ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
15 січня 2010 року 10:30 № 2а-11168/09/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Степанюка А.Г. при секретарі судового за сідання Федоровій О.В. розгл янувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву
за позовом Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Стандарт-Спе цемаль"
до Державне підприємство "Вс еукраїнський державний наук ово-виробничий центр стандар тизації, метрології, сертифі кації та захисту прав спожив ачів"
про визнання нечинним рішення №404/50-05 від 05.06.2009р.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС У країни в судовому засіданні проголошено вступну та резол ютивну частини постанови. Ви готовлення постанови у повно му обсязі відкладено, про що п овідомлено сторін після прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови в су довому засіданні з урахуванн ям вимог частини 4 статті 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач свої позовні вимо ги обґрунтовує тим, що не пого джується з винесеним Рішення м про перевірку (направлення м на перевірку) №404/50-05 від 05.06.09р. за значає, що Відповідачем не бу ло дотримано вимоги Закону У країни «Про основні засади д ержавного нагляду (контролю) у сфері господарської діяль ності»під час видання (оформ лення) згаданого рішення, а са ме не містить дати початку та дати закінчення заходу, виду та предмету здійснення захо ду, без конкретного визначен ня питань, необхідність пере вірки яких стала підставою з дійснення цього заходу.
Відповідач у письмовому за переченні проти позову повід омив, що проти нього заперечу є та просить суд відмовити в з адоволенні позовних вимог в повному обсязі. Зазначає, що при оформленні Рішення про п еревірку (направлення на пер евірку) №404/50-05 від 05.06.09р., ним було д опущено помилку, а саме не заз начено дату початку та дату з акінчення перевірки.
Через таку помилку ним було винесене Рішення про переві рку (направлення на перевірк у) №522/50-05 від 20.07.09р., яке, на його дум ку, автоматично припинило ді ю Рішення про перевірку (напр авлення на перевірку) №404/50-05 від 05.06.09р. Вважає, що на час подання адміністративного позову ос каржуване рішення вже було н е чинним, а отже немає предмет у спору.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини, на яких ґрунт ується позов, об' єктивно оц інивши докази, які мають юрид ичне значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, Окружний адміністративни й суд міста Києва -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Стандарт-Сп ецемаль»зареєстровано Обол онською районною у м. Києві де ржавною адміністрацією та пр исвоєно ідентифікаційний ко д юридичної особи 33694133.
Позивач 09.06.09р. отримав Рішенн я про перевірку (направлення на перевірку) №404/50-05 від 05.06.09р. вид ане Відповідачем за підписом Головного державного інспек тора м. Києва з державного наг ляду за якістю продукції, дод ержанням стандартів, норм і п равил Мухаровського М.Я. н а проведення позапланової пе ревірки вимог стандартів, но рм і правил при виробництві, з беріганні та реалізації хімі чної продукції.
В Рішенні про перевірку (нап равленні на перевірку) підст авою для здійснення перевірк и був зазначений лист ТОВ «Ко рона - 2000»№02-76 від 29.04.09р.
На виконання вимог ч.1 ст.6 та ч.1 ст.7 Закону України «Про осн овні засади державного нагля ду (контролю) у сфері господар ської діяльності» Відповіда ч видав наказ від 18.05.09р. №318 про зд ійснення позапланових перев ірок.
Також, Відповідач отримав з году Держспоживстандарту Ук раїни на проведення позаплан ової перевірки від 26.05.09р. №395/14-10.
Судом встановлено, що листо м №02-76 від 29.04.09р. ТОВ «Корона - 2000» повідомило Відповідача, що Т ОВ «Стандарт-Спецемаль»виго товляє та реалізує продукцію , що не пройшла державну реєст рацію. В документації виробн ик вказує, що продукція вигот овляється згідно вимог техн ічних умов ТУ У 24.3-21474874.04-2005 «Емаль Е П-574».
Як зазначає Позивач, 10.06.09р. на адресу Відповідача було над іслано повідомлення №21 про в ідмову у допуску державного інспектора до проведення поз апланової перевірки Позивач а. Свою позицію Позивач обґру нтовує тим, що причиною відмо ви стало не зазначення в Ріше нні про перевірку (направлен ні на перевірку) №404/50-05 від 05.06.09р. д ати початку і дати закінченн я заходу.
Позивач вважає, що рішення п ро перевірку (направленням н а перевірку) №404/50-05 від 05.06.09р., вине сене з порушенням чинного за конодавства, а тому просить с уд визнати його нечинним та с касувати.
Заслухавши пояснення повн оважних представників сторі н, дослідивши зібрані у справ і докази та оцінивши їх в суку пності, суд прийшов до наступ ного:
Приписи ч.2 ст.19 Конституції України закріплюють, що орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов' язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні з асади, основні принципи і пор ядок здійснення державного н агляду (контролю) у сфері госп одарської діяльності, повнов аження органів державного на гляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов' язки та ві дповідальність суб' єктів г осподарювання під час здійсн ення державного нагляду (кон тролю) визначає Закон Україн и «Про основні засади держав ного нагляду (контролю) у сфер і господарської діяльності» від 05.04.2007р. № 877-V (надалі - Закон).
Відповідно до ст. 6 Закону, пі дставами для здійснення поза планових заходів є, зокрема, з вернення фізичних та юридичн их осіб про порушення суб' є ктом господарювання вимог за конодавства. Позаплановий за хід у цьому разі здійснюєтьс я тільки за наявності згоди ц ентрального органу виконавч ої влади на його проведення.
Під час проведення позапла нового заходу з' ясовуються лише ті питання, необхідніст ь перевірки яких стала підст авою для здійснення цього за ходу, з обов' язковим зазнач енням цих питань у посвідчен ні (направленні) на проведенн я державного нагляду (контро лю).
Проведення позапланових з аходів з інших підстав, крім п ередбачених цією статтею, за бороняється, якщо інше не пер едбачається законом або міжн ародним договором України, з года на обов' язковість яког о надана Верховною Радою Укр аїни (ч.2 ст.6 Закону).
Як було встановлено раніше , підставою для проведення пе ревірки було звернення (лист №02-76 від 29.04.09р.) ТОВ «Корона - 2000» д о Відповідача в якому зазнач ено, що ТОВ «Стандарт-Спецема ль»виготовляє та реалізує пр одукцію, що не пройшла держав ну реєстрацію. В документаці ї виробник вказує, що продукц ія виготовляється згідно вим ог технічних вимог ТУ У 24.3-21474874.04-20 05 «Емаль ЕП-574».
Проте, у оскаржуваному ріше нні Відповідач зазначає, що п озапланова перевірка провод иться щодо додержання вимог стандартів, норм і правил при виробництві, зберіганні та р еалізації хімічної продукці ї.
Також, в оскаржуваному Ріше нні предметом перевірки вка зано додержання вимог при ви робництві, зберіганні та реа лізації хімічної продукції, тоді як в листі ТОВ «Корона-2000» предметом є продукція, що виг отовляється згідно вимог ТУ У 24.3-21474874.04-2005 «Емаль ЕП-574».
Отже, Відповідач при визнач енні предмету перевірки пору шив приписи Закону, яким пере дбачено з' ясування лише тих питань, необхідність переві рки яких стала підставою для здійснення цього заходу.
Стаття 7 Закону визначає роз порядчі документи які видают ься для здійснення планових або позапланових заходів. Та к, у посвідченні (направленні ) на проведення заходу має бут и зазначена, зокрема, дата поч атку та закінчення заходу.
Всупереч вищевказаним нор мам Закону оскаржуване Рішен ня № 404/50-05 від 05.06.09р. не містить дат и початку та дати закінчення заходу.
Твердження Відповідача що до того, що ним було видано нов е Рішення про перевірку (напр авленням на перевірку) № 522/50-05 ві д 20.07.09р. яке автоматично припин ило дію попереднього рішення суд оцінює критично, оскільк и, Відповідачем не наведено ж одної правової норми яка б вк азувала на порядок скасуванн я власних рішень про перевір ку. Ні в Положенні про Відпові дача ні в Інструкції про поря док здійснення державного на гляду за додержанням стандар тів, норм і правил, затверджен ої Наказом Держстандарту Укр аїни від 03.06.2002 року № 321 не зазнач ено норми, які б вказували на а втоматичне скасування попер еднього рішення про перевірк у при винесенні нового.
За таких обставин суд вважа є, що Відповідач порушив пере дбачену Законом України «Про основні засади державного н агляду (контролю) у сфері госп одарської діяльності»поряд ок проведення контрольного заходу, а отже у нього не вини кло права на перевірку.
Відповідачем не надано суд у доказів які б підтверджува ли дотримання ним вищезазнач ених необхідних для проведен ня заходу норм Закону.
На підставі наведеного, суд прийшов до висновків, що Ріш ення (направлення на перевір ку) № 404/50-05 від 05.06.09р. є протиправни м та підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано; обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пр ава особи на участь у процес і прийняття рішення; своєча сно, тобто протягом розумног о строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та Законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС У країни, адміністративний суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний по зов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправни м та скасувати з 05.06.09р. рішення п ро перевірку (направлення на перевірку) Державного підпр иємства «Всеукраїнський дер жавний науково-виробничий це нтр стандартизації, метролог ії, сертифікації та захисту п рав споживачів»№ 404/50-05 від 05.06.09р.
Згідно ст.ст. 185-186 К АС України сторони та інші ос оби, які беруть участь у справ і мають право оскаржити в апе ляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження п одається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна ск арга подається протягом 20 дні в після подання заяви про апе ляційне оскарження. Дані зая ви подаються до апеляційного суду через суд першої інстан ції.
Згідно ст. 254 КАС України П останова, якщо інше не встано влено КАС України, набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Суддя А.Г. Степанюк
Повний текст постанови виготовлено 22.01.10р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2010 |
Оприлюднено | 04.11.2010 |
Номер документу | 11992130 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Степанюк А.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні