ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 червня 2024 рокуЛьвівСправа № 260/11183/23 пров. № А/857/8189/24Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді:Запотічного І.І.,
суддів:Глушка І.В., Довгої О.І.,
при секретарі судового засідання:Пославському Д.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Закарпатській області на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 06 березня 2024 року (суддя Гаврилко С.Є., ухвалене в м. Ужгороді о 08:47, повний текст складено 16.03.2024) у справі № 260/11183/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Континент Інвест Груп" до Головного управління ДПС у Закарпатській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Континент Інвест Груп" звернулось в суд з позовом до Головного управління ДПС у Закарпатській області та Держаної податкової служби України, яким просить суд: визнати протиправним і скасувати рішення комісії з питань зупинення податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Закарпатській області від 25.10.2023 №9786993/40894062 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.09.2023 №55 Товариства з обмеженою відповідальністю "Континент Інвест Груп"; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену товариством з обмеженою відповідальністю "Континент Інвест Груп" податкову накладну від 07.09.2023 №55 - датою її подання.".
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 06 березня 2024 року позов задоволено повністю.
Зазначене рішенням суду оскаржив відповідач- Головне управління ДПС у Закарпатській області подавши апеляційну скаргу до Восьмого апеляційного адміністративного суду, та з наведених в ній підстав, покликаючись на неповне з`ясування обставин справи судом першої інстанції, порушення норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права, просить оскаржуване судове рішення скасувати та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову.
Позивач у відзив іна апеляційну скаргу рішення суду першої інстанції вважає законним та просить залишити його без змін.
Сторони, будучи належним чином повідомленими про час та місце розгляду справи, явки уповноважених представників в судове засідання не забезпечили, що відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України не перешкоджає розгляду справи без їхньої участі.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, виходячи з наступного.
Як вірно встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Континент Інвест Груп" була сформована та направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна від 07 вересня 2023 року № 55, на суму 2648109 грн, у тому числі податок на додану вартість - 441351 грн, виписану на приватне підприємство "Осан" (код 30426905).
Як вбачається з матеріалів справи, а саме зідно квитанцій від 04 жовтня 2023 року №40894062 вказана податкова накладна Державною податковою службою України збережено, однак реєстрація зупинена, оскільки обсяг постачання товару/послуги 43.33, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник "D"-3.0470%, "Р"-39243.33 Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 12).
Товариством з обмеженою відповідальністю "Континент Інвест Груп" з метою реєстрації податкової накладної, надіслано повідомлення № 5 від 13 жовтня 2023 року про подання пояснень та копій документів, щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, що підтверджується квитанцією № 2 від 13 жовтня 2023 року. Відповідно до вказаного повідомлення позивач зазначив, що на виконання умов договору підряду № 21/11-22 від 14 листопада 2022 року TOB "Континент Інвест Груп" отримало від ПП "Осан" 2648109 грн, згідно рахунку-фактури № 45 від 04 вересня 2023 за роботи по влаштуванню підлоги. Вказані роботи виконано у повному обсязі згідно акту виконаних робіт № 16 від 30 вересня 2023 року. До повідомлення додані копії підтверджуючих документів, а саме: договір підряджу № 21/11-22 від 14 листопада 2022 року; додаткова угода до договору підряду № 21/11-22 від 03 квітня 2023; рахунок-фактура № СФ-0000045 від 04 вересня 2023 року; акт приймання виконаних будівельних робіт № 16 від 30 вересня 2023 року; меморіальний ордер №07/09/20237037 від 07 вересня 2023 року; Картка рах. 361 за вересень 2023 року по контрагенту ПП "Осан"; видаткова накладна № ЦБ16842 від 10 липня 2023 року; видаткова накладна № ЦБ21658 від 18 серпня 2023 року; видаткова накладна № 2496 від 25 липня 2023 року; видаткова накладна № ЦБ20393 від 09 серпня 2023 року; видаткова накладна № 220 від 31 серпня 2023 року; видаткова накладна № 2958 від 31 серпня 2023 року; видаткова накладна № 2966 від 01 вересня 2023 року; видаткова накладна № 2964 від 01 вересня 2023 року; видаткова накладна № ЦБ-0000403 від 12 вересня 2023 року; видаткова накладна № ЦБ-0000414 від 18 вересня 2023 року; видаткова накладна № ЦБ-0000295 від 26 липня 2023 року; видаткова накладна № ЦБ20 №073 від 07 серпня 2023 року; видаткова накладна № ЦБ-0000344 від 21 серпня 2023 року; видаткова накладна № ЦБ-0000345 від 21 серпня 2023 року; видаткова накладна № ЦБ-0000349 від 22 серпня 2023 року; видаткова накладна № ЦБ-0000355 від 23 серпня 2023 року; видаткова накладна № ЦБ-0000369 від 30 серпня 2023 року; видаткова накладна № ЦБ-0000374 від 31 серпня 2023 року; видаткова накладна № ЦБ-0000399 від 12 вересня 2023 року 3; видаткова накладна № ЦБ-0000413 від 18 вересня 2023 року; видаткова накладна № ЦБ-0000289 від 25 липня 2023 року 3; видаткова накладна № 2495 від 25 липня 2023 року; видаткова накладна № 921/У від 27 липня 2023 року; видаткова накладна № 1059/У від 16 серпня 2023 року; видаткова накладна №774/У від 03 липня 2023 року; видаткова накладна № 2776 від 07 вересня 2023; видаткова накладна № 444 від 06 вересня 2023 року; видаткова накладна № 2371 від 24 серпня 2023 року; штатний розпис (наказ №1/К від 02 січня 2023 року).
Разом з тим, позивачу надійшло повідомлення від 19 жовтня 2023 року № 9748629/40894062 комісії з питань зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Закарпатській області про необхідність подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Товариством з обмеженою відповідальністю "Континент Інвест Груп" у відповідь на вказане повідомлення було надіслано податковому органу (комісії) повідомлення від 21 жовтня 2023 року №1 про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. До повідомлення були додані: договір поставки товару № 97 від 24 жовтня 2022; договір купівлі-продажу з відстроченням платежу № 31/095/20 від 28 серпня 2020 року; договір купівлі-продажу № 16/02/06 від 16 лютого 2023 року; платіжна інструкція № 3300 від 01 серпня 2023 року; платіжна інструкція № 3366 від 07 вересня 2023 року; платіжна інструкція № 3316 від 18 серпня 2023 року; платіжна інструкція № 3323 від 21 серпня 2023 року; платіжна інструкція №3345 від 30 серпня 2023 року; платіжна інструкція №3347 від 30 серпня 2023 року; платіжна інструкція № 3297 від 31 липня 2023 року; платіжна інструкція № 3351 від 31 серпня 2023 року; договір оренди транспортного засобу № 725 від 15 липня 2023 року; товарно- транспортна накладна № 444 від 06 вересня 2023 року; товарно-транспортна накладна № 2371 від 24 серпня 2023 року; товарно-транспортна накладна № 2776 від 07 вересня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля № 8 від 25 липня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля № 9 від 26 липня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля № 10 від 27 липня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля №17 від 07 серпня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля №19 від 09 серпня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля № 24 від 16 серпня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля № 26 від 18 серпня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля №28 від 21 серпня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля № 29 від 22 серпня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля № 30 від 23 серпня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля № 34 від 30 серпня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля № 35 від 31 серпня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля №36 від 01 вересня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля № 45 від 12 вересня 2023 року; подорожній лист вантажного автомобіля № 49 від 18 вересня 2023 року; пояснення № 61 від 22 жовтня 2023 року.
Проте, рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25 жовтня 2023 № 9786993/40894062 було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 07 вересня 2023 року № 55, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених з порушенням. Підставою для прийняття такого рішення вказано на те, що платником не надано інформацію про місця зберігання ТМЦ, проектно-кошторисну документацію, акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, довідку про вартість виконаних робіт КБ-3.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Континент Інвест Груп" не погоджуючись із прийнятим рішенням відповідача, звернулося в суд з даним позовом.
Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.
Відповідно до пунктів 201.1, 201.10, 201.16 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Реєстрація ПН/РК в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої ПН/РК сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу. У разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої ПН/РК. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України передбачено, що в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту Порядок № 1165), пунктами 4, 5 якого передбачено, що у разі коли за результатами перевірки ПН/РК визначено, що ПН/РК відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі ПН/РК, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. ПН/РК, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Здійснивши аналіз наведеної норми суд першої інстанції вірно вказав, що встановлена контролюючим органом невідповідність податкової накладної жодній з ознак безумовної реєстрації є підставою для її перевірки щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника, а також критеріям ризиковості здійснення операцій.
Як передбачено пунктом 7 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу ПН/РК коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім ПН/РК, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Додатком 3 до Порядку № 1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 якого відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в ЄРПН (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у ПН/РК до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих ПН/РК, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в ПН/РК, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються: 1) номер та дата складення ПН/РК; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію ПН/РК в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН/РК в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Пунктом 44 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Як вбачається з отриманої позивачем квитанції, реєстрація спірної накладної зупинена у зв`язку із її відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Слід зазначити, що наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520), відповідно до пунктів 2-5 якого передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня). Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу. У разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, який може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що платником податків надано до податкового органу всі первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій.
Разом з тим, всупереч зазначеній у рішенні підставі його прийняття, контролюючим органом у оскаржуваному рішенні не зазначено, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких саме конкретно документів не надано для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної та не містить чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Як вірно зазанчив суд першої інстанції, відмова податковим органом позивачу у реєстрації податкових накладних не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містить загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є ненадання копій документів. У квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, щоб реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.
З матеріалів справи вбачається, що в якості підстав для прийняття оскаржуваного рішення податкового органу вказано на те, що платником не надано інформацію про місця зберігання ТМЦ, проектно-кошторисну документацію, акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, довідку про вартість виконаних робіт КБ-3.
Разом з тим, комісією не вимагалось надання інформації про місця зберігання ТМЦ, а проектно-кошторису документація, акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, довідки про вартість виконаних робіт КБ-3 не є обов`язковими до складання (законодавством не встановлено таку вимогу).
Судом першої інстанції вірно встановлено, що позивач зазначив, що на виконання умов договору підряду № 21/11-22 від 14 листопада 2022 року (а.с.а.с. 15-18) TOB "Континент Інвест Груп" отримало від ПП "Осан" 2648109 грн згідно рахунку-фактури № 45 від 04 вересня 2023 за роботи по влаштуванню підлоги (а.с. 19). Вказані роботи виконано у повному обсязі згідно акту виконаних робіт № 16 на суму 2648109 грн та оплачені ПП "Осан", що підтверджується меморіальним ордером від 07 вересня 2023 року (а.с.а.с. 20, 21).
Аналізуючи вищенаведене, суд першої інстанції вірно зазначив, що неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Разом з тим, при вирішенні питання про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування адміністративний суд не досліджує зміст господарських правовідносин. Завдання суду полягає у дослідженні документів первинного бухгалтерського обліку в аспекті їх належності для цілей підтвердження реальності господарських операцій. Необхідність підтвердження реальності господарських операцій переслідує публічно-правові цілі - встановлення належності виконання платниками податків визначених законодавством податкових обов`язків.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що в даному випадку відповідачами не зазначено будь-яких недоліків наданих позивачем документів, якими підтверджується його право на реєстрацію спірних податкових накладних, а відтак рішення відповідача 1 про відмову в реєстрації спірної податкової накладної є протиправним та підлягає скасуванню.
Оскільки оскаржуване рішення про відмову в реєстрації спірної податкової накладної прийняте всупереч вимогам законодавства, що свідчить про відсутність наміру у суб`єкта владних повноважень прийняти обґрунтоване та законне рішення відповідно до чинного законодавства, тому належним способом захисту порушеного права позивача буде зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати спірну податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи наведене вище колегія суддів апеляційного суду погоджується з судом першої інстанції про підставність позовних вимог до задоволення.
Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду з наведених вище мотивів, а тому колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.
За правилами статті 139 КАС України, судом не вирішується питання про розподіл судових витрат.
Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 328 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Закарпатській області залишити без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 06 березня 2024 року у справі № 260/11183/23 без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І. І. Запотічний судді І. В. Глушко О. І. Довга Повне судове рішення складено 20.06.2024
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2024 |
Оприлюднено | 24.06.2024 |
Номер документу | 119906883 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні