Постанова
від 15.01.2010 по справі 2а-11169/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

15 січня 2010 року 11:20 № 2а-11169/09/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Степанюка А.Г. при секретарі судового за сідання Федоровій О.В. розгл янувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву

за позовом Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Стандарт-Спе цемаль"

до Державне підприємство "Вс еукраїнський державний наук ово-виробничий центр стандар тизації, метрології, сертифі кації та захисту прав спожив ачів"

про визнання нечинним рішення №522/50-05 від 20.07.2009р.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС У країни в судовому засіданні проголошено вступну та резол ютивну частини постанови. Ви готовлення постанови у повно му обсязі відкладено, про що п овідомлено сторін після прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови в су довому засіданні з урахуванн ям вимог частини 4 статті 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач свої позовні вимо ги обґрунтовує тим, що не пого джується з винесеним Рішення м про перевірку (направлення м на перевірку) №522/50-05 від 20.07.09р. за значає, що Відповідачем не бу ло дотримано вимоги Закону У країни «Про основні засади д ержавного нагляду (контролю) у сфері господарської діяль ності»під час видання (оформ лення) згаданого рішення, оск ільки делегування повноваже нь Головним державним інспек тором м. Києва з державного на гляду за якістю продукції, до держання стандартів, норм і п равил не передбачено взагалі , а також, в рішенні не була заз начена конкретна назва проду кції.

Відповідач у письмовому за переченні проти позову повід омив, що проти нього заперечу є та просить суд відмовити в з адоволенні позовних вимог в повному обсязі. Посилається на те, що на підставі листа ТОВ «Корона-2000»№02-76 від 29.04.09р. його бу ло повідомлено про виробницт во Позивачем продукції «Емал ь ЕП-574»за незареєстрованими т ехнічними умовами ТУ У 23.3-21474874.04-200 5, а тому було прийнято рішення про проведення перевірки у П озивача.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини, на яких ґрунт ується позов, об' єктивно оц інивши докази, які мають юрид ичне значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, Окружний адміністративни й суд міста Києва -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Стандарт-Сп ецемаль»зареєстровано Обол онською районною у м. Києві де ржавною адміністрацією та пр исвоєно ідентифікаційний ко д юридичної особи 33694133.

Судом встановлено, що листо м №02-76 від 29.04.09р. ТОВ «Корона - 2000» повідомило Відповідача про т е, що ТОВ «Стандарт-Спецемаль »виготовляє та реалізує прод укцію-емаль ЕП-574 в документац ії виробник вказує, що продук ція виготовляється згідно ви мог ТУ У 24.3-21474874.04-2005 «Емаль ЕП-574».

З метою виконання вимог ч.1 с т.6 та ч.1 ст.7 Закону України «Пр о основні засади державного нагляду (контролю) у сфері гос подарської діяльності»Відп овідач видав наказ №318 від 18.05.09р . про здійснення позапланови х перевірок.

Відповідач отримав згоду Д ержавного комітету України з питань технічного регулюван ня та споживчої політики №395/14-1 0 від 26.05.09р. на проведення позапл анової перевірки ТОВ «Станда рт-Спецемаль»на предмет дотр имання вимог законодавства п ро захист прав споживачів, ст андартів, норм і правилу межа х компетенції Державного ком ітету України з питань техні чного регулювання та споживч ої політики, його територіал ьних органів у справах захис ту прав споживачів, підпоряд кованих державних центрів ст андартизації, метрології та сертифікації.

Позивачем 09.06.09р. отримано Ріш ення (направлення на перевір ку) №404/50-05 від 05.06.09р. видане Відпов ідачем за підписом Головного державного інспектора м. Киє ва з державного нагляду за як істю продукції, додержанням стандартів, норм і правил на п роведення позапланової пере вірки вимог стандартів, норм і правил при виробництві, збе ріганні та реалізації хімічн ої продукції.

Як зазначає Відповідач, в Рі шенні (направленні на переві рку) підставою для здійсненн я перевірки був лист ТОВ «Кор она - 2000» №02-76 від 29.04.09р.

Як зазначає Позивач, 10.06.09р. на адресу Відповідача було над іслано повідомлення №21 про в ідмову у допуску державного інспектора до проведення поз апланової перевірки Позивач а, причиною стало не зазначен ня в Рішенні (направленні на перевірку) №404/50-05 від 05.06.09р. дати п очатку і дати закінчення зах оду.

Відповідачем було винесен о нове рішення № 522/50-05 на проведе ння перевірки в якому зазнач ено, що перевірка проводитьс я в період з 21.07.09р. по 03.08.09р. на пред мет додержання стандартів, н орм і правил при виробництві , зберіганні та реалізації хі мічної продукції.

Позивач вважає, що рішення п ро перевірку (направленням н а перевірку) №522/50-05 від 20.07.09р., вине сене з порушенням чинного за конодавства, а тому просить с уд визнати його нечинним та с касувати.

Заслухавши пояснення повн оважних представників сторі н, дослідивши зібрані у справ і докази та оцінивши їх в суку пності, суд прийшов до наступ ного:

Приписи ч.2 ст.19 Конституції України закріплюють, що орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов' язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні з асади, основні принципи і пор ядок здійснення державного н агляду (контролю) у сфері госп одарської діяльності, повнов аження органів державного на гляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов' язки та ві дповідальність суб' єктів г осподарювання під час здійсн ення державного нагляду (кон тролю) визначає Закон Україн и «Про основні засади держав ного нагляду (контролю) у сфер і господарської діяльності» від 05.04.2007р. № 877-V (надалі - Закон).

Відповідно до ст. 6 Закону пі дставами для здійснення поза планових заходів є, зокрема, з вернення фізичних та юридичн их осіб про порушення суб' є ктом господарювання вимог за конодавства. Позаплановий за хід у цьому разі здійснюєтьс я тільки за наявності згоди ц ентрального органу виконавч ої влади на його проведення.

Під час проведення позапла нового заходу з' ясовуються лише ті питання, необхідніст ь перевірки яких стала підст авою для здійснення цього за ходу, з обов' язковим зазнач енням цих питань у посвідчен ні (направленні) на проведенн я державного нагляду (контро лю).

Проведення позапланових з аходів з інших підстав, крім п ередбачених цією статтею, за бороняється, якщо інше не пер едбачається законом або міжн ародним договором України, з года на обов' язковість яког о надана Верховною Радою Укр аїни (ч.2 ст.6 Закону).

Як було встановлено раніше , підставою для проведення пе ревірки було звернення (лист №02-76 від 29.04.09р.) ТОВ «Корона - 2000» д о Відповідача в якому зазнач ено, що ТОВ «Стандарт-Спецема ль»виготовляє та реалізує пр одукцію, що не пройшла держав ну реєстрацію. В документаці ї виробник вказує, що продукц ія виготовляється згідно вим ог технічних вимог ТУ У 24.3-21474874.04-20 05 «Емаль ЕП-574».

Проте, у оскаржуваному ріше нні Відповідач зазначає, що п озапланова перевірка провод иться щодо додержання вимог стандартів, норм і правил при виробництві, зберіганні та р еалізації хімічної продукці ї.

Також, в оскаржуваному Ріше нні предметом перевірки вка зано додержання вимог при ви робництві, зберіганні та реа лізації хімічної продукції, тоді як в листі ТОВ «Корона-2000» предметом є продукція, що не п ройшла державну реєстрацію т а виготовляється згідно вимо г технічних умов ТУ У 24.3-21474874.04-2005 «Е маль ЕП-574».

Отже, Відповідач при визнач енні предмету перевірки пору шив приписи Закону, яким пере дбачено з' ясування лише тих питань, необхідність переві рки яких стала підставою для здійснення цього заходу.

В вищевказаному Рішенні та Згоді на проведення позапла нових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю ) діяльності суб' єкта госпо дарювання, наданої Державним комітетом України з питань т ехнічного регулювання та спо живчої політики №395/14-10 від 26.05.09р. з азначені різні підстави для проведення перевірки: в перш ому випадку - лист ТОВ «Коро на-2000» від 29.04.09р. №02-76, а в другому - лист ДП «Укрметртестстандар т»від 06.05.09р. №1025/50-14.

Відповідно до ст. 7 Закону пе редбачено, що у посвідченні (н аправленні) на проведення за ходу зазначаються: найменува ння органу державного нагляд у (контролю), що здійснює захід ; найменування субєкта госпо дарювання та/або його відокр емленого підрозділу або приз віще, імя по батькові фізично ї особи - підприємця, щодо ді яльності яких здійснюється з ахід; місцезнаходження субєк та господарювання та/або йог о відокремленого підрозділу , щодо діяльності яких здійсн юється захід; номер і дата нак азу, на виконання якого здійс нюється захід; перелік посад ових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазнач енням їх посади, призвіща, імя та по батькові; дата початку т а дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позапла новий); вид заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, ін спектування тощо); підстави д ля здійснення заходу; предме т здійснення заходу; інформа ція про здійснення попереднь ого заходу (тип заходу і строк його здійснення).

З наданої копії Рішення про перевірку (направлення на пе ревірку) № 522/50-05 від 20.07.2009 року в пор івнянні з іншим аналогічним Рішенням № 404/50-05 від 05.06.2009 року вба чається, що воно підписано не Головним державним інспекто ром міста Києва з державного нагляду за якістю продукції , додержанням стандартів, нор м і правил М.Я. Мухаровським , а іншою особою.

В самому рішенні відсутня п омітка, яка вказує, що рішення підписано не Мухаровським М.Я., як Головним державним і нспектором міста Києва, а К узьменком Л.О., як виконуючи м обов'язки заступника голов ного державного інспектора м . Києва з державного нагляду з а якістю продукції, додержан ня стандартів, норм і правил, щ о не передбачено приписами ч астини другої ст. 7 Закону Укра їни «Про основні засади держ авного нагляду (контролю) у сф ері господарської діяльност і».

За таких обставин суд вважа є, що Відповідач порушив пере дбачений Законом України «Пр о основні засади державного нагляду (контролю) у сфері гос подарської діяльності»поря док проведення контрольног о заходу, а отже у нього не вин икло права на перевірку.

Відповідачем не надано суд у доказів які б підтверджува ли дотримання ним вищезазнач ених необхідних для проведен ня заходу норм Закону.

На підставі наведеного, суд прийшов до висновків, що Ріш ення №522/50-05 від 20.07.09р. є протиправн им та підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано; обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пр ава особи на участь у процес і прийняття рішення; своєча сно, тобто протягом розумног о строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та Законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС У країни, адміністративний суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний по зов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправни м та скасувати з 20.07.09р. рішення п ро перевірку (направлення на перевірку) Державного підпр иємства «Всеукраїнський дер жавний науково-виробничий це нтр стандартизації, метролог ії, сертифікації та захисту п рав споживачів»№ 522/50-05 від 20.07.09р.

Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особ и, які беруть участь у справі м ають право оскаржити в апеля ційному порядку Постанову по вністю або частково. Заява пр о апеляційне оскарження пода ється протягом 10 днів з дня пр оголошення, апеляційна скарг а подається протягом 20 днів пі сля подання заяви про апеляц ійне оскарження. Дані заяви п одаються до апеляційного суд у через суд першої інстанції .

Згідно ст. 254 КАС України П останова, якщо інше не встано влено КАС України, набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Суддя А.Г. Степанюк

Повний текст постанови виготовлено 22.01.10р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.01.2010
Оприлюднено04.11.2010
Номер документу11992129
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11169/09/2670

Постанова від 15.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

Ухвала від 05.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні