Постанова
від 17.09.2010 по справі 2а-8859/10/2/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

        

ПОСТАНОВА

Іменем України

17.09.10

Справа №2а-8859/10/2/0170

   Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В., при секретарі Дрягіні В.П.,

розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополь АРК

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Крим-Дах-Буд»

про стягнення заборгованості в сумі 9845,29 грн.,

за участю представників:

від позивача – не з’явився;

від відповідача – не з’явився;

          Суть спору: Державна податкова інспекція у м. Сімферополь АРК (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Крим-Дах-Буд» (далі відповідач) податкової заборгованості в сумі 9925,34 грн., у тому числі 45,31 грн. з податку на прибуток та 9880,03 грн. з податку на додану вартість. Вимоги позивача обґрунтовані тим, що відповідачем несвоєчасно проводиться сплата узгоджених податкових зобов’язань.

          Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 09.07.2010 року відкрито провадження в адміністративній справі.

          Позивачем 17.09.2010 року до суду було надано заяву про уточнення позовних вимог, в якій він просив суд стягнути з відповідача 9845,29 грн. заборгованості, у тому числі 30,43 грн. з податку на прибуток та 9814,86 грн. з податку на додану вартість.

Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином, надав суду клопотання про розгляд справи за відсутності його представника.

Відповідач заперечення на позов до суду не надав, явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час та день його проведення був повідомлений належним чином через засоби масової інформації, клопотання про розгляд справи за його відсутності до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи неявку сторін, належним чином повідомлених про час, дату та місце судового розгляду, достатність доказів, наявних в матеріалах справи, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за відсутності сторін.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд

                                                          ВСТАНОВИВ:

Відповідач 29.03.2007 року зареєстрований Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим як юридична особа, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію серії А00 № 632191 від 29.03.2007 року.

Згідно з довідкою № 1049/29-0 від 02.04.2007 року, відповідач 02.04.2007 року взятий на облік ДПІ в м. Сімферополі АР Крим як платник податків.

Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування», платниками  податків і зборів (обов’язкових платежів) є юридичні особи, на яких  відповідно  до Законів України покладений обов’язок сплачувати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними  цільовими фондами» встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації. Податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації (п.5.1. ст. 5 Закону).

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання,  зазначену  у  поданій  ним  податковій декларації,  протягом  десяти  календарних  днів, наступних за останнім днем   відповідного  граничного  строку для  подання  податкової декларації.

Статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування» встановлено, що платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до пункту 10.2 статті 10 Закону України «Про податок на додану вартість» платники податку, відповідають за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту та своєчасність його внесення до бюджету відповідно до закону.

В матеріалах справи наявне свідоцтво про реєстрацію відповідача у якості платника податку на додану вартість № 100044194 серії НБ № 049692 від 04.06.2007 року. Вказане свідоцтво анульовано за заявою відповідача 14.12.2009 року.

Однак, згідно з п. 9.8 Закону України «Про податок на додану вартість» у разі анулювання реєстрації платник податку позбавляється права на нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування, але у строки, визначені законом, є зобов'язаним погасити суму податкових зобов'язань або податкового боргу з цього податку, що виникли до такого анулювання, за їх наявності, незалежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстрованою як платник цього податку на дату сплати такої суми податку, чи ні.

Судом встановлено, що відповідачем в порядку податкової звітності до ДПІ в м. Сімферополь АР Крим була надана декларація з податку на  додану вартість за липень 2009 року № 175469 від 07.08.2009 року, в якій визначено суму податку, що підлягає сплаті за зазначений період,  у розмірі  2140,00 грн.

Також 07.08.2009 року відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим було надано уточнюючий розрахунок за № 175349 податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок у декларації за липень 2007 року на суму 8138,00 грн.

Таким чином, загальна сума задекларованих відповідачем податкових зобов’язань становить 8624,86 грн.

Згідно з наданою позивачем довідкою про стан розрахунків з бюджетом, відповідачем частково погашено заборгованість з самостійно задекларованих зобов’язань у сумі 1653,14 грн.

Позивачем 27.04.2010 року проведена невиїзна документальна перевірка відповідача з питань своєчасності подання податкової звітності.

За результатами перевірки складено акт № 5630/15-2/35053171 від 27.04.2010 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем п.п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: несвоєчасне подання декларації з податку на додану вартість за січень-червень 2009 року, та неподання декларації за грудень 2009 року.

Акт перевірки був направлений відповідачу поштою, однак не був вручений у зв’язку з відсутністю товариства за юридичною адресою, про що складено акт № 3027/15-2 від 27.04.2010 року.

На підставі акту перевірки позивачем було прийнято податкове повідомлення – рішення № 0006321502/0 від 28.04.2010 року, в якому визначено суму податкового зобов’язання відповідача з податку на додану вартість за фінансовими санкціями у розмірі 1190,00 грн.

Зазначене податкове повідомлення – рішення було направлене відповідачу, однак, не було ним отримано, у зв’язку з відсутністю підприємства за юридичною адресою.

Згідно з підпунктом 6.2.4. пункту 6.2. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року N  2181-III встановлено, що у разі, коли  податковий  орган  або  пошта  не  може  вручити платнику  податків  податкове  повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або  податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги або повідомлення вважається днем їх вручення.

Оскільки в такому випадку юридично день розміщення вважається днем вручення, то підлягає застосуванню підпункт 5.2.1. пункту 5.2. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який наголошує, що податкове зобов'язання платника  податків,  нараховане контролюючим  органом  відповідно  до  пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону,  вважається узгодженим у  день  отримання  платником податків   податкового   повідомлення,   за   винятком    випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту. Оскільки податкове зобов’язання було визначено на підставі пункту 4.2. Закону N  2181-III, суд приходить до висновку, що в даному випадку день розміщення такого  податкового  повідомлення-рішення  на  дошці  податкових оголошень (повідомлень) вважатиметься не тільки днем його вручення, а й днем його узгодження.

На підставі зазначено вище та акту № 3102/15-2 від 28.04.2010 року податкове повідомлення – рішення № 0006321502/0 від 28.04.2010 року розміщено на дошці податкових оголошень (повідомлень) з 28.04.2009 року.

Як вбачається з даних довідки про стан розрахунків з бюджетом заборгованість за штрафними (фінансовими) санкціями з податку на додану вартість у розмірі 1190,00 грн. сплачена не була.

У зв’язку з несвоєчасною сплатою суми узгоджених податкових зобов’язань, позивачем на підставі ст. 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» була нарахована пеня у розмірі 65,17 грн.

Згідно з довідкою про стан розрахунків з бюджетом  відповідачем було сплачено суму пені у розмірі 65,17 грн.

Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача з податку на додану вартість становить 9814,86 грн.

Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності встановлений Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств», п.п. 11.1 якого передбачені такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Таким чином, відповідач зобов’язаний щоквартально протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем податкового кварталу, подавати до ДПІ в м. Сімферополь декларації з податку на прибуток.

Згідно з п.п. 16.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплаті.

Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. (п.п. 16.4 зазначеного Закону).

Згідно з п.п. 20.1. ст. 20 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» відповідальність за правильність нарахування, своєчасність сплати податку та дотримання податкового законодавства несе платник податку у порядку та розмірах, визначених законом.

Позивачем 19.10.2009 року було проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток.

За результатами перевірки складено акт № 10118/15-1 від 19.10.2009 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».

На підставі акту перевірки позивачем 27.10.2009 року прийнято податкове повідомлення – рішення № 0018811501/0, в якому визначено суму податкового зобов’язання у розмірі 2585,10 грн., у тому числі 2462,00 грн. за основним платежем та 123,10 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

Зазначене податкове повідомлення отримане відповідачем 29.10.2009 року, про що свідчить відмітка на корінці цього рішення.

Як вбачається з даних довідки про стан розрахунків з бюджетом заборгованість з податку на прибуток була сплачена відповідачем частково у розмірі 2554,67 грн.

У зв’язку з несвоєчасною сплатою суми узгоджених податкових зобов’язань, позивачем на підставі ст. 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» була нарахована пеня у розмірі 14,88 грн.

Згідно з довідкою про стан розрахунків з бюджетом  відповідачем було сплачено суму пені у розмірі 14,88 грн.

Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача з податку на додану вартість становить 30,43 грн.

Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

У зв’язку з чим позивачем на адресу відповідача була направлені перша податкова вимога № 1/126 від 10.01.2009 року та друга податкова вимога № 2/988 від 23.03.2009 року, які однак не були отримані останнім у зв’язку з відсутністю підприємства за юридичною адресою.

Перша податкова вимога № 1/126 від 10.01.2009 року відповідно до акту № 626/24-1 від 20.02.2009 року розміщена на  дошці  податкових оголошень (повідомлень) з 20.02.2009 року, згідно з актом № 1211/24-1 від 25.03.2009 року друга податкова вимога № 2/988 від 23.03.2009 року розміщена на  дошці  податкових оголошень (повідомлень) з 25.03.2009 року.

У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів того, що податкові вимоги були прийняті позивачем з порушенням вимог діючого законодавства.

Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом станом на день розгляду справи, з урахуванням часткової сплати, становить  9845,29 грн., у тому числі 9814,86 грн. з податку на додану вартість та 30,43 грн. з податку на прибуток.

Згідно статті 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» однією із задач органів податкової служби є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюджетів податків і зборів.

Пунктом 11 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» передбачено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірі, встановлених законодавством.

Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках — коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами.

Приймаючи до уваги те, що відповідач не надав заперечення проти позову та, у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості в сумі  9845,29 грн., суд вважає, що позовні вимоги належить задовольнити.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд                                         

                                                     ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

          2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Крим-Дах-Буд» (95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Київська, 4; ЄДРПОУ 35053171) на користь Державного бюджету м. Сімферополь заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 9814,86 грн. (код податку 14010100 на р/р 31114029700002 в ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, ЄДРПОУ 43740405), з податку на прибуток у розмірі 30,43 грн. (код податку 11021000 на р/р 31112009700002 в ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, ЄДРПОУ 43740405).

          У разі неподання  апеляційної скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

  Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя                                                                          Яковлєв С.В.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.09.2010
Оприлюднено04.11.2010
Номер документу11989338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8859/10/2/0170

Постанова від 17.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні