Постанова
від 28.07.2009 по справі 2а-4142/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

Вн. № < Внутрішній Номер справи >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 28.07.2009 р.           10:25                                                                      № 2а-4142/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді  Ковзеля П.О. при секретарі судового засідання  Павелків С.Р.  вирішив адміністративну справу

за позовом

 Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва

до

 Товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес-Центр «Київ-Нова»

третя особа на стороні відповідача без самостійних позовних вимог

Голосіївська районна в м. Києві державна адміністрація

про

 скасування державної реєстрації

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просив припинити юридичну особу суб’єкта підприємницької діяльності –Товариство з обмеженою відповідальністю «Бізнес-Центр «Київ-Нова».

Відповідач відзиву на позов не надав, явку своїх представників у судове засідання не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Відповідно до ст. 128 КАС України справа вирішується на підставі наявних в ній доказів.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 28.07.2009 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 03.08.2009, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Бізнес-Центр «Київ-Нова»зареєстровано Голосіївською районною у м. Києві державною адміністрацією як суб’єкт підприємницької діяльності 02.11.2006 року, за адресою: 03191, м. Київ, вул. Лятошинського, 4А/289.

Як платник податків ТОВ «Бізнес-Центр «Київ-Нова»взяте на облік у ДПІ у Голосіївському районі м. Києва 06.11.2006р. за № 15975.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -  підприємців серія АГ за № 846761 державним реєстратором Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації внесено запис про відсутність ТОВ «Бізнес-Центр «Київ-Нова»(код ЄДРПОУ 34664178) за місцезнаходженням.

Згідно п. 15 ст. 58 ГК України скасування (припинення) державної реєстрації суб‘єкта господарювання здійснюється на підставі рішення суду у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ст. 238 ГК України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб‘єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративного-господарські санкції, тобто заходи майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб‘єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Ст. 239 ГК України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб‘єктів  господарювання адміністративно-господарські санкції, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб‘єкта господарювання.

Згідно ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб’єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб’єкта та його ліквідації.

Відповідно до вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є:

-          наявність в Єдиному  державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.;

-          неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій; документів фінансової звітності відповідно до закону.

Відповідно до п. 6 ст. 38 "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у разі,  якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або засновника (учасника) юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Право органу державної податкової служби звертатися до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності передбачене п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні".

Окружний адміністративний суд м. Києва вважає за необхідне зазначити, що Господарським кодексом України та Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” вжиті різні терміни для визначення такого правового інституту, як припинення юридичної особи. У Господарському кодексі України, вживаються терміни “скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання”, “припинення діяльності  суб’єкта господарювання”. Водночас, Закон України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” вживає термін “припинення юридичної особи”. Термін “припинення юридичної особи” вживається також у статті 104 Цивільного кодексу України.

Утім, усі зазначені вище нормативно-правові акти (частина 2 статті 33 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців”, частина 2 статті 104, частина 5 статті 111 Цивільного кодексу України, частина 7 статті 59 Господарського кодексу України) пов’язують момент припинення юридичної особи (суб’єкта господарювання) з однією подією: внесенням до державного реєстру запису про припинення такої особи (суб’єкта господарювання).

Виходячи із приписів частини 4 статті 91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моменту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юридична особа є такою, що припиняється.

Викладене дає підстави для висновку, що будь-які позовні вимоги, спрямовані на втрату юридичною особою цивільної правоздатності, мають бути розцінені як вимоги про припинення юридичної особи, яка в свою чергу, відповідає повноваженням органу державної податкової служби, а відповідно і компетенції адміністративних судів.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Таким чином, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог у повному обсязі.

          На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 9, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,  Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1.Позов  Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва  задовольнити повністю.

2.Припинити юридичну особу суб’єкта підприємницької діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес-Центр «Київ-Нова»(код ЄДРПОУ 34664178).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                                Ковзель П.О.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.07.2009
Оприлюднено02.03.2011
Номер документу11991904
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4142/09/2670

Постанова від 28.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Ковзель П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні