Постанова
від 25.10.2010 по справі 2а-22466/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 жовтня 2010 р. сп рава № 2а-22466/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 3-10 год.

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Зекунов а Е. В.

при секретарі Коваль ському А.В.

за участю

прокурора не з' явився,

представника позивача Іванова А.І.

представника відповідача Федоренк о В.Ф.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду адміністративну справу за позовом Прокурора м. Горлівк и в інтересах держави в особі Міністерства палива та енер гетики України в особі Держа вного підприємства “Націона льна енергетична компанія “У кренерго” в особі відокремле ного підрозділу “Держенерго нагляд у Донбаському регіоні ” до Донецького гірничого пр офесійно-технічного училища про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И В:

Прокурор м. Горлів ки звернувся до Донецького о кружного адміністративного суду в інтересах держави в ос обі Міністерства палива та е нергетики України в особі Де ржавного підприємства “Наці ональна енергетична компані я “Укренерго” в особі відокр емленого підрозділу “Держен ергонагляд у Донбаському рег іоні” з адміністративним поз овом до Донецького гірничого професійно-технічного учили ща про стягнення штрафу.

В обґрунтування позо ву зазначив, що 30.06.2009р. державни м інспектором з енергетичног о нагляду відповідачу видано припис №02/11-0349, яким зобов' язан о виконати заходи щодо усуне ння виявлених порушень закон одавства з електроенергетик и в кількості 8 пунктів, термін виконання найбільш тривалог о заходу встановлено - 30.09.2009 ро ку.

Актом перевірки (протоколо м) №02/11-0597 від 02.12.2009р. державним інсп ектором з енергетичного нагл яду встановлено факт невикон ання одного пункту вказаного припису.

За невиконання припису №02/11-0 349 постановою №Д-5 від 02.04.2010 року н а відповідача накладено штра ф в розмірі 5 100,00 грн., яка отрима на відповідачем 09.04.2010р. Суму штр афу відповідач у встановлени й 30-денний строк з дня прийнят тя постанови не сплатив, у зв' язку з чим штраф підлягає стя гненню у судовому порядку.

На підставі викладен ого просив стягнути з відпов ідача на користь Державного бюджету України штраф в сумі 5 100,00 гривень.

Прокурор в судове зас ідання не з' явився, про час, д ату та місце розгляду справи був повідомлений належним ч ином, заяв про відкладення ро згляду справи до суду не нада в.

Представник позивач а у судовому засіданні надав пояснення аналогічні виклад еним у позові, просив задовол ьнити позов у повному обсязі .

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував, зазначив, щ о вимоги припису частково бу ли виконані, вимога щодо атес тування адміністративно-тех нічного персоналу та операти вного персоналу на знання «П равил технічної експлуатаці ї теплових установок і мереж » виконанню не підлягала, оск ільки такий персонал серед ш татного розпису училища таки й персонал не значиться.

Суд, дослідивши матеріали с прави, вважає, що позовні вимо ги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Так, судом встановлено, що в ідповідно до п. 2 ст. 121 Конститу ції України, ст. 36-1 Закону Украї ни “Про прокуратуру” на орга ни прокуратури покладений об ов' язок представляти інтер еси держави у випадках, перед бачених законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 36-1 Закону України “Про прокуратуру”пі дставою представництва орга нами прокуратури України в с уді інтересів держави є наяв ність порушень або загрози п орушень економічних, політич них та інших державних інтер есів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняю ться у відносинах між ними аб о державою.

Здійснення державної полі тики в галузі паливно-енерге тичного комплексу згідно з У казом Президента України “Пр о зміни в структурі централь них органів виконавчої влади ” від 15.12.1999 року № 1573/99, покладено н а Міністерство палива та ене ргетики України, яке є центра льним органом державної вико навчої влади.

Згідно з Положенням про дер жавний енергетичний нагляд з а режимами споживання електр ичної і теплової енергії, зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України № 929 від 07.08.1996 року, державний енергетич ний нагляд за режимами спожи вання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації е лектричних, теплових, теплов икористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенер гетики, суб'єктів відносин у с фері теплопостачання і спожи вачів електричної енергії зд ійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за реж имами споживання електрично ї і теплової енергії (Держене ргонагляд).

Оскільки Державна інспекц ія з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної і теплової енергії у До нецькій області діє у складі Державного підприємства “На ціональна енергетична компа нія “Укренерго” та його стру ктурних підрозділів, тому ви могу до відповідача заявляє саме Державне підприємство “ Національна енергетична ком панія “Укренерго”.

Відповідно до п. 3 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживанн я електричної і теплової ене ргії, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и № 929 від 07.08.1996 року, метою енерге тичного нагляду є сприяння з абезпеченню сталого функціо нування об'єднаної енергетич ної системи України, сфери те плопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здій снення контролю за дотриманн ям суб'єктами електроенергет ики, суб'єктами відносин у сфе рі теплопостачання та спожив ачами електричної енергії ви мог нормативно-правових і но рмативно-технічних актів у с фері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії (далі - енерг ія).

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України “Про електроенергет ику” державний нагляд в елек троенергетиці здійснюють Де ржавна інспекція з експлуата ції електричних станцій і ме реж та Державна інспекція з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії у порядк у, встановленому Кабінетом М іністрів України, та інші орг ани, визначені законодавство м України.

Крім того, відповідно до ч. 5 с т. 9 цього Закону Державні інсп ектори з енергетичного нагля ду за режимами споживання ел ектричної та теплової енергі ї мають право, в тому числі, да вати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язко ві для виконання приписи.

Донецьке гірниче професій но-технічне училище, ідентиф ікаційний код 02542863, місцезнахо дження - м.Донецьк, вул. Кіров а, б.179.

В результаті перевірки від повідача щодо дотримання вим ог законодавства з електроен ергетики Горлівським відділ енням Державної інспекції з енергетичного нагляду за реж имами споживання електрично ї і теплової енергії в Донець кій області видано припис №02/1 1-0349 від 27.05.2009 року яким відповіда чу приписано усунути виявлен і порушення діючого законода вства України про електроене ргетику, строк виконання най більш тривалого заходу встан овлено - 25.11.2009 року.

21.01.2010р. державним інспектором з енергетичного нагляду бул о проведено обстеження відпо відача, в результаті якого бу ло встановлено, що підприємс тво не виконало у встановлен і строки зазначений припис, щ о підтверджується актом пере вірки (протоколом) №02/11-0597 від 02.12.20 09р. (а.с.9-10).

Відповідно до ст. 24 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у” у разі порушення енергопо стачальником, який здійснює постачання електричної енер гії на закріпленій території , умов і правил здійснення ліц ензованої діяльності з поста чання електричної енергії та інших обов'язків, передбачен их цим Законом, враховуючи зо бов'язання щодо забезпечення захисту прав споживачів еле ктричної енергії та проведен ня розрахунків за закуплену енергопостачальником елект ричну енергію, а також із суб'є ктом підприємницької діяльн ості, який здійснює передачу належної енергопостачальни ку електричної енергії, Наці ональна комісія регулювання електроенергетики України з астосовує до такого енергопо стачальника такі санкції, зо крема, як штраф.

Відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону України “Про електроенергет ику” суб'єкти господарської діяльності несуть відповіда льність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання аб о несвоєчасне виконання ріше нь чи приписів Національної комісії регулювання електро енергетики України, Державно ї інспекції з експлуатації е лектричних станцій і мереж, Д ержавної інспекції з енергет ичного нагляду за режимами с поживання електричної та теп лової енергії та порушення у мов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян.

Крім того, порядок накладен ня Національною комісією рег улювання електроенергетики , державними інспекторами з е ксплуатації електричних ста нцій і мереж, державними інсп екторами з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної та теплової енер гії на суб'єктів господарськ ої діяльності незалежно від форм власності штрафів за по рушення законодавства про ел ектроенергетику визначаєть ся Положенням про порядок на кладення на суб' єктів госпо дарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затве рдженого постановою Кабінет у Міністрів України від 21.07.1999 ро ку № 1312.

Відповідно до п. 2 цього Поло ження штрафи за порушення за конодавства про електроенер гетику накладаються на суб'є ктів господарської діяльнос ті, в тому числі, за ухилення в ід виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписі в Національної комісії регул ювання електроенергетики, Де ржавної інспекції з експлуат ації електричних станцій і м ереж, Державної інспекції з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії та поруш ення умов ліцензій.

Інспекцією Держенергонагл яду в Донецькій області пост ановою №Д-5 від 02.04.2010р. до відпові дача за невиконання припису Держенергонагляду №02/11-0349 від 30. 06.2010р. було накладено штраф в ро змірі 5 100,00 грн. (а.с.11).

Згідно п. 11 Положенням про по рядок накладення на суб' єкт ів господарської діяльності штрафів за порушення законо давства про електроенергети ку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312, рішення про на кладення на суб'єктів господ арської діяльності штрафів м оже бути оскаржене в установ леному законом порядку. Відп овідачем вищезазначену пост анову про накладення штрафу оскаржено не було.

Крім того, згідно з п. 10 цього Положення, суб'єкт господарс ької діяльності повинен спла тити штраф протягом 30 днів з д ня винесення постанови про й ого накладення. У разі неспла ти штрафу у зазначений термі н він стягується в судовому п орядку.

Таким чином, оскільки відпо відач не сплатив суму штрафу у встановлений законом стро к, суд задовольняє позовні ви моги Прокурора м. Горлівки в і нтересах держави в особі Мін істерства палива та енергети ки України в особі Державног о підприємства “Національна енергетична компанія “Укрен ерго” в особі відокремленого підрозділу “Держенергонагл яд у Донбаському регіоні” до Донецького гірничого профес ійно-технічного училища про стягнення штрафу в сумі 5 100,00 гр н.

Доводи відповідача щодо то го, що накладення на нього штр афу за невиконання вимог при пису є обтяжуючим та безнаді йним, у зв'язку з тим, що гір нич е професійно-технічне училищ е є учбовим закладом, яке фіна нсується з держав ного бюдже ту, а тому відсутні кошти на сп лату штрафу, не ґрунтуються н а нормах Закону оскільки, як н орми Закону України «Про теп лопостачання» (ст. 2) так і нор м и Закону України «Про електр оенергетику» (ст. 2) застосовую ться до всіх суб'єктів вказан их відносин незалежно від фо рми власності, фінансування.

Суд також не приймає до уваг и доводи відповідача, про те, щ о припис не було виконано в по вному об'ємі за від сутністю к оштів в учбовому закладі, так як відповідачем не вчинено д остатньо дій щодо можливості виконання всіх пунктів Прип ису вчасно, а саме: відповідач повинен був надати позиваче ві план заходів щодо виконан ня Припису; проінформувати п исьмово позивача про неможли вість виконати певні пункти Припису, з зазначенням поваж них причин, за три дні до закін чення терміну виконання пунк ту припису та звернутися з пр оханням про відстрочку термі ну виконання пунктів Припису , які потребували фінансуван ня, до прийняття бюджету по гі рничому училищу.

Відповідач своєчасно не зв ертався із бюджетним запитом про виділення коштів до розп орядників бюджетних коштів в ищого рівня.

виконував Приписи Держене ргонагляду, починаючи з 11.03.2009р. до 30.09.2009 року і мав можливість в часно виконати пункт 1 Припис у №02/11-0349 «Атестувати адміністр ативно-технічний та оператив ний персонал на знання «Прав ил технічної експлуатації те плових установок і мереж». Фа ктично відповідач виконав пр ипис 29.12.2009р.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізи чна чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.

На підставі ст.5, п. “е” ст.11, ч.ч. 1-2 ст.26, п. “є” ст.27 Закону У країни “Про енергозбереженн я”, положення про Державну ін спекцію з енергозбереження, затвердженого Постановою КМ України №1039 від 29.06.2000р., Порядку п роведення перевірок ефектив ності використання паливно-е нергетичних ресурсів на підп риємствах, в установах та орг анізаціях та усунення фактів їх неефективного використан ня, затвердженого Наказом Де ржавного комітету України з енергозбереження №64 від 04.08.2000р. , зареєстрованого в Міністер стві юстиції України 25.09.2000р. за №653/4874, керуючись ст.ст.11, 86, 94, 98, 112, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України,

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний по зов Прокурора м. Горлівки в ін тересах держави в особі Міні стерства палива та енергетик и України в особі Державного підприємства “Національна е нергетична компанія “Укрене рго” в особі відокремленого підрозділу “Держенергонагл яд у Донбаському регіоні”до Донецького гірничого профес ійно-технічного училища про стягнення штрафу, задовольни ти в повному обсязі.

Стягнути з Донецьког о гірничого професійно-техні чного училища (83089, м. Донецьк, ву л.Кірова,б.179, ЄДРПОУ 025428663) на кори сть Державного бюджету Украї ни (п/р №31117106700007 УДК в Кіровському районі м. Донецька ДУДКУ в Дон ецькій області, код бюджетно ї класифікації 21081100, МФО 834016, ЄДРП ОУ 34687153, отримувач: Державний бю джетКіровського району м.Дон ецька) штраф в сумі 5 100 (п' ять т исяч сто) гривень.

Вступну та резолютивну час тини постанови проголошено 2 5 жовтня 2010 року у присутності п редставників сторін.

Постанова у повному обсязі виготовлена 29 жовтня 2010 року.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Суддя Зекунов Е. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2010
Оприлюднено04.11.2010
Номер документу11989619
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-22466/10/0570

Постанова від 25.10.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні