Справа № 144/919/24
Провадження № 2-о/144/49/24
У Х В А Л А
про залишення заяви без руху
"21" червня 2024 р. смт Теплик
Суддя Теплицького районного суду Вінницької області Довгалюк Л.В., розглянувши матеріали заяви ОСОБА_1 , представником якого є адвокат Думанський Вадим Олександрович, заінтересована особа Управління державної міграційної служби України у Вінницькій області про встановлення факту, що має юридичне значення, -
В С Т А Н О В И В :
Представник заявника звернувся до суду з указаною заявою.
Відповідно до частини 3статті 294ЦПК України справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду.
Справи окремого провадження про встановлення юридичного факту, розглядаються судом на підставі поданої заявником заяви, яка повинна відповідати вимогам статтей 175,177, 318 ЦПК України.
Відповідно дост. 318 ЦПК Україниу заяві повинно бути зазначено: який факт заявник просить встановити та з якою метою; причини неможливості одержання або відновлення документів, що посвідчують цей факт; докази, що підтверджують факт.
Згідно п. 5 ч. 3ст. 175 ЦПК України, позовна заява повинна містити виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Відповідно до ч. 5 ст. 177 ЦПК України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
У пункті 4Постанови Пленуму Верховного суду № 11 від 21.12.2007 вказано, що оскільки розгляд справи провадиться в межах заявлених вимог і на підставі поданих доказів, суди повинні вимагати від осіб, що подали заяву, повного викладення обставин, якими обґрунтовуються дані вимоги, й посилання на засоби їх доказування.
Питання встановлення, оформлення та перевірки належності до громадянства України, прийняття до громадянства України, оформлення набуття громадянства України, припинення громадянства України, скасування рішень про оформлення набуття громадянства, а також процедуру подання цих документів та провадження за ними врегульовано Порядком провадження за заявами і поданнями з питань громадянства України та виконання прийнятих рішень, затвердженогоУказом ПрезидентаУкраїни від27.03.2001№ 215 (в редакціїУказу Президента України від 27.06.2006 № 588/2006).
Виготовлення паспорта громадянина України регламентоване пунктами 19 та 35 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України, затвердженогоПостановою КМУвід 25.03.2015№ 302 у останній редакції від 17.11.2023, де зазначено, що для його отримання необхідно особисто звернутися до будь-якого відділу УДМС України у Вінницькій області.
Натомість заява не містить посилання на докази відмови заявнику Державною міграційною службою України у видачі паспорта громадянина України, копію якої до заяви заявником не додано, до заяви не долучено доказів звернення до відділу УДМС для отримання паспорта та відмови йому у цьому, а також причин неможливості одержання або відновлення документів, що посвідчують факт проживання заявника на території України станом на 24.08.1991.
Пунктом 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637 (зі змінами) визначено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.
Відповідно до положеньтапостанови КМУ від 12.08.1993 № 637 «Про затвердження порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.
У заяві зазначено, що заявник змінив багато робіт, працював різноробочим по наймах у межах с. Кивачівка, робітником на асфальтному заводі, кочегаром у КСП, у рибхозі, проте доказів свого працевлаштування (трудова книжка, архівні довідки, тощо) до заяви на підтвердження викладених у ній обставин не долучив.
Також у заяві вказано про те, що у зв`язку із пожежею у будинку, де жила сім`я заявника, всі документи були знищені вогнем, однак посилань на докази, що підтверджують цей факт у заяві не міститься.
У порушення п. 2 ч. 3 ст. 175 ЦПК України, представником заявника у заяві не зазначено про наявність або відсутність у заявника, а також у заінтересованої особи електронного кабінету, якщо такі відомості відомі.
Частиною 1 статті 14 ЦПК України встановлено, що в судах функціонує Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система.
Позовні та інші заяви, скарги та інші передбачені законом процесуальні документи, що подаються до суду і можуть бути предметом судового розгляду, в порядку їх надходження підлягають обов`язковій реєстрації в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в день надходження документів (частина 2 статті 14 ЦПК України).
Крім того, всупереч п. 2 ч. 3ст. 175 ЦПК України, заявником у позовній заяві не вказано адреси електронної пошти заінтересованої особи.
Разом із тим, у порушення вимог п. 8 ч. 3ст. 175 ЦПК України, заявником у заяві не зазначено про наявність у нього або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви.
Водночас заява не містить попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які заявник поніс і які очікує понести у зв`язку із розглядом справи (п. 9 ч. 3 ст. 175 ЦПК України).
Наведені вище обставини перешкоджають вирішенню питання про відкриття провадження у справі.
Згідно ч. 1 ст. 185 ЦПК Українисуддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог викладених у статтях 175,177 ЦПК України, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Право на доступ до правосуддя не є абсолютним, на цьому наголошує і Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях «Голдер проти Великої Британії» від 21.02.1975. Відтак, у кожному випадку позивач при зверненні до суду із позовом повинен дотримуватися норм процесуального законодавства.
Враховуючи наявність указаних недоліків, заяву слід залишити без руху.
При цьому, на виконання вимог ухвали, заявнику необхідно зазначити посилання на докази, які слід долучити до заяви у строк, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення копії ухвали про залишення заяви без руху.
Керуючись ст. ст. 175, 177, 185,258,260, 293, 294, 311, 312, 318 ЦПК України, суддя, -
П О С Т А Н О В И В :
Заяву ОСОБА_1 , представником якого є адвокат Думанський Вадим Олександрович, заінтересована особа Управління державної міграційної служби України у Вінницькій області про встановлення факту, що має юридичне значення залишити без руху.
Надати заявнику строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня отримання копії ухвали.
Копію ухвали невідкладно направити заявнику.
У разі невиконання ухвали суду у зазначений строк заява буде вважатися неподаною та повернута заявнику разом з усіма доданими до неї документами.
Роз`яснити заявнику, що повернення заяви не перешкоджає повторному зверненню із заявою до суду, якщо перестануть існувати обставини, що стали підставою для її повернення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя
Суд | Теплицький районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2024 |
Оприлюднено | 24.06.2024 |
Номер документу | 119893046 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Теплицький районний суд Вінницької області
Довгалюк Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні