Рішення
від 21.06.2024 по справі 520/7298/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

21 червня 2024 р.№ 520/7298/24

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Шляхова О.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

У С Т А Н О В И В:

Позивач - ОСОБА_1 , звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просить суд:

- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення №627030-2416-2027-UA63100070000048302 від 27.12.2023, №627029-2416-2027-UA63100070000048302 від 27.12.2023, №698714-2416-2027-UA63100010000016136 від 28.12.2023, 698713-2416-2027-UA63100010000016136 від 28.12.2023, 698712-2416-2027-UA63100010000016136 від 28.12.2023, 698846-2416-2027-UA63100070000048302 від 28.12.2023, 698845-2416-2027-UA63100070000048302 від 28.12.2023, 698844-2416-2027-UA63100070000048302 від 28.12.2023, 698847-2416-2027-UA63100070000048302 від 28.12.2023.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що пп. 69.14 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України встановлено пільгу, якою звільнялися від оподаткування земельні ділянки, розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії. Враховуючи, що земельні ділянки, якими користується позивач перебувають на території Лозівського району Харківської області, які у спірний період згідно затвердженого переліку відносилися до території, де ведуться бойові дії, останній був звільнений від орендної плати за земельну ділянку. З урахуванням наведеного, вважає спірні податкові повідомлення рішення протиправними та просить суд їх скасувати.

Ухвалою суду від 27.03.2024 у справі відкрито спрощене провадження та запропоновано відповідачу надати відзив на позов, позивачу - відповідь на відзив.

ГУ ДПС у Харківській області у поданому відзиві на позов зазначив, що територія Лозівського району Харківської області з 24.02.2022 перебувала в зоні «можливих» бойових дій, а отже, чинним законодавством, не передбачено звільнення платника податків від сплати орендної плати за землю, яка розташована на території Олексіївської та Біляївської сільських територіальних громад Лозівського району Харківської області, тому доводи позивача щодо відсутності обов`язку сплачувати орендну плату, нараховану за 2022-2023 роки є хибними, помилковими та такими, що не відповідають нормам чинного законодавства. З огляду на вищезазначене, ГУ ДПС правомірно прийняті податкові повідомлення-рішення про визначення орендної плати з земельного податку за 2022- 2023 рік на загальну суму 151 627,93 гривень.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Статтею 258 КАС України визначено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Справа розглянута з урахуванням строків перебування судді на лікарняному.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, оцінивши викладені сторонами обставини справи та надані на їх підтвердження докази, суд прийшов до наступного.

Позивач - Фізична особа ОСОБА_1 що проживає за адресою: АДРЕСА_2 , знаходиться на обліку в Первомайській ДПІ як платник орендної плати з 01.01.2018.

Згідно Договорів оренди земельних ділянок, які зареєстровані в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, фізична особа ОСОБА_1 є землекористувачем наступних земельних ділянок:

- земельної ділянки площею 4,4289 га кадастровий номер 6324587000:14:000:0068; (індексний номер 360100559 від 27.12.2023), договір оренди б/н від 14.12.2016, укладений на 7 років, орендодавець Головне управління Держгеокадастру у Харківській області та додаткова угода до договору оренди землі від 03.11.2023 орендодавець Біляївська сільська рада Лозівського району Харківської області (ЄДРПОУ 04399559), з продовженням строку дії Договору на 7 років (дата закінчення дії 14.12.2030);

- земельної ділянки договір оренди б/н від 14.12.2016, укладений на 7 років, орендодавець Головне управління Держгеокадастру у Харківській області додаткова угода до договору оренди землі від 03.11.2023 орендодавець Біляївська сільська рада Лозівського району Харківської області (ЄДРПОУ 04399559), з продовженням строку дії договору на 7 років (дата закінчення дії 14.12.2030) на земельну ділянку площею 2,1002 га кадастровий номер 6324587000:14:000:0069; (індексний номер 357779432 від 11.12.2023);

- земельної ділянки площею 9,7870 га кадастровий номер 6324587000:14:000:0070; (індексний номер 360102608 від 27.12.2023), договір оренди б/н від 14.12.2016, укладений на 7 років, орендодавець Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, та додаткова угода до договору оренди землі від 03.11.2023, орендодавець Біляївська сільська рада Лозівського району Харківської області (ЄДРПОУ 04399559), з продовженням строку дії Договору на 7 років (дата закінчення дії 14.12.2030);

- земельної ділянки договір оренди б/н від 23.05.2016, орендодавець Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, укладений на 7 років. Договір оренди землі від 25.10.2023 орендодавець Олексіївська сільська рада Лозівського району Харківської області (ЄДРПОУ 04398519) укладено на 7 років (дата закінчення дії 25.10.2030) на земельну ділянку площею 10,7987 га кадастровий номер 6324580500:13:000:0047; (індексний номер 353166317 від 06.11.2023);

- земельної ділянки площею 14,7472 га кадастровий номер 6324580500:20:000:0024; (індексний номер 353168019 від 06.11.2023), договір оренди б/н від 23.05.2016, орендодавець Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, укладений на 7 років. Договір оренди землі від 25.10.2023, орендодавець Олексіївська сільська рада Лозівського району Харківської області (ЄДРПОУ 04398519) укладено на 7 років (дата закінчення дії 25.10.2030);

- земельної ділянки площею 4,5013 га кадастровий номер 6324580500:12:000:0022; (індексний номер 76947078 від 26.12.2016), договір оренди б/н від 14.12.2016, орендодавець Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, укладений на 7 років, термін дії до 14.12.2023;

- земельної ділянки площею 21,7934 га кадастровий номер 6324580500:12:000:0021; (індексний номер 77317732 від 28.12.2016), договір оренди б/н від 14.12.2016, орендодавець Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, укладений на 7 років, термін дії до 14.12.2023.

Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято податкове повідомлення-рішення №698714-2416-2027-UA63100010000016136 від 28.12.2023, яким позивачу визначена сума податкового зобов`язання з орендної плати за землю (кадастровий номер земельної ділянки 6324587000:14:000:0069) на 2022 рік на суму 5278,05 грн.

28.12.2023 Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято податкове повідомлення-рішення №№698713-2416-2027-UA63100010000016136, яким позивачу визначена сума податкового зобов`язання з орендної плати за землю (кадастровий номер земельної ділянки 6324587000:14:000:0068) на 2022 рік на суму 11130,35 грн.

Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято податкове повідомлення-рішення №698712-2416-2027-UA63100010000016136 від 28.12.2023, яким позивачу визначена сума податкового зобов`язання з орендної плати за землю (кадастровий номер земельної ділянки 6324587000:14:000:0070) на 2022 рік на суму 24595,90 грн.

28.12.2023 Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято податкове повідомлення-рішення №698846-2416-2027-UA63100070000048302, яким позивачу визначена сума податкового зобов`язання з орендної плати за землю (кадастровий номер земельної ділянки 6324580500:20:000:0024) на 2022 рік на суму 25168,85 грн.

Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято податкове повідомлення-рішення №627030-2416-2027-UA63100070000048302 від 27.12.2023, яким позивачу визначена сума податкового зобов`язання з орендної плати за землю (кадастровий номер земельної ділянки 6324580500:20:000:0024) на 2023 рік на суму 7715,35 грн.

28.12.2023 Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято податкове повідомлення-рішення №698845-2416-2027-UA63100070000048302, яким позивачу визначена сума податкового зобов`язання з орендної плати за землю (кадастровий номер земельної ділянки 6324580500:12:000:0022) на 2022 рік на суму 11270,51 грн.

Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято податкове повідомлення-рішення №698844-2416-2027-UA63100070000048302 від 28.12.2023, яким позивачу визначена сума податкового зобов`язання з орендної плати за землю (кадастровий номер земельної ділянки 6324580500:12:000:0021) на 2022 рік на суму 45604,82 грн.

28.12.2023 Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято податкове повідомлення-рішення №698847-2416-2027-UA63100070000048302, яким позивачу визначена сума податкового зобов`язання з орендної плати за землю (кадастровий номер земельної ділянки 6324580500:13:000:0047) на 2022 рік на суму 16158,97 грн.

Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято податкове повідомлення-рішення №627029-2416-2027-UA63100070000048302 від 27.12.2023, яким позивачу визначена сума податкового зобов`язання з орендної плати за землю (кадастровий номер земельної ділянки 6324580500:13:000:0047) на 2023 рік на суму 4705,13 грн.

Позивач не погоджуючись з прийнятими ГУ ДПС у Харківській області податковими повідомленнями-рішеннями, звернувся до суду з даним позовом.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, визначення компетенції контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Орендна плата землі державної та комунальної власності - це плата за землю у складі податку на майно і зараховується до місцевого бюджету (стаття 10, 14, 269 ПК України).

Відповідно до пп.14.1.72 п.14.1 ст.14 ПК України - земельний податок обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі податок для цілей розділу XII цього Кодексу назва розділу XII "податок на майно" із змінами, внесеними згідно із Законом №71-VIII від 28.12.2014).

Згідно пп.14.1.73. п.14.1 ст.14 ПК України землекористувачі юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Відповідно до пп.269.1.1 і 269.1.2 п.269.1 ст.269 ПК України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Перелік платників податку, об`єкт оподаткування, база оподаткування, пільги із сплати податку, ставка податку, податковий період, порядок обчислення суми податку, порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об`єкта оподаткування податком, порядок сплати податку, строки сплати податку регулюються статтями 269-289 ПК України.

Поряд з тим, відповідно до підпункту 69.14 пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України встановлено, що тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії та територій тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.

Вказана норма ПК України набрала чинності 17.03.2022 (Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану" від 15.03.2022 №2120-IX").

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 №1364 "Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією" установлено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (в подальшому - Перелік), затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій. Вказана постанова набрала чинності 25.12.2022.

На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 №1364 "Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією", 22.12.2022 Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України був прийнятий наказом №309 "Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за №1668/39004.

На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 №1364 "Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією", 22.12.2022 Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України був прийнятий наказом №309 "Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за №1668/39004.

Підпунктом 1.8 пункту 1 розділу І Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, передбачено, що, починаючи з 24.02.2022, вся територія Лозівського району Харківської області належить до території можливих бойових дій.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану" від 15.03.2022 №2120-ІХ (набрав чинності 17.03.2022 у зв`язку з його офіційним опублікуванням у газеті "Голос України" від 17.03.2022 №58) підрозділ 10 розділу XX ПК України доповнено підпунктом 69.14 наступного змісту: "Тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди. Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України".

Крім того, пунктом 4 розділу II Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану" зобов`язано Кабінет Міністрів України невідкладно забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 № 1364 "Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією" (набрала чинності 25.12.2022 у зв`язку з її офіційним опублікуванням у газеті "Урядовий кур`єр" від 10.12.2022 №262) установлено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі - перелік), затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони з урахуванням пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 (набрала чинності 27.12.2022 у зв`язку з його офіційним опублікуванням в Офіційному віснику України від 27.12.2022 № 100) затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно" від 11.04.2023 № 3050-ІХ (набрав чинності 06.05.2023 у зв`язку з його офіційним опублікуванням у газеті "Голос України" від 05.05.2023 № 90) викладено у новій редакції підпункт 69.14 підрозділу 10 розділу XX ПК України, зокрема, абзаци перший - п`ятий: "За період з 1 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних осіб, та за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року - в частині земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Починаючи з 1 січня 2023 року, за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.

Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку. Платники плати за землю, які до дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно" відповідно до пункту 286.2 статті 286 цього Кодексу задекларували за 2022 та/або 2023 роки податкові зобов`язання з плати за землю за земельні ділянки, що розташовані на територіях, визначених цим підпунктом, мають право відкоригувати нараховані податкові зобов`язання з плати за землю за період березень 2022 - грудень 2023 року шляхом подання в порядку, визначеному цим Кодексом, уточнюючих податкових декларацій".

Одним із принципів податкового законодавства є презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу (підпункт 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ПК України).

Пунктом 56.21 статті 56 ПК України передбачено, що у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у своїй постанові від 10.02.2021, прийнятій за наслідками розгляду справи № 380/671/20, висловив наступну правову позицію, що "у положеннях ПК України серед основних засад податкового законодавства передбачено принцип презумпції правомірності рішень платника податків суть якого зводиться до того, що у разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу".

Після прийняття та набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно" від 11.04.2023 № 3050-ІХ вищезгадана постанова Кабінету Міністрів України у відповідність до цього Закону не приводилась, предмет її регулювання не змінювався, зміни щодо порядку затвердження переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, не вносилися.

Наведене свідчить, що вказана постанова Кабінету Міністрів України застосовується до податкових відносин з метою визначення переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, з моменту набрання нею чинності, а не з 06.05.2023.

Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області №627030-2416-2027-UA63100070000048302 від 27.12.2023, №627029-2416-2027-UA63100070000048302 від 27.12.2023, №698714-2416-2027-UA63100010000016136 від 28.12.2023, 698713-2416-2027-UA63100010000016136 від 28.12.2023, 698712-2416-2027-UA63100010000016136 від 28.12.2023, 698846-2416-2027-UA63100070000048302 від 28.12.2023, 698845-2416-2027-UA63100070000048302 від 28.12.2023, 698844-2416-2027-UA63100070000048302 від 28.12.2023, 698847-2416-2027-UA63100070000048302 від 28.12.2023, прийняті протиправно, не на підставі чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, а тому такі підлягають скасуванню.

Посилання відповідача на те, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затверджений відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 за № 1364 Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України за погодженням з Міністерством оборони України не може застосовуватися для цілей оподаткування, оскільки згідно з Кодексом ключовою умовою можливості застосування платниками особливостей оподаткування є перелік територій, визначений саме Кабінетом Міністрів України, є необгрунтованим, оскільки саме Кабінетом Міністрів України у пункті 1 Постанови від 06.12.2022 за №1364 визначено орган виконавчої влади (Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій), якому делеговано повноваження щодо затвердження переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Суд враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Суд, у цій справі, також враховує положення Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (п. 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення. При цьому, зазначений Висновок, крім іншого, акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Відповідно до ч. 2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до приписів ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 14, 22, 194, 243, 246, 249, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити.

Скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495) №627030-2416-2027-UA63100070000048302 від 27.12.2023, №627029-2416-2027-UA63100070000048302 від 27.12.2023, №698714-2416-2027-UA63100010000016136 від 28.12.2023, 698713-2416-2027-UA63100010000016136 від 28.12.2023, 698712-2416-2027-UA63100010000016136 від 28.12.2023, 698846-2416-2027-UA63100070000048302 від 28.12.2023, 698845-2416-2027-UA63100070000048302 від 28.12.2023, 698844-2416-2027-UA63100070000048302 від 28.12.2023, 698847-2416-2027-UA63100070000048302 від 28.12.2023.

Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) сплачений судовий збір у розмірі 1516 (одна тисяча п`ятсот шістнадцять) грн. 30 коп.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

СуддяО.М. Шляхова

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2024
Оприлюднено24.06.2024
Номер документу119905163
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю

Судовий реєстр по справі —520/7298/24

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 05.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 21.06.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні