Справа № 358/975/24 Провадження № 2-о/358/78/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 червня 2024 року м. Богуслав
Суддя Богуславського районного суду Київської області Романенко К.С., розглянувши матеріали заяви представника заявника ОСОБА_1 - адвоката Жовтоног Миколи Миколайовича, заінтересована особа: Управління соціального захисту населення Обухівської районної державної адміністрації про встановлення факту, що має юридичне значення, -
В С Т А Н О В И В:
Представник заявника ОСОБА_1 - адвокат Жовтоног М.М. звернувся до Богуславського районного суду Київської області із заявою про встановлення факту, що має юридичне значення.
Ухвалою суду від 17.06.2024 заяву представника заявника ОСОБА_1 - адвоката Жовтоног Миколи Миколайовича, заінтересована особа: Управління соціального захисту населення Обухівської районної державної адміністрації про встановлення факту, що має юридичне значення, було залишено без руху та наданий строк для усунення недоліків.
20.06.2024 на виконання ухвали суду від 17.06.2024 про залишення заяви без руху, представник заявника адвокат Жовтоног М.М. надав заяву, у якій вказав для якої мети встановлення даного юридичного факту необхідно заявнику, а саме з метою отримання заявником статусу особи з інвалідністю та посвідчення.
Вивчивши подані матеріали, суд вважає, що вказана заява не підлягає розгляду в місцевому загальному суді в порядку окремого провадження.
Звертаючись до суду із заявою в порядку окремого провадження з посиланням на статті 293, 315 ЦПК України, заявник просить встановити факт, що він був залучений до складу формувань Цивільної оборони невоєнізованого формування медичної служби ЦО Богуславського району від Богуславської центральної районної лікарні під час ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в період з 06.03.1987 по 06.04.1987. Зі змісту поданої заяви вбачається, що встановлення такого факту йому необхідно для отримання статусу особи з інвалідністю та посвідчення.
Відповідно до частини першої статті 293 ЦПК України окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
Згідно з пунктом 5 частини другої статті 293 ЦПК України суд розглядає в порядку окремого провадження справи, зокрема, про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
Частиною четвертою статті 315 ЦПК України передбачено, що суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо з заяви про встановлення факту, що має юридичне значення, вбачається спір про право, а якщо спір про право буде виявлений під час розгляду справи, - залишає заяву без розгляду.
При вирішенні питання про прийняття заяви про встановлення факту, що має юридичне значення, суддя, окрім перевірки відповідності поданої заяви вимогам закону щодо форми та змісту, зобов`язаний з`ясувати питання про підсудність та юрисдикційність. У випадку якщо справа підлягає розгляду в порядку іншого судочинства, ніж подано заяву про встановлення факту, що має юридичне значення, то суд відмовляє у відкритті провадження або закриває провадження у справі, якщо провадження у справі було відкрито.
Зазначена правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 30 січня 2020 року у справі № 287/167/18-ц (провадження № 14-505цс19).
Відповідно до пункту 9 частини другої статті 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» до інвалідів війни належать, зокрема інваліди з числа осіб, залучених до складу формувань цивільної оборони, які стали інвалідами внаслідок захворювань, пов`язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи.
Правовий статус інваліда війни підтверджується відповідним посвідченням, виданим відповідно до Порядку видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранів війни, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 1994 року № 302 (далі - Порядок).
У пункті 10 Порядку зазначено, що посвідчення інваліда війни видається на підставі довідки медико-соціальної експертної комісії про групу та причину інвалідності.
Таким чином, законодавство передбачає спеціальний порядок встановлення статусу інваліда війни, тому в окремому провадженні не може бути встановлений юридичний факт залучення заявника до складу формувань цивільної оборони, які брали участь в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, який фактично підтвердить його належність до інвалідів війни.
У постанові Великої Палати Верховного Суду від 27 березня 2019 року у справі №310/8703/17 (провадження № 14-98цс19) зазначено, що у випадку якщо заінтересована особа отримала від заявника документи, які підтверджують факт його залучення до формувань цивільної оборони для виконання робіт з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, проте надала відмову, яку заявник, маючи документальні підтвердження зазначеного факту, вважає безпідставною, він може оскаржити такі дії заінтересованої особи до адміністративного суду, до повноважень якого належить, зокрема, перевірка законності й обґрунтованості відмови заінтересованої особи та оцінка наданих їй заявником документів як доказів його залучення до формувань цивільної оборони для виконання робіт з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.
Аналогічні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 20 травня 2020 року у справі № 682/1765/18.
Враховуючи викладене, суд зазначає, що у даних правовідносинах наявний спір про право, і даний спір повинен розглядатися у порядку адміністративного судочинства.
У відповідності до ч. 4 ст. 315 ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо з заяви про встановлення факту, що має юридичне значення, вбачається спір про право, а якщо спір про право буде виявлений під час розгляду справи, - залишає заяву без розгляду.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 255 ЦПК України суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо: справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
За таких обставин, суд вважає необхідним відмовити у відкритті провадження у даній справі та роз?яснити заявникові, що справа підлягає розгляду адміністративним судом у порядку позовного провадження.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 293, 315 ЦПК України,
У Х В А Л И В:
Відмовити у відкритті провадження у справі за заявою представника заявника ОСОБА_1 - адвоката Жовтоног Миколи Миколайовича, заінтересована особа: Управління соціального захисту населення Обухівської районної державної адміністрації про встановлення факту, що має юридичне значення.
Ухвала суду може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з моменту складання ухвали.
Головуючий: суддя К. С. Романенко
Суд | Богуславський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2024 |
Оприлюднено | 24.06.2024 |
Номер документу | 119887532 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Інші справи окремого провадження |
Цивільне
Богуславський районний суд Київської області
Романенко К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні