РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 червня 2024 року справа № 580/2259/24
15 годин 36 хвилин м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В.Трофімової за участі секретаря судового засідання В.С.Проценко розглянув адміністративну справу №580/2259/24 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Скарлет -ЛТД» (код ЄДРПОУ 33878073, вул.Максима Залізняка 138, м.Черкаси, 18018) [представник позивача не прибув] до Головного управління ДПС України у Черкаській області (вул. Хрещатик 235, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ ВП 44131663) [представник відповідача - Бондар К.А. згідно з витягом з ЄДР] про визнання протиправним та скасування індивідуального акта, ухвалив рішення.
І. ПРОЦЕДУРА /ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ
04.03.2024 вх. 11514/24 позивач у позовній заяві просить: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 21.02.2024 №0020390403 форми Н у сумі 57174.22 грн.
04.03.2024 суд відкрив справу за правилами спрощеного позовного провадження. 08.05.2024 здійснив перехід від спрощеного до загального провадження, 16.05.2024 закрив підготовче провадження і призначив розгляд справи по суті на 23.05.2024, перерва - до 12.06.2024.
ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА
В обґрунтуванні позовних вимог зазначається, що контролюючий орган неправомірно застосував норми податкового законодавства під час оформлення матеріалів перевірки та визначенні штрафних санкцій - податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області №0020390403 від 21.02.2024 не грунтується на вимогах законодавства, прийняте без врахування усіх обставин, що мали значення для прийняття, а тому належить визнанню протиправним та скасуванню. Позивач надає інформацію з програмного забезпечення для подання звітності «М.Е.Doc» щодо податкових накладних: №4015 від 20.05.2022, №4479 від 23.05.2022, №5216 від 25.05.2022, № 6742 від 30.05.2022, № 8081 від 27.06.2022 , № 8807 від 29.06.2022, № 9072 від 30.03.2022.
ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА
Відповідач позов не визнав. 21.03.2024 вх. № 14645/24 надав до суду відзив на позовну заяву, де зазначив, що перевіркою достовірно враховано обставини, що існували на момент проведення перевірки, податкове повідомлення-рішення (ППР) прийняте відповідно до вимог Податкового кодексу України (Кодекс №2755). Відповідач зазначає, що інформація програмного комплексу «M.E.DOC» не є належним доказом, з наступних підстав: інформація щодо формування та підписання електронного звіту фіксується в протоколі подій відповідного документа КП "M.E.DOC" (дата та час відправлення, що фіксується КП "М.E.DOC" залежить від системних налаштувань дати і часу на комп`ютері, з якого проводиться відправлення документу, та зазначається у вкладці "очікується доставка", таким чином протокол від КП "M.E.DOC", не є достатнім доказом виконання), а відповідна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 19 серпня 2021 року у справі № 520/11447/19. Під час відправлення електронних документів платник податків самостійно визначає кінцевий термін їх відправлення (враховуючи час на своєчасну доставку документів до органів ДПС у разі можливих технічних проблем). В результаті розгляду податкових накладних, що були направлені на реєстрацію 13-15 липня 2022, отримано квитанції про відмову в реєстрації податкових накладних (13-15 липня 2022 року). Дані податкових накладних по яких була відмова в реєстрації не співпадають з показниками податкових накладних, що були відправлені на реєстрацію 18.07.2022. По суті розгляду питання, наявний факт відправки податкових накладних поза межами граничного терміну реєстрації (18.07.2022), що є порушенням пункту 201.10 статті 201 Кодексу №2755. Період складання податкових накладних припадав на травень-липень, жовтень, листопад 2022, жовтень-грудень 2023, що фактично зареєстровані в ЄРПН з 18.07.2022 до 08.01.2024 з порушенням строку реєстрації податкових накладних, яке вчинене після 27.05.2022 (набрання чинності Закону від 12.05.2022 №2260-IX, яким скасований мораторій на застосування штрафних санкцій на період дії карантину), за таких умов та обставин, контролюючим органом ППР від 21.02.2024 року №0020390403, яким застосований штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування у сумі 57 174,22 грн є законним.
ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
У ході проведення камеральної перевірки встановлено, що згідно даних ЄРПН платником ТОВ «СКАРЛЕТ-ЛТД» несвоєчасно зареєстровано 315 податкових накладних з періодом виписки - травень-липень, жовтень, листопад 2022, жовтень-грудень 2023 на суму ПДВ 573123,44 грн. Головним управлінням ДПС у Черкаській області складений акт від 11.01.2024 №228/23-00-04-03-04/33878073 «Про результати камеральної перевірки порушення граничних строків реєстрації податкових накладних», прийняте ППР форми «Н» від 21.02.2024 №0020390403 у сумі 57 174,22 грн.
26.01.2024 ТОВ «СКАРЛЕТ-ЛТД» поштовим засобом зв`язку отримало акт від 11.01.2024 № 228/23-00-04-03-04/33878073 про результати камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо несвоєчасно зареєстрованих податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН щодо 315 ПН.
ТОВ «СКАРЛЕТ-ЛТД» подало заперечення до ГУ ДПС у Черкаській області вих. від 01.02.2024 №01/02 (вхідний номер до ГУ ДПС у Черкаській області від 02.02.2024 № 5616/6), в якому платник не погодився з висновками акта.
За результатами розгляду заперечення Комісією прийняте рішення - висновки акту від 11.01.2024 № 228/23-00-04-03-04/33878073 «Про результати камеральної перевірки порушення граничних строків реєстрації податкових накладних» залишині без змін.
21.02.2024 в Електронному кабінеті платника ТОВ «Скарлет-ЛТД» отримало податкове повідомлення - рішення від 21.02.2024 №0020390403, яке прийняте на підставі акта перевірки від 11.01.2024 №228/23-00-04-03-04/33878073 - за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст.201 Кодексу №2755 згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 Кодексу №2755 за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосований штраф у сумі 57 174,22 грн. У додатку до податкового повідомлення - рішення №0020390403 від 21.02.2024 міститься розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних.
V. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу №2755 на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із пунктом 201.10 статті 201 Кодексу №2755 реєстрація податкових накладних або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Жодних змін до пункту 201.10 статті 201 Кодексу №2755-VI в частині граничних строків реєстрації складених платником ПДВ податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не вносилось. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції.
Відповідно до пункту 120.1 статті 120 Кодексу №2755 порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "р" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов?язок щодо такої реєстрації штрафу.
Згідно з пунктом 86.8 статті 86 Кодексу №2755 податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченому статтею 58, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу №2755-VI .
Згідно з пунктом 86.7 статті 86 Кодексу №2755 у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення та/або додаткові документи в порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акту (довідки).
Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПІН є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.
Обставини щодо періоду вчинення правопорушення мають значення для визначення розміру нарахованих штрафних санкцій, а не для встановлення застосовності вказаної норми Кодексу №2755 у правовій кваліфікації такого правопорушення, як триваючого. Пункт 52 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу №2755-VI містить чітку вказівку на темпоральний критерій застосування з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.Аналогічна правова позиція наведена Верховним Судом у постанові від 10 грудня 2021 року у справі №420/10367/20.
Законом України від 12 травня 2022 року №2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі - Закон № 2260-IX) внесені зміни у підрозділ 10 пункту 69 - тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 Кодексу №2755 реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків,
Згідно з пунктом 86.8 статті 86 Кодексу №2755 податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченому статтею 58, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу №2755. Згідно з пунктом 86.7 статті 86 Кодексу №2755 у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення та/або додаткові документи в порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акту (довідки).
Відповідно до пункту 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі Порядок №1246) операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Згідно з пунктом 11 Порядку №1246 після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Відповідно до п.п.13,14 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та розрахунку коригування. Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
Як вбачається з матеріалів справи, підставою застосування до позивача штрафних санкцій на підставі пункту 120- 1.1 статті 120 Кодексу №2755-VI слугують висновки податкового органу про несвоєчасну реєстрацію позивачем податкових накладних в ЄРПН.
Відповідно до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», платник податків здійснює надсилання електронних документів з урахуванням встановлених законодавством граничних строків для подання таких документів. У разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка. Автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня або за 1 годину до його закінчення. Перша квитанція, що формується за результатами автоматизованої перевірки, надсилається платнику податків електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня. Якщо платнику податків протягом встановленого строку після відправлення електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
Верховна Рада України прийняла Закон України від 12 травня 2022 року № 2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі Закон № 2260-IX). У зв`язку із набранням чинності 27 травня 2022 року Закону № 2260-IX підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України викладений в новій редакції, з 27 травня 2022 року пункт 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України був доповнений підпунктом 69.1-1. З 27 травня 2022 року припинили дію норми зупинення строків щодо реєстрації податкових накладних, введені на підставі Закону № 2118-IX у зв`язку із запровадженням воєнного стану, щодо осіб, які мають можливість такі обов`язки щодо реєстрації.
Постановою від 27 червня 2023 року № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Кабінет Міністрів України скасував 30 червня 2023 року з 24 години 00 хвилин на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
VІ. ОЦІНКА СУДУ
Верховний Суд 11 вересня 2023 року у справі №420/14943/21 (адміністративне провадження №К/990/8225/23) сформулював правовий висновок про те, що критеріями обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень є: 1) логічність та структурованість викладення мотивів, що стали підставою для прийняття відповідного рішення; 2) пов`язаність наведених мотивів з конкретно наведеними нормами права, що становлять легітимну основу такого рішення; 3) наявність правової оцінки фактичних обставин справи (поданих заявником документів, інших доказів), врахування яких є обов`язковим у силу вимог закону під час прийняття відповідного рішення суб`єкта владних повноважень; 4) відповідність висновків, викладених у такому рішенні, фактичним обставинам справи; 5) відсутність немотивованих висновків та висновків, що не ґрунтуються на нормах права.
Суд перевірив доводи сторін і встновив, що до накладних ПН №4015, 4479, 5216, 9072, 8081, 6742, 8807 направлених на реєстрацію 13-13.07.2022 отримано квитанції : документ не прийнято, тому повторне направлення ПН до ЄРПН з порушенням строків має наслідком застосування відповідальності. Інші доводи позивача не спростовують правомірність застосування санкцій за допущене податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації в ЄРПН податкових накладних платником податку.
VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
Верховний Суд у справі № 640/11938/20 зазначає: порушення вимог Закону рішенням чи діями суб`єкта владних повноважень не є достатньою підставою для визнання їх судом протиправними, оскільки обов`язковою умовою визнання їх протиправними є доведеність позивачем порушення його прав та охоронюваних законом інтересів цими діями чи рішенням з боку відповідача, зокрема наявність в особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або законного інтересу, на захист якого подано позов.
Позивач не довів переконливими доказами і розрахунками неправомірність складення оскарженого ППР та розрахованої санкції.
Мотиви здійснення органами публічної влади власних повноважень мають відповідати мотивам, з якими ці повноваження були надані законом. Органам публічної влади заборонено використовувати свої повноваження з неналежних мотивів або з неналежною ціллю, навіть якщо результат буде подібний до досягнутого в рамках законних дій. Принцип «належного врядування» не має перешкоджати органам влади виправляти ненавмисні помилки, навіть ті, яких вони припустились внаслідок недбалості (АДМІНІСТРУВАННЯ І ВИ: Посібник - принципи адміністративного права у відносинах між особами та органами публічної влади / https://rm.coe.int/handbook-administration-and-you/1680a06311).
Податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної є вчиненим із моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної, встановленої пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України. Строк затримки реєстрації має правове значення для визначення розміру штрафної санкції, а не для його кваліфікації. Пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України містив чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчинені порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину. Законодавець шляхом внесення змін до Податкового кодексу України запровадив мораторій на застосування штрафних санкцій, зокрема, за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в «Єдиному реєстрі податкових накладних» у відповідний період. Пункт 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України не встановив нових особливостей відповідальності за недотримання таких обов`язків, аніж тих, що були закріплені раніше пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України. Вирішуючи питання застосування відповідальності за порушення строків реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в «Єдиному реєстрі податкових накладних» (вчинене в період з 07 березня 2022 року до 27 травня 2022 року), необхідно враховувати положення підпункту 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 та пункту 56.12 статті 56 Податкового кодексу України (https://supreme.court.gov.ua/supreme/pres-centr/zmi/1552727/).
Суд встановив, що у розрахунку граничний термін в окремих рядках визначений помилково - 14.07.2022, що представник відповідача пояснив як помилкове тлумачення - до 15.07.2022, проте яке не вплинуло на визначення санкції, що обчислена, починаючи з дати пізнішої ніж 15.07.2022.
Суд оцінив докази і перевірив доводи сторін, встановив, що податкові накладні складені платником, проте зареєстровані в «Єдиному реєстрі податкових накладних» з порушенням строку після 15 липня 2022 року, зокрема 18.07.2022, 17.08.2022, 19.08.2022, 16.11.2022, тому у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, доходить висновку про правомірність оскарженого індивідуального акта - податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 21.02.2024 №0020390403 форми Н у сумі 57174.22 грн та достатні підстави відмови у задоволенні адміністратмвнеого позову.
VІІІ. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ
Враховуючи ст. 139 КАС України підстави для розподілу витрат зі сплати судового збору відсутні.
Керуючись ст. 2, 5-16, 90, 139, 242-246, 250, 255, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Судові витрати не розподіляються.
Рішення набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, що може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України до Шостого апеляційного адміністративного суду у зв`язку із початком функціонування модулів ЄСІТС з урахуванням підпунктів 15.1, 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України відповідно до рішення ВРП від 17.08.2021 №1845/О/15-21 «Про затвердження Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи».
Копію рішення направити сторонам справи:
позивач: товариство з обмеженою відповідальністю «Скарлет -ЛТД» (код ЄДРПОУ 33878073, вул.Максима Залізняка 138, м.Черкаси, 18018);
відповідач: Головне управління ДПС України у Черкаській області (вул. Хрещатик 235, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ ВП 44131663).
Рішення суду складене 21.06.2024.
Суддя Лариса ТРОФІМОВА
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2024 |
Оприлюднено | 24.06.2024 |
Номер документу | 119905440 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Лариса ТРОФІМОВА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні