Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
21 червня 2024 р.№ 520/7091/24
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Шляхова О.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОМБІЛІК АГРО" (вул. Рябухи, буд. 5, с. Сидоренкове, Харківська обл., Богодухівський р-н, 63050, код ЄДРПОУ 34473765) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про скасування податкового повідомлення-рішення, -
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ОМБІЛІК АГРО" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просить суд:
- скасувати податкове повідомлення-рішення ГУДПС у Харківській області №0395740407 від 11.12.2023, яким застосовано штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних на суму 122 690,06 грн.
В обґрунтування позовних вимог та у відповіді на відзив позивач зазначив, що враховуючи, що строк дії карантину подовжено, керуючись пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України - штраф за порушення позивачем граничного строку для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних не застосовується. Також, послався на помилкове застосування відповідачем норм щодо обчислення штрафних санкцій.
Крім того, безвідносно до вищезазначених обставин підставою для скасування спірного податкового повідомлення-рішення в частині застосування штрафної санкції за несвоєчасну, на думку податкового органу, реєстрацію розрахунків коригування до податкових накладних є порушення відповідачем вимог абз. 18 п. 201.10 ст. 201 ПК України. З акта перевірки вбачається, що контролюючий орган при визначенні граничних термінів реєстрації в ЄРПН розрахунків коригування до податкових накладних не враховував дат їх отримання позивачем від постачальників (продавців) товарів/послуг, а керувався виключно датами складення відповідних розрахунків коригування, що суперечить вимогам чинного законодавства. Інформація про дати отримання розрахунків коригування до податкових накладних від постачальників (продавців) товарів/послуг міститься у відповідних протоколах руху документа програмного комплексу M.E.DOC, аналіз яких свідчить про відсутність порушення з боку ТОВ "ОМБІЛІК АГРО" граничних термінів реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, передбачених приписами пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.
Ухвалою суду від 25.03.2024 у справі відкрито спрощене провадження та запропоновано відповідачу надати відзив на позов, позивачу - відповідь на відзив.
У відзиві відповідач вказав, що норма п. 52 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПК України щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних санкцій за порушення термінів нарахування, декларування та сплати податків і зборів на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) не застосовується з 27.05.2022 на період дії воєнного стану.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Статтею 258 КАС України визначено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Справа розглянута з урахуванням строків перебування судді на лікарняному.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, оцінивши викладені сторонами обставини справи та надані на їх підтвердження докази, суд прийшов до наступного.
Посадовими особами ГУ ДПС у Харківській області проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "ОМБІЛІК АГРО" (ЄДРПОУ 34473765) з питання дотримання порядку реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість в єдиному реєстрі податкових накладних.
За результатами проведеної перевірки Головним управлінням ДПС у Харківській області складено акт від 14.11.2023 № 34378/20-40-04-07-03/34473765 із висновком про те, що дані камеральної перевірки свідчать про порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків, коригування до податкових накладних в ЄРПН, за січень 2022 року, за травень 2022 року:
- податкової накладної № 6 від 31.05.2022 дата реєстрації 19.04.2023, граничний термін реєстрації 15.07.2022; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації ПН 278, сума ПДВ на яку зареєстровано ПН 140670,00 грн.;
- податкової накладної № 7 від 06.05.2022, дата реєстрації 19.04.2023, граничний термін реєстрації 15.07.2022; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації ПН 278, сума ПДВ на яку зареєстровано ПН 157928,40 грн.;
- розрахунку коригування № 617 від 19.01.2022, дата реєстрації 14.09.2022, граничний термін реєстрації 15.02.2022; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації РК 110, сума, на яку зареєстровано РК - 1666,67 грн.;
- розрахунку коригування № 614 від 19.01.2022, дата реєстрації 15.09.2022, граничний термін реєстрації 15.02.2022; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації РК 111, сума, на яку зареєстровано РК - 626,76 грн.;
- розрахунку коригування № 616 від 19.01.2022, дата реєстрації 14.09.2022, граничний термін реєстрації 15.02.2022; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації РК 110, сума, на яку зареєстровано РК - 1666,67 грн.;
- розрахунку коригування № 615 від 19.01.2022, дата реєстрації 15.09.2022, граничний термін реєстрації 15.02.2022; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації РК 111, сума, на яку зареєстровано РК - 1666,67 грн.;
- розрахунку коригування № 619 від 19.01.2022, дата реєстрації 15.09.2022, граничний термін реєстрації 15.02.2022; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації РК 111, сума, на яку зареєстровано РК - 833,33 грн.;
- розрахунку коригування № 618 від 19.01.2022, дата реєстрації 15.09.2022, граничний термін реєстрації 15.02.2022; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації РК 111, сума, на яку зареєстровано РК - 833,33 грн.;
- розрахунку коригування № 621 від 19.01.2022, дата реєстрації 15.09.2022, граничний термін реєстрації 15.02.2022; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації РК 111, сума, на яку зареєстровано РК - 833,33 грн.
Не погодившись з вказаним актом, позивачем надані заперечення до Головного управління ДПС у Харківській області, в яких зазначено, що відповідно до вимог абз. 18 п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Тобто, визначальною датою для відліку терміну обов`язку реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної є не дата його складання, а дата його отримання особою, зобов`язаною здійснити реєстрацію, так:
- розрахунок коригування №614 від 19.01.2021 отриманий Позивачем 14.09.2022, а зареєстрований 15.09.2022;
- розрахунок коригування №615 від 19.01.2021 отриманий Позивачем 13.09.2022, а зареєстрований 14.09.2022;
- розрахунок коригування №616 від 19.01.2021 отриманий Позивачем 13.09.2022, а зареєстрований 14.09.2022;
- розрахунок коригування №617 від 19.01.2021 отриманий Позивачем 13.09.2022, а зареєстрований 14.09.2022;
- розрахунок коригування №618 від 19.01.2021 отриманий Позивачем 13.09.2022, а зареєстрований 14.09.2022;
- розрахунок коригування № 619 від 19.01.2021 отриманий Позивачем 13.09.2022, а зареєстрований 14.09.2022;
- розрахунок коригування № 621 від 19.01.2021 отриманий Позивачем 13.09.2022, а зареєстрований 14.09.2022.
Для підтвердження належного доказу отримання вищезазначених розрахунків коригування саме 13 та 14 вересня 2022 року позивачем надано скріншоти із електронного кабінету m.e.doc.
Крім того, позивач зауважив, що зазначені в акті перевірки від 14.11.2023 як незареєстровані податкові накладні №6 від 31.05.2022 та № 7 від 06.05.202 є помилковими. Вірні податкові накладні № 1 від 06.05.2022 та № 4 від 31.05.2022 з тією ж сумою та номенклатурою, на того ж покупця ТОВ «Валківський Агротехсервіс» оформлені Позивачем та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних у строки визначені п. 201.1 ст. 201 ПК України. Проте, в результаті неправомірних дій контролюючого органу реєстрація таких накладних зупинена. Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 31.01.2023 у справі № 520/10471/22 зобов`язано ДПС України зареєструвати такі накладні, проте рішення суду до цього часу не виконано. Податкові накладні № 6 від 31.05.2022 та № 7 від 06.05.2022 не були включені до декларації з податку на додану вартість за вересень 2022 року, оскільки постачання за такими накладними не відбувалося, і відповідно до положень п. 44.1 ст. 44 ПК України такі операції не можуть формувати податкову звітність. Натомість, аналогічні податкові накладні № 1 від 06.05.2022 та № 4 від 31.05.2022 включені до Додатку 1 уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за травень 2022 року декларації та на їх підставі сформоване податкове зобов`язання за травень 2022 року.
Проте, за результатом розгляду заперечень, податковим органом 06.12.2023 прийнято рішення про залишення без змін висновків акту від 14.11.2023 № 34378/20-40-04-07-03/34473765.
На підставі акту перевірки Головним управлінням ДПС у Харківській області винесено податкове повідомлення-рішення від 11.12.2023 № 0395740407.
Вважаючи вказане податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що прийняте з порушенням норм чинного законодавства, позивач звернувся з позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України №2755-VI від 02.12.2010.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом (п. 201.10 ст. 201 ПК України).
З урахуванням викладеного, в період існування спірних правовідносин ПК України передбачений обов`язок платників податку на додану вартість забезпечити своєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Аналіз наведеної норми ПК України свідчить, що податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної є вчиненим із моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної, передбаченої пунктом 201.10 статті 201 ПК України.
Строк затримки реєстрації має правове значення для визначення розміру штрафної санкції, а не для його кваліфікації.
У той же час, пунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (з урахуванням змін, внесених Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX) установлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.
Отже, якщо податкові накладні/розрахунки коригування складені платником в період з 01 лютого по 31 травня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строку після 15 липня 2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
У період дії воєнного стану правовідносини щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН регулюються нормами ПК України з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» цього кодексу.
Судом встановлено, що усі ПН/РК складені товариством після набрання чинності Законом №2260-ІХ, тобто після скасування дії мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Щодо розрахунку розміру штрафних санкцій, передбачених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, суд зазначає наступне.
Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08 лютого 2023 року) підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.
Відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Як зазначив Конституційний Суд України у рішенні від 13 травня 1997 року № 1-зп/1997, стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.
Закон № 2876-IX не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.
Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.
А тому, розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим.
Таким чином, зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).
Аналогічні висновки викладені Верховним Судом у постанові від 30.01.2024 у справі №280/4484/23, у постанові від 06.02.2024 № 160/10740/23.
Слід вказати, що позивач іншою підставою для скасування спірного податкового повідомлення-рішення зазначає те, що контролюючий орган при визначенні граничних термінів реєстрації в ЄРПН розрахунків коригування до податкових накладних не враховував дат їх отримання ТОВ "ОМБІЛІК АГРО" від постачальників (продавців) товарів/послуг, а керувався виключно датами складення відповідних розрахунків коригування, що суперечить вимогам чинного законодавства. На підтвердження факту несвоєчасного отримання РК від постачальників позивач надав паперові копії витягів з програмного забезпечення М.Е.Dос (скріншоти).
Абз 3 пункту 192.1 статті 192 ПК України роз`яснює види розрахунків коригування, а саме: Pозрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації; отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
Таким чином, обов`язковою умовою встановлення факту порушення граничного строку реєстрації розрахунку коригування у випадку порушення граничного строку - 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем) є саме встановлення дати отримання розрахунків коригування до податкових накладних отримувачем (покупцем).
З наданих до матеріалів справи доказів встановлено, що РК №№614, 615, 616, 617, 618, 619, 621 отримані позивачем 13.09.2022 та 14.09.2022, а зареєстровані - 14.09.2022, 15.09.2022.
Таким чином, суд приходить до висновку, що зазначені вище розрахунки коригування до податкових накладних, зареєстровані ТОВ "ОМБІЛІК АГРО" в Єдиному реєстрі податкових накладних своєчасно та без порушення вимог, передбачених п. 192.1 ст.192, Податкового кодексу.
Щодо податкових накладних № 6 від 31.05.2022 та № 7 від 06.05.2022 слід зазначити, що рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 31.01.2023 у справі №520/10471/22, зокрема, зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "ОМБІЛІК-АГРО" (код ЄДРПОУ 34473765) № 1 від 06.05.2022 на суму 1 285 988,40 грн, в т.ч. ПДВ 157 928,40 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання, тобто 16.06.2022. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "ОМБІЛІК-АГРО" (код ЄДРПОУ 34473765) № 4 від 31.05.2022 на суму на суму 844 020 грн, в т.ч. ПДВ 140 670 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання, тобто 16.06.2022.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем виписано контрагенту ТОВ «Валківський Агротехсервіс» податкові накладні: №6 від 31.05.2022 на суму 1 285 988,40 грн, в т.ч. ПДВ 157 928,40 грн.; та № 7 від 06.05.2022 на суму на суму 844 020 грн, в т.ч. ПДВ 140 670 грн.
Як зазначає позивач, незареєстровані податкові накладні №6 від 31.05.2022 та № 7 від 06.05.2022 є помилковими. Вірні податкові накладні № 1 від 06.05.2022 та № 4 від 31.05.2022 з тією ж сумою та номенклатурою, на того ж покупця ТОВ «Валківський Агротехсервіс» оформлені Позивачем та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних у строки визначені п. 201.1 ст. 201 ПК України. Податкові накладні № 6 від 31.05.2022 та № 7 від 06.05.2022 не були включені до декларації з податку на додану вартість за вересень 2022 року, оскільки постачання за такими накладними не відбувалося, і відповідно до положень п. 44.1 ст. 44 ПК України такі операції не можуть формувати податкову звітність. Натомість, аналогічні податкові накладні № 1 від 06.05.2022 та № 4 від 31.05.2022 включені до Додатку 1 уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за травень 2022 року декларації та на їх підставі сформоване податкове зобов`язання за травень 2022 року.
Суми податку на додану вартість, зазначені у податковій накладній, складеній без факту здійснення господарської операції, та розрахунку коригування до неї, при їх реєстрації в ЄРПН, враховуються у відповідних обсягах при обчисленні реєстраційних сум у податкових деклараціях за відповідний період. При цьому, Податковим кодексом України не передбачено можливості вилучення з ЄРПН зареєстрованих податкових накладних, що були складені помилково або їх неврахування при обчисленні реєстраційної суми.
Водночас, складання податкової накладної без факту здійснення господарської операції та її реєстрації в ЄРПН заборонено відповідно до п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України, однак з метою виправлення помилок, допущених при складанні такої податкової накладної, платник податку може скласти розрахунок коригування до неї. Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН.
У підтвердження того, що обов`язок з реєстрації податкових накладних на суму ПДВ 1 285 988,40 грн. та на суму 844 020,00 грн. виник саме за результатами господарських операцій у травні 2022 року, позивачем також надано податкову декларацію з ПДВ за травень 2022 року.
Таким чином, як встановлено судовим рішенням у справі №520/10471/22 податкові накладні № 1 від 06.05.2022 та № 4 від 31.05.2022 своєчасно складені та без порушень встановлених граничних строків реєстрації.
У зв`язку з цим, відсутні правові підстави притягнення до відповідальності за податкові правопорушення та застосування штрафних санкції до позивача в частині порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про протиправність податкового повідомлення-рішення №0395740407 від 11.12.2023, яким застосовано штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних на суму 122 690,06 грн. та, як наслідок, про його скасування.
Відповідно до ч. 2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до приписів ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. 14, 22, 194, 243, 246, 249, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ОМБІЛІК АГРО" (вул. Рябухи, буд. 5, с. Сидоренкове, Харківська обл., Богодухівський р-н, 63050, код ЄДРПОУ 34473765) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) №0395740407 від 11.12.2023, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОМБІЛІК АГРО" (вул. Рябухи, буд. 5, с. Сидоренкове, Харківська обл., Богодухівський р-н, 63050, код ЄДРПОУ 34473765) застосовано штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних на суму 122 690,06 грн.
Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) за рахунок бюджетних асигнувань витрати зі сплати судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОМБІЛІК АГРО" (вул. Рябухи, буд. 5, с. Сидоренкове, Харківська обл., Богодухівський р-н, 63050, код ЄДРПОУ 34473765) у розмірі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн. 40 коп.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
СуддяО.М. Шляхова
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2024 |
Оприлюднено | 24.06.2024 |
Номер документу | 119905159 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні