Постанова
від 18.10.2010 по справі 2а-8206/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2010 року < Текст > Справа № 2а-8206/10/0870

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Янюк О.С., судді Прасова О.О., судді Садо вого І.В.

при секретарі судового зас ідання Сподіновій А.М

за участю:

представник позивача - Попова О.М. (довіреність від 16.10.2010 №б/н);

відповідача-1 - Куценко О .П. (паспорт НОМЕР_1 від 23.10. 1997);

відповідача-2 - Ляха А.В. (паспорт НОМЕР_2 від 11.04.2003)

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Запорізької обл асної організації Всеукраїн ського об”єднання «Свобода» , м.Запоріжжя

до Заступника голови Запор ізької обласної виборчої ком ісії Куценко Олени Петрівн и, м.Запоріжжя

до Секретаря Запорізької о бласної виборчої комісії Л яха Артема Віталійовича, м. Запоріжжя

про визнання дій протиправ ними

ВСТАНОВИВ:

16 жовтня 2010 року о 22 год.30 хв. Зап орізька обласна організація Всеукраїнського об' єднанн я «Свобода» (далі - позивач) зв ернулась до Запорізького окр ужного адміністративного су ду (далі - суд) із позовом до зас тупника голови Запорізької о бласної виборчої комісії К уценко Олени Петрівни (далі - відповідач-1), секретаря За порізької обласної виборчої комісії Ляха Артема Віталі йовича (далі - відповідач- 2), у якому просить:

визнати дії відповідача-1, я ка не дозволила бути присутн ім на засіданні Запорізької окружній виборчій комісії (д алі-Запорізької ОВК) 14.10.2010 ОСО БА_4, кандидату в депутати у б агатомандатному виборчому о крузі з виборів депутатів За порізької обласної ради Запо різької області 31.10.2010 від Запор ізької обласної організації Всеукраїнського об' єднанн я «Свобода» неправомірними, вчиненими з порушенням закон одавства України про місцеві вибори;

зобов' язати відповідача- 1 в своїй роботі у виборчій ком ісії неухильно дотримуватис я законодавства України про місцеві вибори;

визнати дії відповідача-2, я кий не дозволив бути присутн ій на засіданні Запорізької ОВК 14.10.2010 ОСОБА_4, кандидату в депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів д епутатів Запорізької обласн ої ради Запорізької області 31.10.2010 від Запорізької обласної організації Всеукраїнськог о об' єднання «Свобода» непр авомірними, вчиненими з пору шенням законодавства Україн и про місцеві вибори;

зобов' язати відповідача- 2 в своїй роботі у виборчій ком ісії неухильно дотримуватис я законодавства України про місцеві вибори.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та надав пояснення, анало гічні викладеним у позовній заяві. Зокрема вказує, що відп овідач-1 не дозволив зареєстр уватися та бути присутнім на засіданні Запорізької ОВК 14.1 0.2010 кандидату в депутати у бага томандатному виборчому окру зі з виборів депутатів Запор ізької обласної ради Запоріз ької області 31.10.2010 від Запорізь кої обласної організації Все українського об' єднання «С вобода» ОСОБА_4, у зв' язк у із відсутністю у нього доку мента, що посвідчує особу - па спорта. Пояснює, що ОСОБА_4 для посвідчення своєї особи надав посвідчення з фотокар ткою, видане та завірене печа ткою Всеукраїнського об' єд нання «Свобода». Вважає, що ук азане посвідчення є достатні ми для встановлення особи, а т ому дії відповідача-1 є неправ омірними. Також пояснює, що ві дповідно до чинного законода вства України на засіданнях виборчої комісії мають право бути присутніми кандидати в депутати, їх довірені особи, п редставники, уповноважені ос оби місцевих організацій пар тій, офіційні спостерігачі в ід місцевих організацій парт ій, які висунули кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі, від кандид атів у депутати у одномандат ному, одномандатному мажорит арному виборчому окрузі (раз ом не більше двох осіб від від повідної місцевої організац ії партії або кандидата в деп утати). Так, на засідання Запор ізької ОВК 14.10.2010 прибули дві осо би від Запорізької обласної організації Всеукраїнськог о об'єднання «Свобода», а саме уповноважена особа ОСОБА_5 та кандидат у депутати у ба гатомандатному виборчому ок рузі з виборів депутатів Зап орізької обласної ради Запор ізької області ОСОБА_4 Вва жає, що ОСОБА_4 мав право бу ти присутнім на засіданні бе з відповідного рішення Запор ізької ОВК з цього приводу, бе ручи до уваги кількість осіб від Запорізької обласної ор ганізації Всеукраїнського о б'єднання «Свобода», що прибу ли для участі у засіданні Зап орізької ОВК 14.10.2010. Крім того за значає, що член виборчої комі сії не має права на свій розсу д приймати рішення, які вимаг ають колегіального розгляду та прийняття рішення всією в иборчою комісією, а тому дії в ідповідача-2, який відмовив ОСОБА_4 бути присутнім на за сіданні Запорізької ОВК 14.10.2010, є неправомірними, вчиненими з порушенням законодавства Ук раїни про місцеві вибори. Ура ховуючи викладене, просить п озов задовольнити.

Відповідач-1 у судовому засі данні проти позову заперечил а та зазначила, що особисто не здійснювала реєстрацію та п ропуск осіб до зали засідань , оскільки це не входить до її повноважень. Крім того запер ечила факт відмови нею ОСОБ А_4 у участі у засіданні 14.10.2010, о скільки особисто ОСОБА_4 д о неї не звертався, жодних док ументів не надавав. Просить в ідмовити у задоволенні позов у повністю.

Відповідач-2 проти позову за перечив та пояснив, що особис то ОСОБА_4 до нього не звер тався, проте звернувся ОСОБ А_5 із питанням про можливіс ть участі у засіданні кандид ата в депутати, на що указаном у громадянину була надана ві дповідь, що кандидат у депута ти може бути присутнім на зас іданні Запорізької ОВК лише у разі наявності у нього відп овідних документів. Вказує, щ о не відмовляв ОСОБА_4 в уч асті у засіданні і заперечує факт звернення до нього ОС ОБА_4 із питанням про участь у засіданні.

У судовому засіданні у поря дку ст. 141 КАС України у якості с відка був допитаний ОСОБА_5 , який є уповноваженою особо ю Всеукраїнського об' єднан ня «Свобода» у багатомандатн ому виборчому окрузі з вибор ів депутатів Запорізької обл асної ради Запорізької облас ті. Пояснив, що 14.10.2010 був присутн ім на засіданні Запорізької ОВК від Всеукраїнського об”є днання «Свобода» та зазначив , що ОСОБА_4 не був допущени й відповідачами до участі у з асіданні, оскільки не надав п аспорт. Для посвідчення своє ї особи з метою участі у засід анні ОСОБА_4 надав відпові дачу-1 посвідчення зі своєю фо токарткою, видане Всеукраїнс ьким об”єднанням «Свобода», проте допущений до засідання Запорізької ОВК 14.10.2010 не був.

У судове засідання для нада ння пояснень у якості свідка викликався ОСОБА_4, який у встановлений судом час до су ду не з' явився.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення ос іб, що беруть участь у справі с удом установлені наступні об ставини.

ОСОБА_4 є кандидатом в депу тати у багатомандатному вибо рчому окрузі з виборів депут атів Запорізької обласної ра ди Запорізької області, що пі дтверджується посвідченням від 03.10.2010 №214. Видане посвідчення відповідає формі, затвердже ної постановою ЦВК від 20.08.2010 №319 « Про форми посвідчень суб'єкт ів та інших учасників виборч ого процесу з виборів депута тів Верховної Ради Автономно ї Республіки Крим, місцевих р ад та сільських, селищних, міс ьких голів». Зазначене посві дчення не містить фотокартки особи, якій воно видано, а том у, як зазначено на самому посв ідченні: «Дійсне з пред' явл енням документа, що посвідчу є особу».

14.10.2010 відбулось засідан ня Запорізької ОВК з виборів депутатів Верховної Ради Ав тономної Республіки Крим, мі сцевих рад та сільських, сели щних, міських голів 31.10.2010, на яко му були присутні представник и, уповноважені особи місцев их організацій політичних па ртій, кандидати в депутати За порізької обласної ради, що п ідтверджується протоколом з асідання Запорізької ОВК від 14.10.2010 №12.

Реєстрацію осіб, що прибул и для участі у засіданні здій снювали чотири уповноважені члени обласної виборчої ком ісії, до складу яких відповід ач-1 та відповідач-2 не входили .

Для участі у засіданні від З апорізької обласної організ ації Всеукраїнського об' єд нання «Свобода» прибув уповн оважена особа Всеукраїнсько го об' єднання «Свобода» у б агатомандатному виборчому о крузі з виборів депутатів За порізької обласної ради Запо різької області ОСОБА_5, я кий зареєструвався та був пр опущений до участі у засідан ні.

Ураховуючи викладене, всеб ічно і повно з'ясувавши факти чні обставини, на яких ґрунту ється позов, суд вважає позов ні вимоги такими, що не підляг ають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни, суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади,зокрема, зобов'язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .

Так, основні засади, організ ацію і порядок проведення ви борів депутатів Верховної Ра ди Автономної Республіки Кри м, обласних, районних, міських , районних у містах, сільських , селищних рад (далі - депутати ) та сільських, селищних, міськ их голів визначає Закон Укра їни «Про вибори депутатів Ве рховної Ради Автономної Респ убліки Крим, місцевих рад та с ільських, селищних, міських г олів » від 10.07.2010 (далі - Закон №24 87).

Відповідно до ст.20 Закону №248 7 виборчі комісії з місцевих в иборів є спеціальними колегі альними органами, уповноваже ними організовувати підгото вку та проведення відповідни х місцевих виборів і забезпе чувати додержання та однаков е застосування законодавств а України про місцеві вибори .

Територіальна виборча ком ісія є постійно діючим колег іальним органом, що в межах св оїх повноважень забезпечує о рганізацію та проведення міс цевих виборів. Члени територ іальної виборчої комісії зді йснюють свої повноваження до сформування на чергових міс цевих виборах у порядку, пере дбаченому цим Законом, новог о складу відповідної територ іальної виборчої комісії (ч.3 с т.20 Закону).

Приписами ч.1 ст.27. Закону №2487 в изначено, що територіальні т а дільничні виборчі комісії організовують свою роботу ві дповідно до вимог цього Зако ну в порядку, визначеному Цен тральною виборчою комісією, у формі відкритих засідань. Н а засіданні виборчої комісії ведеться протокол, який підп исується головуючим на засід анні та секретарем комісії (ч и секретарем засідання, у раз і відсутності секретаря комі сії) (ч.11 ст.27 Закону №2487). З питань поточної діяльності комісія може приймати протокольні р ішення (ч.12 ст.27 Закону №2487).

Відповідно до Закону №2487 роз роблено Порядок організації роботи територіальних та ді льничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільськ их, селищних, міських голів, як ий затверджений постановою Центральної виборчої комісі ї від 15.09.2010 №351 (далі - Порядок).

Так п. 2.10 Порядку встановлено , що перед засіданням виборчо ї комісії проводиться реєстр ація запрошених та прибулих на засідання, про присутніст ь яких головуючий оголошує п еред відкриттям засідання.

Відповідно до п.3 ч.9 ст.27 Закон у №2487 та п. 2.15 Порядку на засідан нях виборчої комісії, у примі щенні виборчої дільниці, де п роводиться голосування, мают ь право бути присутніми з дод ержанням вимог цього Закону кандидати в депутати, їх дові рені особи, представники, упо вноважені особи місцевих орг анізацій партій, офіційні сп остерігачі від місцевих орга нізацій партій, які висунули кандидатів у депутати у бага томандатному виборчому окру зі, від кандидатів у депутати у одномандатному, одноманда тному мажоритарному виборчо му окрузі (разом не більше дво х осіб від відповідної місце вої організації партії або к андидата в депутати.

Під час судового засідання представником позивача не д оведений факт присутності ОСОБА_4 14.10.2010 у Запорізькій ОВ К, як і недоведений факт надан ня ним будь-яких документів в ідповідачам для реєстрації т а участі у засіданні. Показан ня свідка з цього приводу є су перечливі та не доводять фак т присутності ОСОБА_4 у За порізькій ОВК 14.10.2010.

Інші особи можуть бути прис утніми на засіданні комісії тільки з дозволу або на запро шення цієї комісії відповідн о до прийнятого нею рішення (а бз.2 ч.9 ст.27 Закону №2487).

Частиною 10 ст. 27 Закону №2487 та п . 2.16 Порядку встановлено, що виб орча комісія може прийняти м отивоване рішення про позбав лення права участі в засідан ні осіб, зазначених у ч.9 ст.27 За кону №2487 та п. 2.15 Порядку, якщо во ни перешкоджають його провед енню.

Статтею 85 Закону №2487 встанов лено, що кандидат у депутати, к андидат на посаду сільського , селищного, міського голови, й ого довірена особа, місцева о рганізація політичної парті ї, кандидати від якої зареєст ровані на відповідних місцев их виборах, її представник аб о уповноважена особа, а також виборець, виборчі права або о хоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчом у процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єк та оскарження, може звернути ся до виборчої комісії зі ска ргою, що стосується виборчог о процесу.

Із матеріалів справи вбача ється, що жодних рішень з прив оду не допуску ОСОБА_4 до з асідання 14.10.2010 ні відповідач-1 н і відповідач-2 не приймали. Крі м того, ОСОБА_5 на засіданн і Запорізької ОВК питання що до не допуску ОСОБА_4 до уч асті у засіданні не піднімал ося.

Також судом встановлено, що ОСОБА_4 не скористався пр авом оскарження дій щодо від мови йому у допуску до участі у засіданні комісії, відпові дно до ст.85 Закону №2487, не зафікс ував цей факт відповідним чи ном. Позивач не давав будь-яки х доказів з цього приводу.

З урахуванням викладеного , суд вважає, що оскільки предс тавником позивача не доведен ий факт звернення ОСОБА_4 до відповідачів із метою бут и присутнім на засіданні Зап орізької ОВК, а також відсутн і докази відмови відповідача ми йому в участі у засіданні, т о у суду відсутні докази вчин ення відповідачами дій, які п орушують права, свободи та ін тереси позивача, шляхом відм ови у реєстрації та подальшо го не допуску до участі у засі данні Запорізької ОВК 14.10.2010.

Щодо зобов' язання відпов ідачів у своїй роботі у вибор чій комісії неухильно дотрим уватись законодавства Украї ни про місцеві вироби, то у цій частині вимоги задоволенню не підлягають, оскільки така вимога не містить обґрунтув ання та доведення будь-якого порушення відповідачами зак онодавства про місцеві вибор и у майбутньому, а тому у суду відсутні законні підстави дл я задоволення таких вимог.

Крім того, суд вважає за нео бхідне звернути уваги, що пер елік документів, що дають пра во на участь у засіданні вибо рчої комісії відповідними но рмативно-правовими актами не встановлений.

Проте, згідно п.1 Положення п ро паспорт громадянина Украї ни, затвердженого постановою Верховної Ради України від 26. 06.1992 №2503, паспорт громадянина Ук раїни є документом, що посвід чує особу власника та підтве рджує громадянство України. Паспорт дійсний для укладанн я цивільно-правових угод, зді йснення банківських операці й, оформлення доручень іншим особам для представництва п еред третьою особою лише на т ериторії України, якщо інше н е передбачено міжнародними д оговорами України.

Відповідно до ст.2 КАС Украї ни, завданням адміністративн ого судочинства є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их осіб, прав та інтересів юри дичних осіб у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: 1) на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; 2) з використанням п овноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрун товано, тобто з урахуванням у сіх обставин, що мають значен ня для прийняття рішення (вчи нення дії); 4) безсторонньо (неу переджено); 5) добросовісно; 6) ро зсудливо; 7) з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); 9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч .3 ст.2 КАС України).

Частиною 1 ст. 11 КАС України в становлено, що розгляд і вирі шення справ в адміністративн их судах здійснюються на зас адах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.

Згідно ст.71 КАС України, кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення.

У адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

З огляду на вище викладене, суд вважає, що позивачем не на дано суду доказів відмови О СОБА_4 у участі у засіданні З апорізької ОВК 14.10.2010, а тому суд не вбачає вчинення відповід ачами будь-яких дій, які поруш ують права, свободи та інтере си позивача під час виборчог о процесу, а тому позовні вимо ги є такими, що не підлягають.

Згідно ч.9 ст.172 КАС України, су д приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльност і виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відпо відної комісії до розгляду н езалежно від сплати судового збору. У разі несплати судово го збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішу є питання про стягнення судо вого збору відповідно до пра вил розподілу судових витрат , встановлених цим Кодексом. О скільки позивачем не надано доказів сплати судового збор у, а позовні вимоги є такими, щ о не підлягають задоволенню, то судовий збір підлягає стя гненню з позивача у дохід Дер жавного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 161-163, 167, 172 КАС Ук раїни, суд

ПО СТАНОВИВ:

1. У задоволенні адміністрат ивного позову відмовити повн істю.

2.Стягнути з Запорізької обл асної організації Всеукраїн ського об' єднання «Свобода » (код ЄДРПОУ 36320650) на користь Де ржавного бюджету України суд овий збір у розмірі 3,40грн. (три грн.40 коп.). Видати виконавчий л ист.

Постанова суду може бути ос каржена в апеляційному поряд ку у дводенний строк з дня її п роголошення до Дніпропетров сього апеляційного адмініст ративного суду через Запоріз ький окружний адміністратив ний суд .

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння, а у разі її апеляційного о скарження - з моменту проголо шення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя (підпис) О.С. Яню к

Суддя (підпис) О.О. Прасо в

Суддя (підпис) І.В. Садов ий

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2010
Оприлюднено04.11.2010
Номер документу11989911
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8206/10/0870

Постанова від 18.10.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

Ухвала від 17.10.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні