ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,
e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ 03499916
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" червня 2024 р. м. Житомир Справа № 906/14/24
Господарський суд Житомирської області у складі:
судді Соловей Л.А.
за участю секретаря судового засідання: Васильєвої Т.О.,
за участю представників сторін:
від позивача: не з`явився;
від відповідача: Гальченко О.В., довіреність від 16.10.2023, витяг з ЄДР;
від третьої особи на стороні позивача: Єлісєєв В.А., ордер серія АМ №1086992 від
04.05.2024;
за участю прокурора: Тарасюк В.С., службове посвідчення №071188 від 01.03.2023,
розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу
за позовом Заступника керівника Житомирської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Житомирської обласної ради (м.Житомир)
до Радомишльської міської ради (м.Радомишль)
за участю у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача - Дочірнього підприємства "Радомишльський лісгосп АПК" Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" Житомирської обласної ради
про скасування реєстрації земельної ділянки, зобов`язання повернути земельну ділянку,
з перервами в судових засіданнях: з 15.04.2024 до 06.05.2024, з 06.05.2024 до 27.05.2024, з 27.05.2024 до 17.06.2024, згідно з ч.2 ст.216 ГПК України.
Заступник керівника Житомирської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Житомирської обласної ради звернувся до Господарського суду Житомирської області з позовом до Радомишльської міської ради, в якому просить суд:
- скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069, площею 69,4352га;
- скасувати в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію всіх речових прав на земельну ділянку з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069, площею 69,4352га, припинивши право комунальної власності Радомишльської міської ради, обтяження, зареєстровані на вказану земельну ділянку;
- зобов`язати Радомишльську міську раду повернути на користь держави в особі Житомирської обласної ради земельну ділянку з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069, в межах та конфігурації земельної ділянки лісогосподарського призначення, площею 69,4352га, відповідно до викопіювання, виготовленого Житомирською філією державного підприємства "Науково-дослідний та проектний інститут землеустрою".
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що до складу земель сільськогосподарського призначення державної форми власності, які передано у комунальну власність Радомишльської міської ради, увійшла земельна ділянка лісового фонду комунальної власності, що перебувала в управлінні та розпорядженні Житомирської обласної ради та постійному користуванні у ДП "Радомишльський лісгосп АПК" Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" Житомирської обласної ради. Існування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запису щодо права комунальної власності Радомишльської міської ради на земельну ділянку з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069 порушує права Житомирської обласної ради, чинить перешкоди у внесенні до реєстру відомостей щодо права власності на лісогосподарську земельну ділянку, з якої сформовано земельну ділянку.
Ухвалою суду від 09.01.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі (за правилами загального позовного провадження), залучено Дочірнє підприємство "Радомишльський лісгосп АПК" Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" Житомирської обласної ради до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача, та підготовче засідання призначено на 12.02.2024.
12.01.2024 від Радомишльської міської ради надійшов відзив, у якому зазначено, що рада готова в межах своєї компетенції вирішити питання належності земельної ділянки лісогосподарського призначення та виправити порушення, які допущені ГУ Держгеокадастру у Житомирській області під час її формування. Разом з тим, відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних посилаючись на те, що позовні вимоги пред`являються до неналежного відповідача (т.1, а.с.118-120).
23.01.2024 від представника третьої особи надійшло пояснення по суті справи, у якому зазначено, що ДП "Радомишльський лісгосп АПК" ЖОКАП "Житомироблагроліс" підтримує заявлені позовні вимоги також просить стягнути з Радомишльської міської ради на користь третьої особи 15 000,00грн витрат на професійну правничу допомогу (т.1. а.с.149-159).
У відповіді на відзив відповідача від 08.02.2024 прокурор вказав, що саме Радомишльською міською радою прийнято спірну земельну ділянку за актом приймання-передачі та в подальшому зареєстровано право комунальної власності на неї. Проте, відповідач не відмовився від прийняття спірної земельної ділянки. Наведене свідчить, що Радомишльською міською радою допущені порушення вимог чинного законодавства щодо неправомірного розпорядження земельною ділянкою, які наразі не усунуто (т.1, а.с.185-187).
09.02.2024 від представником відповідача подано заперечення на відповідь на відзив та зауважено, що під час прийняття земельних ділянок до комунальної власності від держави, представниками Радомишльської міської ради не проводився огляд земельних ділянок та не ставилось під сумнів їх цільове призначення, оскільки земельні ділянки формувалися уповноваженим державним органом. Також відповідач не приймав жодних рішень стосовно спірної земельної ділянки, не вчиняв жодних перешкод для її використання іншими землекористувачами, а державну реєстрацію провів виконуючи вимоги діючого законодавства України (т.1, а.с.191-193).
09.02.2024 надійшло клопотання, у якому третя особа просить суд під час розподілу судових витрат у справі №906/14/24 не стягувати з Радомишльської міської ради понесені ДП "Радомишльський лісгосп АПК" Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" Житомирської обласної ради судові витрати на професійну правничу допомогу (т.1, а.с.203-204).
Ухвалою суду від 12.02.2024 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів, по 08.04.2024 (включно); відкладено підготовче засідання на 12.03.2024.
11.03.2024 від Житомирської обласної прокуратури надійшло пояснення по суті справи №15/1-72вих-24 від 01.03.2024 (т.1, а.с.217-219).
11.03.2024 від представника відповідача надійшла заява про розгляд справи без участі уповноваженого представника; також в даній заяві відповідач зазначає, що заперечує проти задоволення позовних вимог в повному обсязі, та, що станом на 11.03.2024 проводиться досудове врегулювання спору (т.1, а.с.222-223).
Ухвалою суду від 12.03.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу №906/14/24 до судового розгляду по суті на 15.04.2024.
У судовому засіданні 15.04.2024 розпочато розгляд справи по суті та оголошено перерву до 06.05.2024, яку в подальшому було продовжено до 27.05.2024 та до 17.06.2024, відповідно до ч.2 ст.216 ГПК України.
Представник позивача в судове засідання 17.06.2024 не з`явився. В адресованому суду клопотанні від 24.05.2024 просив розгляд справи проводити без участі представника Житомирської обласної ради, при ухваленні рішення покладається на розсуд суду (т.2, а.с.27).
Прокурор позовні вимоги підтримала у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача не заперечив щодо задоволення позову в частині скасування в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069, площею 69,4352га та скасування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію всіх речових прав на земельну ділянку з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069, площею 69,4352га. В решті заявлених позовних вимог просив суд відмовити в позові.
Заслухавши пояснення прокурора та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Розпорядженням Радомишльської районної державної адміністрації від 06.09.2005 №179 "Про передачу в постійне користування земельних ділянок лісового фонду", затверджено матеріали технічної документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок та складання державних актів на право постійного користування землею ДП "Радомишльский лісгосп АПК" в адміністративних межах; передано у постійне користування ДП "Радомишльський лісгосп АПК" ЖОКАП "Житомирагроліс" земельні ділянки лісового фонду за межами населених пунктів району загальною площею 12288,90 га в розрізі міської і сільських рад району згідно додатку. Зокрема, в межах Забілоцької сільської ради передано 10 земельних ділянок загальною площею 646,5 га, серед яких - спірна земельна ділянка (т.1, а.с.37-40).
Радомишльською районною державною адміністрацією 08.09.2006 ДП "Радомишльський лісгосп АПК" видано державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ №073783, яким засвідчено право постійного користування чотирма земельними ділянками загальною площею 93,7га, зокрема, земельною ділянкою №7 з кадастровим номером 1825082600:04:000:0385 (т.1, а.с.36).
Наказом Головного управління Держгеокадастру № 19-ОТГ від 01.12.2020 "Про передачу у комунальну власність" Радомишльській міській раді Радомишльського (Житомирського) району у комунальну власність передано земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 1236,4757га, і розташовані за межами населених пунктів Радомишльської міської об`єднаної територіальної громади Радомишльського (Житомирського) району Житомирської області, згідно з актом приймання- передачі (т.1, а.с.27).
01.12.2020 між ГУ Держгеокадастру у Житомирській області та Радомишльською міською радою (відповідач) складено акт приймання - передачі земельної ділянки сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність; цей акт разом із наказом ГУ Держгеокадастру у Житомирській області №19-ОТГ від 01.12.2020 є підставою для державної реєстрації права, комунальної власності Радомишльської міської об`єднаної територіальної громади (т.1, 28).
Згідно з додатком до акту, Радомишльській міській об`єднаній територіальній громаді передано 71 земельну ділянку, зокрема, земельну ділянку під порядковим №53, кадастровий номер 1825082600:04:000:0069, площею 69,4352га з цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення (т.1, а.с.29-30).
Відповідно до рішення Радомишльської міської ради №110 від 03.12.2020 "Про прийняття у комунальну власність міської ради з державної власності земельних ділянок сільськогосподарського призначення", прийнято у комунальну власність Радомишльської міської ради земельні ділянки державної власності, згідно додатку, у тому числі, ділянку з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069 (т.1, а.с.31-33).
На підставі вищевказаних документів Радомишльською об`єднаною територіальною громадою в особі Радомишльської міської ради 12.01.2021 у Держаному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстровано право комунальної власності на земельну ділянку 1825082600:04:000:0069 площею 69,4352га з цільовим призначенням - для ведення фермерського господарства, що знаходиться на території Забілоцької сільської ради (т.1, а.с.48-52).
За Планом лісонасаджень ДП "Забілоцького лісництва ДП "Радомишльський лісгосп АПК", який є складовою частиною Проекту організації та розвитку лісового господарства ДП "Радомишльський лісгосп АПК" ЖОКАП "Житомироблагроліс" Житомирської області, 11 квартал Забілоцького лісництва має площу 72,4 га, його конфігурація та місцезнаходження відповідають земельній ділянці з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069 (т.1, а.с.42-47).
Прокурор доводить, що земельна ділянка з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069 накладається на землі 11 кварталу Забілоцького лісництва які перебувають у постійному користуванні Дочірнього підприємства "Радомишльський лісгосп АПК" Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" Житомирської обласної ради (третя особа).
Як вбачається з викопіювання, виготовленого Житомирською філією державного підприємства "Науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", земельна ділянка з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069 накладається на земельну ділянку ДП "Радомишльський лісгосп АПК" ЖОКАП "Житомироблагроліс" Житомирської обласної ради, згідно з державним актом серії ЯЯ №073783 від 08.09.2006. Площа накладення становить 68,2540 гектара (т.1, а.с.92).
До того ж, питання законності формування земельної ділянки з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069 та правомірностірозпорядження нею ГУ Держгеокадастру у Житомирській області були предметом дослідження суду при розгляді справи №289/1878/14-ц.
Так, рішенням Радомишльського районного суду Житомирської області від 02.04.2015, залишеним без змін ухвалою Житомирського апеляційного суду від 30.07.2015, задоволено позов прокурора Радомишльського району в інтересах ДП "Радомишльський лісгосп АПК" до Головного управління Держземагенства у Житомирській області, ОСОБА_1 , третя особа Реєстраційна служба Радомишльського РУЮ. Визнано недійсним накази ГУ Держземагенства у Житомирській області про надання ОСОБА_1 дозволу на розроблення документації з землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства, розташованих за межами населених пунктів Забілоцької сільської ради №ЖТ\1825082600:04:000/00001206 від 26.11.2013 та про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства Колесника А.М., розташованих за межами населених пунктів Забілоцької сільської ради №ЖТ/1825082600:04:000/00000257 від 10.02.2014 року. Визнано недійсним договір оренди землі, укладений між ГУ Держземагенства у Житомирській області та ОСОБА_1 терміном на 49 років для ведення фермерського господарства, за межами населених пунктів Забілоцької сільської ради №233/14 від 28.02.2014 року на земельну ділянку площею 69,4352 га вартістю 953 459,17грн. Скасовано запис про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно за №5209857 від 02.04.2014 про державну реєстрацію договору оренди землі №233/14 від 28.02.2014 на земельну ділянку площею 69,4352га. Зобов`язано ОСОБА_1 повернути земельну ділянку за межами населених пунктів кадастровий номер 1825082600:04:000:0069 площею 69,4352 га вартістю 953459,17 гривень (т.1, а.с.101-110).
Під час розгляду справи №289/1878/14-ц судом встановлено перетинання земельних ділянок землекористувача ДП "Радомишльський лісгосп АПК" з кадастровим номером 1825082600:04:000:0385, та ОСОБА_1 з кадастровим номером земельної ділянки 1825082600:04:000:0069. Як видно з державного акту серія ЯЯ №073783 на право постійного користування земельною ділянкою ДП "Радомишльський лісгосп АПК" користується земельною ділянкою площею 70,2 га. Вказаний державний акт зареєстровано в книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010422000002 у 2006 року, тому при наданні земельної ділянки ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства ГУ Дерземагенства в Житомирській області не мало права взагалі розпоряджатись вказаною земельною ділянкою, оскільки остання вже перебувала у користуванні іншої особи.
За таких обставин, суд першої та апеляційної інстанції дійшли висновку, що саме із цих земель, без їх вилучення у попереднього землекористувача, відповідачу ОСОБА_1 надана в оренду спірна земельна ділянка; встановили факт накладення земельних ділянок, що перебували у користуванні сторін.
Вказані обставини, на думку прокурора свідчать, що до складу земель сільськогосподарського призначення державної форми власності, які передано у комунальну власність Радомишльської міської ради, увійшла земельна ділянка лісового фонду, що перебувала в управлінні та розпорядженні Житомирської обласної ради та постійному користуванні Дочірнього підприємства "Радомишльський лісгосп АПК" Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" Житомирської обласної ради.
На виконання вимог ст.23 Закону України "Про прокуратуру", Житомирська обласна прокуратуранаправила Житомирській обласній раді повідомлення від 02.10.2023 №15/1-501вих-23, в якому вказано про неправомірне набуття Радомишльською міською радою права комунальної власності на земельну ділянку лісового фонду. У вказаному листі прокуратура просила вирішити питання щодо звернення Житомирської обласної ради з відповідним позовом про поновлення інтересів держави, або повідомити про причини, що перешкоджають вжиттю таких заходів (т.1, а.с.94-98).
У відповідь на зазначене повідомлення Житомирська обласна рада листом від 24.10.2023 №р-5-21/396 вказала, що згідно з пунктом 6.1. статуту Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" Житомирської обласної ради, ДП "Радомишльський лісгосп АПК" є дочірнім підприємством Житомирської обласної ради, яке створене з метою здійснення державної політики щодо розвитку лісового та мисливського господарства, охорони і захисту лісів, а також здійснення заходів щодо раціонального використання лісів, їх відновлення та збереження, ведення обліку лісів тощо. Житомирська обласна рада не має правових підстав для вчинення дій, визначених у повідомленні, оскільки втручання посадових осіб органу місцевого самоврядування у господарську діяльність суб`єктів господарювання забороняється. Разом з тим, обласна рада не заперечує представництво інтересів держави в особі Житомирської обласної ради з питань вказаних у повідомленні (т.1, а.с.99).
Досліджуючи питання наявності підстав для звернення прокурора до суду в інтересах позивача, господарським судом враховано наступне.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.131-1 Конституції України, в Україні діє прокуратура, яка здійснює, зокрема, представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті (абзац 1, 2 ч.3 ст.23 Закону України "Про прокуратуру").
Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу (абзац 1-3 ч.4 ст.23 Закону України "Про прокуратуру").
Верховний Суд звертає увагу на те, що захищати інтереси держави повинні насамперед відповідні суб`єкти владних повноважень, а не прокурор. Щоб інтереси держави не залишилися незахищеними, прокурор виконує субсидіарну роль, замінює у судовому провадженні відповідного суб`єкта владних повноважень, який всупереч вимогам закону не здійснює захисту або робить це неналежно. Разом із тим прокурор не може вважатися альтернативним суб`єктом звернення до суду і замінювати належного суб`єкта владних повноважень, який може і бажає захищати інтереси держави (постанови Верховного Суду від 25.04.2018 у справі №806/1000/17, від 20.09.2018 у справі №924/1237/17, від 18.08.2020 у справі №914/1844/18, від 08.12.2020 у справі №908/1664/19).
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 26.05.2020 у справі №912/2385/18 виклала правову позицію, за якою:
- прокурор, звертаючись до суду з позовом, має обґрунтувати та довести підстави для представництва, однією з яких є бездіяльність компетентного органу (п.7);
- бездіяльність компетентного органу означає, що він знав або повинен був знати про порушення інтересів держави, але не звертався до суду з відповідним позовом у розумний строк (п.38);
- звертаючись до відповідного компетентного органу до подання позову в порядку, передбаченому статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", прокурор фактично надає йому можливість відреагувати на стверджуване порушення інтересів держави, зокрема, шляхом призначення перевірки фактів порушення законодавства, виявлених прокурором, вчинення дій для виправлення ситуації, а саме подання позову або аргументованого повідомлення прокурора про відсутність такого порушення (п.39);
- невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу (п.40);
- прокурору достатньо дотриматися порядку, передбаченого статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", і якщо компетентний орган протягом розумного строку після отримання повідомлення самостійно не звернувся до суду з позовом в інтересах держави, то це є достатнім аргументом для підтвердження судом підстав для представництва (п.43).
Враховуючи те, що Житомирська обласна рада не вживала належних заходів щодо їх усунення та вказала про відсутність правових підстав вчиняти дії, визначені у повідомленні від 02.10.2023 №15/1-501вих-23, суд дійшов до висновку, що керівник Житомирської обласної прокуратури, дотримавшись вимог ст.23 Закону України "Про прокуратуру", правомірно звернувся з позовом до суду.
Оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно доч.1 ст.13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
До земель лісогосподарського призначення належать лісові землі, на яких розташовані лісові ділянки, та нелісові землі, зайняті сільськогосподарськими угіддями, водами й болотами, спорудами, комунікаціями, малопродуктивними землями тощо, які надані в установленому порядку та використовуються для потреб лісового господарства. До земель лісогосподарського призначення не належать землі, на яких розташовані полезахисні лісові смуги. Віднесення земельних ділянок до складу земель лісогосподарського призначення здійснюється відповідно до земельного законодавства (ст.5 Лісового кодексу України).
Згідно зі ст.55 Земельного кодексу України до земель лісогосподарського призначення належать землі, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові землі, які надані та використовуються для потреб лісового господарства.
Згідно положень ст.7 Лісового кодексу України ліси, які знаходяться в межах території України, є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника на ліси здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України. Ліси можуть перебувати в державній, комунальній та приватній власності. Суб`єктами права власності на ліси є держава, територіальні громади, громадяни та юридичні особи.
Статтею 8 Лісового кодексу України визначено, що у державній власності перебувають усі ліси України, крім лісів, що перебувають у комунальній або приватній власності.
Згідно із статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування передбачено ст.122 ЗК України. Так, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, районні ради передають земельні ділянки у власність або у користування з відповідних земель спільної власності територіальних громад для всіх потреб (ч.2).
Земельні ділянки лісогосподарського призначення за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються в постійне користування спеціалізованим державним або комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим державним і комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані підрозділи, для ведення лісового господарства (ст.57 Земельного кодексу України, ч.1 ст.17 Лісового кодексу України).
Відповідно до ст.47 Лісового кодексу України лісовпорядкування є обов`язковим на всій території України та ведеться державними лісовпорядними організаціями за єдиною системою в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового господарства.
Наказом Головного управління Держземагенства у Житомирській області № ЖТ/№ ЖТ/1825082600:04:000/00000257 від 10.02.2014 "Про затвердження документації із землеустрою та передачі в оренду земельної ділянки" затверджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства гр. ОСОБА_1 на території Радомишльського району за межами населених пунктів Забілоцької сільської ради; надано в оренду гр. ОСОБА_1 земельну ділянку загальною площею 69,4352га (кадастровий номер 11825082600:04:000:0069) для ведення фермерського господарства , строком на 49 років, розташовану на Радомишльського району за межами населених пунктів Забілоцької сільської ради (т.1, а.с.110).
Рішенням Радомишльського районного суду Житомирської області від 02.04.2015 у справі №289/1878/14-ц, залишеним без змін ухвалою Житомирського апеляційного суду від 30.07.2015 визнано недійсним вищевказаний наказ Головного управління Держземагенства у Житомирській області про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства Колесника А.М., розташованих за межами населених пунктів Забілоцької сільської ради №ЖТ/1825082600:04:000/00000257 від 10.02.2014 року.
В подальшому, на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 01.12.2020 у комунальну власність Радомишльської міської ради передано 71 земельну ділянку загальною площею - 1236,4757га, у тому числі, спірну земельну ділянку з кадастровим номером 11825082600:04:000:0069 площею 69,4352га, яка в додатку до акту приймання-передачі земельної ділянки сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність знаходиться під №53.
Факт належності на праві постійного користування земель лісогосподарського призначення державному підприємству ДП "Радомишльський лісгосп АПК", а саме частини земельної ділянки площею 68,2540га, яка накладається на земельну ділянку з кадастровим номером 11825082600:04:000:0069 площею 69,4352га, підтверджується: викопіюванням планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування кадастровий номер 11825082600:04:000:0069 Забілоцького лісництва, на якій зображено місце розташування земельної ділянки за кадастровим номером 11825082600:04:000:0069 та площа накладення.
При цьому, судом враховується, що документи накладань на землі лісового фонду, що перебувають в користуванні ДП "Радомишльський лісгосп АПК" є належним та допустимим доказом у розумінні ст. 77 ГПК України, оскільки виконані сертифікованим інженером-землевпорядником на виконання відповідного договору № 131 від 09.11.2023, укладеного з Житомирською філією державного підприємства "Науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", тобто надані уповноваженим суб`єктом, який безпосередньо володіє необхідними знаннями та технічними можливостями для обробки інформації з державних лісового та земельного кадастрів.
Також, у справі цивільній справі №289/1878/14-ц судом було встановлено часткове накладення земельної ділянки з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069 площею 69,4352грн на земельну ділянку 1825082600:04:000:0385, яка відповідно до державного акта на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ №073783, виданим ДП "Радомишльський лісгосп АПК" 08.09.2006, перебуває у користуванні лісогосподарського підприємства.
Відповідно до пункту 1 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою КМУ від 17.10.2012 №1051 (надалі - Порядок), цей Порядок визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру.
Згідно з Додатком №4 Порядку "Перелік угідь згідно з Класифікацією видів земельних угідь (КВЗУ)" групи 005 "Земельні лісові ділянки, вкриті лісовою рослинністю" підгрупи 01, дана підгрупа включає земельні лісові ділянки, які зайняті деревною та чагарниковою рослинністю, з повнотою насаджень в молодниках від 0,4 і більше, в інших вікових групах - від 0,3 і більше (тобто крони дерев займають рівномірно щонайменше 40 відсотків (30 відсотків) площі ділянки).
Як вбачається з таксаційного опису лісових насаджень у виділі 1 кварталі 11 Забілоцького лісництва, вік більшості дерев сягає 45 років, повнота насаджень - 0,50. У виділі 3 знаходиться галявина; здійснюється господарський захід - створення лісових культур, лісорозведення (т.1, а.с.47).
За таких обставин, враховуючи вимоги Порядку ведення Державного земельного кадастру, земельна ділянка лісогосподарського призначення загальною площею 68,2540га, яка перебувала в постійному користуванні ДП "Радомишльський лісгосп АПК" на підставі державного акту, не могла бути віднесена до земель сільськогосподарського призначення.
Згідно ч.5 ст.116 ЗК України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Статтею 141 ЗК України установлено, що однією з підстав припинення права користування земельною ділянкою є вилучення земельної ділянки, у випадках визначених Законом.
Приписами ч.ч.3, 4 ст.142 ЗК України передбачено, що припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки. Власник земельної ділянки на підставі заяви землекористувача приймає рішення про припинення права користування земельною ділянкою, про що повідомляє органи державної реєстрації.
Частинами 1, 2, 4, 10 ст.149 ЗК України, чинними станом на 03.02.2014 (дата реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069 в Державному земельному кадастрі) передбачено наступний порядок вилучення земельних ділянок із постійного користування.
Земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування на підставі та в порядку, передбачених цим Кодексом (ч.1 ст.149 ЗК України).
Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень (ч.2 ст.149 ЗК України).
Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, районні ради вилучають земельні ділянки спільної власності відповідних територіальних громад, які перебувають у постійному користуванні, для всіх потреб (ч.4 ст.149 ЗК України).
У разі незгоди землекористувача з вилученням земельної ділянки питання вирішується в судовому порядку (ч.10 ст.149 ЗК України).
Таким чином, відповідно до наведених положень земельного законодавства вилучення для не лісогосподарських потреб спірної земельної ділянки державної власності, що віднесена земель лісогосподарського призначення та перебуває у постійному користуванні державного підприємства, належить виключно до повноважень Житомирської обласної ради.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Великої Палати Верховного Суду у постановах від 14.11.2018р. у справі № 183/1617/16, від 07.11.2018р. у справі № 488/6211/14-ц, від 07.11.2018р. у справі № 488/5027/14-ц.
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України "Про землеустрій" цільове використання земельної ділянки - це використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.
Ст.57 Лісового кодексу України визначає, що зміна цільового призначення земельних лісових ділянок з метою їх використання в цілях, не пов`язаних з веденням лісового господарства, провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земельних ділянок у власність або надання у постійне користування відповідно до Земельного кодексу України.
Згідно з ч.7 статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного, лісогосподарського призначення, що перебувають у державній чи комунальній власності, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України.
Як вбачається із наявних матеріалів справи, будь-яка інформація щодо погодження вилучення та зміни цільового призначення спірної земельної ділянки державної власності лісогосподарського призначення державним підприємством відсутня.
Таким чином, суд приходить до висновку, що вказані обставини, з урахуванням вищенаведених норм, свідчать про те, що наказ ГУ Держгеокадастру у Житомирській області № 19-ОТГ від 01.12.2020 "Про передачу у комунальну власність", яким передано у власність земельну ділянку лісового фонду та змінено її цільове призначення без згоди землекористувача, в частині передачі земельної ділянки лісогосподарського призначення, прийнятий з порушенням норм Земельного кодексу України.
З огляду на викладене, вказаний наказ є незаконним в частині щодо земельної ділянки з кадастровим номером 11825082600:04:000:0069 площею 69,4352га.
Способами захисту цивільних прав та інтересів, відповідно до пункту 10 частини 2 статті 16 Цивільного кодексу України, можуть бути, в тому числі, визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади АРК або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.
У постанові від 11.02.2020 у справі №922/614/19 Велика Палата Верховного Суду констатувала таке: "При цьому, позивач у межах розгляду справи може посилатися, зокрема, на незаконність зазначеного наказу без заявлення вимоги про визнання його незаконними та скасування, оскільки такі рішення за умови їх невідповідності закону не зумовлюють правових наслідків, на які вони спрямовані".
Подібні за змістом висновки сформульовані Великою Палатою Верховного Суду, зокрема, також у постановах від 14 листопада 2018 року у справі № 183/1617/16, від 22 січня 2020 року у справі № 910/1809/18).
Зважаючи на наведене вище, суд погоджується з доводами прокурора, що в даному випадку визнання недійсним наказу ГУ Держгеокадастру у Житомирській області № 19-ОТГ від 01.12.2020 "Про передачу у комунальну власність" не може забезпечити ефективного захисту прав позивача, оскільки вимагає спростування в судовому порядку законності відповідної реєстрації речових прав та повернення земельної ділянки.
Статтею 125 Земельного кодексу України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
У відповідності до частини 2 статті 373 ЦК України право власності на землю (земельну ділянку) набувається і здійснюється відповідно до закону.
Відповідно до пункту 1 ч. 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" до повноважень суб`єктів державної реєстрації прав належить здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Абзац другий частини третьої статті 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлює, що у разі, якщо в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, у тому числі в його невід`ємній архівній складовій частині, наявні відомості про речові права, обтяження речових прав, припинені у зв`язку з проведенням відповідної державної реєстрації, одночасно з державною реєстрацією припинення речових прав чи обтяжень речових прав проводиться державна реєстрація набуття відповідних прав чи обтяжень.
Абзац третій частини третьої статті 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" також містить пряму вказівку на те, що у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення, що мало наслідком державну реєстрацію зміни, припинення речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження повертаються у стан, що існував до відповідної державної реєстрації, шляхом державної реєстрації змін чи набуття таких речових прав, обтяжень речових прав.
Таким чином, порядок дій державного реєстратора у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення врегульований чинними нині абзацами другим і третім частини третьої статті 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Отже, якщо суд дійшов висновку, що право власності позивача було порушено та підлягає поновленню, державний реєстратор повинен одночасно з державною реєстрацією припинення права власності відповідача на відповідне нерухоме майно провести державну реєстрацію набуття права власності на спірне нерухоме майно за позивачем.
При цьому в силу положень абзацу першого частини третьої статті 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" відомості про право власності відповідача з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно не вилучаються. Задоволення позову є підставою для вчинення державним реєстратором нової реєстраційної дії - внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на підставі судового рішення.
Оскільки право комунальної власності у Радомишльської міської ради на спірну земельну ділянку виникло на підставі протиправного наказу ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області від 01.12.2020 №19-ОТГ "Про передачу у комунальну власність" і земельна ділянка лісогосподарського призначення вибула з власності держави з порушенням норм Земельного кодексу України, то відповідне право у Радомишльської міської ради на законних підставах не виникало.
Натомість існування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запису щодо права комунальної власності Радомишльської міської ради на земельну ділянку з кадастровим номером 11825082600:04:000:0069 порушує права Житомирської обласної ради, чинить перешкоди у внесенні до реєстру відомостей щодо права власності на лісогосподарську земельну ділянку, з якої сформовано спірну земельну ділянку.
Відповідно до частини 10 статті 24 Закону України "Про державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.
Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).
Згідно зі статтею 21 Земельного кодексу України порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для: відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною.
Таким чином, враховуючи встановлені обставини, суд дійшов висновку про наявність підстав для скасування в Державному земельному кадастрі та Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації спірної земельної ділянки з кадастровим номером 11825082600:04:000:0069 площею 69,4252га.
Судом враховується, що відповідно до вимог ст.373 ЦК України, право власності на землю (земельну ділянку) набувається та здійснюється відповідно до закону.
У даній справі прокурором обрано негаторний спосіб захисту порушених державних інтересів.
Зокрема, відповідно до висновків, викладених у постановах Верховного Суду від 19.01.2022 у справі №363/2877/18, від 16.02.2022 у справі №363/669/17, від 18.01.2023 у справі №369/10847/19, зайняття земельних ділянок, зокрема, шляхом часткового накладання, треба розглядати як таке, що не є пов`язаним із позбавленням власника його володіння цим майном.
У цьому випадку ефективним способом захисту права, яке позивач як власник земельних ділянок вважає порушеним, є усунення перешкод у користуванні належним йому майном (ст.391 ЦК України негаторний позов).
Такий підхід у судовій практиці є усталеним (постанови Великої Палати Верховного Суду від 04.07.2018 у справі №653/1096/16-ц, від 20.06.2023 у справі №554/10517/16- ц та від 12.09.2023 у справі №910/8413/21.
У даному випадку, за доводами прокурора незаконно сформована спірна земельна ділянка частково (площею 68,2540) накладається на землі державного лісового фонду, отже лише частина спірної земельної ділянки є власністю держави, інша її частина належить до земель комунальної власності.
Зайняття земельної ділянки, яка належить до категорії обмежених в обороті з порушенням Земельного кодексу України, Лісового кодексу України та Водного кодексу України треба розглядати як не пов`язане з позбавленням володіння порушення права власності держави чи відповідної територіальної громади. У такому разі позовну вимогу зобов`язати повернути земельну ділянку слід розглядати як негаторний позов, який можна заявити впродовж усього часу тривання порушення прав законного володільця відповідної земельної ділянки лісового фонду.
За змістом норм Земельного та Лісового кодексів України землі лісогосподарського призначення мають особливий статус, а тому є обмеженими в обороті, тобто можуть надаватися у власність або користування лише у виняткових випадках.
Враховуючи, що Радомишльською міською радою Житомирської області незаконно зайнято земельну ділянку лісогосподарського призначення з порушенням Земельного кодексу України та Лісового кодексу України, то вказані правовідносини необхідно розглядати як не пов`язані з позбавленням володіння порушення права власності держави та титульного володільця.
Поряд з цим, відповідно до ч.ч.2, 3 ст.152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його права на землю.
Беручи до уваги, що позивачем рішення про вилучення спірної земельної ділянки з державного лісового фонду, зміну її цільового призначення та передачу її у комунальну власність Радомишльській міській раді не приймалось, відтак право постійного користувача та дійсного володільця спірної землі - Народу України та ДП "Радомишльський лісгосп АПК", до цього часу у законний спосіб не припинене, що вказує на те, що право власності спірною земельною ділянкою у Радомишльської міської ради Житомирської області, в силу законодавчо встановлених обмежень на оборот земель лісогосподарського призначення, не виникло.
З огляду на викладене, негаторний позов є ефективним способом захисту, спрямованим на повернення земельної ділянки лісогосподарського призначення, за допомогою якого можна заявити впродовж усього часу тривання порушення прав законного власника відповідної земельної ділянки.
Судом враховується, що доказів на спростування обставин незаконності вибуття спірної земельної ділянки з власності держави до матеріалів справи відповідачем не надано, при цьому у відзиві на позовну заяву Радомишльська міська рада наголошує, що в межах своєї компетенції готова вирішити питання належності земельної ділянки лісогосподарського призначення та виправити порушення, які допущені ГУ Держгеокадастру у Житомирській області під час її формування.
При цьому, відповідачем вживаються заходи щодо усунення порушень земельного законодавства, про що свідчить витяг з протоколу засідання постійної комісії Радомишльської міської ради з питань соціально-економічного розвитку, інвестиційної діяльності, агропромислового комплексу, земельних відносин, природних ресурсів, охорони природного середовища та благоустрою №2 від 09.04.2024, згідно з яким, комісією рекомендовано винести питання про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки площею 69,4352га з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069, цільове призначення для ведення фермерського господарства шляхом зміни конфігурації та площі земельної ділянки (т.1, а.с.244-245).
За таких обставин, заявлена прокурором вимога про зобов`язання Радомишльської міської ради повернути на користь держави в особі Житомирської обласної ради спірну земельну ділянку лісогосподарського призначення з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069, в межах та конфігурації земельної ділянки лісогосподарського призначення, площею 69,4352га, відповідно до викопіювання, виготовленого Житомирською філією державного підприємства "Науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" є доведеною та обґрунтованою.
Судові витрати прокурора по сплаті судового збору, на підставі ст.129 ГПК України покладаються судом на відповідача.
Крім того, прокурор у позовній заяві просить суд стягнути з відповідача витрати у розмірі 850,00грн, пов`язані з виготовленням викопіювання щодо накладення земельної ділянки з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069 на земельну ділянку 1825082600:04:000:0385, яка відповідно до державного акта на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ №073783, виданим ДП "Радомишльський лісгосп АПК" 08.09.2006, перебуває у користуванні лісогосподарського підприємства.
Згідно з п.п.3, 4 ч.3 ст.123 ГПК України до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належить витрати, пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду.
Судом встановлено, що наявними в матеріалах справи доказами, зокрема, договором №131 на виконання робіт від 09.11.2023, протоколом угоди про договірну ціну, що є додатком №1 до договору №131, актом №1 здавання-приймання виконаних робіт від 10.11.2023, платіжною інструкцією №2662 від 10.11.2023, актом №38 приймання-передачі документації до Державного фонду документації із землеустрою (т.1, а.с.86-91) підтверджується факт понесених прокурором витрат на отримання від Житомирської філії державного підприємства "Науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" Викопіювання територія Радомишльської міської ради (Забілоцький старостинський округ) Житомирський район, Житомирська область.
Враховуючи, що вказані витрати пов`язані з розглядом справи, судові витрати за отримання довідки про наявність зареєстрованого за відповідачем нерухомого майна, відповідно до ст. 129 ГПК України, покладаються на відповідача.
Таким чином, з відповідача на користь позивача слід стягнути 850,00грн витрат, пов`язаних з отриманням викопіювання щодо накладення земельної ділянки з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069 на земельну ділянку 1825082600:04:000:0385.
Також представник ДП "Радомишльський лісгосп АПК" Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" Житомирської обласної ради заявив витрати на правничу допомогу у розмірі 15000,00грн, яку просив стягнути з Радомишльської міської ради.
Як визначено ч. 13 ст. 129 ГПК України, судові витрати третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, стягуються на її користь із сторони, визначеної відповідно до вимог цієї статті, залежно від того заперечувала чи підтримувала така особа заявлені позовні вимоги.
Разом з тим, 09.02.2024 від третьої особи надійшло клопотання, за змістом якого остання під час розподілу судових витрат у справі №906/14/24 просить не стягувати з Радомишльської міської ради понесені ДП "Радомишльський лісгосп АПК" Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" Житомирської обласної ради судові витрати на професійну правничу допомогу.
За вказаних обставин, витрати ДП "Радомишльський лісгосп АПК" Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" Житомирської обласної ради на професійну правничу допомогу покладаються на третю особу.
Керуючись статтями 123, 129, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069, площею 69,4352га.
3. Скасувати в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію всіх речових прав на земельну ділянку з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069, площею 69,4352га, припинивши право комунальної власності Радомишльської міської ради, обтяження, зареєстровані на вказану земельну ділянку.
4. Радомишльській міській раді (вул.Соборний майдан, 12, м.Радомишль, Радомишльський район, Житомирська область, 12200, код ЄДРПОУ 25923935) повернути на користь держави в особі Житомирської обласної ради (майдан ім.С.П.Корольова, буд. 1, м.Житомир, 10014, ідентифікаційний код 13576948) земельну ділянку з кадастровим номером 1825082600:04:000:0069, в межах та конфігурації земельної ділянки лісогосподарського призначення, площею 68,2540га, відповідно до викопіювання, виготовленого Житомирською філією державного підприємства "Науково-дослідний та проектний інститут землеустрою".
5. Стягнути з Радомишльської міської ради (вул.Соборний майдан, 12, м.Радомишль, Радомишльський район, Житомирська область, 12200, код ЄДРПОУ 25923935) на користь Житомирської обласної прокуратури (вул.Святослава Ріхтера, буд.11, м.Житомир, 10008, код ЄДРПОУ 02909950)
-8052,00грн судового збору;
- 850,00грн витрат, пов`язаних з отриманням викопіювання щодо накладення земельної ділянки.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.
Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення складено: 21.06.24
Суддя Соловей Л.А.
Віддрукувати:
1 - у справу;
2- сторонам через "Електронний кабінет".
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2024 |
Оприлюднено | 24.06.2024 |
Номер документу | 119895261 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Соловей Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні