Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
24 вересня 2010 р. № 2-а- 8382/10/2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі
головуючого судді Панчен ко О.В.
при секретарі судового зас ідання Венглюк Т.В.
представник позивача - не пр ибув.
представник відповідача - н е прибув.
розглянувши у порядку пись мового провадження адмініст ративну справу за позовом
Державної податкової інс пекції у Зміївському районі Харківської області
до Приватної фірми "Альфа"
про стягнення заборгованост і ,
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова ін спекція у Зміївському районі Харківської області (надалі позивач), звернулася до Харкі вського окружного адміністр ативного суду з позовом до Пр иватної фірми "Альфа" (надалі в ідповідач), в якому просить су д стягнути з ПФ "Альфа" заборго ваність з ПДВ у розмірі 248325,69 грн ., пеню - 1,05 грн., заборгованість з податку на прибуток приватн их підприємств - 798,55 грн., заборг ованість із земельного подат ку з доходів юридичних осіб 360 , 23 грн., заборгованість з комун ального податку 689,50 грн., а усьо го: 250175,02 грн.
В обґрунтування позову под аткова зазначила, що Приватн а фірма "Альфа" зареєстрована Зміївською районною адміні страцією Харківської област і 04.09.1995 року. код 23466600. Підприємств о взято на облік Державною по датковою інспекцією у Зміївс ькому районі Харківської обл асті 29.11.1995 року як платника пода тків за № 48. Згідно облікових к арток, загальна сума податко вого боргу по ПФ "Альфа" склада є 250175,05 грн. а саме:
- ПДВ (3014010100) - 248325,69 грн. та пеня - 1,05 грн.;
- Податковий прибуток прива тних підприємств (301102100) - 798,55 грн.;
- Земельний податок з доході в юридичних осіб (5013050100) - 360,23 гр н.;
- Комунальний податок (Міськ а рада) (5016010200) - 689,50 грн.
У встановлені строки ПФ «Ал ьфа» не сплатила у повному об сязі суму боргу, внаслідок чо го виникла податкова заборго ваність у розмірі 250175,02 грн., що є грубим порушенням законодав ства України та може спричин ити шкоду державі в частині н аповнення доходної частини б юджету.
Державною податковою інсп екцією у Зміївському районі для стягнення заборгованост і по платежам були направлен і податкові вимоги:
1 вимога № 1/54 від 07.10.2008 року.
2 вимога № 2/68 від 13.11.2008 року.
Перша податкова вимога міс тить факт узгодження податко вого зобов'язання. Друга пода ткова вимога, яка направляєт ься не раніше тридцятого кал ендарного дня вручення першо ї вимоги, додатково до заявле них вимог, при збільшенні заб оргованості, зазначає суму к онсолідованого боргу. Перша та друга вимоги є підставою д ля вчинення заходів для прим усового стягнення боргу. Акт иви платника ПФ "Альфа" знаход яться в податковій заставі, п ро що зроблений запис в держа вному реєстрі застав рухомог о майна.
У судове засідання предста вник позивача не прибув, про ч ас, дату та місце судового зас ідання був повідомлений нале жним чином, надав суду заяву, в якій просив слухати справу за відсутності представника позивача.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, п оштовий конверт із судовою к ореспонденцією повернувся д о суду з відміткою пошти про те, що адресат за зазначеною а дресою не знаходиться.
Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС Ук раїни вважається, що повістк у вручено юридичній особі, як що вона доставлена за адресо ю, внесеною до відповідного д ержавного реєстру, або за адр есою, яка зазначена її предст авником. У разі повернення по штового відправлення із пові сткою, яка не вручена адресат у з незалежних від суду причи н, вважається, що така повістк а вручена належним чином.
Згідно ч. 6 ст. 128 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, якщо немає перешкод дл я розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією с таттею, але прибули не всі осо би, які беруть участь у справ і, хоча і були належним чином п овідомлені про дату, час і міс це судового розгляду, суд має право розглянути справу у пи сьмовому провадженні у разі відсутності потреби заслуха ти свідка чи експерта.
При цьому суд відмічає, що о скільки матеріали справи міс тять доказі, які в своїй сукуп ності повно та всебічно висв ітлюють обставини спірних пр авовідносин, а завданням адм іністративного судочинства України згідно з ч. 1 ст. 2 КАС Ук раїни є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно - правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб'єктів при зді йсненні ними владних управлі нських функцій на основі зак онодавства, в тому числі на ви конання делегованих повнова жень , і неухильне дотриманн я судом вимог даної норми про цесуального закону є обов'яз ковим в кожній адміністратив ній справі, то спір підлягає в ирішенню на підставі наявних у справі документів.
Дослідивши матеріали спра ви, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд дійшов до наступних висновків:
Статтею 67 Конституції Украї ни передбачено, що кожен зобо в"язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, в становлених законом.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні", органи дер жавної податкової служби упо вноважені державою здійснюв ати контроль за дотриманням податкового законодавства, п равильністю нарахування, пов нотою і своєчасністю сплати у бюджет податків, зборів і і нших платежів.
Приписами ст. ст. 8. 9, 10 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” визначе ні функції органів державної податкової служби, до яких на лежить, зокрема здійснення к онтролю за додержанням закон одавства про податки, інші пл атежі; контроль своєчасності подання платниками податкі в бухгалтерських звітів і ба лансів, податкових деклараці й, розрахунків та інших докум ентів, пов'язаних з обчисленн ям податків, інших платежів, а також перевірка достовірнос ті цих документів щодо прави льності визначення об'єктів оподаткування і обчислення п одатків, інших платежів; здій снення контролю за додержан ням порядку проведення готів кових розрахунків за товари (послуги) у встановленому пор ядку, організацією виконання актів законодавства у межах своїх повноважень, здійснен ням систематичного контролю за їх реалізацією, застосува нням у випадках, передбачени х законодавством фінансової санкції до суб' єктів підпр иємницької діяльності за пор ушення законодавства, тощо.
Статтею 9 Закону України "Пр о систему оподаткування" від 18.02.1997р. № 77/97-ВР встановлено обов'я зок суб'єктів підприємницько ї діяльності сплачувати до б юджету в повному обсязі пода тки та неподаткові платежі, п ередбачені законом.
Матеріалами справи підтве рджено, що відповідач, Приват на фірма "Альфа", пройшов перед бачену чинним законодавство м процедуру державної реєстр ації, включений до Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців з ідентифікаційним ко дом 23466600, а відтак має правовий с татус юридичної особи.
На обліку як платник податк ів, зборів (обов' язкових пла тежів) знаходиться в Державн ій податковій інспекції у Зм іївськолму районі Харківськ ої області.
Як слідує з матеріалів спра ви, податковий борг ПФ "Альфа" складає 250175,02 грн., з яких:
- ПДВ (3014010100) - 248325,69 грн. та пеня - 1,05 грн.;
- Податковий прибуток прива тних підприємств (301102100) - 798,55 грн.;
- Земельний податок з доході в юридичних осіб (5013050100) - 360,23 гр н.;
- Комунальний податок (Міськ а рада) (5016010200) - 689,50 грн.
У встановлені строки ПФ «Ал ьфа» не сплатило у повному об сязі суму боргу, внаслідок чо го виникла податкова заборго ваність у розмірі 250175,02 грн., що є порушенням законодавства Ук раїни та може спричинити шко ду державі в частині наповне ння доходної частини бюджету .
Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України “Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами” (далі - Закон № 2181), податковий бо рг (недоїмка) - це податкове зо бов'язання (з урахуванням штр афних санкцій за їх наявност і), самостійно узгоджене плат ником податків або узгоджене в адміністративному чи судо вому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму тако го податкового зобов'язання.
Згідно зі ст.6 Закону, у разі , коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов' язання в установл ені строки, податковий орган надсилає такому платнику по датків податкові вимоги.
На виконання зазначеної ви моги Закону, ДПІ у Зміївськом у районі Харківської області були направлені відповідачу перша та друга податкові вим оги: від 07.10.2008 року № 1/54 та від 13.11.2008 року № 2/68.
Матеріалами справи доведе но, що встановлені ст. 5 Закону , строки оплати як сум податко вих зобов' язань, так і сум на рахованих штрафів та пені є з акінченими.
Відповідач не надав суду ні доказів повної оплати суми п одаткового боргу, ні доказів погашення цієї суми податко вого боргу в інший спосіб, ні д оказів відсутності обов' яз ку по оплаті спірної суми под аткового боргу.
Враховуючи викладене вище , беручи до уваги той факт, що в ідповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Украї ни, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення, а відповідач нале жними доказами не довів факт у погашення заборгованості у розмірі 250175,02 грн. або доказів о скарження боргу у порядку, пе редбаченому законодавством України, суд вбачає достатнь о підстав для задоволення по зову.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.160, 161, 162, 163, 167, 186, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Державної податкової інсп екції у Зміївському районі Х арківської області до Приват ної фірми "Альфа" про стягненн я заборгованості - задовольн ити.
Стягнути з Приватної фірми "Альфа" (код23466600) заборгованість з ПДВ 248325,69 грн. та пеня 1,05 грн пода тку на прибуток приватних пі дприємств 798,55 грн. земельного п одатку з доходів юридичних о сіб 360,23 грн. комунального подат ку 689,50 грн. у загальній сумі 250175.02 г рн. (двісті п'ятдесят тисяч сто сімдесят п'ять грн. 02 коп.).
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр овадження або набрання закон ної сили рішенням за наслідк ами апеляційного провадженн я.
Повний текст постанови виг отовлено 28 вересня 2010 року.
Суддя Панченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2010 |
Оприлюднено | 04.11.2010 |
Номер документу | 11991713 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні