Постанова
від 23.06.2010 по справі 2а-12386/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 23 червня 2010 року           08:25           № 2а-12386/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого - судді Степанюка А.Г. при секретарі Шейко К.В., розглянувши справу

за адміністративним позовом Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України

до                    товариства з обмеженою відповідальністю «Адміністратор Недержавного пенсійного фонду «Пенсійний стандарт»

про          стягнення штрафу в розмірі 1700 грн.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4  ст. 167 КАС України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позовні вимоги позивача обґрунтовані тим, що відповідач самостійно не сплатив штрафні санкції у розмірі 1700 грн., які були нараховані йому за неподання інформації про діяльність недержавного пенсійного фонду, обов’язковість надання яких передбачена ч. 2 ст. 53 Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення» (далі –Закон), пп. 1.2 п. 1 розділу 3 Положення про оприлюднення інформації про діяльність недержавного пенсійного фонду, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 16.12.2004 року № 3100 (далі –Положення про оприлюднення) та за неподання копії аудиторських висновків за наслідками проведення аудиту річної фінансової звітності та звітності з недержавного пенсійного забезпечення за 2008 рік, що є порушенням ч. 3 ст. 5 Закону та п. 2 розділу 4 Положення про подання адміністратором недержавного пенсійного фонду звітності з недержавного пенсійного забезпечення, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 22.06.2004 року № 1100 (далі –Положення про подання).

Відповідач своїми процесуальними правами не скористався, повноважного представника у засідання суду не направив, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового розгляду справи, відповідно до вимог статей 35, 39 Кодексу адміністративного судочинства України. Заперечень проти позову до суду не надав.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Адміністратор Недержавного пенсійного фонду «Пенсійний стандарт» (код ЄДРПОУ 34807459), відповідно до ст. 1 Закону є юридичною особою, що здійснює адміністрування недержавних пенсійних фондів, зокрема Відкритого недержавного пенсійного фонду «Друга пенсія»(далі –Фонд).

Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України проведено перевірку діяльності Відповідача, за результатами якої складені акти про порушення від 27.07.2009 року № 41/3/2-НПЗ та № 41/3/5-НПЗ.

У вказаних актах зафіксовано, що Відповідачем не подано до Держфінпослуг інформацію у вигляді оригіналу відповідних сторінок примірника друкованого засобу масової інформації, на яких повинна бути розміщена інформація про діяльність Фонду та не подано копії аудиторських висновків за наслідками проведення аудиту річної фінансової звітності та звітності з недержавного пенсійного забезпечення за 2008 рік.

На підставі зазначених актів про порушення до Відповідача було застосовано заходи впливу у вигляді штрафу в розмірі 1700 грн., накладеного постановою про застосування штрафу за порушення вимог законодавства у сфері фінансових послуг від 05.08.2009 року № 41/3/2/5-НПЗ, яка направлена Відповідачу листом від 06.08.09 року № 9884/08-8.

Як зазначає Позивач, зазначена постанова оскаржена у встановленому законом порядку або виконана не була, а тому останній звернувся до суду про її примусове виконання.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідження, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до абз. 1 ст. 1 Закону адміністратором недержавного пенсійного фонду (далі –адміністратор) є юридична особа, що здійснює адміністрування недержавних пенсійних фондів на умовах цього Закону.

Згідно ст. 53 вказаного закону недержавні пенсійні фонди, страхові організації та банківські установи, які надають послуги з недержавного пенсійного забезпечення, інформують громадськість про здійснювану ними діяльність з недержавного пенсійного забезпечення шляхом оприлюднення інформації. Вимоги до складу інформації, яка підлягає оприлюдненню, та періодичності її оприлюднення встановлює Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України.

Оприлюднення інформації здійснюється шляхом опублікування її у порядку, встановленому Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України, в друкованих та електронних засобах масової інформації.

Приписи пп. 1.2 п. 1 розділу 3 Положення про оприлюднення визначають, що інформація про діяльність пенсійного фонду за звітний рік оприлюднюється шляхом її опублікування в одному з друкованих засобів масової інформації, перелік яких визначено Держфінпослуг, не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Інформація, що оприлюднена шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації, подається до Держфінпослуг Адміністратором фонду у вигляді оригіналу відповідних сторінок примірника друкованого засобу масової інформації, на яких було розміщено інформацію, що оприлюднювалась, та титульного аркуша (першої сторінки) цього видання або їх копії, завіреної керівником Адміністратора фонду, та супровідного листа за підписом керівника Адміністратора фонду протягом 20 календарних днів з дати виходу відповідного номера такого друкованого засобу масової інформації.

Як вбачається з матеріалів справи, станом на 21.07.2009 року Відповідач не подав Позивачу вказаних документів, які підтверджують оприлюднення інформації про діяльність адміністратора.

Норми ст. 5 Закону визначають обов’язок адміністраторів проводити планові аудиторські перевірки не рідше одного разу на рік. При поданні річної звітності Державній комісії з регулювання ринків фінансових послуг України і Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку адміністратор і компанія з управління активами обов'язково додають до зазначеної звітності копію аудиторського висновку встановленого зразка.

Згідно п. 2 розділу 4 Положення про подання, копії аудиторських висновків за наслідками проведення аудиту річної фінансової звітності та звітності з недержавного пенсійного забезпечення, визначеної цим Положенням, мають бути подані до Держфінпослуг. Такі аудиторські висновки можуть бути подані Адміністратором не пізніше 1-го квітня наступного за звітним роком.

З матеріалів справи вбачається, що Відповідачем не було подано копії аудиторських висновків у встановлений приписами чинного законодавства строк.

Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України, Національний банк України і Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку в межах своєї компетенції мають право організувати перевірку діяльності пенсійного фонду, адміністратора, компанії з управління активами, зберігача, страхової організації та банківської установи, що надають послуги у сфері недержавного пенсійного забезпечення, самостійно або із залученням аудитора.

Відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 5 Закону Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України, Національний банк України і Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку в межах своєї компетенції мають право організувати перевірку діяльності пенсійного фонду, адміністратора, компанії з управління активами, зберігача, страхової організації та банківської установи, що надають послуги у сфері недержавного пенсійного забезпечення, самостійно або із залученням аудитора.

Згідно п. 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого указом Президента України від 04.04.2003 року № 292/2003 остання є спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлюються Законом України «Про фінансові послуги та державне рулювання ринків фінансових послуг»(далі –Закон про фінпослуги).

Приписи пп. 10, 11 ч. 1 ст. 28 вказаного закону визначають, що уповноважений орган у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів Уповноваженого органу застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення; звертається до суду та господарського суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги.

Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону про фінпослуги, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Уповноважений орган застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Положення п. 2 ч. 1 ст. 41 зазначеного закону передбачають відповідальність за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації - у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення. Постановою від 05.08.09р. № 41/3/2/5-НПЗ накладено штраф у розмірі 1700 грн., тобто в межах, визначених п. 2 ч. 1 ст. 41 Закону про фінпослуги.

Частинами 2,3 ст. 41 вказаного закону передбачено, що рішення Уповноваженого органу про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.

Як вбачається з позовної заяви та доданих до неї документів, Позивачем листом від 06.08.09р. № 9884/08-8 було направлено Відповідачу постанову від 05.08.2009 року № 41/3/2/5-НПЗ про застосування штрафу в розмірі 1700грн., яку останнім самостійно не виконано.

З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з Відповідача штрафу у розмірі 1700 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи Позивача Відповідач суду не надав.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, адміністративний суд -

                                                      

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.          Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Адміністратор недержавного пенсійного фонду «Пенсійний стандарт»(м. Київ, вул. Пимоненка, 13, оф. 6а, код ЄДРПОУ 34807459) на користь Державного бюджету України штраф у сумі 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот гривень 00 коп.).

          Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Дані заяви подаються до апеляційного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова  суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                                                 А. Степанюк

Повний текст постанови виготовлено 25.06.10 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.06.2010
Оприлюднено04.11.2010
Номер документу11992055
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12386/09/2670

Постанова від 23.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні