Рішення
від 17.06.2024 по справі 607/21791/23
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17.06.2024Справа №607/21791/23

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області в складі:

головуючого судді Братасюка В.М.,

за участю секретаря Тинкалюк Є.І.,

позивачки ОСОБА_1 , представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі в порядку загального провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Тернопільського науково дослідного експертно криміналістичного центру МВС України, треті особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_3 про визнання недійсним висновку,-

ВСТАНОВИВ:

В провадженні суду перебуває позов ОСОБА_1 до Тернопільського науково дослідного експертно криміналістичного центру МВС України, треті особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_3 про визнання недійсним висновку.

Позов обґрунтований тим, що позивач перебуває в зареєстрованому шлюбі з 01.02.2000 року із ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 . Під час перебування в шлюбі ними за спільні кошти у 2003 році було придбано автомобіль ЗИЛ - 131, д.н.з. НОМЕР_1 . Вказаний транспортний засіб зареєстрований на ім?я її чоловіка - ОСОБА_3 . В подальшому вказаний транспортний засіб було переобладнано, зокрема: ??встановлено кузов ЗІЛ-ММЗ 554 М. Дана обставина підтверджується протоколом перевірки технічного стану транспортного засобу №00339-03379-13, серія АА №683298. ??Встановлено кузов ЗІЛ-ММЗ, 554 М, ГАЗ-БЕНЗИН. Дана обставина підтверджується протоколом перевірки технічного стану транспортного засобу № 01068-00965-21, серія НОМЕР_2 . ??В 2021 році ОСОБА_3 придбано та встановлено нові шини на належний йому на праві власності транспортний засіб. Дана обставина підтверджується накладними №234 від 08.07.2021 р. та №241 від 15.07.2021 р. У зв?язку із військовою збройною агресією російської федерації проти України Президентом України видано Укази від 24.02.2022 р. № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», № 69/2022 «Про загальну мобілізацію». З врахуванням вказаних обставин 07.03.2022 року чоловік позивачки, як військовозобов?язаний, був мобілізований до лав Збройних Сил України, що підтверджено витягом з наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 (надалі ІНФОРМАЦІЯ_4 ) №47 (по стройовій частині) та призначений в команду сьомого відділу ІНФОРМАЦІЯ_5 , АДРЕСА_1 водієм роти охорони.

Згідно наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_5 ОСОБА_4 №295 від 16.11.2022 року ОСОБА_3 увільнено із займаної посади, виключено із числа списків особового складу ІНФОРМАЦІЯ_5 та призначено водієм-електриком радіостанції польового вузла зв?язку 16 окремого стрілецького батальйону, ВОС 790058А (наказ по особовому складу від 15.11.2022 року №65-pc).

Тернопільським районним центром комплектації та соціальної підтримки було залучено належний їй з чоловіком на праві спільної сумісної власності автомобіль ЗИЛ 131, реєстраційний номер НОМЕР_1 . Вважаючи дії ІНФОРМАЦІЯ_5 протиправними в зв?язку з численними порушеннями можливості та порядку залучення під час воєнного стану транспортних засобів, належних на праві власності громадянам, її чоловіком - ОСОБА_3 , 15.12.2022 року було подано адміністративний позов до Тернопільського окружного адміністративного суду. Предметом спору у даній справі було: визнання протиправними дій ІНФОРМАЦІЯ_6 щодо залучення під час військового стану для потреб збройних Сил України належного на праві власності ОСОБА_3 автомобіля ЗИЛ , д.н.3. НОМЕР_3 ; зобов`язання ІНФОРМАЦІЯ_6 повернення ОСОБА_3 автомобіля ЗИЛ-131, д.н.з. НОМЕР_1 . Згідно рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 20.02.2023 року в задоволенні позову ОСОБА_3 до ІНФОРМАЦІЯ_6 , треті особи: Тернопільський науково-дослідний експертно-криміналістичний центр МВС, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_7 про визнання дій протиправними та зобов?язання вчинити певні дії відмовлено. Розгляд даної справи було проведено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, що позбавило чоловіка можливості оскаржувати вищевказаний висновок експертного дослідження вартості автомобіля. Згідно Постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25 травня 2023 р. судом вирішено апеляційну скаргу ОСОБА_3 залишити без задоволення; рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 20 лютого 2023 року у справі № 500/4499/22 - залишити без змін. При цьому суд апеляційної інстанції вирішував винятково питання щодо законності залучення під час військового стану належного на праві власності автомобіля ЗИЛ-131, д.н.з. НОМЕР_4 , однак не давав оцінку незаконності визначення вартості даного автомобіля на день залучення для потреб Збройних Сил України, оскільки «позивачем не заявлено вимог, які стосуються протиправності та скасування результатів експертної оцінки транспортного засобу».

Висновок експертного дослідження № ЕД-19/120-22/3981-АВ від 27.04.2022 р. вважає незаконним із наступних підстав: залучення під час мобілізації транспортних засобів і техніки оформляється відповідним актом приймання-передачі за формою згідно з додатками 4 і 5 (ст.27 Положення). В акті приймання-передачі транспортних засобів і техніки зазначається залишкова (балансова) вартість транспортного засобу або техніки, визначена відповідно до даних балансу підприємства, установи та організації, складеного на останню звітну дату (останній день кварталу (року).

За власною ініціативою власника та за рахунок його коштів може бути проведена незалежна оцінка транспортного засобу або техніки шляхом залучення суб?єкта оціночної діяльності - суб?єкта господарювання в порядку, визначеному законодавством про оцінку майна. В цьому випадку зазначається вартість транспортного засобу або техніки, визначеному за результатами проведення їх незалежної оцінки.

Як вбачається з тексту акту приймання-передачі транспортного засобу - ЗИЛ 131 від 07.03.2022 року, його складено з грубим порушенням вимог Положення. Так: ??в графі відомості про транспортний засіб або техніку вказано лише марку транспортного засобу, д.н.з. та рік випуску.

В акті не вказано пробіг, інші технічні характеристики автомобіля. ??В акті не зазначено відомості про проведення чоловіком в 2010; 2015 р.р. капітального ремонту автомобіля щодо заміни та встановлення нового кузова, встановлення на автомобілі газового обладнання, наявність нових запасних частин, нових коліс - 7 шт., обсяг пального тощо. ??В акті приймання-передачі, копія якого була видана чоловіку на руки 07.03.2022 року, зазначені відомості не вказувались та оцінка всупереч вимог закону не проводилась, оскільки, за словами начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_5 , чоловіка було мобілізовано «разом з належним йому на праві власності автомобілем» і призначено водієм роти охорони в команду сьомого відділу ІНФОРМАЦІЯ_5 , АДРЕСА_1 на даному автомобілі.

Вказані порушення, допущені відповідачем по справі, є суттєвими, оскільки не дають можливість ідентифікувати залучений під час воєнного стану 07.03.2023 року належний ним з чоловіком на праві власності вказаний автомобіль в подальшому, і, як наслідок, позбавляють можливості отримати належну компенсацію шкоди, завданої транспортному засобу внаслідок його залучення під час мобілізації та пошкодження чи знищення в подальшому. 04.11.2022 року на вимогу позивача сьомим відділом ІНФОРМАЦІЯ_5 було надано копію експертного дослідження автомобіля ЗИЛ-131 від 27.04.2022 року №ЕД-19/120-22/3981-АВ, який було проведено Тернопільським науково-дослідним експертно-криміналістичним центром МВС України.

Як вбачається з висновку експертного дослідження №ЕД -19/120-22-3981 - АВ від 27.04.2022 р. (а не на час залучення - 07.03.2023 року) визначено середню ринкову ціну колісного транспортного засобу (далі КТЗ) ЗИЛ-131, реєстраційний номер НОМЕР_5 ,зокрема, встановлено: «середня ринкова ціна автомобіля ЗИЛ-131N, реєстраційний номер НОМЕР_5 , станом на момент огляду, тобто станом на 26.04.2022 року може становити 47260, 00 грн (сорок сім тисяч двісті шістдесят грн. 00 коп)». Даний висновок не може прийматись до уваги, оскільки визначена при дослідженні середня ринкова вартість автомобіля є значно заниженою, дослідження проведено з грубим порушенням Закону.

Так: як вбачається з тексту дослідження, його проведено за відношенням від 26.04.2022 року №2160 начальника ІНФОРМАЦІЯ_9 підполковника ОСОБА_6 : на дослідження надано зображення автомобіля ЗИЛ-131, реєстраційний номер НОМЕР_6 та копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_7 : ??при дослідженні експерту необхідно встановити середню ринкову ціну транспортного засобу 3И1-131. д.н.з. НОМЕР_8 (?): ??технічний огляд автомобіля проводився 26.04.2022 р. за адресом: АДРЕСА_1 . Разом з тим, слід звернути увагу на наступне: ??відношення про оцінку транспортного засобу ЗИЛ-131, д.н.з. НОМЕР_5 , який було вилучено 07.03.2022 року ІНФОРМАЦІЯ_4 та який знаходиться в м.Підгайці в розпорядженні ІНФОРМАЦІЯ_5 , було видано 26.04.2022 року начальником Тернопільського обласного ЦК та СП; ??невідомо де знаходився даний автомобіль і ким використовувався після його залучення для потреб Збройних Сил України після 07.03.2022 р. і до моменту його «оцінки» - 26.04.2022 р. ??при дослідженні необхідно було визначити середню ринкову вартість автомобіля ЗИЛ-131 д.н.з. НОМЕР_9 (!); ??відсутні відомості при реєстрацію відношення від 26.04.2022 року в Тернопільському науково-дослідному експертно-криміналістичному центрі МВС України; ??середня ринкова вартість невідомого автомобіля ЗИЛ-131 визначена лише з врахуванням його строку випуску -1974 і не більше; ??експертом навіть не вказано у висновку дані технічного паспорта автомобіля НОМЕР_1 , з якого вбачаються проведені переобладнання і встановлення на автомобіля додаткового обладнання ( газового ), що дало підстави експерту проводити оцінку лише з врахуванням строку випуску. Зазначені обставини свідчать про формальну оцінку автомобіля ЗИЗ-131 д.н.з. НОМЕР_5 лише на підставі наданих ІНФОРМАЦІЯ_4 копій зображень даного автомобіля та зазначених в технічному паспорті відомостей про даний автомобіль без врахування його дійсної вартості на момент оцінки.

Всі вище перелічені факти свідчить про грубе порушення Тернопільським науково-дослідним експертно-криміналістичним центром порядку та способу визначення вартості залучення під час воєнного стану належного як позивачці так і її чоловіку на праві власності автомобіля ЗИЛ-131 д.н.3. НОМЕР_6 . На підставі викладеного просила позов задовольнити.

29.11.2024 судом зареєстровано відзив на позовну заяву поданий представником відповідача, із змісту якого вбачається, що Тернопільський НДЕКЦ МВС вважає позов безпідставним та необгрунтованим. Вимоги позивачки, викладені в позовній заяві, відповідачем не визнаються повністю. Зазначає, що до Тернопільського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України (далі - Тернопільський НДЕКЦ МВС) 26.04.2023 надійшов лист начальника ІНФОРМАЦІЯ_9 підполковника ОСОБА_7 про проведення експертного транспортно-товарознавчого дослідження. Відповідно до зазначеного відношення необхідно було встановити середню ринкову вартість 6 транспортних засобів станом, серед яких автомобіль ЗИЛ 131, реєстраційний номер НОМЕР_3 . Для дослідження даного автомобіля ініціатором було надано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та зображення автомобіля «ЗИЛ 131» реєстраційний номер НОМЕР_5 . За результатами проведеного дослідження судовим експертом Тернопільського НДЕКЦ МВС Днесем А. було складено Висновок експертного дослідження від № ЕД-19/120-22/3981-АВ (далі Висновок експертного дослідження).

Також звертає увагу на те, що у своїй діяльності експерти Тернопільського ДЕКЦ МВС керуються законодавством України про судову експертизу, яке складається з ЗУ «Про Судову експертизу» від 25.02.1994 № 4038-XII та інших нормативно-правових актів. Згідно п. 6 ст. 13 ЗУ «Про судову експертизу» судовий експерт має право проводити на договірних засадах експертні дослідження з питань, що становлять інтерес для юридичних та фізичних осіб, з урахуванням обмежень, передбачених законодавством. Організаційно-управлінські засади діяльності Експертної служби МВС (науково-дослідних експертно-криміналістичних центрів) з приймання, реєстрації, обліку, зберігання, дослідження та повернення ініціатору матеріалів, що надходять для проведення судової експертизи, експертних досліджень, та оформлення їх результатів встановлюються Інструкцією з організації проведення та оформлення експертних проваджень у підрозділах Експертної служби Міністерства внутрішніх справ України, затвердженою наказом Міністерства внутрішніх справ України 17.07.2017 № 591, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2017 р. за № 1024/30892 (далі - Інструкція). Згідно зазначеної інструкції: експертне дослідження - дослідження, яке проводиться експертом на основі спеціальних знань матеріальних об?єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини події, за зверненням юридичних або фізичних осіб.

Об?єкти дослідження - будь-які матеріальні носії інформації (сліди або їх копії, документи, речовини, зображення, вихідні дані тощо) та/або відомості про них та порівняльний матеріал, що надходять до ДНДЕКЦ, НДЕКЦ з метою дослідження під час проведення судової експертизи або експертного дослідження. Відповідно до п. 5, 7 Розділу І вищевказаної Інструкції, підставою для проведення експертного дослідження є письмова заява (лист) ініціатора експертного дослідження (юридичної або фізичної особи). У письмовій заяві про проведення експертного дослідження замовником зазначаються: прізвище, ім?я та по батькові; найменування юридичної особи; місця реєстрації/проживання (місцезнаходження); реквізити; вид послуги; запитання, які підлягають вирішенню; перелік об?єктів дослідження, вихідних даних та зразків, що надаються. Результати проведеного експертного дослідження оформляються висновком експертного дослідження (додаток 2) згідно з вимогами, визначеними цією Інструкцію. Відтак, у судового експерта Тернопільського НДЕКЦ МВС Днеся А. було достатньо підстав для проведення експертного дослідження за результатами якого складено Висновок експертного дослідження, що оформлений у відповідності до вимог Інструкції. При дослідженні експерт використовував матеріали надані ініціатором та формував висновок на підставі відомих йому даних на підставі наданих ініціатором об?єктів дослідження, у даному випадку фотознімків та свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. Тобто, при проведенні транспортно-товарознавчого дослідження було дотримано усіх формальних вимог закону та інших чинних нормативних документів з питань проведення експертних досліджень. Щодо обставин, які позивач наводить в обґрунтуванні своїх вимог то уважаємо за необхідне зазначити наступне: 1. Висновок експертного дослідження проведено за відношенням від 26.04.2022 №2160 начальника ІНФОРМАЦІЯ_9 підполковника ОСОБА_7 Дійсно експертне дослідження № ЕД120-22/3981-АВ проведено за зазначеним відношенням як це передбачено відповідною Інструкцією, посилання на яку наведено вище з дотриманням правил документообігу та проведення відповідних експертних досліджень. 2. Те, що на дослідження надано зображення автомобіля ЗИЛ 131, реєстраційний номер НОМЕР_10 та копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_11 . На дослідження дійсно надано фотозображення автомобіля та копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, про що експерт вказує у висновку, і використовує їх при проведенні дослідження. Інших даних експерту надано не було, відповідно експертом формувався висновок на підставі доступних йому даних. 3. Технічний огляд автомобіля проводився 26.04.2022 р. за адресою АДРЕСА_1 . Місце проведення технічного огляду автомобіля ні в якій мірі не могло вплинути на висновок. Місце зберігання транспортного засобу та проведення його технічного огляду визначається особою (органом), у якого даний транспортний засіб перебуває у володінні. 4. Відношення про оцінку транспортного засобу ЗИЛ-131 д.н.з НОМЕР_5 , який було вилучено 07.03. 2022 року ІНФОРМАЦІЯ_4 та який знаходиться в м. Підгайці в розпорядженні ІНФОРМАЦІЯ_5 , було видано 26.042022 року начальником Тернопільського обласного ЦК та СП. Перевірка або уточнення інформації, щодо прийняття рішення про примусове відчуження майна та встановлення повноважень особи, яка призначає експертне дослідження не входить до компетенції судового експерта та експертної установи під час проведення дослідження. 5. Невідомо де знаходився даний автомобіль і ким використовувався після його залучення для потреб Збройних Сил України після 07.03.2022 і до моменту його «оцінки» 26.04.2023. Перевірка або уточнення інформації, щодо місця знаходження відчуженого майна не входить до компетенції судового експерта та експертної установи під час проведення дослідження. 6. При дослідженні необхідно було встановити середню ринкову вартість автомобіля ЗИЛ-131 д.н.з НОМЕР_1 . Експерт не уповноважений формулювати питання, які необхідно вирішити під час проведення дослідження. Експерт при проведенні дослідження лише дає відповідь на питання поставлені замовником дослідження. В даному випадку стояло питання про середню ринкову ціну яку й експерт встановив під час проведення дослідження. 7. Відсутні відомості про реєстрацію відношення від 26.04.2022 року в Тернопільському науково-дослідному експертно-криміналістичному центрі МВС України. 8. Середня ринкова вартість невідомого автомобіля ЗИЛ 131 визначена лише з урахуванням його строку випуску- 1974 і не більше. Середню ринкову вартість автомобіля ЗИЛ-131 д.н.з НОМЕР_6 встановлено на підставі наявних в експерта даних відповідно до Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів. Затвердженої наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України від 24.11.2003 р. № 36/5/2092, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 24.11.2003 року за № 1074/8395 (у редакції наказу Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України від 24 липня 2009 року № 1335/5/1159). 9. Експертом не вказано у висновку дані технічного паспорта автомобіля В09213АО з якого вбачаються проведені переобладнання і встановлення на автомобіль додаткового обладнання (газового), що дало підстави експерту проводити оцінку лише з врахуванням строку випуску. На сторінці 3 висновку експертного дослідження, копію якого надано позивачем разом з позовною заявою в таблиці вказано всі паспортні дані про автомобіль, зокрема: тип КТЗ - Спеціалізований вантажний самоскид - С, тип палива газ/бензин. Позивач, обгрунтовуючи свої вимоги спирається на факти та обставини пов?язані з вилученням та дослідженням автомобіля, не вказуючи які саме норми права було порушено при проведенні експертного дослідження та які права чи законні інтереси позивача було порушено. Просить у задоволені позовних вимог відмовити.

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила суд задоволити.

Незважаючи на поданий відзив на позов, представник відповідача ОСОБА_2 в судовому засіданні запропонував в порядку мирного врегулювання спору скласти мирову угоду, за змістом якої відповідач визнає, що результати експертизи, викладені у висновку експертного дослідження автомобіля ЗИЛ -131 д.н.з. НОМЕР_5 від 27.04.2022 року №ЕД-19/120-22/3981-АВ, складеному судовим експертом Тернопільського НДЕКЦ МВС України, підлягають до скасування, й відповідач безоплатно складе новий висновок експерта з врахуванням усіх переобладнань та дійсних характеристик транспортного засобу. Позивачка відмовилася від підписання мирової угоди з відповідачем.

Третя особа ОСОБА_3 підтримала позовні вимоги ОСОБА_1 .

Третя особа ІНФОРМАЦІЯ_1 не забезпечив явки повноважного представника, хоча своєчасно повідомлявся про час і місце судового розгляду.

Дослідивши та оцінивши докази по справі, суд встановив наступні факти та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до ст.ст. 4, 5 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим кодексом, звернутися до суду по захист своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів. Здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

Відповідно до ч. 3ст. 12 ЦПК Україникожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків встановлених цим кодексом України.

Відповідно до ч. 1ст. 13 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи суспільних інтересах. Суд, розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребування судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Згідно ч. 1ст. 19 ЦПК Українисуди розглядають у порядку цивільного судочинства справи,що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Статтею 263 ЦПК Українипередбачено, що судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню цивільного судочинства, визначеному цим Кодексом. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені у судовому засіданні.

Відповідно до вимогстатей 76-79 ЦПК Українидоказуванню підлягають обставини (факти), які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у учасників справи, виникає спір. Доказування по цивільній справі, як і судове рішення не може ґрунтуватися на припущеннях.

Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (Серявін та інші проти України, № 4909/04, § 58, ЄСПЛ, від 10 лютого 2010 року).

Прецедентна практика Європейського суду з прав людини виходить з того, що реалізуючи п. 1ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободщодо доступності правосуддя та справедливого судового розгляду кожна держава-учасниця цієї Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури, в тому числі й процесуальні заборони і обмеження, змістом яких є не допустити судовий процес у безладний рух.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_10 та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 перебувають в зареєстрованому шлюбі з 01.02.2000 року, що підтверджується свідоцтвом про одруження серії НОМЕР_12 .

Під час перебування в шлюбі, ними за спільні кошти у 2003 році було придбано автомобіль ЗИЛ - 131, д.н.з. НОМЕР_1 . Вказаний транспортний засіб зареєстрований на ім?я ОСОБА_3 .

ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_3 , як військовозобов?язаний, був мобілізований до лав Збройних Сил України, що підтверджено витягом з наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 (надалі ІНФОРМАЦІЯ_4 ) №47 (по стройовій частині) та призначений в команду сьомого відділу ІНФОРМАЦІЯ_5 , АДРЕСА_1 водієм роти охорони.

Згідно наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_5 ОСОБА_4 №295 від 16.11.2022 року ОСОБА_3 увільнено із займаної посади, виключено із числа списків особового складу ІНФОРМАЦІЯ_5 та призначено водієм-електриком радіостанції польового вузла зв?язку 16 окремого стрілецького батальйону, ВОС 790058А (наказ по особовому складу від 15.11.2022 року №65-pc).

07 березня 2022 року видано ОСОБА_3 наряд № 323 і зобов`язано його поставити на протязі двох годин ЗИЛ-131, в кількості 1 одиниці.

Згідно абзацу 5 пункту 2 Положення про військово-транспортний обов`язок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року №1921, частковий наряд - розпорядчий документ голови місцевої держадміністрації, в якому встановлено під час мобілізації для керівників підприємств, установ та організацій завдання з передачі військовим формуванням визначених транспортних засобів і техніки, а також порядок, пункти та строки передачі. Голова місцевої держадміністрації та керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки підписують частковий наряд і скріплюють підписи своїми печатками. Громадянам - власникам транспортних засобів частковий наряд надається у разі введення правового режиму воєнного стану.

07 березня 2022 року складено Акт приймання - передачі транспортних засобів і техніки ІНФОРМАЦІЯ_5 на підставі якого було залучено транспортний засіб вантажний ЗИЛ-131 д.н.з. НОМЕР_1 , 1974 року випуску, згідно з рішенням часткового наряду №323 від 07.03.2022 у зв`язку з Указом Президента України № 69/2022 « Про загальну мобілізацію».

За поданням начальника ІНФОРМАЦІЯ_9 від 26.04.2022 №2160, Тернопільським науково-дослідним експертно-криміналістичним центром Міністерства внутрішніх справ України 36 проведено експертне дослідження та відповідно до висновку від 27.04.2022 №ЕД-19/120-22/3981-АВ визначено середню ринкову ціну автомобіля ЗИЛ-131, реєстраційний номер НОМЕР_5 , станом на момент огляду 47260,00грн.

Отже, згідно висновку експертного дослідження №ЕД-19/120-22/3981-АВ від 27 квітня 2022 року, середня ринкова ціна автомобіля «ЗИЛ-131», реєстраційний номер НОМЕР_1 , станом на момент огляду, тобто станом на 26.04.2022 року може становити 47260,00 грн.

Згідно п. 27 Положення затвердженого постановою Кабінету Міністрів №1921 від 28.12.2000 (далі Положення), залучення під час мобілізації транспортних засобів і техніки оформляється відповідним актом приймання-передачі за формою згідно з додатками 4 і 5.

Акт приймання-передачі складається у трьох примірниках і підписується керівником підприємства, установи та організації або його уповноваженим представником, керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його уповноваженим представником та командиром (начальником) військової частини (підрозділу), установи та організації військового формування або його уповноваженим представником, якому передається транспортний засіб або техніка, і скріплюється печатками.

В акті приймання-передачі транспортних засобів і техніки зазначається залишкова (балансова) вартість транспортного засобу або техніки, визначена відповідно до даних балансу підприємства, установи та організації, складеного на останню звітну дату (останній день кварталу (року).

За власною ініціативою власника та за рахунок його коштів може проводитися незалежна оцінка транспортного засобу або техніки шляхом залучення суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання в порядку, визначеному законодавством про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність. В такому разі в акті приймання-передачі транспортного засобу і техніки зазначається вартість транспортного засобу або техніки, визначена за результатами проведення їх незалежної оцінки.

Як вбачається з тексту акту приймання-передачі транспортного засобу - ЗИЛ 131 від 07.03.2022 року, його складено з грубим порушенням вимог Положення, а саме: в графі відомості про транспортний засіб або техніку вказано лише марку транспортного засобу, д.н.з. та рік випуску; в акті не вказано пробіг, інші технічні характеристики автомобіля; ??в акті не зазначено відомості про проведення ОСОБА_3 в 2010, 2015 р.р. капітального ремонту автомобіля щодо заміни та встановлення нового кузова , встановлення на автомобілі газового обладнання, наявність нових запасних частин, нових коліс - 7 шт., обсяг пального тощо. ??В акті приймання-передачі, копія якого була видана ОСОБА_3 07.03.2022 року, зазначені відомості не вказувались та оцінка всупереч вимог закону не проводилась, оскільки, за словами начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_5 , ОСОБА_3 було мобілізовано «разом з належним йому на праві власності автомобілем» і призначено водієм роти охорони в команду сьомого відділу ІНФОРМАЦІЯ_5 , м. Підгайці на даному автомобілі.

Вказані порушення, допущені відповідачем по справі, є суттєвими, оскільки не дають можливість ідентифікувати залучений під час воєнного стану 07.03.2023 року належний позивачці та її чоловіку на праві спільної сумісної власності вказаний автомобіль в подальшому, і, як наслідок, позбавляють можливості отримати належну компенсацію шкоди, завданої транспортному засобу внаслідок його залучення під час мобілізації та пошкодження чи знищення в подальшому.

Відповідно до п.п. 30-35 Положення, повернення підприємствам, установам та організаціям транспортних засобів і техніки здійснюється військовими частинами (підрозділами), установами та організаціями військових формувань, для задоволення потреб яких вони залучалися, протягом 30 календарних днів з дати оголошення демобілізації через територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, які здійснили таке залучення.

Для повернення транспортних засобів і техніки керівники підприємств, установ та організацій, транспортні засоби і техніка яких залучалися під час мобілізації, звертаються до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем їх залучення з відповідною заявою.

Строки та пункти повернення транспортних засобів і техніки визначаються територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки за погодженням з місцевими держадміністраціями і доводяться до відома керівників підприємств, установ та організацій.

Командири (начальники) військових частин (підрозділів), керівники установ та організацій військових формувань під час повернення підприємствам, установам та організаціям транспортних засобів і техніки, залучених під час мобілізації, зобов`язані забезпечити:

технічне обслуговування транспортних засобів і техніки та їх заправку пальним в обсягах, що дадуть змогу доставити транспортні засоби і техніку до пунктів повернення із залишком пального після повернення в обсягах, які були на момент передачі;

здійснення (у разі потреби) визначення обсягу шкоди, завданої транспортним засобам і техніці внаслідок їх залучення під час мобілізації;

своєчасну доставку транспортних засобів і техніки у визначені пункти повернення.

Транспортні засоби і техніка повертаються з відповідними реєстраційними документами та державними номерними знаками.

Обсяг шкоди, завданої транспортним засобам і техніці внаслідок їх залучення під час мобілізації, визначається під час підготовки військовими частинами (підрозділами), установами та організаціями військових формувань транспортних засобів і техніки до повернення підприємствам, установам та організаціям. Визначення обсягу шкоди, завданої транспортним засобам і техніці внаслідок їх залучення під час мобілізації, здійснюється суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання, суб`єктом оціночної діяльності - органом державної влади та органом місцевого самоврядування або судовим експертом за результатами проведення оцінки майна у порядку, встановленому законодавством про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність, відповідно до встановлених стандартів та методик за рахунок коштів державного бюджету, призначених для фінансування військових формувань, для задоволення потреб яких залучалися транспортні засоби і техніка.

Про повернення транспортних засобів і техніки, залучених під час мобілізації, складається акт за формою згідно з додатками 6 і 7. До акта про повернення транспортних засобів і техніки додається висновок експерта (експертне дослідження) або звіт про оцінку майна (акт оцінки майна). Звіт про оцінку майна (акт оцінки майна), складений за результатами її проведення, підлягає рецензуванню відповідно до законодавства про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність.

Порядок компенсації шкоди, завданої транспортним засобам внаслідок їх залучення під час мобілізації, визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно п. 1.2 ч. 1 Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів затвердженої наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України №36/5/2092 від 24.11.2003 (далі Методика), методика встановлює механізм оцінки (визначення вартості) колісних транспортних засобів (далі - КТЗ), а також вимоги до оформлення результатів оцінки, оціночні процедури визначення вартості КТЗ. Методи оцінки, передбачені цією Методикою, можуть використовуватися для оцінки самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, тракторів і комбайнів на колісних шасі, якщо вони не суперечать тим положенням, які регламентують оцінку цих видів транспорту.

Відповідно до п. 3.1 ч. 2 Методики, основним підходом до визначення ринкової вартості КТЗ є порівняльний підхід.

Порівняльний підхід ґрунтується на аналізі цін продажу (пропозиції) КТЗ, ідентичних або аналогічних оцінюваному на первинному чи вторинному ринках КТЗ, з відповідним коригуванням, що враховує відмінності між об`єктом порівняння та об`єктом оцінки.

Під первинним слід розуміти ринок нових КТЗ, під вторинним - ринок КТЗ, які були в користуванні.

Для визначення вартості за порівняльним підходом використовуються статистично усереднені цінові дані КТЗ, які були відчужені в Україні, за умов, що вони відповідають змісту поняття "ринкова вартість", зокрема ґрунтуються на даних ринку КТЗ і зведені в довідниках, до яких висуваються вимоги щодо науковості, об`єктивності, об`ємності інформації.

Згідно із п.п 3.2.-3.3. ч. 2 Методики, найбільш вірогідним методом порівняльного підходу до оцінки КТЗ є метод, заснований на аналізі цін ідентичних КТЗ.

За цимметодом вартістьвизначається набазі середньоїціни продажу(пропозиції)ідентичного КТЗз відповіднимстроком експлуатації.Подальше коригуваннявраховує різницюміж пробігом,комплектністю,укомплектованістю,технічним станомоб`єктапорівняння таоб`єктаоцінки. У разі неможливості визначення вартості КТЗ з урахуванням цін ідентичних КТЗ допускається використання методу, заснованого на аналізі цін аналогічних транспортних засобів.

За цим методом вартість КТЗ визначається відповідно до цінових даних, аналогічних, але не ідентичних КТЗ, з належним або скоригованим строком експлуатації. Подальше коригування вартості здійснюється шляхом врахування різниці між пробігом, комплектністю, укомплектованістю, технічним станом об`єкта порівняння та об`єкта оцінки.

Як вбачається з висновку експертного дослідження №ЕД-19/120-22-3981-АВ від 27.04.2022 р. (а не на час залучення - 07.03.2023 року) визначено середню ринкову ціну колісного транспортного засобу (далі КТЗ) ЗИЛ-131, реєстраційний номер НОМЕР_6 , зокрема, встановлено: «середня ринкова ціна автомобіля ЗИЛ-131, реєстраційний номер НОМЕР_5 , станом на момент огляду, тобто станом на 26.04.2022 року може становити 47260,00 грн (сорок сім тисяч двісті шістдесят грн. 00 коп). Даний висновок не може прийматись до уваги, оскільки визначена при дослідженні середня ринкова вартість автомобіля є значно заниженою, дослідження проведено з грубими порушеннями законодавства.

Як вбачається з тексту дослідження, його проведено за відношенням від 26.04.2022 року №2160 начальника ІНФОРМАЦІЯ_9 підполковника ОСОБА_6 .

На дослідження надано зображення автомобіля ЗИЛ-131, реєстраційний номер НОМЕР_6 та копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_7 .

При дослідженні експерту необхідно було встановити середню ринкову ціну транспортного засобу ЗИЛ-131, д.н.з. НОМЕР_13 . ??Зазначено, що технічний огляд автомобіля проводився 26.04.2022 р. за адресом: АДРЕСА_1 . Разом з тим, слід звернути увагу на наступне: ??відношення про оцінку транспортного засобу ЗИЛ-131, д.н.з. НОМЕР_5 , який було вилучено 07.03.2022 року ІНФОРМАЦІЯ_4 та який знаходиться в м. Підгайці в розпорядженні ІНФОРМАЦІЯ_5 , було видано 26.04.2022 року начальником Тернопільського обласного ЦК та СП; ??невідомо де знаходився даний автомобіль і ким використовувався після його залучення для потреб Збройних Сил України після 07.03.2022 р. і до моменту його «оцінки» - 26.04.2022 р.; ??при дослідженні необхідно було визначити середню ринкову вартість автомобіля ЗИЛ-131 д.н.з. НОМЕР_13 ; ??відсутні відомості про реєстрацію відношення від 26.04.2022 року в Тернопільському науково-дослідному експертно-криміналістичному центрі МВС України; ??середня ринкова вартість невідомого автомобіля ЗИЛ-131 визначена лише з врахуванням його строку випуску - 1974 і не більше; ??експертом не вказано у висновку дані технічного паспорта автомобіля НОМЕР_1 , з якого вбачаються проведені переобладнання і встановлення на автомобіль додаткового обладнання (газового), що дало підстави експерту проводити оцінку лише з врахуванням строку випуску.

Окрім цього судом встановлено, що огляд автомобіля експертом взагалі не проводився, а висновок складено за фотоматеріалами, надісланими працівником ТЦК, що само по собі є порушенням абзацу другого п.5.1. Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів.

Зазначені обставини свідчать про формальну оцінку автомобіля ЗИЗ-131 д.н.з. НОМЕР_1 лише на підставі наданих ІНФОРМАЦІЯ_4 копій зображень даного автомобіля та зазначених в технічному паспорті відомостей про даний автомобіль без врахування його дійсної вартості на момент оцінки.

Згідно Національного стандарту №1 «Загальні принципи оцінки майна та майнових прав» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1440 від 10.09.2003, оцінка проводиться із застосуванням бази, що відповідає ринковій вартості або неринковим видам вартості. Вибір бази оцінки передує укладанню договору на проведення оцінки майна.

Вибір бази оцінки залежить від мети, з якою проводиться оцінка майна, його особливостей, а також нормативних вимог.

У разі коли у нормативно-правових актах з оцінки майна, договорі на проведення оцінки майна або ухвалі суду не зазначається вид вартості, який повинен бути визначений у результаті оцінки, визначається ринкова вартість.

Використання ринкової вартості як бази оцінки під час укладання договору на проведення оцінки майна можливе за умови відповідності угоди, у зв`язку з якою проводиться оцінка, змісту поняття ринкової вартості. При цьому умови такої угоди не повинні передбачати будь-які додаткові обмеження або вимоги, що впливають на майбутню економічну вигоду від використання покупцем об`єкта оцінки.

Для визначення ринкової вартості враховується найбільш ефективне використання об`єкта оцінки.

Визначення ринковоївартості об`єктаоцінки можливеіз застосуваннямусіх методичнихпідходів уразі наявностінеобхідної інформації.

Методи проведення оцінки, що застосовуються під час визначення ринкової вартості об`єкта оцінки у разі використання порівняльного підходу, повинні ґрунтуватися на результатах аналізу цін продажу (пропонування) на подібне майно.

Визначення ринкової вартості об`єкта оцінки за допомогою порівняльного підходу ґрунтується на інформації про ціни продажу (пропонування) подібного майна, достовірність якої не викликає сумнівів у оцінювача. У разі відсутності або недостатності зазначеної інформації у звіті про оцінку майна зазначається, якою мірою це вплинуло на достовірність висновку про ринкову вартість об`єкта оцінки.

У звіті про оцінку майна та у висновку про вартість об`єкта оцінки оцінювач відображає факт про включення або невключення до ринкової вартості суми податку на додану вартість. Оціночні процедури, пов`язані з визначенням ринкової вартості, здійснюються з урахуванням включення або невключення до неї суми податку на додану вартість.

Згідно з п. 43 Положення, спори, пов`язані з виплатою компенсації шкоди, завданої транспортним засобам і техніці внаслідок їх залучення під час мобілізації, та відшкодування майнової шкоди за знищені транспортні засоби і техніку розв`язуються в судовому порядку.

Згідно ч.1 ст.321 ЦК України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом ( 4.2 ст.321 ЦК України).

Згідно ч. 1 ст. 60 СК України, майно, набуте подружжям за час шлюбу, належить дружині та чоловікові на праві спільної сумісної власності незалежно від того, що один з них не мав поважної причини (навчання, ведення домашнього господарства, догляд за дітьми, хвороба тощо) самостійного заробітку (доходу.)

Вважається, що кожна річ, набута за час шлюбу, крім речей індивідуального користування, є об?єктом права спільної сумісної власності подружжя ( ч. 2 ст. 60 СК України).

У постанові Великої Палати Верховного Суду від 21.11.2018 у справі №372/504/17 зроблено висновок, що «устатті 60 СК Українизакріплено, що майно, набуте подружжям за час шлюбу, належить дружині та чоловікові на праві спільної сумісної власності незалежно від того, що один з них не мав з поважної причини (навчання, ведення домашнього господарства, догляд за дітьми, хвороба тощо) самостійного заробітку (доходу). Вважається, щокожна річ, набута за час шлюбу, крім речей індивідуального користування,є об`єктом права спільної сумісної власності подружжя.

Відповідно до ст.41Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатом своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Примусове відчуження об`єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, визначених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості. Примусове відчуження таких об`єктів з наступним повним відшкодуванням їх вартості допускається лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану.

За положеннями ст.64Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень.

Згідно з ч.3 ст.321Цивільного кодексуУкраїни примусове відчуження об`єктів права власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього та повного відшкодування їх вартості, крім випадків, встановлених частиною другою статті 353 цього кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст.353ЦК України в умовах воєнного або надзвичайного стану майно може бути примусово відчужене у власника з наступним повним відшкодуванням його вартості. Реквізоване майно переходить у власність держави або знищується (ч. 3ст. 353 ЦК України).

Указом Президента України № 64/2022, затвердженим Верховною Радою України 24 лютого 2022 року, в Україні з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року введено воєнний стан, який триває досі.

Згідно з п.3Указу Президента України № 64/2022, у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені ст.30-34,28,39,41-44,53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану».

Відповідно до ч.1ст.1Закону України«Про правовийрежим воєнногостану» воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Згідно ч.1статті 6 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», військово-транспортний обов`язок установлюється з метою задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань на особливий період транспортними засобами (у тому числі водними) і технікою (далі - транспортні засоби) і поширюється на центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації, у тому числі на залізниці, порти, пристані, аеропорти, нафтобази, автозаправні станції дорожнього господарства та інші підприємства, установи і організації, які забезпечують експлуатацію транспортних засобів, а також на громадян - власників транспортних засобів.

Частиною 3 статті 6Закону України«Про мобілізаційнупідготовку тамобілізацію» встановлено виконання військово-транспортного обов`язку під час мобілізації, якщо не введений правовий режим воєнного чи надзвичайного стану, здійснюється згідно з Мобілізаційним планом України шляхом безоплатного залучення транспортних засобів підприємств, установ та організацій усіх форм власності для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань на умовах їх повернення власникам після оголошення демобілізації.

Згідно до ч. 1ст. 76 ЦПК Українидоказами є будь-які дні, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, які мають значення для вирішення справи.

Частиною 2статті 77 ЦПК Українивстановлено, що предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухвалені судового рішення.

Згідно ч. 1ст. 81 ЦПК Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Статтею 89 ЦПК Українипередбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають рівні права щодо подання доказів, їх дослідження та доведення перед судом їх переконливості. Кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

З огляду на вищевикладене, беручи до уваги всі встановлені судом факти і відповідні їм правовідносини, належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позову.

Відповідно до вимог ст.141 ЦПК України, оскільки позов задоволено, з відповідача в користь позивача необхідно стягнути 1073,60 гривень судового збору.

Керуючись ст.ст. 4, 13, 82, 263, 265, 280 ЦПК України, суд -

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати результати експертизи, викладені у висновку експертного дослідження автомобіля ЗИЛ -131 д.н.з. НОМЕР_5 від 27.04.2022 року №ЕД-19/120-22/3981-АВ, складеному судовим експертом Тернопільського НДЕКЦ МВС України.

Стягнути з Тернопільського науково дослідного експертно криміналістичного центру МВС України в користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 1073, 60 гривень.

Рішення набирає законної сили через тридцять днів з дня його проголошення, якщо не була подана апеляційна скарга. У разі подання апеляційної скарги, рішення набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Тернопільського апеляційного суду у 30-денний строк з дня проголошення рішення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом тридцяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Позивач ОСОБА_1 АДРЕСА_1 .

Відповідач Тернопільський науково дослідний експертно криміналістичний центр МВС України вул. Будного, 48 м. Тернопіль

Головуючий суддяВ. М. Братасюк

СудТернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення17.06.2024
Оприлюднено24.06.2024
Номер документу119898778
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них

Судовий реєстр по справі —607/21791/23

Рішення від 17.06.2024

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Братасюк В. М.

Ухвала від 09.11.2023

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Братасюк В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні