікату відкритого ключа на 1 рік на загальну суму обсягу 510,00 грн, сума ПДВ 102,00 грн., у тому числі за листопад 2018 року суму обсягу 15,00 грн, сума ПДВ 3,00 грн, за січень 2023 року суму обсягу 495,00 грн, сума ПДВ 99,00 грн..

- з РСЦ МВС в Харківській області

До перевірки не надано первинні документи (договори, видаткові накладні, рахунки- фактури, акти виконаних робіт (наданих послуг), платіжні документи) щодо придбання у РСЦ МВС в Харківській області (податковий номер 40112097) видачу (заміну) номерних знаків, що видаються за бажанням власників легкових автомобілів та містять визначену комбінацію - із чотирьох цифр, з яких однакові перша і третя, а також друга і четверта, або перша і четверта, а також друга і третя (в т.ч. ПДВ) в грудні 2019 року на загальну суму обсягу 4000,00 грн, сума ПДВ 800,00 грн.

- з ТОВ «Метро Кеш Енд Кері Україна»

До перевірки не надано первинні документи (договори, видаткові накладні, рахунки- фактури, акти виконаних робіт (наданих послуг), платіжні документи) щодо придбання у ТОВ «Метро Кеш Енд Кері Україна» (податковий номер 32049199) ARO РУШНИКИ ПАПЕР. 1Ш V200JI ЗЕЛЕНИЙ в червні 2020 року на загальну суму обсягу 8014,44 грн, сума ПДВ 1602,89 грн та не надано підтвердження пов`язання придбаних товарів з господарською діяльністю підприємства.

- з AT «Харківобленерго», Північний РЕМ

До перевірки надано договір (податковий номер 131954) про нестандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу з проектуванням лінійної частини приєднання замовником від 26.10.2020 610/1/1275. За цим договором до електричних мереж виконавця послуг приєднується нежитлові приміщення 1 го поверху № 1а; 16; 13а; 14а; 15; 16; 16а та антресолі 1-го поверху № 16; 2а; Зв в літ. "А-7" за адресою: м-н Павлівський, 6. 5/7, м. Харків.

До перевірки надано Договір позички № 020/07/2020 від 01.07.2020 р. між ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» (попередня назва ТОВ «Єврофуд Юкрейн») (Користувач) та громадянином ОСОБА_7 (Позичкодавець) за адресою м. Харків, майдан Люксембург Рози (Павлівський майдан), будинок 5/7.

Предмет договору - безоплатне користування об`єктами нерухомості, а саме нежитлові приміщення першого поверху №1а; 1б;13а;14а;15;16;16а та антресолі першого поверху №1б;2а;3в загальною площею 147,3 кв.м в літ.А-7, які розташовані за адресою м. Харків, майдан Люксембург Рози (Павлівський майдан), будинок 5/7. Приміщення належать Позичкодавцеві на праві власності. Приміщення передається для використання в господарській діяльності з метою отримання прибутку.

Але, позивачем не надано документи, що підтверджують введення в експлуатацію приміщення, відсутні дані про здійснення за вказаною адресою діяльності підприємства (розміщення офісу, зберігання товару, виробнича діяльність та інше).

Таким чином, ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» неправомірно віднесено до податкового кредиту суму ПДВ по взаємовідносинам з AT «Харківобленерго», Північний РЕМ (податковий номер 131954) у розмірі ПДВ 38036,14 грн, у тому числі за лютий 2021 року на суму 15336,7 грн., за червень 2021 року на суму 22517,6 грн., за серпень

2021 року на суму 181,84 грн.

- З ТОВ «Енерго Х»

Відповідно до наданого договору з ТОВ «Енерго X» (податковий номер 38000735) від 19.08.2021 №525, постачання електроенергії відбувалось за адресою м.Харків м-н Павлівський 5/7. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ: За цим Договором Постачальник продає електричну енергію Споживачу для забезпечення потреб електроустановок Споживача, а Споживач оплачує Постачальнику вартість використаної (купованої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього Договору.

До перевірки надано Договір позички № 020/07/2020 від 01.07.2020 р. між ТОВ «СтарДрінк Юкрейн» (попередня назва ТОВ «Єврофуд Юкрейн») (Користувач) та громадянином ОСОБА_7 (Позичкодавець) за адресою АДРЕСА_1 .

Предмет договору - безоплатне користування об`єктами нерухомості, а саме нежитлові приміщення першого поверху №1а; 1б;13а;14а;15;16;16а та антресолі першого поверху №1б;2а;3в загальною площею 147,3 кв.м в літ.А-7, які розташовані за адресою м. Харків, майдан Люксембург Рози (Павлівський майдан), будинок 5/7.

Приміщення належать Позичкодавцеві на праві власності. Приміщення передається для використання в господарській діяльності з метою отримання прибутку.

Але позивачем не надано документи, що підтверджують введення в експлуатацію приміщення, відсутні дані про здійснення за вказаною адресою діяльності підприємства (розміщення офісу, зберігання товару, виробнича діяльність та інше).

Таким чином, ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» неправомірно віднесено до податкового кредиту суму ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ «Енерго X» (податковий номер 38000735) у розмірі ПДВ 17 060,86 грн, у тому числі за жовтні 2021 року на суму 5 000 грн, за листопад 2021 року на суму 1 859,51 грн, за грудень 2021 року на суму 2 500 грн, за січень 2022 року на суму 5 201,37 грн та за лютий 2022 року на суму 2 499,98 грн.

- З ПФ «САС»

До перевірки надано договір про надання послуг від 06.01.2022 №50-ОС 1. Предмет договору Виконавець бере на себе зобов`язання з підготовки усіх документів для отримання дозвільної документації на розміщення зовнішньої реклами (відповідно до Додатку №1 до даного Договору) в державних і комунальних органах.

До перевірки надано додаток №1 від 06.01.2022 до договору від 06.01.2022 №50- ОС:

Розрахунок послуги підготовка усіх документів для отримання дозвільної документації на розміщення зовнішньої реклами за адресою: просп. Науки, 9, вартість послуги 15000,00грн, ПДВ 3000,00 грн.

До перевірки надано платіжний документ - квитанція 0.0.241420015.1 від 13.01.2022 щодо сплати на адресу ПФ «САС» 18000,00 грн

Крім того, до перевірки надано Додаток №2 від 18.01.2022 до договору від 06.01.2022 №50-ОС Розрахунок послуги підготовка усіх документів для отримання дозвільної документації на розміщення зовнішньої реклами за адресою: просп. Науки, 9, вартість послуги 15000,00грн, ПДВ 3000,00 грн.

Але в договорі про надання послуг від 06.01.2022 №50-ОС відсутнє посилання на Додаток №2, як невід`ємною частиною цього договору. Додаткові угоди до договору про надання послуг від 06.01.2022 №50-ОС не надавались.

До перевірки надано первинні документи (видаткові накладні, акти виконаних робіт (наданих послуг), платіжні документи), на підтвердження господарської операції , яку оформлено податковою накладною №46 від 20.01.2022 на суму обсягу 15000,00 грн, сума ПДВ 3000,00 грн.

Таким чином, ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» неправомірно віднесено до податкового кредиту суму ПДВ по взаємовідносинам з ПФ «САС» (податковий номер 31343008) у розмірі ПДВ 3000,00 грн за січень 2022 року.

- З ТОВ «ДКЗ ЮА»

До перевірки не було надано первинні документи (договори, видаткові накладні, рахунки-фактури, акти виконаних робіт (наданих послуг), платіжні документи) щодо придбання у ТОВ «ДКЗ ЮА» (податковий номер 40965363) кабель Вита пара Standard FTP (0,51 мм, CCA, довжина 305 м), CAT 6. 1 Gb/s в лютому 2022 року на загальну суму обсягу 3710,01 грн, сума ПДВ 742,00 грн.

- З ФОП ОСОБА_2 (податковий номер НОМЕР_1 )

До перевірки не було надано первинні документи (договори, видаткові накладні, рахунки-фактури, акти виконанних робіт (наданих послуг), платіжні документи) щодо придбання у ОСОБА_2 (податковий номер 2808215518) будівельні матеріали, а саме покриття для підлоги Viva Floor 32 клас V-ф, плінтус підлоговий ПВХ ТМ Floor, заглушки, фарби, шурупи підвіси та інше) в лютому 2022 року на загальну суму обсягу 27454,15 грн, сума ПДВ 5490,83 грн та не надано підтвердження пов`язання придбаних товарів з господарською діяльністю підприємства.

-З ТОВ «Робота Інтернешнл»:

До перевірки не надано первинні документи (договори, видаткові накладні, рахунки- фактури, акти виконанних робіт (наданих послуг), платіжні документи) щодо придбання у ТОВ «Робота Інтернешнл» (податковий номер 34190717) пакет рекламних оголошень «Оптимум-3», розміщення 3 вакансій в місяць на сервері Robota.ua та 10 контактів в базі резюме на добу, місяць в лютому 2022 року на загальну суму обсягу 1339,44 грн, сума ПДВ 267,89 грн та не надано підтвердження пов`язання придбаних послуг з господарською діяльністю підприємства.

- З ТОВ «Сучасні Лайт Технології»

До перевірки надано видаткову накладну РН-000028009.02.2022, рахунок-фактуру щодо придбання у ТОВ «Сучасні Лайт Технології» (податковий номер 43552302) прожектор 20 W SMD IC білий холодний 5 шт на загальну суму обсягу 549,05 грн грн, сума ПДВ 109,81 грн.

До перевірки не було надано первинні документи (договори, видаткові накладні, рахунки-фактури, акти виконанних робіт (наданих послуг), платіжні документи) щодо придбання в лютому 2022 року у ТОВ «Сучасні Лайт Технології» (податковий номер 43552302) прожектор 20 W SMD ІС білий холодний у кількості 10 шт на загальну суму обсягу 998,80 грн, сума ПДВ 199,76 грн.

- З ТОВ «Організація 3 Сертифікації «Укр-Тест»

До перевірки не надано первинні документи (договори, видаткові накладні, рахунки-фактури, акти виконанних робіт (наданих послуг), платіжні документи) щодо придбання у ТОВ «Організація 3 Сертифікації «Укр-Тест» (податковий номер 44495125) організацію отримання протоколу випробувань в лютому 2022 року на загальну суму обсягу 4500,00 грн, сума ПДВ 900,00 грн та не надано підтвердження пов`язання придбаних послуг з господарською діяльністю підприємства.

Також, неможливо встановити, які саме випробування здійснювались та яким чином вони пов`язані з господарською діяльністю ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн».

В ході перевірки було Складено акти про ненадання до перевірки ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» (податковий номер 41628730) первинних документів, пояснень, інформації, довідок, тощо від 06.09.2023 № 5500/20-40-07-19-05/41628730, від 07.09.2023 № 5551/20-40- 07-19-05/41628730, від 08.09.2023 5587/20-40-07-19-05/41628730.

Відповідно до п. 44.6 ст. 44 Кодексу у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

На момент складання матеріалів перевірки в контролюючому органі відсутні документальні докази (ухвала слідчого судді, суду, вимога слідчого, інше) щодо вилучення або виїмки ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» оригіналів первинних документів бухгалтерського та податкового обліку правоохоронними органами, які належать або пов`язані з предметом перевірки.

У зв`язку з ненаданням ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» документів, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, посадові особи контролюючого органу, які проводять перевірку, керуючись вимогами абзацу першого п. 44.6 ст. 44 Кодексу, вважають, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Таким чином, ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» в ході проведення перевірки не надано первинні документи, що підтверджують дані податкових декларацій (уточнюючих розрахунків) за періоди, в яких виникло від`ємне значення на загальну суму 70 172 грн, у тому числі: листопад 2018 року на суму 1559 грн, січень 2019 року на суму 70 грн, лютий 2019 на суму 70 грн, квітень 2019 на суму 23 грн, грудень 2019 на суму 800 грн, червень 2020 на суму 1853 грн, лютий 2021 на суму 15337 грн, червень 2021 на суму 22518 грн, серпень 2021 на суму 182 грн, жовтень 2021 на суму 5000 грн, листопад 2021 на суму 1860 грн, грудень 2021 на суму 2500 грн, січень 2022 року на суму 8201 грн, лютий 2019 на суму 10100 грн, січень 2023 року на суму 99 грн.

Крім того, встановлено безпідставне відображення формування від`ємного значення за березень 2019 року у сумі 1805 грн. Також, податкова декларація ТОВ «Стар Дрінк Юкрейн» з податку на додану вартість за березень 2019 року має статус «до відома» у зв`язку з чим неможливо підтвердити формування відємного значення за березень 2019 року у сумі 1805 грн.

На підставі вищевикладеного, у зв`язку з тим, що позивачем не було надано до перевірки всіх необхідних первинних документів, що дали б змогу податковому органу перевірити правильність та достовірність віднесення суми від`ємного значення до податкового кредиту наступного періоду та правильність декларування податкових зобов`язань, контролюючий орган при винесенні податкових повідомлень-рішень діяв законно та у визначений податковим законодавством спосіб.

Таким чином суд доходить висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, а отже такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАР ДРІНК ЮКРЕЙН" (вул. Морозова, буд. 7,м. Харків,61036, код ЄДРПОУ 41628730) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, буд. 46,м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н,61057, код ЄДРПОУ43983495) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,- залишити без задоволення.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Сагайдак В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2024
Оприлюднено24.06.2024
Номер документу119876900
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/3596/24

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Рішення від 20.06.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні